הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
פעם היו עושים דברים כאלה

שאלה חוקית
אתמול נסעתי באוטובוס עם עוד 8 נוסעים.
ביררתי בקרב הנוסעים איפה צריך לרדת, ומסתבר שכולם יורדים בשתי תחנות.
הלכתי לנהג וביקשתי ממנו לקצר, כי הקיצור יחסוך בין 3-9 דקות לנוסע. אך הו א סרב.

שאלתי: (אני מעריך שזה זכותו של הנהג לעשות את כל המסלול), האם לנהג שנותרו נוסעים בודדים, והקו מבצע הורדה בלבד. האם הוא רשאי לקצר את המסלול בהתאם לצורך הנוסעים? (זאת אומרת, לקצר, אך להוריד את הנסועים בתחנות הקבועות)
פעם היו עושים דברים כאלה
בעבר נהגי אוטובוס הרשו לעצמם לשאול את הנוסעים לאן יעדם על מנת לקצר את המסלול. היום הם מפחדים לעשות זאת. הבעיה היא בכך שנניח אם מישהו מהנוסעים לא שם לב או לא דובר עברית, הוא עלול לפספס את התחנה שלו באם לא ישיב לנהג.

בעבר גם היו נהגים עוצרים שלא בתחנה, וכיום הם מפחדים לעשות זאת.
 

Citizen Y

New member
פה ושם עדיין מקצרים

פעם היו עושים דברים כאלה
בעבר נהגי אוטובוס הרשו לעצמם לשאול את הנוסעים לאן יעדם על מנת לקצר את המסלול. היום הם מפחדים לעשות זאת. הבעיה היא בכך שנניח אם מישהו מהנוסעים לא שם לב או לא דובר עברית, הוא עלול לפספס את התחנה שלו באם לא ישיב לנהג.

בעבר גם היו נהגים עוצרים שלא בתחנה, וכיום הם מפחדים לעשות זאת.
פה ושם עדיין מקצרים
ממני נהג ביקש לעבור לקו אחר באמצע הנסיעה כי הייתי הנוסע האחרון וזה חסך ממנו להמשיך (הוא סימן לנהג לחכות כדי שאעלה)
 

ציוניסט

New member
קרה לי כבר כמה פעמים שנהג קיצר מסלול.

שאלה חוקית
אתמול נסעתי באוטובוס עם עוד 8 נוסעים.
ביררתי בקרב הנוסעים איפה צריך לרדת, ומסתבר שכולם יורדים בשתי תחנות.
הלכתי לנהג וביקשתי ממנו לקצר, כי הקיצור יחסוך בין 3-9 דקות לנוסע. אך הו א סרב.

שאלתי: (אני מעריך שזה זכותו של הנהג לעשות את כל המסלול), האם לנהג שנותרו נוסעים בודדים, והקו מבצע הורדה בלבד. האם הוא רשאי לקצר את המסלול בהתאם לצורך הנוסעים? (זאת אומרת, לקצר, אך להוריד את הנסועים בתחנות הקבועות)
קרה לי כבר כמה פעמים שנהג קיצר מסלול.
לפעמים זה יכול להיות לא נעים, כי הנהג צועק אם יש מישהו שצריך לרדת באזור שהוא מדלג עליו - ולא בטוח שאכן כולם שמעו.
 

Blue7771

New member
הנהג לא יכול לחרוג מהמסלול ברשיון הקו

שאלה חוקית
אתמול נסעתי באוטובוס עם עוד 8 נוסעים.
ביררתי בקרב הנוסעים איפה צריך לרדת, ומסתבר שכולם יורדים בשתי תחנות.
הלכתי לנהג וביקשתי ממנו לקצר, כי הקיצור יחסוך בין 3-9 דקות לנוסע. אך הו א סרב.

שאלתי: (אני מעריך שזה זכותו של הנהג לעשות את כל המסלול), האם לנהג שנותרו נוסעים בודדים, והקו מבצע הורדה בלבד. האם הוא רשאי לקצר את המסלול בהתאם לצורך הנוסעים? (זאת אומרת, לקצר, אך להוריד את הנסועים בתחנות הקבועות)
הנהג לא יכול לחרוג מהמסלול ברשיון הקו
ולעניות דעתי יכולה להיות גם בעיה בהיבט הביטוח אם תקרה תאונה כאשר הנהג נסע בדרך שאינה הדרך ברשיון הקו.
 

amirv

New member
אסור בתכלית האיסור

שאלה חוקית
אתמול נסעתי באוטובוס עם עוד 8 נוסעים.
ביררתי בקרב הנוסעים איפה צריך לרדת, ומסתבר שכולם יורדים בשתי תחנות.
הלכתי לנהג וביקשתי ממנו לקצר, כי הקיצור יחסוך בין 3-9 דקות לנוסע. אך הו א סרב.

שאלתי: (אני מעריך שזה זכותו של הנהג לעשות את כל המסלול), האם לנהג שנותרו נוסעים בודדים, והקו מבצע הורדה בלבד. האם הוא רשאי לקצר את המסלול בהתאם לצורך הנוסעים? (זאת אומרת, לקצר, אך להוריד את הנסועים בתחנות הקבועות)
אסור בתכלית האיסור
הסיבה לכך היא לא רק בקרה וריב"ה והתחשבנות.

אלא בעיקר אופיו של קו אוטובוס כקו במסלול ידוע ואינו ניתן לשינוי.

לצורך העניין, אם ביררת בקרב הנוסעים, אבל פספסת איזה נוסע אחד שבדיוק התכופף להרים משהו, יכול להיות שהקיצור יעשה לו עוול.

לכן עדיף להקשיח ופשוט לא לתת מקום לשיקול דעת.

הפתרון הוא בדמות "יישור" קווים מפותלים. כלומר, קווי אוטובוס טובים הם קווים שלא עושים סטיות כאלה מהמסלול רק כדי לחזור אליו.
לצערי, המבנה העירוני והכפרי בישראל (ובעיקר השכונות החדשות שמשווקות כשכונות "פרטיות" ו"סגורות" לא מאפשר יצירת קווים כאלה ואז הפתרון הוא היררכי. כלומר יש קווים קצירם יחסית שמטרתם "שכונתית" (בעיר) או "אזורית" (מחוץ לעיר), בעוד הקווים העירוניים הארוכים (בעיר) והבינעירוניים (מחוץ לעיר) לא נכנסים לאף שכונה או יישוב שאי אפשר פשוט לחצות אותם.

זהו פתרון לא יעיל מבחינת ניצול צי הרכב ומכעיס מבחינת הגדלת כמות המעברים, אך הוא מייצר מערכת ברורה יותר ואטרקטיבית יותר למרבית ציבור הנוסעים.
 

raminec

New member
חידוש תנועת הרכבות בין קרית גת לבאר שבע

הודעות ודיווחים
חידוש תנועת הרכבות בין קרית גת לבאר שבע
22:22 - הודעת דוברות הרכבת:
החל ממוצאי השבת חודשה כסדרה תנועת הרכבות בין קרית גת ובאר שבע. רכבות הלילה לבאר שבע (בין חצות לחמש) לא תופעלנה עד לסיום העבודות לתיקון המסילה.
 

משה343

New member
יהיו שאטלים בין לוד לבאר שבע מרכז...

חידוש תנועת הרכבות בין קרית גת לבאר שבע
22:22 - הודעת דוברות הרכבת:
החל ממוצאי השבת חודשה כסדרה תנועת הרכבות בין קרית גת ובאר שבע. רכבות הלילה לבאר שבע (בין חצות לחמש) לא תופעלנה עד לסיום העבודות לתיקון המסילה.
יהיו שאטלים בין לוד לבאר שבע מרכז...
כאשר השאטלים יעברו בתחנות קרית גת, להבים-רהט , ב"ש צפון .
בהתאם ללו"ז הרכבות הרגיל .
ומלוד תהיה רכבת הלוך ושוב לנתב"ג .
 

connex

Member
קווים במ"ע בסוף החודש? כלל לא בטוח

הודעות ודיווחים
קווים במ"ע בסוף החודש? כלל לא בטוח
משיחות עם נהגים הבנתי שהחברה מתקשה בגיוס נהגים לסניף מודיעין עילית (כנראה בשל תנאי העבודה שם) ולכן כלל לא בטוח שאכן בסוף החודש הם יכנסו לשם.
אני מקבל את הרושם שכרגע הם בוחרים יותר להשקיע בסניף נתניה שגם שם צפוייה קווים להחליף את נתיב אקספרס בסוף החודש.
אינדיקציה נוספת לדחייה (לדעתי) היא העובדה שסופרבוס פרסמה לו"ז חדש לקווי מ"ע שיכנס לתוקף מה4/10
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה