הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
ולמה אגד לא מעמידה מכונות כרטיסים

אין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעון
לנוסע שמשלם, מקבל עודף, מטעין את הרב קו, ובסוף גם מוריד ניקוב. הראשון יכול לעבור בכמה שניות, (ניתן אפילו לעשות זאת ביעילות תוך כדי העליה לאוטובוס בלי להעצר), השני יכול לעכב את התור למשך חצי דקה-דקה. גם אם מדובר בקניית כרטיס חד־פעמי, ההתעסקות בכספים (הנוסע מוציא כסף מהארנק, הנהג בודק את הסכום שקיבל, הנהג מחזיר עודף, הנוסע בודק את הסכום שקיבל, הנהג מזכיר לנוסע לקחת את הכרטיס) היא עיכוב גדול בזמן, וחוויה לא נעימה לנוסעים שמחכים בתור למרגלות האוטובוס. השימוש ברב-קו אינו גורם עיכוב בהעלאת הנוסעים מצד עצמו (הרבה מהנוסעים כבר מודעים לכך שאין צורך להכניס את הכרטיס לשפתיים של המכשיר, אלא מספיק להניח אותו מלמעלה, אפילו בלי להוציא אותו מהארנק), אלא הטענת הרב-קו על ידי הנהג היא גורם העיכוב המשמעותי (כשאני צריך להטעין רב-קו, אני משתדל לעלות אחרון לאוטובוס, כדי שההטענה תתצבע ללא עיכוב נוסעים מאחורי, ועד כמה שאפשר תוך כדי התחלה נסיעה. אומנם באופן רשמי אסור להתעסק עם כירטוס וכספים במהלך נהיגה, אבל זו 'אות מתה' בספר החוקים והתקנות, שאף אחד לא שומר, ואף אחד לא אוכף).

על פי רוב חיילים / שוטרים / סוהרים עולים לאוטובוסים תוך כדי הצגת החוגר / תעודה לשניה, והם מבצעים את העליה היעילה ביותר לאוטובוס, בעיכוב מזערי לגמרי. מוזר לתלות בהם עיכוב משמעותי.

שמח לשמוע ממך שתם עידן המנקואיזם, מתנצל בפני כל נהגי אגד על האשמה עקב אי-ידיעה :)
ולמה אגד לא מעמידה מכונות כרטיסים
בנקודות מרכזיות מרובות נוסעים, כמו מסוף ארלוזורוב ומחוץ לתחנה המרכזית בירושלים?

על פניו זה אינטרס של אגד שכמה שיותר נוסעים יקנו כרטיסים מראש, וכך יושג חסכון בזמן הנסיעה באמצעות צמצום זמן העצירה לקליטת נוסעים = פחות שעות מנוע, פחות שעות נהיגה, פחות הוצאות כספיות. השקעה במכונת כרטיסים כזו אמורה להחזיר את עצמה מהר מאוד כלכלית, וגם משפרת את חווית הנסיעה. אני לא מציע לפזר מכונת כרטיסים בכל תחנה נידחת, כמנהג המטרונית (שם נתקלים בקשיי תפעול ניכרים במכונות שיכולות לקבל תשלום במזומן = תקלות רבות מדי), אבל כמה מכונות בודדות במקומות מרכזיים ומושגחים (רציפים עירוניים בתחנות מרכזיות, ליד רציפים של נסיעות מרובות נוסעים (מסוף ארלוזורוב, רציפי 405-480 בת"מ ירושלים, בתי חולים, אוניברסיטאות) יכולות לעשות פלאים. מה שטוב לרכבת ישראל ולכרטיסי הנסיעה באילת (אך מנגד מבוצע בריבוי תקלות ברק"ל ובמטרונית), יהיה טוב גם לנסיעות עירוניות ובין-עירוניות.
 

846

Active member
כל כרטיס שלא יהיה, צריך כיום

ולמה אגד לא מעמידה מכונות כרטיסים
בנקודות מרכזיות מרובות נוסעים, כמו מסוף ארלוזורוב ומחוץ לתחנה המרכזית בירושלים?

על פניו זה אינטרס של אגד שכמה שיותר נוסעים יקנו כרטיסים מראש, וכך יושג חסכון בזמן הנסיעה באמצעות צמצום זמן העצירה לקליטת נוסעים = פחות שעות מנוע, פחות שעות נהיגה, פחות הוצאות כספיות. השקעה במכונת כרטיסים כזו אמורה להחזיר את עצמה מהר מאוד כלכלית, וגם משפרת את חווית הנסיעה. אני לא מציע לפזר מכונת כרטיסים בכל תחנה נידחת, כמנהג המטרונית (שם נתקלים בקשיי תפעול ניכרים במכונות שיכולות לקבל תשלום במזומן = תקלות רבות מדי), אבל כמה מכונות בודדות במקומות מרכזיים ומושגחים (רציפים עירוניים בתחנות מרכזיות, ליד רציפים של נסיעות מרובות נוסעים (מסוף ארלוזורוב, רציפי 405-480 בת"מ ירושלים, בתי חולים, אוניברסיטאות) יכולות לעשות פלאים. מה שטוב לרכבת ישראל ולכרטיסי הנסיעה באילת (אך מנגד מבוצע בריבוי תקלות ברק"ל ובמטרונית), יהיה טוב גם לנסיעות עירוניות ובין-עירוניות.
כל כרטיס שלא יהיה, צריך כיום
לעבור ולידציה אצל הנהג. לא משנה איפה תקנה אותו.
 
או אצל הנהג או אצל כרטיסן/סדרן בכניסה האחורית

כל כרטיס שלא יהיה, צריך כיום
לעבור ולידציה אצל הנהג. לא משנה איפה תקנה אותו.
או אצל הנהג או אצל כרטיסן/סדרן בכניסה האחורית
בקווים עמוסים כמו 480 עדיף שתמיד יהיה כרטיסן ליד הדלת האחורית שיוכל להעלות אנשים שטרחו וקנו כרטיסים מראש, ופטורי תשלום למינהם (חיילים, שוטרים ואחרים)

והנהג יעסוק באנשים משלמים נטו.
זה יגרום לאנשים לקנות כרטיסיות/כרטיסים מראש. ויזרז את העלאת הנוסעים
 

846

Active member
נכון אבל, עוד עובד= עוד עלויות

או אצל הנהג או אצל כרטיסן/סדרן בכניסה האחורית
בקווים עמוסים כמו 480 עדיף שתמיד יהיה כרטיסן ליד הדלת האחורית שיוכל להעלות אנשים שטרחו וקנו כרטיסים מראש, ופטורי תשלום למינהם (חיילים, שוטרים ואחרים)

והנהג יעסוק באנשים משלמים נטו.
זה יגרום לאנשים לקנות כרטיסיות/כרטיסים מראש. ויזרז את העלאת הנוסעים
נכון אבל, עוד עובד= עוד עלויות
אבל היום אנו חיים בעידן שהסובסידה פוחתת משנה לשנה והעסקת עוד עובד תגדיל את ההוצאות.
וחוץ מזה אם נוסע "רגיל" הגיע וחיכה בתור לנהג ובינתיים הגיעו 30 חיילים ועלו מאחור ותפסו את כל מקומות הישיבה הנותרים, מה יעשה הנוסע שחיכה בתור בצורה מסודרת?
 
הנוסע יבין שפעם הבאה עדיף לו לקנות כרטיס מראש

נכון אבל, עוד עובד= עוד עלויות
אבל היום אנו חיים בעידן שהסובסידה פוחתת משנה לשנה והעסקת עוד עובד תגדיל את ההוצאות.
וחוץ מזה אם נוסע "רגיל" הגיע וחיכה בתור לנהג ובינתיים הגיעו 30 חיילים ועלו מאחור ותפסו את כל מקומות הישיבה הנותרים, מה יעשה הנוסע שחיכה בתור בצורה מסודרת?
הנוסע יבין שפעם הבאה עדיף לו לקנות כרטיס מראש
ואז יוכל גם לעלות מאחורה עם הכרטיסן.

זה בדיוק העניין.
אני והרבה אחרים מעדיפים שהנוסע הזה יגש לקופה ויקנה כרטיס או כרטיסיה. מאשר שיעסיק את הנהג בנושא הזה.

ובקשר לעובד נוסף, מדובר פה בעיחקר על הקווים העמוסים ביותר, בדוגמא כאן קו 480.
הקו הזה כבר מזמן היה צריך להיות בשיטת מלא וסע (עם זמן המתנה מקסימלי לשעות השפל בלילה).
זה קו שהיכות לדחוף עוד אוטובוס לתחנה מכסה את עלות הכרטיסן.
 
וכמובן גם ימנע מצב שאוטובוס בקו עמוס

הנוסע יבין שפעם הבאה עדיף לו לקנות כרטיס מראש
ואז יוכל גם לעלות מאחורה עם הכרטיסן.

זה בדיוק העניין.
אני והרבה אחרים מעדיפים שהנוסע הזה יגש לקופה ויקנה כרטיס או כרטיסיה. מאשר שיעסיק את הנהג בנושא הזה.

ובקשר לעובד נוסף, מדובר פה בעיחקר על הקווים העמוסים ביותר, בדוגמא כאן קו 480.
הקו הזה כבר מזמן היה צריך להיות בשיטת מלא וסע (עם זמן המתנה מקסימלי לשעות השפל בלילה).
זה קו שהיכות לדחוף עוד אוטובוס לתחנה מכסה את עלות הכרטיסן.
וכמובן גם ימנע מצב שאוטובוס בקו עמוס
יוצא חצי ריק.

שוב בדוגמא הנוכחית מדובר על שליש ריק
שליש זה 20 איש (כולל עמידה)
כלומר 380₪ הכנסות על הנסיעה שלא התקבלו.
 

olli3

New member
מנהל
בג"צ קבע - אין הסעה בעמידה בקווים ישירים

וכמובן גם ימנע מצב שאוטובוס בקו עמוס
יוצא חצי ריק.

שוב בדוגמא הנוכחית מדובר על שליש ריק
שליש זה 20 איש (כולל עמידה)
כלומר 380₪ הכנסות על הנסיעה שלא התקבלו.
בג"צ קבע - אין הסעה בעמידה בקווים ישירים
וארוכים.

אגד אוכפים זאת על ידי הסדרנים והנהגים שלא מאפשרים ליותר מ51 נוסעים לעלות בתחנת המוצא. אני נתקל בזה לא מעט בקווים עמוסים כגון 470 ו870 למשל.

מאד נפוץ לראות את 470 עומד ברציף ומחכה לזמן היציאה שלו עם דלתות סגורות ו51 נוסעים באוטובוס. ואז הוא מגיע לסורוקה, קולט עוד נוסעים בעמידה וממשיך. לא הבנתי איך הפסיקה בבג"צ מסתדרת עם זה שאוטובוס ישיר שעדיין לא עזב את עיר המוצא יסיע נוסעים בעמידה.

והייתה גם יצוגית כנגד אגד ומשרד התחבורה על מחלף הקבטל (מחלף הראל) של תושבי מבשרת ציון לגבי אוטובוסים שלא עצרו להם באופן קבוע או עצרו עם מקומות בעמידה בלבד.
 
צודק

בג"צ קבע - אין הסעה בעמידה בקווים ישירים
וארוכים.

אגד אוכפים זאת על ידי הסדרנים והנהגים שלא מאפשרים ליותר מ51 נוסעים לעלות בתחנת המוצא. אני נתקל בזה לא מעט בקווים עמוסים כגון 470 ו870 למשל.

מאד נפוץ לראות את 470 עומד ברציף ומחכה לזמן היציאה שלו עם דלתות סגורות ו51 נוסעים באוטובוס. ואז הוא מגיע לסורוקה, קולט עוד נוסעים בעמידה וממשיך. לא הבנתי איך הפסיקה בבג"צ מסתדרת עם זה שאוטובוס ישיר שעדיין לא עזב את עיר המוצא יסיע נוסעים בעמידה.

והייתה גם יצוגית כנגד אגד ומשרד התחבורה על מחלף הקבטל (מחלף הראל) של תושבי מבשרת ציון לגבי אוטובוסים שלא עצרו להם באופן קבוע או עצרו עם מקומות בעמידה בלבד.
צודק
http://elyon2.court.gov.il/files/06/270/015/T20/06015270.T20.htm

אבל עדיין אני מאמין שצריך כרטיסן בקווים ישירים ועמוסים מאחורה
 

846

Active member
התקנות מאפשרות הסעת 10 נוסעים בעמידה

בג"צ קבע - אין הסעה בעמידה בקווים ישירים
וארוכים.

אגד אוכפים זאת על ידי הסדרנים והנהגים שלא מאפשרים ליותר מ51 נוסעים לעלות בתחנת המוצא. אני נתקל בזה לא מעט בקווים עמוסים כגון 470 ו870 למשל.

מאד נפוץ לראות את 470 עומד ברציף ומחכה לזמן היציאה שלו עם דלתות סגורות ו51 נוסעים באוטובוס. ואז הוא מגיע לסורוקה, קולט עוד נוסעים בעמידה וממשיך. לא הבנתי איך הפסיקה בבג"צ מסתדרת עם זה שאוטובוס ישיר שעדיין לא עזב את עיר המוצא יסיע נוסעים בעמידה.

והייתה גם יצוגית כנגד אגד ומשרד התחבורה על מחלף הקבטל (מחלף הראל) של תושבי מבשרת ציון לגבי אוטובוסים שלא עצרו להם באופן קבוע או עצרו עם מקומות בעמידה בלבד.
התקנות מאפשרות הסעת 10 נוסעים בעמידה
באוטובוס מדגם בינעירוני בהתאם לכתוב ברישיון הרכב.
 

olli3

New member
מנהל
אז פסיקת בג"צ בנושא שאסור להסיע נוסעים בעמידה

התקנות מאפשרות הסעת 10 נוסעים בעמידה
באוטובוס מדגם בינעירוני בהתאם לכתוב ברישיון הרכב.
אז פסיקת בג"צ בנושא שאסור להסיע נוסעים בעמידה
באוטובוס מדגם בין עירוני בקו ישיר או בקו ארוך (מרחק), הינה לא קבילה?

רישיון הרכב הוא דבר אחד, אך רישיון הקו הוא דבר שני. מה נכתב ברישיון קווים ישירים?

אין לי טענות לאף חברה, אני פשוט מנסה להבין האם הפסיקה הזאת של בג"צ הפכה להיות בגדר המלצה בלבד או משהו כזה?
 

846

Active member
הקווים 480 ו 405 אינם קווים ארוכים, 60 ק"מ

אז פסיקת בג"צ בנושא שאסור להסיע נוסעים בעמידה
באוטובוס מדגם בין עירוני בקו ישיר או בקו ארוך (מרחק), הינה לא קבילה?

רישיון הרכב הוא דבר אחד, אך רישיון הקו הוא דבר שני. מה נכתב ברישיון קווים ישירים?

אין לי טענות לאף חברה, אני פשוט מנסה להבין האם הפסיקה הזאת של בג"צ הפכה להיות בגדר המלצה בלבד או משהו כזה?
הקווים 480 ו 405 אינם קווים ארוכים, 60 ק"מ
נסיעה במשך 50 דקות אינה נחשבת ארוכה.
 

olli3

New member
מנהל
השאלה היא כזאת

הקווים 480 ו 405 אינם קווים ארוכים, 60 ק"מ
נסיעה במשך 50 דקות אינה נחשבת ארוכה.
השאלה היא כזאת
האם הפסיקה קבעה כי קו ישיר וארוך יהיה מוגדר ככזה שיצא ללא נוסעים בעמידה בכלל או קו שהוא ישיר ו/או ארוך?

זה לא היה ברור ונראה לי שתוך כדי ששאלתי את זה עכשיו, הבנתי את ההיגיון שעומד מאחורי העניין. הרי קווים ארוכים יש בשפע (מאספים שחורשים את המדינה). ובהם אין הגיון להגביל את מספר הנוסעים בעמידה, למרות שהמסלול שלהם ארוך.
 

846

Active member
כרגיל ניסוח מישפטי מעורפל,

השאלה היא כזאת
האם הפסיקה קבעה כי קו ישיר וארוך יהיה מוגדר ככזה שיצא ללא נוסעים בעמידה בכלל או קו שהוא ישיר ו/או ארוך?

זה לא היה ברור ונראה לי שתוך כדי ששאלתי את זה עכשיו, הבנתי את ההיגיון שעומד מאחורי העניין. הרי קווים ארוכים יש בשפע (מאספים שחורשים את המדינה). ובהם אין הגיון להגביל את מספר הנוסעים בעמידה, למרות שהמסלול שלהם ארוך.
כרגיל ניסוח מישפטי מעורפל,
ואם לא רשום ברישיון הקו שהוא ישיר וארוך הרי שהתקנה אינה חלה עליו....
ולמיטב ידיעתי, אין בארץ שום קו כזה.
 

olli3

New member
מנהל
כרגיל, מדינה מצחיקה.

כרגיל ניסוח מישפטי מעורפל,
ואם לא רשום ברישיון הקו שהוא ישיר וארוך הרי שהתקנה אינה חלה עליו....
ולמיטב ידיעתי, אין בארץ שום קו כזה.
כרגיל, מדינה מצחיקה.
 

846

Active member
ואם יעלו מאחור, מה עם המחסור

הנוסע יבין שפעם הבאה עדיף לו לקנות כרטיס מראש
ואז יוכל גם לעלות מאחורה עם הכרטיסן.

זה בדיוק העניין.
אני והרבה אחרים מעדיפים שהנוסע הזה יגש לקופה ויקנה כרטיס או כרטיסיה. מאשר שיעסיק את הנהג בנושא הזה.

ובקשר לעובד נוסף, מדובר פה בעיחקר על הקווים העמוסים ביותר, בדוגמא כאן קו 480.
הקו הזה כבר מזמן היה צריך להיות בשיטת מלא וסע (עם זמן המתנה מקסימלי לשעות השפל בלילה).
זה קו שהיכות לדחוף עוד אוטובוס לתחנה מכסה את עלות הכרטיסן.
ואם יעלו מאחור, מה עם המחסור
במקומות הישיבה שחווצר לעולים מקדימה.
מי שעומד בתור מאחור יעלה מהר יותר ממי שעמד "כמו ילד טוב" מקדימה וחיכה בסבלנות.....
 
מי שעמד בתור מקדימה הוא ילד רע

ואם יעלו מאחור, מה עם המחסור
במקומות הישיבה שחווצר לעולים מקדימה.
מי שעומד בתור מאחור יעלה מהר יותר ממי שעמד "כמו ילד טוב" מקדימה וחיכה בסבלנות.....
מי שעמד בתור מקדימה הוא ילד רע
לא ילד טוב

ילד טוב הוא זה שהולך וקונה כרטיסים בקופה מראש, או טוען כרטיסיות מראש. ולכן יכול לעלות מאחורה.

מי שמתעקש לקנות אצל הנהג, שיעמוד. אין שופם בעיה עם זה.
 

846

Active member
ומה עם התור בקופה?

מי שעמד בתור מקדימה הוא ילד רע
לא ילד טוב

ילד טוב הוא זה שהולך וקונה כרטיסים בקופה מראש, או טוען כרטיסיות מראש. ולכן יכול לעלות מאחורה.

מי שמתעקש לקנות אצל הנהג, שיעמוד. אין שופם בעיה עם זה.
ומה עם התור בקופה?
גם זה לוקח זמן שיש עומס
 

25306yosef

New member
האם באמת תם עידן המנקו באגד ????

קודם כל, זמן כיסוי התור הרישמי בקו 480
הוא 10 דקות, בתדירות של 10 או 12 דקות אי אפשר להכנס לתור 5 דקות קודם.
בנוסף, משרד התחבורה אינו מאפשר ברוב המיקרים (פרט לארועים משמעותיים) הכנסת אוטובוס נוסף לתור וקליטת הנוסעים ע"י שני אוטובוסים בו זמנית.

הדבר העיקרי שמעכב כיום את קליטת הנוסעים באוטובוס בכל הקווים הוא השימוש ברב קו.
גם אם חלק מהנוסעים היה מטעין את הכרטיס בקופה, עדיין צריך לעבור דרך הנהג אחד - אחד.
מעטים קונים כרטיס נסיעה בודד בקופה.

כיום נידרשים כל הנוסעים הזכאים להנחה כולשהי להציג תעודה מתאימה : חוגר / קצין / שוחר / ותיק / נכה. גם זה מעכב את קליטת הנוסעים.

כמו כן, אם יש סמוי בתחנה הוא כמובן יתן דו"ח על יציאה באיחור במידה והאוטובוס התעכב, ואם האוטובוס יצא בזמן, הוא יתן דו"ח עלכך שנישארו נוסעים בתחנה...
אז מה צריך לעשות????

דבר אחרון, למי שלא יודע, תם עידן המנקו באגד, הכל ניכנס למשכורת ועובר למס ההכנסה....
אז אפשר להפסיק להתלונן על נהגי אגד המנקואיסטים......
האם באמת תם עידן המנקו באגד ????
נראה לי שלא !!!

נראה לי שעידן המנקו באגד עדיין קיים, אך להבדיל מהעבר המנקו מוכנס למשכורת ומשולם עליו מס.

כלומר, המשכורת גבוהה יותר לנהג שמוכר יותר כרטיסים. כך שהמנקו עדיין מקודש וזו סיבה מספיק טובה לא להציב מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה