תגבור הרכבות לתחנת שדרותהודעות ודיווחים
מחבלים זרקו אבנים על קו 961, אם ובנה נפצעו.הודעות ודיווחים
כל הכבוד לנהג!מחבלים זרקו אבנים על קו 961, אם ובנה נפצעו.
אם ובנה הקטן נפצעו באורח קל משברי זכוכית לאחר שערבים רגמו אוטובוס ישראלי בקו 961 סמוך לכפר עוג׳ה שבבקעת הירדן - כך נודע לראשונה לחדשות 0404.
שמשת האוטובוס נופצה כתוצאה מסלע שפגע בו ובאוטובוס פרצה בהלה בקרב הנוסעים. באוטובוס נסעו גם חיילים, אך זה המשיך בנסיעה ולא עצר. בתמונה: האוטובוס שנפגע.
הודעות ודיווחים
הכותרת יותר אופטימית מהתוכןחידוש רכבות הלילה מב"ש לנתב"ג.
תשובה לשאלתו של עמוד השדרה ואחרים.
בימים הקרובים תחלנה עבודות לילה בקו הרכבת לנתב"ג. על מנת שלא ליצור חוסר רציפות בשירות רכבות הלילה, הוחלט ברכבת לחדשן רק לאחר סיום עבודות הלילה ולא מיד עם חידוש התנועה בקו. מחר אנסה לקבל הערכת זמן למשך עבודות הלילה.
חכה שאחזור עם נתון הערכת משך העבודותהכותרת יותר אופטימית מהתוכן
באיזו נקודה בקו נעשות עבודות.חידוש רכבות הלילה מב"ש לנתב"ג.
תשובה לשאלתו של עמוד השדרה ואחרים.
בימים הקרובים תחלנה עבודות לילה בקו הרכבת לנתב"ג. על מנת שלא ליצור חוסר רציפות בשירות רכבות הלילה, הוחלט ברכבת לחדשן רק לאחר סיום עבודות הלילה ולא מיד עם חידוש התנועה בקו. מחר אנסה לקבל הערכת זמן למשך עבודות הלילה.
העבודות הן עבודות על המבנה מדרום לקריית גתבאיזו נקודה בקו נעשות עבודות.
הרי השיטפון קרה בין נתב״ג לשפירים (והרכבות האלו ממשיכות לעבוד), לא בקטע בין נתב״ג לבאר שבע.
אולי הכוונה היא לעבודות מדרום לקרית גת?
אוקיי, זה כבר יותר הגיוני, תודה!העבודות הן עבודות על המבנה מדרום לקריית גת
והן צפויות להימשך מספר שבועות.
הודעות ודיווחים
עוד פרט קטן: המכרז לביצוע הקשת עשוי לכלולנוסף: מכרז לביצוע קשת מודיעין
אמנם כרגע עדיין מדובר בקשת בענן, אך נודע לי כי קיימת כוונה לפרסם מכרז לביצוע הקשת באפריל השנה. קשת מודיעין כוללת בתוכה שני גשרים, שאורכו של הארוך מביניהם מגיע לכמעט קילומטר. נוכחות הגשרים בקשת היא זו שהביאה לאומדן (מלפני כשלוש שנים) בן רבע מיליארד ש"ח של הפרויקט. בימים אלה נעשים ניסיונות של אנשי התכנון לקצר את אורכו של הגשר הארוך, במטרה להביא להוזלת הפרויקט. עוד נודע לי, כי בתוואי קטע א' של A1, בין הגשרים 4 ו-5 מתוכנן לקום מבנה שו"ב עבור התחנה התפעולית במקום. לא מן הנמנע כי תכנונה מחדש של הקשת למודיעין יגרור אחריו דחייה בפרסום מכרז הביצוע.
לא ידעתי שהקשת הזאת כל כך מסובכתנוסף: מכרז לביצוע קשת מודיעין
אמנם כרגע עדיין מדובר בקשת בענן, אך נודע לי כי קיימת כוונה לפרסם מכרז לביצוע הקשת באפריל השנה. קשת מודיעין כוללת בתוכה שני גשרים, שאורכו של הארוך מביניהם מגיע לכמעט קילומטר. נוכחות הגשרים בקשת היא זו שהביאה לאומדן (מלפני כשלוש שנים) בן רבע מיליארד ש"ח של הפרויקט. בימים אלה נעשים ניסיונות של אנשי התכנון לקצר את אורכו של הגשר הארוך, במטרה להביא להוזלת הפרויקט. עוד נודע לי, כי בתוואי קטע א' של A1, בין הגשרים 4 ו-5 מתוכנן לקום מבנה שו"ב עבור התחנה התפעולית במקום. לא מן הנמנע כי תכנונה מחדש של הקשת למודיעין יגרור אחריו דחייה בפרסום מכרז הביצוע.
גם אני לא, אבל חדשות טובות.לא ידעתי שהקשת הזאת כל כך מסובכת
זה היה ברור לפי תנאי השטח(מסילה במרכז הכביש)לא ידעתי שהקשת הזאת כל כך מסובכת
לא קיים כבר מעבר מתחת לכביש?זה היה ברור לפי תנאי השטח(מסילה במרכז הכביש)
והעובדה שקשת "רגילה"(ללא הפרדת מפלסים- 2 גשרים מרמזים שזה שכן תהיה הפרדה) תגביל קיבולת במסילה.
מתחת? לא אפשרי..לא קיים כבר מעבר מתחת לכביש?
עליך לזכור שהתכנון הסופי הוא עוד יותר מורכבלא קיים כבר מעבר מתחת לכביש?
13 קבלנים השתתפו היום בכנס מציעים למכרז הדיפוכנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".
כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.
ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.
בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.
יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.
המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:
"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .
מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.
מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:
"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.
הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.
בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.
מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.
תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.
מקור: נת"ע
תודה, זה עונה בעקיפין גם על השאלה שלי...13 קבלנים השתתפו היום בכנס מציעים למכרז הדיפו
13 קבלנים מהגדולים בארץ השתתפו היום בכנס מציעים למכרז הדיפו, מרכז התחזוקה והתפעול של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, ופורטל הדיפו שיוקמו בפ"ת ע"י חברת נ.ת.ע. הקבלן יבחר תוך חצי שנה ויתחיל בעבודות, שימשכו כארבע שנים.
י
ו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר: " השאלה אם תהיה רכבת קלה במטרופולין ת"א כבר אינה עומדת על הפרק. יש לנו רוח גבית חזקה משר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, ואנחנו כבר עמוק מאוד בתוך הפרויקט."
חברת נ.ת.ע ממשיכה לקדם במלוא המרץ את פרויקט הרכבת במטרופולין ת"א. לאחר שקיימה שלשום כנס מציעים למערכת הרכבתית, בהשתתפות ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף חברות ישראליות, שעברו את שלב המיון המוקדם, קיימה היום נ.ת.ע, כנס חשוב נוסף. הפעם מדובר בכנס קבלנים למכרז הדיפו, מרכז התחזוקה והתפעול של הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, ופורטל הדיפו, שיוקמו בקריית אריה בפ"ת.
שלושה עשר קבלנים, מהגדולים בארץ השתתפו היום בכנס, שנערך בכפר המכבייה בר"ג, ביניהם :מינרב, סולל בונה, דניה סיבוס,שפיר ואלי ויואל עזריה.
י
ו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר אמר כי מכרז הדיפו, ופורטל הדיפו הינם אבן דרך חשובה מאוד בהקמת פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, ויחד עם מכרז המערכת הרכבתית שנמצא בעיצומו, ומכרז מכונת הכרייה TBM, שיצא בקרוב, מוכיחים את רצינות נ.ת.ע בהקמת הפרויקט הענק הזה.
"השאלה אם תהיה רכבת קלה במטרופולין ת"א כבר אינה עומדת על הפרק. יש לנו רוח גבית חזקה משר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ ואנחנו עמוק מאוד בתוך הפרויקט", אמר ויז'ניצר.
המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע , משה בן אלון, אמר בכנס כי פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, הכולל שמונה קווים הינו פרויקט לאומי, שיגרום למטרופולין ת"א להיות בשורה אחת עם יתר הערים הגדולות בעולם :
" כל אדם שמגיע למטרופולין גדול בעולם מסתכל קודם כל, כדי להבין ולהתמצא, על רשת המטרו המקומית, ורק אח"כ על שאר אמצעי התחבורה. אני מאמין שכך יהיה גם תוך כמה שנים במטרופולין ת"א. אנחנו מעריכים כי נסיים את הליכי המכרז בסוף שנה זאת, ובשנה הבאה נתחיל בעבודות בכל רחבי המטרופולין", אמר בן אלון.
מנהל הקו האדום, טוני ברצ'ל אמר בכנס כי הצלחת מכרז הדיפו ופורטל הדיפו, היא ציון דרך משמעותי בהצלחת כל פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.
"הפרויקט המורכב הזה תלוי בשלושה גורמים שאסור להתפשר על אף אחד מהם: עמידה בלוח זמנים, הקפדה על בטיחות ועמידה בסטנדרטים גבוהים של איכות. כל אלה יבטיחו לנו כי פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין בכלל, והקו האדום בפרט, יהיו הצלחה גדולה", אמר ברצ'ל.
בקרוב יתמודדו במכרז זה גם חברות וקבלנים מחו"ל. הזוכה במכרז יבחר בעוד חצי שנה.
העבודות צפויות להימשך כארבע שנים.
מקור: נת"ע
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.