מורן מזור בחדשות ערוץ 10

VickyRosti

New member
תודה! לאן אתה נוסע? שוב לגרמניה?

לא שיש לי איזו זכות למתוח עליך ביקורת, כי גם אני נוסעת כל שנה לגרמניה! ואם לא לגרמניה, אז ללונדון, רק שהפעם חיכיתי באמת הרבה מאוד זמן (4 שנים) מהביקור האחרון שלי בלונדון, וכבר ממש בער בעצמותיי לחזור לשם!
 

schweine

New member
לא. הפעם אני עושה טיול מרכז אירופאי:

צ'כיה, אוסטריה והונגריה (אולי יום אחד לדרזדן).

אם כבר - אני צריך בבקשה המלצות לגבי אוסטריה ליום אחד! אני רוצה 24 שעות בוינה וזהו. כבר הייתי שם והיה מהפנט אבל זה היה אחרי טיסה של 19 שעות מתאילנד ואני לא זוכר כ"כ הרבה.
 

VickyRosti

New member
וינה מדהימה, ואתה תיהנה שם מאוד!

אני אאסוף בשבילך המלצות בהזדמנות, ואם לא יסתדר לי עד הנסיעה ללונדון, אז רק כשאחזור.
 

The BIG little

New member
אני חושבת שאתם מתעכבים נקודתית על

המרמרה, וזה לא לגמרי העניין. בעקבות עניין גבהי הכסאות והמרמרה, עם כל הקשקושים של ארדואן, נוצר בלגן בקשר בין ישראל לטורקיה. הייתה השפעה על מה משבו עלינו גם שם והתחילו התנהגויות אנטישמיות רחבות בטורקיה. הבלגן הזה גרם גם לישראלים להחזיר לטורקיה והיא הפכה מאז 2010 לסוג של אויבת. אם לדרוגבה קוראים אנטישמי מסריח (ראיתי תגובות כאלה) כי הוא משחק בגלאטסראיי הטורקית (למרות שהיה בארץ ונהנה ב2008), אזל ה שרוב הקהל יצביע להם באירו? אני חושבת שלזה הכוונה של טליה.
 

VickyRosti

New member
אני לא אכנס איתך עכשיו לויכוח פוליטי


כי כידוע הדעות הפוליטיות שלנו נמצאות על 2 קטבים שונים, אבל בלי להיכנס לנסיבות, זו עובדה קיימת שהיחסים עם טורקיה עלו על שרטון, ארדואן אמר הרבה דברים מקוממים (כבר בתחילת 2009, עוד הרבה זמן לפני תקרית המרמרה), והישראלי הממוצע רואה בטורקיה כיום מדינה עויינת. מאז 2010 ישראלים כמעט שלא נוסעים לטורקיה (גם אני לא, לא מסיבות עקרוניות, אלא מכיוון שאני לא מרגישה נוח לבקר שם כישראלית, כשדעת הקהל עדיין עויינת, ושכל תקרית פוליטית קטנה יכולה שוב להצית את האש), אז למה שהם יצביעו לה באירוויזיון? לגבי גרמניה, זו אכן צביעות, כי רוב הישראלים כן קונים תוצרת גרמנית וכן נוסעים לגרמניה, אבל עדיין יש להם מחסום פסיכולוגי לקחת את הפלאפון ולסמס ביוזמתם לגרמניה.

יחד עם זאת אני רוצה לציין את מה ששמרית אמרה בזמנו, שאולי אין כאן חרם מכוון נגד גרמניה, אלא במצב של רייטינג זעום ממילא ומשקל גבוה להצבעות העולים מחבר העמים, יוצא שגרמניה לא מקבלת נקודות מישראל (כמו גם הרבה מדינות מערביות אחרות). אם שיר חפלה יווני בסגנון שהישראלים אוהבים (שהפך אח"כ ללהיט ענק של עומר אדם) כמו OPA לא קיבל אף נקודה מישראל, מה אפשר לומר? ראוי לשים לב שגם כשישראל מצביעה לשירים לא ממדינות אקס-סובייטיות, לרוב אלו יהיו שירים מאוד קליטים ושלאגריים, בין אם אלכסנדר ריבאק, אריק סעדה, אפילו לורין (שהשיר שלה אינו אלא שלאגר בעיבוד עדכני ובמעטפת מאוד ייחודית) או בלדות גדולות מהחיים בביצוע דיוות עם קולות גדולים כמו פסטורה סולר או סבינה בבאייבה. כמו שמיכאל (סימון) אמר כאן פעם, העולים מחבר העמים אוהבים פופ זול, שלאגרי וקליט, ופחות מתחברים לבלדות מינימליסטיות כמו של רומן לוב או לטיפוסים עם גרוב מאגניב כמו לנה. שמרית ציינה בזמנו גם את הצד של השופטים, שבניגוד לארצות אחרות שבהן הם נוטים להתרשם מכל מיני חיקויים של אמי ויינהאוס או דאפי, שגודשים את תוכניות הפופ איידול בכל ארץ כמעט, אצלנו החשיבה הרבה יותר פרובינציאלית, וגם השופטים מתרשמים יותר מקולות גדולים מאשר מזמרים/ות בעלי גרוב.
 

matanp88

New member
וגם אפשר לחשוב שגרמניה מנקדת אותנו בנדיבות...

אין שום דבר רע בזה שאנחנו גם לא.
 

schweine

New member


זו גישה של ילדים בגן שמשחקים בחול.

רוצה אותו היגיון? צרפת הצילה את ישראל הרבה פעמים (אפשר להגיד שהניצחון של דנה ב98 היה בזכת הדוז הצרפתי) וכמה ניקדנו את צרפת?
אפילו כשאת צרפת ייצגה ישראלים ביקושי נתנו להם 5 נקודות.

גרמניה זו המדינה הכי גדולה באירופה ואם אני לא טועה מצביעים בה הכי הרבה מצביעים. עצם הניקוד הגרמני לישראל שהיה בשנים ששלחנו שירים טובים כמו 98 ו-05 שאני שונא זה כבר אומר שהם לא חושבים כמוך.

כמו שכתבתי לטליה - לי אין בעיה עם הצבעות של קהל יש לי בעיה עם חרם של שופטים ומשפטים של חובבים כמו שכתבת עכשיו.
 

matanp88

New member
אז אל תקרא ואל תגיב אם ככה. זו דעתי.

גרמניה ניקדה אותנו בנדיבות ב98 ו05, לא זכור לי שניקדנו אותה גבוה אחרי וכנ"ל לגביהם. אולי כי השופטים שלהם הורידו אותנו ואצל הקהל הצלחנו, אבל עצם זה שבטוטאל הם לא ניקדו אותנו כלל - מראה שזה שאנחנו לא מנקדים אותם בכלל זה לא משהו רע.
 

matanp88

New member
בנתיים לא נראה לי שהייתי עושה את זה.. שאני

אגיע לזה - לא תהיה ברירה..
 

schweine

New member
לגבי הפסקה השנייה - זה נכון מאד לטלווטינג אבל

עכשיו אנחנו ב50-50.
הבעיה שלי היא השופטים שמחרימים ולא הקהל.
יש לנו עם מטומטם וזה לא חדש.
 

VickyRosti

New member
אז זהו, שלא בטוח שהשופטים מחרימים

ולכן הזכרתי את מה ששמרית אמרה בזמנו. בעוד שהשופטים באירופה רגילים לכל חיקויי איימי ויינהאוס, דאפי, אדל וכד' מתוכניות פופ איידול למיניהן (גם בארצות שבהן רוב המוסיקה המקומית היא בשפת המקור, ושהחומר המקורי שמשתתפי התוכניות הנ"ל מוציאים אח"כ הוא בשפת המקור), אצלנו זה מאוד זר להווייה הישראלית, ולפני שהתחילה העונה הראשונה של "The Voice", לא היו אצלנו בכלל כוכבי ריאליטי ששרים באנגלית ומנסים לחקות זמרים בינלאומיים. גם השופטים אצלנו מתרשמים מאיכויות אחרות אצל זמרים מאשר השופטים ברוב המדינות האחרות, כי כל החשיבה המוסיקלית שלנו מאוד פרובינציאלית, ולכן ייתכן מאוד שגם השופטים לא התחברו ללנה או לרומן לוב. חוצמזה, אנחנו לא יודעים מי יושב בצוות השופטים שלנו, ובשנה שעברה למשל ישב בו איזה אוחץ' חובב אירוויזיון שהתפרסם בגרסאות ליפסינג לשירים. אם צוות השופטים שלנו מורכב מכל מיני חובבי אירוויזיון מנותקים, אז מה הפלא שהם מעדיפים שירים אירוויזיוניים יותר כמו של אריק סעדה או פסטורה סולר?
 

VickyRosti

New member
מה, אתה לא באמת חושב שאתה האוחץ' היחיד!

אין לך בעלות על האוחצ'תיות, ויש גם אוחצ'ות הרבה יותר אוחצ'תיות ממך!
 

schweine

New member
טליה כפרות - לא צריך להסתכל על כלב ולהגיד

"וואי הוא דומה לחתול".
ישראל היא אחת המדינות שנותנות הכי הרבה נקודות לשיר המנצח מאז 98!
כלומר טעמם של הישראלי תואם את טעמם של שאר האירופאיים ואז כשפתאום ישראל היא המדינה היחידה שלא מנקדת את המקום ה1 וה2 זה די הזוי.
תהפכי את זה איך שבא לך אבל גרמניה 2010 "מתאים" יותר לשופט הישראלי מאשר שירים כמו ארמניה ורוסיה שקבלו 12 ו-10 מישראל (יודע שזה גם בגלל הקהל) שלא נדבר על צרפת הקצבי ואוקראינה שנותן בראש.
זה בדיוק הפופ הלא מזיק שבישראל אוהבים ++ חובבי האירו בארץ (שלרוב הם חילק ניכר מהמצביעים באירו ביחד עם העולים והשופטים לרוב הם גם חובבים) די אהבו את גרמניה (יותר מגרוזיה זה בטוח).
 

VickyRosti

New member
אנחנו לא יודעים איך השופטים ניקדו את גרמניה

כי 2009 הייתה השנה היחידה שבה פרסמו את הדירוג הנפרד של השופטים והצופים מכל מדינה ומדינה, אבל מאז 2010 הנתונים האלו חסויים. ייתכן שהשופטים כן העניקו לגרמניה ניקוד כלשהו, אבל במשוקלל עם האפס של הצופים, זה לא הספיק כדי להיכנס לעשירייה. החל מהשנה יש כבר משמעות לניקוד המדוייק שהוענק לכל שיר ושיר, ואולי לראשונה מאז 1999 ישראל תעניק נקודות גם לגרמניה, מה גם שמדובר בלהקה שזכתה להצלחה בארץ! אתה צודק שמאז 1998 ישראל תמיד ניקדה את השיר הזוכה, מצד שני גרמניה 2010 היה השיר הכי פחות אירוויזיוני עם הכי פחות גלאם מכולם, וכמובן לא ממדינה אקס-סובייטית. בהתחשב בעובדה שבשנות ה-70 וה-80 ישראל כן ניקדה את גרמניה מדי פעם, ובתקופה שאירועי השואה היו הרבה יותר טריים, אין סיבה שהשופטים יחרימו אותה דווקא היום, כ-68 שנה אחרי תום מלחה"ע השנייה. השנה זה באמת יהיה המבחן האמיתי, כי השיר של קסקדה תפור על הטעם הן של הישראלים והן של העולים מחבר העמים! דאנס שלאגרי קליט, סוחף וקלישאתי, בדיוק מסוג השירים שישראל אוהבת לנקד!
 

kira18

New member
אנחנו עסוקים להתלונן על כל העולם

ואשתו שההצבעות פוליטיות ומאפסים אותנו כי כולם אנטישמים בזמן שההצבעות שלנו הכי פוליטיות שיש.

כרגיל, הגמל לא רואה את דוושתו או איך שלא כותבים את זה
 
זה נכון ששנאת ישראל בשמיים....

... אבל אני מצטרף לטליה מעלי שכתבה שאת המצביע שהכי הכי הכי אוהב את השיר של ישראל, זה לא ישפיע. ונכון, ששונאים את ישראל באירופה, ורואים בה האשמה הלבעדית בסכסוך במזה"ת, אבל הרוב עושים הפרדה, ועם מגיע מצב קיצוני שהשיר הכי אהוב על מצביע X הוא דקווא של ישראל (תארו לעצמכם 38 שירים, ומכולם, את ישראל הכי הכי הכי אהב ), אז בטח ירצה שהשיר יצליח, ויעזור לשיר טיפה.,

(ואני לא חי באשליות, יש מעטים שיחרימו בכל מקרה)
 
למעלה