מורן מזור בחדשות ערוץ 10

schweine

New member
אז אתה זוכר לא נכון


הם השתמשו במקלות ברזל ומתכות שהם חלק מהספינה (אם היה נשק הם היו יורים, לא?).
היו סכינים במטבח אבל לא כאלה שיכולים לעשות נזק גדול.
 

schweine

New member
1. זה לא הוויכוח. הוויכוח זה האם זה מציק בכלל

חרם והאם בכלל מדובר באיך שטליה הגדירה "פגיעה בעם היהודי".
היו פעילים מכל העולם על המרמה. מי אמר שמי שאולי היה עליו אקדח הוא טורקי ומי אמר שזה היה מכוון נגד חיילים? הרי הם לא ירו.

2. המרמה הייתה פרובקציה. לא הייתה שום כוונה לעזור במובן של לעזור לעזתים. אבל להבדים מהארגון הטורקי, ישראל היא מדינה ריבונית שיש לה יותר מה להפסיד ולא הייתה צריכה להגרר למבצע צבאי פומבי.
היה ברור שישראל שוב תצא הרעה, שוב יפלו למשחקי איגו ובסוף יתנצלו. ככה בדיוק קרה.

3. בפעם השלישית שאני כותב את זה: היו לישראל אלף ואחד דרכים לעצור את המרמה. כולל מבצעים סודיים שלכאורה די עבדו שנה אחרי כאשר היה אמור להיות משט גדול יותר!!!
הם בחרו במבצע צבאי פומבי שעשה נזק אדיר לישראל והיה כישלון מוחלט בגלל משחקי איגו של ליברמן עם סגנונו הסובייטי וברק הנרקיססט שרצו לקבל קרידט מהעם הטיפש שלנו ולנצל את הגוף שכל המדינה הכי מזדהה איתו-הצבא.
 

matanp88

New member
לא כתבתי בקשר לטליה. בקשר לתגובתך בלבד.

מה זה קשור לא ירו? היה נשק חם שהמטרה הייתה להעבירו לעזה.
לגמרי פרובוקציה, וזה מה שפגע בישראל ובהם. הם אשמים בזה בלבד, נכון שזה שישראל יצאה למבצע צבאי פגע יותר בנו. כי זו ישראל.
עם הרייצ'ל קרי פעלו יפה, המרמרה הייתה סוג של טעות אבל טעות מוצדקת. אני לגמרי מצדיק את המבצע הזה.
 

schweine

New member
ניסו להעביר אקדח אחד לעזה?

אתה שומע את עצמך?

על דעות אי אפשר להתווכח, כל אחד והדעה שלו.
על הצלחת מבצעים צבאיים בהחלט אפשר להכריע אם זה היה נכון או לא (בעיקר בהשלכות שיש אחר כך). במקרה הנ"ל זה היה הפסד ללא כל ספק. גם אם אתה בעד המבצע אתה נגד ההתנצלות שהיא השלכה ישירה וזה כבר אומר הכל.
 

matanp88

New member
הצילום כולל אקדח אחד. בטוח היו יותר.

כי מצאו שם נשק חם גם בלי קשר, אל תנסה להתחכם.
הפסד כי אנחנו ישראל, המבצע הצבאי לדעתי היה מוצדק, הם לא הסכימו לעגון באשדוד - אנחנו נעצור אותם. זה הדרך הנכונה והרצוייה מבחינתי.

הייתי בעד המבצע, נגד התנצלות כי המבצע נעשה בצדק. מה זה אומר? שיצאנו מפגרים... אבל מה אכפת לי? במילא המצב לא יחזור לקדמותו והמשט הזה הרס מבחינתי את הקשר שלי אישית עם טורקיה שתמיד אהבתי.
 

matanp88

New member
ולא היה שם סיוע הומניטארי בכלל.

הכל היה כדי ליצור פרובוקציה, גם הם אשמים בזה נג'י. לא 'רק' הצבא לטענתך.
 

schweine

New member
וישראל לא דיווחה שהיה עוד נשק בכדי לא לפגוע

בקשר של טורקיה
 

schweine

New member
כתבת שוליים שמעטים זוכרים שאולי היה אקדח

אחד על הספינה. וואו!
תקח תמונה של הילד הגוסס מרעב מצפון קוריאה ותסיק מזה שנעלי החייל שמאחוריו הם מעור שועל ולכן יש ארנבים בצפון קוריאה
 

matanp88

New member
תכתוב מה שאתה רוצה. המשט לא היה לצורך סיוע

היה לצורך העברת נשק\פרובוקציה וליצור בלאגן מכוון לסכסוך עם ישראל.
 

matanp88

New member
שוב, אני מצדיק את המבצע שעצר אותם.

התוצאות היו צפויות, לא הייתה ברירה.
 

VickyRosti

New member
הסכסוך עם טורקיה התחיל עוד הרבה לפני המרמרה

בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", ובעקבותיו באה ההתנפלות של ארדואן על שמעון פרס בוועידה בדאבוס, הביטול של התמרון האווירי המשותף עם ישראל, הסדרה האנטי-ישראלית AYRILIK ב-TRT שמציגה את חיילי צה"ל כרוצחים צמאי דם שסתם יורים להנאתם בתינוקות פלסטינים, ועוד הרבה התבטאויות אנטי-ישראליות מצד ארדואן באופן שוטף. תקרית המרמרה היה צעד נוסף בהסלמה, אבל ממש לא הגורם לקרע עם טורקיה. היו 2 אירוויזיונים במהלך התקופה שבין תחילת הקרע ביחסים עם טורקיה ותקרית המרמרה (2009 ו-2010, כשתקרית המרמרה אירעה בקושי יום וחצי אחרי אירוויזיון 2010), והתחושה בארץ הייתה שהממשל בטורקיה עויין לישראל, ושישראלים המבקרים בטורקיה נתקלים בעויינות ובתוקפנות מצד סוחרים ונותני שירות (הדבר האבסורדי הוא שאפילו ערבים ישראלים סיפרו על סוחרים טורקיים שסירבו לתת להם שירות, מכיוון שהם ישראלים!), ושטורקיה הפכה מידידה למדינה עויינת.
 

schweine

New member
זה לא סכסוך. זה אמירות של פולטקאיים.

השת"פ הצבאי לא עצר בגלל תוכנית טליוויזיה או בגלל אמירה של ארדואן. זו מהות היחסים של ישראל-טורקיה.
גם הקלאבים ואלפי הישראלים לא עצרו עד למרמרה.

היחסים הפומביים לא היו מבריקים אבל אלו דברים שלא מרשימים אף אחד למעט מי שרוצה בכח להאמין בהם.
מי שחושב שראש ממשלההוא זה שמנהל מדינה טועה טעות מרה.
לא חסר גופים שמנהלים את המדיניות ובמקרה הזה היו מספיק גופים בטורקיה שידעו להמשיך לנווט את יחסי ישראל-טורקיה למרות האמירות של ארדואן.
 

VickyRosti

New member
אמירות של פוליטקאים עושות הרבה נזק

וגם אם יחסי המסחר נשארו טובים כשהיו, כלפי חוץ יש מתיחות קשה. ארדואן גרם להרבה התססה בעם הטורקי, הוציא המוני מפגינים לרחובות, וחלפו הרבה חודשים אחרי מבצע "עופרת יצוקה" ועד שהתיירים הישראליים שבו לטורקיה. כידוע לך אני מנהלת את פורום טורקיה, שמעתי שם ממקור ראשון על חוויות לא נעימות שישראלים עברו בטורקיה באותם חודשים, והתיירות המאסיבית לקלאבים התחדשה רק לקראת המחצית השנייה של קיץ 2009. העם הטורקי אינו אנטישמי ביסודו וגם לא אנטי-ישראלי, אבל קל מאוד להתסיס אותו, ובניגוד לשוודי, לגרמני או להולנדי הממוצע, שאולי יתנגד למדיניותה של ישראל אבל יידע לשמור את דעותיו הפוליטיות לעצמו כשהוא בא לתת שירות לתיירים מישראל, הטורקי הרבה יותר אמוציונאלי, כמוסלמי מזדהה הרבה היותר עם הצד הפלסטיני, ונותן לרגשותיו להשתלט עליו. אני חולה על טורקיה ומתגעגעת אליה עד כאב, יחד עם זאת אני כרגע לא רואה את עצמי נוסעת לשם, ולא מתוך פרינציפים או נקמה, אלא מפני שכל עוד היחסים מעורערים וקיימת בעם עדיין עויינות לישראל, אני מרגישה לא נוח לנסוע לשם כישראלית. אמנם בכל מקום אני מדברת גרמנית ולא מסגירה את עצמי עם עברית או עם אנגלית במבטא ישראלי, אבל מזהים עליי מקילומטר שאני ישראלית, לפני שהספקתי לפתוח את פי! ואילו בפרוביציה ובאזורים הכפריים שבהם לא מזהים בכלל ישראלים, אני חוששת מביקורות משטרתיות או צבאיות בדרכים (ביקורות כאלה הן עניין שבשגרה במרכז ובעיקר במזרח טורקיה, מחשש מהמחתרת הכורדית), שבהן אתבקש להציג דרכון ישראלי. אני לא מרגישה נוח לבקר בארץ שבה המדינה שלי כל כך לא אהובה.
 

schweine

New member
יחסי טורקיה-ישראל הם בעיקר ביטחוניים וצבאיים

מה העם שם חושב ומה העם שלנו חושב זה דברים שהולכים ובאים - מי כמוך יודע עד כמה טורקיה לא הייתה אהודה בישראל לפני שנות ה90 ואיך פתאום טורקיה הפכה למדינה אהודה עם מאות אלפי תיירים ישראלים כל שנה?
עכשיו היו כמה שנים שלא היו תיירים, זה יחזור בקרוב ואז הכל יישכח (כמו שכל אותם דרומים "לא נצביע לביבי" אחרי עמוד ענן, הצביעו לביבי בסוף).

כל עוד השת"פ הביטחוני והצבאי בין שתי המדינות מתקיים, הכל בסדר.
פוליטקאי הוא בראש ובראשונה דואג לכיסא שלו ולבוחרים שלו. אמירות בעד ונגד לא מעניינות - תראי איך עבדאללה התבטא באיפוק כלפי ישראל לאחרונה ואז שבועיים אחרי התברר שהוא נפגש בחשאי עם ביבי ושהמודיעין הירדני והישראלי משתפים פעולה בכל מה שקשור לסוריה ואולי אפילו תתקיים וועדה בירדן בין הישראלים לפלסטינים.
אמירות של ראשי ממשלה הם לרוב רק למי שרוצה להעביר את הזמן (אלא אם כן אתה דיקטטור ויש לך נשק גרעני חח). לא צריך להתרגש מזה.
"המע"מ לא יעלה", זה מה שביבי הבטיח. עכשיו הוא יעלה (וכלום ידעו שזה מה שיקרה). זה ישנה משהו? לא!
 

VickyRosti

New member
טוב שלפחות היחסים הבטחוניים והכלכליים נשמרים

וזה חשוב מאוד לשמור אותם לטווח ארוך, כי יבוא יום שהשלטון בטורקיה יתחלף בממשל יותר ידידותי לישראל, ואז יהיה קשה מאוד לבנות את הכל בחזרה מאפס. אבל יעבור הרבה זמן עד שיחזור האמון בין 2 העמים, וזה מה שכל כך עצוב. אני נזכרת בגעגועים בימים שטיילתי בטורקיה, וכששמעו שאנחנו מישראל היו אומרים לנו kardeş (קרדש = אחים), בעוד שעכשיו יש סבירות גבוהה שאתקל בתגובות מסוייגות, כשבמקרה שלי אולי המצב יהיה יותר טוב מאשר אצל רוב הישראלים, כי אני מדברת קצת טורקית עילגת, וזה מאוד מחמיא לטורקים שמדברים איתם בשפתם. בכל מקרה אני לא ממהרת כרגע לחזור לשם, ואעשה זאת רק אם אשמע על מספיק ישראלים שנסעו לשם לאחרונה וחזרו עם רשמים חיוביים. אבל כרגע עוד חזון למועד! כרגע אני מתכוננת לנסיעה שלי ללונדון ביום חמישי הקרוב, כשהטיול הבא שלי לא יהיה לפני ספטמבר. נקווה שתהייה התפתחות חיובית ביחסים עם טורקיה!
 

schweine

New member
הו תהני לך בחו"ל!

אני היום מזמין את הטיסות והבית מלון לחו"לי בעוד שבועיים.
 
למעלה