מורן מזור בחדשות ערוץ 10

VickyRosti

New member
כל העניין שרוב האנשים אדישים לנושא

יש את אותם אירופאים משכילים, אינטלקטואלים, שרואים בעצמם "נאורים", מרגישים שכאירופאים נטולי צרות ודאגות יש להם זכות למחות נגד חוסר צדק בעולם השלישי והפרימיטיבי ולנסות לתקן את העולם. חלק לא מבוטל מחובבי האירוויזיון באירופה הם כאלה, אבל בעוד שרובם יידעו לעשות את ההפרדה בין השיר לבין המדינה שהוא מייצג, יש גם לא מעט כאלה שנותנים ביטוי להשקפה האנטי-ישראלית שלהם, וכך אנחנו כחובבי אירוויזיון נתקלים בפורומים לפעמים בהתבטאויות עויינות שמערבות פוליטיקה, וזה מאוד לא נעים.

אבל כנגד אותם משכילים אינטלקטואלים ששואפים לתקן את העולם יש הרבה יותר אנשים שפשוט חיים את חייהם, ולא מתעניינים במה שקורה מסביבם כל עוד זה לא נוגע להם אישית! תשאל את הגרמני הממוצע, לא חובב האירוויזיון, שכל מה שמעניין אותו זו העבודה, טיפוח הגינה הפרטית שלו והחופשה במיורקה, וממש לא מעסיק אותו הסכסוך במזה"ת ומי אשם בו! במדינות מזרח אירופה, שלהן יש מספיק צרות משל עצמן ולא הגיעו עוד לשלב של לדאוג לאחרים, אחוז האנשים בעלי המודעות הפוליטית-חברתית נמוך בהרבה! שם אולי יש אחוז גבוה יותר של אנטישמים מהסוג הישן מאשר במערב, מצד שני אנשים מעטים ביותר מוטרדים שם מה"עוול" שישראל כביכול עושה לפלסטינאים!

ברור שתמיד יהיו כאלה שיחרימו את ישראל מתוך פרינציפ, ולכן אני חושבת שבלי קשר לשיר הספציפי השנה, יהיה לישראל קשה מאוד לזכות באירוויזיון, גם אם יהיה לנו שיר מושלם שקולע לטעם הבינלאומי, כי תמיד יהיו אלו שיחרימו ויעשו את ההבדל בין זכייה לבין מקום 3 או 4. אבל להגיע ל-TOP 10 ואפילו ל-TOP 5 אנחנו בהחלט יכולים להגיע גם בנסיבות הפוליטיות הקיימות!
 
אם ב-2002 לא נכשלנו, אז המצב סביר

כולנו זוכרים את ההחרמות וקריאות שנאה נגד ישראל ב-2002 (ולמעשה גם ב-2001, בצורה פחות קיצונית). את שרית חדד ציורו בדמות מחבלת עם דם על הידיים. גאומנם כולנו עמדנו מאחריה בגלל מקרי השנאה שחוותה שם ובתקשורת נגדה, אך היתה הסכמה עאן בפורום שהשיר עצמו פשוט לא טוב, וכעצמו אינו ראוי להצלחה, והשלמנו עם המקום האחרון הצפוי (ושנה רלגציה ב-2003). יניב או איליה אפילו הציעו לסגור את הפורום עד חידוש השתתפות ישראל ב-2004, ואולי עד אז יהיה שיר ראוי, וגם מצב פוליטי יותר סביר.

ואז קרה משהו קצת לא מובן :
למרות נתוני הפתיחה האיומים .... היא סיימה במקום סביר באמצע, בחצי העליון של הלוח.

אם עברנו את זה בשלום, אז גם את מתקפה נגד איראן לא תחסל את ישראל באירוויזיון
 

VickyRosti

New member
זו הייתה התקופה הכי גרועה שלנו בדעת הקהל

העולמית, ויצא גם שהאירוויזיון התקיים ממש זמן קצר אחרי מבצע חומת מגן, וכל האירועים היו טריים לגמרי! למרות זאת שרית חדד סיימה במקום ה-12 עם נקודות מ-9 מדינות מתוך 23 מצביעות פוטנציאליות, כולל מבלגיה שבה הפרשן קרא להחרים את ישראל, ומעוד מדינות שמתחו ביקורת מאוד קשה על ישראל בתקופת "חומת מגן", כמו שווייץ, בריטניה או פינלנד. בקיצר, אם אז לא החרימו אותנו, גם הפעם לא יחרימו אותנו, ואני בטוחה שמי שיאהב את השיר ואת ההופעה, יצביע לנו!

לא זכרתי שהמנהלים הציעו לסגור את הפורום עד חידוש השתתפות ישראל, אבל באמת מעניין מה יקרה אם פעם ישראל תחליט לפרוש לשנה מסיבה זו או אחרת. האם הפורום שלנו יהיה עדיין כל כך פעיל, והאם גרעין הכותבים הקבוע עדיין יישאר בו? הדבר החיובי היחיד שאני יכולה לחשוב עליו בסיטואציה כזו, זה שאין סיכוי שייכנסו טרולים, כי איזה אדם שפוי שאינו חובב אירוויזיון כבד ייכנס לפורום כדי לדבר על הקדם האסטוני או הנורווגי?
 

VickyRosti

New member
ברור שלא! אבל שאלה עד כמה הוא היה פעיל אז

ברור שהוא היה מספיק פעיל, כדי להשאיר אותו פתוח, אבל אני מניחה שמספר המשתתפים הפעילים היו יורד מאוד.
 
טליה תרגעי !....

... כולה שנה בלי שיראל באירוויזיון ! הפורום יהיה פעין כתמיד

זה לא כאילו מבטלים את אחד מחצאי הגמר של המלודיפסטיבלן
 

Mikey Weiss

New member
אמרתי כבר עשרים פעם בחודשיים האחרונים לדעתי

אבל מתישהו בדקתי את הניקוד באירוויזיון בחמש השנים האחרונות ואין מדינה מהמדינות המשתתפות שלא הצביעה לנו מתישהו במהלך השנים האלו. עבור גרמניה, למשל, סטטיסטיקת החמש שנים לא תעבוד, כי להם תהיה לפחות מדינה אחת שלא נתנה להם נקודות אף פעם בחמש השנים האחרונות (או מאז 1999). זה נכון אגב גם למדינות שלא משתתפות כמו ידידותינו הטובות תורכיה ובוסניה שגם הן מתישהו בחמש השנים האחרונות נתנו לנו נקודות.
 

VickyRosti

New member
גם אני שמתי לב לזה

אגב, המדינות שרוב או חלק גדול מאוכלוסייתן מוסלמית, דווקא מרבות לנקד אותנו, ועפ"י מיטב זכרוני את הראל ניקדו בוסניה, אלבניה ואזרבייג'אן! רק טורקיה התעלמה מאיתנו, אבל אנחנו איתם בסכסוך מאז תחילת 2009, אז זה היה צפוי, למרות שעפ"י מיטב זכרוני ואח"כ בדיקה בויקיפדיה, טורקיה העניקה לאחינועם ומירה 3 נקודות בסמי! הרבה מדינות שאנחנו נוהגים להאשים אותן באנטישמיות או אנטי-ישראליות ניקדו אותנו גם בשנים האחרונות. איסלנד ניקדה את טיפקס, קרואטיה והונגריה ניקדו את בועז, בלגיה ניקדה את אחינועם ומירה, נורווגיה ניקדה את הראל, אוסטריה ודנמרק ניקדו את איזבו וכד'. לי נמאס מכל ההתבכיינות הזו על אנטישמיות! קודם שנשלח שיר טוב עם הופעה טובה, ואז נדבר! אבל מה לעשות שכבר כמה שנים או שהשירים שלנו חלשים, או שההופעות גרועות, או שניהם ביחד! ועדיין מדינות שלא בדיוק נחשבות לאוהבות ישראל או יהודים כן ראו לנכון לנקד אותנו! אבל כרגיל אנשים נכנסים לסרטים שכולם שונאים אותנו ועושים עלינו חרם!
 
סליחה ? אולי שכחת מישהו.....

.... תורכיה נתנה 7 נקודות לטל סונדק (שזה 8 נק' יותר מדי).

גם בוסניה ה"מוסלמית" נתנה לו- 6 נק'. עוד 2 נק' מיוון והעשיריה מצרפת סגרו את הניקוד של ישראל ל-2001.
בלי המוסלמים, ישראל היתה ברלגציה ב-2002.
 

VickyRosti

New member
באמת 8 נקודות יותר מדי


מאז 1991 טורקיה הפכה למנקדת די קבועה של ישראל, אבל מסתבר שאפילו ב-2009, חודשים ספורים אחרי מבצע "עופרת יצוקה" שגרם לקרע בינינו לבין טורקיה, היא העניקה לנו 3 נקודות בסמי. בגמר היא לא ניקדה אותנו, אבל בגמר רוב המדינות לא ניקדו אותנו, כך שאי אפשר להאשים דווקא את טורקיה.
 
ה"נאורים" לא מעיזים לבקר את העולם השלישי כי זה נתפס כגזענות. לומר שהיחס להומואים במדינות מוסלמיות גרוע וחייב להשתנות זה נחשב אימפריאליזם תרבותי שמנסה לכפות ערכים מערביים על המזרח. יש אשכרה מושג אקדמי שנקרא גיי אימפריאליזם. וזו אחת הסיבות שהם אוהבים להתמקד בישראל כי היא נתפסת כלבנה ומערבית (הם לא יודעים מה זה יהודי מזרחי) ואז אפשר לחגוג עליה בצורה שאי אפשר עם מדינות אחרות באזור.

אבל זה נכון לגבי האדם הממוצע שממש לא מתעסק בפוזות פוליטיות של מושיע ובמזרח אירופה הם בכלללל לא מודעים לדברים כאלה.
 

VickyRosti

New member
מסכימה מאוד!

מה שרציתי לומר זה שאירופה מרגישה צורך להתערב במה שקורה בעולם השלישי, רווי המלחמות והצרות, אבל מכיוון שישראל נתפסת כצד הלבן והמערבי בתוך אותו עולם שלישי, הרבה יותר מזמין להיטפל אליה. בסכסוכים ומלחמות בין ובתוך מדינות עולם שלישי, שבהן כל הצדדים נחשבים ל"פרימיטיביים", לעולם לא מזיז שום דבר, ולראייה מה שקורה עכשיו בסוריה!
 

Mikey Weiss

New member
לגמרי

וגם באופן כללי מלחמות שאין להן השפעה על כסף או נפט או מה שלא יהיה. מיליונים מתים באפריקה? למי איכפת. מידל איסט? כסף! נפט! *כוחות רגליים נכנסים לעירק*.

כן, אני יודעת שזה פשטני מאד, אבל באופן כללי לעולם יש תפיסה מאד מאד צבועה לגבי מלחמות וסכסוכים.
 

schweine

New member
מאיפה הידיעה ששונאים אותנו יותר מאשר

ב2007 למשל עם עופרת יצוקה או ב2006 במלחמת לבנון השנייה (שלא נדבר על תקופת 99-03 )???
 
אני לא בטוח אם השנאה יותר גדולה...

.... יותר ויותר מוסדות מחרימים את ישראלף זה ידוע, אבל עברנו את זה.
 

Euroman1

New member
הקטע עם ישראל באירוויזיון הוא כזה

זה נכון ששונאים אותנו כי אנחנו ישראל, ואלה שאומרים שלא אתם מתכחשים למציאות, 70 אחוז מאזרחי מדינות אירופה שתדברו איתם ואז הם ישמעו שאתם ישראלים , ירימו עליכם גבה .
אז בגלל זה שאנחנו שולחים שירים שהם רק בסדר , כמו בשנים האחרונות , בגלל שהשירים הם רק בסדר+אנחנו ישראל = מקום חרא
אבל אם אנחנו מביאים שיר טוב+אנחנו ישראל= מקום סבבה .
אבל לזכות ? זה כבר לא יקרה בשנים הקרובות ולא משנה איזה שיר נביא גם אם ניקח את ביונסה נגייר אותה נאזרח אותה ונשלח אותה כנציגת ישראל אנחנו לא נזכה .
 
למעלה