על קו 15 בת"א כבר שמעתם?

מצב
הנושא נעול.
הבעיה הזו קיימת לכל קו שתחנות הקצה שלו בהגנה

הכוונה היא
שכשהנהג מסיים נסיעה בהגנה, יש לו בעיה אמיתית להסתובב, כדי להתחיל נסיעה בכיוון ההפוך.
יכול להיות שאפשר להסתובב בקצה של רחוב קהילות ניו יורק
האפשרות השניה היא בשדרות החיל
הבעיה הזו קיימת לכל קו שתחנות הקצה שלו בהגנה
לקו 5 שיוארך עד לתחנת ההגנה תהיה בדיוק אותה בעיה.
יש הבדל בין אוטובוס ריק שצריך להסתובב ויש לו זמן לעשות זאת, לבין אוטובוס בשירות.
הנהגים יתמודדו.
 

scooby5

Member
מסכים. רק הבהרתי את הכוונה

הבעיה הזו קיימת לכל קו שתחנות הקצה שלו בהגנה
לקו 5 שיוארך עד לתחנת ההגנה תהיה בדיוק אותה בעיה.
יש הבדל בין אוטובוס ריק שצריך להסתובב ויש לו זמן לעשות זאת, לבין אוטובוס בשירות.
הנהגים יתמודדו.
מסכים. רק הבהרתי את הכוונה
תשתית הכבישים שם היא עובדה קיימת, לא משנה מספר הקו
 

oshlick1

New member
אני הייתי מציע להאריך את קו 5 עד "מסוף בית ברבור"

הבעיה הזו קיימת לכל קו שתחנות הקצה שלו בהגנה
לקו 5 שיוארך עד לתחנת ההגנה תהיה בדיוק אותה בעיה.
יש הבדל בין אוטובוס ריק שצריך להסתובב ויש לו זמן לעשות זאת, לבין אוטובוס בשירות.
הנהגים יתמודדו.
אני הייתי מציע להאריך את קו 5 עד "מסוף בית ברבור"
יש שם כיכר ואפשר להסתובב שם.
זה היה גם משרת את תושבי כפר שלם שהיום אין משם שום קו לרכבת ההגנה או לרוטשילד חוץ מ-16 וסיבוביו.
 

oshlick1

New member
מה זאת אומרת אין בעיה של להסתובב?

לא, כי לקו 5 יש קטע צפוני שלא מתאים לייעוד של קו 15
ויש לו מספיק נוסעים ומספיק תפקידים גם כך.

רכבת ההגנה זו תחנת הקצה, אז אין בעיה של להסתובב.
קווים 20, 21 ו 15 (וגם קו 8, אם כי לו יהיו מעט נסיעות יומיות) הם קווי שאטל בתשלום.
לא נכון להטיל תפקיד של שאטל שצריך להיות יעיל ועם מטרה ממוקדת על קו כמו קו 5.
צריך לחשוב גם על חלוקת העומס. קו 5 נושא במספיק נטל גם כך.

רוב התוספות החדשות בתח"צ בגוש דן, בעקבות התחלת העבודות, מיועדות להעביר יוממים הגרים מחוץ לתל אביב ועובדים בה מרכבים פרטיים לתחבורה ציבורית נוחה ויעילה. ולכן הן מתמקדות במטרה הזו.
לכן יצרו חניוני חנה וסע ושאטלים או קווי שירות ייעודיים מהם לאזורי התעסוקה בת"א ולכן יצרו את קווים 20, 21, 15 ו 8.
מה זאת אומרת אין בעיה של להסתובב?
באזור רכבת ההגנה לא זכור לי שיש איפה לעשות פרסה לאוטובוס, שלא לדבר על פניה שמאלה,
שלא לדבר על זה ששנים אין שם אפילו מעבר חציה להולכי רגל.
 

אוהד1110

New member
אם כבר מפעילים את קו 15, מדוע שלא יתחיל בבית ברבור וימשיך עד

על קו 15 בת"א כבר שמעתם?
אז מסתבר שהכינו לנו עוד קו חדש החל מה-16.8:
קו סיבובי מתחנת ההגנה לאזור אלנבי, רוטשילד, הבימה וחזרה.
[URL]http://www.busline.gov.il/media/1014/15.pdf[/URL]
אם כבר מפעילים את קו 15, מדוע שלא יתחיל בבית ברבור וימשיך עד
דיזנגוף סנטר ? הרי מטרת הקווים החדשים להקל על העומס, ועומד אינו נגרם אך ורק מתושבי חוץ שנכנסים לת"א כי אם גם מהתושבים המוקמיים.
אותו דבר יכלו לעשות כם 20/21, כשאחד יתחיל מקניון איילון והשני ממסוף רידינג.
קו 8 יכול להיות קו סדיר מהחניון החדש בתל ברוך עד עתידים.
מסתבר שהכל נעשה בתוך מסגרת צרה ללא מחשבה נוספת, והדבר אמור גם לגבי פרסום הקווים
 
מטרת הקווים החדשים אינה להקל על העומס בקווים הקיימים

אם כבר מפעילים את קו 15, מדוע שלא יתחיל בבית ברבור וימשיך עד
דיזנגוף סנטר ? הרי מטרת הקווים החדשים להקל על העומס, ועומד אינו נגרם אך ורק מתושבי חוץ שנכנסים לת"א כי אם גם מהתושבים המוקמיים.
אותו דבר יכלו לעשות כם 20/21, כשאחד יתחיל מקניון איילון והשני ממסוף רידינג.
קו 8 יכול להיות קו סדיר מהחניון החדש בתל ברוך עד עתידים.
מסתבר שהכל נעשה בתוך מסגרת צרה ללא מחשבה נוספת, והדבר אמור גם לגבי פרסום הקווים
מטרת הקווים החדשים אינה להקל על העומס בקווים הקיימים
המטרה של הקווים החדשים (20, 21, 15, 8 וגם 130, 131 ו 93), כמו גם של תגבור הרכבות בין משה דיין להוד השרון ושל חניוני החנה וסע והשאטלים, היא להעביר משתמשי רכב פרטי לתחבורה ציבורית ולהקל על עומס התנועה בתל אביב.

הקלה על העומס בקווים הקיימים מתבצעת בשלב הזה בשני צעדים מוגדרים:
1. תגבור קו 1
2. שדרוג ותגבור קו 189
ובעוד צעד אמורפי שלא מוגדר חד-משמעית וזה תגבור אפשרי של קווים לפי הצורך.
 

אוהד1110

New member
העברת נוסעים כוללת גם נוסעים בתוך העיר בעלי רכב פרטי

מטרת הקווים החדשים אינה להקל על העומס בקווים הקיימים
המטרה של הקווים החדשים (20, 21, 15, 8 וגם 130, 131 ו 93), כמו גם של תגבור הרכבות בין משה דיין להוד השרון ושל חניוני החנה וסע והשאטלים, היא להעביר משתמשי רכב פרטי לתחבורה ציבורית ולהקל על עומס התנועה בתל אביב.

הקלה על העומס בקווים הקיימים מתבצעת בשלב הזה בשני צעדים מוגדרים:
1. תגבור קו 1
2. שדרוג ותגבור קו 189
ובעוד צעד אמורפי שלא מוגדר חד-משמעית וזה תגבור אפשרי של קווים לפי הצורך.
העברת נוסעים כוללת גם נוסעים בתוך העיר בעלי רכב פרטי
 
אבל המטרה של הקווים הללו אינה להעביר תושבים של לב תל אביב

העברת נוסעים כוללת גם נוסעים בתוך העיר בעלי רכב פרטי
אבל המטרה של הקווים הללו אינה להעביר תושבים של לב תל אביב
מרכב פרטי לתחבורה ציבורית.

לחניוני החנה וסע בצפון תל אביב והשאטלים מהם ללב העיר יש מטרה להעביר גם נוסעים מצפון תל אביב לשימוש בתחבורה ציבורית לצורך כניסה ללב העיר.

המטרה של קווים 20, 21, 15 ו 8 היא להעביר נוסעים המגיעים מחוץ לעיר לשימוש ברכבת לצורך ההגעה לעיר ולשימוש בקווים הללו לצורך ההגעה מתחנת הרכבת ליעד וכן בכיוון ההפוך.
אפשר להתווכח האם זו מטרה נכונה והאם זו מטרה מספיקה, אבל זו המטרה של הקווים הללו ולכן הם הוגדרו כפי שהוגדרו.

לכן בעלון של קווים 20 ו 21 כתוב:
"מדלגים בקלות מתחנת הרכבת למרכז העיר"
"
מגיעים לעבודה בקלות ובנוחות
עומסי התנועה ובעיות החניה במטרופולין תל-אביב עולים לנו בזמן מבוזבז, בזיהום אוויר, ברעש, בכסף ובמתח.
משרד התחבורה - הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מציגים פתרון ישים ויעיל: שני קווי "סובב רכבת" שמציעים לנוסעי הרכבת גישה מהירה ונוחה אל מרכז העיר (איזור שדרות רוטשילד) ואל רחוב יגאל אלון.
קווי השירות 21 20 ינועו במסלול מעגלי בין תחנות הרכבת סבידור-מרכז, השלום וההגנה לבין מוקדי תעסוקה ומסחר מרכזיים בעיר.
שירות זה פועל לצד מערך חניוני חנה וסע ושירות שאטלים יעודיים, הפוקדים יעדים מרכזיים בתל-אביב וברמת-גן.
"

לכן בעלון של קו 15 כתוב:
"על מנת לשפר את השירות לעובדים ולמבקרים באיזור ה"סיטי" של תל-אביב,
יחל לפעול קו 15 – קו חדש שישרת את ציבור הנוסעים המגיעים אל תחנת רכבת ההגנה ואל התחנה המרכזית החדשה."

ולכן בעלון של קו 8 כתוב:
"על מנת לשפר את השירות לעובדים באיזור התעסוקה ברמת החייל, יחל לפעול קו 8 – קו חדש שישרת את ציבור הנוסעים בשעות העומס – בבוקר ואחר הצהריים. הקו יוצא מתחנת רכבת האוניברסיטה, ונוסע בדרך הקצרה ביותר למסוף עתידים - דרך שד' רוקח, רח' שטרית ורח' ראול ולנברג."
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה