S-Bahn בגוש דן?

מצב
הנושא נעול.
שתי מסילות נוספות בין ת"א אוניברסיטה להרצליה

S-Bahn בגוש דן?
ב"כלכליסט" העלו כתבה המנוסחת כנראה "להדיוטות" ("קרונות נטולי מקומות ישיבה", "בשעות שבהן המסילות הקיימות ריקות" וכדומה), כך שאי אפשר באמת להבין למה הכוונה ועד כמה היא רצינית.

הגבתי לפוסט בנשא הכתבה לפני ששמתי לב שאני לא כותב בפורום תח"צ.
האם לדעתכם מדובר בתכנית של ממש, או עוד רעיון ש"נזרק" על ידי פקיד שלא באמת מבין בנושא? (ומכאן "קרונות ללא ישיבה" ושאר דברים תמוהים, כמו חוסר זכר לחשמול המסילות).

הוספתי גם דוגמה לפרוייקט דומה המבוצע בעולם בימים אלה (כמובן שהוא כולל חשמול, אף אחד שם לא מעלה על דעתו משהו אחר). אצטט את עצמי:

"פרוייקט דומה מבוצע בימים אלה במוסקבה. יש שם רשת מטרו מסופעת כידוע (בין הגדולות בעולם) ,רכבות קלות וכבדות, ומה לא... אבל יש גם מסילה טבעתית לא מחושמלת המשמשת למעבר רכבות משא בין כיוונים רדיאליים שונים מסביב למרכז העיר. לא מזמן התחילו לחשמל אותה ולהקים עליה תחנות נוסעים, במטרה להפוך אותה למעין קו מטרו עילי מעגלי נוסף."
שתי מסילות נוספות בין ת"א אוניברסיטה להרצליה
כלולות במסגרת פרויקט מסילת השרון וכביש 531. כך שב-2017 המסילות הללו אמורות להיות בכל מקרה, ללא קשר לנאמר בכתבה הזו.
 

easylivin

New member
ידוע. ויש כבר מכרז לעבודות מקדימות

שתי מסילות נוספות בין ת"א אוניברסיטה להרצליה
כלולות במסגרת פרויקט מסילת השרון וכביש 531. כך שב-2017 המסילות הללו אמורות להיות בכל מקרה, ללא קשר לנאמר בכתבה הזו.
ידוע. ויש כבר מכרז לעבודות מקדימות
להכנת התוואי לשתי המסילות הנוספות (העבודות העיקריות תתבצענה כנראה במסגרת מסילת השרון).
 

stratomaximus

New member
אס-באהן או לא, קרונות כאלה ישפרו את הקו

S-Bahn בגוש דן?
ב"כלכליסט" העלו כתבה המנוסחת כנראה "להדיוטות" ("קרונות נטולי מקומות ישיבה", "בשעות שבהן המסילות הקיימות ריקות" וכדומה), כך שאי אפשר באמת להבין למה הכוונה ועד כמה היא רצינית.

הגבתי לפוסט בנשא הכתבה לפני ששמתי לב שאני לא כותב בפורום תח"צ.
האם לדעתכם מדובר בתכנית של ממש, או עוד רעיון ש"נזרק" על ידי פקיד שלא באמת מבין בנושא? (ומכאן "קרונות ללא ישיבה" ושאר דברים תמוהים, כמו חוסר זכר לחשמול המסילות).

הוספתי גם דוגמה לפרוייקט דומה המבוצע בעולם בימים אלה (כמובן שהוא כולל חשמול, אף אחד שם לא מעלה על דעתו משהו אחר). אצטט את עצמי:

"פרוייקט דומה מבוצע בימים אלה במוסקבה. יש שם רשת מטרו מסופעת כידוע (בין הגדולות בעולם) ,רכבות קלות וכבדות, ומה לא... אבל יש גם מסילה טבעתית לא מחושמלת המשמשת למעבר רכבות משא בין כיוונים רדיאליים שונים מסביב למרכז העיר. לא מזמן התחילו לחשמל אותה ולהקים עליה תחנות נוסעים, במטרה להפוך אותה למעין קו מטרו עילי מעגלי נוסף."
אס-באהן או לא, קרונות כאלה ישפרו את הקו
בין הוד השרון ליבנה מערב ואשקלון...

הציוד הנייד הכי מתאים לקו הזה הוא בדיוק הקרונועים החשמליים שיש לאס-באהן של ברלין למשל.
מהירות נסיעה בקטעים ישרים כ- 80 קמ"ש, תאוצה מהמקום כמעט כמו של מטרו, וגם עצירה מהירה. גם תצורת המושבים דומה יותר למטרו - הרבה מקומות עמידה וקצת ישיבה.

עם ציוד נייד כזה ניתן לעשות את הדרך בין ראשל"צ מערב לתל אביב ההגנה בפחות מ- 10 דקות, עם עצירה בכל התחנות בדרך :)
 

easylivin

New member
מסכים בהחלט. השאלה למה בעצם התכוון המשורר

אס-באהן או לא, קרונות כאלה ישפרו את הקו
בין הוד השרון ליבנה מערב ואשקלון...

הציוד הנייד הכי מתאים לקו הזה הוא בדיוק הקרונועים החשמליים שיש לאס-באהן של ברלין למשל.
מהירות נסיעה בקטעים ישרים כ- 80 קמ"ש, תאוצה מהמקום כמעט כמו של מטרו, וגם עצירה מהירה. גם תצורת המושבים דומה יותר למטרו - הרבה מקומות עמידה וקצת ישיבה.

עם ציוד נייד כזה ניתן לעשות את הדרך בין ראשל"צ מערב לתל אביב ההגנה בפחות מ- 10 דקות, עם עצירה בכל התחנות בדרך :)
מסכים בהחלט. השאלה למה בעצם התכוון המשורר
עד עכשיו לא שמעתי בכלל על כוונה כלשהי מצד רכבת ישראל לרכוש קרונועים חשמליים, רק קטרים חשמליים. אולי כתוצאה ממיתוג המסילה כ"מטרו עילי" סוף-סוף יירד האסימון...
 

stratomaximus

New member
דווקא זכור לי שדחו את המכרז של הציוד החשמלי

מסכים בהחלט. השאלה למה בעצם התכוון המשורר
עד עכשיו לא שמעתי בכלל על כוונה כלשהי מצד רכבת ישראל לרכוש קרונועים חשמליים, רק קטרים חשמליים. אולי כתוצאה ממיתוג המסילה כ"מטרו עילי" סוף-סוף יירד האסימון...
דווקא זכור לי שדחו את המכרז של הציוד החשמלי
לזמן מה, כי "נזכרו" להוסיף גם קרונועים חשמליים...
זה פורסם פה, אבל אני לא זוכר מתי, כך שקשה לי לאתר עכשיו את ההודעה.
 

easylivin

New member
לא זכור לי שהיה בכלל מכרז לציוד

דווקא זכור לי שדחו את המכרז של הציוד החשמלי
לזמן מה, כי "נזכרו" להוסיף גם קרונועים חשמליים...
זה פורסם פה, אבל אני לא זוכר מתי, כך שקשה לי לאתר עכשיו את ההודעה.
לא זכור לי שהיה בכלל מכרז לציוד
חשמלי אי-פעם. היה מכרז לתשתית חשמול, שבוטל לפני שנים (תמוה שבכלל פורסם כי התכנית כולה כידוע אושרה רק עכשיו).
 

raminec

New member
כן היה דיבור על רכישת קרונועים חשמליים

מסכים בהחלט. השאלה למה בעצם התכוון המשורר
עד עכשיו לא שמעתי בכלל על כוונה כלשהי מצד רכבת ישראל לרכוש קרונועים חשמליים, רק קטרים חשמליים. אולי כתוצאה ממיתוג המסילה כ"מטרו עילי" סוף-סוף יירד האסימון...
כן היה דיבור על רכישת קרונועים חשמליים
אבל המצב שבו רכבת ישראל חייבת להצטייד בנייד רכבתי והחישמול עדיין לא נראה באופק מחייב אותה להמשיך להצטייד בקרונות רגילים שימשיכו לנוע על מסילות רכבת ישראל עוד כמה עשורים טובים.
מכיוון שלא סביר להניח שיגרטו את הקרונות האלו יהיו חייבים להסב אותם להנעה חשמלית. הסבה של הקרונות להנעה חשמלית ניתן לבצע רק באמצעות קטרים חשמליים, אז כנראה שלפחות בהתחלה של החישמול רוב הציוד הנייד שנראה על המסילות יהיה רכבות גרורות קטר חשמלי ולא קרונועים.
רק כאשר פרוייקט החישמול יקרום עור וגידים בשטח יהיה מה לדבר על רכישת ציוד ייעודי כמו קרונועים ואז היה סמוך ובטוח שחברי הפורום יישבו לדבר עם מי שאחראי על הרכש כדי לדעת מה עומד על הפרק
.
 

Rubim88

New member
הרכבת לא חייבת

כן היה דיבור על רכישת קרונועים חשמליים
אבל המצב שבו רכבת ישראל חייבת להצטייד בנייד רכבתי והחישמול עדיין לא נראה באופק מחייב אותה להמשיך להצטייד בקרונות רגילים שימשיכו לנוע על מסילות רכבת ישראל עוד כמה עשורים טובים.
מכיוון שלא סביר להניח שיגרטו את הקרונות האלו יהיו חייבים להסב אותם להנעה חשמלית. הסבה של הקרונות להנעה חשמלית ניתן לבצע רק באמצעות קטרים חשמליים, אז כנראה שלפחות בהתחלה של החישמול רוב הציוד הנייד שנראה על המסילות יהיה רכבות גרורות קטר חשמלי ולא קרונועים.
רק כאשר פרוייקט החישמול יקרום עור וגידים בשטח יהיה מה לדבר על רכישת ציוד ייעודי כמו קרונועים ואז היה סמוך ובטוח שחברי הפורום יישבו לדבר עם מי שאחראי על הרכש כדי לדעת מה עומד על הפרק
.
הרכבת לא חייבת
היא יכולה להתאפק קצת ולא לעשות טעות שתשפיע 30 שנה קדימה - ויש גם משל מתאים.
 

raminec

New member
כמה זה קצת?

הרכבת לא חייבת
היא יכולה להתאפק קצת ולא לעשות טעות שתשפיע 30 שנה קדימה - ויש גם משל מתאים.
כמה זה קצת?
שנתיים? חמש שנים? עשור?
מוסיפים כל הזמן עוד קווים ועוד תחנות. אי אפשר לא לרכוש ציוד נייד. זה פשוט לא עובד ככה.
 

Rubim88

New member
אפשר קצת לחשוב לטווח הארוך

כמה זה קצת?
שנתיים? חמש שנים? עשור?
מוסיפים כל הזמן עוד קווים ועוד תחנות. אי אפשר לא לרכוש ציוד נייד. זה פשוט לא עובד ככה.
אפשר קצת לחשוב לטווח הארוך
אם היו חושבים לטווח הארוך בשנות ה90 כבר היו מחזירים את עלות החשמול ע"י חסכון בדלק ואחזקה, אבל עשו טעות גדולה ואי אפשר להחזיר את הזמן אחורה. אז במקום להנציח את הטעות אפשר לחכות כמה שנים עד שיגיע החשמול(גם ככה לוקח זמן להזמין ציוד) ולהשקיע בקידומו מקס' אנרגיה. להאט בפרוייקטים מסויימים(שחיכו הרבה שנים עוד קצת יחסית ל30 שנה לא יהרוג אף אחד), ולהתרכז יותר בנקודות אחרות במערכת - לא פחות חשובות, שגם יכולות לפנות פתאום ציוד(כמו התוספות המוגזמות בלו"ז לדוג').
 

raminec

New member
מסכים איתך לגבי הסיפא

אפשר קצת לחשוב לטווח הארוך
אם היו חושבים לטווח הארוך בשנות ה90 כבר היו מחזירים את עלות החשמול ע"י חסכון בדלק ואחזקה, אבל עשו טעות גדולה ואי אפשר להחזיר את הזמן אחורה. אז במקום להנציח את הטעות אפשר לחכות כמה שנים עד שיגיע החשמול(גם ככה לוקח זמן להזמין ציוד) ולהשקיע בקידומו מקס' אנרגיה. להאט בפרוייקטים מסויימים(שחיכו הרבה שנים עוד קצת יחסית ל30 שנה לא יהרוג אף אחד), ולהתרכז יותר בנקודות אחרות במערכת - לא פחות חשובות, שגם יכולות לפנות פתאום ציוד(כמו התוספות המוגזמות בלו"ז לדוג').
מסכים איתך לגבי הסיפא
הקטנת הריפודים והעלאת מהירות הנסיעה על מסילות קיימות יכולה "לשחרר" לא מעט ציוד נייד. עדיין, זה טיפה בים לעומת מה שצריך בפועל ואין טעם להזמין ציוד נייד חשמלי כאשר הקמת החישמולת לא עומדת בפתח.
תחשוב על כמות הנייד שצריך רק לקווים הבאים שיפתחו בשנים הקרובות:
1. קו אשקלון-ב.שבע
2. קו חיפה-כרמיאל
3. קו חיפה-בית שאן
4. קו A1*
5. מסילת כפר סבא-רעננה.
ציוד שלא יוזמן לקווים הללו היום, לא יהיה כאן בזמן הפתיחה שלהם וזה מצב שהוא לחלוטין לא סביר.
וזה בנוסף לתגבור משמעותי הנדרש בקווים קיימים כמו:
1. קו החוף הדרומי
2. קו ת"א-ב.שבע

*ברור לי של- A1 יוזמן נייד חשמלי.
 

Rubim88

New member
עד לסיום הקווים אלו

מסכים איתך לגבי הסיפא
הקטנת הריפודים והעלאת מהירות הנסיעה על מסילות קיימות יכולה "לשחרר" לא מעט ציוד נייד. עדיין, זה טיפה בים לעומת מה שצריך בפועל ואין טעם להזמין ציוד נייד חשמלי כאשר הקמת החישמולת לא עומדת בפתח.
תחשוב על כמות הנייד שצריך רק לקווים הבאים שיפתחו בשנים הקרובות:
1. קו אשקלון-ב.שבע
2. קו חיפה-כרמיאל
3. קו חיפה-בית שאן
4. קו A1*
5. מסילת כפר סבא-רעננה.
ציוד שלא יוזמן לקווים הללו היום, לא יהיה כאן בזמן הפתיחה שלהם וזה מצב שהוא לחלוטין לא סביר.
וזה בנוסף לתגבור משמעותי הנדרש בקווים קיימים כמו:
1. קו החוף הדרומי
2. קו ת"א-ב.שבע

*ברור לי של- A1 יוזמן נייד חשמלי.
עד לסיום הקווים אלו
יש עוד כמה שנים והחשמול בהחלט יצא לדרך ועד זמן ההשלמה של קווים אלה הוא כבר יהיה הרבה יותר קרוב.
אם אתה לא רואה שהמצב הלא סביר הוא לפתוח קווים רק לשם הפתיחה שלהם ו"שילכו לעזאזל" השיקולים של כלל המערכת, אני לא רואה איך אוכל לשכנע אותך אחרת. אם נראה לך הגיוני לקנות רכיבים לפלטפורמה ישנה קצת לפני שאתה במודע הולך להחליף אחת אז חבל על כל ניסיונות השכנוע.
 

raminec

New member
אתה כנראה לא מבין איך המערכת

עד לסיום הקווים אלו
יש עוד כמה שנים והחשמול בהחלט יצא לדרך ועד זמן ההשלמה של קווים אלה הוא כבר יהיה הרבה יותר קרוב.
אם אתה לא רואה שהמצב הלא סביר הוא לפתוח קווים רק לשם הפתיחה שלהם ו"שילכו לעזאזל" השיקולים של כלל המערכת, אני לא רואה איך אוכל לשכנע אותך אחרת. אם נראה לך הגיוני לקנות רכיבים לפלטפורמה ישנה קצת לפני שאתה במודע הולך להחליף אחת אז חבל על כל ניסיונות השכנוע.
אתה כנראה לא מבין איך המערכת
עובדת בישראל. כי אם היית מבין, לא היית אפילו שוקל לרגע דחיה של הקמת/שדרוג קו רכבת. דחיה של שנה הופכת בהינד עפעף לדחיה של עשור או אפילו ביטול מוחלט של פרוייקט (כסף שהוקצה לפרויקט ולא נוצל חוזר לאוצר ולא תראה אותו שוב).
אני לא חושב שרכישת קרונות היום נוגדת את שיקולי המערכת, אני חושב שזה אילוץ שאין ברירה אלא לפעול לפיו. לעצור את כל הפרוייקטים של הרכבת עד שיבוצע חישמול זה פשוט לא נכון ולא הגיוני. להקים קו ולא להפעיל אותו כי אין ציוד נייד זה בזבוז כסף הרבה יותר גדול מאשר רכישת ציוד שאינו אופטימלי. זה לא שלא תוכל לרכוש קטרים חשמליים להפעלת הקרונות הקיימים, זה רק שזה לא אופטימלי להפעלת חלק מן הקווים הקיימים.
רכבת ישראל צריכה לתפוס ולממש כל תקציב פיתוח שהיא מצליחה לחלץ מידי האוצר ולקבוע עובדות בשטח. סוף סוף הגענו לתקופה שרכבת ישראל לא רק מקבלת תקציבים נדיבים אלא גם מצליחה להוציא פרויקטים רבים אל הפועל ובמקביל. גם אם זה אומר שימוש בנתיבי ישראל בתור מקים הפרויקט, זה לא משנה. לרכבת יש פערי תשתית עצומים להשלים וכל יום שעובר ללא הוצאת פרויקטים לפועל רק הופך אותם ליקרים יותר ומסובכים יותר עם דרישות יותר ויותר גרנדיוזיות מצד רשויות התכנון (שמזכירות סחטנות לא פעם).
 

amit1270

New member


אתה כנראה לא מבין איך המערכת
עובדת בישראל. כי אם היית מבין, לא היית אפילו שוקל לרגע דחיה של הקמת/שדרוג קו רכבת. דחיה של שנה הופכת בהינד עפעף לדחיה של עשור או אפילו ביטול מוחלט של פרוייקט (כסף שהוקצה לפרויקט ולא נוצל חוזר לאוצר ולא תראה אותו שוב).
אני לא חושב שרכישת קרונות היום נוגדת את שיקולי המערכת, אני חושב שזה אילוץ שאין ברירה אלא לפעול לפיו. לעצור את כל הפרוייקטים של הרכבת עד שיבוצע חישמול זה פשוט לא נכון ולא הגיוני. להקים קו ולא להפעיל אותו כי אין ציוד נייד זה בזבוז כסף הרבה יותר גדול מאשר רכישת ציוד שאינו אופטימלי. זה לא שלא תוכל לרכוש קטרים חשמליים להפעלת הקרונות הקיימים, זה רק שזה לא אופטימלי להפעלת חלק מן הקווים הקיימים.
רכבת ישראל צריכה לתפוס ולממש כל תקציב פיתוח שהיא מצליחה לחלץ מידי האוצר ולקבוע עובדות בשטח. סוף סוף הגענו לתקופה שרכבת ישראל לא רק מקבלת תקציבים נדיבים אלא גם מצליחה להוציא פרויקטים רבים אל הפועל ובמקביל. גם אם זה אומר שימוש בנתיבי ישראל בתור מקים הפרויקט, זה לא משנה. לרכבת יש פערי תשתית עצומים להשלים וכל יום שעובר ללא הוצאת פרויקטים לפועל רק הופך אותם ליקרים יותר ומסובכים יותר עם דרישות יותר ויותר גרנדיוזיות מצד רשויות התכנון (שמזכירות סחטנות לא פעם).
 

Rubim88

New member
תהיתי מתי יגיע התירוץ הזה

אתה כנראה לא מבין איך המערכת
עובדת בישראל. כי אם היית מבין, לא היית אפילו שוקל לרגע דחיה של הקמת/שדרוג קו רכבת. דחיה של שנה הופכת בהינד עפעף לדחיה של עשור או אפילו ביטול מוחלט של פרוייקט (כסף שהוקצה לפרויקט ולא נוצל חוזר לאוצר ולא תראה אותו שוב).
אני לא חושב שרכישת קרונות היום נוגדת את שיקולי המערכת, אני חושב שזה אילוץ שאין ברירה אלא לפעול לפיו. לעצור את כל הפרוייקטים של הרכבת עד שיבוצע חישמול זה פשוט לא נכון ולא הגיוני. להקים קו ולא להפעיל אותו כי אין ציוד נייד זה בזבוז כסף הרבה יותר גדול מאשר רכישת ציוד שאינו אופטימלי. זה לא שלא תוכל לרכוש קטרים חשמליים להפעלת הקרונות הקיימים, זה רק שזה לא אופטימלי להפעלת חלק מן הקווים הקיימים.
רכבת ישראל צריכה לתפוס ולממש כל תקציב פיתוח שהיא מצליחה לחלץ מידי האוצר ולקבוע עובדות בשטח. סוף סוף הגענו לתקופה שרכבת ישראל לא רק מקבלת תקציבים נדיבים אלא גם מצליחה להוציא פרויקטים רבים אל הפועל ובמקביל. גם אם זה אומר שימוש בנתיבי ישראל בתור מקים הפרויקט, זה לא משנה. לרכבת יש פערי תשתית עצומים להשלים וכל יום שעובר ללא הוצאת פרויקטים לפועל רק הופך אותם ליקרים יותר ומסובכים יותר עם דרישות יותר ויותר גרנדיוזיות מצד רשויות התכנון (שמזכירות סחטנות לא פעם).
תהיתי מתי יגיע התירוץ הזה
המערכת עובדת כך וכך - אתה פשוט לא מבין.
העובדה היא שהפרוייקטים נכנסו כבר לשלב האל חזור - העבודות בשטח כבר קיימות, עד לסיום הפרוייקטים האלה גם החשמול יתקרב מאוד אם לא יהיה כבר בביצוע מתקדם. אף אחד לא אומר לעצור פרוייקט אלא להאט אותו קצת(בדיוק כמו שהרבה פרוייקטים אחרים "התעכבו" ובסוף השולמו) מעבר למועד המתוכנן, סנכרון פשוט. איך בדיוק אי הפעלת קו זה בזבוז כסף? להפעיל קו עולה כסף, לרכוש בשבילו ציוד לא אופטימאלי שישרת אותו לאורך 30 שנה מינימום זה בזבוז גדול של כסף, לרכוש קטרי דיזל לפני שעוברים לחשמל זה בזבוז גדול של כסף. העתיד כבר יראה כמה החשיבה לטווח הקצר הייתה שגויה.
 

raminec

New member
זה שתהית על כך לא הופך את זה ללא נכון

תהיתי מתי יגיע התירוץ הזה
המערכת עובדת כך וכך - אתה פשוט לא מבין.
העובדה היא שהפרוייקטים נכנסו כבר לשלב האל חזור - העבודות בשטח כבר קיימות, עד לסיום הפרוייקטים האלה גם החשמול יתקרב מאוד אם לא יהיה כבר בביצוע מתקדם. אף אחד לא אומר לעצור פרוייקט אלא להאט אותו קצת(בדיוק כמו שהרבה פרוייקטים אחרים "התעכבו" ובסוף השולמו) מעבר למועד המתוכנן, סנכרון פשוט. איך בדיוק אי הפעלת קו זה בזבוז כסף? להפעיל קו עולה כסף, לרכוש בשבילו ציוד לא אופטימאלי שישרת אותו לאורך 30 שנה מינימום זה בזבוז גדול של כסף, לרכוש קטרי דיזל לפני שעוברים לחשמל זה בזבוז גדול של כסף. העתיד כבר יראה כמה החשיבה לטווח הקצר הייתה שגויה.
זה שתהית על כך לא הופך את זה ללא נכון
אני די משוכנע שיהיה מה לעשות עם קטרי דיזל עוד לא מעט שנים. לא רק כי אני מאמין שלתחילת העבודות על פרויקט החישמול יש פוטנציאל עיכוב לשנים רבות, אלא גם כי ההיסטוריה מלמדת שהאוצר/משרד התחבורה/ בג"צ/רשויות מקומיות יכולים לעכב את הפרויקט גם לאחר שיתחילו העבודות בשטח. זאת ועוד, לך תדע כמה מתוך הקווים שתיכננו לחשמל אכן יחשמלו בגל הראשון של העבודות.
הפסימייות שלי בנושא החישמול היא לא מקרית, ביצוע הפרויקט נדחה כבר כמה פעמים ואני לא רואה כיום התקדמות רצינית לקראת ביצוע.
חוץ מזה, במקרה הכי גרוע ימכרו אותם כמשומשים למדינה אחרת שאין לה בעיה עם קטרי דיזל. אני בטוח שנותרו עוד מדינה או שתיים כאלו בעולם. זה עדיין עדיף על להיתקע בלי ציוד נייד להפעלת הרשת המתפתחת של רכבת ישראל.
 

Rubim88

New member
להגיד שיש פוטנציאל לעיכוב של החשמול זו

זה שתהית על כך לא הופך את זה ללא נכון
אני די משוכנע שיהיה מה לעשות עם קטרי דיזל עוד לא מעט שנים. לא רק כי אני מאמין שלתחילת העבודות על פרויקט החישמול יש פוטנציאל עיכוב לשנים רבות, אלא גם כי ההיסטוריה מלמדת שהאוצר/משרד התחבורה/ בג"צ/רשויות מקומיות יכולים לעכב את הפרויקט גם לאחר שיתחילו העבודות בשטח. זאת ועוד, לך תדע כמה מתוך הקווים שתיכננו לחשמל אכן יחשמלו בגל הראשון של העבודות.
הפסימייות שלי בנושא החישמול היא לא מקרית, ביצוע הפרויקט נדחה כבר כמה פעמים ואני לא רואה כיום התקדמות רצינית לקראת ביצוע.
חוץ מזה, במקרה הכי גרוע ימכרו אותם כמשומשים למדינה אחרת שאין לה בעיה עם קטרי דיזל. אני בטוח שנותרו עוד מדינה או שתיים כאלו בעולם. זה עדיין עדיף על להיתקע בלי ציוד נייד להפעלת הרשת המתפתחת של רכבת ישראל.
להגיד שיש פוטנציאל לעיכוב של החשמול זו
ספקולציה בדיוק כמו להגיד שהכל ירוץ יפה. A1 לא יפעל בלי חשמול . אם רק חלק מהקווים יחשמלו הציוד עליהם יכול לעבור לקווים אחרים מה שימנע רכישה של ציוד נוסף.
הפרוייקט עבר אישור בתת"ל , יש לו תכנון מקדים, המכרז המקדים נסגר ולפי התכנון מכרז הביצוע יפורסם בחצי שנה הקרובה. אם זאת לא התקדמות אני לא יודע מה זו התקדמות. אתה ראית כמה דרישות היו לרכבת בשביל מכרזי הציוד האחרון , להגיד במקרה הכי גרוע ימכרו אותם ככה בפשטות זה מאוד קל, וחוץ מזה יש פה גם את עניין הקרונות.
הרשת גם ככה מתפתחת עקום, קודם מרחיבים אותה בלי להשקיע בליבה, כמו לבנות בניין מקומה אחרונה לראשונה במקום ההפך. סנכרון יעשה להתפתחות שלה טוב יותר מאי סדר.

כמו שאמרתי, המציאות בעתיד תראה כבר מהי הייתה הדרך הנכונה בדיעבד, נחכה ונראה.
 

Rubim88

New member
דווקא הציוד של ברלין לא הכי מתאים

אס-באהן או לא, קרונות כאלה ישפרו את הקו
בין הוד השרון ליבנה מערב ואשקלון...

הציוד הנייד הכי מתאים לקו הזה הוא בדיוק הקרונועים החשמליים שיש לאס-באהן של ברלין למשל.
מהירות נסיעה בקטעים ישרים כ- 80 קמ"ש, תאוצה מהמקום כמעט כמו של מטרו, וגם עצירה מהירה. גם תצורת המושבים דומה יותר למטרו - הרבה מקומות עמידה וקצת ישיבה.

עם ציוד נייד כזה ניתן לעשות את הדרך בין ראשל"צ מערב לתל אביב ההגנה בפחות מ- 10 דקות, עם עצירה בכל התחנות בדרך :)
דווקא הציוד של ברלין לא הכי מתאים
מדובר במערכת מטרו עילית עם צפיפות תחנות גבוהה יחסית, היא אמנם התפשטה מחוץ לעיר עם השנים והפכה למערכת כלאיים אבל אי אפשר פתאום לשנות את המאפיינים שלה ולכן נאלצים ליישר קו עם מה שנבנה בעבר.
למערכת בגוש דן יש מאפיינים פרבריים , לא הגיוני שבמערכת כזו קרנוע חשמלי מגיע ל80 קמ"ש תוך 20 שניות ומשייט כך עד לתחנה הבאה, במערכות פרבריות מודרניות באירופה נעשה שימוש בקרנועים שמגיעים ל140/160 קמ"ש במקביל לתאוצה/תאוטה מעולה. בנוסף לדלתות רבות שמאפשרות זמן עצירה מועט בתחנות גם עם מאסות הנוסעים שמשתמשים במערכות אלו, דבר שמוביל להגדלת קיבולת המסילות וקיצור זמן הנסיעה.
 

feedback

New member
הציוד של הSB של מינכן מתאים יותר: החשמול עילי

אס-באהן או לא, קרונות כאלה ישפרו את הקו
בין הוד השרון ליבנה מערב ואשקלון...

הציוד הנייד הכי מתאים לקו הזה הוא בדיוק הקרונועים החשמליים שיש לאס-באהן של ברלין למשל.
מהירות נסיעה בקטעים ישרים כ- 80 קמ"ש, תאוצה מהמקום כמעט כמו של מטרו, וגם עצירה מהירה. גם תצורת המושבים דומה יותר למטרו - הרבה מקומות עמידה וקצת ישיבה.

עם ציוד נייד כזה ניתן לעשות את הדרך בין ראשל"צ מערב לתל אביב ההגנה בפחות מ- 10 דקות, עם עצירה בכל התחנות בדרך :)
הציוד של הSB של מינכן מתאים יותר: החשמול עילי
זה של ברלין מחושמל בפס שלישי וזה משהו שמקובל יותר ברכבות תחתיות ולא כבדות. רשתות פרבריות שדומות לS של ברלין ונוסעות על פס שלישי יש, נדמה לי, רק בלונדון, ליברפול, ניו יורק, המבורג ובואנוס איירס.

בפרברית של מינכן נסעתי פעם אחת מנמל התעופה לתחנת הרכבת המרכזית, אבל אל תשאלו מה דעתי. זה היה לפני עשרים שנה בערך ואני זוכר רק נסיעה ארוכהההההההההה.
 

cordyceps

New member
לא הבנתי מה העיקרון

S-Bahn בגוש דן?
ב"כלכליסט" העלו כתבה המנוסחת כנראה "להדיוטות" ("קרונות נטולי מקומות ישיבה", "בשעות שבהן המסילות הקיימות ריקות" וכדומה), כך שאי אפשר באמת להבין למה הכוונה ועד כמה היא רצינית.

הגבתי לפוסט בנשא הכתבה לפני ששמתי לב שאני לא כותב בפורום תח"צ.
האם לדעתכם מדובר בתכנית של ממש, או עוד רעיון ש"נזרק" על ידי פקיד שלא באמת מבין בנושא? (ומכאן "קרונות ללא ישיבה" ושאר דברים תמוהים, כמו חוסר זכר לחשמול המסילות).

הוספתי גם דוגמה לפרוייקט דומה המבוצע בעולם בימים אלה (כמובן שהוא כולל חשמול, אף אחד שם לא מעלה על דעתו משהו אחר). אצטט את עצמי:

"פרוייקט דומה מבוצע בימים אלה במוסקבה. יש שם רשת מטרו מסופעת כידוע (בין הגדולות בעולם) ,רכבות קלות וכבדות, ומה לא... אבל יש גם מסילה טבעתית לא מחושמלת המשמשת למעבר רכבות משא בין כיוונים רדיאליים שונים מסביב למרכז העיר. לא מזמן התחילו לחשמל אותה ולהקים עליה תחנות נוסעים, במטרה להפוך אותה למעין קו מטרו עילי מעגלי נוסף."
לא הבנתי מה העיקרון
קרונות של מטרו (לא רקל) על המסילות של רכבת ישראל ? זה אפשרי ?
איך הם יונעו ? חשמל ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה