קרון מסעדה מס' 764 של חברת CIWL
למעשה הקרון שבתמונה יוצר בשנת 1899 עבור חברת ההסעדה והלינה CIWL שסיפקה שירותי הסעדה ולינה גם ברכבת המצרית וגם הפעילה את רכבת ה-'אוריינט אקספרס' המפורסמת ורבות דומות אחרות. בהמשך החברה סיפקה שירותים דומים גם לרכבת המנדט עד 1948, אם כי בארץ נעשה בדרך-כלל שימוש בקרונות משומשים מאירופה ולא בקרונות שנבנו במיוחד כמו אלו שפעלו במצרים (ונצבעו בלבן בוהק לכבוד מזג האוויר הרווח שם). למרות זאת, אביתר צודק ובשנות ה-40 גם הגיעו באופן תכוף לארץ קרונות CIWL 'מצריים' כתגבור מזדמן לאלו הארץ-ישראליים - בספרו של פול קוטרל 'ישרו בערבה מסילה' יש תמונה בה נראה קרון שינה מאותה סדרה כמו קרון המסעדה שבתמונה הנוכחית, שמספרו 764.
רוב הקרונות מהסדרה הזו יוצרו בפראג על ידי חברת Ringhoffer שב-1935 התאחדה עם Tatra והפכה ליצרנית הציוד הנייד הגדולה בעולם.
קרון מסעדה מס' 764 של חברת CIWLקרון שיוצר למצרים מתוצרת טטרה
בשנת 1890. אני מניח שהקרון ואחיו נסעו גם בפלסטינה של אז...
ותודה לחבר היקר א.ס. שדאג להעביר את התמונה אליי להנאתכם המלאה:
למעשה הקרון שבתמונה יוצר בשנת 1899 עבור חברת ההסעדה והלינה CIWL שסיפקה שירותי הסעדה ולינה גם ברכבת המצרית וגם הפעילה את רכבת ה-'אוריינט אקספרס' המפורסמת ורבות דומות אחרות. בהמשך החברה סיפקה שירותים דומים גם לרכבת המנדט עד 1948, אם כי בארץ נעשה בדרך-כלל שימוש בקרונות משומשים מאירופה ולא בקרונות שנבנו במיוחד כמו אלו שפעלו במצרים (ונצבעו בלבן בוהק לכבוד מזג האוויר הרווח שם). למרות זאת, אביתר צודק ובשנות ה-40 גם הגיעו באופן תכוף לארץ קרונות CIWL 'מצריים' כתגבור מזדמן לאלו הארץ-ישראליים - בספרו של פול קוטרל 'ישרו בערבה מסילה' יש תמונה בה נראה קרון שינה מאותה סדרה כמו קרון המסעדה שבתמונה הנוכחית, שמספרו 764.
רוב הקרונות מהסדרה הזו יוצרו בפראג על ידי חברת Ringhoffer שב-1935 התאחדה עם Tatra והפכה ליצרנית הציוד הנייד הגדולה בעולם.