סיטיפס - סיור בתוואי ותמונת מצב

מצב
הנושא נעול.

guyweiss

New member
החלטה אומללה

סיטיפס - סיור בתוואי ותמונת מצב
שוחחתי היום עם עוזרו של המנכ"ל.
להלן ההצהרה הרשמית.
בניגוד לפרסומים קודמים יש בכוונת החברה לחדש את תנועת הרכבות לשכונת פסגת זאב כבר בימים הקרובים לאחר תיקון חרום ראשוני של המסילה והחישמולת. הרכבות לא תעצורנה בתחנות שועפאט, א-סהל ובית חנינא.
החלטה אומללה
&nbsp
 

yudyud51

New member
תגובתי:

סיטיפס - סיור בתוואי ותמונת מצב
שוחחתי היום עם עוזרו של המנכ"ל.
להלן ההצהרה הרשמית.
בניגוד לפרסומים קודמים יש בכוונת החברה לחדש את תנועת הרכבות לשכונת פסגת זאב כבר בימים הקרובים לאחר תיקון חרום ראשוני של המסילה והחישמולת. הרכבות לא תעצורנה בתחנות שועפאט, א-סהל ובית חנינא.
תגובתי:
לא הטעתי אתכם בימים האחרונים, מסתבר שסיטיפס כלל לא השתתפה בדיונים שנערכו בעירייה, ולכן לא ידעתי את עמדתם, העמדה שדוד הביא היא של סיטיפס בלבד! הרוחות הנושבות בעירייה הם עדיין לכיוון עוזי נרקיס, הנזק גדול ותיקון לא יארך כמה ימים!
 

davidfainshtein

Member
מנהל


תגובתי:
לא הטעתי אתכם בימים האחרונים, מסתבר שסיטיפס כלל לא השתתפה בדיונים שנערכו בעירייה, ולכן לא ידעתי את עמדתם, העמדה שדוד הביא היא של סיטיפס בלבד! הרוחות הנושבות בעירייה הם עדיין לכיוון עוזי נרקיס, הנזק גדול ותיקון לא יארך כמה ימים!

&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
חידוש שועפת רק כשיהיה שלום וקו כתום

תגובתי:
לא הטעתי אתכם בימים האחרונים, מסתבר שסיטיפס כלל לא השתתפה בדיונים שנערכו בעירייה, ולכן לא ידעתי את עמדתם, העמדה שדוד הביא היא של סיטיפס בלבד! הרוחות הנושבות בעירייה הם עדיין לכיוון עוזי נרקיס, הנזק גדול ותיקון לא יארך כמה ימים!
חידוש שועפת רק כשיהיה שלום וקו כתום
הנה המערכת המקורית (שהקו האדום הוא הדבר היחיד שהתבצע לפיה ללא שינויים, המת"צ הוא הקו הירוק במערכת הזו), שבה מופיע הקו הכתום מא-ראם לשער שכם, הסיבה היחידה אי פעם לחדש את תוואי שועפת.

הקו הכתום הוא קו שנועד לשרת את מזרח ירושלים, מקשר בין התחנה המרכזית המזרחית במבואות רחוב צלאח א-דין לפרברים הערביים בצפון העיר ואף למטרופולין רמאללה. יש בו הגיון רב יותר עבור מי שעבורם צלאח א-דין והרובע המוסלמי הם מרכז העיר, ואין להם סיבה לבקר ב"שארע יאפא". כמו כן - בנסיבות של שתי אוכלוסיות עויינות עדיף שהקו האדום יעבור בציר העוקף.

יתכן שבפנטזיות נוסח פרס יש מקום להאריך את הקו הכתום סביב העיר העתיקה, לחבר אותו איכשהו לדרך חברון, ואולי אפילו לאפשר מעבר בטוח דרך רכבות שלא עוצרות (עם מיגון פנימי נגד פיצוץ) ממחסום קבר רחל למחסום א-ראם.

בכל מקרה - עתידו של קטע שועפת אינו בקו האדום.

 

אדיה

New member
על פי התכנון המקורי של הקו האדום

חידוש שועפת רק כשיהיה שלום וקו כתום
הנה המערכת המקורית (שהקו האדום הוא הדבר היחיד שהתבצע לפיה ללא שינויים, המת"צ הוא הקו הירוק במערכת הזו), שבה מופיע הקו הכתום מא-ראם לשער שכם, הסיבה היחידה אי פעם לחדש את תוואי שועפת.

הקו הכתום הוא קו שנועד לשרת את מזרח ירושלים, מקשר בין התחנה המרכזית המזרחית במבואות רחוב צלאח א-דין לפרברים הערביים בצפון העיר ואף למטרופולין רמאללה. יש בו הגיון רב יותר עבור מי שעבורם צלאח א-דין והרובע המוסלמי הם מרכז העיר, ואין להם סיבה לבקר ב"שארע יאפא". כמו כן - בנסיבות של שתי אוכלוסיות עויינות עדיף שהקו האדום יעבור בציר העוקף.

יתכן שבפנטזיות נוסח פרס יש מקום להאריך את הקו הכתום סביב העיר העתיקה, לחבר אותו איכשהו לדרך חברון, ואולי אפילו לאפשר מעבר בטוח דרך רכבות שלא עוצרות (עם מיגון פנימי נגד פיצוץ) ממחסום קבר רחל למחסום א-ראם.

בכל מקרה - עתידו של קטע שועפת אינו בקו האדום.
על פי התכנון המקורי של הקו האדום
מסתבר שהוא בהחלט היה אמור לעבור דרך שועפת (רואים קטע משותף משמעותי מצפון לגבעה הצרפתית עם הקו "הערבי" לעטרות) וזה שנים לפני שסיטי פס והחברה הצרפתית נכנסו לתמונה...
 

Ccyclist

Well-known member
זה שטעו לא אומר שאין איך לתקן.

על פי התכנון המקורי של הקו האדום
מסתבר שהוא בהחלט היה אמור לעבור דרך שועפת (רואים קטע משותף משמעותי מצפון לגבעה הצרפתית עם הקו "הערבי" לעטרות) וזה שנים לפני שסיטי פס והחברה הצרפתית נכנסו לתמונה...
זה שטעו לא אומר שאין איך לתקן.
לא טענתי שהקטע הקיים לא היה חלק מהתוכנית המקורית, אלא שגם אם יזיזו את הקו האדום לכביש העוקף ניתן להפעיל את הקטע הקיים בעתיד כחלק מקו ייעודי למזרח העיר, ששלוחותיו לשיכוני נוסייבה וא-ראם בצפון, ורחוב צלאח א-דין בדרום הן חלק מהתיכנון המקורי.
&nbsp
המערכת המקורית תוכננה ע"י מומחים מחו"ל שכנראה לא הבינו את המבנה הדמוגרפי של העיר. הקו הביזארי ביותר במערכת הוא הקו החום שמסיע אברכים מהר-נוף וגאולה לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. כיום קוראים לתיקון הטעות הזו "קו הקמפוסים" - תוכנית לשתי שלוחות מהקו הקיים להר הצופים וגבעת רם. כשטועים מתקנים.
 

jp3raptor

Member
תודה על העדכון

תגובתי:
לא הטעתי אתכם בימים האחרונים, מסתבר שסיטיפס כלל לא השתתפה בדיונים שנערכו בעירייה, ולכן לא ידעתי את עמדתם, העמדה שדוד הביא היא של סיטיפס בלבד! הרוחות הנושבות בעירייה הם עדיין לכיוון עוזי נרקיס, הנזק גדול ותיקון לא יארך כמה ימים!
תודה על העדכון
מאוכזב מאוד מהעמדה המפסידנית של סיטיפס.
&nbsp
מקווה שהעירייה והמדינה תאלץ להעביר את התוואי לעוזי נרקיס
 
גם בסיטי-פס עצמה רבים דורשים

תגובתי:
לא הטעתי אתכם בימים האחרונים, מסתבר שסיטיפס כלל לא השתתפה בדיונים שנערכו בעירייה, ולכן לא ידעתי את עמדתם, העמדה שדוד הביא היא של סיטיפס בלבד! הרוחות הנושבות בעירייה הם עדיין לכיוון עוזי נרקיס, הנזק גדול ותיקון לא יארך כמה ימים!
גם בסיטי-פס עצמה רבים דורשים
שינוי תוואי לעוזי נרקיס. גם קו 25 הועבר בזמנו משועפאט.
הטעות ההיסטורית האומללה להעביר רק"ל בשועפאט עוד תגרום לנו צרות צרורות בעתיד. חבל מאוד שהתקשרו עם חברות צרפתיות. לחברות הגרמניות לא היו דרישות להעביר רק"ל בשועפאט. כל ההחלטות היו פוליטיות ולא מקצועיות לצערי. אוכל לומר שההצעה של "פס ירושלים" היתה עדיפה על זו של "סיטיפס" אם כי יקרה בארבעה אחוזים שעכשיו לאור הנזקים יימחקו. עשו טעות לדורות כאשר לא בחרו את "פס ירושלים" כזוכה במכרז. עכשיו משלמים על כך ביוקר.
 

luckydude

Active member
לא נראה לי שהזכיין הוא זה שבחר את התוואי.

גם בסיטי-פס עצמה רבים דורשים
שינוי תוואי לעוזי נרקיס. גם קו 25 הועבר בזמנו משועפאט.
הטעות ההיסטורית האומללה להעביר רק"ל בשועפאט עוד תגרום לנו צרות צרורות בעתיד. חבל מאוד שהתקשרו עם חברות צרפתיות. לחברות הגרמניות לא היו דרישות להעביר רק"ל בשועפאט. כל ההחלטות היו פוליטיות ולא מקצועיות לצערי. אוכל לומר שההצעה של "פס ירושלים" היתה עדיפה על זו של "סיטיפס" אם כי יקרה בארבעה אחוזים שעכשיו לאור הנזקים יימחקו. עשו טעות לדורות כאשר לא בחרו את "פס ירושלים" כזוכה במכרז. עכשיו משלמים על כך ביוקר.
לא נראה לי שהזכיין הוא זה שבחר את התוואי.
ההגיון אומר שהמדינה בחרה את התוואי והזכיין ביצע.
 
מה זאת אומרת "התחשבה" ?

המדינה בחרה אך התחשבה בחברות
המרכיבות את המכרז. הגרמנים לא כפו שועפאט.
מה זאת אומרת "התחשבה" ?
בכל מכרז, אם חברה לא עומדת בתנאי המכרז שהוצאת אתה לא נותן לה את העבודה וממשיך לחברה הבאה. הזנב לא מכשכש בכלב.
 
תתפלא ! בשלב השני היו דרישות

מה זאת אומרת "התחשבה" ?
בכל מכרז, אם חברה לא עומדת בתנאי המכרז שהוצאת אתה לא נותן לה את העבודה וממשיך לחברה הבאה. הזנב לא מכשכש בכלב.
תתפלא ! בשלב השני היו דרישות
נוספות. הכל היה בשלבים. לא ידוע לי שהצרפתים דרשו בשלב הראשון שועפאט. את זה הם דרשו בשלב השני של המיונים במכרז.
 
תמיד יש דרישות:

אני מתפלא ממש.
מי שמע על מועמד שמציב דרישות?
תמיד יש דרישות:
גם במכרזים של רכבת ישראל: הרבה פעמים עולות דרישות של המועמדים ולעיתים משנים בגללן את המכרזים. זה קרה כבר מאות פעמים. במקרה כל המכרזים של רכבת ישראל מאז 1948 מתועדים אצלי....אז טיפה אני מכיר את הנושא.
 

benshap2

New member
עמדתה של סיטיפס נגזרת מהכנה למשפט

סיטיפס - סיור בתוואי ותמונת מצב
שוחחתי היום עם עוזרו של המנכ"ל.
להלן ההצהרה הרשמית.
בניגוד לפרסומים קודמים יש בכוונת החברה לחדש את תנועת הרכבות לשכונת פסגת זאב כבר בימים הקרובים לאחר תיקון חרום ראשוני של המסילה והחישמולת. הרכבות לא תעצורנה בתחנות שועפאט, א-סהל ובית חנינא.
עמדתה של סיטיפס נגזרת מהכנה למשפט
שבו תדרוש פיצויים מהמדינה.

היא תטען שתיקון התוואי לא היה הכרחי - ולכן המדינה צריכה לשלם עליו.
היא תטען שהיא עשתה הכל כדי למזער את הנזק - ואף הציעה לפתווח את הנסיעה בתוואי הישן תוך מספר ימים (מה שכמובן בלתי אפשרי) - ונענתה בסירוב.

מכאן שברור שהמדינה צריכה לשלם לה על אובדן ההכנסות הזה.
 
מה שמצחיק שהמתפרעים חושבים שסיטיפס

עמדתה של סיטיפס נגזרת מהכנה למשפט
שבו תדרוש פיצויים מהמדינה.

היא תטען שתיקון התוואי לא היה הכרחי - ולכן המדינה צריכה לשלם עליו.
היא תטען שהיא עשתה הכל כדי למזער את הנזק - ואף הציעה לפתווח את הנסיעה בתוואי הישן תוך מספר ימים (מה שכמובן בלתי אפשרי) - ונענתה בסירוב.

מכאן שברור שהמדינה צריכה לשלם לה על אובדן ההכנסות הזה.
מה שמצחיק שהמתפרעים חושבים שסיטיפס
מייצגת שם את "מדינת ישראל", ולא חברה פרטית שרק רוצה למקסם את הרווחים ולצמצם הוצאות. בגלל זה בכל אירוע מפסיקים את תנועת הרכבות ל"יתר ביטחון"
 
בעקיפין, סיטיפס מייצגת את מדינת ישראל

מה שמצחיק שהמתפרעים חושבים שסיטיפס
מייצגת שם את "מדינת ישראל", ולא חברה פרטית שרק רוצה למקסם את הרווחים ולצמצם הוצאות. בגלל זה בכל אירוע מפסיקים את תנועת הרכבות ל"יתר ביטחון"
בעקיפין, סיטיפס מייצגת את מדינת ישראל
&nbsp
 
כן. כי סיטיפס באמת מייצגת את מדינת ישראל

זה נשמע כמו חלק ממערכון סאטירי
למרות שאני מניח שהתכוונת ברצינות.
כן. כי סיטיפס באמת מייצגת את מדינת ישראל
ולמה שלא תייצג? היא פועלת על חשבון משלמי המסים וכפועל יוצא מהחלטת ממשלה. העובדה שחברת סיטיפס היא חברה פרטית לא אומרת דבר כי המימון והסמכות לפעול הם ציבוריים. בוודאי תסכים איתי שאל על מייצגת את מדינת ישראל למרות שהקשר הרשמי בינה לבין המדינה חלש בהרבה מהקשר בין המדינה לבין סיטיפס, לפחות בשגרה.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה