כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
 

בועז ל

New member
A1, כביש מס' 1 - מה הקשר?

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
A1, כביש מס' 1 - מה הקשר?
לפרויקט הדגל של הרכבת ולפרויקט כביש מס' 1 קיימים מאפיינים משותפים רבים: חשיבות תחבורתית עצומה, תקציבי עתק, מכשולים והתנגדויות רבות בתחילת הדרך, התנעה בו-זמנית של מספר רב של אתרי עבודה בפרויקטים, מספר רב של מכרזי ביצוע, תקופת ביצוע ארוכה שנמתחת על פני שנים ועוד.
כל אלה הופכים את שני הפרויקטים לפרויקטי הדגל של הרכבת ו"נתיבי ישראל". בנוסף, שני עורקי תחבורה נוספים מושפעים ויושפעו ישירות מביצוע פרויקטי הדגל: קו הרכבת הקיים לירושלים ומקבילו, כביש 443, כפי שניווכח במצגת הבאה להכרת הפרויקט.
 
הקובץ לא נפתח

A1, כביש מס' 1 - מה הקשר?
לפרויקט הדגל של הרכבת ולפרויקט כביש מס' 1 קיימים מאפיינים משותפים רבים: חשיבות תחבורתית עצומה, תקציבי עתק, מכשולים והתנגדויות רבות בתחילת הדרך, התנעה בו-זמנית של מספר רב של אתרי עבודה בפרויקטים, מספר רב של מכרזי ביצוע, תקופת ביצוע ארוכה שנמתחת על פני שנים ועוד.
כל אלה הופכים את שני הפרויקטים לפרויקטי הדגל של הרכבת ו"נתיבי ישראל". בנוסף, שני עורקי תחבורה נוספים מושפעים ויושפעו ישירות מביצוע פרויקטי הדגל: קו הרכבת הקיים לירושלים ומקבילו, כביש 443, כפי שניווכח במצגת הבאה להכרת הפרויקט.
הקובץ לא נפתח
 

Rubim88

New member
אצרף בנוסף מצגת מורחבת

A1, כביש מס' 1 - מה הקשר?
לפרויקט הדגל של הרכבת ולפרויקט כביש מס' 1 קיימים מאפיינים משותפים רבים: חשיבות תחבורתית עצומה, תקציבי עתק, מכשולים והתנגדויות רבות בתחילת הדרך, התנעה בו-זמנית של מספר רב של אתרי עבודה בפרויקטים, מספר רב של מכרזי ביצוע, תקופת ביצוע ארוכה שנמתחת על פני שנים ועוד.
כל אלה הופכים את שני הפרויקטים לפרויקטי הדגל של הרכבת ו"נתיבי ישראל". בנוסף, שני עורקי תחבורה נוספים מושפעים ויושפעו ישירות מביצוע פרויקטי הדגל: קו הרכבת הקיים לירושלים ומקבילו, כביש 443, כפי שניווכח במצגת הבאה להכרת הפרויקט.
אצרף בנוסף מצגת מורחבת
כפי שהוצגה בכנס ה8 לבנייה ותשתיות לפני חודשיים.
 
אכן עיכוב נכבד כשנוסעים לכיוון מערב.

כן, רק שלא ברור לי למה הוא נועד...
מעטים הקווים ששווה לעכב אותם בלולאה הארוכה שמתוכננת שם.
אכן עיכוב נכבד כשנוסעים לכיוון מערב.
אבל מה האלטרנטיבה? היום יש קישור ישיר ממבשרת לרוב המקומות במרכז הארץ ובצפונה. לא הגיוני לפגוע בקישור הזה.
 
אולי מחלף הראל מתוכנן להיות תחנת מעבר

אכן עיכוב נכבד כשנוסעים לכיוון מערב.
אבל מה האלטרנטיבה? היום יש קישור ישיר ממבשרת לרוב המקומות במרכז הארץ ובצפונה. לא הגיוני לפגוע בקישור הזה.
אולי מחלף הראל מתוכנן להיות תחנת מעבר
לקווי אוטובוס שייצאו משם לכיוון רמות, פסגת זאב, ולאחר השלמת כבישים נוספים - גם לדרום העיר?
 
תודה על שתי המצגות! לא הבנתי לגבי כביש 443:

תודה על שתי המצגות! לא הבנתי לגבי כביש 443:
למה יש תמונות של הצמתים לאורך הכביש? מה הולכים לעשות בהם, מלבד חניון חנה וסע בצומת מצפה מודיעים וגשר הולכי רגל?
 
להוסיף בכל צומת נתיב לתחבורה ציבורית

תודה על שתי המצגות! לא הבנתי לגבי כביש 443:
למה יש תמונות של הצמתים לאורך הכביש? מה הולכים לעשות בהם, מלבד חניון חנה וסע בצומת מצפה מודיעים וגשר הולכי רגל?
להוסיף בכל צומת נתיב לתחבורה ציבורית
כלומר בכביש עצמו אין נתיב כזה והתנועה משותפת.
אבל בצמתים התחבורה הציבורית מקבלת נתיב משלה, מה שיאפשר עקיפת פקקים
 

בועז ל

New member
פתיחה הדרגתית של קטעים בכביש 1

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
פתיחה הדרגתית של קטעים בכביש 1
במצגת המצורפת נוכל לקבל מידע על הצפוי במהלך העבודות על הכביש. אחד המרכיבים החשובים בפרויקט הנו פתיחתם ההדרגתית של קטעים לאורכו של הכביש. לא מכבר התעוררה בפורום השאלה הבלתי נמנעת: איזה מבין שני פרויקטי הדגל יגיע רון לקו הסיום. בעניין זה, זוכה כביש 1 ליתרון תדמיתי בולט: את התקדמות העבודות המתבצעות בפרויקט יכול כל אזרח מן השורה להעריך במבט עין בלתי מקצועית. זאת, להבדיל מאתרי העבודה של A1, שאינם נגישים לציבור הרחב. בנוסף, בפתיחתם ההדרגתית של קטעים לאורך הפרויקט יש אלמנט של התקדמות שתורגש בשטח. כך למשל, קטע שער הגיא-שורש המעיק עתיד להיפתח כבר ב-2016. קטע שורש-חמד אמור להיפתח עוד קודם לכן, ב-2015, וזאת ללא ספק בשורה גדולה לתושבי נווה אילן, יד השמונה וטלז סטון, שיזכו למחלף חדש.
 

בועז ל

New member
כמה מילים על כביש 443

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
כמה מילים על כביש 443
כאמור, גם כביש 443 יזכה להתייחסות במהלך פרויקט השדרוג של כביש 1. בעניין זה אפנה אתכם למצגת הקודמת שהעליתי ובה ניתן למצוא מספר התייחסויות תח"ציות לצפוי בכביש 443.
בתמונה: גשר הולכי רגל שיוקם מעל כביש 443.
 

בועז ל

New member
A1, כביש 1 - למי יש יותר...עפר?

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
A1, כביש 1 - למי יש יותר...עפר?
שני מיליון קוב עפר יוצאו מכביש 1 וגם יוחזרו אליו. בנוסף, תתקבל תגבורת עפר נוספת מ-A1. עפר זה ישמש להגבהת תוואי הכביש בשישה מטרים בשער גיא והגבהה נוספת של הכביש במחלף חמד, שם יוגבה הכביש לגובה גשר המחלף. ואגב, רק להשכלה כללית: מפרויקט A1 מופק עפר בכמות של למעלה משלושה מיליון קוב.
בתמונה: אין צורך להכיר - "זיוה אירינה" בשירות כביש 1.
 

בועז ל

New member
כביש ירוק?

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
כביש ירוק?
בהחלט כן, מתגאים ב"נתיבי ישראל", ומפרטים מספר פעולות בעניין זה:
"כביש 1 החדש ראוי לתואר הכביש הירוק ביותר הנסלל כיום בישראל. נקבעה תוכנית שיקום נופי מפורטת לכל אורך קטע בפרויקט. ברחבי הפרויקט נעשות העתקות של עצים ופקעות מוגנות (שתוחזרנה לשטח בתום ביצוע העבודות). בנוסף, ננקטות פעולות נוספות שהופכות את הכביש לירוק: בניית גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים, שימוש בתאורה ידידותית לסביבה לאורך הכביש, הרחבת מעברי מים מתחת לכביש לשימוש בטוח גם לבעלי חיים ודילול עצים לצמצום שרפות חורש בקרבת הכביש."

אני מניח שכאשר אתם, ששת קוראיי הנאמנים, קוראים ציטוט זה ונזכרים במראות היום הנוכחיים משער הגיא, הנכם בוודאי מרימים גבה. ואכן, מבחנו הירוק של הכביש יהיה בדמות השיקום הנופי שיבוצע במבתרי הענק שנחצבים כיום לאורך התוואי. יש לקוות שמראות "השיקום הנופי" שבוצע בתוואי קו הרכבת המשודרג לא יחזרו על עצמם בכביש 1.
בתמונה: הדמיית מעבר אקולוגי.
 
צר לי, אבל אני איני מתלהב

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
צר לי, אבל אני איני מתלהב
התכנית שאני הצעתי למשרד התחבורה ב-2007 (ומצורפת פה שוב) נראית לי טובה, אפילו טובה בהרבה, מזו שהולכת להיות מבוצעת בפועל. יתרה מזאת - היום, אחרי שראינו בשנים האחרונות את מנהרות 3, את תחנת האומה, מנהרות גילון, ועוד כמה פרוייקטים נוספים -- האתגר ההנדסי שהצעתי נראה פתאום "רגיל" לגמרי.

לצערי, כשהצעתי את התכנית הזו לא ידעתי את ההסטוריה של A1 שנפל קרבן לכוחות פוליטיים חזקים הגרים במבשרת ציון, הישר מעל לתוואי המוצע. לא שהפריע לאותם כוחות פוליטיים להתלונן אח"כ שהתוואי החדש של A1 רחוק מדי ממבשרת, אבל לא צריך לבלבל את הציבור עם עובדות.מן הסתם אותה ה"סיבה" שפסלה את נתיב הרכבת מתחת למבשרת פסלה גם מנהרת רכב.
 

בועז ל

New member
לידיעתך, דוק', תושבי מבשרת התנגדו גם לפרויקט

צר לי, אבל אני איני מתלהב
התכנית שאני הצעתי למשרד התחבורה ב-2007 (ומצורפת פה שוב) נראית לי טובה, אפילו טובה בהרבה, מזו שהולכת להיות מבוצעת בפועל. יתרה מזאת - היום, אחרי שראינו בשנים האחרונות את מנהרות 3, את תחנת האומה, מנהרות גילון, ועוד כמה פרוייקטים נוספים -- האתגר ההנדסי שהצעתי נראה פתאום "רגיל" לגמרי.

לצערי, כשהצעתי את התכנית הזו לא ידעתי את ההסטוריה של A1 שנפל קרבן לכוחות פוליטיים חזקים הגרים במבשרת ציון, הישר מעל לתוואי המוצע. לא שהפריע לאותם כוחות פוליטיים להתלונן אח"כ שהתוואי החדש של A1 רחוק מדי ממבשרת, אבל לא צריך לבלבל את הציבור עם עובדות.מן הסתם אותה ה"סיבה" שפסלה את נתיב הרכבת מתחת למבשרת פסלה גם מנהרת רכב.
לידיעתך, דוק', תושבי מבשרת התנגדו גם לפרויקט
הנוכחי. ואגב, עיינתי קצרות בהצעתך וזו אינה כוללת התייחסות לקטעים נוספים של הכביש, כדוגמת הקטע הבלתי נסבל שבין שער הגיא לשורש.
 

droriko

New member
שאול מופז מוסר

צר לי, אבל אני איני מתלהב
התכנית שאני הצעתי למשרד התחבורה ב-2007 (ומצורפת פה שוב) נראית לי טובה, אפילו טובה בהרבה, מזו שהולכת להיות מבוצעת בפועל. יתרה מזאת - היום, אחרי שראינו בשנים האחרונות את מנהרות 3, את תחנת האומה, מנהרות גילון, ועוד כמה פרוייקטים נוספים -- האתגר ההנדסי שהצעתי נראה פתאום "רגיל" לגמרי.

לצערי, כשהצעתי את התכנית הזו לא ידעתי את ההסטוריה של A1 שנפל קרבן לכוחות פוליטיים חזקים הגרים במבשרת ציון, הישר מעל לתוואי המוצע. לא שהפריע לאותם כוחות פוליטיים להתלונן אח"כ שהתוואי החדש של A1 רחוק מדי ממבשרת, אבל לא צריך לבלבל את הציבור עם עובדות.מן הסתם אותה ה"סיבה" שפסלה את נתיב הרכבת מתחת למבשרת פסלה גם מנהרת רכב.
שאול מופז מוסר
שאחרי לבטים רבים הוא החליט לקבל את התכנית שלך
 

בועז ל

New member
שימור אתרי מורשת

כביש 1 - פרויקט ה
של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש
, מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה


יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
שימור אתרי מורשת
ב"נתיבי ישראל" מדווחים על שימור אתרי מורשת לכל אורך הכביש. השימור מתבצע בשיתוף ה"מועצה לשימור אתרים". במסגרת זו, ניתן להזכיר את שימורו של בית המשאבות המנדטורי, את העתקתם של המשוריינים לאתר חדש, שימור קבר השייח' מול חוות שער הגיא ועוד מבנה בלתי מזוהה, שד"ר התחכמות הטיל עליי את המשימה לזהותו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה