אז מה אכלתם בסוף השבוע?

Meirav Flum

New member
בראנצ' בבנדיקט שרונה

חברה ואני חיפשנו מקום למפגש קליל לשבת בבוקר (טוב, צהריים. למה להיות קטנונים?) והפור נפל על שרונה בגלל החניה. המתנה קצרה בחוץ וכבר הובלנו אחר כבוד לזוג מקומות על הבר.
הזמנו שתינו את מנת האגס בנדיקט עם בייקון- לי עם בייקון פריך במיוחד ולה עם תוספת ביקון. ההתחלה לא היתה טובה, המנה שלי הגיעה עם בייקון חצי עשוי ולא פריך כמו שביקשתי, החברה ראתה את התבאסותי וקראה למלצר לעדכנו כי הבקשה שלי לא מולאה. המנה נלקחה, חזרה ללא שיפור משמעותי ובתוספת התקררות. מאחר וביצה קרה זה איכס הפעם גם אני כבר החלטתי לבקש להחזיר את המנה. בעודי מחפשת מלצרית, החברה בצעה את הביצה שלה לגלות שהיא דמית. מישהי שנראה לי היתה אחראית משמרת הגיעה ובהתנצלות עמוקה לקחה את שתי הצלחות והבטיחה כי מיד יוצאו לנו מנות חדשות. מכאן היה רק שיפור- אני קיבלתי מנה חמה עם בייקון פריך למשעי, החברה קיבלה מנה חדשה עם תוספת בייקון וללא ביצים דמיות ואכלנו לנו להנאתנו. לכשהתרוקנו הצלחות החברה הזמינה את הקפה שהגיע לה עם ארוחת הבוקר ולצד דיון חביב על מצב הקפה בארץ עם הברמן הוא ביקש גם לפנק אותנו עם קינוח מיני פנקייקס. קיבלנו מנת פנקייקס בננות עם רוטב חלב מרוכז שהיתה טעימה, פריכה קלות מבחוץ ועסיסית מבפנים. לכשסיימנו את הפנקייקס נגשה אלינו שוב אחראית המשמרת, התנצלה בשנית, הביעה תקווה שלאחר התקלות הארוחה עברה בסדר והודיעה שזיכתה אותנו ב-50% מהחשבון כפיצוי נוסף על הקינוח. סה"כ דוגמא מצויינת לשרות טוב וקשוב שמנסה לשמור על לקוחותיו גם תחת הלחץ של שבת בצהרים.
 

החתולית

New member
כיף לקרוא על מקום שיודע לטפל בתקלות

תקלות הרי יכולות לקרות תמיד. טיפול נכון בהן מול הלקוחות עושה את כל ההבדל.
&nbsp
&nbsp
 

Meirav Flum

New member
לגמרי

וכל זה כשברקע אנחנו משוחחות על הארוחה המאכזבת באריא. המשפחה שלי מציקה לי שיש לי דרישות גבוהות מדי, תמיד לועגים לביקורת שלי וטוענים שאני מחזירה יותר מדי מנות אבל בארוחה המדוברת (שכתבתי לה ביקורת בתגובה לבקשת המלצה על המסעדה) אמא שלי התלוננה שלא התעקשתי שיזכו אותנו על מנה שלא נאכלה ולמרות שגם בעיניה הארוחה לא היתה טובה (מה שלכאורה הופך את התלונה שלי ללגיטימית) לא התלוננתי מספיק.
אני שונאת להתלונן וגם כשכבר מתלוננת עושה זאת בשקט בלי הרבה בלגן ובטח בלי לדרוש פיצוי אלא רק את המנה שהזמנתי כמו שהזמנתי.
 

salo22

New member
סופ"ש

בית ועוד בית, לא יוצא\לא רוצים כמעט לאכול בחוץ כבר, אולי נעבור מפורום מסעדות לפורום מתכונים &quot

בגדול הסופ"ש הזה היה בסימן הכנת ממרחים, האחד מעדשים כתומות, השני מחצילים קלויים ועשבי תיבול והשלישי מדלעת צלוייה וגרעיני דלעת קלויים.
ההשראה לאחרון הגיעה מספר חדש שנחת סופסוף בארץ, מצאתי משומש במחיר לא רע.. הוא נקרא Yucatan : Recipes from a culinary expedition, חמש מאות ומשהו עמודים ובסביבות 4-5 קילו ספר של מסע מהפנט לגמרי לתרבות ולקולינאריה של האיזור ובני\ות המאיה. כמובן שהוא לא בדיוק ישים באופן מדוייק בחומרי הגלם, אך אני תמיד מאמין שאפשר למצוא אלטרנטיבות ראויות או ואריאציות כמעט מול כל מתכון ובעיקר גם משם, במרחק כל כך רב מכאן ותרבות האוכל שלנו, אפשר לדלות אלמנטים ו"קונדימנטים", כמובן, מעניינים

אז אחד הדברים שכבר צף למעלה הוא השימוש הרבה ב"פפיטס", זרעי הדלעת.. ומה יותר מתקבל על הדעת מלשלב אותם עם דלעת צלוייה היטב בתנור ? את הזרעים קולים היטב היטב היטב וזמן לא קצר על מחבת יבשה, הוספתי עשבי תבלין ושאר דברים, לטעמי זה יצא נפלא.. בספר משתמשים במסה הזו כבסיס נניח עם ציר עוף במין קארי כזה שבו מבשלים בשר או דגים, מין הגיון דומה לאמצעי הסמכה נניח בבישול ההודי עם הקשיו הטחון ברוטב, כמובן שצנוברים בפסטו ועוד המון צורות להשיג תוצאות מעניינות וטעימות באוכל עם גרעינים קלויים..
עוד היו כדי ללוות הממרחים, שרימפס וקלאמרי כולם משקיות קפואות מוקפצים בפסטו עשבי תיבול ושום, קציצות הודו על בסיס כוסמת, שוס גדול, משביע ומוצלח גם לאוכל אמצ"ש, שהופך למשהו די קבוע בבית..
אוכל פשוט יחסית לפי השמועות כמו פלוב, שהולך מאוד רחוק בטעמים, כאשר משתמשים בתבלינים מצויינים ופפריקות כמו שיש לחבשוש להציע (אני פרזנטור בתשלום כמובן &quot
), לי אין מושג כל כך איך מכינים דברים בסיגנון ובכל מקרה אני לא חובב תבשילי אורז ואורז מעבר לסושי, אבל זוגתי אלופת עולם ויצא לה פלוב לא שמנוני נפלא וממש טעים
גם עוגת פירורים אוכמניות וטברוג שיצאה מעולה לצד "גלידת" רוזטה, מי זאהר ותמצית פריחת עץ הדובדבן, מזרח תיכון חדש פוגש את ארץ השמש העולה
הרבה שישיות ווינשטפון ליד, כי היה קצת חם.
 

מיתר44

New member
פורום ביקורת ״ארוחות״ אולי? גרעינים קלויים הם אחלה

באורח מסורתי משתמשים בצנוברים לא קלויים בהכנת פסטו. אבל אני גורס שהקלייה עושה רק טוב
לטעם. ברור ששומרי הבריאות יתרעמו שכן קלייה הורסת.
את גרעיני הדלעת והלחמניות אני קולה על מחבת יציקה לזמן קצר ובהשגחה צמודה. גרעיני הדלעת מתפצחים
כמו פופקורן לשמחת הנוכחים. לאחר הקלייה שני אלו (ואחרים) נכנסים לבצק ללחם נוטרישן דהיינו לחם בריאות.
 
סוף יולי אוגוסט

לאחר סופשבוע מפרך בעבודה יכלתי להרשות לעצמי להתפנק במקום האהוב עלי,
אמנם הקייטנות והפעוטונעים הסתיימו, אמנם כעת אצל הדתיים ותלמידי הישיבה זו תקופת בין- הזמנים, אצלי האמת תמיד זה סוג של חופש גדול, כאמור להבדיל מהקייטנות ששם מחלקים לחמניה ושוקו בשעה :1000, אצלי זה היה ב:0800 הבוקר , אחלה פתיחת שבוע,

פטרו-לא יצא לי להגיע לרמת ישי, בהזדמנות הראשונה שאזדמן לשם איישם את המלצתך, לעת עתה הלכתי על הרגילה שלי פלוס סוג של כריך טוניסאי מלחמניית דגנים, קצת ביצה, תפוח אדמה, עגבניה ואריסה ולימון כבוש
נקווה שהשבוע ימשיך כמו שהתחיל

 
"לא פשוט להיות פשוט"

ככה אמר רבי נחמן,אני אמנם אגנוסטיקן , אבל מאמין ומאמץ את המשפט שלו,
צריך לדעת לפצח את הפורמולה של החיים, להפנים שמה שבאת חשוב הוא בר- השגה לכולנו,
בירה זולה פשוטה וטעימה, קצת לחם טרי ואני מאושר,
אגב, תפסתי גם כמה ארסים בינוניים, המים עדיין חמים מאוד ורק באמצע אוקטובר -שלהי אוקטובר הדגה הטורפת תתקרב לחוף
זה היה שיעור קצר בפילוסופיה:)
 

gastro101

New member
נראה מעולה, חסר רק מלפפון כבוש חרפרף שאמא שלי שלחה לי


 

הגרגרן

New member
אכן תותחים

וגם כאלה מגיעים למטבחי, אבל זה לא היה בסוף השבוע הזה.
 

דימונד

New member
למדתי, שבטו באב, עדיף לא לצאת למסעדה.

כי הכל מפוצץ, ואין טעם להשתגע בחוץ.
אז החלטתי השבת, להכין לנו משהו בבית.
הכנתי קרפציו, של דג סלמון.
ופסטה פנה, ברוטב בולונז.
בשילוב עם יין אדום שירז.
זה היה טו באב מושלם.



 
לה פמיליה, מסה, התדר, רפובליקה דה רונימוטי ועוד

הסוף שבוע שלנו התחיל כבר ביום שלישי בעבר, הסתובבנו לקצת סידורים בקניון ערים בכפר סבא והחלטנו להיכנס ללה פמיליה, מסעדה איטלקית מבית אקס- קופי טרי בקניון, תפרטי חביב בתמחור סביר, מרק עגבניות היה לא רע וגדול, פיצה קרבונרה הייתה גדולה עם חזה אווז סביר וביצה רכה אבל לא מספיק, ניוקי פטריות היה גדול עם רוטב די מימי אבל חביב, עם כוס יין סביב 200 ש"ח סבירים.
ביום רביעי חגגתי יום הולדת ועשינו מסע ארוך שכלל את הבינאלה לקרמיקה, תערכות הדינוזארים (כי ילד תמיד ישאר ילד) ומוזיאון תל אביב, באמצע עצרנו במסה לעסקית צהרים, הצוות מקצועי כרגיל וידע להמלית במדוייק על המנות, לראשונות מנה של ספיישל דג טרופי עם טוהנ אדומה טריה טריה , קרם מנגו וסלט אסייתי מרענן ומתקתק, לה סלט חסות עשיר בגבינות ותאנים פרסיות מעולות.
לעיקריות רביולי כמהין מענגות בשבילה ושיפוד נתח קצבים בשבילי, מנות גדולות שופעות טעמים ומרקמים ועשויות במדוייק, קינוח תותים היה קליל כרגיל, ביחד עם זוג קוקטילים מדוייקים יצאנו בעסקית צהרים מלאה סביב 420 ש"ח שווים ביותר.
ברביעי בערב מיני פסטיבל בתדר עם פיצות של איל שני שהיו מעולות ודקיקות, הלהיט של הקיץ.
בשישי מסיבת צהרים בבוזה בתל אביב, חילקו גלדיה חינם והכיכר בחוץ הייתה מלאה אנשים עם מחצלות ומוסיקה, גלידת שוקולד חלב עם ויסקי הייתה לא רעה בכלל, גלידת הקשיופאה מעולה.
בשבת אחר הצהרים מסיבת חתונה של בן דוד יקר ברונימוטי, קבלת פנים חמימה עם הרבה יין משובח, קמפרי אשכוליות ואפרול שפריץ, לראשונות כיסונים רותחים עם גבינה ותרד, קרפציו משובח, קרודו דג ים קליל,אנטיפסטי עשיר, מלפטי קליל ושאר טובים. לעיקריות דגי מוסר ים ענקיים בתנור שפורקו ורוסטביף אדמדמם עם ציר בקר עשיר, אוכל איטלקי קלאסי עשוי ביד בטוחה.
לקינוח טירמיסו קלאסי, עוגת גבינה עשירה וטארט תפוחים משובח, ביחד עם כוסית גראפה ובריזה תל אביבית אפשר היה לחשוב שאנחנו באיטליה.
 
למעלה