נת"ע פירסמה את המכרז לכריית המנהרות ובניית התחנות

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
אין היגיון להמשיך עם הפרויקט במצב הנוכחי

האויב של הטוב הוא הטוב מאוד
כנראה שאתה צודק שהיו צריכים לתכנן מטרו ולא רק"ל
אבל כיום, שהתקדמו כל כך בתכנון, עדיף להתקדם ולא לחזור אחורה.
ייתכן שקווים עתידיים יותר, מעבר לקו האדום, כדאי לחשוב על מטרו, אבל גם זה כבר קשה לשנות היום.
בכל מקרה, נראה לי שכפי שקרה בירושלים, עדיף לנסות להתקדם ולהגיע להפעלה מוקדם ככל האפשר.
רק מערכת פועלת תוכיח לכל המקטרגים שאין תחליף למערכות להסעת המונים.
אין היגיון להמשיך עם הפרויקט במצב הנוכחי
ביום הפתיחה של הרק"ל (2022-2024) לפי אומדנים של נ.ת.ע הביקוש לנסיעות יעלה על ההספק המקסימלי של המערכת.
&nbsp
צריך כבר היום למצוא איך להציל את המצב ולבנות את הקטע התת קרקעי מוכן להפעלת מטרו
 

cordyceps

New member
אפשר נתונים שמוכיחים זאת ?

אין היגיון להמשיך עם הפרויקט במצב הנוכחי
ביום הפתיחה של הרק"ל (2022-2024) לפי אומדנים של נ.ת.ע הביקוש לנסיעות יעלה על ההספק המקסימלי של המערכת.
&nbsp
צריך כבר היום למצוא איך להציל את המצב ולבנות את הקטע התת קרקעי מוכן להפעלת מטרו
אפשר נתונים שמוכיחים זאת ?
בעקבות ויכוח עם חבר
(חושב שאתה צודק אבל לא מצליח למצוא סימוכין)
 

jp3raptor

Member
קראתי את זה בזמנו בזמן שיטוט במסמכים של נ.ת.ע

אפשר נתונים שמוכיחים זאת ?
בעקבות ויכוח עם חבר
(חושב שאתה צודק אבל לא מצליח למצוא סימוכין)
קראתי את זה בזמנו בזמן שיטוט במסמכים של נ.ת.ע
זה היה אי שם בעשור הקודם.
&nbsp
אני אעשה מאמץ למצוא את זה
 

Rubim88

New member
המשפט הנכון במקרה הזה

האויב של הטוב הוא הטוב מאוד
כנראה שאתה צודק שהיו צריכים לתכנן מטרו ולא רק"ל
אבל כיום, שהתקדמו כל כך בתכנון, עדיף להתקדם ולא לחזור אחורה.
ייתכן שקווים עתידיים יותר, מעבר לקו האדום, כדאי לחשוב על מטרו, אבל גם זה כבר קשה לשנות היום.
בכל מקרה, נראה לי שכפי שקרה בירושלים, עדיף לנסות להתקדם ולהגיע להפעלה מוקדם ככל האפשר.
רק מערכת פועלת תוכיח לכל המקטרגים שאין תחליף למערכות להסעת המונים.
המשפט הנכון במקרה הזה
הוא כמו שרשם עמית. להוכיח למקטרגים? אני חושב שאתה מדמיין אותם, ואם קיימים בציבור הם מיעוט זניח שבזניח. אם כבר אז המדינה היא זו שמדשדשת בפרוייקט הזה - מסיבות שונות.
 

alantan

New member
רק דגים מתים שטים בזרם

האויב של הטוב הוא הטוב מאוד
כנראה שאתה צודק שהיו צריכים לתכנן מטרו ולא רק"ל
אבל כיום, שהתקדמו כל כך בתכנון, עדיף להתקדם ולא לחזור אחורה.
ייתכן שקווים עתידיים יותר, מעבר לקו האדום, כדאי לחשוב על מטרו, אבל גם זה כבר קשה לשנות היום.
בכל מקרה, נראה לי שכפי שקרה בירושלים, עדיף לנסות להתקדם ולהגיע להפעלה מוקדם ככל האפשר.
רק מערכת פועלת תוכיח לכל המקטרגים שאין תחליף למערכות להסעת המונים.
רק דגים מתים שטים בזרם
 
אה, פותרים את זה בצורה פשוטה...

מעניין מאוד מה יקרה
כשבעוד XY שנים, כשכמות האוכלוסיה תגדל גם היא בהתאם(לא שהיא כרגע קטנה), יסיימו לבנות את כלל המערכת, ואז יקלטו שבנו מערכת פרי-מטרו(וBRT) עם ציוד רק"ל נמוך רצפה באורך 75 מטר וברוחב 2.65 מטר עם 600 מקומות(5 נוסעים למ"ר) ותדירות מקס' של 90 שניות(נראה איך בדיוק זה יתפקד עם רצפה נמוכה+דלתות צרות יחסית) בקטע הממונהר בלי שום רזרבה אפשרית להגדלת קיבולת בפשטות.
אה, פותרים את זה בצורה פשוטה...
מעבירים את מרכז העניינים למקום אחר בעיר.
בדיוק כמו בחיפה, העבירו את מרכז העניינים מהאיזור של הכרמלית ועכשיו המערכת לא שווה כלום.
 

GLSRA

Active member
אין כאן צדק אבסולוטי

אה, פותרים את זה בצורה פשוטה...
מעבירים את מרכז העניינים למקום אחר בעיר.
בדיוק כמו בחיפה, העבירו את מרכז העניינים מהאיזור של הכרמלית ועכשיו המערכת לא שווה כלום.
אין כאן צדק אבסולוטי
חברים,
שלא תחשבו לרגע שאני נגד מטרו. ההיפך הוא הנכון, אני ממש בעד.
אבל אם היום יחליטו להקפיא את תוכנית הרק"ל ולתכנן מטרו אמיתי, זה מכת מוות לכל הפרויקט.
דחייה בלפחות חמש-שש שנים נוספות.
זו הסיבה היחידה שאני מעדיף שימשיכו לקדם את פרויקט הרק"ל על כל מגבלותיו.
ברגע שהציבור יתחיל להשתמש באמצעי התחבורה הזה, יהיה הרבה יותר קל לקדם ולדחוף פרויקטים חדשים ולתקצב אותם.
כיום, כל עוד התוכניות הללו לא מתקדמות באופן משמעותי, תמיד יקום מאן דהוא, וישקול להקפיא או להפסיק את המימון.

שורה תחתונה - גם אם זה לא הפתרון האידיאלי, יש לדעתי להמשיך לקדם את הקו האדום, גם בתצורת רק"ל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה