בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.

שימי810

New member
מפת קווי תחבורה ציבורית בחיפה
האם פורסמה מפה מעודכנת של קווי האוטובוסים והמטרונית בחיפה?
כן, באתר metrobus.gov.il
סוף סוף האתר עודכן.
נראה מרהיב משהו... (לזה לא ציפיתי מהם), למרות שלדעתי לקח להם הרבה זמן לעדכן (החלטה שיווקית נטו, העדכון הוא בסמוך לפעימות).

אתר המטרונית של דן m-dan.co.il עדיין לא קם לתחייה...
סו... אם כבר, אז דן באיחור. כתבתי על הדף שלהם בפייסבוק שיפעילו במצב אלפא\בטא, שום התייחסות...
מקווה שזו לא תהיה ההתייחסות באוטובוסים ובשירות (אני לא אופטימי. בתל אביב השירות גרוע כמו גם הנהגים).
 

ניצן cocos

New member
פעימה הבאה בנווה יעקב
למישהו יש מידע על הפעימה הבאה שצפויה בנווה יעקב?
איזה קווים יתבטלו ואיזה עוד שינויים?
וכן מתי בדיוק תהיה הפעימה?
כידוע לי , אין פעימה בקרוב
בעתיד הרחוק יתבטלו רוב הקווים שחופפים לרקלת.
הכי טוב להתעדכן גם בjet.org.il
 
מי יודע את רשימת הקווים שהולכים להתבטל

בקשות/שאלות לא הכוונה
מי יודע את רשימת הקווים שהולכים להתבטל
בעקבות הBRT בגוש דן? איך אוטובוס לא בטוח שהוא מאוד ארוך מהרגיל ובתדירות של 3-5 אמור לכסות את כל הנוסעים שהיו נוסעים ב-19 הקווים שחלקם הגדול קווים סופר-תדירים כמו 51,40,240? ואם אותה מטרונית אמורה להביא לתוספת של נוסעים אז בכלל הולך להיות זוועה!!
 

raminec

New member
שלושה דברים:

מי יודע את רשימת הקווים שהולכים להתבטל
בעקבות הBRT בגוש דן? איך אוטובוס לא בטוח שהוא מאוד ארוך מהרגיל ובתדירות של 3-5 אמור לכסות את כל הנוסעים שהיו נוסעים ב-19 הקווים שחלקם הגדול קווים סופר-תדירים כמו 51,40,240? ואם אותה מטרונית אמורה להביא לתוספת של נוסעים אז בכלל הולך להיות זוועה!!
שלושה דברים:
ראשית זה לא מטרונית, זה BRT או אוטובוס רב קיבולת. מטרונית זה רק ואך ורק בחיפה.
דבר שני, האוטובוסים יהיו די רגילים מבחינת הקיבולת שלהם בהשוואה למפרקיות של אגד ודן. ההבדלים שאמורים להיות הם תדירות מאוד גבוהה של האוטובוסים בציר הראשי + קווי הזנה מ/אל הציר הראשי, מסלול בלעדי שיאפשר תנועה מהירה לאורך מסלול הנסיעה, עליה/ירידה מכל הדלתות מה שיקצר את משך העצירה בתחנות.
דבר אחרון, זה שיש כיום המון נוסעים ב- 19 קווים על הציר לא אומר שכולם באמת צריכים לסע על הציר הזה. יכול להיות שפשוט זו הייתה הדרך הטובה ביותר בתפרוסת הקווים הנוכחית להגיע ממקום למקום. נחכה ונראה מה מבשלים לנו מתכנני קווי האוטובוסים ונדע. ימים יגידו.
 

arielguelman

New member
שאלה על הרב קו

בקשות/שאלות לא הכוונה
שאלה על הרב קו
אני כיום מטעין רב קו פעם בחודש בתעריף קריות ב150 ש''ח
השאלה שלי החל מחודש הבא שהמטרונית תחל לעבוד זה עדיין 150 ש''ח משולב עם המטרונית או שזה תעריפים אחרים ?
כי כל העסק הזה לא ברור לי ממש
אשמח לתשובות ! :D
 

scooby5

New member
לא אמורים להשתנות

שאלה על הרב קו
אני כיום מטעין רב קו פעם בחודש בתעריף קריות ב150 ש''ח
השאלה שלי החל מחודש הבא שהמטרונית תחל לעבוד זה עדיין 150 ש''ח משולב עם המטרונית או שזה תעריפים אחרים ?
כי כל העסק הזה לא ברור לי ממש
אשמח לתשובות ! :D
לא אמורים להשתנות
התעריפים ומעגלי התעריפים צפויים להישאר כשהיו כולל כרטוס משותף.
 
המחיר יישאר 150 ש"ח ויכלול את המטרונית, ראה

שאלה על הרב קו
אני כיום מטעין רב קו פעם בחודש בתעריף קריות ב150 ש''ח
השאלה שלי החל מחודש הבא שהמטרונית תחל לעבוד זה עדיין 150 ש''ח משולב עם המטרונית או שזה תעריפים אחרים ?
כי כל העסק הזה לא ברור לי ממש
אשמח לתשובות ! :D
המחיר יישאר 150 ש"ח ויכלול את המטרונית, ראה
כאן:
http://metrobus.gov.il/web/guest/tarrif
 

subatoi

New member
רכישת כרטיסיה בחברת קווים?

בקשות/שאלות לא הכוונה
רכישת כרטיסיה בחברת קווים?
אני נוסע בד"כ באגד ובדן, ובתדירות נמוכה יותר גם בקווים. אבל מעולם לא יצא לי לקנות אצלם כרטיסיה. ביקשתי אתמול שתי כרטיסיות, הנהג ביקש 100 ש"ח (להבדיל ממה שקורה אצל אגד ודן) וטען לי ערך צבור של 125 ש"ח.

במקום לקבל כרטיסיות רגילות, יש לי עכשיו ערך צבור שיספיק למספר לא שלם של נסיעות, כלומר יישאר לי בכרטיס כסף לא מנוצל.
אני לא אשאל למה קווים לא מציינת שמדובר בערך צבור ולא בכרטיסיות, אבל מה ההיגיון בעובדה שיש חברה אחת שמתנהלת אחרת לגמרי מהחברות האחרות?
 
זאת המגמה של משרד התחבורה לבטל כרטיסיות

רכישת כרטיסיה בחברת קווים?
אני נוסע בד"כ באגד ובדן, ובתדירות נמוכה יותר גם בקווים. אבל מעולם לא יצא לי לקנות אצלם כרטיסיה. ביקשתי אתמול שתי כרטיסיות, הנהג ביקש 100 ש"ח (להבדיל ממה שקורה אצל אגד ודן) וטען לי ערך צבור של 125 ש"ח.

במקום לקבל כרטיסיות רגילות, יש לי עכשיו ערך צבור שיספיק למספר לא שלם של נסיעות, כלומר יישאר לי בכרטיס כסף לא מנוצל.
אני לא אשאל למה קווים לא מציינת שמדובר בערך צבור ולא בכרטיסיות, אבל מה ההיגיון בעובדה שיש חברה אחת שמתנהלת אחרת לגמרי מהחברות האחרות?
זאת המגמה של משרד התחבורה לבטל כרטיסיות
ולהשאיר רק ערך צבור.

באשכול החשמונאים החדש של קווים אין כרטיסיות.
באשכול שלהם בגוש דן, הם עדיין מוכרים כרטיסיות.

הייתי מעדיף שישאירו את שתי האופציות. אבל כנראה שבעתיד הכרטיסיות יעלמו מהעולם.
 
קווים לא מוכרים כרטיסיות גם בגוש דן

זאת המגמה של משרד התחבורה לבטל כרטיסיות
ולהשאיר רק ערך צבור.

באשכול החשמונאים החדש של קווים אין כרטיסיות.
באשכול שלהם בגוש דן, הם עדיין מוכרים כרטיסיות.

הייתי מעדיף שישאירו את שתי האופציות. אבל כנראה שבעתיד הכרטיסיות יעלמו מהעולם.
קווים לא מוכרים כרטיסיות גם בגוש דן
הם מכבדים כרטיסיות שנרכשו בחברות אחרות אבל הם עצמם לא מוכרים.
 

olli3

New member
מנהל
מצד שני זה יותר נוח גם מבחינה כספית.

רכישת כרטיסיה בחברת קווים?
אני נוסע בד"כ באגד ובדן, ובתדירות נמוכה יותר גם בקווים. אבל מעולם לא יצא לי לקנות אצלם כרטיסיה. ביקשתי אתמול שתי כרטיסיות, הנהג ביקש 100 ש"ח (להבדיל ממה שקורה אצל אגד ודן) וטען לי ערך צבור של 125 ש"ח.

במקום לקבל כרטיסיות רגילות, יש לי עכשיו ערך צבור שיספיק למספר לא שלם של נסיעות, כלומר יישאר לי בכרטיס כסף לא מנוצל.
אני לא אשאל למה קווים לא מציינת שמדובר בערך צבור ולא בכרטיסיות, אבל מה ההיגיון בעובדה שיש חברה אחת שמתנהלת אחרת לגמרי מהחברות האחרות?
מצד שני זה יותר נוח גם מבחינה כספית.
במקום להתעסק עם עודף (גם הנוסע וגם הנהג), שמים פשוט 30 או 50 או 100 ש"ח ומקבלים את אותה ההנחה שיש בכרטיסיה. בסופו של דבר, הנסיעות נגמרות... וגם אם נשארים בכרטיס 3 שקלים, פשוט מטעינים בסכום נוסף, זה לא באמת משנה כמה נשאר שם.

כפי שצוין, באשכול חשמונאים (מודיעין, לוד, רמלה שוהם, באר יעקב והסביבה), משרד התחבורה הורה שלא למכור יותר כרטיסיות וכי הערך הצבור שטוענים בגוש דן ישמש גם לנסיעות למודיעין, ללוד וכו', כמובן שעל פי התעריפים של נסיעות אלו.

בסופו של דבר, הערך הצבור יפתור את הנוסע מהעיסוק של איזה כרטיסיה לקנות, מה קוד הנסיעה הרלוונטי וכמה עולה כל כרטיסיה ומתי היא נגמרת (יש אנשים שנוסעים למקומות שונים ברחבי הארץ). הנוסע יעלה לאוטובוס, יאמר לנהג את יעד נסיעתו והנהג יוריד את החיוב המתאים מהערך הצבור. זה יהיה מעולה ביותר גם לנוסעים מזדמנים בקווים פרבריים/בין עירוניים שכיום יש בהם כרטיסיות. נניח אני גר בבאר שבע ונוסע פעם בכמה חודשים טובים לאופקים, אז מן הסתם שכנוסע לא שווה לי ממש לקנות כרטיסיה של 5 נסיעות שאולי אנצל אותה במלואה רק עוד שנה... אז אני פשוט עולה לאוטובוס עם ערך צבור, והנהג מוריד לי נסיעה לאופקים בהנחה כמו של כרטיסיה בעצם ושלום על ישראל :)
 


מצד שני זה יותר נוח גם מבחינה כספית.
במקום להתעסק עם עודף (גם הנוסע וגם הנהג), שמים פשוט 30 או 50 או 100 ש"ח ומקבלים את אותה ההנחה שיש בכרטיסיה. בסופו של דבר, הנסיעות נגמרות... וגם אם נשארים בכרטיס 3 שקלים, פשוט מטעינים בסכום נוסף, זה לא באמת משנה כמה נשאר שם.

כפי שצוין, באשכול חשמונאים (מודיעין, לוד, רמלה שוהם, באר יעקב והסביבה), משרד התחבורה הורה שלא למכור יותר כרטיסיות וכי הערך הצבור שטוענים בגוש דן ישמש גם לנסיעות למודיעין, ללוד וכו', כמובן שעל פי התעריפים של נסיעות אלו.

בסופו של דבר, הערך הצבור יפתור את הנוסע מהעיסוק של איזה כרטיסיה לקנות, מה קוד הנסיעה הרלוונטי וכמה עולה כל כרטיסיה ומתי היא נגמרת (יש אנשים שנוסעים למקומות שונים ברחבי הארץ). הנוסע יעלה לאוטובוס, יאמר לנהג את יעד נסיעתו והנהג יוריד את החיוב המתאים מהערך הצבור. זה יהיה מעולה ביותר גם לנוסעים מזדמנים בקווים פרבריים/בין עירוניים שכיום יש בהם כרטיסיות. נניח אני גר בבאר שבע ונוסע פעם בכמה חודשים טובים לאופקים, אז מן הסתם שכנוסע לא שווה לי ממש לקנות כרטיסיה של 5 נסיעות שאולי אנצל אותה במלואה רק עוד שנה... אז אני פשוט עולה לאוטובוס עם ערך צבור, והנהג מוריד לי נסיעה לאופקים בהנחה כמו של כרטיסיה בעצם ושלום על ישראל :)
 

subatoi

New member
טוב, אם נשארים שלושה שקלים זה באמת לא נורא,

מצד שני זה יותר נוח גם מבחינה כספית.
במקום להתעסק עם עודף (גם הנוסע וגם הנהג), שמים פשוט 30 או 50 או 100 ש"ח ומקבלים את אותה ההנחה שיש בכרטיסיה. בסופו של דבר, הנסיעות נגמרות... וגם אם נשארים בכרטיס 3 שקלים, פשוט מטעינים בסכום נוסף, זה לא באמת משנה כמה נשאר שם.

כפי שצוין, באשכול חשמונאים (מודיעין, לוד, רמלה שוהם, באר יעקב והסביבה), משרד התחבורה הורה שלא למכור יותר כרטיסיות וכי הערך הצבור שטוענים בגוש דן ישמש גם לנסיעות למודיעין, ללוד וכו', כמובן שעל פי התעריפים של נסיעות אלו.

בסופו של דבר, הערך הצבור יפתור את הנוסע מהעיסוק של איזה כרטיסיה לקנות, מה קוד הנסיעה הרלוונטי וכמה עולה כל כרטיסיה ומתי היא נגמרת (יש אנשים שנוסעים למקומות שונים ברחבי הארץ). הנוסע יעלה לאוטובוס, יאמר לנהג את יעד נסיעתו והנהג יוריד את החיוב המתאים מהערך הצבור. זה יהיה מעולה ביותר גם לנוסעים מזדמנים בקווים פרבריים/בין עירוניים שכיום יש בהם כרטיסיות. נניח אני גר בבאר שבע ונוסע פעם בכמה חודשים טובים לאופקים, אז מן הסתם שכנוסע לא שווה לי ממש לקנות כרטיסיה של 5 נסיעות שאולי אנצל אותה במלואה רק עוד שנה... אז אני פשוט עולה לאוטובוס עם ערך צבור, והנהג מוריד לי נסיעה לאופקים בהנחה כמו של כרטיסיה בעצם ושלום על ישראל :)
טוב, אם נשארים שלושה שקלים זה באמת לא נורא,
אלא אם את כל שאר הרכישות אני מבצע באגד-דן, ואז אני עם כרטיסיות שוטפות ו-3 שקלים שישארו בודדים.
אבל אם המגמה היא כזו, אז זה בסדר, מתישהו אנצל את השקלים הבודדים.


אגב, איך זה אמור לעבוד? אם טענתי 100 ש"ח בגוש דן, אוכל לשלם עם זה גם בירושלים, לדוגמה? ואקבל נסיעה במחיר רגיל או במחיר מוזל (כמו בכרטיסיה)?
 
גם בדן ניתן לקנות ערך צבור

טוב, אם נשארים שלושה שקלים זה באמת לא נורא,
אלא אם את כל שאר הרכישות אני מבצע באגד-דן, ואז אני עם כרטיסיות שוטפות ו-3 שקלים שישארו בודדים.
אבל אם המגמה היא כזו, אז זה בסדר, מתישהו אנצל את השקלים הבודדים.


אגב, איך זה אמור לעבוד? אם טענתי 100 ש"ח בגוש דן, אוכל לשלם עם זה גם בירושלים, לדוגמה? ואקבל נסיעה במחיר רגיל או במחיר מוזל (כמו בכרטיסיה)?
גם בדן ניתן לקנות ערך צבור
כרגע ניתן לשלם עם ערך צבור בגו דן והשרון, ובאשכול חשמונאים של קווים.

בעתיד (הלא נראה לעין) יהיה אפשר לשלם גם באגד בשאר הארץ כולל ירושלים.

וכן ערך צבור קונים עם הנחה בדיוק כמו כרטיסיה
 

subatoi

New member
אבל איך זה עובד?

גם בדן ניתן לקנות ערך צבור
כרגע ניתן לשלם עם ערך צבור בגו דן והשרון, ובאשכול חשמונאים של קווים.

בעתיד (הלא נראה לעין) יהיה אפשר לשלם גם באגד בשאר הארץ כולל ירושלים.

וכן ערך צבור קונים עם הנחה בדיוק כמו כרטיסיה
אבל איך זה עובד?
אם טענתי 100 ש"ח בתעריף כרטיסיה גוש-דנית, זה לא אותו דבר כמו אם אטען 100 ש"ח בכרטיסיה בינעירונית של ת"א-ירושלים, נכון? איך זה עובד?

או שה-100 ש"ח שטענתי בגוש-דן משמשים רק לנסיעות בתוכו, ולנסיעות לירושלים אצטרך לטעון ערך צבור נוסף?
 
אל תערב כרטיסיות וערך צבור

אבל איך זה עובד?
אם טענתי 100 ש"ח בתעריף כרטיסיה גוש-דנית, זה לא אותו דבר כמו אם אטען 100 ש"ח בכרטיסיה בינעירונית של ת"א-ירושלים, נכון? איך זה עובד?

או שה-100 ש"ח שטענתי בגוש-דן משמשים רק לנסיעות בתוכו, ולנסיעות לירושלים אצטרך לטעון ערך צבור נוסף?
אל תערב כרטיסיות וערך צבור
כרטיסיות- לכל חברה יש את הכרטיסיות שלה, פרט למקרים ספציפיים שיש קוד כרטיסיה משותף למספר חברות.

ערך צבור, יש רק ערך צבור אחד, ולא משנה היכן קנית אותו.
כל אשכול שמתחיל לכבד ערך צבור, יכבד את הערך הצבור הזה.
ולא משנה באיזו חברה רכשת את הערך הצבור.

ואחרי שערך צבור יהיה בכל הארץ באוטובוסים וגם ברכבות.
תוכל לקנות בחברה אחת ולשלם בשניה וההתחשבנות בינהן תהיה מאחורי הקלעים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה