נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
אוקיי, זה ברור.

לגבי ההעתק המדוייק של ציר המוות בדרך בגין בת"א
כבר כתבתי: המת"צ בז'בוטינסקי לא נסלל עבור אוטובוסים אלא עבור הקו האדום של הרכבת הקלה.
השימוש בו לאוטובוסים הוא זמני.
המת"צ בדרך בגין לעומת זאת נסלל עבור אוטובוסים ולאחר שנוכחו בסכנה שלו החליטו להעביר את נתיבי התח"צ לצידי הכביש ולהשתמש במבלולי המת"צ לתנועה של כלל כלי הרכב.
בז'בוטינסקי אין אפשרות לעשות זאת.
החלופה לאי שימוש במת"צ עבור אוטובוסים היא השבתתו עד לבוא הרכבת הקלה ושילוב האוטובוסים בתנועה של כלל כלי הרכב. אי אפשר להשתמש בנתיבים הימניים לנת"צ מכיוון שאי אפשר להשתמש במת"צ לתנועת כלי רכב רגילים, במיוחד לא כעת כאשר מתחילים לעבוד על פורטל שנקר בקצה המערבי של המת"צ.
משרד התחבורה ונת"ע לא התייחסו ברצינות ובצורה הראוייה לליקויים במת"צ ועובדה שכלל לא הפריע להם שחלק מרכזי בו סגור כבר שנתיים וגם לא התכוננו בצורה ראויה ולא עשו כמעט שום דבר, למעט הפעלת קו 1, לקראת תחילת העבודות על הקו האדום.
הם היו שבויים בקונספצייה שקו 1 יספיק ולא עשו שום דבר מעבר לכך, כולל לא לדאוג שהמת"צ (כולו) יתפקד כפי שצריך.
כעת הם נמצאים מול שוקת שבורה, כי הקטסטרופה התחבורתית בעקבות תחילת העבודות יחד עם סגירת המת"צ היא בלתי נמנעת.
משרד התחבורה ונת"ע פשוט נקטו במדיניות של בת יענה הן בקשר לליקויים במת"צ והן בקשר למה שצפוי לקרות בתקופת העבודות על הקו האדום (וגם יש קשר בין הדברים כי כל התייחסות למת"צ הזה הייתה חייבת לקחת בחשבון את תקופת העבודות).
אוקיי, זה ברור.
העובדות מדברות בעד עצמן והן כואבות.
 

amit1270

New member
המת"צ בדרך בגין בוטל לטובת מעבר משוקע

לגבי ההעתק המדוייק של ציר המוות בדרך בגין בת"א
כבר כתבתי: המת"צ בז'בוטינסקי לא נסלל עבור אוטובוסים אלא עבור הקו האדום של הרכבת הקלה.
השימוש בו לאוטובוסים הוא זמני.
המת"צ בדרך בגין לעומת זאת נסלל עבור אוטובוסים ולאחר שנוכחו בסכנה שלו החליטו להעביר את נתיבי התח"צ לצידי הכביש ולהשתמש במבלולי המת"צ לתנועה של כלל כלי הרכב.
בז'בוטינסקי אין אפשרות לעשות זאת.
החלופה לאי שימוש במת"צ עבור אוטובוסים היא השבתתו עד לבוא הרכבת הקלה ושילוב האוטובוסים בתנועה של כלל כלי הרכב. אי אפשר להשתמש בנתיבים הימניים לנת"צ מכיוון שאי אפשר להשתמש במת"צ לתנועת כלי רכב רגילים, במיוחד לא כעת כאשר מתחילים לעבוד על פורטל שנקר בקצה המערבי של המת"צ.
משרד התחבורה ונת"ע לא התייחסו ברצינות ובצורה הראוייה לליקויים במת"צ ועובדה שכלל לא הפריע להם שחלק מרכזי בו סגור כבר שנתיים וגם לא התכוננו בצורה ראויה ולא עשו כמעט שום דבר, למעט הפעלת קו 1, לקראת תחילת העבודות על הקו האדום.
הם היו שבויים בקונספצייה שקו 1 יספיק ולא עשו שום דבר מעבר לכך, כולל לא לדאוג שהמת"צ (כולו) יתפקד כפי שצריך.
כעת הם נמצאים מול שוקת שבורה, כי הקטסטרופה התחבורתית בעקבות תחילת העבודות יחד עם סגירת המת"צ היא בלתי נמנעת.
משרד התחבורה ונת"ע פשוט נקטו במדיניות של בת יענה הן בקשר לליקויים במת"צ והן בקשר למה שצפוי לקרות בתקופת העבודות על הקו האדום (וגם יש קשר בין הדברים כי כל התייחסות למת"צ הזה הייתה חייבת לקחת בחשבון את תקופת העבודות).
המת"צ בדרך בגין בוטל לטובת מעבר משוקע
 

orchilit

New member
נכון, המת"צ נשאר עד לתחילת העבודות ב2001

המת"צ בדרך בגין בוטל לטובת מעבר משוקע
נכון, המת"צ נשאר עד לתחילת העבודות ב2001
אני זוכר, כי אז קו 63 לכרמלית הועבר ממסלולו דרך מחלף השלום לדרך בגין.
 

amit1270

New member
אבל מה שנעשה שם לא היה פתרון אלא שינוי של מבנה הרחוב

ועובדה שמאז חדלו שם התאונות.
כלומר יש פתרון כמעט לכל דבר, רק צריך לחשוב מה לעשות ואיך.
אבל מה שנעשה שם לא היה פתרון אלא שינוי של מבנה הרחוב
ככל הידוע לי המטרה בדרך בגין לא הייתה לפתור את בעיית התאונות במת"צ אלא להעביר את התנועה (בעיקר רכב פרטי) מתחת לצומת. "על הדרך" המת"צ בוטל והפך לנת"צ ימני.
 

ארזS

New member
זה ממש לא משנה למרות שזה נכון

אבל מה שנעשה שם לא היה פתרון אלא שינוי של מבנה הרחוב
ככל הידוע לי המטרה בדרך בגין לא הייתה לפתור את בעיית התאונות במת"צ אלא להעביר את התנועה (בעיקר רכב פרטי) מתחת לצומת. "על הדרך" המת"צ בוטל והפך לנת"צ ימני.
זה ממש לא משנה למרות שזה נכון
כי [ובמיוחד] אחרי התאונה שבה נהרג שם נח מוזס ז''ל, שהיה ההרוג ה-20 וכמה [לא זוכר במדוייק, ושמתוכם ראיתי במו עיני 12 או 13 הרוגים !] אז גם "ידיעות אחרונות" וגם עיתונים ותוכניות רדיו וטלוויזיה העלו את הנושא על סדר היום, ודובר אז על השינויים שיבוצעו.
&nbsp
יא חביבי, אני זוכר מצויין, למרות גילי המקשיש, ורואה גם עכשיו ברגע זה מול פני את הפנים של חלק גדול מנהגי "דן" שהיו מעורבים אז בתאונות באותו ציר מוות.
[את נהגי "אגד" אינני מכיר, ואולי טוב שכך, שכן הם נפקדים מהסיוטים שלי].
&nbsp
אז ממש לא משנה הסיבה שבגללה הופסק ההרג בדרך פתח תקווה שהפכה לדרך מנחם בגין ז''ל.
העובדה היא שהיו שם עשרות הרוגים [הרבה יותר, ובפרק זמן קצר יותר, ובתכיפות גדולה יותר מאשר בציר ז'בוטינסקי בפ''ת].
והעובדה היא שמאז בוצעו שם שינויים בתוואי של הכביש ובמסלולי הנסיעה ההרג הזה חדל לחלוטין.
ועם עובדות אנחנו לא יכולים להתווכח כי הן עובדות.
 

amit1270

New member
ייתכן מאוד שזאת הייתה אחת ממטרות השינוי

זה ממש לא משנה למרות שזה נכון
כי [ובמיוחד] אחרי התאונה שבה נהרג שם נח מוזס ז''ל, שהיה ההרוג ה-20 וכמה [לא זוכר במדוייק, ושמתוכם ראיתי במו עיני 12 או 13 הרוגים !] אז גם "ידיעות אחרונות" וגם עיתונים ותוכניות רדיו וטלוויזיה העלו את הנושא על סדר היום, ודובר אז על השינויים שיבוצעו.
&nbsp
יא חביבי, אני זוכר מצויין, למרות גילי המקשיש, ורואה גם עכשיו ברגע זה מול פני את הפנים של חלק גדול מנהגי "דן" שהיו מעורבים אז בתאונות באותו ציר מוות.
[את נהגי "אגד" אינני מכיר, ואולי טוב שכך, שכן הם נפקדים מהסיוטים שלי].
&nbsp
אז ממש לא משנה הסיבה שבגללה הופסק ההרג בדרך פתח תקווה שהפכה לדרך מנחם בגין ז''ל.
העובדה היא שהיו שם עשרות הרוגים [הרבה יותר, ובפרק זמן קצר יותר, ובתכיפות גדולה יותר מאשר בציר ז'בוטינסקי בפ''ת].
והעובדה היא שמאז בוצעו שם שינויים בתוואי של הכביש ובמסלולי הנסיעה ההרג הזה חדל לחלוטין.
ועם עובדות אנחנו לא יכולים להתווכח כי הן עובדות.
ייתכן מאוד שזאת הייתה אחת ממטרות השינוי
 

ארזS

New member
יכול להיות שכן,יכול להיות שלא. הרי אינני עוסק ב"אם" וב"אולי"

ייתכן מאוד שזאת הייתה אחת ממטרות השינוי
יכול להיות שכן,יכול להיות שלא. הרי אינני עוסק ב"אם" וב"אולי"
העובדות בשטח מוכיחות שלא משנה הסיבה, משנה התוצאה.
 

Subi777

New member
אבל אני עדיין לא מבין את זה.

גם בפתח תקווה לא היתה מיד קריאה לסגור את הציר
היתה קריאה "הצילו !". תבדקו מה קורה פה ! זה לא יתכן שהמצב הזה ימשיך !
אבל כמו כל דבר במדינת ישראל היה לכולם זמן, חשבו שזה סתם צירוף מקרים, וכשהתרעתי [כולל בתוכנית טלויזיה שעסקה בנושא בזמנו] שזה אסון, זה פשוט לא הזיז לאף אחד.
עכשיו כשכולם רואים וכולם הבינו שאכן יש אסון ושזה לא צירוף מקרים, החליט ראש העיר [ולדעתי בצדק, כדי "לעורר דובים ישנים"] להחליט חד צדדית שהמצב הזה לא יכול להמשיך ככה ושחייבים לסגור את ציר המוות הזה עד למציאת פתרון אחר.

דרך אגב, מעניין שאף אחד לא הגיב בינתיים בשרשור הזה על כך שזה העתק מדוייק של ציר המוות מהקריה בתל אביב, וזאת למרות שגם אני וגם Aviy99 ציין עובדה זאת.
האם הזכרון של האנשים פה באמת קצר, או שכולם כל כך צעירים שלא מבינים על מה אנחנו מדברים?
אבל אני עדיין לא מבין את זה.
זה בערך כמו שלאחר אסון ורסאי היו אומרים אוקיי, השיטת בניה הזאת הרסה את האולם - אבל זה לא אומר כלום לגבי מקומות אחרים. את המקומות האחרים נבדוק רק אם גם שם תהייה קריסה.
&nbsp
אם סוגרים את ציר המוות אז צריך לסגור גם את ציר המטרונית. זה בדיוק אותו הדבר.
אם רואים שבציר המטרונית יש פחות תאונות אז אולי שם עשו משהו שלא עשו בפ"ת וכדאי ליישם את המשהו הזה.
 

ארזS

New member
אתה טועה חביבי

אבל אני עדיין לא מבין את זה.
זה בערך כמו שלאחר אסון ורסאי היו אומרים אוקיי, השיטת בניה הזאת הרסה את האולם - אבל זה לא אומר כלום לגבי מקומות אחרים. את המקומות האחרים נבדוק רק אם גם שם תהייה קריסה.
&nbsp
אם סוגרים את ציר המוות אז צריך לסגור גם את ציר המטרונית. זה בדיוק אותו הדבר.
אם רואים שבציר המטרונית יש פחות תאונות אז אולי שם עשו משהו שלא עשו בפ"ת וכדאי ליישם את המשהו הזה.
אתה טועה חביבי
לאחר אסון ורסאי נערכה בדיקה מקיפה של מקומות שנבנו באותה השיטה - שיטל הפלקל.
לאחר מבול התאונות בקריה בתל אביב לא בדקו כלום אלא העתיקו את התכנון לפתח תקווה [ואני מבין שזה היה לצורך הפעלת הרכבת הקלה] אבל התכנון והשיטההיו אותו תכנון ואותה השיטה.
ואת ציר המטרונית לא צריך לסגור כי עובדה שאין שם כל כך הרבה תאונות עכשיו כשהמטרוניות פועלות שם.
הבעיה היתה בעיקר כשהנתיב היה מוכן ופעלו בו אוטובוסים רגילים.
 

stgm11

New member
ומה ההבדל בין הנסיעה של "מטרונית" לאוטובוס "רגיל"?

אתה טועה חביבי
לאחר אסון ורסאי נערכה בדיקה מקיפה של מקומות שנבנו באותה השיטה - שיטל הפלקל.
לאחר מבול התאונות בקריה בתל אביב לא בדקו כלום אלא העתיקו את התכנון לפתח תקווה [ואני מבין שזה היה לצורך הפעלת הרכבת הקלה] אבל התכנון והשיטההיו אותו תכנון ואותה השיטה.
ואת ציר המטרונית לא צריך לסגור כי עובדה שאין שם כל כך הרבה תאונות עכשיו כשהמטרוניות פועלות שם.
הבעיה היתה בעיקר כשהנתיב היה מוכן ופעלו בו אוטובוסים רגילים.
ומה ההבדל בין הנסיעה של "מטרונית" לאוטובוס "רגיל"?
 

ארזS

New member
אני ממש לא יודע

ומה ההבדל בין הנסיעה של "מטרונית" לאוטובוס "רגיל"?
אני ממש לא יודע
ויתרה מכך, טרם ראיתי מטרונית בחיפה...
אבל אינני עוסק בהשערות או בניחושים אלא רק בעובדות.
 

stgm11

New member
ועובדה היא ש"מטרונית" היא אוטובוס ארוך רגיל

אני ממש לא יודע
ויתרה מכך, טרם ראיתי מטרונית בחיפה...
אבל אינני עוסק בהשערות או בניחושים אלא רק בעובדות.
ועובדה היא ש"מטרונית" היא אוטובוס ארוך רגיל
רק שהדלת הקדמית שלו ממוקמת קצת יותר אחורה בשביל הגימיק.
 
אוטובוסי המטרונית נוסעים בדפוסים שונים מהאוטובוסים הרגילים

ועובדה היא ש"מטרונית" היא אוטובוס ארוך רגיל
רק שהדלת הקדמית שלו ממוקמת קצת יותר אחורה בשביל הגימיק.
אוטובוסי המטרונית נוסעים בדפוסים שונים מהאוטובוסים הרגילים
הם עוצרים בכל תחנה ובממוצע נוסעים לאט יותר מהאוטובוסים הרגילים.
 

stgm11

New member
אם כך אפשר לקבוע את אותם דפוסים במת"צ בז'בוטינסקי

אוטובוסי המטרונית נוסעים בדפוסים שונים מהאוטובוסים הרגילים
הם עוצרים בכל תחנה ובממוצע נוסעים לאט יותר מהאוטובוסים הרגילים.
אם כך אפשר לקבוע את אותם דפוסים במת"צ בז'בוטינסקי
במקום לסגור אותו לגמרי. ולגבי מהירות הנסיעה כבר כתבתי בהודעה אחרת.
 
אי אפשר לקבוע את אותם דפוסים כאשר נוסעים במת"צ הזה קווים

אם כך אפשר לקבוע את אותם דפוסים במת"צ בז'בוטינסקי
במקום לסגור אותו לגמרי. ולגבי מהירות הנסיעה כבר כתבתי בהודעה אחרת.
אי אפשר לקבוע את אותם דפוסים כאשר נוסעים במת"צ הזה קווים
שונים, חלקם קווים בינעירוניים עם מעט תחנות, כמו 921, 821 וקווי אפיקים.
אפשר לקבוע דפוס כזה אם רק קו 1 ישתמש במת"צ, אבל אז הבעיה לא באמת תיפתר כי בז'בוטינסקי עוברים הרבה מאוד קווי אוטובוס ומשרד התחבורה מתעקש לא להסית אותם או את חלקם לצירים אחרים.
משרד התחבורה עשה וממשיך לעשות כל מה שהוא יכול על מנת להביא את המצב בז'בוטינסקי לקטסטרופה טוטאלית.
 

stgm11

New member
מהירות נסיעה איטית היא לא דבר בלתי אפשרי עד למציאת פתרון אחר

אי אפשר לקבוע את אותם דפוסים כאשר נוסעים במת"צ הזה קווים
שונים, חלקם קווים בינעירוניים עם מעט תחנות, כמו 921, 821 וקווי אפיקים.
אפשר לקבוע דפוס כזה אם רק קו 1 ישתמש במת"צ, אבל אז הבעיה לא באמת תיפתר כי בז'בוטינסקי עוברים הרבה מאוד קווי אוטובוס ומשרד התחבורה מתעקש לא להסית אותם או את חלקם לצירים אחרים.
משרד התחבורה עשה וממשיך לעשות כל מה שהוא יכול על מנת להביא את המצב בז'בוטינסקי לקטסטרופה טוטאלית.
מהירות נסיעה איטית היא לא דבר בלתי אפשרי עד למציאת פתרון אחר
ובכל מקרה סגירה פופוליסטית של המת"צ היא האופציה הגרועה ביותר.
 
צ"ל: להסיט

אי אפשר לקבוע את אותם דפוסים כאשר נוסעים במת"צ הזה קווים
שונים, חלקם קווים בינעירוניים עם מעט תחנות, כמו 921, 821 וקווי אפיקים.
אפשר לקבוע דפוס כזה אם רק קו 1 ישתמש במת"צ, אבל אז הבעיה לא באמת תיפתר כי בז'בוטינסקי עוברים הרבה מאוד קווי אוטובוס ומשרד התחבורה מתעקש לא להסית אותם או את חלקם לצירים אחרים.
משרד התחבורה עשה וממשיך לעשות כל מה שהוא יכול על מנת להביא את המצב בז'בוטינסקי לקטסטרופה טוטאלית.
צ"ל: להסיט
 

ארזS

New member
אני סומך את ידי על תגובותיו של "עמוד השדרה"

אם כך אפשר לקבוע את אותם דפוסים במת"צ בז'בוטינסקי
במקום לסגור אותו לגמרי. ולגבי מהירות הנסיעה כבר כתבתי בהודעה אחרת.
אני סומך את ידי על תגובותיו של "עמוד השדרה"
שנראה לי כאחד שמבין טוב מאוד את החומר.
ואין לי מה להוסיף מלבד מה שכתבתי.
 

zahipan10

New member
מדוע לא לבנות מנהרות או גשרים להולכי הרגל במקום לסגור את...

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
מדוע לא לבנות מנהרות או גשרים להולכי הרגל במקום לסגור את...
הנתיבים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה