לפי מה שאתה אומר
יצתרכו להשאיר כמעט את כל הקוים בגוש דן. נניח אחד שגר ברמת יוסף ונוסע עם קו 18 לכיכר רבין, ויבטלו את 18 ויעשו במקומו קוים מזינים(כמו שחלק חושבים).אז אותו אחד גם יצתרכו לנסוע ב-3 אוטובוס(שאחד מהם זה המטרונית). למעשה לפי ההיגיון הזה רק קו 51 יבוטל,כי הוא הקו היחיד שהמטרונית ממש נוסעת על קו כל המסלול שלו.
לפי מה שאתה אומרלהדר אחד משלושת קווי המטרונית כן מגיע
אבל המטרונית לא מכסה כלל את שאר אזורי הכרמל של חיפה ומדובר ברוב שכונות המגורים של חיפה.
אין הגיון לבנות את מערכת קווי האוטובוס כך שנסיעות בין הקריות לאזורים הללו בכרמל יתבססו על המטרונית. אחת מהביקורות שהיו על המטרונית היא שהפעלתה תחייב תושבי קריות לשתי החלפות על מנת להגיע לכרמל והנה שתי ההארכות הפשוטות הללו של קווים 123 ו-136 בדיוק נותנות מענה לביקורת הזו.
לא יצטרכו ליסוע בשלושה אוטובוסים (כשאחד מהם זה אוטובוס מטרונית) בין קרית מוצקין לנווה שאנן, אלא בשני קווים בלבד, כמו היום, רק שבמקום החלפה במרכזית המפרץ, ההחלפה תהיה בצומת קרית אתא.
קווי המטרונית הם רק נדבך אחד במערכת התח"צ בחיפה וכל עוד אין קווי מטרונית בשני הצירים המרכזיים של הכרמל, מדובר בנדבך חלקי מאוד.
יצתרכו להשאיר כמעט את כל הקוים בגוש דן. נניח אחד שגר ברמת יוסף ונוסע עם קו 18 לכיכר רבין, ויבטלו את 18 ויעשו במקומו קוים מזינים(כמו שחלק חושבים).אז אותו אחד גם יצתרכו לנסוע ב-3 אוטובוס(שאחד מהם זה המטרונית). למעשה לפי ההיגיון הזה רק קו 51 יבוטל,כי הוא הקו היחיד שהמטרונית ממש נוסעת על קו כל המסלול שלו.