הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
לפי מה שאתה אומר

להדר אחד משלושת קווי המטרונית כן מגיע
אבל המטרונית לא מכסה כלל את שאר אזורי הכרמל של חיפה ומדובר ברוב שכונות המגורים של חיפה.
אין הגיון לבנות את מערכת קווי האוטובוס כך שנסיעות בין הקריות לאזורים הללו בכרמל יתבססו על המטרונית. אחת מהביקורות שהיו על המטרונית היא שהפעלתה תחייב תושבי קריות לשתי החלפות על מנת להגיע לכרמל והנה שתי ההארכות הפשוטות הללו של קווים 123 ו-136 בדיוק נותנות מענה לביקורת הזו.
לא יצטרכו ליסוע בשלושה אוטובוסים (כשאחד מהם זה אוטובוס מטרונית) בין קרית מוצקין לנווה שאנן, אלא בשני קווים בלבד, כמו היום, רק שבמקום החלפה במרכזית המפרץ, ההחלפה תהיה בצומת קרית אתא.
קווי המטרונית הם רק נדבך אחד במערכת התח"צ בחיפה וכל עוד אין קווי מטרונית בשני הצירים המרכזיים של הכרמל, מדובר בנדבך חלקי מאוד.
לפי מה שאתה אומר
יצתרכו להשאיר כמעט את כל הקוים בגוש דן. נניח אחד שגר ברמת יוסף ונוסע עם קו 18 לכיכר רבין, ויבטלו את 18 ויעשו במקומו קוים מזינים(כמו שחלק חושבים).אז אותו אחד גם יצתרכו לנסוע ב-3 אוטובוס(שאחד מהם זה המטרונית). למעשה לפי ההיגיון הזה רק קו 51 יבוטל,כי הוא הקו היחיד שהמטרונית ממש נוסעת על קו כל המסלול שלו.
 
לא. אתה עושה השלכה מבלי להכיר את חיפה

לפי מה שאתה אומר
יצתרכו להשאיר כמעט את כל הקוים בגוש דן. נניח אחד שגר ברמת יוסף ונוסע עם קו 18 לכיכר רבין, ויבטלו את 18 ויעשו במקומו קוים מזינים(כמו שחלק חושבים).אז אותו אחד גם יצתרכו לנסוע ב-3 אוטובוס(שאחד מהם זה המטרונית). למעשה לפי ההיגיון הזה רק קו 51 יבוטל,כי הוא הקו היחיד שהמטרונית ממש נוסעת על קו כל המסלול שלו.
לא. אתה עושה השלכה מבלי להכיר את חיפה
רמת יוסף זו שכונה (ושכונה לא גדולה) ולצאת משכונה לציר מרכזי הגיוני לבצע בקו שכונתי.
אבל בחיפה אנו מדברים על איזור בגודל של עיר שלא מכוסה על ידי שום קו מטרונית. קו שמחבר בין מרכז חורב או אוניברסיטת חיפה לבין קו מטרונית שנמצא במרחק של קילומטרים רבים מהם, אינו קו שכונתי, אלא קו עירוני מרכזי ביותר.
בגישה שלך, על מנת להגיע מקרית אתא לתוך שכונה חיפאית על רכס הכרמל יהיה צורך ב-4 קווים ולא ב-3.
על מנת להגיע משכונה בקרית אתא ל"מקום הנידח" שנקרא אוניברסיטת חיפה יהיה צורך בלפחות 3 קווים.
 
זה כמו לחייב את תושבי גילה בירושלים

לא. אתה עושה השלכה מבלי להכיר את חיפה
רמת יוסף זו שכונה (ושכונה לא גדולה) ולצאת משכונה לציר מרכזי הגיוני לבצע בקו שכונתי.
אבל בחיפה אנו מדברים על איזור בגודל של עיר שלא מכוסה על ידי שום קו מטרונית. קו שמחבר בין מרכז חורב או אוניברסיטת חיפה לבין קו מטרונית שנמצא במרחק של קילומטרים רבים מהם, אינו קו שכונתי, אלא קו עירוני מרכזי ביותר.
בגישה שלך, על מנת להגיע מקרית אתא לתוך שכונה חיפאית על רכס הכרמל יהיה צורך ב-4 קווים ולא ב-3.
על מנת להגיע משכונה בקרית אתא ל"מקום הנידח" שנקרא אוניברסיטת חיפה יהיה צורך בלפחות 3 קווים.
זה כמו לחייב את תושבי גילה בירושלים
לנסוע לרכבת הקלה ומשם להמשיך לשאר חלקי העיר.
אכן האזורים הללו גם לא נמצאים רק מצד אחד של המטרונית אז הם לא צריכים להזין את תחנות הקצה שלה.
 

droriko

New member
זאת לא הארכה קצרה

א. אי אפשר להשליך מאזור חיפה לאזור גוש דן
ב. בהודעה אחרת נתתי הסבר אפשרי להארכת שני הקווים שמוארכים. מדובר בהארכות הגיוניות בעקבות השינויים הצפויים בקווי הקריות והעובדה שקווי המטרונית לא מכסים את אזורי הכרמל (למעט הדר).
ג. ההארכה של הקווים ממרכזית המפרץ לצומת קרית אתא זו לא ההארכה מהפכנית ומדובר בהארכה די קצרה בציר מאוד מאוד מרכזי. הקטע המוארך הזה לא הופך את הקווים למפלצתיים.
ד. מדובר בינתיים בשינויים חלקיים ותמונת השינויים המלאה טרם ידועה לנו.

במבט ראשון גם אני תהיתי לפשר השינויים ומה ההגיון שלהם אבל אחרי שחשבתי עליהם קצת, הם נראים לי הגיוניים.
זאת לא הארכה קצרה
כי אתה צריך לקחת בחשבון שברגע שאתה סוגר רחובות רק למטרונית אתה פוקק את אלה שמסביב,תוסיף לזה גם את זה שיקצרו את הרמזורים שלה לטובת המטרונית ואתה מקבל שההארכה היא הרבה יותר גדולה מכמות השטח שנוסף.
 

droriko

New member
זה לפחות מה שיקרה בגוש דן

זאת לא הארכה קצרה
כי אתה צריך לקחת בחשבון שברגע שאתה סוגר רחובות רק למטרונית אתה פוקק את אלה שמסביב,תוסיף לזה גם את זה שיקצרו את הרמזורים שלה לטובת המטרונית ואתה מקבל שההארכה היא הרבה יותר גדולה מכמות השטח שנוסף.
זה לפחות מה שיקרה בגוש דן
אני משער שגם בחיפה
 
כשאתה כותב על משהו כדאי שתבדוק לפני כן

זאת לא הארכה קצרה
כי אתה צריך לקחת בחשבון שברגע שאתה סוגר רחובות רק למטרונית אתה פוקק את אלה שמסביב,תוסיף לזה גם את זה שיקצרו את הרמזורים שלה לטובת המטרונית ואתה מקבל שההארכה היא הרבה יותר גדולה מכמות השטח שנוסף.
כשאתה כותב על משהו כדאי שתבדוק לפני כן
במה מדובר.
אתה בעצמך טוען שאתה לא מכיר את חיפה, אז כדאי שתלמד לפני שאתה קובע דברים.
ציר ההסתדרות במפרץ חיפה אינו "רחוב". מדובר בכביש שהוא אפילו לא עירוני, אלא בכביש הארצי מספר 4. מרכזית המפרץ נמצאת בסמוך לציר הארצי הזה וצומת קרית אתא נמצאת על הציר הזה. הכביש הזה ממש לא נסגר רק למטרונית ולא מדובר ברחוב צר אלא כאמור בכביש ארצי עם מספר נתיבים מכובד.
אני מציע לך שתפתח מפה ותסתכל היכן נמצא הקטע מרכזית המפרץ - צומת קרית אתא.
 

droriko

New member
כמו שכתבתי בעצמי

כשאתה כותב על משהו כדאי שתבדוק לפני כן
במה מדובר.
אתה בעצמך טוען שאתה לא מכיר את חיפה, אז כדאי שתלמד לפני שאתה קובע דברים.
ציר ההסתדרות במפרץ חיפה אינו "רחוב". מדובר בכביש שהוא אפילו לא עירוני, אלא בכביש הארצי מספר 4. מרכזית המפרץ נמצאת בסמוך לציר הארצי הזה וצומת קרית אתא נמצאת על הציר הזה. הכביש הזה ממש לא נסגר רק למטרונית ולא מדובר ברחוב צר אלא כאמור בכביש ארצי עם מספר נתיבים מכובד.
אני מציע לך שתפתח מפה ותסתכל היכן נמצא הקטע מרכזית המפרץ - צומת קרית אתא.
כמו שכתבתי בעצמי
לדבר איתך על חיפה זה כמו לדבר על טוקיו, אבל אתה בחור חכם אז אני אצא מנקודת הנחה שאתה צודק
 
אל תצא מנקודת הנחה שאני צודק, אלא תבדוק בעצמך

כמו שכתבתי בעצמי
לדבר איתך על חיפה זה כמו לדבר על טוקיו, אבל אתה בחור חכם אז אני אצא מנקודת הנחה שאתה צודק
אל תצא מנקודת הנחה שאני צודק, אלא תבדוק בעצמך
אני בטוח שאתה יכול לחפש מפה של אזור חיפה באינטרנט ולראות בדיוק על מה אנו מדברים.
אם אני למשל ארצה לדון עם olli3 על באר שבע או עם לא מעט כותבים כאן על ירושלים, אני אנסה ללמוד את החומר לפני כן ולהכיר אותו בעצמי. אחרת אני אכתוב שטויות.
 

droriko

New member
נניח ששכונת הדר זאת שכונה בגודל של עיר

אל תצא מנקודת הנחה שאני צודק, אלא תבדוק בעצמך
אני בטוח שאתה יכול לחפש מפה של אזור חיפה באינטרנט ולראות בדיוק על מה אנו מדברים.
אם אני למשל ארצה לדון עם olli3 על באר שבע או עם לא מעט כותבים כאן על ירושלים, אני אנסה ללמוד את החומר לפני כן ולהכיר אותו בעצמי. אחרת אני אכתוב שטויות.
נניח ששכונת הדר זאת שכונה בגודל של עיר
(ואני עם המפה מולי) מה הבעיה לעשות שם כמה קוים שכונתיים ולחבר אותם לקו מטרונית שנוסע על ההר? גם כל תושבי בת ים,שזאת עיר בפני עצמה לא גרים בקרבת הקו האדום(למעט אלה שגרים על המצבה-בלפור-יצחק שדה) אז אתה מסכים שצריך לעשות להם קוים שכונתיים שיחברו אותם למטרונית,אז למה בהדר לא?
 
מה נתפסת להדר? הבעיה אינה בהדר

נניח ששכונת הדר זאת שכונה בגודל של עיר
(ואני עם המפה מולי) מה הבעיה לעשות שם כמה קוים שכונתיים ולחבר אותם לקו מטרונית שנוסע על ההר? גם כל תושבי בת ים,שזאת עיר בפני עצמה לא גרים בקרבת הקו האדום(למעט אלה שגרים על המצבה-בלפור-יצחק שדה) אז אתה מסכים שצריך לעשות להם קוים שכונתיים שיחברו אותם למטרונית,אז למה בהדר לא?
מה נתפסת להדר? הבעיה אינה בהדר
תסתכל על הציר שמתחיל בשפיץ של הכרמל בקצה הצפון-מערבי - תלך מרחוב טשרניחובסקי דרך שדרות הנשיא, שדרות מוריה, רחוב חורב, שדרות אבא חושי וכן ממרכז חורב במפגש של רחוב חורב ודרך פיק"א, דרך דרך פיק"א, דרך חנקין, רחוב טרומפלדור, שכונת נווה שאנן (רחובות הגליל וחניתה), רחוב ניסנבוים, דרך יד לבנים.
כל האזור הענק הזה לא מכוסה ולא קרוב לשום קו של מטרונית.
ומדובר באזור שגרים בו הרבה רבבות של תושבים וכולל גם שני מוסדות אקדמיים גדולים שמשרתים סטודנטים מכל הארץ וודאי מכל אזור הצפון, וכן שני בתי חולים כלליים (בני ציון וכרמל).
אתה רוצה שכל האזור הענק הזה ישורת על ידי קווים שכונתיים בלבד?
 

droriko

New member
אני רוצה להבין חצי ממה שכתבת פה עכשיו

מה נתפסת להדר? הבעיה אינה בהדר
תסתכל על הציר שמתחיל בשפיץ של הכרמל בקצה הצפון-מערבי - תלך מרחוב טשרניחובסקי דרך שדרות הנשיא, שדרות מוריה, רחוב חורב, שדרות אבא חושי וכן ממרכז חורב במפגש של רחוב חורב ודרך פיק"א, דרך דרך פיק"א, דרך חנקין, רחוב טרומפלדור, שכונת נווה שאנן (רחובות הגליל וחניתה), רחוב ניסנבוים, דרך יד לבנים.
כל האזור הענק הזה לא מכוסה ולא קרוב לשום קו של מטרונית.
ומדובר באזור שגרים בו הרבה רבבות של תושבים וכולל גם שני מוסדות אקדמיים גדולים שמשרתים סטודנטים מכל הארץ וודאי מכל אזור הצפון, וכן שני בתי חולים כלליים (בני ציון וכרמל).
אתה רוצה שכל האזור הענק הזה ישורת על ידי קווים שכונתיים בלבד?
אני רוצה להבין חצי ממה שכתבת פה עכשיו
 
Welcome to Haifa

אני רוצה להבין חצי ממה שכתבת פה עכשיו
Welcome to Haifa
יש חיפה של המטרונית - חיפה של מטה.
ויש חיפה של מעלה - זאת שהמטרונית לא מטפסת אליה.
בהודעה הקודמת פירטתי בפניך את שני הצירים המרכזיים של חיפה של מעלה. שני צירים שמרכזים משני צידיהם את רוב שכונות המגורים של חיפה.
 

droriko

New member
מה אתה רוצה אבל להגיד פה

מה נתפסת להדר? הבעיה אינה בהדר
תסתכל על הציר שמתחיל בשפיץ של הכרמל בקצה הצפון-מערבי - תלך מרחוב טשרניחובסקי דרך שדרות הנשיא, שדרות מוריה, רחוב חורב, שדרות אבא חושי וכן ממרכז חורב במפגש של רחוב חורב ודרך פיק"א, דרך דרך פיק"א, דרך חנקין, רחוב טרומפלדור, שכונת נווה שאנן (רחובות הגליל וחניתה), רחוב ניסנבוים, דרך יד לבנים.
כל האזור הענק הזה לא מכוסה ולא קרוב לשום קו של מטרונית.
ומדובר באזור שגרים בו הרבה רבבות של תושבים וכולל גם שני מוסדות אקדמיים גדולים שמשרתים סטודנטים מכל הארץ וודאי מכל אזור הצפון, וכן שני בתי חולים כלליים (בני ציון וכרמל).
אתה רוצה שכל האזור הענק הזה ישורת על ידי קווים שכונתיים בלבד?
מה אתה רוצה אבל להגיד פה
שלאיזור הזה מגיעים הרבה אנשים אז אי אפשר לעשות קו שכונתי. גם לבת ים אחרי הצהריים מגיעים המון אנשים(שחוזרים מעבודה), כנ"ל רמת גן, כנ"ל צפון תל אביב, כנ"ל כפר סבא. כשאני אומר קו שכינותי אני לא מתכוון למיניבוס, אני מתכוון לאוטובוס שיסע בתדירות גבוהה.
 
סע לחיפה, תעלה לרכס הכרמל, תיסע בציר מחורב עד

מה אתה רוצה אבל להגיד פה
שלאיזור הזה מגיעים הרבה אנשים אז אי אפשר לעשות קו שכונתי. גם לבת ים אחרי הצהריים מגיעים המון אנשים(שחוזרים מעבודה), כנ"ל רמת גן, כנ"ל צפון תל אביב, כנ"ל כפר סבא. כשאני אומר קו שכינותי אני לא מתכוון למיניבוס, אני מתכוון לאוטובוס שיסע בתדירות גבוהה.
סע לחיפה, תעלה לרכס הכרמל, תיסע בציר מחורב עד
שכונת נווה שאנן ואז תבין.
כרגע אין לך מושג ותחושה באיזה סדר גודל מדובר.
 

droriko

New member
אגב כל השאלות שהעלתי

סע לחיפה, תעלה לרכס הכרמל, תיסע בציר מחורב עד
שכונת נווה שאנן ואז תבין.
כרגע אין לך מושג ותחושה באיזה סדר גודל מדובר.
אגב כל השאלות שהעלתי
גם אם נשמעות כאלה,ממש לא היו ניסיון להתנצח, אני באמת מתעניין.
 

alantan

New member
הכוונה היא שקו שאתה מגדיר שכונתי יהיה כמעט

אגב כל השאלות שהעלתי
גם אם נשמעות כאלה,ממש לא היו ניסיון להתנצח, אני באמת מתעניין.
הכוונה היא שקו שאתה מגדיר שכונתי יהיה כמעט
באורך של המטרונית עצמה. כמו כן, זמן הנסיעה בין הכרמל לתוואי המטרונית בהדר והעיר התחתית הוא ארוך יחסית (חוץ מהכרמלית שעושה זאת מהר אבל שמוגבלת מאוד בכיסוי שלה). יש הצדקה לקווים תדירים בכרמל שיפעלו במקביל למטרונית, כלומר בציר שהוא פחות או יותר מזרח-מערב.
 
מה פשר קו 112? מוזר מאד.

שינויי קווים בחיפה לקראת המטרונית ב2.8.2013
באתר המטרונית מודיעים על שינויים בקווי חיפה. ביחס לכך שמדובר בסוף השבוע הזה,
ההודעה די נסתרת.

שינויים מרכזיים שהבחנתי בהם:
- בחלקים רבים מצירי המטרונית פשוט יוציאו את הקווים למסלולי התחבורה הרגילים.
- קו 123 ימשיך לצומת קריית אתא (וכאמור לא בציר המטרונית), כך שזה יהפוך לקו ארוך עם יותר עיכובים, ופחות וויסות.
- קו 23 ישנה שם ל136 וגם הוא ימשיך לצומת קרית אתא. שוב, נקבל קצת יותר bus bunching..
- קו חירום 112 מנשר להדר במסלול עלום
- קו 111 בין טירת כרמל להדר, כנ"ל.

ציפיתי משום מה לקיצורי קווים ולא להארכתם.
מה פשר קו 112? מוזר מאד.
הרי את נשר מכסים שלושה קווים ממרכזית המפרץ - 70, 71 ו-78, ואין קו אחד ראשי כמו 45 בטירת כרמל. לכן מוזר איך אפשר לבנות מסלול של קו אחד בלבד להדר, מבלי שיעשה סיבוב מטורף כמו ש-79 עושה בערבים ובשבתות.

הארכת הקווים לצומת קרית אתא מבורכת (יש שם בכלל מקום למסוף?) אבל ההארכה של 23 הופכת אותו לעוד יותר מסורבל ממה שהוא היום.
 

דני הזמיר 666

Member
מנהל
אם יבטלו את קו 114 ?איך נגיע לנווה דוד ?

מה פשר קו 112? מוזר מאד.
הרי את נשר מכסים שלושה קווים ממרכזית המפרץ - 70, 71 ו-78, ואין קו אחד ראשי כמו 45 בטירת כרמל. לכן מוזר איך אפשר לבנות מסלול של קו אחד בלבד להדר, מבלי שיעשה סיבוב מטורף כמו ש-79 עושה בערבים ובשבתות.

הארכת הקווים לצומת קרית אתא מבורכת (יש שם בכלל מקום למסוף?) אבל ההארכה של 23 הופכת אותו לעוד יותר מסורבל ממה שהוא היום.
אם יבטלו את קו 114 ?איך נגיע לנווה דוד ?
ולכפר סמיר.
כי כוב שקו 112 יהיהחלופה לקו 11 וזהו קו נשר -הדר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה