ולמעשה תוך זמן קצר זה לא ישנה באיזה יום מתחיל
סופ"ש בתחילת חודש אינו תופעה נדירה
השנה למשל זה יקרה בפברואר, מרץ, אוגוסט ונובמבר.
ביוני, ה-3 בחודש הוא ערב חג, ומי שלא עובד בערב חג עדיף לו לנסוע יומיים בכרטיסייה ולהתחיל את החופשי-חודשי ב-8 בחודש. (יחסוך בכך ארבעה ימים).
לגבי היעדרות מהעבודה - זה לא חייב להיות בדיוק בתחילת החודש, כדי שההסדר החדש יהיה טוב יותר מחודש קלנדרי.
אם מדובר בהיעדרות של כמה ימים, חופשי-חודשי קלנדרי תמיד יוצא לא משתלם. בסידור החדש, תוכל לחדש את החופשי-חודשי מייד כשתחזור לעבודה. לדוגמה, קח אדם שיוצא לחופש בחול המועד סוכות השנה. מקרה נפוץ ביותר. הוא ייעדר מעבודתו מה-8 (ערב סוכות) עד ה-18 (יום א' שאחרי החג השני). בהסדר קלנדרי, הוא היה נוסע בכרטיסיה\חופשי שבועי כל אותו חודש. בהסדר החדש, הוא יוכל לנסוע בשבוע הראשון בכרטיסייה ולחדש את החופשי החודשי ב-19.
אני מניח שבתוך מספר לא רב של חודשים, תאריכי החידוש של אנשים שונים יתפזרו על פני החודש.
סכ"ה העובדות הן שהמעבר מחופשי-חודשי קלנדרי לחופשי-חודשי תקופתי מיטיב עם הנוסעים, למרות ההפסד של 5-6 ימים שנובע מקביעת אורכו של החודש ל-30 יום. בחופשי-חודשי קלנדרי מפסידים יותר.
ולמעשה תוך זמן קצר זה לא ישנה באיזה יום מתחיל
החודש הקלנדרי.
חישוב פשוט מעלה שאחת לארבעה מחזורים לכל היותר, הנוסע ירוויח יום או יומיים בהנחה שאינו עובד בשישי ובשבת. זאת בהתעלם מחגים והיעדרויות.
אם החוזה הראשון נקבע ביום ה', הנוסע יחסוך את יום שבת שלאחריו (החוזה יספיק ל-30 יום, כלומר עד יום ו', והוא יחדש ביום א').
אם החוזה הראשון נקבע ביום ד', הנוסע יחסוך את יום שישי ואת יום שבת שלאחריו (החוזה יספיק ל-30 יום, כלומר עד יום ה', והוא יחדש ביום א').
אם הוא נקבע ביום ג', אז בפעם הבאה הוא יחדש ביום ה' ולאחריה יחסוך יום.
אם הוא נקבע ביום ב', אז בפעם הבאה הוא יחדש ביום ד' ולאחריה יחסוך יומיים.
והאפשרות הגרועה ביותר, אם החוזה נקבע ביום א'. בפעם הבאה הוא יחדש ביום ג', לאחריה ביום ה', ולאחריה, במחזור הרביעי, יחסוך יום.