חידה חדשה ולא קלה:

מצב
הנושא נעול.
חידה חדשה ולא קלה:


חידה חדשה ולא קלה:

את התמונה הבאה צילם הצלם יצחק סעד, ז"ל, ברחוב יפו בשנת 1966.
בתמונה נראה אוטובוס של "המקשר".
מה כל-כך מיוחד באוטובוס הנראה בתמונה??? מהו מספר הרישוי של האוטובוס, אם מישהו יודע?

לא, זה לא ים 479 ולא ים 480 (66-101 ו- 66-102 בהתאמה).
מדובר במשהו הרבה יותר נדיר !

מהו?
 

gen1

New member
טייגר מרק 2 של המקשר

חידה חדשה ולא קלה:

את התמונה הבאה צילם הצלם יצחק סעד, ז"ל, ברחוב יפו בשנת 1966.
בתמונה נראה אוטובוס של "המקשר".
מה כל-כך מיוחד באוטובוס הנראה בתמונה??? מהו מספר הרישוי של האוטובוס, אם מישהו יודע?

לא, זה לא ים 479 ולא ים 480 (66-101 ו- 66-102 בהתאמה).
מדובר במשהו הרבה יותר נדיר !

מהו?
טייגר מרק 2 של המקשר
שלום! טייגר מרק 2 של המקשר לא רואים את מספר הרישוי והיו כאלה כמה עשרות אז איך נדע ?
 
זהו שלא. זה ממש לא טייגר ! וכאן באמת הקאצ' !

טייגר מרק 2 של המקשר
שלום! טייגר מרק 2 של המקשר לא רואים את מספר הרישוי והיו כאלה כמה עשרות אז איך נדע ?
זהו שלא. זה ממש לא טייגר ! וכאן באמת הקאצ' !
מדובר באוטובוס היחיד ב"המקשר" מתוצרת AEC שמס' הרישוי שלו היה 66-110. בהגדלה משמעותית של התמונה ניתן לראות את הסמל של AEC אבל אין צורך בכך כי המרחק בין שני הפנסים הקדמיים גדול מכל מרחק ביניהם באוטובוס מסוג ליילנד. שים לב שהAEC היה רחב ב10 ס"מ מכל הליילנדים והדבר בהחלט ניכר בתמונה.
 
דבר נוסף: לאוטובוס ה-AEC ב"המקשר" היתה דלת קד

זהו שלא. זה ממש לא טייגר ! וכאן באמת הקאצ' !
מדובר באוטובוס היחיד ב"המקשר" מתוצרת AEC שמס' הרישוי שלו היה 66-110. בהגדלה משמעותית של התמונה ניתן לראות את הסמל של AEC אבל אין צורך בכך כי המרחק בין שני הפנסים הקדמיים גדול מכל מרחק ביניהם באוטובוס מסוג ליילנד. שים לב שהAEC היה רחב ב10 ס"מ מכל הליילנדים והדבר בהחלט ניכר בתמונה.
דבר נוסף: לאוטובוס ה-AEC ב"המקשר" היתה דלת קד
קדמית המחולקת ל....3 חלקי דלת נפרדים !!! היה עוד אחד כזה בלבד באגד עם דלת קדמית מחולקת ל-3. היות וכך, עבר צינור אויר רחב מאוד בחלק העליון של הרכב ומנע שימוש בחלון הגג הגדול בו היה נכתב בד"כ "המקשר". אי לכך, נצבע החלון בלבן ומעולם לא נערך בו שימוש כי אם היו כותבים בתוכו "המקשר", היה הצינור מפריע לראות את המילה "המקשר". לכן היה הכרח לצבוע אותו בלבן. לא כתבו את המילה "המקשר" עליו מבחוץ שהרי שטיפה אחת של החלון היתה גורמת למילה "המקשר" להתקלף, ותודה רבה רבה לשלמה היקר על שהסב את תשומת ליבי לתמונה היחודית ואולי הילידה המצויה בידיי של אוטובוס המקשר מס' 66-110.
 
קרון שיוצר למצרים מתוצרת טטרה

חידה חדשה ולא קלה:

את התמונה הבאה צילם הצלם יצחק סעד, ז"ל, ברחוב יפו בשנת 1966.
בתמונה נראה אוטובוס של "המקשר".
מה כל-כך מיוחד באוטובוס הנראה בתמונה??? מהו מספר הרישוי של האוטובוס, אם מישהו יודע?

לא, זה לא ים 479 ולא ים 480 (66-101 ו- 66-102 בהתאמה).
מדובר במשהו הרבה יותר נדיר !

מהו?
קרון שיוצר למצרים מתוצרת טטרה
בשנת 1890. אני מניח שהקרון ואחיו נסעו גם בפלסטינה של אז...
ותודה לחבר היקר א.ס. שדאג להעביר את התמונה אליי להנאתכם המלאה:
 
והקישור לרכישת התמונה:

קרון שיוצר למצרים מתוצרת טטרה
בשנת 1890. אני מניח שהקרון ואחיו נסעו גם בפלסטינה של אז...
ותודה לחבר היקר א.ס. שדאג להעביר את התמונה אליי להנאתכם המלאה:
והקישור לרכישת התמונה:
(למרות שגולש כאן מדי פעם איזה גולש מוכר וידוע לכל שלא יהיה שמח שהתמונה תפורסם לכל....אז אומר על כך רק דבר אחד: זו בהחלט הבעיה שלו ! תהנו ! )
הנה הקישור:
http://www.ebay.com/itm/Photo-Newly...d=100102&prg=1140&rk=1&rkt=1&sd=171282637807&
 
חה-חה-חה....אולי? מפעל הדר המקורי שכן ב

צולם במפעל "הדר" בירושלים?
חה-חה-חה....אולי? מפעל הדר המקורי שכן ב
בדרך בית-לחם מול תחנת הרכבת החאן אם אינך זוכר ! היה מדובר במבנה דו קומתי קטן ובקומה הראשונה בחלק הצפוני של המבנה היו 4 מדרגות שהובילו ל"חנות המפעל". על הקיר מול הדלפק היתה תלויה תמונה ממוסגרת בזכוכית ובתוכה דגמי העוגיות שהחנות מכרה ! זה זכור לי היטב מילדותי הסוערת !
 

בועז ל

New member
את המפעל המקורי איני זוכר, אבל זכורים לי

חה-חה-חה....אולי? מפעל הדר המקורי שכן ב
בדרך בית-לחם מול תחנת הרכבת החאן אם אינך זוכר ! היה מדובר במבנה דו קומתי קטן ובקומה הראשונה בחלק הצפוני של המבנה היו 4 מדרגות שהובילו ל"חנות המפעל". על הקיר מול הדלפק היתה תלויה תמונה ממוסגרת בזכוכית ובתוכה דגמי העוגיות שהחנות מכרה ! זה זכור לי היטב מילדותי הסוערת !
את המפעל המקורי איני זוכר, אבל זכורים לי
חלק מטעמיו של המפעל המשונן ההוא. כך למשל, זכורים לי ופלים מאורכים, אולי היחידים מסוגם, שהכילו שני טעמים בוופל אחד - שוקו ולימון. כילד, השתגעתי אחר השילוב הזה. אני בספק אם גם היום השיגעון היה נמשך.
 
גם אני זוכר אותם. כבר לא קיימים, אולי

את המפעל המקורי איני זוכר, אבל זכורים לי
חלק מטעמיו של המפעל המשונן ההוא. כך למשל, זכורים לי ופלים מאורכים, אולי היחידים מסוגם, שהכילו שני טעמים בוופל אחד - שוקו ולימון. כילד, השתגעתי אחר השילוב הזה. אני בספק אם גם היום השיגעון היה נמשך.
גם אני זוכר אותם. כבר לא קיימים, אולי
תמצא כמה מהם בשידה של עוזי יצחקי.... חמתי בוערת עליו עם התשובה שנתן והאמן לי שברגע שיקרה אסון עם נוסעים באוטובוס וולוו, אני רץ מיד למגרש הרוסים עם כל החומרים שאספתי.
 
מתברר ש-וולוו זו רק בעיה קטנה. יש גם בעית

את המפעל המקורי איני זוכר, אבל זכורים לי
חלק מטעמיו של המפעל המשונן ההוא. כך למשל, זכורים לי ופלים מאורכים, אולי היחידים מסוגם, שהכילו שני טעמים בוופל אחד - שוקו ולימון. כילד, השתגעתי אחר השילוב הזה. אני בספק אם גם היום השיגעון היה נמשך.
מתברר ש-וולוו זו רק בעיה קטנה. יש גם בעית
הטרדות מיניות במשרד התחבורה ומתברר שעוזי יצחקי איים על ראשן של אלו שתתלוננה על הטרדות מיניות במשרד התחבורה שהן תפוטרנה....מעניין מאוד.
אני אוסיף גם את החומרים הללו לתיק הכבד מאוד שאני מכין....
הנה הקישור לענין ההטרדות המיניות במשרד התחבורה:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/t-585149-המנכל_המתפרע_-_עוזי_יצחקי_משתולל_בכנסת
אם הקישור לא נפתח, הוא הראשון בחיפוש המילה עוזי יצחקי בגוגל.
התייחסותך נדרשת.
 

בועז ל

New member
עוררת בי דז'ה וו, דוק'.

מתברר ש-וולוו זו רק בעיה קטנה. יש גם בעית
הטרדות מיניות במשרד התחבורה ומתברר שעוזי יצחקי איים על ראשן של אלו שתתלוננה על הטרדות מיניות במשרד התחבורה שהן תפוטרנה....מעניין מאוד.
אני אוסיף גם את החומרים הללו לתיק הכבד מאוד שאני מכין....
הנה הקישור לענין ההטרדות המיניות במשרד התחבורה:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/t-585149-המנכל_המתפרע_-_עוזי_יצחקי_משתולל_בכנסת
אם הקישור לא נפתח, הוא הראשון בחיפוש המילה עוזי יצחקי בגוגל.
התייחסותך נדרשת.
עוררת בי דז'ה וו, דוק'.
במשרד התחבורה שומרים על הגחלת.

וברצינות: כבר הקדשתי בעבר מס' מילים לגווארדיה הוותיקה שבמשרד התחבורה. כל המוסיף גורע.
 
הגיע הזמן להבלטת המתרחש במשרד התחבורה

עוררת בי דז'ה וו, דוק'.
במשרד התחבורה שומרים על הגחלת.

וברצינות: כבר הקדשתי בעבר מס' מילים לגווארדיה הוותיקה שבמשרד התחבורה. כל המוסיף גורע.
הגיע הזמן להבלטת המתרחש במשרד התחבורה
והגיע הזמן לחשוף בפני כלל הציבור מה קורה שם. אני מוצא יותר מדי תלונות על תיפקוד המשרד ברשת.
אני מתרשם שאנשי המקצוע האמיתיים בתחום התחבורתי לא נמצאים במשרד התחבורה ואני משוכנע בועז - שניתן לחתוך ב-60% לפחות את כלל כח האדם במשרד התחבורה ולהעביר סמכויות רבות לשוק הפרטי או ישירות למשרד ראש הממשלה.
כפי שמופרטות חברות תחבורה ציבורית, אפשר להפריט חלקים נכבדים ממשרד התחבורה ללא קשר לדעתי האישית בנושא.
משרד הרישוי הוא הגוף הראשון שאפשר לבטל ולהעבירו מיידית לשוק הפרטי.
אני רואה טענות על הטרדות מיניות במשרד התחבורה ונושא זה לא מודגש מספיק לדעתי ברשת האינטרנט. חובה להבליט את הענין ולבדוק מי בדיוק מטריד מינית במשרד ומדוע מאיימים על מי שתתלונן שהיא תפוטר. אם זו לא דיקטטורה סגורה אז מה זה בדיוק? מדינה בתוך מדינה???
ומדוע ניתנת רשות הדיבור בנושא התלקחות אוטובוסים לאדם שלבטח לא חקר באופן אישי את התופעה במשך עשרות שנים??? אני בספק ענק אם האיש קרא אי פעם ספרות מקצועית בנושא מחו"ל. אם אין לו זמן לקרוא ספרות כזו בזמן העבודה, שיקרא אותה בבית, אבל שיקרא ! הוא מקבל מספיק שכר כדי לעבוד גם בבית ומצידי שילך לישון רק בסופי שבוע כל עוד נשרפים אוטובוסים משלושה דגמים שונים של וולוו בישראל ואיש לא עושה דבר בנושא.
אשמח מאוד אם תוכל להקפיץ למעלה שוב את השרשור בנושא התלקחותם של ארבעה אוטובוסי וולוו שונים במהלכם של יומיים בלבד ! זה לא מחדל - זה הרבה יותר גרוע ממחדל ! מי מרויח מהשריפות הללו??? הרי מישהו גוזר קופון מזה. האם תוכל לשער מי גוזר קופון? אני לא הצלחתי לגלות...
 

בועז ל

New member
מנכ"ל משרד התחבורה אמור להיות הגורם

הגיע הזמן להבלטת המתרחש במשרד התחבורה
והגיע הזמן לחשוף בפני כלל הציבור מה קורה שם. אני מוצא יותר מדי תלונות על תיפקוד המשרד ברשת.
אני מתרשם שאנשי המקצוע האמיתיים בתחום התחבורתי לא נמצאים במשרד התחבורה ואני משוכנע בועז - שניתן לחתוך ב-60% לפחות את כלל כח האדם במשרד התחבורה ולהעביר סמכויות רבות לשוק הפרטי או ישירות למשרד ראש הממשלה.
כפי שמופרטות חברות תחבורה ציבורית, אפשר להפריט חלקים נכבדים ממשרד התחבורה ללא קשר לדעתי האישית בנושא.
משרד הרישוי הוא הגוף הראשון שאפשר לבטל ולהעבירו מיידית לשוק הפרטי.
אני רואה טענות על הטרדות מיניות במשרד התחבורה ונושא זה לא מודגש מספיק לדעתי ברשת האינטרנט. חובה להבליט את הענין ולבדוק מי בדיוק מטריד מינית במשרד ומדוע מאיימים על מי שתתלונן שהיא תפוטר. אם זו לא דיקטטורה סגורה אז מה זה בדיוק? מדינה בתוך מדינה???
ומדוע ניתנת רשות הדיבור בנושא התלקחות אוטובוסים לאדם שלבטח לא חקר באופן אישי את התופעה במשך עשרות שנים??? אני בספק ענק אם האיש קרא אי פעם ספרות מקצועית בנושא מחו"ל. אם אין לו זמן לקרוא ספרות כזו בזמן העבודה, שיקרא אותה בבית, אבל שיקרא ! הוא מקבל מספיק שכר כדי לעבוד גם בבית ומצידי שילך לישון רק בסופי שבוע כל עוד נשרפים אוטובוסים משלושה דגמים שונים של וולוו בישראל ואיש לא עושה דבר בנושא.
אשמח מאוד אם תוכל להקפיץ למעלה שוב את השרשור בנושא התלקחותם של ארבעה אוטובוסי וולוו שונים במהלכם של יומיים בלבד ! זה לא מחדל - זה הרבה יותר גרוע ממחדל ! מי מרויח מהשריפות הללו??? הרי מישהו גוזר קופון מזה. האם תוכל לשער מי גוזר קופון? אני לא הצלחתי לגלות...
מנכ"ל משרד התחבורה אמור להיות הגורם
המקצועי בר הסמכא שאליו יש לפנות בנושאים כגון "השרופים". מבחינה זו, אין לי שום בעיה עם העניין. מאידך, יש לי בעיה קשה עם תגובתו של המנכ"ל (כפי שצוטטה כאן - אם ואכן) ועם השתיקה המחפירה וארוכת השנים של משרד התחבורה, היבואן וחברות האוטובוסים. כשלב א', חובה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי לפני שיתרחש חו"ח אסון. נתחיל בכך שלטעמי התכנית "יהיה בסדר" היא במה ראויה לפתוח בה את הדין הציבורי, ואאל"ט ישנו כאן לפחות גולש אחד שמקושר לגורמים הרלוונטיים בגל"צ. אני מאוד מקווה שירים את הכפפה.
 
נהדר. אז תכניס את הענין לפינת "מעקב". וגם

מנכ"ל משרד התחבורה אמור להיות הגורם
המקצועי בר הסמכא שאליו יש לפנות בנושאים כגון "השרופים". מבחינה זו, אין לי שום בעיה עם העניין. מאידך, יש לי בעיה קשה עם תגובתו של המנכ"ל (כפי שצוטטה כאן - אם ואכן) ועם השתיקה המחפירה וארוכת השנים של משרד התחבורה, היבואן וחברות האוטובוסים. כשלב א', חובה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי לפני שיתרחש חו"ח אסון. נתחיל בכך שלטעמי התכנית "יהיה בסדר" היא במה ראויה לפתוח בה את הדין הציבורי, ואאל"ט ישנו כאן לפחות גולש אחד שמקושר לגורמים הרלוונטיים בגל"צ. אני מאוד מקווה שירים את הכפפה.
נהדר. אז תכניס את הענין לפינת "מעקב". וגם
שלח לאותו גולש מסר כדי שהח'ברה בגל"צ יראו את השרשור על השרופים ויעלו את הענין לתודעה ציבורית שבעטיה יבוצע ריקול בכל 489 אוטובוסי הוולוו משני הדגמים הבינעירוניים ובוולוו אחרים מדגמים עירוניים. מדובר פה בהצלת נפשות. יתכן שלאדון עוזי יצחקי אין מספיק מידע וידע על התופעה.
 

בועז ל

New member
בסדר גמור, אבל רק שתדע: אני מכין עבורך

נהדר. אז תכניס את הענין לפינת "מעקב". וגם
שלח לאותו גולש מסר כדי שהח'ברה בגל"צ יראו את השרשור על השרופים ויעלו את הענין לתודעה ציבורית שבעטיה יבוצע ריקול בכל 489 אוטובוסי הוולוו משני הדגמים הבינעירוניים ובוולוו אחרים מדגמים עירוניים. מדובר פה בהצלת נפשות. יתכן שלאדון עוזי יצחקי אין מספיק מידע וידע על התופעה.
בסדר גמור, אבל רק שתדע: אני מכין עבורך
סדרה ארוכה של שאלות בנושא, שאותן אשלח אליך בדוא"ל. נצטרך להופיע מוכנים היטב לנושא.
 

טשאפק 2

New member
יפה מאד. אני מציע לבחון גם את הניסיון

בסדר גמור, אבל רק שתדע: אני מכין עבורך
סדרה ארוכה של שאלות בנושא, שאותן אשלח אליך בדוא"ל. נצטרך להופיע מוכנים היטב לנושא.
יפה מאד. אני מציע לבחון גם את הניסיון
שנצבר אצל ידידתנו הגדולה הודו.

העליתי קישורים, שהועברו לשרשור "השרופים" הגדול, על תקריות קטלניות של שריפות באוטובוסי וולבו בהודו, אחת ממש החודש ועוד שתיים אשתקד. זאת כמובן בנוסף להמון שריפות אוטובוסים שלא גבו חיי אדם. (אישית לא הצלחתי להבין אם מדובר באותן בעיות).
 

בועז ל

New member
רות, קיבלתי.

יפה מאד. אני מציע לבחון גם את הניסיון
שנצבר אצל ידידתנו הגדולה הודו.

העליתי קישורים, שהועברו לשרשור "השרופים" הגדול, על תקריות קטלניות של שריפות באוטובוסי וולבו בהודו, אחת ממש החודש ועוד שתיים אשתקד. זאת כמובן בנוסף להמון שריפות אוטובוסים שלא גבו חיי אדם. (אישית לא הצלחתי להבין אם מדובר באותן בעיות).
רות, קיבלתי.
 

טשאפק 2

New member
ממילא רוב העבודה המקצועית אינה נעשית

הגיע הזמן להבלטת המתרחש במשרד התחבורה
והגיע הזמן לחשוף בפני כלל הציבור מה קורה שם. אני מוצא יותר מדי תלונות על תיפקוד המשרד ברשת.
אני מתרשם שאנשי המקצוע האמיתיים בתחום התחבורתי לא נמצאים במשרד התחבורה ואני משוכנע בועז - שניתן לחתוך ב-60% לפחות את כלל כח האדם במשרד התחבורה ולהעביר סמכויות רבות לשוק הפרטי או ישירות למשרד ראש הממשלה.
כפי שמופרטות חברות תחבורה ציבורית, אפשר להפריט חלקים נכבדים ממשרד התחבורה ללא קשר לדעתי האישית בנושא.
משרד הרישוי הוא הגוף הראשון שאפשר לבטל ולהעבירו מיידית לשוק הפרטי.
אני רואה טענות על הטרדות מיניות במשרד התחבורה ונושא זה לא מודגש מספיק לדעתי ברשת האינטרנט. חובה להבליט את הענין ולבדוק מי בדיוק מטריד מינית במשרד ומדוע מאיימים על מי שתתלונן שהיא תפוטר. אם זו לא דיקטטורה סגורה אז מה זה בדיוק? מדינה בתוך מדינה???
ומדוע ניתנת רשות הדיבור בנושא התלקחות אוטובוסים לאדם שלבטח לא חקר באופן אישי את התופעה במשך עשרות שנים??? אני בספק ענק אם האיש קרא אי פעם ספרות מקצועית בנושא מחו"ל. אם אין לו זמן לקרוא ספרות כזו בזמן העבודה, שיקרא אותה בבית, אבל שיקרא ! הוא מקבל מספיק שכר כדי לעבוד גם בבית ומצידי שילך לישון רק בסופי שבוע כל עוד נשרפים אוטובוסים משלושה דגמים שונים של וולוו בישראל ואיש לא עושה דבר בנושא.
אשמח מאוד אם תוכל להקפיץ למעלה שוב את השרשור בנושא התלקחותם של ארבעה אוטובוסי וולוו שונים במהלכם של יומיים בלבד ! זה לא מחדל - זה הרבה יותר גרוע ממחדל ! מי מרויח מהשריפות הללו??? הרי מישהו גוזר קופון מזה. האם תוכל לשער מי גוזר קופון? אני לא הצלחתי לגלות...
ממילא רוב העבודה המקצועית אינה נעשית
במשרד עצמו, אלא הופרטה והועברה לשרשרת של קבלני משנה. לא רק ביצוע של פרויקטים, אלא גם תכנון ואף פיקוח (כלומר אפילו תהליך ההפרטה - הוצאת מכרזים ופיקוח על ביצועם - הופרט).

כמה כ"א מקצועי כבר נשאר כיום במשרד?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה