תחנת רכבת נתיבות ולו"ז חדש מיום ראשון הקרוב

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
במהירות למרכז?! הלו"ז שראיתי מאפשר הגעה מהתחנה לרכבת ההגנה

בהחלט משנה, פרבר במרחק פחות מ10 ק"מ לעומת ערים בדרום שאין לה
ערים בדרום שאין להם דרך אחרת להגיע במהירות למרכז.
במהירות למרכז?! הלו"ז שראיתי מאפשר הגעה מהתחנה לרכבת ההגנה
ב-1:12 כאשר אפשר לנסוע דלת-לדלת ממרכז למרכז ברכב פרטי ב-1:05, בלי אגרה ובלי לעבור את המהירות המותרת. כנראה שלא מעט מזה זה ריפוד מוגזם של הלו"ז. יהיה מעניין לראות כמה אנשים משתמשים ברכבת הזו כדי להגיע למקום העבודה במרכז ואיך הדבר ישפיע, אם בכלל, על כלכלת נתיבות. ההשערה שלי היא לא הרבה מבחינת ההשפעה.
&nbsp
בכל זאת, תוספת של תחנות חשובות לא צריכה להשפיע על זמן הנסיעה ברכבת ביותר מ-5 עד 8 אחוזים. בנסיעה ברכבת בשילוב עם אמצעים אחרים (דלת-לדלת), ההשפעה זניחה עוד יותר.
&nbsp
לעומת זאת, התחבורה הציבורית בתוך גוש דן על סף קריסה: הנסיעה מבת ים לאיילון סיטי ומקומות אחרים מייגעת, והרכבת חסרת תועלת בגלל שילוב של תדירות נמוכה והקושי לתזמן סינכרון של הגעה אליה באיזור עירוני צפוף כמו בת ים/חולון או תל אביב. תוספת של 10 דקות זה כבר תוספת של 25% לזמן נסיעה של 40 דקות ותוספת של 20 דקות זה כבר 50%.
 
יותר מזה, לרכבת אין כמעט יתרון בנסיעה בין נתיבות לת"א לא רק

במהירות למרכז?! הלו"ז שראיתי מאפשר הגעה מהתחנה לרכבת ההגנה
ב-1:12 כאשר אפשר לנסוע דלת-לדלת ממרכז למרכז ברכב פרטי ב-1:05, בלי אגרה ובלי לעבור את המהירות המותרת. כנראה שלא מעט מזה זה ריפוד מוגזם של הלו"ז. יהיה מעניין לראות כמה אנשים משתמשים ברכבת הזו כדי להגיע למקום העבודה במרכז ואיך הדבר ישפיע, אם בכלל, על כלכלת נתיבות. ההשערה שלי היא לא הרבה מבחינת ההשפעה.
&nbsp
בכל זאת, תוספת של תחנות חשובות לא צריכה להשפיע על זמן הנסיעה ברכבת ביותר מ-5 עד 8 אחוזים. בנסיעה ברכבת בשילוב עם אמצעים אחרים (דלת-לדלת), ההשפעה זניחה עוד יותר.
&nbsp
לעומת זאת, התחבורה הציבורית בתוך גוש דן על סף קריסה: הנסיעה מבת ים לאיילון סיטי ומקומות אחרים מייגעת, והרכבת חסרת תועלת בגלל שילוב של תדירות נמוכה והקושי לתזמן סינכרון של הגעה אליה באיזור עירוני צפוף כמו בת ים/חולון או תל אביב. תוספת של 10 דקות זה כבר תוספת של 25% לזמן נסיעה של 40 דקות ותוספת של 20 דקות זה כבר 50%.
יותר מזה, לרכבת אין כמעט יתרון בנסיעה בין נתיבות לת"א לא רק
לעומת רכב פרטי אלא גם לעומת קו 378.
צריך לקחת בחשבון שלהגיע מאזורי המגורים של נתיבות לתחנת הרכבת גם לוקח זמן.
 
רק מה הלו"ז יותר אמין וברכבת כמעט תמיד יש מקום

יותר מזה, לרכבת אין כמעט יתרון בנסיעה בין נתיבות לת"א לא רק
לעומת רכב פרטי אלא גם לעומת קו 378.
צריך לקחת בחשבון שלהגיע מאזורי המגורים של נתיבות לתחנת הרכבת גם לוקח זמן.
רק מה הלו"ז יותר אמין וברכבת כמעט תמיד יש מקום
להמתין לאוטובוס למרכז משדרות בבוקר למשל זו הרפתקאה כי לא ברור מתי יגיע ואם יהיה מקום באוטובוס.
חוץ מזה יש איזורי תעסוקה באשדוד, אשקלון וראשון מערב.
 
שום 5 דקות ושום נעליים

כנראה עד שתושבי חולון ובת ים לא יעמדו על הפסים ביוספטל
ויחסמו את הרכבת, הם לא יקבלו חזרה את הרכבת השלישית שלהם בשעות השיא שנגזלה לטובת אשקלונים ושדרותים שחוסכים 5 דקות בהגעה לתל אביב (כשלהם בכלל יש 4 רכבות בשעה...). ה- 5 דקות האלה יצרו הרבה כותרות למשרד התחבורה, ולאף אחד לא אכפת שכמות המשתמשים ברכבת בחולון ובת-ים לא צומחת כמו בהתחלה, כי הרכבת פשוט סירסה לנו הלו"ז.
שום 5 דקות ושום נעליים
פער הזמנים הוא 12-13 דקות לתוך ת"א, 9-10 דקות מחוץ לתל אביב. סה"כ 23-21 דקות ביום. לא ביודע מאיפה הבאת את ה-5 דקות, אין לזה שום בסיס.
 

benshap2

New member
ההפרש בין הרכבת המהירה לרכבת הלא מהירה, מיבנה, הוא 7 דקות

שום 5 דקות ושום נעליים
פער הזמנים הוא 12-13 דקות לתוך ת"א, 9-10 דקות מחוץ לתל אביב. סה"כ 23-21 דקות ביום. לא ביודע מאיפה הבאת את ה-5 דקות, אין לזה שום בסיס.
ההפרש בין הרכבת המהירה לרכבת הלא מהירה, מיבנה, הוא 7 דקות
אבל ה-7 דקות האלה מהוות כ 35-40% ממשך הנסיעה בין יבנה לתל אביב ברכבת זו (18 דקות בין יבנה לתל אביב ההגנה, יהפכו ל 25 דקות).
 

benshap2

New member
כמובן שההפרש בין הקו המהיר החדש מאשדוד, לקו הישן דרך לוד

ההפרש בין הרכבת המהירה לרכבת הלא מהירה, מיבנה, הוא 7 דקות
אבל ה-7 דקות האלה מהוות כ 35-40% ממשך הנסיעה בין יבנה לתל אביב ברכבת זו (18 דקות בין יבנה לתל אביב ההגנה, יהפכו ל 25 דקות).
כמובן שההפרש בין הקו המהיר החדש מאשדוד, לקו הישן דרך לוד
משמעותיים יותר, כך שלנסוע מאשדוד ברכבות שעוברות בלוד זו לא באמת חלופה ריאלית כשיש רכבת מהירה לתל אביב, וחוסף המון זמן לתושבי האזור לעומת המצב הישן.

אבל לדעתי ההשוואה הרלוונטית למה שהבחור ביקש, עצירה בתחנות בת ים וחולון, היא בין הרכבת המהירה החדשה למאספת החדשה.
 

Shark Alarm

New member
הרכבת המהירה במסילת איילון דרום


כמובן שההפרש בין הקו המהיר החדש מאשדוד, לקו הישן דרך לוד
משמעותיים יותר, כך שלנסוע מאשדוד ברכבות שעוברות בלוד זו לא באמת חלופה ריאלית כשיש רכבת מהירה לתל אביב, וחוסף המון זמן לתושבי האזור לעומת המצב הישן.

אבל לדעתי ההשוואה הרלוונטית למה שהבחור ביקש, עצירה בתחנות בת ים וחולון, היא בין הרכבת המהירה החדשה למאספת החדשה.
הרכבת המהירה במסילת איילון דרום

לא אמורה לכלול רק את תחנת ראשון לציון

ז"א- באר שבע
אשקלון
אשדוד
ראשון לציון
תל אביב
כאשר הרכבות המאספות יעצרו בכל תחנות הביניים (בדיוק כמו בקו החוף הצפוני..
&nbsp
&nbsp
 
אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-ראשון לציון-תל אביב

הרכבת המהירה במסילת איילון דרום

לא אמורה לכלול רק את תחנת ראשון לציון

ז"א- באר שבע
אשקלון
אשדוד
ראשון לציון
תל אביב
כאשר הרכבות המאספות יעצרו בכל תחנות הביניים (בדיוק כמו בקו החוף הצפוני..
&nbsp
&nbsp
אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-ראשון לציון-תל אביב
אבל לגבי באר שבע, הקו המהיר מבאר שבע נוסע במסילה הראשית ולכן אין טעם ברכבת דרך אשקלון שמדלגת על אופקים, נתיבות ושדרות. לרכבת אין משאבים להפעלת רכבות כאלה וזה יהיה לוקסוס.
לכן, לפחות בעתיד הנראה לעין, כל הרכבות שנוסעות בין באר שבע לאשקלון יעצרו באופקים (לאחר שהתחנה תושלם), נתיבות ושדרות.
תחנת משה דיין אמורה להיות תחנת מעבר בין הרכבות הבינעירוניות בקו ב"ש-אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-משה דיין-תל אביב לבין הרכבות הפרבריות בקו משה דיין - הוד השרון סוקולוב.
 

stratomaximus

New member
ואפילו יתרה מזאת - לא מתעקש על כל 4 התחנות.

כמובן שההפרש בין הקו המהיר החדש מאשדוד, לקו הישן דרך לוד
משמעותיים יותר, כך שלנסוע מאשדוד ברכבות שעוברות בלוד זו לא באמת חלופה ריאלית כשיש רכבת מהירה לתל אביב, וחוסף המון זמן לתושבי האזור לעומת המצב הישן.

אבל לדעתי ההשוואה הרלוונטית למה שהבחור ביקש, עצירה בתחנות בת ים וחולון, היא בין הרכבת המהירה החדשה למאספת החדשה.
ואפילו יתרה מזאת - לא מתעקש על כל 4 התחנות.
במצבן הנוכחי צומת חולון ו-וולפסון אולי לא מצדיקות 3 רכבות בשעה, אבל ליוספטל וקוממיות נעשה עוול, כי הן תחנות עתירות נוסעים יחסית (יוספטל הייתה בתחרות צמודה מול משה דיין לפני צמצום התדירות).
כלומר, אם להוסיף את יוספטל וקוממיות - ההפרש יורד מ- 7 דקות לבערך 4-5, לדעתי זה כאין וכאפס לעומת הצורך של תושבי חולון ובת-ים להמתין 40 דקות בבוקר אם פיספסו רכבת.
שוב, אני לא מציע להרע את השירות בכוח לתושבי תחנות החוף הדרומיות, אבל אם אין דרך להחזיר לחו-בת תדירות נורמלית בלי להפוך את ה"מהירה" לטיפה פחות מהירה, אז אפשר להפסיק להיות פופוליסטים, ולתקן את העוול.
 

88edik

New member
להוריד את העצירה בתחנות חולון

כנראה עד שתושבי חולון ובת ים לא יעמדו על הפסים ביוספטל
ויחסמו את הרכבת, הם לא יקבלו חזרה את הרכבת השלישית שלהם בשעות השיא שנגזלה לטובת אשקלונים ושדרותים שחוסכים 5 דקות בהגעה לתל אביב (כשלהם בכלל יש 4 רכבות בשעה...). ה- 5 דקות האלה יצרו הרבה כותרות למשרד התחבורה, ולאף אחד לא אכפת שכמות המשתמשים ברכבת בחולון ובת-ים לא צומחת כמו בהתחלה, כי הרכבת פשוט סירסה לנו הלו"ז.
להוריד את העצירה בתחנות חולון
לפי דעתי צריך להוריד את העצירה בתחנת חולון לפעם אחת תחנות אלו ריקות מאנשים ואז יהיה שתי רכבות בקו המהיר.מה שכן אפשר להגדיל את העצירות ביופסטל ל3 פעמים,באמת רואים לפי כל הנתונים שזוהי תחנה עמוסה.וקוממיות גבולי (1-2)אין כמעט חודש שעובר את ה50000
 

DanBus43Maalit72

Active member


להוריד את העצירה בתחנות חולון
לפי דעתי צריך להוריד את העצירה בתחנת חולון לפעם אחת תחנות אלו ריקות מאנשים ואז יהיה שתי רכבות בקו המהיר.מה שכן אפשר להגדיל את העצירות ביופסטל ל3 פעמים,באמת רואים לפי כל הנתונים שזוהי תחנה עמוסה.וקוממיות גבולי (1-2)אין כמעט חודש שעובר את ה50000

אני משתמש מדי פעם באחת מתחנות אלו וצריך שתהיה רכבת לפחות כל 20 דקות בכל 4 התחנות בחולון בת ים.
 


כנראה עד שתושבי חולון ובת ים לא יעמדו על הפסים ביוספטל
ויחסמו את הרכבת, הם לא יקבלו חזרה את הרכבת השלישית שלהם בשעות השיא שנגזלה לטובת אשקלונים ושדרותים שחוסכים 5 דקות בהגעה לתל אביב (כשלהם בכלל יש 4 רכבות בשעה...). ה- 5 דקות האלה יצרו הרבה כותרות למשרד התחבורה, ולאף אחד לא אכפת שכמות המשתמשים ברכבת בחולון ובת-ים לא צומחת כמו בהתחלה, כי הרכבת פשוט סירסה לנו הלו"ז.
 

olli3

New member
מנהל
וקווים 1א ו2א ישרתו את תחנת הרכבת + מאריכים את שעות פעילותם.

תחנת רכבת נתיבות ולו"ז חדש מיום ראשון הקרוב

http://www.rail.co.il/HE/Pages/homepage.aspx
וקווים 1א ו2א ישרתו את תחנת הרכבת + מאריכים את שעות פעילותם.
כיום קווים 1 ו2 מסיימים סביב 9 בערב. השינוי הוא הפעלתם עד הרכבת של הלפני אחרונה שמגיע לנתיבות, כך שהשירות העירוני בנתיבות ימשך עד השעה 23:30 לערך.
&nbsp
מה שעשו בעצם במשך היום זה בעיקר העברת נסיעות מ1 ו2 (קיימות) לכדי חלופה 1א ו2א ושינוי הלו"ז פה ושם + נסיעות חדשות המותאמות לרכבת בשעות שלפני כן לא היו וכמובן ההפעלה עד סביב 23:30.
 
איזה יופי, גם משאר הדיווחים שלך יש הרבה שיפורים בדרום

וקווים 1א ו2א ישרתו את תחנת הרכבת + מאריכים את שעות פעילותם.
כיום קווים 1 ו2 מסיימים סביב 9 בערב. השינוי הוא הפעלתם עד הרכבת של הלפני אחרונה שמגיע לנתיבות, כך שהשירות העירוני בנתיבות ימשך עד השעה 23:30 לערך.
&nbsp
מה שעשו בעצם במשך היום זה בעיקר העברת נסיעות מ1 ו2 (קיימות) לכדי חלופה 1א ו2א ושינוי הלו"ז פה ושם + נסיעות חדשות המותאמות לרכבת בשעות שלפני כן לא היו וכמובן ההפעלה עד סביב 23:30.
איזה יופי, גם משאר הדיווחים שלך יש הרבה שיפורים בדרום
 

olli3

New member
מנהל
כן, רק טעיתי באומרי כי עד הרכבת הלפני אחרונה כי יש עוד רכבות

איזה יופי, גם משאר הדיווחים שלך יש הרבה שיפורים בדרום
כן, רק טעיתי באומרי כי עד הרכבת הלפני אחרונה כי יש עוד רכבות
שמגיעות אחרי 23:16 לנתיבות. אבל שירות עירוני בעיר קטנה יחסית כמו נתיבות שמסתיים סביב 23:30 כשבבאר שבע, אשקלון ואשדוד התחבורה העירונית מסתיימת לפני - זה דיי וואוו.
&nbsp
בבאר שבע השירות העירוני יפעל עד חצות במסגרת המכרז שעומד להתפרסם ממש בשבועות הקרובים. מרגע הפרסום, כשנה ו3 חודשים קדימה המפעיל החדש (מטרודן תתפרק) יפעיל את השירות בעיר.
 

stratomaximus

New member
למה לא עד הרכבת האחרונה? מה יעשה מי שמגיע באחרונה?

וקווים 1א ו2א ישרתו את תחנת הרכבת + מאריכים את שעות פעילותם.
כיום קווים 1 ו2 מסיימים סביב 9 בערב. השינוי הוא הפעלתם עד הרכבת של הלפני אחרונה שמגיע לנתיבות, כך שהשירות העירוני בנתיבות ימשך עד השעה 23:30 לערך.
&nbsp
מה שעשו בעצם במשך היום זה בעיקר העברת נסיעות מ1 ו2 (קיימות) לכדי חלופה 1א ו2א ושינוי הלו"ז פה ושם + נסיעות חדשות המותאמות לרכבת בשעות שלפני כן לא היו וכמובן ההפעלה עד סביב 23:30.
למה לא עד הרכבת האחרונה? מה יעשה מי שמגיע באחרונה?
ואין לו רכב שמחכה בתחנה? ילך חצי שעה ברגל הביתה (כי התחנה מחוץ לעיר), או יאלץ לקחת מונית?
 

olli3

New member
מנהל
זה אומר שהתחבורה העירונית תצטרך לפעול עד 1:30 בלילה.

למה לא עד הרכבת האחרונה? מה יעשה מי שמגיע באחרונה?
ואין לו רכב שמחכה בתחנה? ילך חצי שעה ברגל הביתה (כי התחנה מחוץ לעיר), או יאלץ לקחת מונית?
זה אומר שהתחבורה העירונית תצטרך לפעול עד 1:30 בלילה.
שזה אומר גם שתפעולית צריך לשם כך עוד נהגים אבל עזוב את זה לרגע.
&nbsp
מעיר שהתחבורה העירונית שלה באוטובוסים עירוניים מסתיים ב9 בערב והשירות העירוני מתבצע לאחר מכן על סיבוב קטן שלא מקיף את העיר ועובר רק באיזורים הישנים שלה על ידי קווים שמגיעים מת"א, רחובות, אשקלון ובאר שבע - זה שדרוג משמעותי.
&nbsp
מלבד זה שכמות האנשים שיחזרו ברכבת האחרונה שתגיע לנתיבות ב1:16 לא תהיה גדולה ומונית ספיישל בתוך נתיבות זה לא דבר יקר. מדובר על כ-10 שקלים לנסיעה בספיישל בתוך נתיבות.
&nbsp
בעולם מתוקן האוטובוסים לא היו מסתיימים מוקדם אבל גם המצב החדש הוא משהו גדול וחשוב ואני בוחר לברך על חשיבה רצינית יותר ומתן פתרון עד שעת לילה דיי מאוחרת מאשר להסתכל על האם באמת צריך אוטובוס ב1 וחצי בלילה בתוך נתיבות.
 
המסלול שלהם נראה ממש טוב, הוא מקיף את כל העיר. אם הבנתי נכון

וקווים 1א ו2א ישרתו את תחנת הרכבת + מאריכים את שעות פעילותם.
כיום קווים 1 ו2 מסיימים סביב 9 בערב. השינוי הוא הפעלתם עד הרכבת של הלפני אחרונה שמגיע לנתיבות, כך שהשירות העירוני בנתיבות ימשך עד השעה 23:30 לערך.
&nbsp
מה שעשו בעצם במשך היום זה בעיקר העברת נסיעות מ1 ו2 (קיימות) לכדי חלופה 1א ו2א ושינוי הלו"ז פה ושם + נסיעות חדשות המותאמות לרכבת בשעות שלפני כן לא היו וכמובן ההפעלה עד סביב 23:30.
המסלול שלהם נראה ממש טוב, הוא מקיף את כל העיר. אם הבנתי נכון
יש לכל אחד מהקווים שתי נסיעות בשעה: אחת 5-10 דקות לפני הרכבת, ואחת 10-15 דקות אחרי הרכבת, כך ששני הקווים יכולים לשמש גם לאיסוף וגם לפיזור בעיר. גם כאן, כמו בשדרות, עשו עבודה טובה (בניגוד לתחנות מסוימות שבהן יש קווים לכיוון אחד בבוקר בלבד ולכיוון השני אחה"צ בלבד).

 

olli3

New member
מנהל
זה מסלולי הקווים נמזה שנים מספר, החלופה היא רק כניסה לרכבת.

המסלול שלהם נראה ממש טוב, הוא מקיף את כל העיר. אם הבנתי נכון
יש לכל אחד מהקווים שתי נסיעות בשעה: אחת 5-10 דקות לפני הרכבת, ואחת 10-15 דקות אחרי הרכבת, כך ששני הקווים יכולים לשמש גם לאיסוף וגם לפיזור בעיר. גם כאן, כמו בשדרות, עשו עבודה טובה (בניגוד לתחנות מסוימות שבהן יש קווים לכיוון אחד בבוקר בלבד ולכיוון השני אחה"צ בלבד).
זה מסלולי הקווים נמזה שנים מספר, החלופה היא רק כניסה לרכבת.
מה שאני בא להגיד זה שקווים 1 ו2 נוסעים גם כיום אותו הדבר וגם לפני כמה שנים הם נסעו בדיוק אותו הדבר.
&nbsp
במכרז הנגב המערבי יש עוד שינויים יפים בקווים העירוניים בנתיבות (לא רק בנתיבות), ממליץ לך להסתכל, יש גם פירוט על הרחובות בהם יסעו הקווים העירוניים החדשים.
 

olli3

New member
מנהל
רכבת אחרונה מגיעה לנתיבות בשעה 1:16 בלילה, זה אומר ש...

תחנת רכבת נתיבות ולו"ז חדש מיום ראשון הקרוב

http://www.rail.co.il/HE/Pages/homepage.aspx
רכבת אחרונה מגיעה לנתיבות בשעה 1:16 בלילה, זה אומר ש...
בהמשך הרכבות לבאר שבע תסיימנה מאוחר יותר מכיום והקישור הנחוץ בין ערים נוספות יהיה חזק וטוב יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה