הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
נראה לי שזאת טעות, לא חושב שיש קשר

אם יבטלו את קו 114 ?איך נגיע לנווה דוד ?
ולכפר סמיר.
כי כוב שקו 112 יהיהחלופה לקו 11 וזהו קו נשר -הדר.
נראה לי שזאת טעות, לא חושב שיש קשר
בין 112 ל-114. בטח את 114 יחליף קו אחר, הרי ברור שלא יבטלו אותו לחלוטין.
 
אגב, יכול להיות ש-111 הוא זה שיחליף את 114.

נראה לי שזאת טעות, לא חושב שיש קשר
בין 112 ל-114. בטח את 114 יחליף קו אחר, הרי ברור שלא יבטלו אותו לחלוטין.
אגב, יכול להיות ש-111 הוא זה שיחליף את 114.
יכול להיות שהוא יסע מטירת כרמל כמו 45 עד מת"מ וימשיך כמו 114 עד הדר.
 
לא הגיוני. לפי מפות של המטרונית, אמורה להיות

אגב רציף המטרונית לא יכנס למרכזית חוך הכרמל ?
כי ראיתי שבורציף די רחוק משם, באמצע בין מת"ם לרכבת.
לא הגיוני. לפי מפות של המטרונית, אמורה להיות
תחנה במרכזית חוף הכרמל, והרי חייבים תחנת מעבר מהרכבת למטרונית - לא ייתכן שהנוסעים יצעדו כמה מאות מטרים ברגל. אינני יודע איפה בדיוק היא ממוקמת בתוך מרכזית חוף הכרמל, אבל היא חייבת להיות שם.
 
היא כנראה לא נמצאת בתוך התחנה המרכזית

לא הגיוני. לפי מפות של המטרונית, אמורה להיות
תחנה במרכזית חוף הכרמל, והרי חייבים תחנת מעבר מהרכבת למטרונית - לא ייתכן שהנוסעים יצעדו כמה מאות מטרים ברגל. אינני יודע איפה בדיוק היא ממוקמת בתוך מרכזית חוף הכרמל, אבל היא חייבת להיות שם.
היא כנראה לא נמצאת בתוך התחנה המרכזית
אגב, בחוף הכרמל, הצעידה הקצת יותר ארוכה לתחנה מחוץ למרכזית לעיתים עדיפה על ההליכה (הלא קצרה אף היא) בתוך התחנה כאשר צריך לעבור בדיקה בטחונית ובכיוון לרכבת צריך לעבור פעמיים בדיקה בטחונית.
במדינה נורמלית - התחנה המרכזית ותחנת הרכבת היו תחנה אחת. אבל כשיש פיצול בין שתי התחנות ובדיקות בטחוניות נפרדות, אפשר למצא יתרון גם בכך שהמטרונית תהיה מחוץ לתחנה המרכזית.
לדעתי, המעבר בין הרכבת למטרונית ולהיפך דווקא יהיה יותר נוח בצורה הזו.
והמעבר בין המטרונית לאוטובוסים שבתוך המרכזית ולהיפך יהיה כמו המעבר בין הרכבת לאוטובוסים.
במצב אופטימלי היו בונים קומפלקס אחד שכולל את שלושת המרכיבים יחד. אבל לא במדינת ישראל.
 
המטרונית לא תכנס לתוך מרכזית חוף הכרמל

לא הגיוני. לפי מפות של המטרונית, אמורה להיות
תחנה במרכזית חוף הכרמל, והרי חייבים תחנת מעבר מהרכבת למטרונית - לא ייתכן שהנוסעים יצעדו כמה מאות מטרים ברגל. אינני יודע איפה בדיוק היא ממוקמת בתוך מרכזית חוף הכרמל, אבל היא חייבת להיות שם.
המטרונית לא תכנס לתוך מרכזית חוף הכרמל
כי מרכזית חוף הכרמל הוא רכוש "אגד"!
מרכזית המפרץ בניגוד לכך אינו רכוש "אגד".
 

cwen

New member
זו סיבה ממש טיפשית

המטרונית לא תכנס לתוך מרכזית חוף הכרמל
כי מרכזית חוף הכרמל הוא רכוש "אגד"!
מרכזית המפרץ בניגוד לכך אינו רכוש "אגד".
זו סיבה ממש טיפשית
אי אפשר להגיע להסכם בעניין? צריך לחשוב על טובת הנוסעים.
 

asmopil

New member
יש בתחנת חוף הכרמל רציף מטרונית ברציף הירידה

המטרונית לא תכנס לתוך מרכזית חוף הכרמל
כי מרכזית חוף הכרמל הוא רכוש "אגד"!
מרכזית המפרץ בניגוד לכך אינו רכוש "אגד".
יש בתחנת חוף הכרמל רציף מטרונית ברציף הירידה
 
אה, אם כך אין בעיה. זה כמעט בתוך התחנה.

יש בתחנת חוף הכרמל רציף מטרונית ברציף הירידה
אה, אם כך אין בעיה. זה כמעט בתוך התחנה.
הבאסה זה שצריך לעבור שתי בדיקות בטחוניות בדרך מרציף ההורדה לרכבת, אבל הרי זה המצב גם כשמגיעים בקווי אוטובוס רגילים.
 
והנה פתרון החידה "מהו קו 112":

מה פשר קו 112? מוזר מאד.
הרי את נשר מכסים שלושה קווים ממרכזית המפרץ - 70, 71 ו-78, ואין קו אחד ראשי כמו 45 בטירת כרמל. לכן מוזר איך אפשר לבנות מסלול של קו אחד בלבד להדר, מבלי שיעשה סיבוב מטורף כמו ש-79 עושה בערבים ובשבתות.

הארכת הקווים לצומת קרית אתא מבורכת (יש שם בכלל מקום למסוף?) אבל ההארכה של 23 הופכת אותו לעוד יותר מסורבל ממה שהוא היום.
והנה פתרון החידה "מהו קו 112":
http://nesher4u.co.il/חדשות-בנשר/מחממים-מנועים/
כתבה מלפני יותר מחצי שנה, שעל פיה:


"קו אוטובוס חדש אותו תציע חברת אגד לתושבי נשר הוא קו 112, אשר עתיד לחבר את מרכזית חוף הכרמל, הדר, דרך דורי ורחוב לח"י עם נשר ורמות יצחק. הקו יפעל בתדירות של 4 פעמים בשעה. הקווים 76,77 ו-146 יתוגברו כך שיפעלו בתדירות של פעמים בשעה."
כנראה שבניגוד למה שנכתב אז, למרכזית חוף הכרמל הוא לא יגיע, אבל ייתכן שהוא ייסע מהדר דרך הגיבורים וכביש דורי, וייכנס לנשר מהצד של הטכניון. לאן הוא ימשיך משם - גם זאת שאלה מעניינת.
 

olli3

New member
מנהל
אפיקים פונה לציבור הנוסעים במכתב גלוי למדיי

הודעות ודיווחים
אפיקים פונה לציבור הנוסעים במכתב גלוי למדיי
ומסבירה שלמרות שהיא מודעת לביקושים שגברו לאחרונה ולצורך בתגבורים,העניין נוסח בעדינות כי הכל כפוף למשרד התחבורה והם מחכים לאישורים ממשרד התחבורה.

אין לי ספק שמשרד התחבורה בא במטרה לשפר וליעל את השירות לציבור הנוסעים, אני אומר זאת ברצינות רבה. הבעיות לצערינו הן כמעט תמיד מול האוצר.

ממליץ לקרוא: http://www.afikim-t.co.il/news/new.asp?id=659
 

droriko

New member
לא,הבעיה לצערנו זה ניצן אלון

אפיקים פונה לציבור הנוסעים במכתב גלוי למדיי
ומסבירה שלמרות שהיא מודעת לביקושים שגברו לאחרונה ולצורך בתגבורים,העניין נוסח בעדינות כי הכל כפוף למשרד התחבורה והם מחכים לאישורים ממשרד התחבורה.

אין לי ספק שמשרד התחבורה בא במטרה לשפר וליעל את השירות לציבור הנוסעים, אני אומר זאת ברצינות רבה. הבעיות לצערינו הן כמעט תמיד מול האוצר.

ממליץ לקרוא: http://www.afikim-t.co.il/news/new.asp?id=659
לא,הבעיה לצערנו זה ניצן אלון
יש משהו שהבן אדם הזה עוד לא הרס במסגרת התפקיד שלו? יאללה שיוריד כבר את המדים ושילך להצטרף לאשתו בנשות ווטש, זאת סביבה יותר טבעית בשבילו.
 

alantan

New member
הנדון: דיווח לציבור - חברת נ.ת.ע

הודעות ודיווחים
הנדון: דיווח לציבור - חברת נ.ת.ע
את ההודעה הבאה קיבלתי לדוא"ל שלי היום. אני מביא אותה כאן כלשונה. ההודעה של דובר חברת נת"ע, ולא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים. לכן אפשר לבצע עריכה תוך כדי קריאה כראות עיניכם:


מתוקף זכותו של הציבור לדעת, מצאה לנכון חברת נ.ת.ע להביא לידיעת הציבור, כדלקמן:

ביום 12/06/13, רואה החשבון המבקר את חברת נ.ת.ע, רו"ח אילן שגב, הגיש לחברה דו"ח פנימי הכולל את סיכום ממצאיו והערותיו במסגרת הביקורת שהוא עורך בחברה לאחר שבדק ביסודיות ובאופן בלתי תלוי ליקויים עליהם הצביעו יו"ר ועדת הביקורת בחברה, המבקר הפנימי, ואחריהם רשות החברות ואחרים.

יש לציין, כי לאורך כל הדרך ממלאי תפקידים שונים בחברה התריעו וגם פעלו בזמן אמת כנגד הליקויים שנתגלו בהתנהלות החברה.

במסגרת כך, גם מונה רואה החשבון המבקר על ידי רשות החברות לערוך ביקורת מיוחדת בחברה, זאת לצד נקיטת פעולות מקדימות ומיידיות כולל הפסקת ההתקשרות עם גורמים שהיו שותפים לליקויים.

עוד יצוין, כי ממלאי תפקידים בחברה שגרמו לליקויים אינם מכהנים עוד בחברה, והחברה נמצאת כיום בעיצומו של הליך לתיקון הליקויים, המשך הטיפול בהם ובמעורבים נוספים, והפקת לקחים.

בסמוך לאחר קבלת דוח רואה החשבון המבקר, החליט הדירקטוריון על מספר צעדים מיידיים לטיפול בליקויים. בין היתר, הוחלט על הקמת צוות מיוחד, בראשותו של יו"ר ועדת הביקורת בחברה, עו"ד קמיל עטילה מפרקליטות המדינה (להלן: "הצוות המיוחד"), כדי לבחון את הדרך היעילה ביותר לתיקונם ובכלל זאת - הפקת הלקחים מאירועים שהתרחשו בעבר, שלילת קיומם בהווה, והבטחת בקרות אפקטיביות שתמנענה את הישנותם בעתיד.

במהלך השבועיים האחרונים, הצוות המיוחד שמונה ע"י הדירקטוריון, בהשתתפות מר חיים פישר - הממונה על חשבונאות, מיסוי והערכת חברות ברשות החברות הממשלתיות; מר אסף יחזקאל - נציג הרשות; רו"ח קובי נבון - המבקר הפנימי של החברה ורו"ח אילן שגב - רואה החשבון המבקר את החברה, ובשיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל החברה, מר יצחק זוכמן, פועלים ללא לאות לתיקון הליקויים שנתגלו.

עד כה התקבלו מספר החלטות מהותיות הנוגעות, בראש ובראשונה, להבנייה והטמעת אפקטיביות הבקרות בחברה, וכן לריפוי מיידי של מספר ליקויים שנתגלו ומזעור הנזקים שנגרמו לחברה. במסגרת זאת, הוחלט, בין היתר, למשל, תוך כדי קביעת לוחות זמנים ברורים לכך, על:

(1) החמרה וסתימת פרצות שנתגלו בהנהגת הליכי בקרה אפקטיבית מלאים לפי כללי ה- sox הרלוונטיים, בכל הקשור למתן דין וחשבון ונשיאה באחריות באופן שוטף של כל האחראים על התהליכים ותתי התהליכים בחברה, נותני השירותים, מנהלי פרויקטים, קבלנים וספקים אחרים, שיש להם השפעה מהותית על הבקרה הכספית.

(2) בדיקת האפשרות למזער את נזקי החברה, בין היתר, על ידי קבלת פיצוי מממלאי תפקידים אשר גרמו נזקים לחברה תוך חריגה מסמכות ו/או נותני השירותים שהיו שותפים לליקויים.

(3) כחלק מכך, גם הונחתה הנהלת החברה ע"י הצוות המיוחד שמונה, לבדוק שאלת המשך ההתקשרות עם נותני השירותים האמורים, תוך בחינת החלופות השונות ומתן דגש לשיקולים כלכליים, היבטים ציבוריים ואחרים; למשל - ביחס להתקשרות להשכרת משרדי החברה במגדלי עזריאלי.

(4) העברת הדו"ח לשרים הרלוונטיים - האוצר והתחבורה, מבקר המדינה וכן היועץ המשפטי לממשלה לצורך בחינת היבטים פליליים ככל שיתבררו.

(5) מינוי גורם בחברה שיהיה אחראי על אכיפת אפקטיביות הממשל התאגידי ובמקביל הטמעת אכיפת קוד אתי וציות לחוקים ולהוראות אשר ימנעו הישנות הליקויים ובמידת הצורך הפסקת העסקת ממלאי תפקידים ונותני שירותים אשר יפרו את הקוד האתי. הגורם האמור יהיה כפוף למנכ"ל וידווח ישירות לדירקטוריון.

(6) תיקון הליקויים במבנה הארגוני ואיוש חסר ולקוי של ממלאי תפקידי מפתח כדוגמת היועץ המשפטי, סמנכ"לים וחשב החברה. במסגרת כך, הצוות המיוחד הנחה את מנכ"ל החברה לזרז את האיוש החסר ולהגיש הצעות למבנה ארגוני עדכני ראוי של החברה אשר יאפשר לחברה, על בסיס ניהול סיכונים אפקטיבי בהתאם לחוזר ניהול סיכונים בחברות הממשלתיות ותקנות ה sox בחברות הממשלתיות, לבצע את התפקידים והמטרות שהוטלו עליה באופן אפקטיבי מבחינת הגשמתם וביצועם; ובאופן יעיל מבחינת העלויות והעמידה בלוחות הזמנים בפרויקטים המורכבים המבוצעים על ידה.


הכול - תוך ולמען קידום מיטבי של פרויקט העל עליו אמונה החברה, על כל המשתמע מכך.

החברה מצידה פועלת בנחישות לתקן את הליקויים והיא מצויה בימים אלו בעיצומו של הליך הפקת לקחים להמשך.

לבסוף, פרויקט העל של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן, הוא פרויקט התשתיות החשוב ביותר של מדינת ישראל לעת הזו. מדובר בפרויקט מסובך ומורכב שהמדינה לא ידעה כמותו.

בחברה מועסקים עובדים וממלאי תפקידים איכותיים ומסורים אשר משקיעים את כל מרצם לקידום פרויקט העל. עובדים וממלאי תפקידים אלו תרמו וממשיכים לתרום לקידום פרויקט העל ולחשיפת הליקויים ולטיפול מקצועי חסר פשרות בתיקון הליקויים ובהפקת מלוא הלקחים.

כאמור, מדובר בדוח פנימי שנדון ומטופל על ידי הצוות המיוחד של החברה. עם סיום הדיונים בצוות המיוחד ובדירקטוריון החברה בתקופה הקרובה, וכן בהתאם להתפתחויות, ככל שיהיו, תצא נ.ת.ע עם עדכונים נוספים לציבור.
 

raminec

New member
"לא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים"

הנדון: דיווח לציבור - חברת נ.ת.ע
את ההודעה הבאה קיבלתי לדוא"ל שלי היום. אני מביא אותה כאן כלשונה. ההודעה של דובר חברת נת"ע, ולא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים. לכן אפשר לבצע עריכה תוך כדי קריאה כראות עיניכם:


מתוקף זכותו של הציבור לדעת, מצאה לנכון חברת נ.ת.ע להביא לידיעת הציבור, כדלקמן:

ביום 12/06/13, רואה החשבון המבקר את חברת נ.ת.ע, רו"ח אילן שגב, הגיש לחברה דו"ח פנימי הכולל את סיכום ממצאיו והערותיו במסגרת הביקורת שהוא עורך בחברה לאחר שבדק ביסודיות ובאופן בלתי תלוי ליקויים עליהם הצביעו יו"ר ועדת הביקורת בחברה, המבקר הפנימי, ואחריהם רשות החברות ואחרים.

יש לציין, כי לאורך כל הדרך ממלאי תפקידים שונים בחברה התריעו וגם פעלו בזמן אמת כנגד הליקויים שנתגלו בהתנהלות החברה.

במסגרת כך, גם מונה רואה החשבון המבקר על ידי רשות החברות לערוך ביקורת מיוחדת בחברה, זאת לצד נקיטת פעולות מקדימות ומיידיות כולל הפסקת ההתקשרות עם גורמים שהיו שותפים לליקויים.

עוד יצוין, כי ממלאי תפקידים בחברה שגרמו לליקויים אינם מכהנים עוד בחברה, והחברה נמצאת כיום בעיצומו של הליך לתיקון הליקויים, המשך הטיפול בהם ובמעורבים נוספים, והפקת לקחים.

בסמוך לאחר קבלת דוח רואה החשבון המבקר, החליט הדירקטוריון על מספר צעדים מיידיים לטיפול בליקויים. בין היתר, הוחלט על הקמת צוות מיוחד, בראשותו של יו"ר ועדת הביקורת בחברה, עו"ד קמיל עטילה מפרקליטות המדינה (להלן: "הצוות המיוחד"), כדי לבחון את הדרך היעילה ביותר לתיקונם ובכלל זאת - הפקת הלקחים מאירועים שהתרחשו בעבר, שלילת קיומם בהווה, והבטחת בקרות אפקטיביות שתמנענה את הישנותם בעתיד.

במהלך השבועיים האחרונים, הצוות המיוחד שמונה ע"י הדירקטוריון, בהשתתפות מר חיים פישר - הממונה על חשבונאות, מיסוי והערכת חברות ברשות החברות הממשלתיות; מר אסף יחזקאל - נציג הרשות; רו"ח קובי נבון - המבקר הפנימי של החברה ורו"ח אילן שגב - רואה החשבון המבקר את החברה, ובשיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל החברה, מר יצחק זוכמן, פועלים ללא לאות לתיקון הליקויים שנתגלו.

עד כה התקבלו מספר החלטות מהותיות הנוגעות, בראש ובראשונה, להבנייה והטמעת אפקטיביות הבקרות בחברה, וכן לריפוי מיידי של מספר ליקויים שנתגלו ומזעור הנזקים שנגרמו לחברה. במסגרת זאת, הוחלט, בין היתר, למשל, תוך כדי קביעת לוחות זמנים ברורים לכך, על:

(1) החמרה וסתימת פרצות שנתגלו בהנהגת הליכי בקרה אפקטיבית מלאים לפי כללי ה- sox הרלוונטיים, בכל הקשור למתן דין וחשבון ונשיאה באחריות באופן שוטף של כל האחראים על התהליכים ותתי התהליכים בחברה, נותני השירותים, מנהלי פרויקטים, קבלנים וספקים אחרים, שיש להם השפעה מהותית על הבקרה הכספית.

(2) בדיקת האפשרות למזער את נזקי החברה, בין היתר, על ידי קבלת פיצוי מממלאי תפקידים אשר גרמו נזקים לחברה תוך חריגה מסמכות ו/או נותני השירותים שהיו שותפים לליקויים.

(3) כחלק מכך, גם הונחתה הנהלת החברה ע"י הצוות המיוחד שמונה, לבדוק שאלת המשך ההתקשרות עם נותני השירותים האמורים, תוך בחינת החלופות השונות ומתן דגש לשיקולים כלכליים, היבטים ציבוריים ואחרים; למשל - ביחס להתקשרות להשכרת משרדי החברה במגדלי עזריאלי.

(4) העברת הדו"ח לשרים הרלוונטיים - האוצר והתחבורה, מבקר המדינה וכן היועץ המשפטי לממשלה לצורך בחינת היבטים פליליים ככל שיתבררו.

(5) מינוי גורם בחברה שיהיה אחראי על אכיפת אפקטיביות הממשל התאגידי ובמקביל הטמעת אכיפת קוד אתי וציות לחוקים ולהוראות אשר ימנעו הישנות הליקויים ובמידת הצורך הפסקת העסקת ממלאי תפקידים ונותני שירותים אשר יפרו את הקוד האתי. הגורם האמור יהיה כפוף למנכ"ל וידווח ישירות לדירקטוריון.

(6) תיקון הליקויים במבנה הארגוני ואיוש חסר ולקוי של ממלאי תפקידי מפתח כדוגמת היועץ המשפטי, סמנכ"לים וחשב החברה. במסגרת כך, הצוות המיוחד הנחה את מנכ"ל החברה לזרז את האיוש החסר ולהגיש הצעות למבנה ארגוני עדכני ראוי של החברה אשר יאפשר לחברה, על בסיס ניהול סיכונים אפקטיבי בהתאם לחוזר ניהול סיכונים בחברות הממשלתיות ותקנות ה sox בחברות הממשלתיות, לבצע את התפקידים והמטרות שהוטלו עליה באופן אפקטיבי מבחינת הגשמתם וביצועם; ובאופן יעיל מבחינת העלויות והעמידה בלוחות הזמנים בפרויקטים המורכבים המבוצעים על ידה.


הכול - תוך ולמען קידום מיטבי של פרויקט העל עליו אמונה החברה, על כל המשתמע מכך.

החברה מצידה פועלת בנחישות לתקן את הליקויים והיא מצויה בימים אלו בעיצומו של הליך הפקת לקחים להמשך.

לבסוף, פרויקט העל של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן, הוא פרויקט התשתיות החשוב ביותר של מדינת ישראל לעת הזו. מדובר בפרויקט מסובך ומורכב שהמדינה לא ידעה כמותו.

בחברה מועסקים עובדים וממלאי תפקידים איכותיים ומסורים אשר משקיעים את כל מרצם לקידום פרויקט העל. עובדים וממלאי תפקידים אלו תרמו וממשיכים לתרום לקידום פרויקט העל ולחשיפת הליקויים ולטיפול מקצועי חסר פשרות בתיקון הליקויים ובהפקת מלוא הלקחים.

כאמור, מדובר בדוח פנימי שנדון ומטופל על ידי הצוות המיוחד של החברה. עם סיום הדיונים בצוות המיוחד ובדירקטוריון החברה בתקופה הקרובה, וכן בהתאם להתפתחויות, ככל שיהיו, תצא נ.ת.ע עם עדכונים נוספים לציבור.
"לא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים"
איזה עיתון בישראל יכול להרשות לעצמו לפרסם ידיעה בנוסח שכזה?
 

alantan

New member
איזה עיתון בעולם כולו?

"לא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים"
איזה עיתון בישראל יכול להרשות לעצמו לפרסם ידיעה בנוסח שכזה?
איזה עיתון בעולם כולו?
למרות שהעתק והדבק זה דבר נפוץ בכל העולם ומעטים העיתונים שעושים בדיקה עצמאית.

כמובן שאין לי אפשרות או רצון לעשות עריכה או חקירה עיתונאית - לכן אינני אחראי לתוכן ההודעה, וקריאתה היא על אחריות הקורא!

האפשרות האחרת היא לא לפרסם כאן את כל ההודעות לעיתונות, אבל תחושתי היא שהגולשים כאן מעדיפים לקרוא את הכל ולבצע את הסינון בעצמם. לפחות כך מתגלים לפעמים פרטים קטנים שלא היו ידועים קודם.
 
יש לי תחושה שיהיו עוד כמה הודעות כאלו

הנדון: דיווח לציבור - חברת נ.ת.ע
את ההודעה הבאה קיבלתי לדוא"ל שלי היום. אני מביא אותה כאן כלשונה. ההודעה של דובר חברת נת"ע, ולא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים. לכן אפשר לבצע עריכה תוך כדי קריאה כראות עיניכם:


מתוקף זכותו של הציבור לדעת, מצאה לנכון חברת נ.ת.ע להביא לידיעת הציבור, כדלקמן:

ביום 12/06/13, רואה החשבון המבקר את חברת נ.ת.ע, רו"ח אילן שגב, הגיש לחברה דו"ח פנימי הכולל את סיכום ממצאיו והערותיו במסגרת הביקורת שהוא עורך בחברה לאחר שבדק ביסודיות ובאופן בלתי תלוי ליקויים עליהם הצביעו יו"ר ועדת הביקורת בחברה, המבקר הפנימי, ואחריהם רשות החברות ואחרים.

יש לציין, כי לאורך כל הדרך ממלאי תפקידים שונים בחברה התריעו וגם פעלו בזמן אמת כנגד הליקויים שנתגלו בהתנהלות החברה.

במסגרת כך, גם מונה רואה החשבון המבקר על ידי רשות החברות לערוך ביקורת מיוחדת בחברה, זאת לצד נקיטת פעולות מקדימות ומיידיות כולל הפסקת ההתקשרות עם גורמים שהיו שותפים לליקויים.

עוד יצוין, כי ממלאי תפקידים בחברה שגרמו לליקויים אינם מכהנים עוד בחברה, והחברה נמצאת כיום בעיצומו של הליך לתיקון הליקויים, המשך הטיפול בהם ובמעורבים נוספים, והפקת לקחים.

בסמוך לאחר קבלת דוח רואה החשבון המבקר, החליט הדירקטוריון על מספר צעדים מיידיים לטיפול בליקויים. בין היתר, הוחלט על הקמת צוות מיוחד, בראשותו של יו"ר ועדת הביקורת בחברה, עו"ד קמיל עטילה מפרקליטות המדינה (להלן: "הצוות המיוחד"), כדי לבחון את הדרך היעילה ביותר לתיקונם ובכלל זאת - הפקת הלקחים מאירועים שהתרחשו בעבר, שלילת קיומם בהווה, והבטחת בקרות אפקטיביות שתמנענה את הישנותם בעתיד.

במהלך השבועיים האחרונים, הצוות המיוחד שמונה ע"י הדירקטוריון, בהשתתפות מר חיים פישר - הממונה על חשבונאות, מיסוי והערכת חברות ברשות החברות הממשלתיות; מר אסף יחזקאל - נציג הרשות; רו"ח קובי נבון - המבקר הפנימי של החברה ורו"ח אילן שגב - רואה החשבון המבקר את החברה, ובשיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל החברה, מר יצחק זוכמן, פועלים ללא לאות לתיקון הליקויים שנתגלו.

עד כה התקבלו מספר החלטות מהותיות הנוגעות, בראש ובראשונה, להבנייה והטמעת אפקטיביות הבקרות בחברה, וכן לריפוי מיידי של מספר ליקויים שנתגלו ומזעור הנזקים שנגרמו לחברה. במסגרת זאת, הוחלט, בין היתר, למשל, תוך כדי קביעת לוחות זמנים ברורים לכך, על:

(1) החמרה וסתימת פרצות שנתגלו בהנהגת הליכי בקרה אפקטיבית מלאים לפי כללי ה- sox הרלוונטיים, בכל הקשור למתן דין וחשבון ונשיאה באחריות באופן שוטף של כל האחראים על התהליכים ותתי התהליכים בחברה, נותני השירותים, מנהלי פרויקטים, קבלנים וספקים אחרים, שיש להם השפעה מהותית על הבקרה הכספית.

(2) בדיקת האפשרות למזער את נזקי החברה, בין היתר, על ידי קבלת פיצוי מממלאי תפקידים אשר גרמו נזקים לחברה תוך חריגה מסמכות ו/או נותני השירותים שהיו שותפים לליקויים.

(3) כחלק מכך, גם הונחתה הנהלת החברה ע"י הצוות המיוחד שמונה, לבדוק שאלת המשך ההתקשרות עם נותני השירותים האמורים, תוך בחינת החלופות השונות ומתן דגש לשיקולים כלכליים, היבטים ציבוריים ואחרים; למשל - ביחס להתקשרות להשכרת משרדי החברה במגדלי עזריאלי.

(4) העברת הדו"ח לשרים הרלוונטיים - האוצר והתחבורה, מבקר המדינה וכן היועץ המשפטי לממשלה לצורך בחינת היבטים פליליים ככל שיתבררו.

(5) מינוי גורם בחברה שיהיה אחראי על אכיפת אפקטיביות הממשל התאגידי ובמקביל הטמעת אכיפת קוד אתי וציות לחוקים ולהוראות אשר ימנעו הישנות הליקויים ובמידת הצורך הפסקת העסקת ממלאי תפקידים ונותני שירותים אשר יפרו את הקוד האתי. הגורם האמור יהיה כפוף למנכ"ל וידווח ישירות לדירקטוריון.

(6) תיקון הליקויים במבנה הארגוני ואיוש חסר ולקוי של ממלאי תפקידי מפתח כדוגמת היועץ המשפטי, סמנכ"לים וחשב החברה. במסגרת כך, הצוות המיוחד הנחה את מנכ"ל החברה לזרז את האיוש החסר ולהגיש הצעות למבנה ארגוני עדכני ראוי של החברה אשר יאפשר לחברה, על בסיס ניהול סיכונים אפקטיבי בהתאם לחוזר ניהול סיכונים בחברות הממשלתיות ותקנות ה sox בחברות הממשלתיות, לבצע את התפקידים והמטרות שהוטלו עליה באופן אפקטיבי מבחינת הגשמתם וביצועם; ובאופן יעיל מבחינת העלויות והעמידה בלוחות הזמנים בפרויקטים המורכבים המבוצעים על ידה.


הכול - תוך ולמען קידום מיטבי של פרויקט העל עליו אמונה החברה, על כל המשתמע מכך.

החברה מצידה פועלת בנחישות לתקן את הליקויים והיא מצויה בימים אלו בעיצומו של הליך הפקת לקחים להמשך.

לבסוף, פרויקט העל של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן, הוא פרויקט התשתיות החשוב ביותר של מדינת ישראל לעת הזו. מדובר בפרויקט מסובך ומורכב שהמדינה לא ידעה כמותו.

בחברה מועסקים עובדים וממלאי תפקידים איכותיים ומסורים אשר משקיעים את כל מרצם לקידום פרויקט העל. עובדים וממלאי תפקידים אלו תרמו וממשיכים לתרום לקידום פרויקט העל ולחשיפת הליקויים ולטיפול מקצועי חסר פשרות בתיקון הליקויים ובהפקת מלוא הלקחים.

כאמור, מדובר בדוח פנימי שנדון ומטופל על ידי הצוות המיוחד של החברה. עם סיום הדיונים בצוות המיוחד ובדירקטוריון החברה בתקופה הקרובה, וכן בהתאם להתפתחויות, ככל שיהיו, תצא נ.ת.ע עם עדכונים נוספים לציבור.
יש לי תחושה שיהיו עוד כמה הודעות כאלו
בשנים הקרובות,
יש התקדמות בכלל בקו האדום?
זה מקרה שמראה שגם חברה ממשלתית וגם חברות פרטיות לא מצליחות לקדם כלום.
 
יש התקדמות

יש לי תחושה שיהיו עוד כמה הודעות כאלו
בשנים הקרובות,
יש התקדמות בכלל בקו האדום?
זה מקרה שמראה שגם חברה ממשלתית וגם חברות פרטיות לא מצליחות לקדם כלום.
יש התקדמות
יש הקמה של פירי שילוח מכונות הכרייה ויש הכנת תשתיות, למשל המת"צ בפתח תקווה ועוד. בלי להצדיק את הבלאגן לכאורה בנת"ע, צריך לציין שמאז שהפרוייקט הולאם יש לא מעט עבודות בשטח
 
רוב העבודות על המת"צ בפתח תקוה נעשו עוד לפני

יש התקדמות
יש הקמה של פירי שילוח מכונות הכרייה ויש הכנת תשתיות, למשל המת"צ בפתח תקווה ועוד. בלי להצדיק את הבלאגן לכאורה בנת"ע, צריך לציין שמאז שהפרוייקט הולאם יש לא מעט עבודות בשטח
רוב העבודות על המת"צ בפתח תקוה נעשו עוד לפני
שהפרויקט הולאם. ובעבודות על המת"צ הזה היו לא מעט מחדלים. אני מזכיר שהמעבר המשוקע ליד בילינסון עדיין סגור.
המסוף הקטן (המתח"מ) ליד הקניון הגדול שעבדו עליו שנים על גבי שנים, עומד שומם וכאבן שאין לה הופכין.
רוב עבודות ההכנה, בפתח תקוה, ביפו, בבת-ים, שנת"ע הייתה אחראית עליהן עוד לפני ההלאמה, התבצעו לפניה. דווקא מאז ההלאמה יש פחות עבודות בשטח. הקמה של 3 פירי שילוח במידת התקדמות כזו או אחרת וזהו.
צריך להודות, הפרויקט הזה גדול בעשר מידות על נת"ע.
מבלי להיכנס לשאלה האם ההלאמה טובה או לא, נת"ע נכשלה בהרמת הפרויקט הזה וצריך זעזוע חזק על מנת לדחוף אותו קדימה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה