לא התעמקתי ואתה מעלה טענות מוחצות.
כך שאין ממש מה להגיד כי בתכל'ס לא ישתמשו בשירות הזה עבור הגעה לאשדוד או יבנה. מן הסתם שהקו הזה לא יבצע שירות בין פתח תקווה לבר אילן, קיימת הפרדה בין בין עירוני לפרברי ועירוני וזה משהו שמשרד התחבורה מאד דוגל בו במכרזים האחרונים, להפריד בין שירות עירוני לבין עירוני.
 
לשעות הבוקר זה יההי פחות רלוונטי לאשדודים והיבנאים שמגיעים לפתח תקווה, הם ברובם המוחלט אם לא כולם ירדו לפני. בצהרים ואחה"צ זה ייצור בעיה.
 
אני עדיין מאמין שזה קשור לחשיבה שעד שהמכרז יצא לפועל כבר תהיה רכבת קלה (אז של המתכננים) ולכן בחרו לו מסלול לא טבעי שכזה. מאותה סיבה למשל במכרז קווי הנגב יש קווים שמסתיימים ברחובות, עקב קו הBRT שמתוכנן להחליף את הנסיעות של חלק מסויים מהקווים הבין עירוניים והפרבריים שנוסעים כיום בין רחובות לראשון.
לא התעמקתי ואתה מעלה טענות מוחצות.קשה לי להאמין שתושבי אם המושבות ביקשו קישור ליבנה ולאשדוד
יותר סביר שהם ביקשו קישור לבר אילן ולמחלפים בקטע המרכזי של כביש 4 והקו הזה לא מספק קישור כזה.
שים לב ששעות היציאה של האוטובוסים מפ"ת בבוקר לא ממש מתאימים ליוממים שעובדים ביבנה או באשדוד ותושבים מהדר המושבות שעובדים ביבנה ממילא יעדיפו לנסוע ברכבת.
יש שתי בעיות עם המסלול הזה: 1. הארכת הדרך מהתחנה המרכזית ואליה. 2. רחוב גיסין הוא צוואר בקבוק. ובשעות העומס הוא מאוד עמוס בקטע שבין הדר המושבות לתחנה המרכזית (יש שם גם קטע שבו הרחוב נהיה צר למסלול אחד בלבד).
כך שאין ממש מה להגיד כי בתכל'ס לא ישתמשו בשירות הזה עבור הגעה לאשדוד או יבנה. מן הסתם שהקו הזה לא יבצע שירות בין פתח תקווה לבר אילן, קיימת הפרדה בין בין עירוני לפרברי ועירוני וזה משהו שמשרד התחבורה מאד דוגל בו במכרזים האחרונים, להפריד בין שירות עירוני לבין עירוני.
 
לשעות הבוקר זה יההי פחות רלוונטי לאשדודים והיבנאים שמגיעים לפתח תקווה, הם ברובם המוחלט אם לא כולם ירדו לפני. בצהרים ואחה"צ זה ייצור בעיה.
 
אני עדיין מאמין שזה קשור לחשיבה שעד שהמכרז יצא לפועל כבר תהיה רכבת קלה (אז של המתכננים) ולכן בחרו לו מסלול לא טבעי שכזה. מאותה סיבה למשל במכרז קווי הנגב יש קווים שמסתיימים ברחובות, עקב קו הBRT שמתוכנן להחליף את הנסיעות של חלק מסויים מהקווים הבין עירוניים והפרבריים שנוסעים כיום בין רחובות לראשון.