שיטת תעריפים חדשה לכל הארץ.

מצב
הנושא נעול.

yossiwed

New member
בין טבעת 2 לתל אביב ולא לאזור 1

11 שקל יהיה כנראה מחיר נסיעה באוטובוס
בין כל אחד מהאזורים בטבעת 2 לבין אזור 1.
כפי שכיום כרטיס כזה (שכיום קיים רק בקוד 44) מאפשר מעברים חופשיים בכל האזורים בהם הוא חל, כך יהיה גם בכרטיס שאתה מתכוון אליו.
אבל אנחנו עדיין לא יודעים את הפרטים, מכיוון שאנו לא יודעים מה בדיוק תהיה החלוקה לאזורים, אילו קודים יהיו ומה תהיה מפת המחירים המלאה בין כל האזורים שיוגדרו.
בין טבעת 2 לתל אביב ולא לאזור 1
לא יקחו בין הרצליה לתל אביב או בין נס ציונה לראשון לציון 11 שקל.

החלוקה לטבעות היא ביחס לתל אביב ,זה לא סביב גוש דן ,

זה ששילמת מחיר 11 שקל לתל אביב מטבעת 2 ל תל אביב , יש אפשרות

להמשיך בתוך גוש דן במעבר ,קוד 42 .
 
כן לאזור 1

בין טבעת 2 לתל אביב ולא לאזור 1
לא יקחו בין הרצליה לתל אביב או בין נס ציונה לראשון לציון 11 שקל.

החלוקה לטבעות היא ביחס לתל אביב ,זה לא סביב גוש דן ,

זה ששילמת מחיר 11 שקל לתל אביב מטבעת 2 ל תל אביב , יש אפשרות

להמשיך בתוך גוש דן במעבר ,קוד 42 .
כן לאזור 1
כבר היום בין הרצליה לתל אביב המחיר הוא 10.9 ש"ח.
ולמשל המחיר בין ראשון לציון לפתח תקוה בתוך אזור 1 הוא 6.9 ש"ח.
אתה יכול לנסוע מראשון לציון למחלף גהה ולהמשיך עם מעבר חופשי לבני ברק או לרמת גן למשל.
אתה יכול לנסוע מכפר סבא למחלף גהה בקוד 44 ולהמשיך עם מעבר חופשי לתוך פתח תקוה.

הטבעות הן טבעות סביב אזור 1, לא סביב תל אביב.
אזור 1 זה האזור המרכזי, הטבעת השניה מקיפה אותו ואלה אזורי 2X, והטבעת השלישית מקיפה את הטבעת השניה.

בתוך אזור 1 יש מחיר אחיד של קוד 42.
כיום, כשיש רק שלושה אזורים שכולם גובלים זה בזה, יש רק קוד בין-אזורי אחד - קוד 44.
 
דבר נוסף: שילוב יעיל של רחובות, אשדוד ונתניה

ראשית כתבתי 2 נושאים גם רכבת ,גם נסיעה באוטובוס
11 שקל זה נסיעה באוטובוס בלבד והחלפה באזור גוש דן ,קוד 42 .

ברור ברור שאי אפשר לנסוע להרצליה , כי הכרטיס של הרכבת הוא לתל

אביב והאפשרות הוא להתמש באזור זה בלבד , כרטיס לפתח תקווה ברכבת

ושימוש באוטבוס יעלה יותר ,אם כי ב 286 שקל חופשי חודשי

תוכל לרדת ברכבת מרכז בתל אביב ולקחת 51 או כל קו אחר לפתח תקווה .

לגבי מעברים של אוטבוס אני לא יודע אם זה יכלול מעבר לקוד 42 .
דבר נוסף: שילוב יעיל של רחובות, אשדוד ונתניה
ברפורמה (מעבר לכרטיסי החופשי-חודשי המשולבים עם הרכבת), יהיה חייב לכלול החלת ערך צבור בקווי אגד ברחובות ונס ציונה ובקווי אגד תעבורה באשדוד ובנתניה והחלה רשמית של הערך הצבור בקווי נתניה - גוש דן של נתיב אקספרס.
 

benshap2

New member
אני פה במיעוט, אבל באמת שהבנתי את זה אחרת

דבר נוסף: שילוב יעיל של רחובות, אשדוד ונתניה
ברפורמה (מעבר לכרטיסי החופשי-חודשי המשולבים עם הרכבת), יהיה חייב לכלול החלת ערך צבור בקווי אגד ברחובות ונס ציונה ובקווי אגד תעבורה באשדוד ובנתניה והחלה רשמית של הערך הצבור בקווי נתניה - גוש דן של נתיב אקספרס.
אני פה במיעוט, אבל באמת שהבנתי את זה אחרת
אני הבנתי את התוכנית, לפחות מההודעה שיצאה, כאילו לא יהיו יותר הבדלים בין כלי התחבורה.
בנאדם שצריך להגיע, למשל, מיבנה לתל אביב - יקנה כרטיס מיבנה לתל אביב.
המחרי של הכרטיס הזה יהיה קבוע, הוא יהיה תקף ל 90 דקות, ומהרגע שקנית את הכרטיס הזה תוכל לעלות על כל אמצעי תחבורה ציבורית שרק תרצה ונוסע במסלול הזה. דור טו דור במחיר אחד.
עלית לקו פנימי ביבנה, המשכת על קו בינעירוני \ רכבת, המשכת ברכבת קלה\מטרונית\אוטובוס בתוך ת"א. הכל אותו מחיר ל 90 דקות.

אותו דבר בכרטיס חופשי חודשי.
דור טו דור.
תשלום אחד של כך וכך שקלים תקף בכל כלי התחבורה הנוסעים בתוך ו\או בין האזורים אליהם הוא תקף, בין אם מדובר באוטובוסים, רכבות, מטרונית וכו'.

ככה זה ברוב העולם (בכרטיסי ה"מנוי" במטרופולינים), והלוואי שככה זה יהיה גם בישראל.
 
למה אתה סבור שזה "אחרת"?

אני פה במיעוט, אבל באמת שהבנתי את זה אחרת
אני הבנתי את התוכנית, לפחות מההודעה שיצאה, כאילו לא יהיו יותר הבדלים בין כלי התחבורה.
בנאדם שצריך להגיע, למשל, מיבנה לתל אביב - יקנה כרטיס מיבנה לתל אביב.
המחרי של הכרטיס הזה יהיה קבוע, הוא יהיה תקף ל 90 דקות, ומהרגע שקנית את הכרטיס הזה תוכל לעלות על כל אמצעי תחבורה ציבורית שרק תרצה ונוסע במסלול הזה. דור טו דור במחיר אחד.
עלית לקו פנימי ביבנה, המשכת על קו בינעירוני \ רכבת, המשכת ברכבת קלה\מטרונית\אוטובוס בתוך ת"א. הכל אותו מחיר ל 90 דקות.

אותו דבר בכרטיס חופשי חודשי.
דור טו דור.
תשלום אחד של כך וכך שקלים תקף בכל כלי התחבורה הנוסעים בתוך ו\או בין האזורים אליהם הוא תקף, בין אם מדובר באוטובוסים, רכבות, מטרונית וכו'.

ככה זה ברוב העולם (בכרטיסי ה"מנוי" במטרופולינים), והלוואי שככה זה יהיה גם בישראל.
למה אתה סבור שזה "אחרת"?
הכרטיס יהיה תקף ל-90 דקות כולל מעברים חופשיים, אבל תוקפו יהיה בתוך גבולות גיאוגרפיים מוגדרים.

לגבי כרטיסי חופשי חודשי המשולבים עם הרכבת.
כבר כיום יש כרטיסים כאלה שמשולבים עם אזור 1 (מרכזי) בגוש דן ויש כרטיסים כאלה (יקרים יותר) שמשולבים עם האוטובוסים בשלושת האזורים שמוגדרים כיום בגוש דן.
למשל מחיר חופשי חודשי משולב בין כפר סבא לתל אביב שכולל שילוב רק עם אוטובוסים באזור 1 (לא כולל כפר סבא שאינה באזור 1, אלא באזור 21) זול יותר מחופשי חודשי שכולל גם את אזור 21.
ראה בקובץ הבא:
[URL]http://www.rail.co.il/HE/Tickets/Documents/2015/%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%AA%D7%99%2030%20%D7%99%D7%95%D7%9D%20%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA%20%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%91%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A1%20%D7%92%D7%95%D7%A9%20%D7%93%D7%9F.pdf[/URL]
 

benshap2

New member
אתה נשען יותר מדי על הקודים הנוכחיים והשיטה הנוכחית

למה אתה סבור שזה "אחרת"?
הכרטיס יהיה תקף ל-90 דקות כולל מעברים חופשיים, אבל תוקפו יהיה בתוך גבולות גיאוגרפיים מוגדרים.

לגבי כרטיסי חופשי חודשי המשולבים עם הרכבת.
כבר כיום יש כרטיסים כאלה שמשולבים עם אזור 1 (מרכזי) בגוש דן ויש כרטיסים כאלה (יקרים יותר) שמשולבים עם האוטובוסים בשלושת האזורים שמוגדרים כיום בגוש דן.
למשל מחיר חופשי חודשי משולב בין כפר סבא לתל אביב שכולל שילוב רק עם אוטובוסים באזור 1 (לא כולל כפר סבא שאינה באזור 1, אלא באזור 21) זול יותר מחופשי חודשי שכולל גם את אזור 21.
ראה בקובץ הבא:
[URL]http://www.rail.co.il/HE/Tickets/Documents/2015/%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%AA%D7%99%2030%20%D7%99%D7%95%D7%9D%20%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA%20%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%91%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A1%20%D7%92%D7%95%D7%A9%20%D7%93%D7%9F.pdf[/URL]
אתה נשען יותר מדי על הקודים הנוכחיים והשיטה הנוכחית
שים לב מה כתבו בהודעה:

"תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל, גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר נסיעה שווה לכל נפש. לדבריו, הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום".

אומנם כתבו שם שכרטיס יהיה "משולב רכבת ואוטובוסים" - אבל אני חושב שזה יהיה חופשי חודשי היחיד.
שלא יהיה דבר כזה חופשי חודשי לא משולב.

הדבר היחיד שיהיה עדיין עם קודים, אולי, זה כרטיס שלא כולל שום מעבר ואליו תשלם לפי מוצא ויעד על אותו קו. וזה אגב יכול להיות עקב האכילס של המודל מבחינת התיקוף העצמי באוטובוסים או הזמן שלוקח לנהג לחייב כל נוסע וכו'...מחיר אחיד חוסך המון זמן בעלייה לאוטובוס וכפועל יוצא זמן ההמתנה בכל תחנה.

מדובר במודל של האחדה ופישוט של התעריפים, שבו הנוסע יבחר בדרך היעילה ביותר עבורו להגיע ממקום למקום, והמחיר יהיה "שקוף" מבחינתו - אין דבר כזה אני לא אסע ברכבת אלא באוטובוס כי הרכבת מאוד יקרה לי והאוטובוס עושה סיבוב ומבזבז לי המון זמן אבל הוא זול.

כל הדיון הזה הוא באוויר, מעניין מה יהיה בסוף. איכשהו נראה לי שמחקו את כל מה שקיים כיום ופתחו עידן חדש בתח"צ המטרופוליני בישראל. אולי אני טועה.
 
יכול להיות שהחופשי-חודשי המשולב יהיה היחיד

אתה נשען יותר מדי על הקודים הנוכחיים והשיטה הנוכחית
שים לב מה כתבו בהודעה:

"תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל, גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר נסיעה שווה לכל נפש. לדבריו, הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום".

אומנם כתבו שם שכרטיס יהיה "משולב רכבת ואוטובוסים" - אבל אני חושב שזה יהיה חופשי חודשי היחיד.
שלא יהיה דבר כזה חופשי חודשי לא משולב.

הדבר היחיד שיהיה עדיין עם קודים, אולי, זה כרטיס שלא כולל שום מעבר ואליו תשלם לפי מוצא ויעד על אותו קו. וזה אגב יכול להיות עקב האכילס של המודל מבחינת התיקוף העצמי באוטובוסים או הזמן שלוקח לנהג לחייב כל נוסע וכו'...מחיר אחיד חוסך המון זמן בעלייה לאוטובוס וכפועל יוצא זמן ההמתנה בכל תחנה.

מדובר במודל של האחדה ופישוט של התעריפים, שבו הנוסע יבחר בדרך היעילה ביותר עבורו להגיע ממקום למקום, והמחיר יהיה "שקוף" מבחינתו - אין דבר כזה אני לא אסע ברכבת אלא באוטובוס כי הרכבת מאוד יקרה לי והאוטובוס עושה סיבוב ומבזבז לי המון זמן אבל הוא זול.

כל הדיון הזה הוא באוויר, מעניין מה יהיה בסוף. איכשהו נראה לי שמחקו את כל מה שקיים כיום ופתחו עידן חדש בתח"צ המטרופוליני בישראל. אולי אני טועה.
יכול להיות שהחופשי-חודשי המשולב יהיה היחיד
אבל לא הבנתי את מה שכתבת לגבי קודים.
ברור שיהיו קודים, כי יהיו מחירים שונים בין הטבעות ובתוך הטבעות המקיפות את אזור 1.
בכל מצב לנסיעה בתוך אשדוד לא יהיה אותו מחיר כמו לנסיעה בין אשדוד לנתניה, ולנסיעה בתוך יבנה לא יהיה אותו מחיר כמו לנסיעה בין יבנה לכפר סבא.

ממש לא מחקו את כל מה שקיים כיום, אלא מרחיבים אותו גיאוגרפית ומרחיבים אותו (אם כי לא ברור עדיין בדיוק איך) גם לרכבת.

אני מסוייג לגבי אופן היישום ברכבת, מכיוון ששיטות התמחור והתיקוף של הרכבת מבוססות על מוצא ויעד וזה לא דבר שניתן לבטל ולשנות מהיום למחר.
חופשי חודשי ברכבת (משולב או לא משולב) מבוסס על ציון של מוצא ויעד (בניגוד לחופשי חודשי באוטובוסים שתחום בגבולות גיאוגרפיים אבל לא נקודתיים). אז אפשר לשנות תעריפים כך שיהיו אחידים, אבל לשנות את השיטה כך שיהיה אפשר עם אותו חופשי חודשי לנסוע מיבנה למשל גם לתל אביב, גם לראשון לציון, גם לחולון, גם לבת ים, גם לבני ברק וגם לפתח תקוה, זה לא דבר כל כך פשוט לשינוי ברכבת.
אני בספק אם זה דבר שניתן ליישום תוך שבועות.
 

benshap2

New member
אתה בטוח שחופשי חודשי ברכבת לא תופס בתחנות הביניים?

יכול להיות שהחופשי-חודשי המשולב יהיה היחיד
אבל לא הבנתי את מה שכתבת לגבי קודים.
ברור שיהיו קודים, כי יהיו מחירים שונים בין הטבעות ובתוך הטבעות המקיפות את אזור 1.
בכל מצב לנסיעה בתוך אשדוד לא יהיה אותו מחיר כמו לנסיעה בין אשדוד לנתניה, ולנסיעה בתוך יבנה לא יהיה אותו מחיר כמו לנסיעה בין יבנה לכפר סבא.

ממש לא מחקו את כל מה שקיים כיום, אלא מרחיבים אותו גיאוגרפית ומרחיבים אותו (אם כי לא ברור עדיין בדיוק איך) גם לרכבת.

אני מסוייג לגבי אופן היישום ברכבת, מכיוון ששיטות התמחור והתיקוף של הרכבת מבוססות על מוצא ויעד וזה לא דבר שניתן לבטל ולשנות מהיום למחר.
חופשי חודשי ברכבת (משולב או לא משולב) מבוסס על ציון של מוצא ויעד (בניגוד לחופשי חודשי באוטובוסים שתחום בגבולות גיאוגרפיים אבל לא נקודתיים). אז אפשר לשנות תעריפים כך שיהיו אחידים, אבל לשנות את השיטה כך שיהיה אפשר עם אותו חופשי חודשי לנסוע מיבנה למשל גם לתל אביב, גם לראשון לציון, גם לחולון, גם לבת ים, גם לבני ברק וגם לפתח תקוה, זה לא דבר כל כך פשוט לשינוי ברכבת.
אני בספק אם זה דבר שניתן ליישום תוך שבועות.
אתה בטוח שחופשי חודשי ברכבת לא תופס בתחנות הביניים?
ראה מה כתוב באתר הרכבת בעניין:
&nbsp
"רב קו גמיש 30
נסיעה ללא הגבלה בין שני יעדים נבחרים ובתחנות הביניים במשך 30 ימים,
בעלות של 23 נסיעות בלבד.
תקף בכל הקווים.
ניתן לרכישה באמצעות כרטיס רב קו בלבד."
 
הרכבת ביטלה את האפשרות לצאת בתחנות ביניים

אתה בטוח שחופשי חודשי ברכבת לא תופס בתחנות הביניים?
ראה מה כתוב באתר הרכבת בעניין:
&nbsp
"רב קו גמיש 30
נסיעה ללא הגבלה בין שני יעדים נבחרים ובתחנות הביניים במשך 30 ימים,
בעלות של 23 נסיעות בלבד.
תקף בכל הקווים.
ניתן לרכישה באמצעות כרטיס רב קו בלבד."
הרכבת ביטלה את האפשרות לצאת בתחנות ביניים
אבל העניין זה לא רק תחנות ביניים.
בני ברק אינה תחנת ביניים בין יבנה לתל אביב.
בשיטה של תמחור אחיד בין אוטובוסים לרכבת, צריך להיות אפשרי באותו כרטיס לנסוע גם לתחנת סבידור-מרכז או לתחנת האוניברסיטה וגם לתחנת בני ברק.
בשיטה של הרכבת, כרטיס יבנה - תל אביב לא מאפשר לנסוע לתחנת בני ברק.
ואני לא סתם מציין דווקא את תחנת בני ברק, כי זו התחנה הקרובה ביותר לאזור התעסוקה רמת החייל.
האם יהיה אפשר לרכוש חופשי חודשי (כולל רכבת) יבנה - בני ברק במחיר של 286 ש"ח? נחיה ונראה...
האם יהיה אפשר באותו מחיר לרכוש חופשי חודשי יבנה - פתח תקוה עם אפשרות לרדת בראשון לציון, בבת ים, בתל אביב או בבני ברק? נחיה ונראה...
האם מחיר נסיעה ברכבת (וגם באוטובוס) בין יבנה לראשון לציון ומחיר נסיעה ברכבת בין יבנה לפתח תקוה יהיו זהים? נחיה ונראה...
זו המשמעות של האחדת תעריפים מלאה, כפי שאתה מבין אותה.
למשל, כיום מחיר נסיעה באוטובוס בין הוד השרון לפתח תקוה ובין הוד השרון לדרום ראשון לציון זהים.
גם מחיר נסיעה באוטובוס בין ראשון לציון לחולון זהה למחיר נסיעה בין ראשון לציון לצפון מזרח פתח תקוה.
האם זה מה שיהיה ברכבת? נחיה ונראה...
 

benshap2

New member
אני מקווה שזה מה שיהיה

הרכבת ביטלה את האפשרות לצאת בתחנות ביניים
אבל העניין זה לא רק תחנות ביניים.
בני ברק אינה תחנת ביניים בין יבנה לתל אביב.
בשיטה של תמחור אחיד בין אוטובוסים לרכבת, צריך להיות אפשרי באותו כרטיס לנסוע גם לתחנת סבידור-מרכז או לתחנת האוניברסיטה וגם לתחנת בני ברק.
בשיטה של הרכבת, כרטיס יבנה - תל אביב לא מאפשר לנסוע לתחנת בני ברק.
ואני לא סתם מציין דווקא את תחנת בני ברק, כי זו התחנה הקרובה ביותר לאזור התעסוקה רמת החייל.
האם יהיה אפשר לרכוש חופשי חודשי (כולל רכבת) יבנה - בני ברק במחיר של 286 ש"ח? נחיה ונראה...
האם יהיה אפשר באותו מחיר לרכוש חופשי חודשי יבנה - פתח תקוה עם אפשרות לרדת בראשון לציון, בבת ים, בתל אביב או בבני ברק? נחיה ונראה...
האם מחיר נסיעה ברכבת (וגם באוטובוס) בין יבנה לראשון לציון ומחיר נסיעה ברכבת בין יבנה לפתח תקוה יהיו זהים? נחיה ונראה...
זו המשמעות של האחדת תעריפים מלאה, כפי שאתה מבין אותה.
למשל, כיום מחיר נסיעה באוטובוס בין הוד השרון לפתח תקוה ובין הוד השרון לדרום ראשון לציון זהים.
גם מחיר נסיעה באוטובוס בין ראשון לציון לחולון זהה למחיר נסיעה בין ראשון לציון לצפון מזרח פתח תקוה.
האם זה מה שיהיה ברכבת? נחיה ונראה...
אני מקווה שזה מה שיהיה
משיקולי נוחות ופשטות.
&nbsp
מול עיניי עומדות מפות של מטרופולינים בחו"ל, עם אזורים 1-5, כאשר למעט אזור 1 באמצע - האזורים מסביב הם טבעתיים.
וכרטיסים נמכרים לפי אזור1, 1-2, 1-3 וכו'...
&nbsp
מי שנוסע מאזור 2 לצד השני של אזור 2 מרוויח, אבל פחות אנשים עושים את זה מאשר מי שנוסע מאזור 2 לאזור 1. לא סתם זה אזור 2.
&nbsp
אגב תחנת בני ברק היא מלכתחילה עיוות אחד גדול.
חופשי חודשי מיבנה לאוניברסיטה עולה 390 ש"ח. כלום נסיעה לבני ברק מקפיץ את זה ל 510 ש"ח בערך.
אנשים בשל שיקול כלכלי נוסעים רק עד לאניברסיטה ולוקחים משם שאטל\אוטובוס, זה לא יעיל שיעשו כן.
יעיל יותר שמי שמגיע בקו הזה ירד בבני ברק, ומי שמגיע ביתר הקווים ירד באוניברסיטה.
 
מה שכתבת על הכרטיסים לא יהיה בודאות

אני מקווה שזה מה שיהיה
משיקולי נוחות ופשטות.
&nbsp
מול עיניי עומדות מפות של מטרופולינים בחו"ל, עם אזורים 1-5, כאשר למעט אזור 1 באמצע - האזורים מסביב הם טבעתיים.
וכרטיסים נמכרים לפי אזור1, 1-2, 1-3 וכו'...
&nbsp
מי שנוסע מאזור 2 לצד השני של אזור 2 מרוויח, אבל פחות אנשים עושים את זה מאשר מי שנוסע מאזור 2 לאזור 1. לא סתם זה אזור 2.
&nbsp
אגב תחנת בני ברק היא מלכתחילה עיוות אחד גדול.
חופשי חודשי מיבנה לאוניברסיטה עולה 390 ש"ח. כלום נסיעה לבני ברק מקפיץ את זה ל 510 ש"ח בערך.
אנשים בשל שיקול כלכלי נוסעים רק עד לאניברסיטה ולוקחים משם שאטל\אוטובוס, זה לא יעיל שיעשו כן.
יעיל יותר שמי שמגיע בקו הזה ירד בבני ברק, ומי שמגיע ביתר הקווים ירד באוניברסיטה.
מה שכתבת על הכרטיסים לא יהיה בודאות
אתה לוקח דוגמאות ממטרופולינים בחו"ל,אבל לא לוקח בחשבון שמטרופולין בחו"ל זה לא יותר מחצי מדינה.
בישראל האזור התחום בין אשדוד בדרום, נתניה בצפון ומודיעין במזרח, מכיל בתוכו יותר מ-50% מאוכלוסיית המדינה.
אין מצב שבאותו כרטיס יהיה אפשר לנסוע נסיעה עירונית באשדוד או בנתניה ונסיעה בינעירונית בין אשדוד לנתניה.
אין מצב שנסיעה בין אשדוד ליבנה תהיה יקרה יותר מנסיעה בין אשדוד לנתניה.
אין מצב שנסיעה בין הוד השרון לפתח תקוה תהיה יקרה יותר מנסיעה בין הוד השרון לרחובות.
אין מצב שנסיעה בין מודיעין ללוד תהיה יקרה יותר מנסיעה בין מודיעין לנתניה.
זה פשוט עיוות מלא וחסר הגיון של כל מערכת התעריפים במדינה.
זה לא יקרה.
אתה יכול להיות בטוח שבטבעות השניה והשלישית תהיה חלוקה לאזורים גיאוגרפיים.

אני אקצין את מה שאתה אומר. בוא נניח שהמדינה כולה מחולקת לטבעות של מטרופולין יחיד. ונניח שקרית שמונה ואילת שתיהן נמצאות בטבעת 8. מה אתה אומר על כך שמחיר נסיעה בין קרית שמונה לאילת יהיה כמו מחיר נסיעה עירונית בקרית שמונה? הגיוני, לא?

גם לנוחות ולפשטות יש גבול כאשר ההגיון מתנגש איתם.
 

benshap2

New member
אתה לוקח לרמת מדינה שלמה, אבל מה שאני אומר מתאים למטרופולין

מה שכתבת על הכרטיסים לא יהיה בודאות
אתה לוקח דוגמאות ממטרופולינים בחו"ל,אבל לא לוקח בחשבון שמטרופולין בחו"ל זה לא יותר מחצי מדינה.
בישראל האזור התחום בין אשדוד בדרום, נתניה בצפון ומודיעין במזרח, מכיל בתוכו יותר מ-50% מאוכלוסיית המדינה.
אין מצב שבאותו כרטיס יהיה אפשר לנסוע נסיעה עירונית באשדוד או בנתניה ונסיעה בינעירונית בין אשדוד לנתניה.
אין מצב שנסיעה בין אשדוד ליבנה תהיה יקרה יותר מנסיעה בין אשדוד לנתניה.
אין מצב שנסיעה בין הוד השרון לפתח תקוה תהיה יקרה יותר מנסיעה בין הוד השרון לרחובות.
אין מצב שנסיעה בין מודיעין ללוד תהיה יקרה יותר מנסיעה בין מודיעין לנתניה.
זה פשוט עיוות מלא וחסר הגיון של כל מערכת התעריפים במדינה.
זה לא יקרה.
אתה יכול להיות בטוח שבטבעות השניה והשלישית תהיה חלוקה לאזורים גיאוגרפיים.

אני אקצין את מה שאתה אומר. בוא נניח שהמדינה כולה מחולקת לטבעות של מטרופולין יחיד. ונניח שקרית שמונה ואילת שתיהן נמצאות בטבעת 8. מה אתה אומר על כך שמחיר נסיעה בין קרית שמונה לאילת יהיה כמו מחיר נסיעה עירונית בקרית שמונה? הגיוני, לא?

גם לנוחות ולפשטות יש גבול כאשר ההגיון מתנגש איתם.
אתה לוקח לרמת מדינה שלמה, אבל מה שאני אומר מתאים למטרופולין
וזה לא משנה שבישראל במטרופולין ת"א מתגורר אחוז נכבד מאוכלוסיית המדינה.
&nbsp
מה ששואלים את עצמם הקברניטים הוא מאוד פשוט - האם שווה לי לסבך את כל המערכת עבור מספר האנשים שנוסעים מאזור 3 בקצה אחד לאזור 3 בקצה השני באופן קבוע?
&nbsp
ההנחה היא שמרבית האנשים נוסעים בין אזור 1-3, באותו כיוון. על פי זה גם אמורים לחלק את האזורים.
בתאכל'ס כמעט כולם נוסעים מאזורים 2-3 לאזור 1 ובחזרה.
&nbsp
אדם שנוסע רוב הזמן רק בין אזורים 1 ו 2 לא ירכוש חופשי חודשי לאזורים 1-3, הוא ירכוש ל 1-2.
אם יצטרך להגיע ל 3 - ירכוש כרטיס חד פעמי של 1-3.
&nbsp
מה שאתה מתאר אולי דורש חלוקה מצוצמצת יותר של אזורים (נגיד רק ת"א יהיה 1, גבעתיים חולון בת ים 2, ראשון 3, רחובות יבהנ 4, אשדוד 5 וכו'...).
&nbsp
אתה יכול גם לעשות חלוקה מצפון לדרום" בה אזור 1 זה נתניה, אזור 2 הרצליה, אזור 3 ת"א, אזור 4 חולון, 5 ראשון, 6 אשדוד וכו'...
&nbsp
במכירת חופשי חודשי - אין סיבה שלא יהיה שימוש בכל כלי התחבורה הפועלים בתוך אותו גבול גיאוגרפי.
במכירת כרטיס מעבר - כנ"ל.
במכירת כרטיס בודד - כאן יכול להיות שמי שמעדיף לקנות כרטיס בודד יוכל לרכוש במחירים שונים לפי יעדים\כלי תחבורה.
&nbsp
 
תיעשה חלוקה והחלוקה תהיה של אזורים לפי טבעות

אתה לוקח לרמת מדינה שלמה, אבל מה שאני אומר מתאים למטרופולין
וזה לא משנה שבישראל במטרופולין ת"א מתגורר אחוז נכבד מאוכלוסיית המדינה.
&nbsp
מה ששואלים את עצמם הקברניטים הוא מאוד פשוט - האם שווה לי לסבך את כל המערכת עבור מספר האנשים שנוסעים מאזור 3 בקצה אחד לאזור 3 בקצה השני באופן קבוע?
&nbsp
ההנחה היא שמרבית האנשים נוסעים בין אזור 1-3, באותו כיוון. על פי זה גם אמורים לחלק את האזורים.
בתאכל'ס כמעט כולם נוסעים מאזורים 2-3 לאזור 1 ובחזרה.
&nbsp
אדם שנוסע רוב הזמן רק בין אזורים 1 ו 2 לא ירכוש חופשי חודשי לאזורים 1-3, הוא ירכוש ל 1-2.
אם יצטרך להגיע ל 3 - ירכוש כרטיס חד פעמי של 1-3.
&nbsp
מה שאתה מתאר אולי דורש חלוקה מצוצמצת יותר של אזורים (נגיד רק ת"א יהיה 1, גבעתיים חולון בת ים 2, ראשון 3, רחובות יבהנ 4, אשדוד 5 וכו'...).
&nbsp
אתה יכול גם לעשות חלוקה מצפון לדרום" בה אזור 1 זה נתניה, אזור 2 הרצליה, אזור 3 ת"א, אזור 4 חולון, 5 ראשון, 6 אשדוד וכו'...
&nbsp
במכירת חופשי חודשי - אין סיבה שלא יהיה שימוש בכל כלי התחבורה הפועלים בתוך אותו גבול גיאוגרפי.
במכירת כרטיס מעבר - כנ"ל.
במכירת כרטיס בודד - כאן יכול להיות שמי שמעדיף לקנות כרטיס בודד יוכל לרכוש במחירים שונים לפי יעדים\כלי תחבורה.
&nbsp
תיעשה חלוקה והחלוקה תהיה של אזורים לפי טבעות
אזור 1 זה האזור המרכזי של מטרופולין גוש דן
השרון הדרומי, אזור ראש העין ונניח אזור רחובות-יבנה אלה אזורים בטבעת 2 (ולא מן הנמנע שיהיה אזור נוסף בטבעת הזו, למרות שאת לוד ורמלה החליטו להכליל באזור 1).
אזור אשדוד, אזור מודיעין, אזור נתניה ואולי אזורים נוספים יהיו אזורים בטבעת 3.
ומערכת המחירים תכלול מחירים בין כל האזורים.

כיצד זה יתבצע ברכבת? אני לא יודע. אבל באוטובוסים זה מה שיקרה.
 

benshap2

New member
אם לא יהיה מחיר זהה לרכבת ולאוטובוס בתמחור המשותף\חודשי

תיעשה חלוקה והחלוקה תהיה של אזורים לפי טבעות
אזור 1 זה האזור המרכזי של מטרופולין גוש דן
השרון הדרומי, אזור ראש העין ונניח אזור רחובות-יבנה אלה אזורים בטבעת 2 (ולא מן הנמנע שיהיה אזור נוסף בטבעת הזו, למרות שאת לוד ורמלה החליטו להכליל באזור 1).
אזור אשדוד, אזור מודיעין, אזור נתניה ואולי אזורים נוספים יהיו אזורים בטבעת 3.
ומערכת המחירים תכלול מחירים בין כל האזורים.

כיצד זה יתבצע ברכבת? אני לא יודע. אבל באוטובוסים זה מה שיקרה.
אם לא יהיה מחיר זהה לרכבת ולאוטובוס בתמחור המשותף\חודשי
אז אני לא מצליח להבין את ההודעה של משרד התחבורה.
&nbsp
מעניין אותי מה תהיה ההשפעה על העומס ברכבות בהנחה שכל מי שמעדיף לנסוע באוטובוס משיקולי מחיר יעבור אליה.
 
מההודעה של משרד התחבורה אי אפשר להבין מה בדיוק

אם לא יהיה מחיר זהה לרכבת ולאוטובוס בתמחור המשותף\חודשי
אז אני לא מצליח להבין את ההודעה של משרד התחבורה.
&nbsp
מעניין אותי מה תהיה ההשפעה על העומס ברכבות בהנחה שכל מי שמעדיף לנסוע באוטובוס משיקולי מחיר יעבור אליה.
מההודעה של משרד התחבורה אי אפשר להבין מה בדיוק
יקרה.
ההודעה ומה שפורסם באתרי החדשות זה יחסי ציבור.
זה לא מידע שבאמת אפשר לעשות איתו משהו.

כללו בהודעה דוגמאות למחירים של חופשי חודשי משולב לעומת המחירים כיום, אבל הרבה אי אפשר להבין מזה על מה שבאמת יקרה.
כל מה שאפשר לנסות להסיק מהדוגמאות הללו זה כיצד בערך ייראו הטבעות.
למשל אם מחיר חופשי חודשי כזה בין לוד לתל אביב יהיה שווה למחיר בין ראשון לציון לתל אביב, אפשר להסיק שלוד תיכלל באזור 1 וזה גם דבר שדובר עליו לא מהיום.
אם מחיר חופשי חודשי בין רחובות לתל אביב יהיה מחיר הביניים אפשר להסיק שרחובות תהיה בטבעת השניה וזה הגיוני.
אם מחיר חופשי חודשי בין נתניה לתל אביב, בין אשדוד לתל אביב ובין מודיעין לתל אביב יהיה אותו מחיר וגבוה יותר מהמחיר שבין רחובות לתל אביב, אפשר להסיק שמודיעין, אשדוד ונתניה יהיו בטבעת השלישית וגם על זה כבר דובר בעבר.

רק מהמידע המפורט שיפורסם לקראת היישום בפועל יהיה אפשר להבין בדיוק את המערכת כולה.

ואגב, זה ששר התחבורה ושר האוצר סיכמו ביניהם זה נחמד, השאלה האם מה שסוכם סוכם גם עם הנהלת הרכבת למשל. כבר היו מקרים שהרכבת התעקשה על מערכת התעריפים שלה.
מערכת התעריפים של הרכבת, שמטבע הדברים מועדפת דווקא ככל שהנסיעה ארוכה יותר, הרבה יותר רגישה לעיוותים ממערכות התעריפים באוטובוסים.
לחשוב שהרכבת תסכים למחיר נסיעה עירונית בנסיעה של עשרות קילומטרים
(אשדוד-נתניה) זה לא מציאותי.
בוא נראה אם הרכבת תסכים למחיר נסיעה עירונית בין יבנה מזרח לרחובות או בין רמלה לתל אביב.
 

benshap2

New member
הם יסכימו להכל אם האוצר יממן את ההפרש


מההודעה של משרד התחבורה אי אפשר להבין מה בדיוק
יקרה.
ההודעה ומה שפורסם באתרי החדשות זה יחסי ציבור.
זה לא מידע שבאמת אפשר לעשות איתו משהו.

כללו בהודעה דוגמאות למחירים של חופשי חודשי משולב לעומת המחירים כיום, אבל הרבה אי אפשר להבין מזה על מה שבאמת יקרה.
כל מה שאפשר לנסות להסיק מהדוגמאות הללו זה כיצד בערך ייראו הטבעות.
למשל אם מחיר חופשי חודשי כזה בין לוד לתל אביב יהיה שווה למחיר בין ראשון לציון לתל אביב, אפשר להסיק שלוד תיכלל באזור 1 וזה גם דבר שדובר עליו לא מהיום.
אם מחיר חופשי חודשי בין רחובות לתל אביב יהיה מחיר הביניים אפשר להסיק שרחובות תהיה בטבעת השניה וזה הגיוני.
אם מחיר חופשי חודשי בין נתניה לתל אביב, בין אשדוד לתל אביב ובין מודיעין לתל אביב יהיה אותו מחיר וגבוה יותר מהמחיר שבין רחובות לתל אביב, אפשר להסיק שמודיעין, אשדוד ונתניה יהיו בטבעת השלישית וגם על זה כבר דובר בעבר.

רק מהמידע המפורט שיפורסם לקראת היישום בפועל יהיה אפשר להבין בדיוק את המערכת כולה.

ואגב, זה ששר התחבורה ושר האוצר סיכמו ביניהם זה נחמד, השאלה האם מה שסוכם סוכם גם עם הנהלת הרכבת למשל. כבר היו מקרים שהרכבת התעקשה על מערכת התעריפים שלה.
מערכת התעריפים של הרכבת, שמטבע הדברים מועדפת דווקא ככל שהנסיעה ארוכה יותר, הרבה יותר רגישה לעיוותים ממערכות התעריפים באוטובוסים.
לחשוב שהרכבת תסכים למחיר נסיעה עירונית בנסיעה של עשרות קילומטרים
(אשדוד-נתניה) זה לא מציאותי.
בוא נראה אם הרכבת תסכים למחיר נסיעה עירונית בין יבנה מזרח לרחובות או בין רמלה לתל אביב.
הם יסכימו להכל אם האוצר יממן את ההפרש

והאמת - אתה צודק, אנחנו בדיון תיאורטי לחלוטין.
 
לא, הם לא יסכימו למחיר נסיעה עירונית בין נתניה

הם יסכימו להכל אם האוצר יממן את ההפרש

והאמת - אתה צודק, אנחנו בדיון תיאורטי לחלוטין.
לא, הם לא יסכימו למחיר נסיעה עירונית בין נתניה
לאשדוד. אבל לא תהיה בעיה, כי גם משרד התחבורה לא יציע דבר כזה.
ואגב, אתה רוצה גם מחיר נסיעה עירונית בין נתניה לאשדוד וגם אפשרות לרדת בתחנות הביניים?
זה יכול להיות שילוב קטלני שיבטל את כל המשמעות של הטבעות ברכבת גם לפי הגישה שלך.
מי יקנה כרטיס מאשדוד לתל אביב, אם הוא יוכל לקנות כרטיס יותר זול לנתניה ולרדת באמצע הדרך בתל אביב?
 

benshap2

New member
לא לא לא, אבל כרטיס מעבר שיכלול את אזורים 1-2

לא, הם לא יסכימו למחיר נסיעה עירונית בין נתניה
לאשדוד. אבל לא תהיה בעיה, כי גם משרד התחבורה לא יציע דבר כזה.
ואגב, אתה רוצה גם מחיר נסיעה עירונית בין נתניה לאשדוד וגם אפשרות לרדת בתחנות הביניים?
זה יכול להיות שילוב קטלני שיבטל את כל המשמעות של הטבעות ברכבת גם לפי הגישה שלך.
מי יקנה כרטיס מאשדוד לתל אביב, אם הוא יוכל לקנות כרטיס יותר זול לנתניה ולרדת באמצע הדרך בתל אביב?
לא לא לא, אבל כרטיס מעבר שיכלול את אזורים 1-2
ובלבד שהנסיעה קצרה מ 90 דקות,
&nbsp
או לחלופין חופשי חודשי.
 

benshap2

New member
אגב, הכתבה בדה מרקר יותר אינפורמטיבית

לא לא לא, אבל כרטיס מעבר שיכלול את אזורים 1-2
ובלבד שהנסיעה קצרה מ 90 דקות,
&nbsp
או לחלופין חופשי חודשי.
אגב, הכתבה בדה מרקר יותר אינפורמטיבית
http://www.themarker.com/dynamo/1.2699849
&nbsp
אבל עדיין יש בה סתירה מסוימת, כשמצד אחד מצוין שהמחיר הקבוע הינו לשימוש באוטובוסים, ומצד שני מצוין בה שהכרטיס ישמש בכל אמצעי התחבורה.
&nbsp
כמו כן מצוין בה שהמחיר הינו לנסיעה מהטבעת למרכז המטרופולין (ואני מניח שגם להיפך).
 
לפי הדוגמה של ראשון לציון בכתבה הזו

אגב, הכתבה בדה מרקר יותר אינפורמטיבית
http://www.themarker.com/dynamo/1.2699849
&nbsp
אבל עדיין יש בה סתירה מסוימת, כשמצד אחד מצוין שהמחיר הקבוע הינו לשימוש באוטובוסים, ומצד שני מצוין בה שהכרטיס ישמש בכל אמצעי התחבורה.
&nbsp
כמו כן מצוין בה שהמחיר הינו לנסיעה מהטבעת למרכז המטרופולין (ואני מניח שגם להיפך).
לפי הדוגמה של ראשון לציון בכתבה הזו
אין האחדת תעריפים בין אוטובוסים לרכבת.
"ייחשבו ראשון לציון ופתח תקווה בטבעת הראשונה של גוש דן"
"התעריף יהיה 6.90 שקלים (בטבעת הראשונה)"
"מחיר הנסיעה ברכבת בקו ראשון לציון-תל אביב צפוי לרדת מ-15 שקל כיום ל-10.50 שקלים"
כלומר: מחיר נסיעה באוטובוס בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, כמו היום, ואילו מחיר נסיעה ברכבת בין ראשון לציון לתל אביב יהיה 10.50 ש"ח והכרטיס של הרכבת יאפשר נסיעת המשך בתל אביב (לא ממש ברור האם מדובר בנסיעת המשך או במעבר חופשי במשך 90 דקות כפי שנכתב בכתבה משפט אחד לפני כן וגם יש חוסר דיוק, כי בין אם מדובר במעבר (כנראה) ובין אם מדובר בהמשך, הנסיעה לא מוגבלת לתל אביב ותתאפשר למעשה בכל אזור 1).

אם המחירים בדוגמה הזו נכונים, אז ברור שאין האחדה מלאה בין הרכבת לאוטובוסים, מה שאומר שגם חופשי חודשי ללא רכבת יהיה זול יותר מחופשי חודשי משולב.

אם הכתבה הזו עקרונית נכונה, אז יש שינויים משמעותיים במטרופולין חיפה:
הקריות וחיפה עצמה ייכללו באותו אזור, מה שיוזיל את מחיר הנסיעה בין הקריות לחיפה ל-6.90 ש"ח, אבל מצד שני כנראה ייקר את מחירי הנסיעה בתוך הקריות.
לפי הכתבה גם אפשר להבין שמחיר נסיעה בין קרית טבעון ויקנעם לחיפה יוזל משמעותית. ואזורי המטרופולין יורחבו לעכו, נהריה, נצרת וזכרון יעקב. משום מה אין התייחסות לכרמיאל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה