רציף אוטובוס חדש בתחנת רכבת צפון בב"ש...

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
אם אתה נמצא במרחק חמש דקות נסיעה מהגרנד

תושבי באר שבע הם סוג ז׳!
בירושלים יש רכבת קלה, בחיפה יש מטרונית, בתל אביב מנסים להקים רכבת תחתית ומשפרים שם את הקווים כל הזמן, בבאר שבע לא מנסים לעשות כלום. אי אפשר להגיע בתחבורה ציבורית לחצי עיר, התדירויות מעליבות, והאוטובוסים מפוצצים, ולאף אחד במשרד התחבורה לא אכפת! אני לא מבקש שיקימו פה רכבת קלה אלא שיוסיפו קווים ושיביאו מפרקיות. ומה שהכי מכעיס זה שלפני 10 שנים היו בעיר מפרקיות ובמקום להכפיל ולשלש את כמות המפרקיות עשו את ההפך ולקחו אותם לגוש דן כי הנוחות של תושבי גוש דן יותר חשובה מהנוחות של תושבי באר שבע.

לא הגיוני שאני רוצה להגיע הביתה ואני מחכה חצי שעה במרכז הנגב כי מגיעים שני אוטובוסים של קו 12 מפוצצים עד אפס מקום ומדלגים על התחנה ואז אני צריך ללכת ברגל.
לא הגיוני שאני רוצה להגיע לקניון הגדול במזרח התיכון שמרוחק 5 דקות נסיעה מביתי ואני לא יכול כי אין אף אוטובוס שמגיע לשם.
לא הגיוני שתושבי באר שבע ישלמו 8.80 ש״ח לנסיעה כי אין אפשרות להחליף אוטובוס בחינם.

צריך להתחיל לתבוע את מטרודן ואז הם יתחילו להזיז דברים.
הבעיה שלאנשים בעיר לא אכפת שמתייחסים אליהם כמו תושבים סוג ז׳ כי אחרת אנשים בעיר כבר היו בונים התנחלות מתחת לבית של ישראל כץ.
אם אתה נמצא במרחק חמש דקות נסיעה מהגרנד
קניון, אז אני מניח שאתה באזור הכיסוי של קו 13 או של קו 9.
 

zahipan10

New member
הקווים היחידים שקרובים אליי הם 3 ו-25...

אם אתה נמצא במרחק חמש דקות נסיעה מהגרנד
קניון, אז אני מניח שאתה באזור הכיסוי של קו 13 או של קו 9.
הקווים היחידים שקרובים אליי הם 3 ו-25...
והם מורידים אותי במרחק 10 דקות הליכה מהקניון, במצב הזה אני כבר מעדיף ללכת 25 דקות ברגל עד לקניון או לקחת את האוטו של אבא.
 

Ofekalef1

New member
משם באמת אין ממש דרך יעילה

הקווים היחידים שקרובים אליי הם 3 ו-25...
והם מורידים אותי במרחק 10 דקות הליכה מהקניון, במצב הזה אני כבר מעדיף ללכת 25 דקות ברגל עד לקניון או לקחת את האוטו של אבא.
משם באמת אין ממש דרך יעילה
בכל מקרה, עשר דקות הליכה זה משהו שרוב הדרכים לגרנד קניון יניבו (מהתחנה של קווים 9/16 זה אולי לא עשר אבל לא פחות מחמש לדעתי)

אתה צודק לגמרי, המצב של התח"צ בב"ש נורא.
 
אפרופו סוג ז'

תושבי באר שבע הם סוג ז׳!
בירושלים יש רכבת קלה, בחיפה יש מטרונית, בתל אביב מנסים להקים רכבת תחתית ומשפרים שם את הקווים כל הזמן, בבאר שבע לא מנסים לעשות כלום. אי אפשר להגיע בתחבורה ציבורית לחצי עיר, התדירויות מעליבות, והאוטובוסים מפוצצים, ולאף אחד במשרד התחבורה לא אכפת! אני לא מבקש שיקימו פה רכבת קלה אלא שיוסיפו קווים ושיביאו מפרקיות. ומה שהכי מכעיס זה שלפני 10 שנים היו בעיר מפרקיות ובמקום להכפיל ולשלש את כמות המפרקיות עשו את ההפך ולקחו אותם לגוש דן כי הנוחות של תושבי גוש דן יותר חשובה מהנוחות של תושבי באר שבע.

לא הגיוני שאני רוצה להגיע הביתה ואני מחכה חצי שעה במרכז הנגב כי מגיעים שני אוטובוסים של קו 12 מפוצצים עד אפס מקום ומדלגים על התחנה ואז אני צריך ללכת ברגל.
לא הגיוני שאני רוצה להגיע לקניון הגדול במזרח התיכון שמרוחק 5 דקות נסיעה מביתי ואני לא יכול כי אין אף אוטובוס שמגיע לשם.
לא הגיוני שתושבי באר שבע ישלמו 8.80 ש״ח לנסיעה כי אין אפשרות להחליף אוטובוס בחינם.

צריך להתחיל לתבוע את מטרודן ואז הם יתחילו להזיז דברים.
הבעיה שלאנשים בעיר לא אכפת שמתייחסים אליהם כמו תושבים סוג ז׳ כי אחרת אנשים בעיר כבר היו בונים התנחלות מתחת לבית של ישראל כץ.
אפרופו סוג ז'
באר שבע היא העיר הגדולה בישראל ללא שירות קווי לילה עירוניים.
יש קווי לילה בין עירוניים שמכסים מספר קטן של תחנות על הכביש הראשי לדימונה, להבים, ערד ובקרוב אפילו למצפה רמון, אבל קו עירוני בוטל אי שם לפני שנתיים או שלוש...
וכך נוצר מצב שלעשרות ישובים קנים מב"ש, ואף קטנטנים ממש יש שירות קווי לילה עירוני (או לכל הפחות פרברי שמכסה חלק מכובד מהישוב) ולב"ש - אין.
במקום השני והלא מכובד, אגב, אשקלון?
 

olli3

New member
מנהל
זהו, שיש קו לילה בבאר שבע. קו 147 אגד תעבורה.

אפרופו סוג ז'
באר שבע היא העיר הגדולה בישראל ללא שירות קווי לילה עירוניים.
יש קווי לילה בין עירוניים שמכסים מספר קטן של תחנות על הכביש הראשי לדימונה, להבים, ערד ובקרוב אפילו למצפה רמון, אבל קו עירוני בוטל אי שם לפני שנתיים או שלוש...
וכך נוצר מצב שלעשרות ישובים קנים מב"ש, ואף קטנטנים ממש יש שירות קווי לילה עירוני (או לכל הפחות פרברי שמכסה חלק מכובד מהישוב) ולב"ש - אין.
במקום השני והלא מכובד, אגב, אשקלון?
זהו, שיש קו לילה בבאר שבע. קו 147 אגד תעבורה.
הוא אומנם מגיע מלהבים אבל בהחלט יכול לספק את רוב ריכוזי הסטודנטים בעיר, רק שאף אחד כמעט לא יודע על קיומו מלבד תושבי להבים.

מעבר לכך, גם שאר קווי הלילה שפועלים בתוך באר שבע מבצעים איסוף והורדה בתוך באר שבע (שירות עירוני).

לאשקלון יש קו לילה לנתיבות (דרך שדרות) וגם לאופקים יש קו לילה אל נתיבות.

נתיבות הפכה לעיר הבילויים במערב הנגב ובאים לבלות בה מכל היישובים באיזור כולל באר שבע ואשקלון וכמובן כולל אופקים, שדרות ומושבי וקיבוצי האיזור.
 
על הנייר אתה צודק, אבל בתאכלס?

זהו, שיש קו לילה בבאר שבע. קו 147 אגד תעבורה.
הוא אומנם מגיע מלהבים אבל בהחלט יכול לספק את רוב ריכוזי הסטודנטים בעיר, רק שאף אחד כמעט לא יודע על קיומו מלבד תושבי להבים.

מעבר לכך, גם שאר קווי הלילה שפועלים בתוך באר שבע מבצעים איסוף והורדה בתוך באר שבע (שירות עירוני).

לאשקלון יש קו לילה לנתיבות (דרך שדרות) וגם לאופקים יש קו לילה אל נתיבות.

נתיבות הפכה לעיר הבילויים במערב הנגב ובאים לבלות בה מכל היישובים באיזור כולל באר שבע ואשקלון וכמובן כולל אופקים, שדרות ומושבי וקיבוצי האיזור.
על הנייר אתה צודק, אבל בתאכלס?
על הנייר ללא ספק זה נכון מה שאתה אומר - כל הקווים שציינתי מבצעים איסוף והורדה בשטח המוניציפלי של העיר, קו 147 אפילו עובר בריכוזי סטודנטים, אמרת? טוב לדעת. למדתי משהו חדש.
אבל בתאכלס? כמה כבר זה מכסה מב"ש? 10% בהגזמה?
אלו בסופו של דבר קווים פרבריים ותו לא.
קו 147 עובד בתדירות של פעם בשעה לב"ש (האחרון מגיע לשם באזור חצות ורבע בלחץ) ומאז, ללהבים, פעם בשעה וחצי. זה לא באמת שירות עירוני.
זה לא השירות העירוני שעליה באר שבע צריכה להסתמך עם קווי הלילה שלה, כשהיא אחת מחמשת הערים הגדולות בישראל, כי אין להם אפילו קו אחד שעושה נסיעה מאזורי המגורים לאזורי.
 

olli3

New member
מנהל
אני מסכים, אבל אם היו יודעים על קו 147, הוא

על הנייר אתה צודק, אבל בתאכלס?
על הנייר ללא ספק זה נכון מה שאתה אומר - כל הקווים שציינתי מבצעים איסוף והורדה בשטח המוניציפלי של העיר, קו 147 אפילו עובר בריכוזי סטודנטים, אמרת? טוב לדעת. למדתי משהו חדש.
אבל בתאכלס? כמה כבר זה מכסה מב"ש? 10% בהגזמה?
אלו בסופו של דבר קווים פרבריים ותו לא.
קו 147 עובד בתדירות של פעם בשעה לב"ש (האחרון מגיע לשם באזור חצות ורבע בלחץ) ומאז, ללהבים, פעם בשעה וחצי. זה לא באמת שירות עירוני.
זה לא השירות העירוני שעליה באר שבע צריכה להסתמך עם קווי הלילה שלה, כשהיא אחת מחמשת הערים הגדולות בישראל, כי אין להם אפילו קו אחד שעושה נסיעה מאזורי המגורים לאזורי.
אני מסכים, אבל אם היו יודעים על קו 147, הוא
היה מתמלא...

את קו הלילה 225 שניסו להפעיל כאן במשך קיץ אחד ונחל כישלון חרוץ למרות הפרסום שלו, טוב שביטלו. זה היה קו הזוי לחלוטין שנסיעה בו לקחה המון המון זמן.

צריך קווי לילה בבאר שבע אבל לא בדמות 225, ממש לא.
 
ברור שלא כמו 225

אני מסכים, אבל אם היו יודעים על קו 147, הוא
היה מתמלא...

את קו הלילה 225 שניסו להפעיל כאן במשך קיץ אחד ונחל כישלון חרוץ למרות הפרסום שלו, טוב שביטלו. זה היה קו הזוי לחלוטין שנסיעה בו לקחה המון המון זמן.

צריך קווי לילה בבאר שבע אבל לא בדמות 225, ממש לא.
ברור שלא כמו 225
לא מספיק קו מאסף אחד בעיר כ"כ גדולה.
אבל אפשר בתור התחלה לעשות את המודל של ירושלים, כמה קווים קצרים יחסית מאזורי המגורים, כל אחד מאזור אחר, אל מוקדי הבילוי וחזרה. אפילו לא 7 קווים, אלה 3 - 4 בשלב ראשון. זה המינימום שאפשר לעשות בעיר כ"כ גדולה שמפוצצת בצעירים (והמון סטודנטים, כמו שאתה אמרת).
כמובן רק בלי השעות ההזויות של ירושלים (אחד הלוך רק בחצות וחצי וכל השאר חזור...)
 

olli3

New member
מנהל
לגבי הסטודנטים, הם עוף מוזר בעיר מבחינת תח"צ.

ברור שלא כמו 225
לא מספיק קו מאסף אחד בעיר כ"כ גדולה.
אבל אפשר בתור התחלה לעשות את המודל של ירושלים, כמה קווים קצרים יחסית מאזורי המגורים, כל אחד מאזור אחר, אל מוקדי הבילוי וחזרה. אפילו לא 7 קווים, אלה 3 - 4 בשלב ראשון. זה המינימום שאפשר לעשות בעיר כ"כ גדולה שמפוצצת בצעירים (והמון סטודנטים, כמו שאתה אמרת).
כמובן רק בלי השעות ההזויות של ירושלים (אחד הלוך רק בחצות וחצי וכל השאר חזור...)
לגבי הסטודנטים, הם עוף מוזר בעיר מבחינת תח"צ.
אבל נתחיל בצעירים. מוקדי הבילוי בבאר שבע מפוזרים על פני מקומות רבים. בין אם מדובר במתחמי הבילוי שמסביב לאונ' (שפחות מתאימים לבני נוער או חיילים), למתחם הביג, לעיר העתיקה, למספר מקומות שנמצאים באיזור רסקו, ולפורום.

שנית, במידה ומוציאים קו כלשהו ממסוף י"א, טבעי שהוא יסע בי"א, ימשיך לנווה זאב ומשם יגיע למוקדי הבילוי או שיסע דרך נווה נוי למוקדי הבילוי. מנגד, טבעי שקו אחר יצא מנחל עשן דרך רמות אל מוקדי הבילוי. אבל להסתובב ברמות שהתכנון התחבורתי שלה כל כך לקוי זו המכה הכי גדולה.

אלו השכונות שגרות בהן משפחות עם בני נוער וצעירים. השכונות המרכזיות בכל אופן. שכונות נוספות הן שכונה ו', שכונה ה', שכונה ט' ובשאר השכונות (ב,ג,ד) יש בעיקר אוכלוסיה מזדקנת לצד סטודנטים.

עכשיו לגבי הסטודנטים...:

כל הקווים העירוניים בבאר שבע בנסיעתם האחרונה יוצאים מהשכונות בשעה 23:15.

כל שנה בפורים מתקיימות שתי מסיבות ענק לסטודנטים בבאר שבע. האחת בפורום (הרשמית של אגודת הסטודנטים עם הסעות) והשנייה בבארקה.

כל הקווים העירוניים בבאר שבע מגיעים עד לבארקה (מרחק של דקה הליכה). הסטודנטים עומדים כבר מ22:00 ברחובות המרכזיים של השכונות (איפה שהאוטובוסים עוברים ויש להם תחנות) וכן בשדרות רגר ומנסים לתפוס מונית לבארקה וגם לפורום (למי שרחוקה נקודת האיסוף של ההסעות).

סטודנטים רבים מתקבצים בתחנת האוטובוס שבסורוקה (כ-50 איש) וכשעובר קו 5,7,8 וכו' ועוצר בתחנה, הם לא עולים עליו. וממשיכים לנסות ולעצור מונית, לא פעם לוקח להם לתפוס מונית כחצי שעה - 45 דקות.

אותו הדבר בדרך מצדה, קווים 6/12 עוצרים להם בתחנות ואף אחד לא עולה. כולם מנסים לעצור מוניות והמוניות לא עומדות בביקוש ולא עוצרות. גם אין טעם לנסות ולהזמין מונית...

הסיבה לכך היא שהסטודנטים בבאר שבע דיי לא יודעים איפה נמצא כל דבר. הם מכירים את איזור האוניברסיטה ואת השכונה בה הם גרים וזהו בדרך כלל. גם כשהם חוזרים הביתה הם אפילו לא נדרשים להדרים לכיוון התחנה המרכזית.

מבחינת בילויים, למתחם הביג הם גם ככה בקושי מגיעים, אפילו לקניון הנגב, שלא לדבר על הגראנד קניון, העיר העתיקה והפורום. לבארקה יש לסטודנטים פינה חמה בלב והם מגיעים לשם בהמוניהם, רבים לא יודעים איפה הבארקה נמצאת בכלל, הם לא יוכלו להגיד לך שהיא נמצאת בעיר העתיקה, הם גם לא ידעו שזה בעצם מרכז העיר וכשאומרים בבאר שבע "ירדנו לעיר" או כששואלים איפה אפשר לקנות משהו ומישהו אומר "בעיר", הם לא מבינים על מה הוא מדבר.

בשורה התחתונה, הסטודנטים בבאר שבע שאינם דרומיים או באר שבעיים, לא באמת מכירים או יודעים איך להגיע ממקום למקום ומבחינתם הכל נעשה במוניות או בטרמפ, במיוחד כי המוניות בבאר שבע זולות.

כך שלא הייתי בונה על סטודנטים שישתמשו בקווי לילה כשגם ביום הם לא משתמשים בהם וגם לא בערב.
 
אלא אם כן יפרסמו כמו שצריך

לגבי הסטודנטים, הם עוף מוזר בעיר מבחינת תח"צ.
אבל נתחיל בצעירים. מוקדי הבילוי בבאר שבע מפוזרים על פני מקומות רבים. בין אם מדובר במתחמי הבילוי שמסביב לאונ' (שפחות מתאימים לבני נוער או חיילים), למתחם הביג, לעיר העתיקה, למספר מקומות שנמצאים באיזור רסקו, ולפורום.

שנית, במידה ומוציאים קו כלשהו ממסוף י"א, טבעי שהוא יסע בי"א, ימשיך לנווה זאב ומשם יגיע למוקדי הבילוי או שיסע דרך נווה נוי למוקדי הבילוי. מנגד, טבעי שקו אחר יצא מנחל עשן דרך רמות אל מוקדי הבילוי. אבל להסתובב ברמות שהתכנון התחבורתי שלה כל כך לקוי זו המכה הכי גדולה.

אלו השכונות שגרות בהן משפחות עם בני נוער וצעירים. השכונות המרכזיות בכל אופן. שכונות נוספות הן שכונה ו', שכונה ה', שכונה ט' ובשאר השכונות (ב,ג,ד) יש בעיקר אוכלוסיה מזדקנת לצד סטודנטים.

עכשיו לגבי הסטודנטים...:

כל הקווים העירוניים בבאר שבע בנסיעתם האחרונה יוצאים מהשכונות בשעה 23:15.

כל שנה בפורים מתקיימות שתי מסיבות ענק לסטודנטים בבאר שבע. האחת בפורום (הרשמית של אגודת הסטודנטים עם הסעות) והשנייה בבארקה.

כל הקווים העירוניים בבאר שבע מגיעים עד לבארקה (מרחק של דקה הליכה). הסטודנטים עומדים כבר מ22:00 ברחובות המרכזיים של השכונות (איפה שהאוטובוסים עוברים ויש להם תחנות) וכן בשדרות רגר ומנסים לתפוס מונית לבארקה וגם לפורום (למי שרחוקה נקודת האיסוף של ההסעות).

סטודנטים רבים מתקבצים בתחנת האוטובוס שבסורוקה (כ-50 איש) וכשעובר קו 5,7,8 וכו' ועוצר בתחנה, הם לא עולים עליו. וממשיכים לנסות ולעצור מונית, לא פעם לוקח להם לתפוס מונית כחצי שעה - 45 דקות.

אותו הדבר בדרך מצדה, קווים 6/12 עוצרים להם בתחנות ואף אחד לא עולה. כולם מנסים לעצור מוניות והמוניות לא עומדות בביקוש ולא עוצרות. גם אין טעם לנסות ולהזמין מונית...

הסיבה לכך היא שהסטודנטים בבאר שבע דיי לא יודעים איפה נמצא כל דבר. הם מכירים את איזור האוניברסיטה ואת השכונה בה הם גרים וזהו בדרך כלל. גם כשהם חוזרים הביתה הם אפילו לא נדרשים להדרים לכיוון התחנה המרכזית.

מבחינת בילויים, למתחם הביג הם גם ככה בקושי מגיעים, אפילו לקניון הנגב, שלא לדבר על הגראנד קניון, העיר העתיקה והפורום. לבארקה יש לסטודנטים פינה חמה בלב והם מגיעים לשם בהמוניהם, רבים לא יודעים איפה הבארקה נמצאת בכלל, הם לא יוכלו להגיד לך שהיא נמצאת בעיר העתיקה, הם גם לא ידעו שזה בעצם מרכז העיר וכשאומרים בבאר שבע "ירדנו לעיר" או כששואלים איפה אפשר לקנות משהו ומישהו אומר "בעיר", הם לא מבינים על מה הוא מדבר.

בשורה התחתונה, הסטודנטים בבאר שבע שאינם דרומיים או באר שבעיים, לא באמת מכירים או יודעים איך להגיע ממקום למקום ומבחינתם הכל נעשה במוניות או בטרמפ, במיוחד כי המוניות בבאר שבע זולות.

כך שלא הייתי בונה על סטודנטים שישתמשו בקווי לילה כשגם ביום הם לא משתמשים בהם וגם לא בערב.
אלא אם כן יפרסמו כמו שצריך
אם אתה אומר שהסטודנטים כלל לא מודעים, מספיק פרסום קליל על תחנות האוטובוס עצמם והמצב ישתנה, אני מאמין.
דבר כזה יכול לפתוח לפחות כיוון אחד, שזה כבר משהו.
 

olli3

New member
מנהל
פרסום של קו לילה או של קו רגיל?

אלא אם כן יפרסמו כמו שצריך
אם אתה אומר שהסטודנטים כלל לא מודעים, מספיק פרסום קליל על תחנות האוטובוס עצמם והמצב ישתנה, אני מאמין.
דבר כזה יכול לפתוח לפחות כיוון אחד, שזה כבר משהו.
פרסום של קו לילה או של קו רגיל?
וקו רגיל שמסלולו לא השתנה מזה מספר עשורים...

מבחינת שלטי פרסומות, אני לא יודע כמה הם אפקטיביים כשהסטודנטים גם ככה לא ממתינים בתחנות...

מבחינת המידע בתחנות, דווקא יש שלט גדול כמעט בכל תחנה שבו רשומות כל התחנות של כל קו. הקטע שהם אפילו לא יודעים מה הכתובת של הבארקה... או של כל רחוב שסמוך לבארקה.

גם דגל התחנה לא מסתיר את זה שהקווים מגיעים לעיר העתיקה.

החוסר מודעות הזה הוא קיצוני. אם אתה לא יודע איפה המקום שאליו אתה צריך להגיע, איך תדע אם יש לשם בכלל אוטובוס? אם אתה לא יודע שהעיר העתיקה הינו אחד ממוקדי המשיכה של העיר, אם אתה לא שם לב שכל העיר העתיקה צבועה בכחול ולבן (חניה) ואתה לא עושה אחד ועוד אחד כדי להבין שלא סתם הכל כחול לבן, דבר המרמז על כך שזה מוקד משיכה ושבטוח יש לשם תחבורה ציבורית...

אני יכול להמשיך, אבל זה פשוט הזוי. כל פעם שאני יוצא ממסיבת סטודנטים, רובם לא יודעים איפה הם בכלל (אם המסיבה לא בבארקה). הרבה פעמים הם בכלל הולכים בכיוון ההפוך, אל תוך השכונות בתקווה להיתקל בכביש ראשי בו ימצאו מונית.

וכשאגודת הסטודנטים של בן גוריון מעדיפה לקדם את השיתופיות שבאה לידי ביטוי על ידי טרמפים ולא רוצה לשמוע שום דבר על תחבורה ציבורית, עירונית בין עירונית, רכבתית - לא משנה מה. מה אפשר לצפות כבר?

יש עוד המון סטודנטים שלא יודעים על קיומו של קו 669 למשל. יש המון סטודנטים שלא יודעים על קיומו של קו 381 הישיר לראשל"צ. אני אישית, תליתי מודעות, פרסמתי בלוחות הטרמפים בפייסבוק וגרמתי קצת לבאזז וכל מי שהדברים היו רלוונטיים לגביו, הגיב, שיתף, ויותר ויותר אנשים נחשפו.

אבל בדף אגודת הסטודנטים? מקדמים את אפליקציית הטרמפים שלהם. באתר האינטרנט של אגודת הסטודנטים אותו הדבר. אפילו לא מילה אחת על כל מבול השינויים של מכרז הנגב שנכנס לתוקפו בעיצומו של סמסטר א'.

לעומת זאת, אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר... שמיים וארץ. עדכונים באתר האגודה, בפייסבוק וכו'. מבצעים סקרים לשביעות רצון של הסטודנטים מהשינויים ומבקשים לדעת מה חסר כדי להיפגש מול משרד התחבורה והחברות.

לא סתם אומרים שהסטודנטים בבאר שבע חיים בבועה. לא מעט מהם חושבים שזו עיר של עוני כי הם גרים בשכונות עוני. לא מעט מהם לא מכירים את השכונות החדשות בכלל, במיוחד את אלו שמדרום לשכונה ב' וממערב לשכונה ד'. כשהם פעם בשנה נוסעים לפורום, הם לא מבינים למה זה לוקח כל כך הרבה זמן כי בתפיסה שלהם באר שבע היא פיצית. אחרי הגשר שליד הגשר הטורקי והשוק הבדוואי הם בכלל חושבים שהם יצאו מהעיר וחלק ממש משוכנעים שהפורום נמצא מחוץ לבאר שבע.

הלוואי שהייתי יכול לשנות משהו, אבל עם המעט שאני מצליח להגיע אל הסטודנטים, בדיוק כפי שאעשה עם קו 469 החדש (קו הלילה בין באר שבע לקרית גת, נתב"ג ותל אביב). כי אף אחד לא יטרח ליידע אותם על זה מטעם הגורמים הרלוונטיים בתוך הקמפוס.
 
וואו.

פרסום של קו לילה או של קו רגיל?
וקו רגיל שמסלולו לא השתנה מזה מספר עשורים...

מבחינת שלטי פרסומות, אני לא יודע כמה הם אפקטיביים כשהסטודנטים גם ככה לא ממתינים בתחנות...

מבחינת המידע בתחנות, דווקא יש שלט גדול כמעט בכל תחנה שבו רשומות כל התחנות של כל קו. הקטע שהם אפילו לא יודעים מה הכתובת של הבארקה... או של כל רחוב שסמוך לבארקה.

גם דגל התחנה לא מסתיר את זה שהקווים מגיעים לעיר העתיקה.

החוסר מודעות הזה הוא קיצוני. אם אתה לא יודע איפה המקום שאליו אתה צריך להגיע, איך תדע אם יש לשם בכלל אוטובוס? אם אתה לא יודע שהעיר העתיקה הינו אחד ממוקדי המשיכה של העיר, אם אתה לא שם לב שכל העיר העתיקה צבועה בכחול ולבן (חניה) ואתה לא עושה אחד ועוד אחד כדי להבין שלא סתם הכל כחול לבן, דבר המרמז על כך שזה מוקד משיכה ושבטוח יש לשם תחבורה ציבורית...

אני יכול להמשיך, אבל זה פשוט הזוי. כל פעם שאני יוצא ממסיבת סטודנטים, רובם לא יודעים איפה הם בכלל (אם המסיבה לא בבארקה). הרבה פעמים הם בכלל הולכים בכיוון ההפוך, אל תוך השכונות בתקווה להיתקל בכביש ראשי בו ימצאו מונית.

וכשאגודת הסטודנטים של בן גוריון מעדיפה לקדם את השיתופיות שבאה לידי ביטוי על ידי טרמפים ולא רוצה לשמוע שום דבר על תחבורה ציבורית, עירונית בין עירונית, רכבתית - לא משנה מה. מה אפשר לצפות כבר?

יש עוד המון סטודנטים שלא יודעים על קיומו של קו 669 למשל. יש המון סטודנטים שלא יודעים על קיומו של קו 381 הישיר לראשל"צ. אני אישית, תליתי מודעות, פרסמתי בלוחות הטרמפים בפייסבוק וגרמתי קצת לבאזז וכל מי שהדברים היו רלוונטיים לגביו, הגיב, שיתף, ויותר ויותר אנשים נחשפו.

אבל בדף אגודת הסטודנטים? מקדמים את אפליקציית הטרמפים שלהם. באתר האינטרנט של אגודת הסטודנטים אותו הדבר. אפילו לא מילה אחת על כל מבול השינויים של מכרז הנגב שנכנס לתוקפו בעיצומו של סמסטר א'.

לעומת זאת, אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר... שמיים וארץ. עדכונים באתר האגודה, בפייסבוק וכו'. מבצעים סקרים לשביעות רצון של הסטודנטים מהשינויים ומבקשים לדעת מה חסר כדי להיפגש מול משרד התחבורה והחברות.

לא סתם אומרים שהסטודנטים בבאר שבע חיים בבועה. לא מעט מהם חושבים שזו עיר של עוני כי הם גרים בשכונות עוני. לא מעט מהם לא מכירים את השכונות החדשות בכלל, במיוחד את אלו שמדרום לשכונה ב' וממערב לשכונה ד'. כשהם פעם בשנה נוסעים לפורום, הם לא מבינים למה זה לוקח כל כך הרבה זמן כי בתפיסה שלהם באר שבע היא פיצית. אחרי הגשר שליד הגשר הטורקי והשוק הבדוואי הם בכלל חושבים שהם יצאו מהעיר וחלק ממש משוכנעים שהפורום נמצא מחוץ לבאר שבע.

הלוואי שהייתי יכול לשנות משהו, אבל עם המעט שאני מצליח להגיע אל הסטודנטים, בדיוק כפי שאעשה עם קו 469 החדש (קו הלילה בין באר שבע לקרית גת, נתב"ג ותל אביב). כי אף אחד לא יטרח ליידע אותם על זה מטעם הגורמים הרלוונטיים בתוך הקמפוס.
וואו.
זה ממש מוזר ועצוב מה שאתה אומר.
אם ככה הפרסום צריך לבוא מהיסוד, עם מונחים שהם מכירים.
למשל סתם דוגמה לתלות בלוחות המודעות של האוניברסיטה מודעות כמו 'לבארקה מגיעים בקווים ___...', כי כמו שאתה אומר צריך להתחיל שם ממש מהבסיס.
מאוד חבל שזה המצב באחת הערים הגדולות בישראל עם מוקדי משיכה מאוד גדולים לצעירים.
 

olli3

New member
מנהל
מסכים.

וואו.
זה ממש מוזר ועצוב מה שאתה אומר.
אם ככה הפרסום צריך לבוא מהיסוד, עם מונחים שהם מכירים.
למשל סתם דוגמה לתלות בלוחות המודעות של האוניברסיטה מודעות כמו 'לבארקה מגיעים בקווים ___...', כי כמו שאתה אומר צריך להתחיל שם ממש מהבסיס.
מאוד חבל שזה המצב באחת הערים הגדולות בישראל עם מוקדי משיכה מאוד גדולים לצעירים.
מסכים.
 
למה אשקלון צריכה קו לילה עירוני

אפרופו סוג ז'
באר שבע היא העיר הגדולה בישראל ללא שירות קווי לילה עירוניים.
יש קווי לילה בין עירוניים שמכסים מספר קטן של תחנות על הכביש הראשי לדימונה, להבים, ערד ובקרוב אפילו למצפה רמון, אבל קו עירוני בוטל אי שם לפני שנתיים או שלוש...
וכך נוצר מצב שלעשרות ישובים קנים מב"ש, ואף קטנטנים ממש יש שירות קווי לילה עירוני (או לכל הפחות פרברי שמכסה חלק מכובד מהישוב) ולב"ש - אין.
במקום השני והלא מכובד, אגב, אשקלון?
למה אשקלון צריכה קו לילה עירוני
אני אולי היתי מאריך מעט את השירות של קו 5, ו4 במקום עד 22:00, ל23 , יותר מזה לא צריך, אין הרבה נוסעים ולא בטוח שמשתלם להפעיל, מה גם שחלק מהאוטובסים הבין עירונים עושים מאסף בשעות שאין אוטבוסים עירונים, ככה שלא בטוח שלהפעיל קו בלילה הוא צעד נכון, יותר חשוב הוא להקים פיקוח על חברת אגד תעבורה שיבדוקו אם הנהגים יוצאים בזמן, יותר מדי תופעות של התתנה ארוכה לקו מסוים ואז פתאום מגעים אותו קו אחד אחרי השני
 
לא בדיוק עירוני - עירוני פרברי כזה..

למה אשקלון צריכה קו לילה עירוני
אני אולי היתי מאריך מעט את השירות של קו 5, ו4 במקום עד 22:00, ל23 , יותר מזה לא צריך, אין הרבה נוסעים ולא בטוח שמשתלם להפעיל, מה גם שחלק מהאוטובסים הבין עירונים עושים מאסף בשעות שאין אוטבוסים עירונים, ככה שלא בטוח שלהפעיל קו בלילה הוא צעד נכון, יותר חשוב הוא להקים פיקוח על חברת אגד תעבורה שיבדוקו אם הנהגים יוצאים בזמן, יותר מדי תופעות של התתנה ארוכה לקו מסוים ואז פתאום מגעים אותו קו אחד אחרי השני
לא בדיוק עירוני - עירוני פרברי כזה..
סתם דוגמה - הקו לת"א וממנה (299) יוצא מהתחנה המרכזית, עובר בעוד איזה 2 תחנות וזהו. יוצא מהעיר.
ומי שלא גר לייד התחנה המרכזית?
אז הכוונה היא שנגיד יהיה איזה קו פרברי שיבצע איסוף ואז ימשיך לת"א, או אפילו למקום קרוב יותר (אשדוד או משהו..)
הבנתי מOLLI שיש קו לנתיבות שזה מרכז בילויים גדול - האם הוא גם מבצע איזשהו איסוף באשקלון? אם כן זו כבר התחלה טובה.
 

olli3

New member
מנהל
אתה סתם מתלהם.

תושבי באר שבע הם סוג ז׳!
בירושלים יש רכבת קלה, בחיפה יש מטרונית, בתל אביב מנסים להקים רכבת תחתית ומשפרים שם את הקווים כל הזמן, בבאר שבע לא מנסים לעשות כלום. אי אפשר להגיע בתחבורה ציבורית לחצי עיר, התדירויות מעליבות, והאוטובוסים מפוצצים, ולאף אחד במשרד התחבורה לא אכפת! אני לא מבקש שיקימו פה רכבת קלה אלא שיוסיפו קווים ושיביאו מפרקיות. ומה שהכי מכעיס זה שלפני 10 שנים היו בעיר מפרקיות ובמקום להכפיל ולשלש את כמות המפרקיות עשו את ההפך ולקחו אותם לגוש דן כי הנוחות של תושבי גוש דן יותר חשובה מהנוחות של תושבי באר שבע.

לא הגיוני שאני רוצה להגיע הביתה ואני מחכה חצי שעה במרכז הנגב כי מגיעים שני אוטובוסים של קו 12 מפוצצים עד אפס מקום ומדלגים על התחנה ואז אני צריך ללכת ברגל.
לא הגיוני שאני רוצה להגיע לקניון הגדול במזרח התיכון שמרוחק 5 דקות נסיעה מביתי ואני לא יכול כי אין אף אוטובוס שמגיע לשם.
לא הגיוני שתושבי באר שבע ישלמו 8.80 ש״ח לנסיעה כי אין אפשרות להחליף אוטובוס בחינם.

צריך להתחיל לתבוע את מטרודן ואז הם יתחילו להזיז דברים.
הבעיה שלאנשים בעיר לא אכפת שמתייחסים אליהם כמו תושבים סוג ז׳ כי אחרת אנשים בעיר כבר היו בונים התנחלות מתחת לבית של ישראל כץ.
אתה סתם מתלהם.
מטרודן פועלת כחוק על פי הזיכיון שלה, אתה יכול לתבוע אותה עד מחר אבל בתכל'ס היא לא אשמה שהיא מפעילה את השירות שנקבע לה על ידי משרד התחבורה.

שנית, המכרז של מטרודן הוא מכרז על גביית כסף מהנוסעים. אני מכנה את זה "משכורות טיפים" בהשאלה מעולם המלצרות.

הסבסוד של מטרודן ממשרד התחבורה תלוי במספר הנוסעים. אוטובוס עם מספר נוסעים דליל, יזכה את מטרודן בתוספת סובסידיה עד למינימום הרווח שלה. אוטובוס עתיר נוסעים שעובר את עלות הסובסידיה, משרד התחבורה לא מוסיף תשלום והחברה נהנית מרווחים גדולים יותר.

התוצאה: שוק שמזכיר מוניות שירות. היכן שיש ביקוש גדול והאוטובוסים תמיד מלאים, שם גם למפעיל וגם למשרד התחבורה זה יותר משתלם כלכלית. אוטובסים לא מלאים הם אוטובוסים לא רווחים... ולכן, אתה מקבל שירות מינימאלי או כלל לא קיים כשמדובר בקווים כאלו.

לפני כ-5 חל שינוי במכרזים והמכרזים החדשים הם על מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע. הכסף שנגבה מהנוסעים מועבר ישירות לקופת המדינה והמפעיל לא מקבל אגורה שחוקה אחת מאף נוסע.

המפעיל מקבל סובסידיה אך ורק על מספר הקילומטרים שהוא מבצע. במקרה הזה, למפעיל יוצא יותר משתלם להפעיל קווים דלילי נוסעים כי אלו נוסעים ונוסעים ונוסעים וכמעט ואף אחד לא עולה עליהם או יורד מהם. זה שווה להם לנסיעה קצרה יותר, לבלאי קטן יותר לכלי הרכב ולכח אדם זמין יותר עקב זמן נסיעה קצר יותר.

להזכירך שגם בירושלים השירות לא היה שונה ממש עד לפני הרפורמה. מקומות עתירי נוסעים זכו לקווים תדירים ומקומות שאינם עתירי נוסעים זכו לשירות דליל, כולל החלפות שנדרשת לשלם בגינן תשלום נוסף וכך גם היה בגוש דן, שם גם תעריפי הנסיעות לפני הרפורמה היו גבוהים יותר ברוב המקומות וגם נדרשת לשלם על החלפות קווים.

גם בערים כמו רמלה או מודיעין או לוד השירות השתפר פלאים עם כניסת המכרז החדש לתוקף וכך גם באיזור נתניה-חדרה.

לצערי, כל עוד שאין מכרז חדש לא יהיה ניתן לשפר ממש את התחבורה הציבורית בבאר שבע כי מדובר בשיפורים של טלאי על טלאי שלא באמת משפרים את התח"צ אלא רק מאריכים מסלולים של קווים קיימים כמו שכונת פלח 7 או הארכת קו 34 לפארק ההייטק ובהיסטוריה הרחוקה, הארכת קו 3 לשכונה ו' וכו'.
 

amit1270

New member
מתי אמור לצאת מכרז חדש לבאר שבע?

אתה סתם מתלהם.
מטרודן פועלת כחוק על פי הזיכיון שלה, אתה יכול לתבוע אותה עד מחר אבל בתכל'ס היא לא אשמה שהיא מפעילה את השירות שנקבע לה על ידי משרד התחבורה.

שנית, המכרז של מטרודן הוא מכרז על גביית כסף מהנוסעים. אני מכנה את זה "משכורות טיפים" בהשאלה מעולם המלצרות.

הסבסוד של מטרודן ממשרד התחבורה תלוי במספר הנוסעים. אוטובוס עם מספר נוסעים דליל, יזכה את מטרודן בתוספת סובסידיה עד למינימום הרווח שלה. אוטובוס עתיר נוסעים שעובר את עלות הסובסידיה, משרד התחבורה לא מוסיף תשלום והחברה נהנית מרווחים גדולים יותר.

התוצאה: שוק שמזכיר מוניות שירות. היכן שיש ביקוש גדול והאוטובוסים תמיד מלאים, שם גם למפעיל וגם למשרד התחבורה זה יותר משתלם כלכלית. אוטובסים לא מלאים הם אוטובוסים לא רווחים... ולכן, אתה מקבל שירות מינימאלי או כלל לא קיים כשמדובר בקווים כאלו.

לפני כ-5 חל שינוי במכרזים והמכרזים החדשים הם על מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע. הכסף שנגבה מהנוסעים מועבר ישירות לקופת המדינה והמפעיל לא מקבל אגורה שחוקה אחת מאף נוסע.

המפעיל מקבל סובסידיה אך ורק על מספר הקילומטרים שהוא מבצע. במקרה הזה, למפעיל יוצא יותר משתלם להפעיל קווים דלילי נוסעים כי אלו נוסעים ונוסעים ונוסעים וכמעט ואף אחד לא עולה עליהם או יורד מהם. זה שווה להם לנסיעה קצרה יותר, לבלאי קטן יותר לכלי הרכב ולכח אדם זמין יותר עקב זמן נסיעה קצר יותר.

להזכירך שגם בירושלים השירות לא היה שונה ממש עד לפני הרפורמה. מקומות עתירי נוסעים זכו לקווים תדירים ומקומות שאינם עתירי נוסעים זכו לשירות דליל, כולל החלפות שנדרשת לשלם בגינן תשלום נוסף וכך גם היה בגוש דן, שם גם תעריפי הנסיעות לפני הרפורמה היו גבוהים יותר ברוב המקומות וגם נדרשת לשלם על החלפות קווים.

גם בערים כמו רמלה או מודיעין או לוד השירות השתפר פלאים עם כניסת המכרז החדש לתוקף וכך גם באיזור נתניה-חדרה.

לצערי, כל עוד שאין מכרז חדש לא יהיה ניתן לשפר ממש את התחבורה הציבורית בבאר שבע כי מדובר בשיפורים של טלאי על טלאי שלא באמת משפרים את התח"צ אלא רק מאריכים מסלולים של קווים קיימים כמו שכונת פלח 7 או הארכת קו 34 לפארק ההייטק ובהיסטוריה הרחוקה, הארכת קו 3 לשכונה ו' וכו'.
מתי אמור לצאת מכרז חדש לבאר שבע?
 

משה343

New member
תשובה ממחלקת תנועה בעיריית ב"ש לגבי המפרץ...

רציף אוטובוס חדש בתחנת רכבת צפון בב"ש...
בתחנת רכבת צפון אוניברסיטה בב"ש.
עדיין נשארו קצת עבודות קוסמטיקה אך מלבד זה על פניו נראה שנשאר
רק להציב תחנה במקום .

השאלה הגדולה היא אילו קווים שעד כה לא נכנסו לתחנת רכבת צפון אוניברסיטה
יכנסו ותהיה להם תחנת הורדה/איסוף במקום ?

קווים עירוניים : 4 , 25 אולי 34 , 26
קווים בינעירוניים ? ... יש כאלו או שכל הקווים שעוברים בסמוך נכנסים לתחנה ?
תשובה ממחלקת תנועה בעיריית ב"ש לגבי המפרץ...
המפרץ ישמש תחנת אוטובוס בעבור קווי התחבורה העירוניים ,
התחנה תפעל בעוד חודשיים .
המידע נאמר ע"י מנהל מחלקת תנועה מר מיכאל זיסלין דרך המזכירה שלו שוש .
 

Ofekalef1

New member
"קווי התחבורה העירוניים"?

תשובה ממחלקת תנועה בעיריית ב"ש לגבי המפרץ...
המפרץ ישמש תחנת אוטובוס בעבור קווי התחבורה העירוניים ,
התחנה תפעל בעוד חודשיים .
המידע נאמר ע"י מנהל מחלקת תנועה מר מיכאל זיסלין דרך המזכירה שלו שוש .
"קווי התחבורה העירוניים"?
כלומר יכניסו קווים שעוברים ליד לתוך התחנה, או שקו 5 הפך לרבים?
אם יכניסו קווים כמו 16,25 זה יכול ליצור עיכוב משמעותי בזמן הנסיעה: היציאה והכניסה לתחנה לא ממש פתוחות וכשמגיעה רכבת עמוס שם מאוד. גם היום האוטובוסים הבינעירוניים שנכנסים לשם נתקעים בניסיון לצאת מהחלק הייעודי לאוטובוסים.
אם הכוונה היא רק שיעשו פרסה בכיכר ויחזרו לתחנה אז אולי זה בסדר (לא אמור להיות עיכוב משמעותי בכניסה לכיכר כי מי שפונה לכיוון החניה והאזור לאיסוף והורדה כמעט תמיד מגיע מבחוץ.)
מה שכן, גם הכיכר הגדולה שלפני התחנה עמוסה ולפעמים לוקח זמן לצאת ממנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה