אז מה נאמר היום בוועדה בכנסת על ציר ז'בוטינסקי?

מצב
הנושא נעול.
הענין אפילו לא היה על אש קטנה והאדישות של משרד התחבורה

זה מה שכתבתי
שהיתה סערה לפני כשנה בעקבות מות התאומים.
אבל עד שראש העיר לא קם ועשה מעשה [ולא משנה אם אתם בעד או נגד המעשה שעשה] העניין היה "על אש קטנה".

ודרך אגב, זאת עובדה מצערת כמובן שגם בדבר מצער שכזה אחד האנשים שדחפו חזק את הנושא בשבועיים האחרונים הוא חרדי - הרב אייכלר, בעקבות מותו של רב ידוע בציר לפני כשבועיים.

ודרך אגב 2: אני ממש לא מתעסק בכל מה שמסביב, בכל ההצעות שהוצעו, כולל על ידיך ועל ידי משתתפים נוספים בפורום, או בכלל.

אותי מעניין רק דבר אחד : שיעשו מה שיעשו על מנת למנוע את ההרג בדרכים.
אינני איש מקצוע בתחום [מלבד עברי כנהג רכב ציבורי], ואין לי הצעות ותוכניות.
את זה צריכים לעשות אנשים שזה מקצועם, או אנשים שמבינים בתכנון.
אודה ולא אבוש שכבר עייפתי מרוב מחשבות מה צריך לעשות איפה...
אני חושב שאת המעט שלי עשיתי בעצם הקמת קול הזעקה.
הענין אפילו לא היה על אש קטנה והאדישות של משרד התחבורה
לכך שהחלק המזרחי של המת"צ היה סגור מעידה על כך.
אם הענין היה על אש אפילו קטנה, למשרד התחבורה היו תשובות בדיון היום.
 

ארזS

New member
העניין בהחלט היה על אש קטנה

הענין אפילו לא היה על אש קטנה והאדישות של משרד התחבורה
לכך שהחלק המזרחי של המת"צ היה סגור מעידה על כך.
אם הענין היה על אש אפילו קטנה, למשרד התחבורה היו תשובות בדיון היום.
העניין בהחלט היה על אש קטנה
ומידי פעם היה כתוב בכל מיני מקומות על הנושא הכאוב הזה, אפילו שמעתי ברדיו דיון קצר בנושא לפני כמה חודשים.
זה נקרא על אש קטנה.
&nbsp
זה שמשרד התחבורה היה אדיש - זה עניין אחר, ידוע וכואב, ועל זה זעקתי וחזרתי והתרעתי אבל הם ישנו שינה עמוקה...
 

32103210

New member
שינויים גאומטריים בכביש,מצלמות מהירות לאכיפה ,20 פקחים

העניין בהחלט היה על אש קטנה
ומידי פעם היה כתוב בכל מיני מקומות על הנושא הכאוב הזה, אפילו שמעתי ברדיו דיון קצר בנושא לפני כמה חודשים.
זה נקרא על אש קטנה.
&nbsp
זה שמשרד התחבורה היה אדיש - זה עניין אחר, ידוע וכואב, ועל זה זעקתי וחזרתי והתרעתי אבל הם ישנו שינה עמוקה...
שינויים גאומטריים בכביש,מצלמות מהירות לאכיפה ,20 פקחים
עם מגפונים במקומות המועדים לפורענות ,ועוד כמה שוטרים ,יעשו את העבודה.
 
אפיקים באו לוועדה? ודן לא באו?!האם אפיקים הולכים לזכות במכרז

אז מה נאמר היום בוועדה בכנסת על ציר ז'בוטינסקי?
הסדר אינו מייצג את הסדר בו התנהלה הוועדה.

1. ראש עיריית פתח תקווה אמר שהוא לא יפגע ברכב הפרטי בציר ז'בוטינסקי (ממש כך, בבירור, לא במשפטים מתחמקים). הפיתרון שהציג, למנהר את המת"צ. בנוסף אמר שהמת"צ תוכנן עבור רכבת ולא עבור אוטובוסים ולכן הוא לא מוכן שאוטובוסים יסעו במת"צ.

2. משרד התחבורה (יוצג על ידי מאיר חן ועירית שפרבר). מאיר חן טען שעובדים על זה והם בוחנים בשטח, יש המלצות, הנושא בבדיקה. אין לקיחת אחריות, אין תוכנית לפיתרון המצב. נמסר כי בתחילת שנת 2015 יחלו העבודות על הרכבת הקלה. (וקיבל ביקורת רבה על כך לאחר שחברי הוועדה שמעו פתרונות שהוצגו).עירית שפרבר אמרה כי יש לעודד תחבורה ציבורית אך יחד עם זאת צריך להתייחס לרכב הפרטי. פתרון שהוצע: לא ממליצה להשאיר סגור ולא ממליצה להשאיר פתוח (את המת"צ).

3. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ביקשה שינהגו בציר הזה רק נהגים וותיקים ומנוסים ושיורשו לנהוג בציר רק נהגים כאלו שעברו הכשרה מתאימה. בנוסף, לבצע הסברה להולכי הרגל בציר (לא פירטו כיצד תתבצע ההסברה בפועל). נאמר גם כי בכל שבוע-שבועיים מתבצע עם העיריה סיור משותף במת"צ. הציע כי יוצבו מצלמות בצמתים שיצלמו אוטובוסים והולכי הרגל (לא פירט - כנראה לשם תיעוד עבירות תנועה של אוטובוסים והולכי הרגל), לא הייתה התייחסות לנתיב כלי הרכב הפרטיים.

4. אור ירוק - הפיתרון שהוצג הוא הפרדה מפלסית (גשרים ומנהרות). נאמר שלא הגיוני שכל כך הרבה זמן מדברים ולא עושים כלום בהקשר הבטיחות בציר (דיבר על שיפור משועותי ולא מה בוצע).

5. חברת קווים: שותפים לדיעת אור ירוק.

6. חברת אפיקים: יש למצוא פתרונות עם עלות נמוכה מבחינת התשתית. עוד נאמר כי רוב ההרוגים הם בשעות הערב כשהתנועה דלילה.

7. משטרת ישראל: נמסר כי חלק גדול מהתאונות קרו בשעות הצהריים. לא ניתנו פתרונות. ציין כי יש בעיה של התמצאות הולכי הרגל בציר.

8. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ עדי קול אמרה כי היא תומכת בהחלטה של ראש העיר לסגירת המת"צ, יחד עם זאת, אמרה כי לסגור את המת"צ - אינו פיתרון. סיכמה את דבריה בבקשה לשר התחבורה ולמנכ"ל עבור פיתרון, נעקוב ונעשה דיון נוסף לגבי לו"ז ביצוע.

9. ח"כ דוד צור - הציג פתרון של הצבת מצלמה בכל פניה.

10. ח"כ אורי מקלב - אמר כי ישמח לקשר בין עיריית פתח תקווה למשרד התחבורה ושגם בירושלים נהרגו במת"צ אנשים וכי הדבר אינו מיוחד לפתח תקווה. אמר כי הדברים חוזרים על עצמם ואף אחד לא לוקח אחריות.

11. ח"כ אייכלר - מתנגד למת"צ, בעד נת"צ ימיני. אמר כי ראש הממשלה צריך להתייחס לכך אישית מכיוון שמדובר בפיקוח נפש.

12. ח"כ בועז טופורובסקי - אמר שאין הסקת מסקנות, גורמים שצריכים לשלם מחיר על טעויות לא משלמים מחיר על טעויות. ביקש מסקנות ממשרד התחבורה ולא נענה.

13. חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה שמפספים את הקונספט, שצריך לשים את הולכי הרגל בעדיפות הראשונה וליצור מעברים מהירים ונוחים להולכי הרגל ולא גדרות ורמזורים מעיקים. זנדברג אמרה כי בכל מהלך התכנון פספסו בענק את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ובעצם גרמו להם להרגיש לא רצויים בציר עקב ההעדפה המובהקת לרכב הפרטי. הפיתרון שהציעה היה מתן עדיפות להולכי הרגל בכל הציר. עוד אמרה שיש להפסיק להסתכל על הציר כאוטוסטראדה ולהבין כי מדובר בחלק ממרקם עירוני ולהפוך את הציר ליותר ידידותי.

14. 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל אמרו שהפיתרון של נת"צ ימני אינו פיתרון ראוי וכי המצב החדש אינו פתרון טוב לאף אחד בעצם. הוצגו דוגמאות של מת"צ מהעולם כמו מקולמוביה. עוד נאמר כי קיים סיכון בטיחותי גם בנת"צ ימיני מבחינת הולכי הרגל (שדה ראיה, צפיפות אוטובוסים, מכוניות שחותכות ימינה). ביקשו לדעת מי תכנן את המת"צ ומי ייקח אחריות על פתרון תחבורתי. ביקשו לדעת האם יש נוהל של משרד התחבורה לגבי בטיחות במת"צ. נאמר כי יש לתקן את הליקויים ולדאוג למעבר בטוח של הולכי הרגל.

15. תחבורה בדרך שלנו - ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הציג פיתרון; מתן עדיפות להולכי הרגל (כפי שנקבע בתקנות מ2006) ובעצם ליצור מצב בו יש גל ירוק להולכי הרגל כך שהם לא יתקעו באיי התנועה + גל ירוק מקביל (בכיוון החצייה של הולכי הרגל) לכלי הרכב בציר ז'בוטינסקי עצמו למען זרימת התנועה, הימנעות מפקקים מיותרים לרווחת כולם (כולל הרכב הפרטי שכל כך מקדשים אותו) וחשוב מכך עבור הולכי הרגל ועבור כך שהדרך תישאר פנויה כמה שניתן עבור רכבי חרום. הוצע גם ביטול פניות שמאלה מציר ז'בוטינסקי לרחובות אחרים על מנת ליצור זרימת תנועה בציר ז'בוטינסקי עצמו ובכך להפחית את העומס על הציר לכולם. ניתנו דוגמאות של קווי אוטובוס, השוואה בין 66 ל82 במקטע שבין קפלן למחלף גהה, קו 82 יצא מהיר יותר בתקופה בה הוא נסע מחוץ למת"צ לעומת 66 שנסע בתוך המת"צ. הדוגמאה מביאה את המצב בו אי עדיפות לתחבורה הציבורית ברמזורים. הוסכם עם חברת הכנסת, תמר זנדברג שיש לשנות את הקונספט וליצור מצב בו תהיה עדיפות להולכי הרגל.
אפיקים באו לוועדה? ודן לא באו?!האם אפיקים הולכים לזכות במכרז
האם זה מרמז משהו?
הרי דן היא החברה בעלת הפעילות הגדולה ביותר במת"צ, ודווקא הם לא שלחו נציג, ואילו אפיקים שלחו.
אגב עד עכשיו בתוך המת"צ בז'בוטינסקי/היצירה לכיוון פ"ת תמיד חנו אוטובוסים של אפיקים, בדרך כלל אוטובוס אחד והרבה פעמים שני אוטובוסים ואף יותר. היכן הם יחנו עכשיו?
 

amit1270

New member
זאת התגובה של משרד התחבורה??

אז מה נאמר היום בוועדה בכנסת על ציר ז'בוטינסקי?
הסדר אינו מייצג את הסדר בו התנהלה הוועדה.

1. ראש עיריית פתח תקווה אמר שהוא לא יפגע ברכב הפרטי בציר ז'בוטינסקי (ממש כך, בבירור, לא במשפטים מתחמקים). הפיתרון שהציג, למנהר את המת"צ. בנוסף אמר שהמת"צ תוכנן עבור רכבת ולא עבור אוטובוסים ולכן הוא לא מוכן שאוטובוסים יסעו במת"צ.

2. משרד התחבורה (יוצג על ידי מאיר חן ועירית שפרבר). מאיר חן טען שעובדים על זה והם בוחנים בשטח, יש המלצות, הנושא בבדיקה. אין לקיחת אחריות, אין תוכנית לפיתרון המצב. נמסר כי בתחילת שנת 2015 יחלו העבודות על הרכבת הקלה. (וקיבל ביקורת רבה על כך לאחר שחברי הוועדה שמעו פתרונות שהוצגו).עירית שפרבר אמרה כי יש לעודד תחבורה ציבורית אך יחד עם זאת צריך להתייחס לרכב הפרטי. פתרון שהוצע: לא ממליצה להשאיר סגור ולא ממליצה להשאיר פתוח (את המת"צ).

3. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ביקשה שינהגו בציר הזה רק נהגים וותיקים ומנוסים ושיורשו לנהוג בציר רק נהגים כאלו שעברו הכשרה מתאימה. בנוסף, לבצע הסברה להולכי הרגל בציר (לא פירטו כיצד תתבצע ההסברה בפועל). נאמר גם כי בכל שבוע-שבועיים מתבצע עם העיריה סיור משותף במת"צ. הציע כי יוצבו מצלמות בצמתים שיצלמו אוטובוסים והולכי הרגל (לא פירט - כנראה לשם תיעוד עבירות תנועה של אוטובוסים והולכי הרגל), לא הייתה התייחסות לנתיב כלי הרכב הפרטיים.

4. אור ירוק - הפיתרון שהוצג הוא הפרדה מפלסית (גשרים ומנהרות). נאמר שלא הגיוני שכל כך הרבה זמן מדברים ולא עושים כלום בהקשר הבטיחות בציר (דיבר על שיפור משועותי ולא מה בוצע).

5. חברת קווים: שותפים לדיעת אור ירוק.

6. חברת אפיקים: יש למצוא פתרונות עם עלות נמוכה מבחינת התשתית. עוד נאמר כי רוב ההרוגים הם בשעות הערב כשהתנועה דלילה.

7. משטרת ישראל: נמסר כי חלק גדול מהתאונות קרו בשעות הצהריים. לא ניתנו פתרונות. ציין כי יש בעיה של התמצאות הולכי הרגל בציר.

8. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ עדי קול אמרה כי היא תומכת בהחלטה של ראש העיר לסגירת המת"צ, יחד עם זאת, אמרה כי לסגור את המת"צ - אינו פיתרון. סיכמה את דבריה בבקשה לשר התחבורה ולמנכ"ל עבור פיתרון, נעקוב ונעשה דיון נוסף לגבי לו"ז ביצוע.

9. ח"כ דוד צור - הציג פתרון של הצבת מצלמה בכל פניה.

10. ח"כ אורי מקלב - אמר כי ישמח לקשר בין עיריית פתח תקווה למשרד התחבורה ושגם בירושלים נהרגו במת"צ אנשים וכי הדבר אינו מיוחד לפתח תקווה. אמר כי הדברים חוזרים על עצמם ואף אחד לא לוקח אחריות.

11. ח"כ אייכלר - מתנגד למת"צ, בעד נת"צ ימיני. אמר כי ראש הממשלה צריך להתייחס לכך אישית מכיוון שמדובר בפיקוח נפש.

12. ח"כ בועז טופורובסקי - אמר שאין הסקת מסקנות, גורמים שצריכים לשלם מחיר על טעויות לא משלמים מחיר על טעויות. ביקש מסקנות ממשרד התחבורה ולא נענה.

13. חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה שמפספים את הקונספט, שצריך לשים את הולכי הרגל בעדיפות הראשונה וליצור מעברים מהירים ונוחים להולכי הרגל ולא גדרות ורמזורים מעיקים. זנדברג אמרה כי בכל מהלך התכנון פספסו בענק את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ובעצם גרמו להם להרגיש לא רצויים בציר עקב ההעדפה המובהקת לרכב הפרטי. הפיתרון שהציעה היה מתן עדיפות להולכי הרגל בכל הציר. עוד אמרה שיש להפסיק להסתכל על הציר כאוטוסטראדה ולהבין כי מדובר בחלק ממרקם עירוני ולהפוך את הציר ליותר ידידותי.

14. 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל אמרו שהפיתרון של נת"צ ימני אינו פיתרון ראוי וכי המצב החדש אינו פתרון טוב לאף אחד בעצם. הוצגו דוגמאות של מת"צ מהעולם כמו מקולמוביה. עוד נאמר כי קיים סיכון בטיחותי גם בנת"צ ימיני מבחינת הולכי הרגל (שדה ראיה, צפיפות אוטובוסים, מכוניות שחותכות ימינה). ביקשו לדעת מי תכנן את המת"צ ומי ייקח אחריות על פתרון תחבורתי. ביקשו לדעת האם יש נוהל של משרד התחבורה לגבי בטיחות במת"צ. נאמר כי יש לתקן את הליקויים ולדאוג למעבר בטוח של הולכי הרגל.

15. תחבורה בדרך שלנו - ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הציג פיתרון; מתן עדיפות להולכי הרגל (כפי שנקבע בתקנות מ2006) ובעצם ליצור מצב בו יש גל ירוק להולכי הרגל כך שהם לא יתקעו באיי התנועה + גל ירוק מקביל (בכיוון החצייה של הולכי הרגל) לכלי הרכב בציר ז'בוטינסקי עצמו למען זרימת התנועה, הימנעות מפקקים מיותרים לרווחת כולם (כולל הרכב הפרטי שכל כך מקדשים אותו) וחשוב מכך עבור הולכי הרגל ועבור כך שהדרך תישאר פנויה כמה שניתן עבור רכבי חרום. הוצע גם ביטול פניות שמאלה מציר ז'בוטינסקי לרחובות אחרים על מנת ליצור זרימת תנועה בציר ז'בוטינסקי עצמו ובכך להפחית את העומס על הציר לכולם. ניתנו דוגמאות של קווי אוטובוס, השוואה בין 66 ל82 במקטע שבין קפלן למחלף גהה, קו 82 יצא מהיר יותר בתקופה בה הוא נסע מחוץ למת"צ לעומת 66 שנסע בתוך המת"צ. הדוגמאה מביאה את המצב בו אי עדיפות לתחבורה הציבורית ברמזורים. הוסכם עם חברת הכנסת, תמר זנדברג שיש לשנות את הקונספט וליצור מצב בו תהיה עדיפות להולכי הרגל.
זאת התגובה של משרד התחבורה??
ביזיון.
 
הבוקר זמן הנסיעה באוטובוס התקצר משמעותית

אז מה נאמר היום בוועדה בכנסת על ציר ז'בוטינסקי?
הסדר אינו מייצג את הסדר בו התנהלה הוועדה.

1. ראש עיריית פתח תקווה אמר שהוא לא יפגע ברכב הפרטי בציר ז'בוטינסקי (ממש כך, בבירור, לא במשפטים מתחמקים). הפיתרון שהציג, למנהר את המת"צ. בנוסף אמר שהמת"צ תוכנן עבור רכבת ולא עבור אוטובוסים ולכן הוא לא מוכן שאוטובוסים יסעו במת"צ.

2. משרד התחבורה (יוצג על ידי מאיר חן ועירית שפרבר). מאיר חן טען שעובדים על זה והם בוחנים בשטח, יש המלצות, הנושא בבדיקה. אין לקיחת אחריות, אין תוכנית לפיתרון המצב. נמסר כי בתחילת שנת 2015 יחלו העבודות על הרכבת הקלה. (וקיבל ביקורת רבה על כך לאחר שחברי הוועדה שמעו פתרונות שהוצגו).עירית שפרבר אמרה כי יש לעודד תחבורה ציבורית אך יחד עם זאת צריך להתייחס לרכב הפרטי. פתרון שהוצע: לא ממליצה להשאיר סגור ולא ממליצה להשאיר פתוח (את המת"צ).

3. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ביקשה שינהגו בציר הזה רק נהגים וותיקים ומנוסים ושיורשו לנהוג בציר רק נהגים כאלו שעברו הכשרה מתאימה. בנוסף, לבצע הסברה להולכי הרגל בציר (לא פירטו כיצד תתבצע ההסברה בפועל). נאמר גם כי בכל שבוע-שבועיים מתבצע עם העיריה סיור משותף במת"צ. הציע כי יוצבו מצלמות בצמתים שיצלמו אוטובוסים והולכי הרגל (לא פירט - כנראה לשם תיעוד עבירות תנועה של אוטובוסים והולכי הרגל), לא הייתה התייחסות לנתיב כלי הרכב הפרטיים.

4. אור ירוק - הפיתרון שהוצג הוא הפרדה מפלסית (גשרים ומנהרות). נאמר שלא הגיוני שכל כך הרבה זמן מדברים ולא עושים כלום בהקשר הבטיחות בציר (דיבר על שיפור משועותי ולא מה בוצע).

5. חברת קווים: שותפים לדיעת אור ירוק.

6. חברת אפיקים: יש למצוא פתרונות עם עלות נמוכה מבחינת התשתית. עוד נאמר כי רוב ההרוגים הם בשעות הערב כשהתנועה דלילה.

7. משטרת ישראל: נמסר כי חלק גדול מהתאונות קרו בשעות הצהריים. לא ניתנו פתרונות. ציין כי יש בעיה של התמצאות הולכי הרגל בציר.

8. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ עדי קול אמרה כי היא תומכת בהחלטה של ראש העיר לסגירת המת"צ, יחד עם זאת, אמרה כי לסגור את המת"צ - אינו פיתרון. סיכמה את דבריה בבקשה לשר התחבורה ולמנכ"ל עבור פיתרון, נעקוב ונעשה דיון נוסף לגבי לו"ז ביצוע.

9. ח"כ דוד צור - הציג פתרון של הצבת מצלמה בכל פניה.

10. ח"כ אורי מקלב - אמר כי ישמח לקשר בין עיריית פתח תקווה למשרד התחבורה ושגם בירושלים נהרגו במת"צ אנשים וכי הדבר אינו מיוחד לפתח תקווה. אמר כי הדברים חוזרים על עצמם ואף אחד לא לוקח אחריות.

11. ח"כ אייכלר - מתנגד למת"צ, בעד נת"צ ימיני. אמר כי ראש הממשלה צריך להתייחס לכך אישית מכיוון שמדובר בפיקוח נפש.

12. ח"כ בועז טופורובסקי - אמר שאין הסקת מסקנות, גורמים שצריכים לשלם מחיר על טעויות לא משלמים מחיר על טעויות. ביקש מסקנות ממשרד התחבורה ולא נענה.

13. חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה שמפספים את הקונספט, שצריך לשים את הולכי הרגל בעדיפות הראשונה וליצור מעברים מהירים ונוחים להולכי הרגל ולא גדרות ורמזורים מעיקים. זנדברג אמרה כי בכל מהלך התכנון פספסו בענק את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ובעצם גרמו להם להרגיש לא רצויים בציר עקב ההעדפה המובהקת לרכב הפרטי. הפיתרון שהציעה היה מתן עדיפות להולכי הרגל בכל הציר. עוד אמרה שיש להפסיק להסתכל על הציר כאוטוסטראדה ולהבין כי מדובר בחלק ממרקם עירוני ולהפוך את הציר ליותר ידידותי.

14. 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל אמרו שהפיתרון של נת"צ ימני אינו פיתרון ראוי וכי המצב החדש אינו פתרון טוב לאף אחד בעצם. הוצגו דוגמאות של מת"צ מהעולם כמו מקולמוביה. עוד נאמר כי קיים סיכון בטיחותי גם בנת"צ ימיני מבחינת הולכי הרגל (שדה ראיה, צפיפות אוטובוסים, מכוניות שחותכות ימינה). ביקשו לדעת מי תכנן את המת"צ ומי ייקח אחריות על פתרון תחבורתי. ביקשו לדעת האם יש נוהל של משרד התחבורה לגבי בטיחות במת"צ. נאמר כי יש לתקן את הליקויים ולדאוג למעבר בטוח של הולכי הרגל.

15. תחבורה בדרך שלנו - ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הציג פיתרון; מתן עדיפות להולכי הרגל (כפי שנקבע בתקנות מ2006) ובעצם ליצור מצב בו יש גל ירוק להולכי הרגל כך שהם לא יתקעו באיי התנועה + גל ירוק מקביל (בכיוון החצייה של הולכי הרגל) לכלי הרכב בציר ז'בוטינסקי עצמו למען זרימת התנועה, הימנעות מפקקים מיותרים לרווחת כולם (כולל הרכב הפרטי שכל כך מקדשים אותו) וחשוב מכך עבור הולכי הרגל ועבור כך שהדרך תישאר פנויה כמה שניתן עבור רכבי חרום. הוצע גם ביטול פניות שמאלה מציר ז'בוטינסקי לרחובות אחרים על מנת ליצור זרימת תנועה בציר ז'בוטינסקי עצמו ובכך להפחית את העומס על הציר לכולם. ניתנו דוגמאות של קווי אוטובוס, השוואה בין 66 ל82 במקטע שבין קפלן למחלף גהה, קו 82 יצא מהיר יותר בתקופה בה הוא נסע מחוץ למת"צ לעומת 66 שנסע בתוך המת"צ. הדוגמאה מביאה את המצב בו אי עדיפות לתחבורה הציבורית ברמזורים. הוסכם עם חברת הכנסת, תמר זנדברג שיש לשנות את הקונספט וליצור מצב בו תהיה עדיפות להולכי הרגל.
הבוקר זמן הנסיעה באוטובוס התקצר משמעותית
זבוטינסקי היה פנוי
לא עמדנו 2-3 רמזורים בכניסה למתצ
היה גל ירוק
לא עמדנו בפקק ארוך ביציאה מהמתצ לכיוון בני ברק
 

olli3

New member
מנהל
צפוי, אבל אחה"צ זה זוועה.

הבוקר זמן הנסיעה באוטובוס התקצר משמעותית
זבוטינסקי היה פנוי
לא עמדנו 2-3 רמזורים בכניסה למתצ
היה גל ירוק
לא עמדנו בפקק ארוך ביציאה מהמתצ לכיוון בני ברק
צפוי, אבל אחה"צ זה זוועה.
 
האמת שגם אתמול אחה"צ בסביבות 16 זמן הנסיעה

צפוי, אבל אחה"צ זה זוועה.
האמת שגם אתמול אחה"צ בסביבות 16 זמן הנסיעה
לא התארך או שהוא אפילו התקצר. היה עומס בז'בוטינסקי מפינת השחם ועד פינת דנמרק (לכיון מזרח), אבל זה כאין וכאפס לעומת הזוועה שהייתה לאוטובוסים בצומת משה דיין ושוב ביציאה מהמת"צ לכיוון מזרח. בצומת משה דיין בקושי 2 אוטובוסים עברו (והיה פקק בשעות אחהצ-ערב) מהסיבה שכמה שניות לאחר הירוק של הנתיב הרגיל, כבר היה ירוק לפונים שמאלה מזבוטינסקי למשה דיין, ואז כמובן היה אדום לאוטובוסים. המקום המעצבן השני היה היציאה מהמת"צ, שפעמים רבות קרה שבמשך רמזור ירוק אף אוטובוס לא היה יכול לצאת מהמת"צ כי מכוניות חסמו לחלוטין את הצומת.
 

ארזS

New member
אם כך זה מצויין ואין מה להתלונן

הבוקר זמן הנסיעה באוטובוס התקצר משמעותית
זבוטינסקי היה פנוי
לא עמדנו 2-3 רמזורים בכניסה למתצ
היה גל ירוק
לא עמדנו בפקק ארוך ביציאה מהמתצ לכיוון בני ברק
אם כך זה מצויין ואין מה להתלונן
אמנם ימי חמישי בבוקר הם בדרך כלל לא אינדיקציה וסביר שביום ראשון יהיה יותר לחוץ, והשאלה היא איך באמת יהיה אחרי הצהריים.
&nbsp
ובכל מקרה כל רחוב ז'בוטינסקי עמוס כמעט לכל אורכו מרמת גן דרך בני ברק ועד פ''ת בשעות אחה''צ באופן כמעט תמידי יותר מאשר בשעות הבוקר.
 

olli3

New member
מנהל
פספסת משהו.

אם כך זה מצויין ואין מה להתלונן
אמנם ימי חמישי בבוקר הם בדרך כלל לא אינדיקציה וסביר שביום ראשון יהיה יותר לחוץ, והשאלה היא איך באמת יהיה אחרי הצהריים.
&nbsp
ובכל מקרה כל רחוב ז'בוטינסקי עמוס כמעט לכל אורכו מרמת גן דרך בני ברק ועד פ''ת בשעות אחה''צ באופן כמעט תמידי יותר מאשר בשעות הבוקר.
פספסת משהו.
עד לפני כמה ימים היו 3 בעיות עיקריות במת"צ מבחינת עדיפות לאוטובוסים.

1. עקב כך שהמת"צ סגור במקטע של בלינסון, האוטובוסים נאלצים לעמוד ביציאה ממנו ימינה (בכיוון הנסיעה מזרחה) והאור הירוק שם קצר ומספיק לשני אוטובוסים או 3 אם כולם ישר שמים רגל על הגז.

2. ביציאה מהמת"צ במחלף גהה האור הירוק לאוטובוסים קצר, בבקרים תנועת האוטובוסים שנוסעים מערבה גדולה מאד ונוצר תור ארוך של אוטובוסים שמצליחים לעבור את הרמזור לרוב רק במופע השלישי של האור הירוק.

3. בכניסה למת"צ בכיוון הנסיעה מערבה אחרי בלינסון, גם קיימת בעיה שכזו.

בעיה 1+3 נגרמות עקב כך שהאוטובוסים לא נסעו במת"צ בקצהו המזרחי (כולל המעבר המשוקע). בעיה 2 נובעת מאי עדיפות לתח"צ ברמזורים.

אבל בשעות העומס, כשכולם יוצאים ממקומות העבודה בפתח תקווה ונוסעים לכיוון מערב - הכל פקוק והנסיעה במקום לוקחת זמן רב יותר מאשר נסיעה במת"צ. גם בכיוון ההפוך אחה"צ יש תנועה לא מעטה של כלי רכב ופקקים לא מעטים גם כן.
 
בעיה 2 נובעת לא רק בגלל אי העדיפות ברמזורים אלא גם בגלל

פספסת משהו.
עד לפני כמה ימים היו 3 בעיות עיקריות במת"צ מבחינת עדיפות לאוטובוסים.

1. עקב כך שהמת"צ סגור במקטע של בלינסון, האוטובוסים נאלצים לעמוד ביציאה ממנו ימינה (בכיוון הנסיעה מזרחה) והאור הירוק שם קצר ומספיק לשני אוטובוסים או 3 אם כולם ישר שמים רגל על הגז.

2. ביציאה מהמת"צ במחלף גהה האור הירוק לאוטובוסים קצר, בבקרים תנועת האוטובוסים שנוסעים מערבה גדולה מאד ונוצר תור ארוך של אוטובוסים שמצליחים לעבור את הרמזור לרוב רק במופע השלישי של האור הירוק.

3. בכניסה למת"צ בכיוון הנסיעה מערבה אחרי בלינסון, גם קיימת בעיה שכזו.

בעיה 1+3 נגרמות עקב כך שהאוטובוסים לא נסעו במת"צ בקצהו המזרחי (כולל המעבר המשוקע). בעיה 2 נובעת מאי עדיפות לתח"צ ברמזורים.

אבל בשעות העומס, כשכולם יוצאים ממקומות העבודה בפתח תקווה ונוסעים לכיוון מערב - הכל פקוק והנסיעה במקום לוקחת זמן רב יותר מאשר נסיעה במת"צ. גם בכיוון ההפוך אחה"צ יש תנועה לא מעטה של כלי רכב ופקקים לא מעטים גם כן.
בעיה 2 נובעת לא רק בגלל אי העדיפות ברמזורים אלא גם בגלל
שבתכנון הכולל קיים תפר בין הקטע בפ"ת לקטע בבני ברק שאינו רציף והאוטובוסים צריכים לעבור ממת"צ אמצעי לנת"צ בנתיב הימני ביותר.
גם אם יתנו היום העדפה ברמזור הזה לאוטובוסים היוצאים מהמת"צ, בעוד חצי שנה, שנה, שנה וחצי, או מתי שזה לא יקרה, הרמזור הזה יבוטל במסגרת העבודות על פורטל שנקר.
 

ארזS

New member
בשעות העומס כשכולם יוצאים ממקומות העבודה

פספסת משהו.
עד לפני כמה ימים היו 3 בעיות עיקריות במת"צ מבחינת עדיפות לאוטובוסים.

1. עקב כך שהמת"צ סגור במקטע של בלינסון, האוטובוסים נאלצים לעמוד ביציאה ממנו ימינה (בכיוון הנסיעה מזרחה) והאור הירוק שם קצר ומספיק לשני אוטובוסים או 3 אם כולם ישר שמים רגל על הגז.

2. ביציאה מהמת"צ במחלף גהה האור הירוק לאוטובוסים קצר, בבקרים תנועת האוטובוסים שנוסעים מערבה גדולה מאד ונוצר תור ארוך של אוטובוסים שמצליחים לעבור את הרמזור לרוב רק במופע השלישי של האור הירוק.

3. בכניסה למת"צ בכיוון הנסיעה מערבה אחרי בלינסון, גם קיימת בעיה שכזו.

בעיה 1+3 נגרמות עקב כך שהאוטובוסים לא נסעו במת"צ בקצהו המזרחי (כולל המעבר המשוקע). בעיה 2 נובעת מאי עדיפות לתח"צ ברמזורים.

אבל בשעות העומס, כשכולם יוצאים ממקומות העבודה בפתח תקווה ונוסעים לכיוון מערב - הכל פקוק והנסיעה במקום לוקחת זמן רב יותר מאשר נסיעה במת"צ. גם בכיוון ההפוך אחה"צ יש תנועה לא מעטה של כלי רכב ופקקים לא מעטים גם כן.
בשעות העומס כשכולם יוצאים ממקומות העבודה
הלחץ הוא מערבה? לא מזרחה?
ובכל מקרה גם אם אתה צודק, אז גם אם יש לחץ אבל אין הרוגים - זה כבר טוב, ושימצאו פתרון ללחץ.
&nbsp
 
יש אחה"צ לחץ גם מערבה ביציאה מקרית אריה ורמת סיב לכוון מחלף

בשעות העומס כשכולם יוצאים ממקומות העבודה
הלחץ הוא מערבה? לא מזרחה?
ובכל מקרה גם אם אתה צודק, אז גם אם יש לחץ אבל אין הרוגים - זה כבר טוב, ושימצאו פתרון ללחץ.
&nbsp
יש אחה"צ לחץ גם מערבה ביציאה מקרית אריה ורמת סיב לכוון מחלף
גהה.
בבוקר אפשר להיכנס לקרית אריה גם ממחלף אם המושבות.
אבל אי אפשר לצאת מקרית אריה לכביש 4 דרך מחלף אם המושבות ולכן היציאה בז'בוטינסקי עמוסה אחרי הצהריים יותר מאשר הכניסה עמוסה בבוקר.
 

ארזS

New member
אוקיי תודה על ההבהרה.

יש אחה"צ לחץ גם מערבה ביציאה מקרית אריה ורמת סיב לכוון מחלף
גהה.
בבוקר אפשר להיכנס לקרית אריה גם ממחלף אם המושבות.
אבל אי אפשר לצאת מקרית אריה לכביש 4 דרך מחלף אם המושבות ולכן היציאה בז'בוטינסקי עמוסה אחרי הצהריים יותר מאשר הכניסה עמוסה בבוקר.
אוקיי תודה על ההבהרה.
 
למי שמעוניין - אפשר לצפות בדיון שהיה בועדה:

אז מה נאמר היום בוועדה בכנסת על ציר ז'בוטינסקי?
הסדר אינו מייצג את הסדר בו התנהלה הוועדה.

1. ראש עיריית פתח תקווה אמר שהוא לא יפגע ברכב הפרטי בציר ז'בוטינסקי (ממש כך, בבירור, לא במשפטים מתחמקים). הפיתרון שהציג, למנהר את המת"צ. בנוסף אמר שהמת"צ תוכנן עבור רכבת ולא עבור אוטובוסים ולכן הוא לא מוכן שאוטובוסים יסעו במת"צ.

2. משרד התחבורה (יוצג על ידי מאיר חן ועירית שפרבר). מאיר חן טען שעובדים על זה והם בוחנים בשטח, יש המלצות, הנושא בבדיקה. אין לקיחת אחריות, אין תוכנית לפיתרון המצב. נמסר כי בתחילת שנת 2015 יחלו העבודות על הרכבת הקלה. (וקיבל ביקורת רבה על כך לאחר שחברי הוועדה שמעו פתרונות שהוצגו).עירית שפרבר אמרה כי יש לעודד תחבורה ציבורית אך יחד עם זאת צריך להתייחס לרכב הפרטי. פתרון שהוצע: לא ממליצה להשאיר סגור ולא ממליצה להשאיר פתוח (את המת"צ).

3. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ביקשה שינהגו בציר הזה רק נהגים וותיקים ומנוסים ושיורשו לנהוג בציר רק נהגים כאלו שעברו הכשרה מתאימה. בנוסף, לבצע הסברה להולכי הרגל בציר (לא פירטו כיצד תתבצע ההסברה בפועל). נאמר גם כי בכל שבוע-שבועיים מתבצע עם העיריה סיור משותף במת"צ. הציע כי יוצבו מצלמות בצמתים שיצלמו אוטובוסים והולכי הרגל (לא פירט - כנראה לשם תיעוד עבירות תנועה של אוטובוסים והולכי הרגל), לא הייתה התייחסות לנתיב כלי הרכב הפרטיים.

4. אור ירוק - הפיתרון שהוצג הוא הפרדה מפלסית (גשרים ומנהרות). נאמר שלא הגיוני שכל כך הרבה זמן מדברים ולא עושים כלום בהקשר הבטיחות בציר (דיבר על שיפור משועותי ולא מה בוצע).

5. חברת קווים: שותפים לדיעת אור ירוק.

6. חברת אפיקים: יש למצוא פתרונות עם עלות נמוכה מבחינת התשתית. עוד נאמר כי רוב ההרוגים הם בשעות הערב כשהתנועה דלילה.

7. משטרת ישראל: נמסר כי חלק גדול מהתאונות קרו בשעות הצהריים. לא ניתנו פתרונות. ציין כי יש בעיה של התמצאות הולכי הרגל בציר.

8. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ עדי קול אמרה כי היא תומכת בהחלטה של ראש העיר לסגירת המת"צ, יחד עם זאת, אמרה כי לסגור את המת"צ - אינו פיתרון. סיכמה את דבריה בבקשה לשר התחבורה ולמנכ"ל עבור פיתרון, נעקוב ונעשה דיון נוסף לגבי לו"ז ביצוע.

9. ח"כ דוד צור - הציג פתרון של הצבת מצלמה בכל פניה.

10. ח"כ אורי מקלב - אמר כי ישמח לקשר בין עיריית פתח תקווה למשרד התחבורה ושגם בירושלים נהרגו במת"צ אנשים וכי הדבר אינו מיוחד לפתח תקווה. אמר כי הדברים חוזרים על עצמם ואף אחד לא לוקח אחריות.

11. ח"כ אייכלר - מתנגד למת"צ, בעד נת"צ ימיני. אמר כי ראש הממשלה צריך להתייחס לכך אישית מכיוון שמדובר בפיקוח נפש.

12. ח"כ בועז טופורובסקי - אמר שאין הסקת מסקנות, גורמים שצריכים לשלם מחיר על טעויות לא משלמים מחיר על טעויות. ביקש מסקנות ממשרד התחבורה ולא נענה.

13. חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה שמפספים את הקונספט, שצריך לשים את הולכי הרגל בעדיפות הראשונה וליצור מעברים מהירים ונוחים להולכי הרגל ולא גדרות ורמזורים מעיקים. זנדברג אמרה כי בכל מהלך התכנון פספסו בענק את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ובעצם גרמו להם להרגיש לא רצויים בציר עקב ההעדפה המובהקת לרכב הפרטי. הפיתרון שהציעה היה מתן עדיפות להולכי הרגל בכל הציר. עוד אמרה שיש להפסיק להסתכל על הציר כאוטוסטראדה ולהבין כי מדובר בחלק ממרקם עירוני ולהפוך את הציר ליותר ידידותי.

14. 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל אמרו שהפיתרון של נת"צ ימני אינו פיתרון ראוי וכי המצב החדש אינו פתרון טוב לאף אחד בעצם. הוצגו דוגמאות של מת"צ מהעולם כמו מקולמוביה. עוד נאמר כי קיים סיכון בטיחותי גם בנת"צ ימיני מבחינת הולכי הרגל (שדה ראיה, צפיפות אוטובוסים, מכוניות שחותכות ימינה). ביקשו לדעת מי תכנן את המת"צ ומי ייקח אחריות על פתרון תחבורתי. ביקשו לדעת האם יש נוהל של משרד התחבורה לגבי בטיחות במת"צ. נאמר כי יש לתקן את הליקויים ולדאוג למעבר בטוח של הולכי הרגל.

15. תחבורה בדרך שלנו - ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הציג פיתרון; מתן עדיפות להולכי הרגל (כפי שנקבע בתקנות מ2006) ובעצם ליצור מצב בו יש גל ירוק להולכי הרגל כך שהם לא יתקעו באיי התנועה + גל ירוק מקביל (בכיוון החצייה של הולכי הרגל) לכלי הרכב בציר ז'בוטינסקי עצמו למען זרימת התנועה, הימנעות מפקקים מיותרים לרווחת כולם (כולל הרכב הפרטי שכל כך מקדשים אותו) וחשוב מכך עבור הולכי הרגל ועבור כך שהדרך תישאר פנויה כמה שניתן עבור רכבי חרום. הוצע גם ביטול פניות שמאלה מציר ז'בוטינסקי לרחובות אחרים על מנת ליצור זרימת תנועה בציר ז'בוטינסקי עצמו ובכך להפחית את העומס על הציר לכולם. ניתנו דוגמאות של קווי אוטובוס, השוואה בין 66 ל82 במקטע שבין קפלן למחלף גהה, קו 82 יצא מהיר יותר בתקופה בה הוא נסע מחוץ למת"צ לעומת 66 שנסע בתוך המת"צ. הדוגמאה מביאה את המצב בו אי עדיפות לתחבורה הציבורית ברמזורים. הוסכם עם חברת הכנסת, תמר זנדברג שיש לשנות את הקונספט וליצור מצב בו תהיה עדיפות להולכי הרגל.
למי שמעוניין - אפשר לצפות בדיון שהיה בועדה:
[URL]http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Petitions/Pages/CommitteeTVarchive.aspx?TopicID=6109[/URL]
 
ראש העיריה אמר בועדה (בדקה ה-33) שהעיריה ביקשה שיקוע של צומת

אז מה נאמר היום בוועדה בכנסת על ציר ז'בוטינסקי?
הסדר אינו מייצג את הסדר בו התנהלה הוועדה.

1. ראש עיריית פתח תקווה אמר שהוא לא יפגע ברכב הפרטי בציר ז'בוטינסקי (ממש כך, בבירור, לא במשפטים מתחמקים). הפיתרון שהציג, למנהר את המת"צ. בנוסף אמר שהמת"צ תוכנן עבור רכבת ולא עבור אוטובוסים ולכן הוא לא מוכן שאוטובוסים יסעו במת"צ.

2. משרד התחבורה (יוצג על ידי מאיר חן ועירית שפרבר). מאיר חן טען שעובדים על זה והם בוחנים בשטח, יש המלצות, הנושא בבדיקה. אין לקיחת אחריות, אין תוכנית לפיתרון המצב. נמסר כי בתחילת שנת 2015 יחלו העבודות על הרכבת הקלה. (וקיבל ביקורת רבה על כך לאחר שחברי הוועדה שמעו פתרונות שהוצגו).עירית שפרבר אמרה כי יש לעודד תחבורה ציבורית אך יחד עם זאת צריך להתייחס לרכב הפרטי. פתרון שהוצע: לא ממליצה להשאיר סגור ולא ממליצה להשאיר פתוח (את המת"צ).

3. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ביקשה שינהגו בציר הזה רק נהגים וותיקים ומנוסים ושיורשו לנהוג בציר רק נהגים כאלו שעברו הכשרה מתאימה. בנוסף, לבצע הסברה להולכי הרגל בציר (לא פירטו כיצד תתבצע ההסברה בפועל). נאמר גם כי בכל שבוע-שבועיים מתבצע עם העיריה סיור משותף במת"צ. הציע כי יוצבו מצלמות בצמתים שיצלמו אוטובוסים והולכי הרגל (לא פירט - כנראה לשם תיעוד עבירות תנועה של אוטובוסים והולכי הרגל), לא הייתה התייחסות לנתיב כלי הרכב הפרטיים.

4. אור ירוק - הפיתרון שהוצג הוא הפרדה מפלסית (גשרים ומנהרות). נאמר שלא הגיוני שכל כך הרבה זמן מדברים ולא עושים כלום בהקשר הבטיחות בציר (דיבר על שיפור משועותי ולא מה בוצע).

5. חברת קווים: שותפים לדיעת אור ירוק.

6. חברת אפיקים: יש למצוא פתרונות עם עלות נמוכה מבחינת התשתית. עוד נאמר כי רוב ההרוגים הם בשעות הערב כשהתנועה דלילה.

7. משטרת ישראל: נמסר כי חלק גדול מהתאונות קרו בשעות הצהריים. לא ניתנו פתרונות. ציין כי יש בעיה של התמצאות הולכי הרגל בציר.

8. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ עדי קול אמרה כי היא תומכת בהחלטה של ראש העיר לסגירת המת"צ, יחד עם זאת, אמרה כי לסגור את המת"צ - אינו פיתרון. סיכמה את דבריה בבקשה לשר התחבורה ולמנכ"ל עבור פיתרון, נעקוב ונעשה דיון נוסף לגבי לו"ז ביצוע.

9. ח"כ דוד צור - הציג פתרון של הצבת מצלמה בכל פניה.

10. ח"כ אורי מקלב - אמר כי ישמח לקשר בין עיריית פתח תקווה למשרד התחבורה ושגם בירושלים נהרגו במת"צ אנשים וכי הדבר אינו מיוחד לפתח תקווה. אמר כי הדברים חוזרים על עצמם ואף אחד לא לוקח אחריות.

11. ח"כ אייכלר - מתנגד למת"צ, בעד נת"צ ימיני. אמר כי ראש הממשלה צריך להתייחס לכך אישית מכיוון שמדובר בפיקוח נפש.

12. ח"כ בועז טופורובסקי - אמר שאין הסקת מסקנות, גורמים שצריכים לשלם מחיר על טעויות לא משלמים מחיר על טעויות. ביקש מסקנות ממשרד התחבורה ולא נענה.

13. חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה שמפספים את הקונספט, שצריך לשים את הולכי הרגל בעדיפות הראשונה וליצור מעברים מהירים ונוחים להולכי הרגל ולא גדרות ורמזורים מעיקים. זנדברג אמרה כי בכל מהלך התכנון פספסו בענק את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ובעצם גרמו להם להרגיש לא רצויים בציר עקב ההעדפה המובהקת לרכב הפרטי. הפיתרון שהציעה היה מתן עדיפות להולכי הרגל בכל הציר. עוד אמרה שיש להפסיק להסתכל על הציר כאוטוסטראדה ולהבין כי מדובר בחלק ממרקם עירוני ולהפוך את הציר ליותר ידידותי.

14. 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל אמרו שהפיתרון של נת"צ ימני אינו פיתרון ראוי וכי המצב החדש אינו פתרון טוב לאף אחד בעצם. הוצגו דוגמאות של מת"צ מהעולם כמו מקולמוביה. עוד נאמר כי קיים סיכון בטיחותי גם בנת"צ ימיני מבחינת הולכי הרגל (שדה ראיה, צפיפות אוטובוסים, מכוניות שחותכות ימינה). ביקשו לדעת מי תכנן את המת"צ ומי ייקח אחריות על פתרון תחבורתי. ביקשו לדעת האם יש נוהל של משרד התחבורה לגבי בטיחות במת"צ. נאמר כי יש לתקן את הליקויים ולדאוג למעבר בטוח של הולכי הרגל.

15. תחבורה בדרך שלנו - ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הציג פיתרון; מתן עדיפות להולכי הרגל (כפי שנקבע בתקנות מ2006) ובעצם ליצור מצב בו יש גל ירוק להולכי הרגל כך שהם לא יתקעו באיי התנועה + גל ירוק מקביל (בכיוון החצייה של הולכי הרגל) לכלי הרכב בציר ז'בוטינסקי עצמו למען זרימת התנועה, הימנעות מפקקים מיותרים לרווחת כולם (כולל הרכב הפרטי שכל כך מקדשים אותו) וחשוב מכך עבור הולכי הרגל ועבור כך שהדרך תישאר פנויה כמה שניתן עבור רכבי חרום. הוצע גם ביטול פניות שמאלה מציר ז'בוטינסקי לרחובות אחרים על מנת ליצור זרימת תנועה בציר ז'בוטינסקי עצמו ובכך להפחית את העומס על הציר לכולם. ניתנו דוגמאות של קווי אוטובוס, השוואה בין 66 ל82 במקטע שבין קפלן למחלף גהה, קו 82 יצא מהיר יותר בתקופה בה הוא נסע מחוץ למת"צ לעומת 66 שנסע בתוך המת"צ. הדוגמאה מביאה את המצב בו אי עדיפות לתחבורה הציבורית ברמזורים. הוסכם עם חברת הכנסת, תמר זנדברג שיש לשנות את הקונספט וליצור מצב בו תהיה עדיפות להולכי הרגל.
ראש העיריה אמר בועדה (בדקה ה-33) שהעיריה ביקשה שיקוע של צומת
ז'בוטינסקי-רבין-משה דיין, משרד התחבורה תיקצב את התכנון, נעשה תכנון וזה נעצר כנראה בגלל שיקולים תקציביים.
מאיר חן לא יודע על זה (כמו על כל דבר אחר שקשור לנושא) שום דבר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה