לזכרו של אריק איינשטיין

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
שיר דשול,העיבוד דהוי ומיושן

הגדול מכולם
אולי לא השיר הכי טוב שלו מבחינה מוזיקלית (אם כי בוודאות בטופ 5), אבל לדעתי הסובייקטיבית השיר שמבטא בצורה המדויקת ביותר את "רוח התקופה". חוצמזה כבר העליתי אותו כאן למעלה...
שיר דשול,העיבוד דהוי ומיושן
הגירסא של רוקפור הרבה יותר טובה
 

amit1270

New member
ה"דהוי ומיושן" הזה זה בדיוק

שיר דשול,העיבוד דהוי ומיושן
הגירסא של רוקפור הרבה יותר טובה
ה"דהוי ומיושן" הזה זה בדיוק
מה שהתכוונתי אליו. לא מלוטש, מלא בטיח מתקלף. בדיוק כמו הבניינים של תל אביב בשנות ה-70.
 

amit1270

New member
אגב, אני לא בטוח שחברי "רוקפור" מסכימים אתך

ה"דהוי ומיושן" הזה זה בדיוק
מה שהתכוונתי אליו. לא מלוטש, מלא בטיח מתקלף. בדיוק כמו הבניינים של תל אביב בשנות ה-70.
אגב, אני לא בטוח שחברי "רוקפור" מסכימים אתך
 

droriko

New member
טוב אני מתחרט שכתבתי את ההודעה הזאת

ה"דהוי ומיושן" הזה זה בדיוק
מה שהתכוונתי אליו. לא מלוטש, מלא בטיח מתקלף. בדיוק כמו הבניינים של תל אביב בשנות ה-70.
טוב אני מתחרט שכתבתי את ההודעה הזאת
הייתי כל כך בהלם מהמוות של אריק שהמח שלי קצת השתבש. זה לא שאני חוזר בי ממה שכתבתי על השיר,ואני עדיין מעדיף את רוקפור, אבל זה היה מיותר לכתוב את זה.
 
צריך לשמוע מתוך ההקשר התקופתי

שיר דשול,העיבוד דהוי ומיושן
הגירסא של רוקפור הרבה יותר טובה
צריך לשמוע מתוך ההקשר התקופתי
הסיבה שרוקפור בחרו לבצעו היא בדיוק הסאונד הזה שמפריע לך היום.

אל תשכח שהאלבום הגדול ביותר של רוקפור היה "האיש שראה הכל" שהושפע ישירות מ"שבלול" ובו הם יצרו בכוונה סאונד שדומה לזה של סוף שנות הששים, השתמשו רק במכשירי הקלטה והגברה ישנים וחצי הרוסים, חתכו את כיסוי הרמקולים, שפכו קפה על המגבר וכו'...
כלומר הם ניסו במכוון לחזור לשנת 69' (ולדעתי הצליחו יפה). הם חייבים הכל לאריק ושלום, ולכן גם קראו לאחד מלהיטיהם הראשונים "שוב לא שקט" כמחווה לשירו של אריק "צא מזה".

הנה דוגמא מצויינת:

http://www.youtube.com/watch?v=CIO05JrLojY
 

droriko

New member
אתה לא צריך ללמד אותי על האיש שראה הכל

צריך לשמוע מתוך ההקשר התקופתי
הסיבה שרוקפור בחרו לבצעו היא בדיוק הסאונד הזה שמפריע לך היום.

אל תשכח שהאלבום הגדול ביותר של רוקפור היה "האיש שראה הכל" שהושפע ישירות מ"שבלול" ובו הם יצרו בכוונה סאונד שדומה לזה של סוף שנות הששים, השתמשו רק במכשירי הקלטה והגברה ישנים וחצי הרוסים, חתכו את כיסוי הרמקולים, שפכו קפה על המגבר וכו'...
כלומר הם ניסו במכוון לחזור לשנת 69' (ולדעתי הצליחו יפה). הם חייבים הכל לאריק ושלום, ולכן גם קראו לאחד מלהיטיהם הראשונים "שוב לא שקט" כמחווה לשירו של אריק "צא מזה".

הנה דוגמא מצויינת:

http://www.youtube.com/watch?v=CIO05JrLojY
אתה לא צריך ללמד אותי על האיש שראה הכל
אני יודע את כל הפרטים שאמרת. מה שהפך את "האיש" לאלבום כזה גדול ,הכי גדול שיצא בארץ, היה שהוא אמנם חזר לתקופת הסיקסטיז אבל היה לו את הרעננות של שנות ה-90, בגלל זה הוא גם הפך לכל כך פופולארי,למרות שרוב המעריצים הם בכלל לא חסידים גדולים של שנות ה-60. "בחזרה לשבלול" גם הוא אלבום ענק שהצליח להביא לתודעה מחדש של שירי אינשטיין אצל הצעירים.
 

mister K

New member
והקלאסיקה בה' הידיעה... מתוך מזל גדי כמובן.

הקדמת אותי כבוד השר...

ליל שימורים הלילה, כמו הלוויה אירית מלאה שירים ישנים ומרגשים.

הדרך היחידה לזכור את אריק...

נתחיל עם השיר ששינה הכל, עם השורה שהופכת לצוואה: "זה לא עצוב שמסתיים חלום".

http://www.youtube.com/watch?v=FdS05y-wBGU
והקלאסיקה בה' הידיעה... מתוך מזל גדי כמובן.
http://www.youtube.com/watch?v=BdupKgLYRCk

שוב השילוב האדיר בין אריק ושלום.
 
תישאר ער רותם... כל המדינה ערה הלילה

לא מצליח להירדם... ההלם גדול מאוד
תישאר ער רותם... כל המדינה ערה הלילה
אני בטח לא אשן בכלל.

הנה משהו לשעות הקטנות, במיוחד בשבילך:

http://www.youtube.com/watch?v=hRDrTGmywdc

שוב לאה גולדברג, ויוני רכטר הגאון על הלחן והפסנתר.
 

mister K

New member
והנה עוד אחד...

תישאר ער רותם... כל המדינה ערה הלילה
אני בטח לא אשן בכלל.

הנה משהו לשעות הקטנות, במיוחד בשבילך:

http://www.youtube.com/watch?v=hRDrTGmywdc

שוב לאה גולדברג, ויוני רכטר הגאון על הלחן והפסנתר.
והנה עוד אחד...
http://www.haaretz.co.il/gallery/music/.premium-1.2175925

משירי הילדים של אריק, זה האהוב עלי ביותר.
 
אריק ושלום בתפקיד לנון ומקרטני

לא בטוח שזה מה שינחם אותך...
http://www.youtube.com/watch?v=y9bm6KYnycM
אריק ושלום בתפקיד לנון ומקרטני
נסיון לחקות את השיר day in the life מתוך האלבום "סרג'נט פפר". כאשר יש בעצם שני שירים במקצב שונה ואופי שונה (ועם זמר מוביל שונה) שמשתלבים יחד לשיר אחד.
 

amit1270

New member
לדעתי הצליחו להתעלות על ה"מקור"

אריק ושלום בתפקיד לנון ומקרטני
נסיון לחקות את השיר day in the life מתוך האלבום "סרג'נט פפר". כאשר יש בעצם שני שירים במקצב שונה ואופי שונה (ועם זמר מוביל שונה) שמשתלבים יחד לשיר אחד.
לדעתי הצליחו להתעלות על ה"מקור"
 
במידה מסויימת אתה צודק

לדעתי הצליחו להתעלות על ה"מקור"
במידה מסויימת אתה צודק
כי הגיטרות של רוב הקסלי וחיים רומנו יותר דומיננטיות כאן מאשר הגיטרה של ג'ורג' הריסון בשיר המקורי, וגם הצד הרגשי יותר ישיר וחזק...
(מי חשב שאני אי פעם אשווה את ג'ורג' ז"ל לגיטריסטים של הצ'רצ'ילים... החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות אחרות, כמו שאמר ג'ון ז"ל...)
 

amit1270

New member
קצת קשה להשוות

במידה מסויימת אתה צודק
כי הגיטרות של רוב הקסלי וחיים רומנו יותר דומיננטיות כאן מאשר הגיטרה של ג'ורג' הריסון בשיר המקורי, וגם הצד הרגשי יותר ישיר וחזק...
(מי חשב שאני אי פעם אשווה את ג'ורג' ז"ל לגיטריסטים של הצ'רצ'ילים... החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות אחרות, כמו שאמר ג'ון ז"ל...)
קצת קשה להשוות
אני לא לגמרי בטוח שמה ש"יום בחיים" היה מודל לשיר הזה. יש עוד שירים רבים שמשנים מקצב וסגנון תוך כדי, וזה רק מוטיב אחד מתוך רבים, ובשאר המובנים אין דמיון רב בין השירים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה