כן, הכתבה הזו אומרת דבר והיפוכו
כרטיס לאוטובוס בראשון יעלה 6.90 + כל כרטיס כולל את הרכבת.
כרטיס לרכבת בלבד יעלה 10.5.
מסקנה - צא רגע מתחנת הרכבת החוצה, קנה כרטיס אוטובוס ל 90 דקות, תחזור פנימה ותשתמש בו ברכבת - וכך תחסוך 35% במחיר + תוכל לנסוע באוטובוסים לאחר מכן...
בקיצור נעזוב את העיתונאים ונמתין ליישום הרפורמה בפועל.
כן, הכתבה הזו אומרת דבר והיפוכולפי הדוגמה של ראשון לציון בכתבה הזו
אין האחדת תעריפים בין אוטובוסים לרכבת.
"ייחשבו ראשון לציון ופתח תקווה בטבעת הראשונה של גוש דן"
"התעריף יהיה 6.90 שקלים (בטבעת הראשונה)"
"מחיר הנסיעה ברכבת בקו ראשון לציון-תל אביב צפוי לרדת מ-15 שקל כיום ל-10.50 שקלים"
כלומר: מחיר נסיעה באוטובוס בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, כמו היום, ואילו מחיר נסיעה ברכבת בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 10.50 ש"ח והכרטיס של הרכבת יאפשר נסיעת המשך בתל אביב (לא ממש ברור האם מדובר בנסיעת המשך או במעבר חופשי במשך 90 דקות כפי שנכתב בכתבה משפט אחד לפני כן וגם יש חוסר דיוק, כי בין אם מדובר במעבר (כנראה) ובין אם מדובר בהמשך, הנסיעה לא מוגבלת לתל אביב ותתאפשר למעשה בכל אזור 1).
אם המחירים בדוגמה הזו נכונים, אז ברור שאין האחדה מלאה בין הרכבת לאוטובוסים, מה שאומר שגם חופשי חודשי ללא רכבת יהיה זול יותר מחופשי חודשי משולב.
אם הכתבה הזו עקרונית נכונה, אז יש שינויים משמעותיים במטרופולין חיפה:
הקריות וחיפה עצמה ייכללו באותו אזור, מה שיוזיל את מחיר הנסיעה בין הקריות לחיפה ל-6.90 ש"ח, אבל מצד שני כנראה ייקר את מחירי הנסיעה בתוך הקריות.
לפי הכתבה גם אפשר להבין שמחיר נסיעה בין קרית טבעון ויקנעם לחיפה יוזל משמעותית. ואזורי המטרופולין יורחבו לעכו, נהריה, נצרת וזכרון יעקב. משום מה אין התייחסות לכרמיאל.
כרטיס לאוטובוס בראשון יעלה 6.90 + כל כרטיס כולל את הרכבת.
כרטיס לרכבת בלבד יעלה 10.5.
מסקנה - צא רגע מתחנת הרכבת החוצה, קנה כרטיס אוטובוס ל 90 דקות, תחזור פנימה ותשתמש בו ברכבת - וכך תחסוך 35% במחיר + תוכל לנסוע באוטובוסים לאחר מכן...
בקיצור נעזוב את העיתונאים ונמתין ליישום הרפורמה בפועל.