לא קו אחד אבל יכולים להיות שיקולים תפעוליים
רכבות ת"א י-ם לא יכנסו לשלוחת מודיעין
הקו הראשי ב A1 יהיה רכבת מהאומה לתחנות האיילון, עם עצירה בנתב"ג, שער הכניסה למדינה. הקשת תאפשר שירות משני מת"א למודיעין (מה שקיים כיום, אך יעבור כנראה לרשת הפרברית, כאשר הארצית תיסע לירושלים) וכן ממודיעין לירושלים, אך זו תהיה טעות להפעיל את הקווים הפרבריים האלו כקו אחד הנכנס לשלוחה כי אף נוסע שיעדו אינו מודיעין לא ירצה שירות איטי עם כניסה ויציאה לשלוחה מיותרת.
כפי שRubim88 אומר מדובר במצב לא אידאלי אך היחיד האפשרי לאור התשתית הקיימת. אם היה אפשר להמשיך את A1 ממודיעין מרכז היה אפשר לדבר על קו ישיר וקו עוצר כמו בקו לבאר שבע, אבל קו איטי שנכנס לשלוחה הוא הגיוני בערך כמו קו לב"ש שנכנס למסילת חלץ או מסילת דימונה כדי לשרת תחנה אחת ולחזור על עקבותיו.
לא קו אחד אבל יכולים להיות שיקולים תפעוליים
שלפיהם יפעילו רכבות בין תל אביב למודיעין ואותן רכבות יבצעו בהמשך את הקו מודיעין ירושלים ולהיפך, רכבות יסעו מירושלים למודיעין ויבצעו בהמשך את הקו מודיעין תל אביב.
מכיוון שיש סבירות גבוהה שתדירות הרכבות בין מודיעין לתל אביב תהיה גבוהה יותר מתדירות הרכבות בין מודיעין לירושלים, צורת תפעול כזו לא חסרת הגיון.
יכול להיות למשל שלא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים בשעות השפל אלא בשעות השיא בלבד ובכיוון הביקוש בלבד, כלומר ממודיעין לירושלים בבוקר ומירושלים למודיעין אחר הצהריים ובערב.
בין מודיעין לתל אביב לעומת זאת תהיה רכבת אחת בכל שעת שפל ובין אחת לשתיים בכל שעת שיא.
להמשיך את A1 ממודיעין מרכז לא ממש היה הגיוני והיה לא רק מאריך מאוד את זמן הנסיעה אלא גם מייקר מאוד את הפרויקט היקר ממילא.
היה אפשר אולי לתכנן ש-A1 תמשיך מהקטע שבין תחנת פאתי מודיעין לתחנת מודיעין מרכז לפני הסיבוב צפונה לתוך מודיעין.
תחנת מודיעין מרכז בכל מקרה ובכל תכנון סביר לא הייתה נכללת במסילה שבין תל אביב לירושלים.
סביר שלפחות בשעות השיא יהיו רכבות בין ת"א לירושלים שלא עוצרות בנתב"ג.
אם יהיו 3 רכבות בשעת שיא אין שום סיבה ששלושתן תעצורנה בנתב"ג (צריך לקחת בחשבון שגם הרכבות בין מודיעין לתל אביב תעצורנה בנתב"ג).