לפד"פ ולכל שונאי השקרים של

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
לפד"פ ולכל שונאי השקרים של

לפד"פ ולכל שונאי השקרים של
עיתון מאוד מסויים ועיתונאיו:
http://mosaicmagazine.com/essay/2014/07/what-happened-at-lydda/

למי שאין כח וסבלנות לקרוא את המאמר הארוך והמדקדק הזה, מדובר בדה-קונסטרוקציה של ספרו של ארי שביט שבו הוא טוען בדמעות תנין ש"מדובר בסיפור אהבה כואב, כשאותה אהבה היא המחוייבות הבלתי מתפשרת של שביט לישראל ומשא הערצתו, הוא הפרויקט הציוני". כנראה שעל פי שביט, כשאתה אוהב מישהי, אתה צריך להכות בה כדי שתרגיש כמה שאתה אוהב אותה. אחרת, קשה לי להבין איך הוא הוציא ספר כזה שמתעלם מהקונטקסט של העדויות שבו ואף מעמידם על הראש. אנשי פלמ"ח שעדותם מוכיחה שלא היה טבח בלוד, שביט מצליח להציגם כהוכחה לטבח...

יש גם תרגום (בערך) כאן, אבל איני חושב שהוא מביא את הטיעונים של מרטין קרמר בצורה מדוייקת:
http://mida.org.il/2014/01/10/ביקורת-ספר-הארץ-המובטחת-ארי-שביט/
 

alantan

New member
סליחה, התרגום בעברית הוא של ביקורת אחרת

לפד"פ ולכל שונאי השקרים של
עיתון מאוד מסויים ועיתונאיו:
http://mosaicmagazine.com/essay/2014/07/what-happened-at-lydda/

למי שאין כח וסבלנות לקרוא את המאמר הארוך והמדקדק הזה, מדובר בדה-קונסטרוקציה של ספרו של ארי שביט שבו הוא טוען בדמעות תנין ש"מדובר בסיפור אהבה כואב, כשאותה אהבה היא המחוייבות הבלתי מתפשרת של שביט לישראל ומשא הערצתו, הוא הפרויקט הציוני". כנראה שעל פי שביט, כשאתה אוהב מישהי, אתה צריך להכות בה כדי שתרגיש כמה שאתה אוהב אותה. אחרת, קשה לי להבין איך הוא הוציא ספר כזה שמתעלם מהקונטקסט של העדויות שבו ואף מעמידם על הראש. אנשי פלמ"ח שעדותם מוכיחה שלא היה טבח בלוד, שביט מצליח להציגם כהוכחה לטבח...

יש גם תרגום (בערך) כאן, אבל איני חושב שהוא מביא את הטיעונים של מרטין קרמר בצורה מדוייקת:
http://mida.org.il/2014/01/10/ביקורת-ספר-הארץ-המובטחת-ארי-שביט/
סליחה, התרגום בעברית הוא של ביקורת אחרת
&nbsp
 

londonisrael

New member
נראה שיש קשר בין תח"צ

לפד"פ ולכל שונאי השקרים של
עיתון מאוד מסויים ועיתונאיו:
http://mosaicmagazine.com/essay/2014/07/what-happened-at-lydda/

למי שאין כח וסבלנות לקרוא את המאמר הארוך והמדקדק הזה, מדובר בדה-קונסטרוקציה של ספרו של ארי שביט שבו הוא טוען בדמעות תנין ש"מדובר בסיפור אהבה כואב, כשאותה אהבה היא המחוייבות הבלתי מתפשרת של שביט לישראל ומשא הערצתו, הוא הפרויקט הציוני". כנראה שעל פי שביט, כשאתה אוהב מישהי, אתה צריך להכות בה כדי שתרגיש כמה שאתה אוהב אותה. אחרת, קשה לי להבין איך הוא הוציא ספר כזה שמתעלם מהקונטקסט של העדויות שבו ואף מעמידם על הראש. אנשי פלמ"ח שעדותם מוכיחה שלא היה טבח בלוד, שביט מצליח להציגם כהוכחה לטבח...

יש גם תרגום (בערך) כאן, אבל איני חושב שהוא מביא את הטיעונים של מרטין קרמר בצורה מדוייקת:
http://mida.org.il/2014/01/10/ביקורת-ספר-הארץ-המובטחת-ארי-שביט/
נראה שיש קשר בין תח"צ
לדעה פוליטית.
כמה מברברני זכויות האדם, נלחמים עבור תחבורה נגישה לכל?
 

alantan

New member
דווקא במערב הם כן... בכל מקרה, המאמר הזה

נראה שיש קשר בין תח"צ
לדעה פוליטית.
כמה מברברני זכויות האדם, נלחמים עבור תחבורה נגישה לכל?
דווקא במערב הם כן... בכל מקרה, המאמר הזה
בא להגן על שמם של משחררי לוד ורמלה בחטיבת יפתח, ופה כבר לא מדובר בדעה פוליטית גרידא בתוך הציונות אלא בציונות מול פוסט-ציונות (פוסט במובן של אנטי).
 

Ccyclist

Well-known member
פה יש את השקר "הולכי רגל ורוכבי אופניים"

דווקא במערב הם כן... בכל מקרה, המאמר הזה
בא להגן על שמם של משחררי לוד ורמלה בחטיבת יפתח, ופה כבר לא מדובר בדעה פוליטית גרידא בתוך הציונות אלא בציונות מול פוסט-ציונות (פוסט במובן של אנטי).
פה יש את השקר "הולכי רגל ורוכבי אופניים"
כל הזמן הירוקים ו / או הלייבור חוזרים על הביטוי השחוק
&nbsp
Cyclists and Pedestrians
&nbsp
כאילו שאפשר לערבב כלי רכב של 30 קמ"ש (20 מייל לשעה) והולכי רגל במקום אחד.
&nbsp
כמו כן - שים לב שהלייבור מדבר על כך, אך מי שרוכבים הם השמרנים (בוריס ג'ונסון, הרבה לפני שהיה ראש העירייה, ודיוויד קמרון כשהיה ראש האופוזיציה, לא מאפשרים לא לרכוב כיום)
 

alantan

New member
אבל אי אפשר להתעלם מעמדתו של השמאל ברחבי

פה יש את השקר "הולכי רגל ורוכבי אופניים"
כל הזמן הירוקים ו / או הלייבור חוזרים על הביטוי השחוק
&nbsp
Cyclists and Pedestrians
&nbsp
כאילו שאפשר לערבב כלי רכב של 30 קמ"ש (20 מייל לשעה) והולכי רגל במקום אחד.
&nbsp
כמו כן - שים לב שהלייבור מדבר על כך, אך מי שרוכבים הם השמרנים (בוריס ג'ונסון, הרבה לפני שהיה ראש העירייה, ודיוויד קמרון כשהיה ראש האופוזיציה, לא מאפשרים לא לרכוב כיום)
אבל אי אפשר להתעלם מעמדתו של השמאל ברחבי
העולם המערבי, כולל בבריטניה לגבי תחבורה ציבורית - השמאל רואה בה זכות יסוד. קשה לומר שאופניים הם באותה קטגוריה כמו תחבורה ציבורית "קלאסית", כי יכולת השימוש באופניים אינה אוניברסלית.
 

טשאפק 2

New member
בארה"ב המתאם חזק ביותר

אבל אי אפשר להתעלם מעמדתו של השמאל ברחבי
העולם המערבי, כולל בבריטניה לגבי תחבורה ציבורית - השמאל רואה בה זכות יסוד. קשה לומר שאופניים הם באותה קטגוריה כמו תחבורה ציבורית "קלאסית", כי יכולת השימוש באופניים אינה אוניברסלית.
בארה"ב המתאם חזק ביותר
יש חריגים אבל ככלל, השמאל (דמוקרטים) מקדם תחבורה ציבורית, ופתרונות שמקלים על הולכי הרגל ורוכבי האופניים, והימין (רפובליקנים) ניצב איתן לצד נהגי הרכב הפרטי. לסוגייה יש בארה"ב משמעות סמלית שחורגת מההשלכות המעשיות.
 

Ccyclist

Well-known member
למרחקים גדולים הם עולים על הרכבת

אבל אי אפשר להתעלם מעמדתו של השמאל ברחבי
העולם המערבי, כולל בבריטניה לגבי תחבורה ציבורית - השמאל רואה בה זכות יסוד. קשה לומר שאופניים הם באותה קטגוריה כמו תחבורה ציבורית "קלאסית", כי יכולת השימוש באופניים אינה אוניברסלית.
למרחקים גדולים הם עולים על הרכבת
ולכן הם סוג של אמצעי קצה לתחבורה הציבורית.
&nbsp
תחשוב איך משתמשים במכונית בדאונטון אבי - הם תמיד נוסעים בה לתחנת הרכבת כדי לתפוס את הרכבת ללונדון, או חוזרים בה מתחנת הרכבת אחרי קטע מהעלילה שמתרחש בעיר.
&nbsp
באופן דומה האופניים מאפשרות להגיע לתחנות הרכבת ב 5 עד 15 דק', לקחת את הרכבת, ולרכב פרק זמן דומה בצד השני. בהשוואה לאוטובוסים מקומיים זה יכול להיות חיסכון של שעה נסיעה לפחות (מנסיוני - רכיבה של 15 דקות שוות ערך לחצי שעה באוטובוס).
&nbsp
אם אתה מבקר בן אדם ספציפי ביעדך ויש לו בית או דירה שניתן להחנות שם אופניים - זהו יתרון ענק על תלות בתח"צ מקומי. במצבים של ביקור במרכז עיר זה עלול להיות נטל כי החניית אופניים (גם במקומות המיועדים לכך) עלולה לעלות לך ב"קנס" של גניבה אם אתה מחנה במקום כמו לונדון או ברייטון בגלל שיש רמת פשיעה מסויימת.
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
כל זה נכון, אבל אופניים אינם נגישים לכל אחד

למרחקים גדולים הם עולים על הרכבת
ולכן הם סוג של אמצעי קצה לתחבורה הציבורית.
&nbsp
תחשוב איך משתמשים במכונית בדאונטון אבי - הם תמיד נוסעים בה לתחנת הרכבת כדי לתפוס את הרכבת ללונדון, או חוזרים בה מתחנת הרכבת אחרי קטע מהעלילה שמתרחש בעיר.
&nbsp
באופן דומה האופניים מאפשרות להגיע לתחנות הרכבת ב 5 עד 15 דק', לקחת את הרכבת, ולרכב פרק זמן דומה בצד השני. בהשוואה לאוטובוסים מקומיים זה יכול להיות חיסכון של שעה נסיעה לפחות (מנסיוני - רכיבה של 15 דקות שוות ערך לחצי שעה באוטובוס).
&nbsp
אם אתה מבקר בן אדם ספציפי ביעדך ויש לו בית או דירה שניתן להחנות שם אופניים - זהו יתרון ענק על תלות בתח"צ מקומי. במצבים של ביקור במרכז עיר זה עלול להיות נטל כי החניית אופניים (גם במקומות המיועדים לכך) עלולה לעלות לך ב"קנס" של גניבה אם אתה מחנה במקום כמו לונדון או ברייטון בגלל שיש רמת פשיעה מסויימת.
&nbsp
&nbsp
כל זה נכון, אבל אופניים אינם נגישים לכל אחד
(בניגוד למצב האוטופי של תחבורה ציבורית לכל).
 

Ccyclist

Well-known member
כנ"ל אוטובוסים והרכבת התחתית.

כל זה נכון, אבל אופניים אינם נגישים לכל אחד
(בניגוד למצב האוטופי של תחבורה ציבורית לכל).
כנ"ל אוטובוסים והרכבת התחתית.
גם תח"צ כללית אינה נגישה בצורה אוניברסאלית לנכים, זקנים, ונשים עם תינוקות בעגלה במקרים רבים - בין אם זה עקב מדרגות, או עקב מרחקי הליכה גדולים לתחנות.
&nbsp
לפי נתוני TFL היו בלונדון 570,000 נסיעות אופניים ביום בשנת 2011 (והייתי חלק מהסטטיסטיקה הזו). זה כמו 285,000 נסיעות הלוך-חזור, יותר מרבע מיליון רוכבים שאם היו משתמשים בתח"צ וברכב הפרטי היו מכריעים את המערכות הקרובות לקריסה ממילא.
&nbsp
האינטרס הציבורי צריך להיות הגדלת מספר הרוכבים ל 300,000 ביום, וכפי שהמספר הוכפל מאז 2000 - יש לשאוף למיליון נסיעות וחצי מיליון רוכבים ביום עד 2020 כי זה מוריד לחץ משאר המערכת.
&nbsp
זה לא עניין של אי השקעה במיעוט, זה עניין של הורדת לחץ מהרוב.
 
אני מעריץ מי שיכול לרכוב במהירות 30 קמ"ש

פה יש את השקר "הולכי רגל ורוכבי אופניים"
כל הזמן הירוקים ו / או הלייבור חוזרים על הביטוי השחוק
&nbsp
Cyclists and Pedestrians
&nbsp
כאילו שאפשר לערבב כלי רכב של 30 קמ"ש (20 מייל לשעה) והולכי רגל במקום אחד.
&nbsp
כמו כן - שים לב שהלייבור מדבר על כך, אך מי שרוכבים הם השמרנים (בוריס ג'ונסון, הרבה לפני שהיה ראש העירייה, ודיוויד קמרון כשהיה ראש האופוזיציה, לא מאפשרים לא לרכוב כיום)
אני מעריץ מי שיכול לרכוב במהירות 30 קמ"ש
אם אופניים טובות במישור 20 זו מהירות טובה.
מהירות ממוצעת יותר קרובה ל15 קמש.
 
אני זוכר שירדתי את הקסטל ב-90 קמ"ש

אני מעריץ מי שיכול לרכוב במהירות 30 קמ"ש
אם אופניים טובות במישור 20 זו מהירות טובה.
מהירות ממוצעת יותר קרובה ל15 קמש.
אני זוכר שירדתי את הקסטל ב-90 קמ"ש
עם אופני מירוץ כחולות ראלי גרנד-פרי 10 הילוכים, שלדה 29". יש לי באופניים ספידומטר מובנה המחובר עם כבל לגלגל הקדמי. במישור נסיעה עם ראלי גרנד פרי במהירות 30 קמ"ש היא פשוטה. יחס גלגלי השיניים הוא מצויין. הראלי סוחב את העליה בקסטל כמו אופניים עם 30 הילוכים ויש לו רק 10 הילוכים - משמע מספיקים 10 הילוכים. הבעיה היא רק אחת: כבר 10 שנים לא רכבתי עלייהם.......
 

alantan

New member
הייתי רוכב הביתה מחטה"ב בכפר סבא

אני זוכר שירדתי את הקסטל ב-90 קמ"ש
עם אופני מירוץ כחולות ראלי גרנד-פרי 10 הילוכים, שלדה 29". יש לי באופניים ספידומטר מובנה המחובר עם כבל לגלגל הקדמי. במישור נסיעה עם ראלי גרנד פרי במהירות 30 קמ"ש היא פשוטה. יחס גלגלי השיניים הוא מצויין. הראלי סוחב את העליה בקסטל כמו אופניים עם 30 הילוכים ויש לו רק 10 הילוכים - משמע מספיקים 10 הילוכים. הבעיה היא רק אחת: כבר 10 שנים לא רכבתי עלייהם.......
הייתי רוכב הביתה מחטה"ב בכפר סבא
את כל ויצמן הייתי יורד עם האופניים עוקף אוטובוסים ומכוניות ברמזורים. זו ירידה די מתונה אבל מספיק כדי להגיע ל-30-40 קמ"ש. לא הייתי רוצה שהילדים שלי ירכבו כמו שרכבתי...
 
לא רכבתי 10 שנים לפחות ולא

הייתי רוכב הביתה מחטה"ב בכפר סבא
את כל ויצמן הייתי יורד עם האופניים עוקף אוטובוסים ומכוניות ברמזורים. זו ירידה די מתונה אבל מספיק כדי להגיע ל-30-40 קמ"ש. לא הייתי רוצה שהילדים שלי ירכבו כמו שרכבתי...
לא רכבתי 10 שנים לפחות ולא
קניתי אופניים לילדים שלי למרות הלחצים שהם מפעילים עלי. הרכבתי להם בריכה גדולה על הגג לקייץ. הם איתי במים או עם אשתי. אין לעזוב את הבריכה ללא שאחד מאיתנו בתוך המים.
לגבי אופניים: כיום זה מסוכן מאוד. אם לפני 25 שנה רכבתי מירושלים לתל אביב בפחות משלוש שעות, כיום עם המשקל שלי זה ייקח לי שלושה........ימים !
 

Ccyclist

Well-known member
זו מהירות בתנאים אופטימלים, 3 מייל ב9 דק'.

אני מעריץ מי שיכול לרכוב במהירות 30 קמ"ש
אם אופניים טובות במישור 20 זו מהירות טובה.
מהירות ממוצעת יותר קרובה ל15 קמש.
זו מהירות בתנאים אופטימלים, 3 מייל ב9 דק'.
= 20 מייל לשעה או 32 קמ"ש.
&nbsp
מניסיוני זו המהירות שניתן להגיע בה מקצה אחד של תוואי רצוף ללא צורך בעצירה לקצהו השני, מסילות ישנות / טיילות וכדומה, מה שמאפשר להגיע למהירות השיא ולשמור עליה. זהו פוטנציאל המקסימום לאופניים אם תבנה להן תשתית מתאימה - המאפשרת תנועה רציפה ככל האפשר ללא עצירה ומעברי כביש, עם תוואי שטוח או בעל שיפוע מתון ככל האפשר.
&nbsp
לנסיעה עירונית עם רמזורים ורכבים ההערכה שלי היא 10 מייל לשעה או 16 קמ"ש, למרות שברכיבה חצי-עירונית בספרד (שילוב של כבישים עירוניים ובינעירוניים המוגבלים ל80 קמ"ש) הצלחתי לגמוע 23 קילומטרים בשעה אחת. בנסיעה עירונית חלק גדול מהזמן עובר בעמידה בצמתים, כך שגם אם מהירות המקסימום היא עדיין 30 קמ"ש הזמן שאתה עומד במקום נכלל בחישוב הזמן שלוקח לך להגיע מנקודה א' לנקודה ב'.
&nbsp
הנקודה היא שישנה טכנולוגיה קיימת המאפשרת למבוגרים להגיע מנקודה לנקודה בערים מהירות ויעילות ללא שימוש בדלק או חשמל כלשהם (כאשר מזג האוויר אינו חם מדי) וכל שחסר לה הוא תשתית מתאימה, שבגלל סדר הגודל של המשקל המדובר תהיה זולה יותר מתשתית כבישים או רכבות.
 
וגם בארץ

דווקא במערב הם כן... בכל מקרה, המאמר הזה
בא להגן על שמם של משחררי לוד ורמלה בחטיבת יפתח, ופה כבר לא מדובר בדעה פוליטית גרידא בתוך הציונות אלא בציונות מול פוסט-ציונות (פוסט במובן של אנטי).
וגם בארץ
&nbsp
 
מעניין מה ארי שביט היה אומר על דיר-

לפד"פ ולכל שונאי השקרים של
עיתון מאוד מסויים ועיתונאיו:
http://mosaicmagazine.com/essay/2014/07/what-happened-at-lydda/

למי שאין כח וסבלנות לקרוא את המאמר הארוך והמדקדק הזה, מדובר בדה-קונסטרוקציה של ספרו של ארי שביט שבו הוא טוען בדמעות תנין ש"מדובר בסיפור אהבה כואב, כשאותה אהבה היא המחוייבות הבלתי מתפשרת של שביט לישראל ומשא הערצתו, הוא הפרויקט הציוני". כנראה שעל פי שביט, כשאתה אוהב מישהי, אתה צריך להכות בה כדי שתרגיש כמה שאתה אוהב אותה. אחרת, קשה לי להבין איך הוא הוציא ספר כזה שמתעלם מהקונטקסט של העדויות שבו ואף מעמידם על הראש. אנשי פלמ"ח שעדותם מוכיחה שלא היה טבח בלוד, שביט מצליח להציגם כהוכחה לטבח...

יש גם תרגום (בערך) כאן, אבל איני חושב שהוא מביא את הטיעונים של מרטין קרמר בצורה מדוייקת:
http://mida.org.il/2014/01/10/ביקורת-ספר-הארץ-המובטחת-ארי-שביט/
מעניין מה ארי שביט היה אומר על דיר-
דיר-יאסין? (כמובן שיקח לו לפחות עשור וחצי להגיע למסקנות...).
 
אחי טבח מדופלם....אולי ארי ירצה

אל תפריע לו, הוא עסוק בלמצוא טבחים חדשים...
&nbsp
אחי טבח מדופלם....אולי ארי ירצה
להעסיק אותו? יש לו תואר שני במלונאות (מנהל מזון ומשקאות) מאוניברסיטת היידלברג בגרמניה. הוא כזה טבח שהוא עלול לבצע טבח נוראי במנות המזון....כמו לערבב אננס עם עוף בגריל....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה