סקר פורום על קו הרכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.
סקר פורום על קו הרכבת לאילת


סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
 

jp3raptor

New member
בעד, בתנאי שזה BOT

סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
בעד, בתנאי שזה BOT
לפחות עד שכל הפרויקטים שיותר דחופים (כולם) יגיעו לסיומם.
&nbsp
אם עוד שלושים שנה יש לנו רשת תחתיות בתל אביב+ רשת רכבות+ רשת של מסלולי תחבורה.
&nbsp
וכו וכו וכו
&nbsp
רק במצב כזה שווה לחשוב על פרויקט במימון ממשלתי ולא BOT
 

raminec

New member
אני חושב שהתוואי לא עובר במכתש רמון

סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
אני חושב שהתוואי לא עובר במכתש רמון
אלא בין המכתש הגדול והמכתש הקטן
 

Ccyclist

Active member
השלוחונת לאילת קטנה על הסינים. ע"ע TAZARA

סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
השלוחונת לאילת קטנה על הסינים. ע"ע TAZARA
הנה הערך למסילה בת 1860 קילומטר שבסינים בנו בחמש שנים בשנות השבעים - הרבה לפני שהיו המעצמה שהם כיום - בתור כלי פוליטי שנועד לאפשר לנחושת מזמביה להגיע לאוקינוס ההודי דרך טנזניה כדי לעקוף את המערכות המסילתיות של רודזיה ודרא"פ הלבנות-מערביות.
&nbsp
http://en.m.wikipedia.org/wiki/TAZARA_Railway
 

אורי404

New member
אולי גם בגלל פחות עניינים בירוקרטיים

השלוחונת לאילת קטנה על הסינים. ע"ע TAZARA
הנה הערך למסילה בת 1860 קילומטר שבסינים בנו בחמש שנים בשנות השבעים - הרבה לפני שהיו המעצמה שהם כיום - בתור כלי פוליטי שנועד לאפשר לנחושת מזמביה להגיע לאוקינוס ההודי דרך טנזניה כדי לעקוף את המערכות המסילתיות של רודזיה ודרא"פ הלבנות-מערביות.
&nbsp
http://en.m.wikipedia.org/wiki/TAZARA_Railway
אולי גם בגלל פחות עניינים בירוקרטיים
במקרים רבים של פיתוח תשתיות הרכבות, היו עיכובים בירוקרטיים שונים. למשל פלישה לא חוקית של תושבים או טענה, שיש בית קברות באזור התוואי.
 
אני חושב שבמקום מסילת ברזל צריך כביש מהיר

סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
אני חושב שבמקום מסילת ברזל צריך כביש מהיר
כביש מהיר ובטיחותי שמאפשר נסיעה ב 130 קמ"ש, כמו כביש 6, עם תחנות עצירה. כביש כזה יאפשר תחבורה ציבורית כמו גם הובלת מטענים, ושלא כמו מסילת ברזל יביא לפיתוח אמיתי של הנגב הדרומי (שכן אנשים לא עוברים דירה עם רכבת)
 

easylivin

New member
בעד, בתנאי שלא (ואני מדגיש - לא) מדובר על רכבת מהירה.

סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
בעד, בתנאי שלא (ואני מדגיש - לא) מדובר על רכבת מהירה.
כי רכבות מהירות מקימים כקווי נוסעים ראשיים בין שני מטרופולינים (אילת? תבדקו כמה תושבים יש בה, ומה הפוטנציאל שלה בתרחיש האופטימי ביותר...) אחרת, עלויות ההקמה והתפעול פשוט לא מוצקדת, נקודה.
יש ללכת על קו רכבת קונבצניונאלי (230-160 קמ"ש) בעדיפות למטענים (כולל שדרוג משמעותי לנמל אילת והעברת תעבורת המטענים מ/אל אסיה אליו כמה שיתאפשר), ומספר לא רב מדי של רכבות נוסעים ביום בהחלט יענה לצרכים.
שדרוג כביש הערבה לרמת בטיחות נאותה - בלי שום קשר. צריך גם וגם (ע' מקרה ירושלים).
 

easylivin

New member
ושורה תחתונה: לא הצבעתי כי האופציה שלי לא נמצאת שם.

בעד, בתנאי שלא (ואני מדגיש - לא) מדובר על רכבת מהירה.
כי רכבות מהירות מקימים כקווי נוסעים ראשיים בין שני מטרופולינים (אילת? תבדקו כמה תושבים יש בה, ומה הפוטנציאל שלה בתרחיש האופטימי ביותר...) אחרת, עלויות ההקמה והתפעול פשוט לא מוצקדת, נקודה.
יש ללכת על קו רכבת קונבצניונאלי (230-160 קמ"ש) בעדיפות למטענים (כולל שדרוג משמעותי לנמל אילת והעברת תעבורת המטענים מ/אל אסיה אליו כמה שיתאפשר), ומספר לא רב מדי של רכבות נוסעים ביום בהחלט יענה לצרכים.
שדרוג כביש הערבה לרמת בטיחות נאותה - בלי שום קשר. צריך גם וגם (ע' מקרה ירושלים).
ושורה תחתונה: לא הצבעתי כי האופציה שלי לא נמצאת שם.
אף אחת מהאופציות לא מקובלת עליי (לא "BOT בלבד" וגם לא "מטענים בלבד", מצטער).
 

bralor4247

New member
רכבת תחתית בתל אביב, לא טוב?

ושורה תחתונה: לא הצבעתי כי האופציה שלי לא נמצאת שם.
אף אחת מהאופציות לא מקובלת עליי (לא "BOT בלבד" וגם לא "מטענים בלבד", מצטער).
רכבת תחתית בתל אביב, לא טוב?
 

easylivin

New member
רכבת תחתית זה אחל'ה. אבל מה הקשר?

רכבת תחתית בתל אביב, לא טוב?
רכבת תחתית זה אחל'ה. אבל מה הקשר?
כמובן שזאת שאלה רטורית, כי אין שום קשר. כמו שאין קשר להפיכת כביש הערבה לכביש נורמלי. שני הפרוייקטים כבר מבוצעים אגב, בשלבים אמנם אבל מבוצעים והם יושלמו כנראה לפני שתהיה רכבת לאילת בכל מקרה.
 

bralor4247

New member
זו הייתה אופציה לתשובה בסקר

רכבת תחתית זה אחל'ה. אבל מה הקשר?
כמובן שזאת שאלה רטורית, כי אין שום קשר. כמו שאין קשר להפיכת כביש הערבה לכביש נורמלי. שני הפרוייקטים כבר מבוצעים אגב, בשלבים אמנם אבל מבוצעים והם יושלמו כנראה לפני שתהיה רכבת לאילת בכל מקרה.
זו הייתה אופציה לתשובה בסקר
 

easylivin

New member
כתבתי בבירור מה האופציה שלי, היא לא שם ולכן לא הצבעתי.

זו הייתה אופציה לתשובה בסקר
כתבתי בבירור מה האופציה שלי, היא לא שם ולכן לא הצבעתי.
אני בעד רכבת נוסעים ומטענים קונבנציונלית, ללא שום תנאי נוסף ובלי קשר לפרוייקטים אחרים. יותר פשוט מזה לא יכול להיות. רכבת כזאת לא תעלה הון תועפות כמו שמנסים להפחיד אותנו, וייתכן שגם מסילה בודדת תענה לצרכים (או מספר קטעים של מסילה כפולה לאורך הקו). התכנון ממילא ייקח זמן, עוד חזון למועד - כך שקונפליקט תקציבי מול פרוייקטים שמבוצעים כעת לא צפוי להתעורר בכל מקרה.
 
נמל התעופה שנבנה באיזור

בעד, בתנאי שלא (ואני מדגיש - לא) מדובר על רכבת מהירה.
כי רכבות מהירות מקימים כקווי נוסעים ראשיים בין שני מטרופולינים (אילת? תבדקו כמה תושבים יש בה, ומה הפוטנציאל שלה בתרחיש האופטימי ביותר...) אחרת, עלויות ההקמה והתפעול פשוט לא מוצקדת, נקודה.
יש ללכת על קו רכבת קונבצניונאלי (230-160 קמ"ש) בעדיפות למטענים (כולל שדרוג משמעותי לנמל אילת והעברת תעבורת המטענים מ/אל אסיה אליו כמה שיתאפשר), ומספר לא רב מדי של רכבות נוסעים ביום בהחלט יענה לצרכים.
שדרוג כביש הערבה לרמת בטיחות נאותה - בלי שום קשר. צריך גם וגם (ע' מקרה ירושלים).
נמל התעופה שנבנה באיזור
כן אמור להצדיק רכבת מהירה..ועד שזו תיבנה עוד עלול להתפתח שם מטרופולין
 

easylivin

New member
לא מסכים. המספרים עדיין לא מסתדרים לכדי רכבת מהירה -

נמל התעופה שנבנה באיזור
כן אמור להצדיק רכבת מהירה..ועד שזו תיבנה עוד עלול להתפתח שם מטרופולין
לא מסכים. המספרים עדיין לא מסתדרים לכדי רכבת מהירה -
רחוק מזה. וכמובן ששום מטרופולין לא עלול ולא יתפתח באזור. התייחסתי לכך בהודעה הראשונה: יצא לי לראות פעם הערכות אופטימיות לצמיחת העיר אילת וסביבתה, בתנאי שכבר יהיה שם נמ"ת מודרני ורכבת מהירה - עדיין, רחוק מאוד מלהצדיק קו מהיר על פי הקריטיונים המקובלים בעולם המערבי להקמת קו שכזה.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך אריק

בעד, בתנאי שלא (ואני מדגיש - לא) מדובר על רכבת מהירה.
כי רכבות מהירות מקימים כקווי נוסעים ראשיים בין שני מטרופולינים (אילת? תבדקו כמה תושבים יש בה, ומה הפוטנציאל שלה בתרחיש האופטימי ביותר...) אחרת, עלויות ההקמה והתפעול פשוט לא מוצקדת, נקודה.
יש ללכת על קו רכבת קונבצניונאלי (230-160 קמ"ש) בעדיפות למטענים (כולל שדרוג משמעותי לנמל אילת והעברת תעבורת המטענים מ/אל אסיה אליו כמה שיתאפשר), ומספר לא רב מדי של רכבות נוסעים ביום בהחלט יענה לצרכים.
שדרוג כביש הערבה לרמת בטיחות נאותה - בלי שום קשר. צריך גם וגם (ע' מקרה ירושלים).
אני מסכים איתך אריק
 

olli3

New member
מנהל
למרות מה שחושבים, לטעמי הקו הזה נחוץ כקו תח"צ (גם מטענים).

סקר פורום על קו הרכבת לאילת


קו הרכבת לאילת שנוי במחלוקת.

אז מה היה לנו בינתיים


תקציר:
החלטת ממשלה, הוקצבו 150 מלש"ח לתכנון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת, לאחר מכן התוואי אושר גם על ידי ועדת השרים לענייני פנים. הירוקים מתנגדים לתוואי שעובר במכתש רמון, שיחות עם הסינים במטרה לבחון את כניסת ממשלת סין כשותפה למיזם וחתימה על טיוטת הסכם, העלות הכוללת של המיזם עדיין לא ידועה.

נא לענות על הסקר כאן לפני שמגיבים בפירוט
למרות מה שחושבים, לטעמי הקו הזה נחוץ כקו תח"צ (גם מטענים).
האוכלוסיה במדינת ישראל רק גדלה וגדלה, אילת בעצמה לא מסוגלת להכיל כל כך הרבה מכוניות פרטיות וגם המלונות לא יכולים להכיל את כל המכוניות. רבים יורדים לאילת עם אגד ומשנה לשנה אגד רק מתגבר את השירות ופותח יעדים חדשים שמהם מופעל שירות לאילת כולל שירות ישיר לחלוטין ללא תחנות ביניים (למעט הפסקות התרעננות).
&nbsp
אז נכון, מדובר בעיקר על חודשי הקיץ ולמרות שאני לא חובב רכבות, נסיעה ברכבת היא חוויה יותר מהנה לרוב הנוסעים. מהירות הנסיעה גבוהה יותר (וזה כבר פקטור משמעותי וניצחון גם על הרכב הפרטי). ולכן, בכל הקשור לרכבת נוסעים, אני דווקא צופה לה הצלחה.
&nbsp
אנשים לא ששים לנהוג מרחקים כה ארוכים עם ילדים שמשגעים אותם (ובלעדיהם), נסיעה ברכבת היא גם חוויה בפני עצמה (בעיקר לילדים), גם אם מדובר ברכב מלא שעל פניו הופך להיות משתלם לנסיעה וגם אם מדובר ברכב מהעבודה, יש לא מעט שיעדיפו להשאיר אותו באחת מתחנות הרכבת ולנסוע ברכבת.
 

darkshadow1

New member
אף אחד לא טוען שהרכבת לא תהיה פופולארית,

למרות מה שחושבים, לטעמי הקו הזה נחוץ כקו תח"צ (גם מטענים).
האוכלוסיה במדינת ישראל רק גדלה וגדלה, אילת בעצמה לא מסוגלת להכיל כל כך הרבה מכוניות פרטיות וגם המלונות לא יכולים להכיל את כל המכוניות. רבים יורדים לאילת עם אגד ומשנה לשנה אגד רק מתגבר את השירות ופותח יעדים חדשים שמהם מופעל שירות לאילת כולל שירות ישיר לחלוטין ללא תחנות ביניים (למעט הפסקות התרעננות).
&nbsp
אז נכון, מדובר בעיקר על חודשי הקיץ ולמרות שאני לא חובב רכבות, נסיעה ברכבת היא חוויה יותר מהנה לרוב הנוסעים. מהירות הנסיעה גבוהה יותר (וזה כבר פקטור משמעותי וניצחון גם על הרכב הפרטי). ולכן, בכל הקשור לרכבת נוסעים, אני דווקא צופה לה הצלחה.
&nbsp
אנשים לא ששים לנהוג מרחקים כה ארוכים עם ילדים שמשגעים אותם (ובלעדיהם), נסיעה ברכבת היא גם חוויה בפני עצמה (בעיקר לילדים), גם אם מדובר ברכב מלא שעל פניו הופך להיות משתלם לנסיעה וגם אם מדובר ברכב מהעבודה, יש לא מעט שיעדיפו להשאיר אותו באחת מתחנות הרכבת ולנסוע ברכבת.
אף אחד לא טוען שהרכבת לא תהיה פופולארית,
הבעיה היא העלות האסטרונומית. לא יתכן שקווי הסעת המונים בגוש דן שחלקם אמורים להסיע מעל 50 מיליון נוסעים בשנה תקועים כבר עשורים בגלל ביורוקרטיה ומחסור בתקציבים, והממשלה פתאום תשקיע מעל 25 מיליארד ש"ח כדי לתקצב קו רכבת שגם בתחזיות הוורודות ביותר לא יסיע מעל 3-4 מיליון נוסעים בשנה, ובוודאי שלא ישנה באופן משמעותי את המציאות התחבורתית במדינה: חייהם של רוב תושבי המדינה לא ישתנו בזכות הגעה מהירה יותר לבתי המלון באילת, וחייהם של האילתים לא ישתנו בזכות עוד משרות בתחום התיירות והנופש, שבכל מקרה מתאפיין בעיקר במשרות לא איכותיות ולא מבוקשות. אם רוצים לשפר את חייהם של האילתים- מספיק קו משאות בעלות נמוכה בהרבה.
 

olli3

New member
מנהל
לא ייתכן שכל שנה משרד התחבורה לא מנצל את כל התקציב שניתן לו

אף אחד לא טוען שהרכבת לא תהיה פופולארית,
הבעיה היא העלות האסטרונומית. לא יתכן שקווי הסעת המונים בגוש דן שחלקם אמורים להסיע מעל 50 מיליון נוסעים בשנה תקועים כבר עשורים בגלל ביורוקרטיה ומחסור בתקציבים, והממשלה פתאום תשקיע מעל 25 מיליארד ש"ח כדי לתקצב קו רכבת שגם בתחזיות הוורודות ביותר לא יסיע מעל 3-4 מיליון נוסעים בשנה, ובוודאי שלא ישנה באופן משמעותי את המציאות התחבורתית במדינה: חייהם של רוב תושבי המדינה לא ישתנו בזכות הגעה מהירה יותר לבתי המלון באילת, וחייהם של האילתים לא ישתנו בזכות עוד משרות בתחום התיירות והנופש, שבכל מקרה מתאפיין בעיקר במשרות לא איכותיות ולא מבוקשות. אם רוצים לשפר את חייהם של האילתים- מספיק קו משאות בעלות נמוכה בהרבה.
לא ייתכן שכל שנה משרד התחבורה לא מנצל את כל התקציב שניתן לו
עקב בעיית חוסר ביצוע ואז הכסף חוזר לאוצר. קודם שיטפלו בזה.
&nbsp
לרכבת התחתית/קלה בגוש דן, על שלל הרשת (כל הקווים המתוכננים) יש לעבוד במקביל. ועד שאין חוק כמו במדינות אחרות שבפרוייקט לאומי אין שו מילה שרשות מקומית יכולה להגיד - דברים ימשיכו להתנהל בעצלתיים.
 
ומה לגבי הערים האחרות שלא יקימו אליהן רכבת

לא ייתכן שכל שנה משרד התחבורה לא מנצל את כל התקציב שניתן לו
עקב בעיית חוסר ביצוע ואז הכסף חוזר לאוצר. קודם שיטפלו בזה.
&nbsp
לרכבת התחתית/קלה בגוש דן, על שלל הרשת (כל הקווים המתוכננים) יש לעבוד במקביל. ועד שאין חוק כמו במדינות אחרות שבפרוייקט לאומי אין שו מילה שרשות מקומית יכולה להגיד - דברים ימשיכו להתנהל בעצלתיים.
ומה לגבי הערים האחרות שלא יקימו אליהן רכבת
בגלל הפרויקט הארוך והיקר.
כמה מסילות בגליל הרבה יותר חשובות מהרכבת לאילת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה