נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

מצב
הנושא נעול.
ראש עיריית פתח תקוה כתב הבוקר בפייסבוק את הדברים הבאים:

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
ראש עיריית פתח תקוה כתב הבוקר בפייסבוק את הדברים הבאים:
"
בוקר טוב,
ברגעים אלו בדיון וועדה בכנסת בנושא נתיב התחבורה הציבורי בז׳בוטינסקי שנסגר אתמול בערב.
על הפרק התייחסות מ.התחבורה להחלטה על סגירת הכביש ,עתיד נת״צ ז׳בוטינסקי, תחילת העבודות לתשתית הרכבת הקלה ומתן פתרונות חלופים נוחים ובטוחים לאיזור כפי שתציע עיריית פ״ת ומ. התחבורה.
נמשיך לעדכן.
המשך יום נעים,
איציק.
"
_________________________________________________________________________________________________________
חבל שהצורך במתן פתרונות חלופים נוחים ובטוחים לאיזור עולה ברצינות על הפרק רק כעת ולא כבר לפני שנתיים-שלוש, אבל יש לציין שאז היה ראש עיריה אחר.
 
באיזו ועדה התקיים הדיון?

ראש עיריית פתח תקוה כתב הבוקר בפייסבוק את הדברים הבאים:
"
בוקר טוב,
ברגעים אלו בדיון וועדה בכנסת בנושא נתיב התחבורה הציבורי בז׳בוטינסקי שנסגר אתמול בערב.
על הפרק התייחסות מ.התחבורה להחלטה על סגירת הכביש ,עתיד נת״צ ז׳בוטינסקי, תחילת העבודות לתשתית הרכבת הקלה ומתן פתרונות חלופים נוחים ובטוחים לאיזור כפי שתציע עיריית פ״ת ומ. התחבורה.
נמשיך לעדכן.
המשך יום נעים,
איציק.
"
_________________________________________________________________________________________________________
חבל שהצורך במתן פתרונות חלופים נוחים ובטוחים לאיזור עולה ברצינות על הפרק רק כעת ולא כבר לפני שנתיים-שלוש, אבל יש לציין שאז היה ראש עיריה אחר.
באיזו ועדה התקיים הדיון?
 

olli3

New member
מנהל

Subi777

New member
אני חייב לשאול משהו

ראש עיריית פתח תקוה כתב הבוקר בפייסבוק את הדברים הבאים:
"
בוקר טוב,
ברגעים אלו בדיון וועדה בכנסת בנושא נתיב התחבורה הציבורי בז׳בוטינסקי שנסגר אתמול בערב.
על הפרק התייחסות מ.התחבורה להחלטה על סגירת הכביש ,עתיד נת״צ ז׳בוטינסקי, תחילת העבודות לתשתית הרכבת הקלה ומתן פתרונות חלופים נוחים ובטוחים לאיזור כפי שתציע עיריית פ״ת ומ. התחבורה.
נמשיך לעדכן.
המשך יום נעים,
איציק.
"
_________________________________________________________________________________________________________
חבל שהצורך במתן פתרונות חלופים נוחים ובטוחים לאיזור עולה ברצינות על הפרק רק כעת ולא כבר לפני שנתיים-שלוש, אבל יש לציין שאז היה ראש עיריה אחר.
אני חייב לשאול משהו
אם הטיעון שהעלתם מקודם כנגד השימוש בציר היה שעוברים בו גם אוטובוסים רגילים וזה מבלבל את הנוסעים.. בעוד שבחיפה המטרונית היא היחידה שנעה בציר.
&nbsp
אז למה לא משאירים את הציר פתוח רק עבור קו 1?
 
במצב הנוכחי זה רק יגדיל את הסיכון

אני חייב לשאול משהו
אם הטיעון שהעלתם מקודם כנגד השימוש בציר היה שעוברים בו גם אוטובוסים רגילים וזה מבלבל את הנוסעים.. בעוד שבחיפה המטרונית היא היחידה שנעה בציר.
&nbsp
אז למה לא משאירים את הציר פתוח רק עבור קו 1?
במצב הנוכחי זה רק יגדיל את הסיכון
אם קו 1 יסע במת"צ וקווים אחרים, כמו 51, 50, 641 וגם 66 ו 82 יסעו מחוץ למת"צ, אנשים ירוצו ריצת אמוק בין תחנות של קווים תחליפיים.
 

Subi777

New member
ואיך זה שונה מחיפה?

במצב הנוכחי זה רק יגדיל את הסיכון
אם קו 1 יסע במת"צ וקווים אחרים, כמו 51, 50, 641 וגם 66 ו 82 יסעו מחוץ למת"צ, אנשים ירוצו ריצת אמוק בין תחנות של קווים תחליפיים.
ואיך זה שונה מחיפה?
אני שוב חוזר לאותה הנקודה.
אני לא מבין למה יש דין אחד לחיפה ודין שונה לפ"ת.
זה אותה מכונה, נראת אותו הדבר, עם אותו הנתיב ובדיוק אותן הבעיות.
 
בחיפה עם הפעלת קווי המטרונית יושמה תוכנית כוללת שכללה שינוי

ואיך זה שונה מחיפה?
אני שוב חוזר לאותה הנקודה.
אני לא מבין למה יש דין אחד לחיפה ודין שונה לפ"ת.
זה אותה מכונה, נראת אותו הדבר, עם אותו הנתיב ובדיוק אותן הבעיות.
בחיפה עם הפעלת קווי המטרונית יושמה תוכנית כוללת שכללה שינוי
משמעותי במערך הקווים בקריות ושינויים גם בתוך חיפה, כך שנוצרה מערכת היררכית.
בגוש דן כשקו 1 החל לפעול לא עשו שינויים מערכתיים וקווים מקבילים ממשיכים לפעול עם שינויים מינורים בעיקר בתדירות ובשוליים גם במסלול.
בשורה התחתונה התשובה לשאלה שלך היא שמה שנעשה בחיפה - תוכנית כוללת, לא בוצע בגוש דן ובפתח תקוה בפרט.
ההפעלה של קו 1 נעשתה בצורה של טלאי.
ולמען האמת גם השימוש במת"צ בפ"ת ובנת"צים בבני ברק וברמת גן נעשה כטלאי.

למה יש דין אחד לחיפה ודין שונה לפ"ת צריך לשאול את משרד התחבורה - כנראה מחוז הצפון של משרד התחבורה רציני יותר ממחוז המרכז שלו.
זה בא לידי ביטוי בעוד הרבה היבטים אחרים.
 

Subi777

New member
זה לא משנה... השורה התחתונה זהה.

בחיפה עם הפעלת קווי המטרונית יושמה תוכנית כוללת שכללה שינוי
משמעותי במערך הקווים בקריות ושינויים גם בתוך חיפה, כך שנוצרה מערכת היררכית.
בגוש דן כשקו 1 החל לפעול לא עשו שינויים מערכתיים וקווים מקבילים ממשיכים לפעול עם שינויים מינורים בעיקר בתדירות ובשוליים גם במסלול.
בשורה התחתונה התשובה לשאלה שלך היא שמה שנעשה בחיפה - תוכנית כוללת, לא בוצע בגוש דן ובפתח תקוה בפרט.
ההפעלה של קו 1 נעשתה בצורה של טלאי.
ולמען האמת גם השימוש במת"צ בפ"ת ובנת"צים בבני ברק וברמת גן נעשה כטלאי.

למה יש דין אחד לחיפה ודין שונה לפ"ת צריך לשאול את משרד התחבורה - כנראה מחוז הצפון של משרד התחבורה רציני יותר ממחוז המרכז שלו.
זה בא לידי ביטוי בעוד הרבה היבטים אחרים.
זה לא משנה... השורה התחתונה זהה.
יש מסלול מיועד שיכול לעבור בו אוטובוס מיוחד.
&nbsp
השאלה הנשאלת כאן היא לא מה טוב לנוחות הנוסעים אלא מה אפשרי מבחינה בטיחותית.
ובלי קשר לזה עדיף לנוסעים שקו 1 יסע במת"צ ככה הוא ידלג על פקקים.
 
שוב, במצב הנוכחי של אופן הפעלת קו 1, זה לא יהיה בטיחותי

זה לא משנה... השורה התחתונה זהה.
יש מסלול מיועד שיכול לעבור בו אוטובוס מיוחד.
&nbsp
השאלה הנשאלת כאן היא לא מה טוב לנוחות הנוסעים אלא מה אפשרי מבחינה בטיחותית.
ובלי קשר לזה עדיף לנוסעים שקו 1 יסע במת"צ ככה הוא ידלג על פקקים.
שוב, במצב הנוכחי של אופן הפעלת קו 1, זה לא יהיה בטיחותי
לתת לו בלעדיות במת"צ.
ההפעלה שלו כיום מבוססת על תדירות משותפת עם קו 51 בקטע שבין פ"ת לבית קלקא בתל אביב ועם קו 42 בקטע שבין בית קלקא לבת-ים.
הפעלה שבה קו 1 יסע במת"צ וקווים 51, 50 ו 641 יסעו מחוץ למת"צ תהיה אנטי-בטיחותית בעליל.
תאר לעצמך שבקטע המשותף בחיפה קו 1 של המטרונית היה נוסע במסלול אחד וקו 2 במסלול מקביל.
זה בעצם מה שאתה מציע...

מתן בלעדיות לקו 1 במת"צ מחייבת גיבוש מערך קווים שונה מהקיים ואת זה משרד התחבורה לא עושה בשלב הזה.
בקו 1 משמשים אמנם אוטובוסים מיוחדים, אבל קו 1 אינו קו מיוחד, הוא עוד קו מני רבים המקשר את פ"ת לת"א דרך ציר ז'בוטינסקי. בשונה מקווי המטרונית המהווים שדרה מרכזית המקשרת בין הקריות לחיפה במערך קווים שבנוי בהתאם.
ולכן השורה התחתונה מאוד מאוד שונה וממש לא זהה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה