בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
שאלת רב קו לרכבת והנחות. באתר הרכבת קופצת הודעה

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שאלת רב קו לרכבת והנחות. באתר הרכבת קופצת הודעה
שהחל מה1 בדצמבר לא תהיה אפשרות לזכאים להנחות (כל סוגי ההנחות) לקבל הנחה אלא באמצעות רב קו.
האופציה היחידה, מלבד הרב קו, תהיה לקנות כרטיס בודד חד כיווני (לא תתאפשר רכישת כרטיס הלוך ושוב) ללא הנחה.
ואני מבקשת להבין האם אכן כך? האם למשל גימלאי שזכאי להנחה של 50% במחיר נסיעה ונוסע מספר פעמים בודד ברכבת (ובכלל בתחבורה הציבורית) ישלם את מלוא המחיר או יתן הלוואה שלא מרצון לרכבת באמצעות החזקת רב קו טעון, למקרה הצורך?
ומה עם זכאי הנחות אחרים (נכים למשל) שזכאים להנחה ומשתמשים ברכבת באופן מזדמן בלבד?
&nbsp
 
הרב-קו לא צריך להיות טעון. אפשר לפני כל נסיעה לטעון אותו גם

שאלת רב קו לרכבת והנחות. באתר הרכבת קופצת הודעה
שהחל מה1 בדצמבר לא תהיה אפשרות לזכאים להנחות (כל סוגי ההנחות) לקבל הנחה אלא באמצעות רב קו.
האופציה היחידה, מלבד הרב קו, תהיה לקנות כרטיס בודד חד כיווני (לא תתאפשר רכישת כרטיס הלוך ושוב) ללא הנחה.
ואני מבקשת להבין האם אכן כך? האם למשל גימלאי שזכאי להנחה של 50% במחיר נסיעה ונוסע מספר פעמים בודד ברכבת (ובכלל בתחבורה הציבורית) ישלם את מלוא המחיר או יתן הלוואה שלא מרצון לרכבת באמצעות החזקת רב קו טעון, למקרה הצורך?
ומה עם זכאי הנחות אחרים (נכים למשל) שזכאים להנחה ומשתמשים ברכבת באופן מזדמן בלבד?
&nbsp
הרב-קו לא צריך להיות טעון. אפשר לפני כל נסיעה לטעון אותו גם
בנסיעה בודדת ברכבת.
אז טיעון ההלוואה שלא מרצון נופל.
הנפקת רב-קו (אישי) בפני עצמה לא עולה כסף וממילא בשביל הנחות מיוחדות (כמו של אזרח ותיק) אי אפשר להשתמש ברב-קו אנונימי.
 
תודה על התגובה וההסבר. עדיין לא השתכנעתי למה אדם צריך להחזיק

הרב-קו לא צריך להיות טעון. אפשר לפני כל נסיעה לטעון אותו גם
בנסיעה בודדת ברכבת.
אז טיעון ההלוואה שלא מרצון נופל.
הנפקת רב-קו (אישי) בפני עצמה לא עולה כסף וממילא בשביל הנחות מיוחדות (כמו של אזרח ותיק) אי אפשר להשתמש ברב-קו אנונימי.
תודה על התגובה וההסבר. עדיין לא השתכנעתי למה אדם צריך להחזיק
בארנקו כרטיס שאינו משתמש בו דרך קבע.
מה ההבדל בין רכישת כרטיס בודד בהנחה לבין טעינת נסיעה בודדת על רב קו כדי לקבל את ההנחה?
כמי שלא מרבה לנסוע בתחבורה הציבורית כל מה שאני יודעת על הרב קו הוא מהפורום הזה ומסיפוריה המופלאים של הסטודנטית שלי ואני מנסה להבין, למקרא השאלות הרבות כאן והבעיות עם הרב קו, איך הצליחו לייצר מערכת מסובכת כזו במקום להקל על הציבור.
 

olli3

New member
מנהל
אזרח ותיק מקבל את ההנחה המגיעה לו גם בכרטיס בודד.

תודה על התגובה וההסבר. עדיין לא השתכנעתי למה אדם צריך להחזיק
בארנקו כרטיס שאינו משתמש בו דרך קבע.
מה ההבדל בין רכישת כרטיס בודד בהנחה לבין טעינת נסיעה בודדת על רב קו כדי לקבל את ההנחה?
כמי שלא מרבה לנסוע בתחבורה הציבורית כל מה שאני יודעת על הרב קו הוא מהפורום הזה ומסיפוריה המופלאים של הסטודנטית שלי ואני מנסה להבין, למקרא השאלות הרבות כאן והבעיות עם הרב קו, איך הצליחו לייצר מערכת מסובכת כזו במקום להקל על הציבור.
אזרח ותיק מקבל את ההנחה המגיעה לו גם בכרטיס בודד.
אזרח ותיק גם ככה לא זכאי להנחה נוספת בגין הלוך ושוב (שזה בעצם כרטיסיית שתי נסיעות כי זה לא משנה אם משתמשים בה לשתי נסיעות באותו הכיוון או לא) או כרטיסיה.
&nbsp
רק עבור חופשי חודשי נדרש מאזרח ותיק להנפיק רב קו אישי והדבר תקף לרכבת ישראל ולכל התחבורה הציבורית בישראל.
 
זה לא מה שכתוב באתר הרכבת. שם כתוב שהחל מה1 בדצמבר

אזרח ותיק מקבל את ההנחה המגיעה לו גם בכרטיס בודד.
אזרח ותיק גם ככה לא זכאי להנחה נוספת בגין הלוך ושוב (שזה בעצם כרטיסיית שתי נסיעות כי זה לא משנה אם משתמשים בה לשתי נסיעות באותו הכיוון או לא) או כרטיסיה.
&nbsp
רק עבור חופשי חודשי נדרש מאזרח ותיק להנפיק רב קו אישי והדבר תקף לרכבת ישראל ולכל התחבורה הציבורית בישראל.
זה לא מה שכתוב באתר הרכבת. שם כתוב שהחל מה1 בדצמבר
כל ההנחות לכל סוגי הזכאים תנתנה אך ורק ברב קו ולא בכרטיס בודד.
הבעיה שיש תקנות, חוקים, הנחיות שלא כל הנהגים מודעים להן.
למשל, כתוב שלהנחת אזרח ותיק בתחבורה הציבורית (אוטובוס ורכבת) זכאים גברים מגיל 65 ונשים מגיל 60, שזה למעשה שנתיים לפני גיל הפנסיה, וגם זה מצויין במפורש באתר אגד.
נהג אגד אחד התעקש שהוא לא מכיר הנחיות כאלו וההנחה רק כנגד תעודת אזרח ותיק (שמונפקת רק מגיל היציאה לגימלאות).
מה יעשה האזרח? יתווכח? יוותר וישלם מחיר מלא?
רוצים שיותר אנשים ישתמשו בתחבורה הציבורית אז שיקלו. למה להכביד? זה לא גורם לחשק להשתמש בתחבורה הציבורית.
אגב, ברור לי שאם יש הנחת אזרח ותיק אין הנחה של כרטיס הלוך ושוב וזה לגמרי הגיוני ומקובל.
 
לפי תשובה לשאלה שניתנה בדף הפייסבוק של הרכבת, אזרחים ותיקים

זה לא מה שכתוב באתר הרכבת. שם כתוב שהחל מה1 בדצמבר
כל ההנחות לכל סוגי הזכאים תנתנה אך ורק ברב קו ולא בכרטיס בודד.
הבעיה שיש תקנות, חוקים, הנחיות שלא כל הנהגים מודעים להן.
למשל, כתוב שלהנחת אזרח ותיק בתחבורה הציבורית (אוטובוס ורכבת) זכאים גברים מגיל 65 ונשים מגיל 60, שזה למעשה שנתיים לפני גיל הפנסיה, וגם זה מצויין במפורש באתר אגד.
נהג אגד אחד התעקש שהוא לא מכיר הנחיות כאלו וההנחה רק כנגד תעודת אזרח ותיק (שמונפקת רק מגיל היציאה לגימלאות).
מה יעשה האזרח? יתווכח? יוותר וישלם מחיר מלא?
רוצים שיותר אנשים ישתמשו בתחבורה הציבורית אז שיקלו. למה להכביד? זה לא גורם לחשק להשתמש בתחבורה הציבורית.
אגב, ברור לי שאם יש הנחת אזרח ותיק אין הנחה של כרטיס הלוך ושוב וזה לגמרי הגיוני ומקובל.
לפי תשובה לשאלה שניתנה בדף הפייסבוק של הרכבת, אזרחים ותיקים
יוכלו להמשיך לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת בקופה עם 50% הנחה ללא צורך ברב-קו.
באתר הרכבת זה אכן לא מצויין במפורש.
את יכולה לשאול את המוקד של הרכבת או להמתין ל-1.12 ולבדוק בפועל מה קורה אז.
אם לא יתאפשר לקנות כרטיס בודד בהנחה, תנפיקי רב-קו.
 
לא רק עבור חופשי חודשי, עבור כל חוזה שאינו נסיעה בודדת

אזרח ותיק מקבל את ההנחה המגיעה לו גם בכרטיס בודד.
אזרח ותיק גם ככה לא זכאי להנחה נוספת בגין הלוך ושוב (שזה בעצם כרטיסיית שתי נסיעות כי זה לא משנה אם משתמשים בה לשתי נסיעות באותו הכיוון או לא) או כרטיסיה.
&nbsp
רק עבור חופשי חודשי נדרש מאזרח ותיק להנפיק רב קו אישי והדבר תקף לרכבת ישראל ולכל התחבורה הציבורית בישראל.
לא רק עבור חופשי חודשי, עבור כל חוזה שאינו נסיעה בודדת
למשל בנסיעות באוטובוסים בגוש-דן ובירושלים, גם לאזרח ותיק יש אינטרס להשתמש בערך צבור או בכרטיסיות על מנת ליהנות ממעברים חופשיים, גם אם אין לו צורך בחופשי חודשי.
גם ברכבת, אם האזרח הותיק לא רוצה לקנות כרטיס בודד לפני כל נסיעה (למשל על מנת לצמצם את הצורך להגיע מספיק מוקדם לתחנה ואת העמידה בתורים) ומעדיף כרטיסיה, אז הוא יצטרך רב-קו.
 

JohnLocke

New member
שאלה לגבי רב-קו לסטודנט לשעבר

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שאלה לגבי רב-קו לסטודנט לשעבר
שנה שעברה הייתי בפרופיל סטודנט "רגיל" עם הנחה של 33%. השנה אני כבר לא סטודנט. רציתי לדעת אם עדיין אוכל להשתמש בנסיעות שטעונות לי שרכשתי עם הנחת הסטודנט?
 
מרגע שפרופיל הסטודנט לא בתוקף, שאריות חוזי הסטודנט מוקפאות

שאלה לגבי רב-קו לסטודנט לשעבר
שנה שעברה הייתי בפרופיל סטודנט "רגיל" עם הנחה של 33%. השנה אני כבר לא סטודנט. רציתי לדעת אם עדיין אוכל להשתמש בנסיעות שטעונות לי שרכשתי עם הנחת הסטודנט?
מרגע שפרופיל הסטודנט לא בתוקף, שאריות חוזי הסטודנט מוקפאות
ולא ניתן להשתמש בהן. אבל ניתן לקבל החזר מהמפעיל שאצלו קנית את החוזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה