איליה קוגן
New member
לצערי פחות ממה שרציתי, ראה בשרשור הנפרד
לצערי פחות ממה שרציתי, ראה בשרשור הנפרדיהיו תמונות?
לצערי פחות ממה שרציתי, ראה בשרשור הנפרדיהיו תמונות?
אפליקציה מומלצת לאנדרואיד?בקשות/שאלות לא הכוונה
"תחנות" ועוד כמה מומלצות>>>אפליקציה מומלצת לאנדרואיד?
עד היום היה לי אייפון, השתמשתי במוביט והייתי ממש מרוצה
עכשיו עברתי לאנדרואיד, ורוצה לנצל את אופציית הוידג'ט הנוחה
כך שאפליקציה מומלצת לתח"צ עם וידג'ט, פשוטה לתפעול...
תודה
אגב, גם וידג'ט "תחנות" לא דורש GPS."תחנות" ועוד כמה מומלצות>>>
תחנות הוא ווידג'ט של איליה קוגן, חפשי הודעות שלו כאן, לא חסר, יש בהם קישור להורדת הווידג'ט.
יש גם את "אוטובוס קרוב" ובו גם יש ווידג'ט שניתן לגרור למסך.
יש שתי אפליקציות נחמדות שלא מצריכות GPS והן WIMB ו BUS REALTIME. שתיהן פשוטות, חמודות, נטענות בחצי שניה.
אם בא לך לעזור בפרויקט סרדין, הורידי את איפה בוס, בכלל זו אפליקציה שמשלבת הכל מהכל.
הסלולרי שלי מלא כבר באיזה 15 תחנותאגב, גם וידג'ט "תחנות" לא דורש GPS.
כלומר, הכי נוח לבחור תחנה כשנמצאים לידה, אבל זאת פעולה חד-פעמית, וברגע שהווידג'ט כבר נמצא על מסך הבית, "תחנות" יותר לא משתמשת ב-GPS כלל.
ועוד באותו עניין: למיטב ידיעתי "תחנות" הוא עדיין וידג'ט זמני האמת היחיד. אכן, גם ל"אוטובוס קרוב" יש חלון צף נוח מאד, ובאופן כללי זאת אפליקציה מאד מומלצת, אך למיטב ידיעתי אין בה וידג'ט כהגדרתו באנדרואיד.
תודה רבה,הסלולרי שלי מלא כבר באיזה 15 תחנות
בשלושה מסכים (לפי כל מיני סיווגים של עבודה, סידורים וכו')
אני מבין שזה גם תורם לזמן שלוקח לכל הנתונים בתחנות הללו להיטען - אבל עדיין, וידג'ט נהדר והכרחי, לכל בעלי האנדרואיד שעולים בתחנות קבועות.
הסלולרי שלי מלא כבר באיזה 15 תחנות
בשלושה מסכים (לפי כל מיני סיווגים של עבודה, סידורים וכו')
אני מבין שזה גם תורם לזמן שלוקח לכל הנתונים בתחנות הללו להיטען - אבל עדיין, וידג'ט נהדר והכרחי, לכל בעלי האנדרואיד שעולים בתחנות קבועות.
מה זה וידגט?אפליקציה מומלצת לאנדרואיד?
עד היום היה לי אייפון, השתמשתי במוביט והייתי ממש מרוצה
עכשיו עברתי לאנדרואיד, ורוצה לנצל את אופציית הוידג'ט הנוחה
כך שאפליקציה מומלצת לתח"צ עם וידג'ט, פשוטה לתפעול...
תודה
שימו לב ללקוניות בהודעה באתר מטרופולין:בקשות/שאלות לא הכוונה
מהן עבודות התשתית שיחלו מחר בבאר שבע?בקשות/שאלות לא הכוונה
מדובר במעברים תת"ק בשביל מרכז התחזוקהמהן עבודות התשתית שיחלו מחר בבאר שבע?
מבחינת הרכבת כמובן.
אני מניח שמדובר על משולש הדרכים, אך האם מדובר על הגשרים, על המשולש עצמו ובעצם יצירת קישור בין בר שבע מרכז למסילה לדימונה?
מי יאיר את עיניי?
שאלה על התחבורה הציבורית בבאר שבעבקשות/שאלות לא הכוונה
סיבות היסטוריות בעיקרשאלה על התחבורה הציבורית בבאר שבע
בעבר הרבה לפני שחברות כמו מטרופולין, קווים או ויאולה נכנסו לחיינו אגד הייתה מתפעלת את התחבורה העירונית בהרבה ערים בארץ בטרם כאמור נכנסו החבורת שציינתי (וחברות ששכחתי את שמן)
אבל מאז שאני זוכר את עצמי לא זכור לי מעולם שאגד הפעילה שירותי תחבורה ציבורית בבאר שבע
והשאלה שלי היא - למה???
למה אף פעם אגד לא תיפעלה את התחוברה הציבורית בבאר שבע בעבר ואיך קראו לחברות שהיו אחראיות לתחבורה הצביורית בבאר שבע בטרם נכנסה מטורדן לפעילות שם?
אבל בנצרת עוד לפני כן היו שירותי תח"צ.סיבות היסטוריות בעיקר
אגד לא קיבלה זכיון להפעלת קווי תחבורה במקומות בהם לא פעלה בכלל קודם מלחמת העצמאות, ועל כן השירות בנצרת ובבאר שבע (שהיו ערים ערביות טהורות בעבר), לא הופעל על ידי אגד גם בתקופה שהייתה מונופול מוחלט.
לא יודע מאיפה הבאת את זהסיבות היסטוריות בעיקר
אגד לא קיבלה זכיון להפעלת קווי תחבורה במקומות בהם לא פעלה בכלל קודם מלחמת העצמאות, ועל כן השירות בנצרת ובבאר שבע (שהיו ערים ערביות טהורות בעבר), לא הופעל על ידי אגד גם בתקופה שהייתה מונופול מוחלט.
אגד לא רצתה להפעיל את התח"צ העירונית בב"ש.שאלה על התחבורה הציבורית בבאר שבע
בעבר הרבה לפני שחברות כמו מטרופולין, קווים או ויאולה נכנסו לחיינו אגד הייתה מתפעלת את התחבורה העירונית בהרבה ערים בארץ בטרם כאמור נכנסו החבורת שציינתי (וחברות ששכחתי את שמן)
אבל מאז שאני זוכר את עצמי לא זכור לי מעולם שאגד הפעילה שירותי תחבורה ציבורית בבאר שבע
והשאלה שלי היא - למה???
למה אף פעם אגד לא תיפעלה את התחוברה הציבורית בבאר שבע בעבר ואיך קראו לחברות שהיו אחראיות לתחבורה הצביורית בבאר שבע בטרם נכנסה מטורדן לפעילות שם?
תודה רבה על התשובה המפורטתאגד לא רצתה להפעיל את התח"צ העירונית בב"ש.
אין לי מושג למה וגם אני שאלתי זאת אנשים רבים ולאף אחד לא הייתה תשובה לתת לי.
כך יצא שהעיריה הרימה את הכפפה והקימה את שירותי תחבורה ציבוריים באר שבע בע"מ - זה היה שמה של החברה. לפני כן היה לה שם אחר, "החברה העירונית באר שבע" אם זכור לי נכון ממה שסיפרו לי.
אני לא יודע באיזה שנה בדיוק החברה העירונית קמה, אני יודע שזה קרה בשנות ה-50 (המשפחה שלי עלתה לארץ בשנת 58 ואז כבר פעלו 6 קווים (קו 1 היה תמיד הקו לאיזור התעשיה).
מה שכן תמיד זכור לי זה שנסיעה בתוך באר שבע הייתה מהזולות ביותר במדינה מבחינת נסיעה עירונית. בימים ההם, ארבעת הערים הגדולות היו ת"א, ירושלים, חיפה ובאר שבע. נסיעה בת"א, חיפה, ירושלים התבצעה בקוד 2 (עד היום כך המצב בחיפה ועד לפני שנה גם בירושלים ולפני שנתיים גם בגוש דן), מחיר הנסיעה העדכני הוא כידוע 6.60. נסיעה עירונית באגד בערים קטנות, התבצעה בקוד 1, מחיר הנסיעה נכון לימינו הוא 5.50 ש"ח, כמו למשל בחדרה.
אבל למה אני מזכיר את אגד? כי אם תשים לב, בבאר שבע נסיעה פנימית באגד (קו 49 בלבד) עולה 5.50 ש"ח. זה קצת מרמז אחורה... אגד כנראה שלא ראו בבאר שבע כעיר גדולה או כעיר שתגדל, עיר רווחית הכוונה. אפילו שירות בין עירוני מירושלים לבאר שבע בוצע על ידי חברת "המקשר" עד שנת 67.
כמו כן, יש בבאר שבע שתי טבעות, כל מה שמעבר לצומת בית אשל (המכונה צומת דימונה) גם לכיוון דימונה וגם לכיוון דרום (לא כולל מחנה נתן והיוניברס) דינו נסיעה בקוד 2. כך למשל אם אתה רוצה לנסוע בקו 48/56 לחוצות להב, עלות הנסיעה עומדת על 6.60 באגד ו5.20 במטרופולין (קו 54 פעם ביום). אם תרצה לנסוע לצומת הכניסה הראשית לעמק שרה, גם כאן יהיה מדובר בקוד נסיעה 2 שמטרופולין גם ירשה אותו אך במחיר מופחת. זאת מכיוון שנסיעה פנימית בתוך באר שבע במטרופולין הינה בקוד 1 - 3.20 ש"ח. וכשעוברים את צומת בית אשל, המחיר עובר לקוד 2 - 5.20 ש"ח.
התיאוריה שלי מתבססת על שאר ערי הדרום שבהן פעלו קווים בין עירוניים שביצעו גם שירות עירוני. אם תיקח את דימונה, ירוחם, מצפה רמון, אופקים, נתיבות, שדרות, קרית גת ועוד לא מעט יישובים - לכל עיר כזאת מאז ומתמיד היו קווי שירות בין עירוניים שביצעו גם שירות עירוני. לקחו כמה שנים טובות עד שהפעילו בכל הערים האלו קווים עירוניים, בנתיבות עד ללפני עשור פחות או יותר לא היה שום קו עירוני עד כמה שזכור לי.
כך שאגד כנראה פעלה על פי המודל הזה, הרי באר שבע של תחילת שנות ה-50 לא הייתה גדולה. אם תשאל אותי, ההחלטה להפעיל תחבורה ציבורית על ידי העיריה, יחד עם החלטות מרחיקות לכת (לימים ההם) על הקמת סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון ועוד ועוד פרויקטים כאלו ואחרים בעיר - כל אלו יחדיו הפכו את באר שבע לבסוף לעיר מטרופולין. באותה מידה קרית גת הייתה יכולה להיות הרבה יותר אטרקטיבית כמטרופולין דרומי. לימים ההם היא הייתה מקושרת הרבה יותר טוב לרחבי הארץ מאשר באר שבע.
לא היה סבסוד כמו שהיה באגד ודן.תודה רבה על התשובה המפורטת
אבל מי הייתה צריכה לספוג בהפסדים בטרם נכנסה מטרודן לפעילות?
האם העירייה הייתה צריכה לספוג בהפסדים? (אם היו אני לא יודע אם היו או לא) או שהעירייה קיבלה סיבסוד מהמדינה כמו אגד ודן?
ומה קרה לפני שהחברה העירונית קמה כלומר בסוף שנות ה 40 למשל, לא הייתה בכלל תחבורה ציבורית עירונית בבאר שבע
שכחתי לכתוב על העיר עצמה בשנים האלו.לא היה סבסוד כמו שהיה באגד ודן.
לפני שהחברה קמה, עד כמה שידוע לי לא הייתה תחבורה ציבורית, גם לא ממש הייתה עיר שהצריכה תחבורה ציבורית.
התחנה המרכזית לימים ההם והשוק העירוני שכנו בעיר העתיקה. כשקמו הקווים העירוניים הם היו יוצאים מהרחובות הסמוכים למרכזית, רחובות כמו טרמופלדור, מורדי הגטאות, החלוץ, העצמאות. גם תחנת המוצא של קו 12 לכשזה קם הייתה ברחוב העצמאות, צמוד לדבר הזה שמסתובב ושואב מים.
כך במשך שנים רבות, עד אמצע שנות ה-90, כל הקווים העירוניים התחילו את נסיעתם בעיר>שוק>מרכזית והלאה לשכונות. רק קו 11 היה שונה,זה התחיל במרכזית>שוק ולשכונת דרום וחזרה דרך שדרות ירושלים לעיר>שוק>מרכזית.
שריד לימים ההם הוא קו 5 שתחנת המוצא שלו לא שונתה במשך שנים רבות. כמו כן עד לפני 4 שנים גם קו 4 החל את נסיעתו בבנק הפועלים. השינוי בקו 4 היה כדי ליישר קו עם 24.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.