תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה

מצב
הנושא נעול.

dalalY

New member
תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
 

Ccyclist

Well-known member
תתעדו ותעלו בפורום. יוזמה ברוכה אך פיספסתם את גילה

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
תתעדו ותעלו בפורום. יוזמה ברוכה אך פיספסתם את גילה
 
התמחור נשמע לא כלכלי

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
התמחור נשמע לא כלכלי
 
נסעתי הלילה בשבוס, איזה התרגשות נפרץ המצור על ירושלים!!!!

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
נסעתי הלילה בשבוס, איזה התרגשות נפרץ המצור על ירושלים!!!!
בעקרון אלו מיניבוסים שמקיפים את העיר ונוסעים פעם בשעה לכל כיוון.
תמונות בהמשך.
 

Ccyclist

Well-known member
האם היתה התערבות שלטונית או דתית נגד ההסעות?

נסעתי הלילה בשבוס, איזה התרגשות נפרץ המצור על ירושלים!!!!
בעקרון אלו מיניבוסים שמקיפים את העיר ונוסעים פעם בשעה לכל כיוון.
תמונות בהמשך.
האם היתה התערבות שלטונית או דתית נגד ההסעות?
 
שתף שתף


לא שידוע לי.
שתף שתף

ניצן, שתף קצת מהחוויות שניהנה גם אנחנו.
&nbsp
באיזו שעה נסעת בהלוך, באיזו בחזור?
כמה נסעו? כמה שילמת? למי בדיוק אתה משלם? מקבלים כרטיס? התשלום הוא לנסיעה בודדת או שזה כרטיס הלוך חזור?
תביא פרטים
 

Ccyclist

Well-known member
אני די ממתין לאתרי החדשות, ולדיון הציבורי שיהיה בשבוע.

שתף שתף

ניצן, שתף קצת מהחוויות שניהנה גם אנחנו.
&nbsp
באיזו שעה נסעת בהלוך, באיזו בחזור?
כמה נסעו? כמה שילמת? למי בדיוק אתה משלם? מקבלים כרטיס? התשלום הוא לנסיעה בודדת או שזה כרטיס הלוך חזור?
תביא פרטים
אני די ממתין לאתרי החדשות, ולדיון הציבורי שיהיה בשבוע.
&nbsp
ראיתי את ההכרזות של שבוס בפייסבוק, ואחרי הפוסט הראשוני עם התמונה, וזה שהודיע על העיכוב האפשרי אין עידכונים חדשים להלילה.
&nbsp
בגלל השעה המאוחרת אין התייחסות של אתרי החדשות, וגם אם תהיה התייחסות מחר - הרי שהדיון הציבורי לא יתחיל עד יום א' ואני מאד מקווה שהבסיס החוקי איתן מספיק ששר בממשלת מעבר לא יוכל לעשות דבר נגדם.
&nbsp
ואז מתחיל משחק ההמתנה המעניין - כמה השתמשו השבוע, כמה השירות יגדל במהלך הקיץ (בירושלים הרבה מתרבות הבילויים היא בחוץ - במתחמים ומדרחובים - ולכן הקיץ מגדיל את מספר המבלים הכללי), אם הרשת תוכל לגדול לתדירות חצי שעתית נסבלת ולהוסיף קו לגילה והאזורים החילוניים ברמות (אם שרדו כאלו) וכו'. אני מקווה שמספר המשתמשים יגדל לעשרות אלפים כך שהרשויות לא יוכלו לטעון ש"אין דרישה", עד לנקודה שבה יהיה ברור שקווי שלד במתכונת קווי לילה הם המינימום שבמינימום הנדרש.
&nbsp
&nbsp
 
בכל מקרה מבצע חשוב

אני די ממתין לאתרי החדשות, ולדיון הציבורי שיהיה בשבוע.
&nbsp
ראיתי את ההכרזות של שבוס בפייסבוק, ואחרי הפוסט הראשוני עם התמונה, וזה שהודיע על העיכוב האפשרי אין עידכונים חדשים להלילה.
&nbsp
בגלל השעה המאוחרת אין התייחסות של אתרי החדשות, וגם אם תהיה התייחסות מחר - הרי שהדיון הציבורי לא יתחיל עד יום א' ואני מאד מקווה שהבסיס החוקי איתן מספיק ששר בממשלת מעבר לא יוכל לעשות דבר נגדם.
&nbsp
ואז מתחיל משחק ההמתנה המעניין - כמה השתמשו השבוע, כמה השירות יגדל במהלך הקיץ (בירושלים הרבה מתרבות הבילויים היא בחוץ - במתחמים ומדרחובים - ולכן הקיץ מגדיל את מספר המבלים הכללי), אם הרשת תוכל לגדול לתדירות חצי שעתית נסבלת ולהוסיף קו לגילה והאזורים החילוניים ברמות (אם שרדו כאלו) וכו'. אני מקווה שמספר המשתמשים יגדל לעשרות אלפים כך שהרשויות לא יוכלו לטעון ש"אין דרישה", עד לנקודה שבה יהיה ברור שקווי שלד במתכונת קווי לילה הם המינימום שבמינימום הנדרש.
&nbsp
&nbsp
בכל מקרה מבצע חשוב
הלוואי וישמש סמן לערים אחרות.
אבל, מדוע ההפליה הגזעית ? מדוע יהודים הבוחרים בכך אינם נכללים בצוות הנהגים ?
 
דווקא ברור למה

בכל מקרה מבצע חשוב
הלוואי וישמש סמן לערים אחרות.
אבל, מדוע ההפליה הגזעית ? מדוע יהודים הבוחרים בכך אינם נכללים בצוות הנהגים ?
דווקא ברור למה
משום שהחברה שמספקת את השירות זו חברה ערבית ממזרח ירושלים שלא מעסיקה יהודים. חוץ מזה, כמעט כל הנהגים היהודיים יושבים בערב שבת לארוחת שבת וקשה יהיה לשכנע נהגים לעזוב את המשפחות שלהם לטובת עוד כמה שקלים.
מלכתחילה לא שייך לפנות כי אף חברה יהודית לא היתה מסכימה לעבדות הזו
. לכן נהג בחוכמה מי שהמציא את "שבוס" ונתן לחברה בית להפעיל אותה (ואני לא מתייחסת לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו' - כי זה נושא פוליטי-מדיני שנוי במחלוקת שהייתי מעדיפה להתעלם ממנו
).
 

alondr

New member
סליחה על ההתקפה אבל מאיפה הערימה שטויות הללו

דווקא ברור למה
משום שהחברה שמספקת את השירות זו חברה ערבית ממזרח ירושלים שלא מעסיקה יהודים. חוץ מזה, כמעט כל הנהגים היהודיים יושבים בערב שבת לארוחת שבת וקשה יהיה לשכנע נהגים לעזוב את המשפחות שלהם לטובת עוד כמה שקלים.
מלכתחילה לא שייך לפנות כי אף חברה יהודית לא היתה מסכימה לעבדות הזו
. לכן נהג בחוכמה מי שהמציא את "שבוס" ונתן לחברה בית להפעיל אותה (ואני לא מתייחסת לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו' - כי זה נושא פוליטי-מדיני שנוי במחלוקת שהייתי מעדיפה להתעלם ממנו
).
סליחה על ההתקפה אבל מאיפה הערימה שטויות הללו
על סמך מה את נופחת לחלל האוויר את הנתון ההזוי הזה שרוב הנהגים היהודים יושבים בערב שבת לארוחת שבת...
נהגים יהודים עבדו עובדים ויעבדו בשבת....׳יש נסיעות של תיירים עובדי מפעלים שעובדים גם בשבת בתי מלו וכו' ...
ותאמיני לי שיש מספיק אנשים שרוצים לעבוד בשבת ... וכל הקטע של עבדות וכו׳ זה חרטא... גם אם מישהו עובד בשבת ומקבל על כך שכר כפול ועוד יום חופש נוסף באמצע השבוע זה סבבה בהחלט
 

elians

New member
התגובה ההזויה שקראתי פה בזמן האחרון

דווקא ברור למה
משום שהחברה שמספקת את השירות זו חברה ערבית ממזרח ירושלים שלא מעסיקה יהודים. חוץ מזה, כמעט כל הנהגים היהודיים יושבים בערב שבת לארוחת שבת וקשה יהיה לשכנע נהגים לעזוב את המשפחות שלהם לטובת עוד כמה שקלים.
מלכתחילה לא שייך לפנות כי אף חברה יהודית לא היתה מסכימה לעבדות הזו
. לכן נהג בחוכמה מי שהמציא את "שבוס" ונתן לחברה בית להפעיל אותה (ואני לא מתייחסת לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו' - כי זה נושא פוליטי-מדיני שנוי במחלוקת שהייתי מעדיפה להתעלם ממנו
).
התגובה ההזויה שקראתי פה בזמן האחרון
 

mister K

New member
תגובה הזויה שמבוססת על כלום

דווקא ברור למה
משום שהחברה שמספקת את השירות זו חברה ערבית ממזרח ירושלים שלא מעסיקה יהודים. חוץ מזה, כמעט כל הנהגים היהודיים יושבים בערב שבת לארוחת שבת וקשה יהיה לשכנע נהגים לעזוב את המשפחות שלהם לטובת עוד כמה שקלים.
מלכתחילה לא שייך לפנות כי אף חברה יהודית לא היתה מסכימה לעבדות הזו
. לכן נהג בחוכמה מי שהמציא את "שבוס" ונתן לחברה בית להפעיל אותה (ואני לא מתייחסת לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו' - כי זה נושא פוליטי-מדיני שנוי במחלוקת שהייתי מעדיפה להתעלם ממנו
).
תגובה הזויה שמבוססת על כלום
אני מבין שאת ביררת עם כל החברות הנמצאות בבעלות יהודית חילונית וקיבלת תשובה שהן לא מוכנות לעבוד בערב שבת....
בולשיט במילים עדינות.
"עבדות" - דמגוגיה
 

alondr

New member
רותם הבעיה שכל מיני "כתבים ועיתונאים"

תגובה הזויה שמבוססת על כלום
אני מבין שאת ביררת עם כל החברות הנמצאות בבעלות יהודית חילונית וקיבלת תשובה שהן לא מוכנות לעבוד בערב שבת....
בולשיט במילים עדינות.
"עבדות" - דמגוגיה
רותם הבעיה שכל מיני "כתבים ועיתונאים"
וגם שר התחבורה ה"נכבד" שלנו קוראים את השטויות הללו או שמפיצים תחת ידם חרטוטים דומים
וכך מעגל הקסמים של אין תח"צ בשבת כי אין דרישה ולאנשים יש רכב פרטי הופך שקר לסוג של אמת שהם נושאים בראש חוצות
זה בתורו נותן לגיטימציה לדרדור התח"צ גם במהלך השבוע... ראה שלל איזורי מסחר ותעסוקה שלא נגישים כלל לתח"צ ומכריחים אנשים להשתמש ברכבם הפרטי גם בימי חול... עצוב
 

mister K

New member
שר התחבורה שלנו לא טיפש

רותם הבעיה שכל מיני "כתבים ועיתונאים"
וגם שר התחבורה ה"נכבד" שלנו קוראים את השטויות הללו או שמפיצים תחת ידם חרטוטים דומים
וכך מעגל הקסמים של אין תח"צ בשבת כי אין דרישה ולאנשים יש רכב פרטי הופך שקר לסוג של אמת שהם נושאים בראש חוצות
זה בתורו נותן לגיטימציה לדרדור התח"צ גם במהלך השבוע... ראה שלל איזורי מסחר ותעסוקה שלא נגישים כלל לתח"צ ומכריחים אנשים להשתמש ברכבם הפרטי גם בימי חול... עצוב
שר התחבורה שלנו לא טיפש
פשוט אין לו ואין לממשלה שום אינטרס לקדם תחבורה ציבורית, בזמן שכלכלת המדינה ושיטת המיסוי מתבססים על עיקרון לפיו אמצעי התחבורה העיקרי כאן הוא רכב פרטי.
לכן בוודאי שהוא לא רוצה לקדם תח"צ בשבת מעבר למה שקיים, שכן תח"צ 24/7 היא עיקרון הכרחי למערכת תח"צ יעילה שהוא לא רוצה שתהיה כאן. כשהאיש הנאלח הזה נוסע לטייל בחג ברכב פרטי, מצטלם ולועג בכוונה לאלה שרוצים אוטובוסים, הוא מתכוון לכל מילה.
זו גם הסיבה שלמעט בחיפה ולמעט קווי הלילה הממומנים על ידי משרד החינוך, נמנע משרד התחבורה לאשר תח"צ בלילות. אפילו קו 1 הגוש-דני וקווים בינעירוניים מרכזיים כמו 480 שברור שיהיה להם ביקוש בלילות, הולכים לישון בחצות... וכאן אין שום עניין פוליטי-דתי.
הסטטוס-קוו שכבר מזמן אבד עליו הקלח הוא התירוץ הכי טוב שיכול להיות. כל החירטוטים על "עבדות", "אובדן הזהות היהודית" וכו' וכן התירוצים של אלה שרוצים "קצת שקט מאוטובוסים", הם חרטא בפיתה של אנשים שחיים בקונספציה אליה התרגלו בעשרות השנים בהן התח"צ כאן קלוקלת לעומת שאר העולם. אם אנשים היו יודעים באמת מה מצב התח"צ בשאר העולם ומבינים מה הנזק שנגרם כאן, הם כבר היו נאבקים בשביל תח"צ נורמלית. אבל זה מה שהרגילו אותנו כאן.
תח"צ יעילה 24/7 זה נושא חברתי ממעלה ראשונה ואנשים לא מבינים את זה. המצב כיום משרת מעולה את שרי הממשלה הדשנים ואת חבריהם הטייקונים. אז למה שיאשרו תח"צ בשבת?
 
אין שום בעיה להתייחס לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו'

דווקא ברור למה
משום שהחברה שמספקת את השירות זו חברה ערבית ממזרח ירושלים שלא מעסיקה יהודים. חוץ מזה, כמעט כל הנהגים היהודיים יושבים בערב שבת לארוחת שבת וקשה יהיה לשכנע נהגים לעזוב את המשפחות שלהם לטובת עוד כמה שקלים.
מלכתחילה לא שייך לפנות כי אף חברה יהודית לא היתה מסכימה לעבדות הזו
. לכן נהג בחוכמה מי שהמציא את "שבוס" ונתן לחברה בית להפעיל אותה (ואני לא מתייחסת לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו' - כי זה נושא פוליטי-מדיני שנוי במחלוקת שהייתי מעדיפה להתעלם ממנו
).
אין שום בעיה להתייחס לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו'
והתשובה על כך מאוד ברורה: מדינת ישראל דוחקת אזרחים (יהודים) שלה להסתמך על עבודה "לא עברית" ועל "האויב" מכיוון שהיא מונעת את האפשרות להסתמך על עבודה עברית ולא על "האויב".
אם מדינת ישראל תואיל לתת מענה לבקשות אזרחים שלה לקיום תחבורה ציבורית מוגבלת בשבתות וחגים "הנושא" לא יהיה רלוונטי.
פשוט וקל...

אי אפשר גם "לרצוח" (למנוע תחבורה ציבורית בשבת) וגם "לרשת" (לצפות שאזרחים שרוצים לנוע בשבת יישבו בחיבוק ידיים מסוגרים בבתיהם ויאמרו אמן למדיניות הכופה של המדינה).

היכן שהמדינה משתמטת, הפרטים פועלים וזה בדיוק מה שקורה עם "שבוס".
למדינה אין שום זכות מוסרית בהקשר הזה להתלונן על "עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו'".
ואזרחים שיש להם בעיה עם הנושא צריכים לבוא בטענות אל המדינה עצמה.
 

mister K

New member
הבעיה מתחילה באי ההכרה של המדינה במושגים "עברי" ו-"חילוני"

אין שום בעיה להתייחס לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו'
והתשובה על כך מאוד ברורה: מדינת ישראל דוחקת אזרחים (יהודים) שלה להסתמך על עבודה "לא עברית" ועל "האויב" מכיוון שהיא מונעת את האפשרות להסתמך על עבודה עברית ולא על "האויב".
אם מדינת ישראל תואיל לתת מענה לבקשות אזרחים שלה לקיום תחבורה ציבורית מוגבלת בשבתות וחגים "הנושא" לא יהיה רלוונטי.
פשוט וקל...

אי אפשר גם "לרצוח" (למנוע תחבורה ציבורית בשבת) וגם "לרשת" (לצפות שאזרחים שרוצים לנוע בשבת יישבו בחיבוק ידיים מסוגרים בבתיהם ויאמרו אמן למדיניות הכופה של המדינה).

היכן שהמדינה משתמטת, הפרטים פועלים וזה בדיוק מה שקורה עם "שבוס".
למדינה אין שום זכות מוסרית בהקשר הזה להתלונן על "עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו'".
ואזרחים שיש להם בעיה עם הנושא צריכים לבוא בטענות אל המדינה עצמה.
הבעיה מתחילה באי ההכרה של המדינה במושגים "עברי" ו-"חילוני"
מבחינת המדינה קיימים רק שני סטטוסים: "יהודי" ו-"ערבי".
לכל אחת מהאוכלוסיות המדינה מנהלת את החיים כפי שהיא חושבת לנכון ומבלי להכיר בסטטוסים אחרים.
לכן רבים מאלו המוגדרים "יהודים" לא יכולים להתחתן כאן כרצונם וגם לא להתנייד בשבת שלא באמצעות רכב פרטי, אפילו שלרבים מהם יש אורח חיים שונה לחלוטין מזה שמגדירה המדינה.
זה כמובן לא גורע מהאינטרס הכלכלי המובהק שיש לשלטון שלא לעודד תח"צ באופן כללי.
עם זאת, מבחינה חוקית גם חברה בבעלות יהודית יכולה להפעיל את השבוס. בדיוק כפי שחברות תיירות פרטיות עובדות בכל שבת באופן חוקי ובהחרגה מחוק שעות עבודה ומנוחה, שלא לדבר על תח"צ היכן שיש. לא ברור לי מקור ההחלטה לבחור דווקא בחברה ערבית, אבל ממש לא איכפת לי מי מפעיל את השירות כל עוד הוא פועל.
 
העבודה לא בערב שבת אלא בלילה

דווקא ברור למה
משום שהחברה שמספקת את השירות זו חברה ערבית ממזרח ירושלים שלא מעסיקה יהודים. חוץ מזה, כמעט כל הנהגים היהודיים יושבים בערב שבת לארוחת שבת וקשה יהיה לשכנע נהגים לעזוב את המשפחות שלהם לטובת עוד כמה שקלים.
מלכתחילה לא שייך לפנות כי אף חברה יהודית לא היתה מסכימה לעבדות הזו
. לכן נהג בחוכמה מי שהמציא את "שבוס" ונתן לחברה בית להפעיל אותה (ואני לא מתייחסת לנושא של עבודה עברית, פרנסה לאויב וכו' - כי זה נושא פוליטי-מדיני שנוי במחלוקת שהייתי מעדיפה להתעלם ממנו
).
העבודה לא בערב שבת אלא בלילה
הסיבה שבחרו נהגים לא יהודים כי מנסים שהפרויקט לא ירגיז מידי את הדתיים והחרדים.
 
אלו נסיעות למי שתרם לשבוס (חבר אגודה)

שתף שתף

ניצן, שתף קצת מהחוויות שניהנה גם אנחנו.
&nbsp
באיזו שעה נסעת בהלוך, באיזו בחזור?
כמה נסעו? כמה שילמת? למי בדיוק אתה משלם? מקבלים כרטיס? התשלום הוא לנסיעה בודדת או שזה כרטיס הלוך חזור?
תביא פרטים
אלו נסיעות למי שתרם לשבוס (חבר אגודה)
לכן בהצגת תעודת זהות או אפליקציה כל מי שתרם לאגודה יכול לעלות.
בחודש הזה הנסיעה ללא תשלום נוסף.
חזרתי מהמרכז לירושלים, היו איתי מעט נוסעים. אבל הבחור שמארגן סיפר שבנסיעות אחרות המיניבוס היה מלא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה