מי ראה,שמע, או בחר להתעלם מ"ממגש הכסף" ?!

יNOT

New member
מי ראה,שמע, או בחר להתעלם מ"ממגש הכסף" ?!


אני בכוונה מתייג את השרשור הזה כ"אופ" כי לא מדובר פה בעיסוק במיקרו אלא במקרו, בניגוד לשרשורים האחרים בפורום.
אני לא אפרט את דעתי, כדי לא להיחשב למי שמבקש שימציאו לא "תיוג" אחד מרבים, אבל למרות זאת בגלל שמדובר בנושאים שעניינם בסופו של דבר ה"צרכנות" הישראלית בגדול...
אני כן חושב שלכל הפחות איזכור חיובי או שלילי היה מן הראוי להיות בפורום.

השרשור הזה הוא רק כדי לספק את סקרנותי לגבי איך אלה שכביכול מעסיקה אותם ה"צרכנות"(חברי ומבקרי הפורום),בוחרים להגיב לשיח.

http://e.walla.co.il/item/2899826

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא שמעתי על כך, אבל אני לא צופה בשידורי הטלוויזיה בישראל

באופן שוטף (אגב שאלתו של המרצה "מי רואה ערוץ 2" ותשובתו "כולכם". לא, לא כולם. מכירה אישית עוד אנשים שלא צופים בערוץ. אין לו 100% אחוזי רייטינג גם במגזר החילוני).
&nbsp
הדקה-שתיים שראיתי מהסרטון הנ"ל לא עוררו בי שום חשק לצפות בתכנית המלאה. יותר מדי הכללות גורפות, פופוליסטיות ודמגוגיות על חשבון הדיוק.
&nbsp
לומר שהחברות הסלולריות הן קרטל זה כבר חדשות ישנות. מזה כמה שנים שיש תחרות (גם על המחיר) בשוק הסלולר ורוב האנשים שאני מכירה החליפו לפחות חברה אחת בשנים האחרונות. ולטעון שזה לא הגיע לחדשות זה שקר. דיברו על הנושא לא מעט בתכניות הצרכנות למיניהן. מן הסתם אלה לא חדשות שפותחות מהדורות (מה ששמור לאירועי היום הבוערים, קל חומר פוליטיקה וביטחון, ובצדק) אבל לחלקי המגזין ודאי שכן.
&nbsp
אגב, זה שיש שתיקה לא אומר שאנשים כאן לא מתעניינים בצרכנות (ודאי שכן) אלא שהם לא בהכרח עוקבים באדיקות אחרי שידורי הטלוויזיה או מתרגשים מכל תכנית תחקירים שמתיימרת "לחשוף את האמת" או לזעזע אותנו או איזושהי כותרת מפוצצת (או פשוט לא היו בפורום ביממה האחרונה; אני למשל לא הייתי מאז שפרסמת ועד עכשיו).
 

יNOT

New member
היות ואת היית היחידה שהתייחסה...

אני אציין שזה אפילו יותר ממה שציפיתי,לא שאני מופתע לטובה מתגובתך...

אני שמח שלפחות הקדשת דקה-שתיים לנושא הזה,לצערי גם לא יוצרי התוכנית, כנראה חרף ניסיונותיהם להתאים את הנושא ליכולת הריכוז של הישראלי המצוי לא הצליחו לתמצת את כל דבריהם לדקה-שתיים...אולי בעתיד כשנשלם כבר 100 שקל על כיכר לחם...אוליי אז כבר תהיה לנו היכולת להפנים גם את הנזק שנגרם לנו....מי יודע... אחרי הכל הייתה פה סוג של "אבולוציה"(התפתחות) שהולידה את המצב הקיים...אפילו את ידעת את זה גם לפני שבזבזת דקותיים.

אני לא אטרח לנסות לשכנע אותך או מישהוא אחר למה הנושא חשוב וכן כדאי לצפות ב"עוד" תכנית תחקירים שמתיימרת "לחשוף את האמת" או לזעזע אותך. (אוליי בסוף תימצא התוכנית שכן תזעזע אותך)

מנקודת מבטי השתיקה הוא ביטוי של אדישות,אימפוטנציה למציאות, וחוסר רצון בשינוי.

אני חושב שהדבר המינימלי שכן כדאי לאנשים לקחת משלושת פרקי התוכנית הזו שזו לא שאלה של איך, מי,מה ייצור את השינוי אלא זו שאלה של מתי...ועפ"י ההיענות לשרשור הזה(על אף העובדה שזה לא ממש מדד ,אבל אני לא מסתכל על הפורום הזה מהיום)....

ישראל רחוקה שנות אור...


תודה על ההיענות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבעיה אינה האורך, הבעיה היא הבולשיט.

אני צופה גם בתכנים ארוכים בהרבה, אבל לא כשאני מרגישה שמבזבזים לי את הזמן בססמאות. וכן, יש בערוצים המסחריים תכניות תחקירים פופוליסטיות זולות ומביכות ברמת הדיוק שלהן. הן מצליחות לזעזע רבים כי זו מטרתן, לא הדיוק והאמת.
&nbsp
אני חושבת שחקיקה צרכנית שהייתה כאן, מחאה חברתית והעובדה שאנשים בהחלט מודעים כיום יותר סותרת גם את הססמאות שלך. ולא, לחם לא יעלה כאן 100 ש"ח, זה מוצר בפיקוח. ואם הוא יעלה במחיר הזה זה יהיה בגלל משבר אקלימי שיפגע בחקלאות ויקפיץ את מחיר החיטה. ואנשים יצאו לרחובות, כפי שיצאו לכיכר תחריר בדיוק מאותה הסיבה.
 

יNOT

New member
אני מצטער...

אני עדיין צוחק פה מהציון של המחאה החברתית...וההשוואה המרחיקת לכת לכיכר תחריר.

אוליי בכל זאת כדאי שכן תצפי באותו "בולשיט" רק כדי שהדיון יהיה יותר פורה, אין בעייה שתצפי גם עם כל ה"מטען" השלילי שאת נושאת, אוליי זה אפילו עדיף... ככה תוכלי להגיד לפחות בצדק שזה היה הכל "בולשיט" לפני שצפית, וזה "בולשיט" גם אחרי שצפית.

אני לא אומר שזה הכל "יידבר" אלייך, אבל משהו מזה כן ייתפוס תשומת ליבך.
(באופן אישי אני מקווה שזה יהיה דווקא הבול
ככה נוכל בדיון הזה באמת להפריד את העיקר מן התפל)
עד אז...

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא השוויתי לכיכר תחריר, ציינתי שזה מה שקרה כשמחיר הקמח עלה

במצרים (ולא בגלל טייקונים, אלא בגלל שינויי אקלים שגרמו לבצורת שגרמו למחיר הקמח המיובא לעלות) וזה היה בתגובה לססמת ההפחדה שלך על כיכר לחם ב-100 ש"ח.
&nbsp
אין לי כוונה לצפות כרגע בתכניות האלה כי זמני יקר, וכאמור, הדקות הספורות שהם בחרו להראות בוואלה היו פשוט בזבוז זמן. זה היה לא רלוונטי, זה היה מכליל וזה התייחס לכולם כאילו הם מטומטמים. אז לצפות בשלושה פרקים כאלה? אני אפילו לא מתכוונת לחפש קישורים. לו רצו שאצפה, היו צריכים לשים פרומו קצת יותר משכנע.
 

יNOT

New member
שכנעת אותי, אל תצפי.

כן הבעיה היא בפרומו.
קצת נגררתי לשיח חירשים הזה, האמת היא שלא ממש איכפת לי אם תצפי בזה או לא...(זה היה פשוט נימוסי להגיב)אני צפיתי בזה, לי זה לא חידש דבר...לא שיעמם אותי,אבל לא ממש פתח את עיניי למשהו שלא ידעתי. ..ובכל זאת זה היה עשוי בצורה מפתיעה לטובה.(בכל זאת מדובר על הפקה ישראלית)

נראה לי שעדיף באמת להתמקד בשרשורים היותר חשובים בפורום...
לפחות קיבלתי מה שלשמו באתי לפורום - לספק את סקרנותי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא צריכה לשכנע אותך; אתה רק שכנעת אותי יותר לא לצפות

אם זה לא באמת מחדש משהו, מה הטעם?
&nbsp
אני מניחה שגם מי שצפה לא מצא טעם לדבר על זה מאותה סיבה – אין באמת על מה.
 

Ron W

New member
הטעם? שהשתלטו על המדינה קומץ משפחות מונופליסטיות ורודן אחד

מי לא חש בהכפלת עלות המחיה: הדיור מזון עד מים ושחיקת השכר?
עלויות שזינקו בעשרות אחוזים בתשע שנים לכהונת נתניהו
צפיתי בסרטון והבנתי שכמעט הלכה המדינה
הוצאות הבטחון שאמורות לקטון כשהמדינות סביבנו נחלשו
עברו לשטיפת מח על איראן שאין לה גבול או ניגוד אינטרסים מובהק
וזה על קצה המזלג שעדיין לא התעוררה מחאה מלאה כלכלית ופוליטית
כשפערי השכר מזעזעים ואין שום תוכנית כלכלית או מדינית לצאת מהבוץ.
מאז שישראל בחבר המדינות המפותחות היא רושמת רק ירידה על הגרף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הכול נכון אבל גם ידוע. צפייה בתכנית לא תשנה את זה, כן?

השאלה היא מה הטעם האישי שלי לבזבז זמן על תכנית שלא מחדשת לי.
לא מה הטעם לשדר כזאת תכנית או מה הטעם של אחרים לצפות בה או כל שאלה אחרת...
 
תן לזה לחלחל

אנשים צריכים לראות את זה. זה עובר מפה לאוזן ולינקים לצפייה נעלמים די מהר.
לצערי עוד לא צפיתי אבל שכנעו אותו שכדאי ומקווה שבקרוב.
&nbsp
 
הערת אגב קטנה

לביבי נתניהו, ראש הממשלה שלך, יש היום לפחות שלושה ערוצי תקשורת שנמצאים בשליטתו בעצם: העיתון "ישראל היום" ששלדון אדלסון מממן לו, חדשות ערוץ 2 שביבי מסובב להם את היד ומאיים לפרק אותם ולכן מלקקים לו כל הזמן, שבה משודרת התוכנית שמופיעה בלינק. באינטרנט, יש לביבי את אתר וואלה, בו מתפרסמת הכתבה הזו שצירפת פה את הלינק אליה- שבתמורה לכתבות אוהדות ביבי שמתפרסמות באתר, ביבי עוזר לבעל האתר, שאול אלוביץ' (שהוא גם הבעלים של בזק) לעכב רפורמות שהיו מזיקות לו . ועוד לא אמרתי כלום על ערוץ 20. לביבי יש היום יותר אמצעי תקשורת שעושים כדברו מאשר לפוטין או סאדם חוסיין לשם העניין. לא בדקתי מה קורה בצפון קוריאה, אבל נראה לי שמספרית הוא לוקח גם את קים ג'ונג און. הציבור המסומם צריך להבין את זה. בכתבה שהבאת פה מוואלה, יש ביקורת חריפה נגד כל מה שהוא לא ביבי כי ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר כשאתה ימני. למשל, ציטוטים נבחרים " בפרק השלישי של הסדרה מובאת הסקירה של דני גוטוויין להרס השיטתי של הכלכלה הישראלית על ידי הימין בישראל. האלטרנטיבה שמציע גוטוויין לניאו-ליברליזם הישראלי היא מדינת הרווחה, אלא שהפרק אינו מרחיב על חסרונות השיטה. " ביבי הרי מתנגד למדינת רווחה ומנסה לפגוע בה כל הזמן. או למשל: " גוטוויין גם מקצר במידת מה בנוגע לחסרונות הכלכלה הישראלית בתקופת מפא"י, שהובילה לתרבות של פרוטקציה ונפוטיזם." לא... כי הימין ממש לא מאמין בפרוטקציה ונפוטיזם ושחיתות היא ממנו והלאה, כמובן. אהמ. או למשל: "יהיו מי שינסו לצבוע את "מגש הכסף" בצבעים שמאלניים, כעוד ניסיון "להפיל את שלטון הימין". אל תקנו אותם. הזעם שמעוררת "מגש הכסף" אינו פוליטי אלא אנושי" באמת?! כי גנבת הגז, ריכוזיות המשק הישראלי ועוד, כולם התרחשו כמובן במשמרת של בן גוריון שהוא, כידוע, ראש הממשלה של ישראל בתשע השנים האחרונות. והכי אהבתי: "סדרה חשובה כל כך שנוגעת בנושאים קריטיים כל כך באשר לניגוד אינטרסים וטוהר מידות, צריכה להיזהר יותר מהרגיל בכל אמירה שעלולה להעלות חשד של קידום מניעיו של גוף או אדם." אני על הריצפה פה. מה אומרים על גמלים שלא רואים את הדבשת שלהם? שלא לומר טוענים שאין להם דבשת בכלל והם לא גמל אלא סוג של חתול, מיאו.

כשאתה שואל אותי איך אני בוחרת להגיב לשיח הזה, אז ככה אני בוחרת להגיב אליו. הקול קול יעקב, והידיים ידי עשיו, כלומר אתה שואל למה אין פה שיח ביקורתי אבל בעצם מביא את הקולות שמנסים להשתיק את השיח הבקורתי. אולי נמצאה הסיבה ללמה הציבור שותק.
 

יNOT

New member
קל וחומר שלא צפית בתוכנית הנ"ל....

ובחרת להגיב עפ"י הקישור.
כן הקישור "אומלל" למדיי באופן היכולת שלו להציג את הדברים, נזהר שמא ייתאר את הנושא כ"שמאלני" (במיוחד לאור הביקורות שמככבות באתר הנ"ל, בכל פוסט שעוסק באירועי הבטחון בארץ, או בגורמים להם) , ומנגד יש אנשים כמוך שבכלל טוענים שזה הכל קשור לביבי.

אני ממש לא איכפת לי...
השמאל והימין שניהם אשמים מנקודת מבטי,הבעייה היא לא בחלוקת האשמה למצבינו, הבעייה היא בלהבין עד כמה "הבוץ" עמוק....ולהכיר בכך.

אם היית צופה בתוכנית וטוען "שקרנים","קונספירציה של השמאל/ימין", או כל דבר אחר שהיה נובע מהיכולת להגיב לנושא - וכן, אין לך יכולת להגיב לנושא אם אתה לא מבין אותו(ואתה לא יכול להבין,אם לא צפית)...רק אז היה מקום לבוא אמירות שנונות...כמו ה"זנב שמכשכש בכלב".(זה גם חלק מהסבטקסט של דבריך...רק חבל שזה עפ"י פרשנות של קישור באתר שיש לך לגביו דעה קדומה, ולא עפ"י התוכן שאליו נתבקשת להגיב)

אז אם תצפה בזה או לא, כמו שאמרתי גם לטריליין - לא איכפת לי.


באשר לוואללה, ולשינוי שנעשה בכלל בתחום התקשורת העיתונאית, ברגע שהעיתונאות הפכה ל"חברתית"(עם בואו של פייסבוק,ואחרים), כלומר כל דיווח חדשותי אינו אלא רק עוד עובדות,עמדה עיתונאית כפי שהעיתנאי ראה לנכון להציגה אלא הוא "פורום" פתוח לפרשנות ע"י הציבור אשר מוזמן לנצל את המדייה כדי לשטח את השקפתו, ברור מאליו שתהיה ה"תעללות" בחופש הביטוי,ע"י גורמים בעלי אינטרס או סתם אנשים שחיפשו קרקע פורייה להסתה, ושייצור מצב בו או נדרש יותר פיקוח...(וכולנו יודעים מה זה אומר), או מצב בו חופש הביטוי עדיין ערך עליון...ואז גם עם "תעקור" עשב שוטה אחד - כל עוד התנאים נשארים אידיאליים בשביל אחרים שייתפסו את מקומו...אתה תמצא את עצמך נלחם בסימפטומים ולא במחלה.
 
לא צריכה לצפות

כאילו טלוויזיה זה מקור המידע היחיד בעולם. אני קוראת קבועה של דה מארקר ורולניק וכל השאר והם מטפלים באופן שוטף בענייני שחיתות וריכוזיות בלי לסטות לדברים לא קשורים כמו הרגלי הצפייה שלי בטלוויזיה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קצת מרגיז שמתייחסים לתכנית הזאת כאילו "גילו את אמריקה"

 
בשביל הרבה אנשים

מדובר בגילוי אמריקה כי הם לא קוראים. למרות שלרולניק ושפורר וגם למרב ארלוזרוב, יש רשימת מגיבים פחות או יותר קבועה, בעבור הרבה אנשים מקור האינפורמציה היחיד הוא הטלוויזיה. במאמר מוסגר, אהבתי מאד את הכתבה של שרון שפורר על עונת החווסים http://www.themarker.com/markerweek/1.2256261
כתבה ראויה לפרס!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעידן האינטרנט, שלל אתרי חדשות וכמובן רשתות חברתיות

(שלא לדבר על פורומים...
) קשה לומר שמקור המידע היחיד הוא הטלוויזיה. זה ודאי לא יכול להיות נכון לגולשים שכבר כאן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא קשור לאידאלי... אבל מי שבקטע לא קורא פה אלא ברוטר

 
למעלה