הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
יום הולדת 20 לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב

הודעות ודיווחים
יום הולדת 20 לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
20 שנה מהפתיחה החגיגית (40 שנה מהיתר הבנייה ו-60 שנה מהיוזמה), התחנה המרכזית בתל אביב היא כישלון ■ להרוס? למחזר? להחליף ייעוד? ■ יום הולדת עצוב לאחד המבנים החשובים בישראל

גלובס
 

olli3

New member
מנהל
הסקיצה של החלופה הייתה מצליחה הרבה יותר

יום הולדת 20 לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
20 שנה מהפתיחה החגיגית (40 שנה מהיתר הבנייה ו-60 שנה מהיוזמה), התחנה המרכזית בתל אביב היא כישלון ■ להרוס? למחזר? להחליף ייעוד? ■ יום הולדת עצוב לאחד המבנים החשובים בישראל

גלובס
הסקיצה של החלופה הייתה מצליחה הרבה יותר
ממה שבנו לבסוף. כך לדעתי לפחות... זה הרבה יותר נקי (מבחינה אדריכאלית), הרבה פחות דחוס ולא מזמין.
 

אשרי1987

New member
היה צריך לבנות תחנה מרכזית

יום הולדת 20 לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
20 שנה מהפתיחה החגיגית (40 שנה מהיתר הבנייה ו-60 שנה מהיוזמה), התחנה המרכזית בתל אביב היא כישלון ■ להרוס? למחזר? להחליף ייעוד? ■ יום הולדת עצוב לאחד המבנים החשובים בישראל

גלובס
היה צריך לבנות תחנה מרכזית
איפה שקניוון עזריאלי השלום נמצא היום ואחת אחרת איפה שהיה מתחם השוק הסיטונאי,
 

orchilit

New member
כל כך קרוב אחת לשנייה?

היה צריך לבנות תחנה מרכזית
איפה שקניוון עזריאלי השלום נמצא היום ואחת אחרת איפה שהיה מתחם השוק הסיטונאי,
כל כך קרוב אחת לשנייה?
היה צריך לעשות אחת במתחם רכבת דרום (או דרומה ממנו קרוב למחלף חולון, כפי שמדברים על כך היום), אחת ברכבת מרכז או צפונה ממנו (במקום בו נמצאת שכונת צמרת), ובכל מקרה לא ליפול על שכונה מסכנה שרק סבלה , סובלת ועוד תסבול מזה (בתור אחד שסבתא שלו ז"ל גרה ממש ממש מול אחת הכניסות לתחנה הנוראית הזו, יש לי מושג או שניים על הסבל הזה).
 

darkshadow1

New member
זה מה שאמור לקרות לפי התכנון הנוכחי.

כל כך קרוב אחת לשנייה?
היה צריך לעשות אחת במתחם רכבת דרום (או דרומה ממנו קרוב למחלף חולון, כפי שמדברים על כך היום), אחת ברכבת מרכז או צפונה ממנו (במקום בו נמצאת שכונת צמרת), ובכל מקרה לא ליפול על שכונה מסכנה שרק סבלה , סובלת ועוד תסבול מזה (בתור אחד שסבתא שלו ז"ל גרה ממש ממש מול אחת הכניסות לתחנה הנוראית הזו, יש לי מושג או שניים על הסבל הזה).
זה מה שאמור לקרות לפי התכנון הנוכחי.
תחנה אחת במסוף 2000 ושנייה בצומת חולון. מלכתחילה לא היה שום היגיון בלהסיט תנועה של כ"כ הרבה אוטובוסים לתוך שכונת מגורים צפופה. המצב הבעייתי הזה רק הוחמר כשמקימי התחנה דרשו אישור לשטחי מסחר בהיקף חסר כל פרופורציה והשתמשו במסופי האוטובוסים בתור אמצעי להגדלת תנועת הקונים (בניגוד למצב נורמלי שבו החנויות הן רק שירות נלווה לנוסעים).
 

25306yosef

New member
הרעיון הזה של שתי תחנות מרכזיות פסול !!!

זה מה שאמור לקרות לפי התכנון הנוכחי.
תחנה אחת במסוף 2000 ושנייה בצומת חולון. מלכתחילה לא היה שום היגיון בלהסיט תנועה של כ"כ הרבה אוטובוסים לתוך שכונת מגורים צפופה. המצב הבעייתי הזה רק הוחמר כשמקימי התחנה דרשו אישור לשטחי מסחר בהיקף חסר כל פרופורציה והשתמשו במסופי האוטובוסים בתור אמצעי להגדלת תנועת הקונים (בניגוד למצב נורמלי שבו החנויות הן רק שירות נלווה לנוסעים).
הרעיון הזה של שתי תחנות מרכזיות פסול !!!
אלא אם כן כל האוטובוסים מהצפון יגיעו עד לצומת חולון, או לחילופין כל האוטובוסים מהדרום יגיעו עד למסוף 2000.

כיצד ואיך יגיעו הנוסעים מעיר בינעירונית הנמצאת מצפון לעיר תל אביב, אל עיר בינעירונית הנמצאת מדרום לעיר תל אביב במקרה ואין קו ישיר בין שני הערים ובנוסף גם הקו מהדרום מגיע עד לצומת חולון בלבד, ואילו הקו מהצפון מגיע עד למסוף 2000 בלבד ?

במקרה הפסול שאתה מציע, הנוסע מהצפון לדרום יאלץ לרדת בתחנה הסופית במסוף 2000, ומשם לקחת קו עירוני על מנת להגיע אל צומת חולון שממנו יוצא הקו הבינעירוני לדרום (במקרה וליעד הנסיעה שלו אין קו ישיר ממסוף 2000). ואז קיבלנו למעשה את מה שיש בעיר חיפה לאחר שביטלו את תחנה מרכזית עופר.
 

amit1270

New member
א) יש רכבת

הרעיון הזה של שתי תחנות מרכזיות פסול !!!
אלא אם כן כל האוטובוסים מהצפון יגיעו עד לצומת חולון, או לחילופין כל האוטובוסים מהדרום יגיעו עד למסוף 2000.

כיצד ואיך יגיעו הנוסעים מעיר בינעירונית הנמצאת מצפון לעיר תל אביב, אל עיר בינעירונית הנמצאת מדרום לעיר תל אביב במקרה ואין קו ישיר בין שני הערים ובנוסף גם הקו מהדרום מגיע עד לצומת חולון בלבד, ואילו הקו מהצפון מגיע עד למסוף 2000 בלבד ?

במקרה הפסול שאתה מציע, הנוסע מהצפון לדרום יאלץ לרדת בתחנה הסופית במסוף 2000, ומשם לקחת קו עירוני על מנת להגיע אל צומת חולון שממנו יוצא הקו הבינעירוני לדרום (במקרה וליעד הנסיעה שלו אין קו ישיר ממסוף 2000). ואז קיבלנו למעשה את מה שיש בעיר חיפה לאחר שביטלו את תחנה מרכזית עופר.
א) יש רכבת
ב) מדוע לדעתך התחנה המרכזית של תל אביב צריכה להיות תחנת מעבר בין ערים בצפון ובדרום?
 

25306yosef

New member
מדוע לדעתך צריך להתעלל במי שרוצה לנסוע מהצפון

א) יש רכבת
ב) מדוע לדעתך התחנה המרכזית של תל אביב צריכה להיות תחנת מעבר בין ערים בצפון ובדרום?
מדוע לדעתך צריך להתעלל במי שרוצה לנסוע מהצפון
לדרום ואין לו קו בינעירוני ישיר ?

מדוע לדעתך מי שרוצה לנסוע מהצפון לדרום ואין לו קו בינעירוני ישיר, צריך להשתמש ברכב הפרטי ?
 

down under

New member
זה ממילא משהו שקורה בהמון ערים גדולות

מדוע לדעתך צריך להתעלל במי שרוצה לנסוע מהצפון
לדרום ואין לו קו בינעירוני ישיר ?

מדוע לדעתך מי שרוצה לנסוע מהצפון לדרום ואין לו קו בינעירוני ישיר, צריך להשתמש ברכב הפרטי ?
זה ממילא משהו שקורה בהמון ערים גדולות
בעולם.
בין אם מגיעים אליהם מכוון א' ברכבת וצריכים לעיר קטנה בכוון ב' ובין אם מגיעים לעיר הענקית באוטובוס.

זה קורה בלונדון, מדריד, ניו יורק, פאריז, בואנוס איירס, ברצלונה, איסטנבול ועוד כמה ערים שאני בטוח שזה קורה בהן מבלי להיות בהן (ההגיון אומר זאת.
לא הגיוני לחצות כרך ענק מצד לצד רק בשביל לחסוך מעבר באמצעי תעבורה נוסף בגלל שיש הזויים כמו היוסף2324234 שיש להם אוטובוסעירוניפוביה).
 

Rubim88

New member
זאת המשימה של הרכבת

מדוע לדעתך צריך להתעלל במי שרוצה לנסוע מהצפון
לדרום ואין לו קו בינעירוני ישיר ?

מדוע לדעתך מי שרוצה לנסוע מהצפון לדרום ואין לו קו בינעירוני ישיר, צריך להשתמש ברכב הפרטי ?
זאת המשימה של הרכבת
לא של אוטובוסים.
 

אלון 58

New member
לא שונה בהרבה מהתחנה הישנה...,

יום הולדת 20 לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
20 שנה מהפתיחה החגיגית (40 שנה מהיתר הבנייה ו-60 שנה מהיוזמה), התחנה המרכזית בתל אביב היא כישלון ■ להרוס? למחזר? להחליף ייעוד? ■ יום הולדת עצוב לאחד המבנים החשובים בישראל

גלובס
לא שונה בהרבה מהתחנה הישנה...,
עם באסטות של צעקנים ועוד אי-אלו חאפּרים שמחפשים בעלי כרטיסי-אשראי.
 

maromy

New member
צריך למנהר את הרכבת בחיפה, אם יש כסף בעפולה

"מתחת לפני השטח: נחפרת מנהרה לרכבת העמק"
כתבה על ה-Big Dig של עפולה:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4430477,00.html
צריך למנהר את הרכבת בחיפה, אם יש כסף בעפולה
בשביל לא "להפריע לשכונת רובע יזרעאל" חופרים 850 מטר אז בשביל לא להפריע לבת גלים, שער עלייה, עין הים,
העיר התחתית, המושבה, קרית אליעזר, קרית אליהו, רחובות הנמל ויפו, וקרית הממשלה חובה למנהר בחיפה.
 

luckydude

Active member
לא אותו דבר.

צריך למנהר את הרכבת בחיפה, אם יש כסף בעפולה
בשביל לא "להפריע לשכונת רובע יזרעאל" חופרים 850 מטר אז בשביל לא להפריע לבת גלים, שער עלייה, עין הים,
העיר התחתית, המושבה, קרית אליעזר, קרית אליהו, רחובות הנמל ויפו, וקרית הממשלה חובה למנהר בחיפה.
לא אותו דבר.
1. כמו שמצויין בהבלטה בכתבה, כאן מדובר בשטח חקלאי פתוח ללא מכשולים.
2. העבודות אינן מפריעות למסילה קיימת.
3. כאן אין ים כמה מטרים מהמסילה, מה שמסבך חפירת מנהרה בחיפה.
 

amit1270

New member
כל עוד החשמול לא מתעכב שלא לצורך...

צריך למנהר את הרכבת בחיפה, אם יש כסף בעפולה
בשביל לא "להפריע לשכונת רובע יזרעאל" חופרים 850 מטר אז בשביל לא להפריע לבת גלים, שער עלייה, עין הים,
העיר התחתית, המושבה, קרית אליעזר, קרית אליהו, רחובות הנמל ויפו, וקרית הממשלה חובה למנהר בחיפה.
כל עוד החשמול לא מתעכב שלא לצורך...
 

itamo

New member
ההבדל הוא שבחיפה הרכבת לא מפריעה

צריך למנהר את הרכבת בחיפה, אם יש כסף בעפולה
בשביל לא "להפריע לשכונת רובע יזרעאל" חופרים 850 מטר אז בשביל לא להפריע לבת גלים, שער עלייה, עין הים,
העיר התחתית, המושבה, קרית אליעזר, קרית אליהו, רחובות הנמל ויפו, וקרית הממשלה חובה למנהר בחיפה.
ההבדל הוא שבחיפה הרכבת לא מפריעה
מה שחוצץ בין העיר לים הוא כביש ראשי בן שישה נתיבים שאף אחד לא עומד להזיז לשום מקום ולא הרכבת
 

darkshadow1

New member
ומדובר במצב שקיים כבר עשורים.

ההבדל הוא שבחיפה הרכבת לא מפריעה
מה שחוצץ בין העיר לים הוא כביש ראשי בן שישה נתיבים שאף אחד לא עומד להזיז לשום מקום ולא הרכבת
ומדובר במצב שקיים כבר עשורים.
כשרוצים להקים קו רכבת חדש ליד שכונה קיימת- לפעמים זול יותר להשקיע מראש בשיקוע/מנהור מאשר לפצות את התושבים על ירידת הערך של הנכסים שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה