אוקיי, זה ברור.
העובדות מדברות בעד עצמן והן כואבות.
אוקיי, זה ברור.לגבי ההעתק המדוייק של ציר המוות בדרך בגין בת"א
כבר כתבתי: המת"צ בז'בוטינסקי לא נסלל עבור אוטובוסים אלא עבור הקו האדום של הרכבת הקלה.
השימוש בו לאוטובוסים הוא זמני.
המת"צ בדרך בגין לעומת זאת נסלל עבור אוטובוסים ולאחר שנוכחו בסכנה שלו החליטו להעביר את נתיבי התח"צ לצידי הכביש ולהשתמש במבלולי המת"צ לתנועה של כלל כלי הרכב.
בז'בוטינסקי אין אפשרות לעשות זאת.
החלופה לאי שימוש במת"צ עבור אוטובוסים היא השבתתו עד לבוא הרכבת הקלה ושילוב האוטובוסים בתנועה של כלל כלי הרכב. אי אפשר להשתמש בנתיבים הימניים לנת"צ מכיוון שאי אפשר להשתמש במת"צ לתנועת כלי רכב רגילים, במיוחד לא כעת כאשר מתחילים לעבוד על פורטל שנקר בקצה המערבי של המת"צ.
משרד התחבורה ונת"ע לא התייחסו ברצינות ובצורה הראוייה לליקויים במת"צ ועובדה שכלל לא הפריע להם שחלק מרכזי בו סגור כבר שנתיים וגם לא התכוננו בצורה ראויה ולא עשו כמעט שום דבר, למעט הפעלת קו 1, לקראת תחילת העבודות על הקו האדום.
הם היו שבויים בקונספצייה שקו 1 יספיק ולא עשו שום דבר מעבר לכך, כולל לא לדאוג שהמת"צ (כולו) יתפקד כפי שצריך.
כעת הם נמצאים מול שוקת שבורה, כי הקטסטרופה התחבורתית בעקבות תחילת העבודות יחד עם סגירת המת"צ היא בלתי נמנעת.
משרד התחבורה ונת"ע פשוט נקטו במדיניות של בת יענה הן בקשר לליקויים במת"צ והן בקשר למה שצפוי לקרות בתקופת העבודות על הקו האדום (וגם יש קשר בין הדברים כי כל התייחסות למת"צ הזה הייתה חייבת לקחת בחשבון את תקופת העבודות).
העובדות מדברות בעד עצמן והן כואבות.