בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הכשרתמקועית ליות נהג אוטובוס
האם מישהו יודע מה חומר האנגלית שמלמדים בקורס ואיפה אפשר להוציא את חומר הזה - אלי
בלי להציק - אולי גם קצת עברית.
אם הכותרת שלך לא עברה דרך איזה בודק איות שטחן אותה אז יכול להיות שתצטרך גם לשפר את העברית...

אם זה אכן האיות שלך אני מקווה מאד שאין בארץ "הכשרתמקועית" ושלא יתנו לאף אחד "ליות" נהג של כלי רכב ממונע כלשהו.
 

stratomaximus

New member
שאלה לגבי נסיעה בין 2 אזורים בגוש דן

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שאלה לגבי נסיעה בין 2 אזורים בגוש דן
אני צריך לנסוע מחולון להרצליה, אוטובוס ראשון מחולון לתל אביב, ואוטובוס נוסף מתל אביב להרצליה.
יש לי כרטיסיה בקוד 42 על הרב קו.
השאלה שלי, מה יקרה אם אנסה להעביר את הרב קו באוטובוס השני (כשאני בתחום ה- 90 דקות), אבל היעד שלי הוא מחוץ לגבול של האיזור?
האם הרב-קו בכלל יעבור? או שהנהג ידרוש ממני לשלם מחיר מלא (10 ומשהו ש"ח) על הנסיעה, בנוסף לנסיעה שכבר שילמתי עליה באוטובוס הקודם?
 
אם לאוטובוס השני יש תחנות הורדה בתל אביב

שאלה לגבי נסיעה בין 2 אזורים בגוש דן
אני צריך לנסוע מחולון להרצליה, אוטובוס ראשון מחולון לתל אביב, ואוטובוס נוסף מתל אביב להרצליה.
יש לי כרטיסיה בקוד 42 על הרב קו.
השאלה שלי, מה יקרה אם אנסה להעביר את הרב קו באוטובוס השני (כשאני בתחום ה- 90 דקות), אבל היעד שלי הוא מחוץ לגבול של האיזור?
האם הרב-קו בכלל יעבור? או שהנהג ידרוש ממני לשלם מחיר מלא (10 ומשהו ש"ח) על הנסיעה, בנוסף לנסיעה שכבר שילמתי עליה באוטובוס הקודם?
אם לאוטובוס השני יש תחנות הורדה בתל אביב
הרב-קו עשוי לעבור, אבל אם אני לא טועה רק בדן הוא מחוייב אוטומטית ללא התערבות נהג. סביר להניח שהנהג באוטובוס השני ישאל אותך מה היעד שלך ואז תצטרך לשלם את המחיר של נסיעה בין תל אביב להרצליה כי אין לך חוזה מתאים ברב-קו.
לכן, עדיף לך כבר באוטובוס הראשון לשלם על הנסיעה להרצליה. תאמר לנהג שהיעד בהרצליה ואם האוטובוס הראשון של דן תתעקש שיחייב אותך בקוד 44 לנסיעה עד הרצליה (גם אם זה מסובך לנהג לתפעול).
 
ממש לא. אין סיבה לשלם יותר.

אם לאוטובוס השני יש תחנות הורדה בתל אביב
הרב-קו עשוי לעבור, אבל אם אני לא טועה רק בדן הוא מחוייב אוטומטית ללא התערבות נהג. סביר להניח שהנהג באוטובוס השני ישאל אותך מה היעד שלך ואז תצטרך לשלם את המחיר של נסיעה בין תל אביב להרצליה כי אין לך חוזה מתאים ברב-קו.
לכן, עדיף לך כבר באוטובוס הראשון לשלם על הנסיעה להרצליה. תאמר לנהג שהיעד בהרצליה ואם האוטובוס הראשון של דן תתעקש שיחייב אותך בקוד 44 לנסיעה עד הרצליה (גם אם זה מסובך לנהג לתפעול).
ממש לא. אין סיבה לשלם יותר.
מספר פעמים נסעתי מתל אביב לכפר סבא, כשיש לי חופשי חודשי מרכזי.
פשוט אמרתי לנהג של 567 שאני נוסע לכפר סבא, וכל הנהגים ידעו לבד לחייב אותי רק על הקטע שעד מורשה, ולהשלים את הקטע הנוסף במזומן או בערך צבור.
אותו דבר מתל אביב להרצליה: משלמים עד גלילות, ומשלימים במזומן או בערך צבור רק את המחיר מגלילות עד הרצליה.
 
בעצם, טעות שלי - זה לא לשלם יותר.

ממש לא. אין סיבה לשלם יותר.
מספר פעמים נסעתי מתל אביב לכפר סבא, כשיש לי חופשי חודשי מרכזי.
פשוט אמרתי לנהג של 567 שאני נוסע לכפר סבא, וכל הנהגים ידעו לבד לחייב אותי רק על הקטע שעד מורשה, ולהשלים את הקטע הנוסף במזומן או בערך צבור.
אותו דבר מתל אביב להרצליה: משלמים עד גלילות, ומשלימים במזומן או בערך צבור רק את המחיר מגלילות עד הרצליה.
בעצם, טעות שלי - זה לא לשלם יותר.
כי מחיר הנסיעה מחולון להרצליה נמוך יותר מאשר אם מחלקים את זה לשני קטעים.
הכי טוב להטעין ערך צבור במקום כרטיסיה, ואז כל הבעיות נפתרות.
 

stratomaximus

New member
אז מה האפשרות הכי טובה מבחינתי?

בעצם, טעות שלי - זה לא לשלם יותר.
כי מחיר הנסיעה מחולון להרצליה נמוך יותר מאשר אם מחלקים את זה לשני קטעים.
הכי טוב להטעין ערך צבור במקום כרטיסיה, ואז כל הבעיות נפתרות.
אז מה האפשרות הכי טובה מבחינתי?
פשוט להגיד לנהג של האוטובוס הראשון (אגד) שאני רוצה כרטיס רגיל עד הרצליה?
הוא יכול להטעין לי כרטיס יחיד על הרב-קו, ככה שלא תהיה לי בעיה עם ההחלפה בתל אביב?

(הטענתי את הכרטיסיה באגד, ואין להם ערך צבור משום מה...)
 
אי אפשר לטעון כרטיס רגיל ברב-קו ובגוש דן אין

אז מה האפשרות הכי טובה מבחינתי?
פשוט להגיד לנהג של האוטובוס הראשון (אגד) שאני רוצה כרטיס רגיל עד הרצליה?
הוא יכול להטעין לי כרטיס יחיד על הרב-קו, ככה שלא תהיה לי בעיה עם ההחלפה בתל אביב?

(הטענתי את הכרטיסיה באגד, ואין להם ערך צבור משום מה...)
אי אפשר לטעון כרטיס רגיל ברב-קו ובגוש דן אין
מעבר חופשי על כרטיס נייר. לכן הכי טוב ערך צבור.
אם זו נסיעה חד פעמית אז כנראה שתצטרך לשלם בנסיעה השניה את המחיר המלא בין תל אביב להרצליה, בגלל שמדובר בשני אוטובוסים.
שיקול שלך האם אתה מעדיף לשלם יותר על הנסיעה הזו אבל להוציא פחות כסף בפועל בגלל שחלק מהתשלום יתבצע בכרטיסיה שכבר יש לך, או להוציא כעת יותר כסף ולרכוש חוזה שמתאים לנסיעה בין חולון להרצליה (למשל ערך צבור).
 

stratomaximus

New member
תודה לשניכם!

אי אפשר לטעון כרטיס רגיל ברב-קו ובגוש דן אין
מעבר חופשי על כרטיס נייר. לכן הכי טוב ערך צבור.
אם זו נסיעה חד פעמית אז כנראה שתצטרך לשלם בנסיעה השניה את המחיר המלא בין תל אביב להרצליה, בגלל שמדובר בשני אוטובוסים.
שיקול שלך האם אתה מעדיף לשלם יותר על הנסיעה הזו אבל להוציא פחות כסף בפועל בגלל שחלק מהתשלום יתבצע בכרטיסיה שכבר יש לך, או להוציא כעת יותר כסף ולרכוש חוזה שמתאים לנסיעה בין חולון להרצליה (למשל ערך צבור).
תודה לשניכם!
אני מתחיל לשקול לנסוע ברכבת, זה לא יצא הרבה יותר יקר מאוטובוס אם אני לא יכול להשתמש ב- 90 דקות... במיוחד אם אני קונה הלוך ושוב עם הנחת סטודנט.
 
ממליץ לך, כמו שאמר מיכאל, לגמור את הכרטיסיה

תודה לשניכם!
אני מתחיל לשקול לנסוע ברכבת, זה לא יצא הרבה יותר יקר מאוטובוס אם אני לא יכול להשתמש ב- 90 דקות... במיוחד אם אני קונה הלוך ושוב עם הנחת סטודנט.
ממליץ לך, כמו שאמר מיכאל, לגמור את הכרטיסיה
ולהבא להשתמש בערך צבור בלבד. אתה יכול להטעין אותו בכל אוטובוס של דן, קווים או מטרופולין.
 
אני מקווה שאתה לא אומר לו לשלם 17.80

אי אפשר לטעון כרטיס רגיל ברב-קו ובגוש דן אין
מעבר חופשי על כרטיס נייר. לכן הכי טוב ערך צבור.
אם זו נסיעה חד פעמית אז כנראה שתצטרך לשלם בנסיעה השניה את המחיר המלא בין תל אביב להרצליה, בגלל שמדובר בשני אוטובוסים.
שיקול שלך האם אתה מעדיף לשלם יותר על הנסיעה הזו אבל להוציא פחות כסף בפועל בגלל שחלק מהתשלום יתבצע בכרטיסיה שכבר יש לך, או להוציא כעת יותר כסף ולרכוש חוזה שמתאים לנסיעה בין חולון להרצליה (למשל ערך צבור).
אני מקווה שאתה לא אומר לו לשלם 17.80
(6.90 + 10.90) כי זה פשוט לא נכון.
עם 6.90 אפשר להגיע מחולון עד גלילות, ובגלילות להשלים עוד 6.90, כך שסך התשלום על הנסיעה יהיה לא יותר מ-13.80 (ואפילו פחות מזה, כי הכרטיסיה נותנת הנחה).
 

olli3

New member
מנהל
כרטיסיה וערך צבור על רב קו אחד - בעיה באגד.

אז מה האפשרות הכי טובה מבחינתי?
פשוט להגיד לנהג של האוטובוס הראשון (אגד) שאני רוצה כרטיס רגיל עד הרצליה?
הוא יכול להטעין לי כרטיס יחיד על הרב-קו, ככה שלא תהיה לי בעיה עם ההחלפה בתל אביב?

(הטענתי את הכרטיסיה באגד, ואין להם ערך צבור משום מה...)
כרטיסיה וערך צבור על רב קו אחד - בעיה באגד.
משום מה מכונת הכרטוס באגד עושה בעיות עם מי שיש לו על הרב קו גם כרטיסיה וגם ערך צבור.

נניח ועלית על אוטובוס כלשהו (לא משנה אם של אגד או של דן או קווים או מטרופולין), ביקשת להוריד נסיעה מהערך הצבור - הכל טוב ויפה. אבל כשתעלה על קו המשך של אגד, משום מה תופיע לנהג רק הכרטיסיה ומכונת הכרטוס לא תיתן אור ירוק סתם כך. הנהג צריך לפשפש בין החוזים שלך במכונת הכרטוס ורק אז הוא יכול לבחור לתת לך את נסיעת ההמשך על פי הערך הצבור.

זה קטע מאד מאד דפוק ונהגים רבים מכירים את זה, אם כי לא כולם.

הכי טוב, שפשוט תגור את הכרטיסיה שיש לך על הרב קו ולהבא פשוט תטען ערך צבור שאותו ניתן לטעון בכל אוטובוס של דן, קווים או מטרופולין (בכל הארץ) וכן בעמדות ההטענה השונות של מטרופולין ושל קווים שפזורות ברחבי הארץ (לא רק באיזור המרכז).
 

stratomaximus

New member
טוב לדעת. הטענתי ערך צבור בנוסף לכרטיסיה

כרטיסיה וערך צבור על רב קו אחד - בעיה באגד.
משום מה מכונת הכרטוס באגד עושה בעיות עם מי שיש לו על הרב קו גם כרטיסיה וגם ערך צבור.

נניח ועלית על אוטובוס כלשהו (לא משנה אם של אגד או של דן או קווים או מטרופולין), ביקשת להוריד נסיעה מהערך הצבור - הכל טוב ויפה. אבל כשתעלה על קו המשך של אגד, משום מה תופיע לנהג רק הכרטיסיה ומכונת הכרטוס לא תיתן אור ירוק סתם כך. הנהג צריך לפשפש בין החוזים שלך במכונת הכרטוס ורק אז הוא יכול לבחור לתת לך את נסיעת ההמשך על פי הערך הצבור.

זה קטע מאד מאד דפוק ונהגים רבים מכירים את זה, אם כי לא כולם.

הכי טוב, שפשוט תגור את הכרטיסיה שיש לך על הרב קו ולהבא פשוט תטען ערך צבור שאותו ניתן לטעון בכל אוטובוס של דן, קווים או מטרופולין (בכל הארץ) וכן בעמדות ההטענה השונות של מטרופולין ושל קווים שפזורות ברחבי הארץ (לא רק באיזור המרכז).
טוב לדעת. הטענתי ערך צבור בנוסף לכרטיסיה
כי הייתי קצת באיחור ולקחתי אוטובוס פנימי בהרצליה במקום ללכת ברגל.
בהתחלה ניסיתי להעביר את הרב-קו עם הכרטיסיה הקיימת, אבל זה לא עבד, והנהג אמר שאפילו שזה אותו מחיר, בהרצליה זה קוד 43 ולא 42, כדי שהמערכת לא תוכל לתת נסיעת המשך של 90 דקות למי שעלה בגוש דן ושילם עם הכרטיסיה.
אז אמרתי לעצמי למה שאני לא אטעין ערך צבור כבר, ואשתמש בו כשהכרטיסיה תיגמר.
פעם הבאה שאני אעלה לנסיעה בגוש דן, אני אבקש לנהג לוודא שזה מוריד לי מהכרטיסיה, ולא מהצבור, עד שהיא תיגמר.
 
זה אפשרי כאשר נוסעים באוטובוס אחד, לא כאשר

ממש לא. אין סיבה לשלם יותר.
מספר פעמים נסעתי מתל אביב לכפר סבא, כשיש לי חופשי חודשי מרכזי.
פשוט אמרתי לנהג של 567 שאני נוסע לכפר סבא, וכל הנהגים ידעו לבד לחייב אותי רק על הקטע שעד מורשה, ולהשלים את הקטע הנוסף במזומן או בערך צבור.
אותו דבר מתל אביב להרצליה: משלמים עד גלילות, ומשלימים במזומן או בערך צבור רק את המחיר מגלילות עד הרצליה.
זה אפשרי כאשר נוסעים באוטובוס אחד, לא כאשר
צריך להחליף בתל אביב אוטובוס.
 
מה הבעיה? בחולון מנקבים עד ת"א,

זה אפשרי כאשר נוסעים באוטובוס אחד, לא כאשר
צריך להחליף בתל אביב אוטובוס.
מה הבעיה? בחולון מנקבים עד ת"א,
בת"א עולים על קו להרצליה ונוסעים בחינם עד גלילות כנסיעת המשך, ובגלילות משלמים עוד 6.90. סה"כ שתי נסיעות מקומיות. אין שום סיבה לשלם 10.90 מתל אביב עד הרצליה אחרי שכבר שילמת על נסיעה מקומית מחולון עד תל אביב.
 

stratomaximus

New member
זה אומר שאם אני עושה את זה

מה הבעיה? בחולון מנקבים עד ת"א,
בת"א עולים על קו להרצליה ונוסעים בחינם עד גלילות כנסיעת המשך, ובגלילות משלמים עוד 6.90. סה"כ שתי נסיעות מקומיות. אין שום סיבה לשלם 10.90 מתל אביב עד הרצליה אחרי שכבר שילמת על נסיעה מקומית מחולון עד תל אביב.
זה אומר שאם אני עושה את זה
אני צריך להגיד לנהג של 501 למשל שאני נוסע עד גלילות, ואז במקום לרדת בגלילות, אני ניגש אליו ואומר "אופס, שכחתי שאני צריך להרצליה, אבל אני כבר בגלילות, אז בוא אני אוסיף לך על נסיעה מקומית"
או לחילופין לרדת ולחכות ל- 501 הבא...
נשמע טריק טיפה מעצבן.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא טריק ולא צריך להמציא סיפורים.

זה אומר שאם אני עושה את זה
אני צריך להגיד לנהג של 501 למשל שאני נוסע עד גלילות, ואז במקום לרדת בגלילות, אני ניגש אליו ואומר "אופס, שכחתי שאני צריך להרצליה, אבל אני כבר בגלילות, אז בוא אני אוסיף לך על נסיעה מקומית"
או לחילופין לרדת ולחכות ל- 501 הבא...
נשמע טריק טיפה מעצבן.
זה לא טריק ולא צריך להמציא סיפורים.
אתה זכאי להגיע עד לצומת גלילות ללא תשלום נוסף. אז אתה ניגש לנהג בשנית ומשלם בעבור המשך הנסיעה במזומן.

אפשר גם לשלם עבור קטע הנסיעה מגלילות להרצליה כבר בתל אביב. אתה מעביר את הרב קו ונדלק אור ירוק ואז אתה אומר לנהג שאתה צריך להשלים מגלילות להרצליה במזומן והוא ינפיק לך במקום כרטיס.
 
ממש לא צריך לרדת ולא לשחק משחקים,

זה אומר שאם אני עושה את זה
אני צריך להגיד לנהג של 501 למשל שאני נוסע עד גלילות, ואז במקום לרדת בגלילות, אני ניגש אליו ואומר "אופס, שכחתי שאני צריך להרצליה, אבל אני כבר בגלילות, אז בוא אני אוסיף לך על נסיעה מקומית"
או לחילופין לרדת ולחכות ל- 501 הבא...
נשמע טריק טיפה מעצבן.
ממש לא צריך לרדת ולא לשחק משחקים,
חלוקת הנסיעה למקטעים זה דבר ידוע וברור לנהגים. אתה אומר בתחילת הנסיעה שיש לך מעבר חינם עד גלילות, והנהג מחייב אותך רק על הקטע הנוסף.
 

ElFabuloso

New member
שאלה לגבי סטודן

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שאלה לגבי סטודן
שלום
קראתי באתר "דן" שינתן שירות רק לסטודנטים שהנפיקו כרטיס רב-קו ב"דן" ולא בחברה אחרת.
יש לי כרטיס סטודנט של חברת אפיקים, בסמסטר הקרוב אני לא זקוק לכרטיס של אפיקים כי אני לומד מעט ימים בשבוע ויש לי טרמפ קבוע, אבל אני עדיין נוסע המון בתחבורה ציבורית אז אני רוצה לעשות כרטיס "סטודן" של דן, אם אני מבין את מה שכתוב באתר שלהם מותר לי אבל הם יצטרכו לעשות לי כרטיס חדש והנוכחי בגלל שהוטען קודם בפרופיל סטודנט של אפיקים לא שווה כלום, נכון?
(אגב אם זה נכון זה ממש טיפשי, זה אותו כרטיס בסך הכל)
 

טשאפק 2

New member
רכבות תחתיות ?
באילו מהבירות הערביות פועלות רכבות תחתית? קהיר דמשק ביירות בגדד צנעה ריאד ג'דה אבו דאבי טהראן קזבלנקה אלג'יר קהיר.
\

באילו מדינות בעולם השלישי פועלות רכבות תחתיות?
יש רכבת תחתית פעילה במספר רב של מדינות
שמוגדרות כמדינות מתפתחות, למשל רוב המדינות הגדולות באסיה (הפיליפינים, מלזיה, הודו, סין, אירן, טורקיה) ובאמריקה הלטינית (ברזיל, מקסיקו, ונצואלה, קולומביה, ארגנטינה, פרו, צ'ילה).

כמו כן יש רכבת תחתית פעילה ברבות מן הרפובליקות לשעבר של ברה"מ, שבעבר הוגדרו כ"העולם השני" לעומת העולם הראשון, המערב, והיום נופלות בדר"כ להגדרה של מדינות מתפתחות. אני מניח שברובן, בוודאי בקטנות יותר כמו ארמניה ואזרבייג'ן, הרכבת התחתית היא ירושה מתקופת הסובייטים.

הופתעתי לראות ברשימה את הרפוביקה הדומיניקנית הענייה והקטנה.

בין ארצות ערב - מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות.

ראה רשימה מוויקיפדיה בקישור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה