שיטת תעריפים חדשה לכל הארץ.

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
כן, הכתבה הזו אומרת דבר והיפוכו

לפי הדוגמה של ראשון לציון בכתבה הזו
אין האחדת תעריפים בין אוטובוסים לרכבת.
"ייחשבו ראשון לציון ופתח תקווה בטבעת הראשונה של גוש דן"
"התעריף יהיה 6.90 שקלים (בטבעת הראשונה)"
"מחיר הנסיעה ברכבת בקו ראשון לציון-תל אביב צפוי לרדת מ-15 שקל כיום ל-10.50 שקלים"
כלומר: מחיר נסיעה באוטובוס בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, כמו היום, ואילו מחיר נסיעה ברכבת בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 10.50 ש"ח והכרטיס של הרכבת יאפשר נסיעת המשך בתל אביב (לא ממש ברור האם מדובר בנסיעת המשך או במעבר חופשי במשך 90 דקות כפי שנכתב בכתבה משפט אחד לפני כן וגם יש חוסר דיוק, כי בין אם מדובר במעבר (כנראה) ובין אם מדובר בהמשך, הנסיעה לא מוגבלת לתל אביב ותתאפשר למעשה בכל אזור 1).

אם המחירים בדוגמה הזו נכונים, אז ברור שאין האחדה מלאה בין הרכבת לאוטובוסים, מה שאומר שגם חופשי חודשי ללא רכבת יהיה זול יותר מחופשי חודשי משולב.

אם הכתבה הזו עקרונית נכונה, אז יש שינויים משמעותיים במטרופולין חיפה:
הקריות וחיפה עצמה ייכללו באותו אזור, מה שיוזיל את מחיר הנסיעה בין הקריות לחיפה ל-6.90 ש"ח, אבל מצד שני כנראה ייקר את מחירי הנסיעה בתוך הקריות.
לפי הכתבה גם אפשר להבין שמחיר נסיעה בין קרית טבעון ויקנעם לחיפה יוזל משמעותית. ואזורי המטרופולין יורחבו לעכו, נהריה, נצרת וזכרון יעקב. משום מה אין התייחסות לכרמיאל.
כן, הכתבה הזו אומרת דבר והיפוכו
כרטיס לאוטובוס בראשון יעלה 6.90 + כל כרטיס כולל את הרכבת.
כרטיס לרכבת בלבד יעלה 10.5.

מסקנה - צא רגע מתחנת הרכבת החוצה, קנה כרטיס אוטובוס ל 90 דקות, תחזור פנימה ותשתמש בו ברכבת - וכך תחסוך 35% במחיר + תוכל לנסוע באוטובוסים לאחר מכן...

בקיצור נעזוב את העיתונאים ונמתין ליישום הרפורמה בפועל.
 
לא הבנת נכון. המחיר של 6.90 הוא לאוטובוסים בלבד

כן, הכתבה הזו אומרת דבר והיפוכו
כרטיס לאוטובוס בראשון יעלה 6.90 + כל כרטיס כולל את הרכבת.
כרטיס לרכבת בלבד יעלה 10.5.

מסקנה - צא רגע מתחנת הרכבת החוצה, קנה כרטיס אוטובוס ל 90 דקות, תחזור פנימה ותשתמש בו ברכבת - וכך תחסוך 35% במחיר + תוכל לנסוע באוטובוסים לאחר מכן...

בקיצור נעזוב את העיתונאים ונמתין ליישום הרפורמה בפועל.
לא הבנת נכון. המחיר של 6.90 הוא לאוטובוסים בלבד
כרטיס שכולל נסיעה ברכבת ומעבר לאוטובוסים יעלה 10.5.
זה כבר הופיע במספר כתבות ובכתבה בכלכיסט צורפו גם קבצי דוגמאות של משרד התחבורה.
[URL]http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3666124,00.html[/URL]

את זה כבר אפשר להבין בודאות - המחיר ברכבת יהיה גבוה יותר מהמחיר באוטובוס.
 

benshap2

New member
לא הבנתי כלום

לא הבנת נכון. המחיר של 6.90 הוא לאוטובוסים בלבד
כרטיס שכולל נסיעה ברכבת ומעבר לאוטובוסים יעלה 10.5.
זה כבר הופיע במספר כתבות ובכתבה בכלכיסט צורפו גם קבצי דוגמאות של משרד התחבורה.
[URL]http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3666124,00.html[/URL]

את זה כבר אפשר להבין בודאות - המחיר ברכבת יהיה גבוה יותר מהמחיר באוטובוס.
לא הבנתי כלום
מהכתבה ששלחת אני לא מבין את מה שאתה כותב פה, למעשה אני מבין בה שיהיה מחיר אחד והוא יכלול 90 דקות בכל אמצעי התחבורה (כך שברור לי שלא מדובר בחופשי חודשי, שזה בלי קשר מאפשר החלפה של כל אמצעי התחבורה, ולא ל 90 דקות אלא ל 30 יום...):
&nbsp
"שר התחבורה ישראל כץ הוסיף שהאיחוד התעריפים יובל לכך שהנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת וללא כל תוספת תשלום.
"
 
אוקיי, לפי הקובץ המצורף, מה יהיה מחיר הנסיעה באוטובוס

לא הבנתי כלום
מהכתבה ששלחת אני לא מבין את מה שאתה כותב פה, למעשה אני מבין בה שיהיה מחיר אחד והוא יכלול 90 דקות בכל אמצעי התחבורה (כך שברור לי שלא מדובר בחופשי חודשי, שזה בלי קשר מאפשר החלפה של כל אמצעי התחבורה, ולא ל 90 דקות אלא ל 30 יום...):
&nbsp
"שר התחבורה ישראל כץ הוסיף שהאיחוד התעריפים יובל לכך שהנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת וללא כל תוספת תשלום.
"
אוקיי, לפי הקובץ המצורף, מה יהיה מחיר הנסיעה באוטובוס
בין חולון לתל אביב?
בין ראשון לציון לתל אביב?
האם לדעתך הבשורה של שר התחבורה לתושבי חולון וראשון לציון היא עליה במחיר הנסיעה באוטובוס מ 6.9 ש"ח ל 10.5 ש"ח?
האם הבשורה היא עליית מחיר בנסיעה מראשון לציון להרצליה מ 10.9 ש"ח ל16 ש"ח?

ברור שלא. כי המחירים בטבלה הזו אלה מחירים לנסיעה ברכבת, שיהיו שונים וגבוהים יותר ממחירי נסיעה באוטובוסים בלבד.
המחירים הללו יאפשרו מעברים במשך 90 דקות בין הרכבת לאוטובוסים.
אבל לא יהיה מחיר אחד לנסיעה הכוללת רכבת ולנסיעה המורכבת מאוטובוסים בלבד.
 
ובטבלה השניה בקובץ שמצורף כעת

אוקיי, לפי הקובץ המצורף, מה יהיה מחיר הנסיעה באוטובוס
בין חולון לתל אביב?
בין ראשון לציון לתל אביב?
האם לדעתך הבשורה של שר התחבורה לתושבי חולון וראשון לציון היא עליה במחיר הנסיעה באוטובוס מ 6.9 ש"ח ל 10.5 ש"ח?
האם הבשורה היא עליית מחיר בנסיעה מראשון לציון להרצליה מ 10.9 ש"ח ל16 ש"ח?

ברור שלא. כי המחירים בטבלה הזו אלה מחירים לנסיעה ברכבת, שיהיו שונים וגבוהים יותר ממחירי נסיעה באוטובוסים בלבד.
המחירים הללו יאפשרו מעברים במשך 90 דקות בין הרכבת לאוטובוסים.
אבל לא יהיה מחיר אחד לנסיעה הכוללת רכבת ולנסיעה המורכבת מאוטובוסים בלבד.
ובטבלה השניה בקובץ שמצורף כעת
אפשר לראות את המחירים הרלוונטים לנסיעה באוטובוסים בלבד.
 

S a m B o o k i

New member
לפי הכתבה שציטטת.

לפי הדוגמה של ראשון לציון בכתבה הזו
אין האחדת תעריפים בין אוטובוסים לרכבת.
"ייחשבו ראשון לציון ופתח תקווה בטבעת הראשונה של גוש דן"
"התעריף יהיה 6.90 שקלים (בטבעת הראשונה)"
"מחיר הנסיעה ברכבת בקו ראשון לציון-תל אביב צפוי לרדת מ-15 שקל כיום ל-10.50 שקלים"
כלומר: מחיר נסיעה באוטובוס בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, כמו היום, ואילו מחיר נסיעה ברכבת בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 10.50 ש"ח והכרטיס של הרכבת יאפשר נסיעת המשך בתל אביב (לא ממש ברור האם מדובר בנסיעת המשך או במעבר חופשי במשך 90 דקות כפי שנכתב בכתבה משפט אחד לפני כן וגם יש חוסר דיוק, כי בין אם מדובר במעבר (כנראה) ובין אם מדובר בהמשך, הנסיעה לא מוגבלת לתל אביב ותתאפשר למעשה בכל אזור 1).

אם המחירים בדוגמה הזו נכונים, אז ברור שאין האחדה מלאה בין הרכבת לאוטובוסים, מה שאומר שגם חופשי חודשי ללא רכבת יהיה זול יותר מחופשי חודשי משולב.

אם הכתבה הזו עקרונית נכונה, אז יש שינויים משמעותיים במטרופולין חיפה:
הקריות וחיפה עצמה ייכללו באותו אזור, מה שיוזיל את מחיר הנסיעה בין הקריות לחיפה ל-6.90 ש"ח, אבל מצד שני כנראה ייקר את מחירי הנסיעה בתוך הקריות.
לפי הכתבה גם אפשר להבין שמחיר נסיעה בין קרית טבעון ויקנעם לחיפה יוזל משמעותית. ואזורי המטרופולין יורחבו לעכו, נהריה, נצרת וזכרון יעקב. משום מה אין התייחסות לכרמיאל.
לפי הכתבה שציטטת.
אולי הוזלת המחיר תהייה רק ברכבת..
בין אשדוד לתל אביב זה 17 שקל ברכבת. ובאוטובוס 9.1
אולי מתכוונים להוריד את המחירים רק ברכבת?
או שגם וגם?
תודה.
 
יהיו הוזלות גם ברכבת וגם באוטובוסים אבל לא בכל מקום

לפי הכתבה שציטטת.
אולי הוזלת המחיר תהייה רק ברכבת..
בין אשדוד לתל אביב זה 17 שקל ברכבת. ובאוטובוס 9.1
אולי מתכוונים להוריד את המחירים רק ברכבת?
או שגם וגם?
תודה.
יהיו הוזלות גם ברכבת וגם באוטובוסים אבל לא בכל מקום
יהיו מקומות שבהם באוטובוסים תהיה התייקרות, למשל באשדוד.
ויהיו מקומות שבהם ברכבת תהיה התייקרות, למשל בחולון.

לפי בליל המספרים שפורסם עד עתה אני מבין את זה כך, לגבי תעריפי נסיעה בודדת:
נסיעה באוטובוסים בלבד בתוך אזור 1 (הטבעת הראשונה) תעלה 6.9 ש"ח.
נסיעה בשילוב עם רכבת בתוך אזור 1 תעלה 10.5 ש"ח.
נסיעה באוטובוסים בלבד בין אזור שנמצא בטבעת השניה לבין אזור 1 תעלה 10.9 ש"ח.
נסיעה בשילוב עם רכבת בין אזור שנמצא בטבעת השניה לבין אזור 1 תעלה 16 ש"ח.
נסיעה באוטובוסים בלבד בין אזור שנמצא בטבעת השלישית לבין אזור 1 תעלה 13.5 ש"ח.
לא פורסמו דוגמאות לגבי נסיעה בשילוב עם רכבת בין אזור שנמצא בטבעת השלישית לבין אזור 1.

בעקרון ההוזלות המשמעותיות הן עבור נוסעים קבועים ונוסעים שמבצעים מעברים וישתמשו בחופשי חודשי משולב או בחוזה אחר שיאפשר מעברים חופשיים.
עבור נוסעים שלא מבצעים מעברים יהיו גם מקרים של התייקרויות.
 

benshap2

New member
ביבנה מחיר הסיעה באוטובוס לת"א יעלה בכמעט 50%

יהיו הוזלות גם ברכבת וגם באוטובוסים אבל לא בכל מקום
יהיו מקומות שבהם באוטובוסים תהיה התייקרות, למשל באשדוד.
ויהיו מקומות שבהם ברכבת תהיה התייקרות, למשל בחולון.

לפי בליל המספרים שפורסם עד עתה אני מבין את זה כך, לגבי תעריפי נסיעה בודדת:
נסיעה באוטובוסים בלבד בתוך אזור 1 (הטבעת הראשונה) תעלה 6.9 ש"ח.
נסיעה בשילוב עם רכבת בתוך אזור 1 תעלה 10.5 ש"ח.
נסיעה באוטובוסים בלבד בין אזור שנמצא בטבעת השניה לבין אזור 1 תעלה 10.9 ש"ח.
נסיעה בשילוב עם רכבת בין אזור שנמצא בטבעת השניה לבין אזור 1 תעלה 16 ש"ח.
נסיעה באוטובוסים בלבד בין אזור שנמצא בטבעת השלישית לבין אזור 1 תעלה 13.5 ש"ח.
לא פורסמו דוגמאות לגבי נסיעה בשילוב עם רכבת בין אזור שנמצא בטבעת השלישית לבין אזור 1.

בעקרון ההוזלות המשמעותיות הן עבור נוסעים קבועים ונוסעים שמבצעים מעברים וישתמשו בחופשי חודשי משולב או בחוזה אחר שיאפשר מעברים חופשיים.
עבור נוסעים שלא מבצעים מעברים יהיו גם מקרים של התייקרויות.
ביבנה מחיר הסיעה באוטובוס לת"א יעלה בכמעט 50%
יעל בכמעט 50%, אבל יכלול גם נסיעה פנימית בת"א.

כיום נסיעה בקווים של אפיקים עולה כ 7.5 ש"ח.
העלייה ל 10.90 מהווה עלייה של 3.40 ש"ח - יותר מ 45%!

אולם נסיעה באפיקים ולאחר מכן נסיעת המשך עולות ביחד 14.40 ומכאן כבר תהיה הוזלה של 24%.

אם ההסדר יכלול גם נסיעה פנימית ביבנה, ויאפשר שימוש בקווים התדירים יותר היוצאים מהעיר ואשר עוברים במתנ"ח (של מטרופולין), השינוי יהיה משמעותי יותר. מה גם שמטרופולין יקרה יותר.
המחיר המצוין במסמכי משרד התחבורה הוא של אגד...החברה הכי יקרה שנוסעת בקו הזה פעם פעמיים ביום עם 310.
 

S a m B o o k i

New member
אני רק שאלה


שיטת תעריפים חדשה לכל הארץ.
ראשית קשה עם גרפיקה החדשה, קשה .

אזור המרכז יהפוך לאזור גוש דן עם 3 טבעות ומחיר אחיד ,זה יקרה

כנראה ב 1.9 .

טבעת ראשונה -הרצליה -פתח תקווה -ראשון לציון .

מחיר יעלה 7 שקל.

טבעת שתיים רעננה- ראש העין- רחובות -יבנה -מחיר 11 שקל .

טבעת שלישית אשדוד -נתניה מחיר 13.5 .

כל כרטיס יהיה מעבר למשל יבנה -תל אביב אפשר להמשיך הלאה

והמחיר שלו נשאר 11 שקל ,

כל קווי יבנה לתחנה מרכזית יעברו דרך שד' הר ציון שם הקווים יוצאים

למרכז תל אביב .
אני רק שאלה

יכול להיות, שנסיעה מאשדוד לתל אביב במקום שתעלה 9.1 תעלה הרבה יותר?
כמו באגד בזמנו 14.7?
 

yossiwed

New member
אתה לא הבנת מה כתבתי !!! פשוט להבין.

אני רק שאלה

יכול להיות, שנסיעה מאשדוד לתל אביב במקום שתעלה 9.1 תעלה הרבה יותר?
כמו באגד בזמנו 14.7?
אתה לא הבנת מה כתבתי !!! פשוט להבין.
לא 14.7 אלא 13.5 . טבעת שלישית של גוש דן .
 
נסיעה בין אשדוד לתל אביב תעלה יותר

אני רק שאלה

יכול להיות, שנסיעה מאשדוד לתל אביב במקום שתעלה 9.1 תעלה הרבה יותר?
כמו באגד בזמנו 14.7?
נסיעה בין אשדוד לתל אביב תעלה יותר
כנראה לא 14.7 אלא פחות, אבל יותר מאשר היום.
מצד שני המחיר יכלול מעברים חופשיים, שאין היום.
נוסע שלא צריך מעברים אכן יפסיד וכנראה גם מחיר נסיעה עירונית בתוך אשדוד יעלה.
 

S a m B o o k i

New member
נתניה - הרויחו , אשדוד - נדפקו.

נסיעה בין אשדוד לתל אביב תעלה יותר
כנראה לא 14.7 אלא פחות, אבל יותר מאשר היום.
מצד שני המחיר יכלול מעברים חופשיים, שאין היום.
נוסע שלא צריך מעברים אכן יפסיד וכנראה גם מחיר נסיעה עירונית בתוך אשדוד יעלה.
נתניה - הרויחו , אשדוד - נדפקו.
בכל זאת טוב לדעת, תודה.
 
למה נתניה הרוויחו? מחיר נסיעה באוטובוס

נתניה - הרויחו , אשדוד - נדפקו.
בכל זאת טוב לדעת, תודה.
למה נתניה הרוויחו? מחיר נסיעה באוטובוס
בין נתניה לתל אביב בקווי נתיב אקספרס כיום הוא 10.5 ש"ח (פחות ממחיר נסיעה בין הרצליה לתל אביב בקווי מטרופולין או אגד). גם מחיר נסיעה בין נתניה לתל אביב יעלה.
 

ניקולאי

New member
מישהו יודע אם גם אשקלון תכנס לרפורמת התעריפים?

נתניה - הרויחו , אשדוד - נדפקו.
בכל זאת טוב לדעת, תודה.
מישהו יודע אם גם אשקלון תכנס לרפורמת התעריפים?
כי אחרת נוצר מצב הזוי שמחיר חופשי חודשי משולב בין אשדוד לתל אביב יהיה 351 שקל, וחופשי חודשי משולב בין אשקלון לת אביב ימשיך לעלות 666 שקל!
 
אשקלון לא נכללת בטבעות של מטרופולין גוש דן

מישהו יודע אם גם אשקלון תכנס לרפורמת התעריפים?
כי אחרת נוצר מצב הזוי שמחיר חופשי חודשי משולב בין אשדוד לתל אביב יהיה 351 שקל, וחופשי חודשי משולב בין אשקלון לת אביב ימשיך לעלות 666 שקל!
אשקלון לא נכללת בטבעות של מטרופולין גוש דן
לגבי המחיר הגבוה של חופשי חודשי בין אשקלון לתל אביב (ובכלל בין ערים רחוקות לבין תל אביב) נאמר במפורש שבעתיד יטופלו גם מחירי הנסיעות הבינעירוניות הארוכות והנסיעות בפריפריה.
מכיוון שהיא לא נכללת במטרופולין גוש דן, דין מחירי החופשי חודשי לנסיעות בינה לבין תל אביב לא שונה מדין חיפה ובאר שבע.
גם חדרה נמצאת במצב דומה.
 

ניקולאי

New member
זה אבסורד! יותר זול אצא לי לקנות חופשי חודשי

אשקלון לא נכללת בטבעות של מטרופולין גוש דן
לגבי המחיר הגבוה של חופשי חודשי בין אשקלון לתל אביב (ובכלל בין ערים רחוקות לבין תל אביב) נאמר במפורש שבעתיד יטופלו גם מחירי הנסיעות הבינעירוניות הארוכות והנסיעות בפריפריה.
מכיוון שהיא לא נכללת במטרופולין גוש דן, דין מחירי החופשי חודשי לנסיעות בינה לבין תל אביב לא שונה מדין חיפה ובאר שבע.
גם חדרה נמצאת במצב דומה.
זה אבסורד! יותר זול אצא לי לקנות חופשי חודשי
בין אשקלון לאשדוד ואז מאשדוד לתל אביב!
 

yossiwed

New member
זה בדיוק השינוי לדעתי זה יעלה בדיוק המחיר

זה אבסורד! יותר זול אצא לי לקנות חופשי חודשי
בין אשקלון לאשדוד ואז מאשדוד לתל אביב!
זה בדיוק השינוי לדעתי זה יעלה בדיוק המחיר
החדש 351 שקל בין אשדוד לתל אביב+ המחיר בין אשדוד לאשקלון כיום .

לא צריך לקנות 2 חופשי חודשי .
 
יהיה יותר זול לקנות שני חוזים

זה בדיוק השינוי לדעתי זה יעלה בדיוק המחיר
החדש 351 שקל בין אשדוד לתל אביב+ המחיר בין אשדוד לאשקלון כיום .

לא צריך לקנות 2 חופשי חודשי .
יהיה יותר זול לקנות שני חוזים
חופשי חודשי רכבת בין אשקלון לאשדוד עולה 241.5 ש"ח.
241.5 + 351 = 592.5 ש"ח

חופשי חודשי משולב רכבת בין אשקלון לתל אביב + אוטובוסים באזור 1 עולה 666 ש"ח.

592.5 ש"ח יותר זול מ 666 ש"ח.
 

benshap2

New member
זו פשוט בדיחה

יהיה יותר זול לקנות שני חוזים
חופשי חודשי רכבת בין אשקלון לאשדוד עולה 241.5 ש"ח.
241.5 + 351 = 592.5 ש"ח

חופשי חודשי משולב רכבת בין אשקלון לתל אביב + אוטובוסים באזור 1 עולה 666 ש"ח.

592.5 ש"ח יותר זול מ 666 ש"ח.
זו פשוט בדיחה
כשתכנס ותצא באשקלון הכרטיס יתייחס לחוזה א' וכשתצא ותכנס בת"א לחוזה ב'...
 

1Shir

New member
האם הבנתי נכון?

שיטת תעריפים חדשה לכל הארץ.
ראשית קשה עם גרפיקה החדשה, קשה .

אזור המרכז יהפוך לאזור גוש דן עם 3 טבעות ומחיר אחיד ,זה יקרה

כנראה ב 1.9 .

טבעת ראשונה -הרצליה -פתח תקווה -ראשון לציון .

מחיר יעלה 7 שקל.

טבעת שתיים רעננה- ראש העין- רחובות -יבנה -מחיר 11 שקל .

טבעת שלישית אשדוד -נתניה מחיר 13.5 .

כל כרטיס יהיה מעבר למשל יבנה -תל אביב אפשר להמשיך הלאה

והמחיר שלו נשאר 11 שקל ,

כל קווי יבנה לתחנה מרכזית יעברו דרך שד' הר ציון שם הקווים יוצאים

למרכז תל אביב .
האם הבנתי נכון?
הרצליה - ת"א המחיר יורד לשבעה שקלים? (לא 6.90 ?)
הרצליה - רעננה/כפ"ס המחיר עולה ל-11 שקלים?
הבנתי נכון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה