קו 669 מרעננה לבאר שבע!! החל מ1/12

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אין אגד בקווים האלה כבר 8 שנים

וגם אין יותר אגד בקווי 370-8 נגמר !!!
מטרופלין תפעיל לבד מ 1.12
וקו 660 מהיר ישיר למצפה רמון באר שבע.
אין אגד בקווים האלה כבר 8 שנים
מדצמבר הקרוב אין יותר "אגד תעבורה" בקווים האלה.
 

olli3

New member
מנהל
קו 660 ממצפה דרך שדה בוקר וירוחם לת"א.

וגם אין יותר אגד בקווי 370-8 נגמר !!!
מטרופלין תפעיל לבד מ 1.12
וקו 660 מהיר ישיר למצפה רמון באר שבע.
קו 660 ממצפה דרך שדה בוקר וירוחם לת"א.
במפתיע, שלא בדומה לשאר הקווים הישירים של מטרופולין מהדרום לת"א, קו זה יסיים/יתחיל במרכזית ת"א.

על פי מסלול הרקו הוא יסע דרך כביש 40 עד החיבור עם כביש 6. בקטע של כביש 40 הוא יסע גם בחלק של עוקף באר שבע, בהחלט מבורך.
 

orenhz

Member
סליחה על הבורות, אבל...


קו 660 ממצפה דרך שדה בוקר וירוחם לת"א.
במפתיע, שלא בדומה לשאר הקווים הישירים של מטרופולין מהדרום לת"א, קו זה יסיים/יתחיל במרכזית ת"א.

על פי מסלול הרקו הוא יסע דרך כביש 40 עד החיבור עם כביש 6. בקטע של כביש 40 הוא יסע גם בחלק של עוקף באר שבע, בהחלט מבורך.
סליחה על הבורות, אבל...

כמה אנשים כבר נוסעים ממצפה רמון לת"א ב6 בבוקר, במים א-ה?

אם באמת יש צורך בקו כזה?
 

gay1982

New member
הקו הזה יכול להקל

סליחה על הבורות, אבל...

כמה אנשים כבר נוסעים ממצפה רמון לת"א ב6 בבוקר, במים א-ה?

אם באמת יש צורך בקו כזה?
הקו הזה יכול להקל
על סטודנטים מהישובים האלו שלומדים בתל אביב, שלא יצטרכו לסוע דרך באר שבע מעכשיו - לא שאני חושב שיש הרבה כאלה.
וכנ"ל לחיילים שמשרתים במרכז.
 

orenhz

Member
זה תופס אולי ליום א', אבל מה לגבי שאר הימים?

הקו הזה יכול להקל
על סטודנטים מהישובים האלו שלומדים בתל אביב, שלא יצטרכו לסוע דרך באר שבע מעכשיו - לא שאני חושב שיש הרבה כאלה.
וכנ"ל לחיילים שמשרתים במרכז.
זה תופס אולי ליום א', אבל מה לגבי שאר הימים?
היום זה כבר "נורמלי" לנסוע לת"א מנקודות מוצא רחוקות (אשקלון ב"ש, קרית גת וכו') ולחזור באותו יום בערב. אבל לנסוע ממצפה רמון לת"א, זו נסיעה ארוכה מאוד, גם אם היא ישירה. אז אני מבין שיש סטודנטים שנוסעים ביום ראשון ונשארים במרכז עד סופ"ש, אבל למה להפעיל את הקו כל יום? לדעתי צריך להפעיל אותו רק בימי א', כמו קו 880 מטבריה לב"ש, בימי א' בלבד.
 
הקו אגב לא ישיר ממצפה רמון לת"א, כי הדרך

זה תופס אולי ליום א', אבל מה לגבי שאר הימים?
היום זה כבר "נורמלי" לנסוע לת"א מנקודות מוצא רחוקות (אשקלון ב"ש, קרית גת וכו') ולחזור באותו יום בערב. אבל לנסוע ממצפה רמון לת"א, זו נסיעה ארוכה מאוד, גם אם היא ישירה. אז אני מבין שיש סטודנטים שנוסעים ביום ראשון ונשארים במרכז עד סופ"ש, אבל למה להפעיל את הקו כל יום? לדעתי צריך להפעיל אותו רק בימי א', כמו קו 880 מטבריה לב"ש, בימי א' בלבד.
הקו אגב לא ישיר ממצפה רמון לת"א, כי הדרך
הישירה ממצפה רמון לתל אביב לא עוברת בירוחם.
 

olli3

New member
מנהל
קצת היסטוריה וקצת על המצב כיום.

זה תופס אולי ליום א', אבל מה לגבי שאר הימים?
היום זה כבר "נורמלי" לנסוע לת"א מנקודות מוצא רחוקות (אשקלון ב"ש, קרית גת וכו') ולחזור באותו יום בערב. אבל לנסוע ממצפה רמון לת"א, זו נסיעה ארוכה מאוד, גם אם היא ישירה. אז אני מבין שיש סטודנטים שנוסעים ביום ראשון ונשארים במרכז עד סופ"ש, אבל למה להפעיל את הקו כל יום? לדעתי צריך להפעיל אותו רק בימי א', כמו קו 880 מטבריה לב"ש, בימי א' בלבד.
קצת היסטוריה וקצת על המצב כיום.
בעבר פעל קו 391 (אם אינני טועה במספר) מאילת לת"א דרך מצפה רמון. אבל במסלול המיושן כמובן דרך באר שבע ודרך כביש 40. הקו בוטל.

כיום השירות הישיר בין מצפה רמון לת"א מתבצע פעם בשבוע ביום חמישי על ידי קו 395 אגד. השירות הזה אינו ממש ישיר מכיוון שאם תסתכל על מסלול הקו הוא נוסע דרך באר שבע ודרך קסטינה וכך הנסיעה מזדחלת דרך כביש 40. ביום א' הקו יוצא בבוקר מת"א דרומה. זה קו חיילים מובהק, הוא גם מסתיים בבסיסי הערבה ולא ממשיך לאילת (בדומה ל382 מבאר שבע לבסיסי הערבה).

חשוב להבין שקו 660 לא ישרת רק את מצפה רמון, אלא גם את שדה בוקר וגם את ירוחם.

בעבר (עד יום לפני כניסת מטרופולין ואגד תעבורה לקווים 370/380), הייתה נסיעה יומית בשני כיווני נסיעה של קו 375 אגד (דימונה>באר שבע> ת"א ובחזרה). הקו היה בעצם חלופה ל370. כל בוקר היה יוצא 375 מדימונה, נכנס למרכזית באר שבע וממשיך בדיוק כמו 370 לת"א - ישיר.

מדימונה לירושלים עדיין פועלת חלופת הבוקר של קו 470 (משולטת גם 470). החלופה מתחילה בדימונה, נכנסת למרכזית באר שבע לאיסוף נוסעים + איסוף בסורוקה וממשיכה לירושלים בדיוק כמו 470. בערב יש נסיעת חזור של 470 שממשיכה לדימונה.

לדימונאים יש גם כרטיס מעבר מקווי דימונה-באר שבע לקווי באר שבע-ירושלים (מה שהיה בעבר גם לגבי נסיעה מדימונה לת"א).

אבל בוא נחזור ל660, קו שכזה במסלול מהיר שכזה מקשר את ירוחם לת"א בזמן נסיעה של כשעה ו25 דקות. כיום בוודאות יש נוסעים כמו שאמרת בימי ראשון אבל יש גם נוסעים שמגיעים לבאר שבע כדי להחליף הלאה למרכז/ירושלים ויעדים אחרים. אי אפשר לדעת באמת עד כמה יש לכך ביקוש מיוממים (לא נראה לי שיש יוממים), ואין אפשרות לדעת כמה מזדמנים יהיו.

בשורה התחתונה יש צורך בקווים כאלו ועדיף שיהיו יומיומיים.
 
למה ספרת המאות של הקו היא 6? כדי לבלבל?

קו 660 ממצפה דרך שדה בוקר וירוחם לת"א.
במפתיע, שלא בדומה לשאר הקווים הישירים של מטרופולין מהדרום לת"א, קו זה יסיים/יתחיל במרכזית ת"א.

על פי מסלול הרקו הוא יסע דרך כביש 40 עד החיבור עם כביש 6. בקטע של כביש 40 הוא יסע גם בחלק של עוקף באר שבע, בהחלט מבורך.
למה ספרת המאות של הקו היא 6? כדי לבלבל?
למה לא 3 כמו רוב קווי הדרום?
לספרת מאות 6 יש קונוטציה מיידית לקווי ת"א-נתניה.
מילא שנותנים את הספרה 6 לקווים בין השרון לדרום, אבל לקווים בין ת"א לדרום רצוי להקפיד על שימוש בספרה 3.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מדבר על הקו לרעננה או על מצפה-ת"א?

למה ספרת המאות של הקו היא 6? כדי לבלבל?
למה לא 3 כמו רוב קווי הדרום?
לספרת מאות 6 יש קונוטציה מיידית לקווי ת"א-נתניה.
מילא שנותנים את הספרה 6 לקווים בין השרון לדרום, אבל לקווים בין ת"א לדרום רצוי להקפיד על שימוש בספרה 3.
אתה מדבר על הקו לרעננה או על מצפה-ת"א?
ראשית יש את 670, חד כיווני (הכיוון ההפוך בוטל) מנתניה לבאר שבע בימי ראשון בלבד.

669 דומה ל369 אם כי 580 כפי שאגד הציעו הוא מספר הרבה יותר ראוי, כי רוב הנוסעים שאליהם מותאם 669 הם בעצם נוסעים שמחליפים ל380 ברכבת מרכז על מנת להגיע לבאר שבע.

660 זה הרצון לשמור על הספרה "60" בתוך המספר של הקו. זה כמו קו 58 והמקבילים שלו 358 לבני ברק ו458 לירושלים. הבעיה היא ש360 כבר תפוס ו460 קיים גם בת"א (מטרופולין בוחרת מספרים בצורה נבונה שלא יווצרו מצבי חפיפה). אומנם יש את הישיר ממצפה לבאר שבע - קו 65 החדש, אבל גם כאן 365 יהיה מעט בעייתי (למרות שאין חפיפה איתו).

בכל מקרה, בעבור מצפה רמונים, הסיומת X60 מזוהה עבורם עם מצפה רמון, כמו שהסיומת X58 מזוהה עם ירוחם (למרות 258 ו958). וכמו שX70 מזוהה עם באר שבע, וכך גם 36X.
 
לא ברור מהשרשור של הודעתי ומהתוכן שאני מתכוון

אתה מדבר על הקו לרעננה או על מצפה-ת"א?
ראשית יש את 670, חד כיווני (הכיוון ההפוך בוטל) מנתניה לבאר שבע בימי ראשון בלבד.

669 דומה ל369 אם כי 580 כפי שאגד הציעו הוא מספר הרבה יותר ראוי, כי רוב הנוסעים שאליהם מותאם 669 הם בעצם נוסעים שמחליפים ל380 ברכבת מרכז על מנת להגיע לבאר שבע.

660 זה הרצון לשמור על הספרה "60" בתוך המספר של הקו. זה כמו קו 58 והמקבילים שלו 358 לבני ברק ו458 לירושלים. הבעיה היא ש360 כבר תפוס ו460 קיים גם בת"א (מטרופולין בוחרת מספרים בצורה נבונה שלא יווצרו מצבי חפיפה). אומנם יש את הישיר ממצפה לבאר שבע - קו 65 החדש, אבל גם כאן 365 יהיה מעט בעייתי (למרות שאין חפיפה איתו).

בכל מקרה, בעבור מצפה רמונים, הסיומת X60 מזוהה עבורם עם מצפה רמון, כמו שהסיומת X58 מזוהה עם ירוחם (למרות 258 ו958). וכמו שX70 מזוהה עם באר שבע, וכך גם 36X.
לא ברור מהשרשור של הודעתי ומהתוכן שאני מתכוון
לקו בין מצפה רמון לתל אביב?
הרי כתבתי שמילא משתמשים ב-6 לקווים בין השרון לדרום, אבל לקווים בין תל אביב לדרום רצוי להיצמד לספרה 3.
לנוסעים מתל אביב ספרת המאות 6 קשורה אוטומטית לקווים בין תל אביב לנתניה.
והשימוש בספרה 6 לקווים שבין תל אביב לדרום מבלבל.
 

אורי404

New member


לא ברור מהשרשור של הודעתי ומהתוכן שאני מתכוון
לקו בין מצפה רמון לתל אביב?
הרי כתבתי שמילא משתמשים ב-6 לקווים בין השרון לדרום, אבל לקווים בין תל אביב לדרום רצוי להיצמד לספרה 3.
לנוסעים מתל אביב ספרת המאות 6 קשורה אוטומטית לקווים בין תל אביב לנתניה.
והשימוש בספרה 6 לקווים שבין תל אביב לדרום מבלבל.
 

אוהד11

New member
כמו קו 688 של מטרופולין מערד לאחווה, לא ברור

למה ספרת המאות של הקו היא 6? כדי לבלבל?
למה לא 3 כמו רוב קווי הדרום?
לספרת מאות 6 יש קונוטציה מיידית לקווי ת"א-נתניה.
מילא שנותנים את הספרה 6 לקווים בין השרון לדרום, אבל לקווים בין ת"א לדרום רצוי להקפיד על שימוש בספרה 3.
כמו קו 688 של מטרופולין מערד לאחווה, לא ברור
למה שייך ל- 6 ולא ל- 3
 

olli3

New member
מנהל
על ההקבלה בין 388 ל688. סיומת X88 מזוהה עם

כמו קו 688 של מטרופולין מערד לאחווה, לא ברור
למה שייך ל- 6 ולא ל- 3
על ההקבלה בין 388 ל688. סיומת X88 מזוהה עם
ערד.

זה יכל להיות גם 387 בלי כל בעיה כמובן אבל מטרופולין אוהבים שיש דימיון בין הקווים שלה שמגיעים לאותו היעד. כך לאשדוד הפכו את 368א ל348 לצד 368 ו360 הקיימים.

זו בכל אופן הסיבה שהם בוחרים במספרים כאלו.
 
תהיות לגבי התחנות של 660

קו 660 ממצפה דרך שדה בוקר וירוחם לת"א.
במפתיע, שלא בדומה לשאר הקווים הישירים של מטרופולין מהדרום לת"א, קו זה יסיים/יתחיל במרכזית ת"א.

על פי מסלול הרקו הוא יסע דרך כביש 40 עד החיבור עם כביש 6. בקטע של כביש 40 הוא יסע גם בחלק של עוקף באר שבע, בהחלט מבורך.
תהיות לגבי התחנות של 660
נראה שבשני מקרים הקו הזה מתאמץ לפספס תחנות חשובות:

בירוחם הוא נכנס לעיירה אבל עוצר רק בכניסות לשכונות המערביות, כקילומטר ממרכז העיירה.

כמו כן הקו עוצר בצומת של מדרשת בן-גוריון במקום להיכנס לתחנה שבשער המדרשה עצמה, כקילומטר משם.

שני היישובים הגדולים ביותר על המסלול שלו שאין להם קו לת"א, והקו לא משרת אותם במידה סבירה.
 
לו"ז לא מושלם - שימוש בסידור של אוטובוס יחיד

רשימת תחנות וזמנים
לו"ז לא מושלם - שימוש בסידור של אוטובוס יחיד
שימו לב שהם הולכים להשתמש באותו אוטובוס שיעשה הלוך-חזור (הפרשים של 2.5 שעות בין יציאה לחזרה).

הבעיה שנוצרת מסידור כזה שיוממים לא יוכלו להשתמש בקו.

מי שיוצא מרעננה ב6:30 יכול לחזור או ב14:50 או ב19:50.
ומב"ש אפשר לצאת רק ב9:00 ולחזור כבר ב17:30.

אידיאלי שתהיינה נסיעות שיאפשרו יציאה ב6:00 וחזרה ב17:30 בשני הכיוונים.
 
נע נע, אבל האם אוסף ומוריד בכל התחנות?

סוף סוף קו שנע לאורך כביש 4 מרעננה עד גנות
נע נע, אבל האם אוסף ומוריד בכל התחנות?
אני לא יודע איפה יהיה לו איסוף ואיפה הורדה, אבל לא בטוח שאפשר יהיה לנסוע איתו מרעננה למסובים וחזרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה