הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
עדכון קצר מהמפה החיפאית - מוקדש לאיליה!

הודעות ודיווחים
עדכון קצר מהמפה החיפאית - מוקדש לאיליה!
בחיפה החלטתי ללכת עד הסוף ולהציג את כל התחנות (חוץ מקווים שכונתיים שאותם אציג בצורה פחות מפורטת). הדבר הכריח אותי לעשות מפה סכמטית ולא גיאוגרפית, ולקבץ יחד קווים עם תוואי ארוך משותף (מזלגים ודומיהם). בשלב זה אני מוותר על פינות מעוגלות - מקווה שעוז אזכה להגיע לכך בעתיד.

רק כדי שתבינו כמה המצב קשה בחיפה, הנה תמונה קטנה מתוך המכלול השלם. זה עתה סיימתי לשנות לחלוטין את איזור גן האם - הדבר משגע אותי כבר קרוב ליומיים וסוף סוף הגעתי לפתרון הבעיה. האילוצים הגרפיים הם רבים, בגלל תוואי הקווים השונים בהמשך דרכם והאינטראקציה ביניהם. למשל הייתי מוכרח להצמיד את 28 וחבריו הוורודים עם 30 ו-31 כי הם אינם נכנסים למרכז רוממה. מנגד, 28 חייב להיות צמוד ל-123, מה שמחייב אותו להיות בצד הקיצוני של השלישיה. לכן מימין לשמאל הסדר חייב להיות 136, 30/31 ו-28/37 וכו'.

מטעמים דומים יש אילוצי סדר בין 5/5א, 3 ו-28.

בנוסף יש את התחנה החד-כיוונית בשד' הנשיא פינת וודג'ווד שמשרתת רק את 5 וקווי 28.

כמו כן, צריך להתאים לתוואי הישר של הכרמלית ולמצוא מקום לכל שמות התחנות והרחובות.

התוצאה כצילום מסך מוויזיו לפניכם...
 

alantan

New member
עוד כמה נקודות שרציתי לציין

עדכון קצר מהמפה החיפאית - מוקדש לאיליה!
בחיפה החלטתי ללכת עד הסוף ולהציג את כל התחנות (חוץ מקווים שכונתיים שאותם אציג בצורה פחות מפורטת). הדבר הכריח אותי לעשות מפה סכמטית ולא גיאוגרפית, ולקבץ יחד קווים עם תוואי ארוך משותף (מזלגים ודומיהם). בשלב זה אני מוותר על פינות מעוגלות - מקווה שעוז אזכה להגיע לכך בעתיד.

רק כדי שתבינו כמה המצב קשה בחיפה, הנה תמונה קטנה מתוך המכלול השלם. זה עתה סיימתי לשנות לחלוטין את איזור גן האם - הדבר משגע אותי כבר קרוב ליומיים וסוף סוף הגעתי לפתרון הבעיה. האילוצים הגרפיים הם רבים, בגלל תוואי הקווים השונים בהמשך דרכם והאינטראקציה ביניהם. למשל הייתי מוכרח להצמיד את 28 וחבריו הוורודים עם 30 ו-31 כי הם אינם נכנסים למרכז רוממה. מנגד, 28 חייב להיות צמוד ל-123, מה שמחייב אותו להיות בצד הקיצוני של השלישיה. לכן מימין לשמאל הסדר חייב להיות 136, 30/31 ו-28/37 וכו'.

מטעמים דומים יש אילוצי סדר בין 5/5א, 3 ו-28.

בנוסף יש את התחנה החד-כיוונית בשד' הנשיא פינת וודג'ווד שמשרתת רק את 5 וקווי 28.

כמו כן, צריך להתאים לתוואי הישר של הכרמלית ולמצוא מקום לכל שמות התחנות והרחובות.

התוצאה כצילום מסך מוויזיו לפניכם...
עוד כמה נקודות שרציתי לציין
1) נא להתעלם מהטעות בתחנת פייגין/שד' מוריה וכן מהתחנה בהנרייטה סולד/שד' קיש.
2) חדי העין ישימו לב שאין כאן רק זוויות של 45 מעלות אלא 22.5 מעלות. הדבר נותן לי 16 זוויות שונות לשחק עימם. אם היה מדובר במפת תחתית לא הייתי עושה זאת, אבל מכיוון שמדובר במפת קווי אוטובוס, יש צורך להצמד פחות או יותר לגיאוגרפיה ולכן 8 זוויות פשוט אינן מספיקות.
 
בחיפה צריך זוויות בשלושה ממדים


עוד כמה נקודות שרציתי לציין
1) נא להתעלם מהטעות בתחנת פייגין/שד' מוריה וכן מהתחנה בהנרייטה סולד/שד' קיש.
2) חדי העין ישימו לב שאין כאן רק זוויות של 45 מעלות אלא 22.5 מעלות. הדבר נותן לי 16 זוויות שונות לשחק עימם. אם היה מדובר במפת תחתית לא הייתי עושה זאת, אבל מכיוון שמדובר במפת קווי אוטובוס, יש צורך להצמד פחות או יותר לגיאוגרפיה ולכן 8 זוויות פשוט אינן מספיקות.
בחיפה צריך זוויות בשלושה ממדים

נראה מגניב, גם אני מתרגש ומחכה למפה. ותודה על ההקדשה!
 
המלבן הגזור הזה זאת ממש התעללות


עוד כמה נקודות שרציתי לציין
1) נא להתעלם מהטעות בתחנת פייגין/שד' מוריה וכן מהתחנה בהנרייטה סולד/שד' קיש.
2) חדי העין ישימו לב שאין כאן רק זוויות של 45 מעלות אלא 22.5 מעלות. הדבר נותן לי 16 זוויות שונות לשחק עימם. אם היה מדובר במפת תחתית לא הייתי עושה זאת, אבל מכיוון שמדובר במפת קווי אוטובוס, יש צורך להצמד פחות או יותר לגיאוגרפיה ולכן 8 זוויות פשוט אינן מספיקות.
המלבן הגזור הזה זאת ממש התעללות

אני מת לדעת מה קורה מסביב!
 

alantan

New member
חלילה לי מהתעללות! הנה פרספקטיבה מעט רחבה

המלבן הגזור הזה זאת ממש התעללות

אני מת לדעת מה קורה מסביב!
חלילה לי מהתעללות! הנה פרספקטיבה מעט רחבה
יותר. כמו שעיניכם רואות, כמה טוב שלחיפה יש כיום מערכת קווים מסודרת והגיונית, הכל הודות למטרונית. האמת היא שיש שיפור מה בתצורת הקווים (ביטול קו 1 וקו 2 היו לי לברכה) אבל עדיין המצב קשה לקרטוגרף המתחיל.

שימו לב שהיו לי קשיים גם באיזור גן שטרוק שהיה אתגר שלא לדבר על תחנות כמו רשפון ואבן סינא עם הקווים שמדלגים על תחנות אלה.
 
קו 10 ממש נחשי, ועוד לא הכנסת את 4 ו-6

חלילה לי מהתעללות! הנה פרספקטיבה מעט רחבה
יותר. כמו שעיניכם רואות, כמה טוב שלחיפה יש כיום מערכת קווים מסודרת והגיונית, הכל הודות למטרונית. האמת היא שיש שיפור מה בתצורת הקווים (ביטול קו 1 וקו 2 היו לי לברכה) אבל עדיין המצב קשה לקרטוגרף המתחיל.

שימו לב שהיו לי קשיים גם באיזור גן שטרוק שהיה אתגר שלא לדבר על תחנות כמו רשפון ואבן סינא עם הקווים שמדלגים על תחנות אלה.
קו 10 ממש נחשי, ועוד לא הכנסת את 4 ו-6
שיעשו לך צרות לא קטנות.
 

alantan

New member
הם היו במפה המקורית והסרתי אותם

קו 10 ממש נחשי, ועוד לא הכנסת את 4 ו-6
שיעשו לך צרות לא קטנות.
הם היו במפה המקורית והסרתי אותם
אני מתכוון לציין אותם בכתב בלבד במסגרת צדדית. הקווים הללו אינם משרתים ממש את הרשת - הם קווים שכונתיים למעשה וממילא עדיין לא החלטתי איך ואם בכלל לטפל בקווים השכונתיים.
 
עכשיו שמתי לב ליצירתיות שהפגנת בקווים 10/12

הם היו במפה המקורית והסרתי אותם
אני מתכוון לציין אותם בכתב בלבד במסגרת צדדית. הקווים הללו אינם משרתים ממש את הרשת - הם קווים שכונתיים למעשה וממילא עדיין לא החלטתי איך ואם בכלל לטפל בקווים השכונתיים.
עכשיו שמתי לב ליצירתיות שהפגנת בקווים 10/12
ברחוב ארלוזורוב - מסלול מאוחד בכיוון אחד, מסלול מקווקוו בכיוון השני. זה בהחלט מייצג היטב את הסיבוך שמתרחש שם.
העומס שיוצר קו 10 על המפה גורם לי לתהות אם אפשר להגדיר גם אותו כקו שכונתי. אני מניח שבחרת להשאיר אותו כי הוא ממוזלג עם 12 וביחד הם יוצרים תדירות סבירה.
 

alantan

New member
היטבת להבין את הלך המחשבה

עכשיו שמתי לב ליצירתיות שהפגנת בקווים 10/12
ברחוב ארלוזורוב - מסלול מאוחד בכיוון אחד, מסלול מקווקוו בכיוון השני. זה בהחלט מייצג היטב את הסיבוך שמתרחש שם.
העומס שיוצר קו 10 על המפה גורם לי לתהות אם אפשר להגדיר גם אותו כקו שכונתי. אני מניח שבחרת להשאיר אותו כי הוא ממוזלג עם 12 וביחד הם יוצרים תדירות סבירה.
היטבת להבין את הלך המחשבה
לגבי התדירות/שירות:

קו עבה - מטרונית וכרמלית
קו בינוני - לפחות כל רבע שעה*
קו דק - לפחות כל חצי שעה*
קו מקווקו - לפחות כל שעה*
קו תדירות פחותה משעה נשמט.

*הטווח למדידה הוא בין 9 בבוקר ל-6 בערב.

לא רק שקווים 10 ו-12 בעלי תדירות משותפת סבירה על הנייר (פעם ברבע שעה), בחינת הלו"ז בצורה מדוקדקת מראה שבחיפה נעשה נסיון בפועל לתאם את שעות הנסיעה כך שתהיינה לסירוגין. בניגוד למזלגות בגוש דן... את קו 8 רציתי גם להכניס אבל ראיתי שאין טעם, תדירות שירדה למספר ספור של נסיעות ביום.
 

jarondl

New member
נראה מטורף - מחכה בקוצר רוח לתוצאה הסופית

עדכון קצר מהמפה החיפאית - מוקדש לאיליה!
בחיפה החלטתי ללכת עד הסוף ולהציג את כל התחנות (חוץ מקווים שכונתיים שאותם אציג בצורה פחות מפורטת). הדבר הכריח אותי לעשות מפה סכמטית ולא גיאוגרפית, ולקבץ יחד קווים עם תוואי ארוך משותף (מזלגים ודומיהם). בשלב זה אני מוותר על פינות מעוגלות - מקווה שעוז אזכה להגיע לכך בעתיד.

רק כדי שתבינו כמה המצב קשה בחיפה, הנה תמונה קטנה מתוך המכלול השלם. זה עתה סיימתי לשנות לחלוטין את איזור גן האם - הדבר משגע אותי כבר קרוב ליומיים וסוף סוף הגעתי לפתרון הבעיה. האילוצים הגרפיים הם רבים, בגלל תוואי הקווים השונים בהמשך דרכם והאינטראקציה ביניהם. למשל הייתי מוכרח להצמיד את 28 וחבריו הוורודים עם 30 ו-31 כי הם אינם נכנסים למרכז רוממה. מנגד, 28 חייב להיות צמוד ל-123, מה שמחייב אותו להיות בצד הקיצוני של השלישיה. לכן מימין לשמאל הסדר חייב להיות 136, 30/31 ו-28/37 וכו'.

מטעמים דומים יש אילוצי סדר בין 5/5א, 3 ו-28.

בנוסף יש את התחנה החד-כיוונית בשד' הנשיא פינת וודג'ווד שמשרתת רק את 5 וקווי 28.

כמו כן, צריך להתאים לתוואי הישר של הכרמלית ולמצוא מקום לכל שמות התחנות והרחובות.

התוצאה כצילום מסך מוויזיו לפניכם...
נראה מטורף - מחכה בקוצר רוח לתוצאה הסופית
 
חיפה - האתגר האולטימטיבי, לא ככה?

עדכון קצר מהמפה החיפאית - מוקדש לאיליה!
בחיפה החלטתי ללכת עד הסוף ולהציג את כל התחנות (חוץ מקווים שכונתיים שאותם אציג בצורה פחות מפורטת). הדבר הכריח אותי לעשות מפה סכמטית ולא גיאוגרפית, ולקבץ יחד קווים עם תוואי ארוך משותף (מזלגים ודומיהם). בשלב זה אני מוותר על פינות מעוגלות - מקווה שעוז אזכה להגיע לכך בעתיד.

רק כדי שתבינו כמה המצב קשה בחיפה, הנה תמונה קטנה מתוך המכלול השלם. זה עתה סיימתי לשנות לחלוטין את איזור גן האם - הדבר משגע אותי כבר קרוב ליומיים וסוף סוף הגעתי לפתרון הבעיה. האילוצים הגרפיים הם רבים, בגלל תוואי הקווים השונים בהמשך דרכם והאינטראקציה ביניהם. למשל הייתי מוכרח להצמיד את 28 וחבריו הוורודים עם 30 ו-31 כי הם אינם נכנסים למרכז רוממה. מנגד, 28 חייב להיות צמוד ל-123, מה שמחייב אותו להיות בצד הקיצוני של השלישיה. לכן מימין לשמאל הסדר חייב להיות 136, 30/31 ו-28/37 וכו'.

מטעמים דומים יש אילוצי סדר בין 5/5א, 3 ו-28.

בנוסף יש את התחנה החד-כיוונית בשד' הנשיא פינת וודג'ווד שמשרתת רק את 5 וקווי 28.

כמו כן, צריך להתאים לתוואי הישר של הכרמלית ולמצוא מקום לכל שמות התחנות והרחובות.

התוצאה כצילום מסך מוויזיו לפניכם...
חיפה - האתגר האולטימטיבי, לא ככה?
 
הכל בגלל שימוש בברגים ארוכים!

תאונה במוסך הרכבת בחיפה?
אם כבר פורסם בפורום אני מתנצל.
שחר הזלקורן מפרסם על תאונה "קשה" סמוסך הרכבת שכתוצאה ממנה שתי רכבות ניזוקו "קשות".
הכל בגלל שימוש בברגים ארוכים!
והזלקורן שכח לספר ש-120 איש נפצעו בתאונה הקשה....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה