נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
לאדם רציני כמוך שכותב תגובה רצינית

גם אני כתבתי
לפני מספר שנים, אולי שלוש, ביקש אותי המדען הראשי דאז של משרד התחבורה להכין נייר עמדה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנושא מסלולי BRT. זאת בעקבות מקרי המוות בציר ז'בוטינסקי. המדען הראשי דאז של הרשות המשמש כמדען הראשי של משרד התחבורה כיום, תאם את הפגישה בה נכחו מנהל מרחב, סגנו ויועץ בכיר לרשות.
הצגתי להם את שיטות ההפעלה המקובלות במסלולי BRT, ואת המשותף לכל השיטות: כניסה באמצעות מעברים עיליים ותחתיים, מניעה של יכולת חציית המסלול ו"משפך" לכוון הרציפים בין גדרות בטיחות. אחרי חצי שעה שאני מציג, מנהל המרחב סיכם בקצרה ואמר: "הפוליטיקאים לא יתנו לנו להתקין גדרות, ואנחנו לא נעשה שום דבר."
זו אותה רשות שהחל ממחר בבוקר ובמשך שבוע, תנפח את ראשינו עם פרסומות על "שבוע הבטיחות בדרכים."
לאדם רציני כמוך שכותב תגובה רצינית
אין לי בעייה להגיב למרות שכתבתי שחוץ מ"אמרתי לכם" אין לי מה להגיד.
&nbsp
ואולי האנשים האחרים כאן שבזים לי אך מעריכים אותך ישנו כעת את דעתם בעקבות תגובתך.
&nbsp
 

amit1270

New member
מה שאתה מתאר זה חומר לוועדת חקירה, לא פחות.

גם אני כתבתי
לפני מספר שנים, אולי שלוש, ביקש אותי המדען הראשי דאז של משרד התחבורה להכין נייר עמדה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנושא מסלולי BRT. זאת בעקבות מקרי המוות בציר ז'בוטינסקי. המדען הראשי דאז של הרשות המשמש כמדען הראשי של משרד התחבורה כיום, תאם את הפגישה בה נכחו מנהל מרחב, סגנו ויועץ בכיר לרשות.
הצגתי להם את שיטות ההפעלה המקובלות במסלולי BRT, ואת המשותף לכל השיטות: כניסה באמצעות מעברים עיליים ותחתיים, מניעה של יכולת חציית המסלול ו"משפך" לכוון הרציפים בין גדרות בטיחות. אחרי חצי שעה שאני מציג, מנהל המרחב סיכם בקצרה ואמר: "הפוליטיקאים לא יתנו לנו להתקין גדרות, ואנחנו לא נעשה שום דבר."
זו אותה רשות שהחל ממחר בבוקר ובמשך שבוע, תנפח את ראשינו עם פרסומות על "שבוע הבטיחות בדרכים."
מה שאתה מתאר זה חומר לוועדת חקירה, לא פחות.
 
אולי עכשיו משרד התחבורה ונת"ע יבינו שזו טעות איומה לשים את

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
אולי עכשיו משרד התחבורה ונת"ע יבינו שזו טעות איומה לשים את
כל הביצים בסל ז'בוטינסקי הקדוש ויתחילו להעביר קווים לצירים אחרים, יקשרו את פ"ת לתחנות הרכבת שלה ויתכננו כבר מעכשיו את שיקוע או מנהור הקטע
הפתח תקוואי של הקו האדום, כי הבעיות שיש כיום במת"צ הנסגר לא ייעלמו כאשר תהיה אמורה ליסוע שם רכבת קלה.
אין מת"צ + עבודות על פורטל שנקר ביציאה המערבית מפ"ת = _____________(השלימו את החסר)
ומשרד התחבורה גם ילמד שכפי שהוא יכול לבצע צעדים חד-צדדיים ברחוב הברון הירש בפ"ת כך עיריית פ"ת יכולה לסגור חד-צדדית את המת"צ.
מה שלא הולך במוח - אולי ילך בכוח.
 

oshlick

New member


אולי עכשיו משרד התחבורה ונת"ע יבינו שזו טעות איומה לשים את
כל הביצים בסל ז'בוטינסקי הקדוש ויתחילו להעביר קווים לצירים אחרים, יקשרו את פ"ת לתחנות הרכבת שלה ויתכננו כבר מעכשיו את שיקוע או מנהור הקטע
הפתח תקוואי של הקו האדום, כי הבעיות שיש כיום במת"צ הנסגר לא ייעלמו כאשר תהיה אמורה ליסוע שם רכבת קלה.
אין מת"צ + עבודות על פורטל שנקר ביציאה המערבית מפ"ת = _____________(השלימו את החסר)
ומשרד התחבורה גם ילמד שכפי שהוא יכול לבצע צעדים חד-צדדיים ברחוב הברון הירש בפ"ת כך עיריית פ"ת יכולה לסגור חד-צדדית את המת"צ.
מה שלא הולך במוח - אולי ילך בכוח.
 

אוהדא11

New member
שר התחבורה חשב שהוא יכול לנהוג רק בכוח ולא להקשיב לכל הצדדים

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
שר התחבורה חשב שהוא יכול לנהוג רק בכוח ולא להקשיב לכל הצדדים
אבל גישתו הכוחנית עלתה בחייהם של 21 אנשים
 
החלטה הזויה

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
החלטה הזויה
אז בגלל שיש תאונות דרכים, נסגור את כל הכבישים בישראל. מה, לא? מה ההבדל בין ההצעה ההזויה שלי לרעיון ההזוי של עירית פתח תקווה? בגלל כמה סתומים שלא יודעים לחצות כביש סוגרים מת"צ. לא יאומן. הרי רוב מוחלט של הולכי הרגל מצליח ללא מאמץ מיוחד לחצות את הכביש בבטחה. זו עובדה. אז אולי הנדרסים הם האשמים במצבם והם אלו שצריכים להיענש ולא הציבור הרחב שיודע לציית להוראות בטיחות פשוטות?
&nbsp
 
ההחלטה הזו היא אמצעי לחץ ובגלל שמשרד התחבורה התעלם במשך

החלטה הזויה
אז בגלל שיש תאונות דרכים, נסגור את כל הכבישים בישראל. מה, לא? מה ההבדל בין ההצעה ההזויה שלי לרעיון ההזוי של עירית פתח תקווה? בגלל כמה סתומים שלא יודעים לחצות כביש סוגרים מת"צ. לא יאומן. הרי רוב מוחלט של הולכי הרגל מצליח ללא מאמץ מיוחד לחצות את הכביש בבטחה. זו עובדה. אז אולי הנדרסים הם האשמים במצבם והם אלו שצריכים להיענש ולא הציבור הרחב שיודע לציית להוראות בטיחות פשוטות?
&nbsp
ההחלטה הזו היא אמצעי לחץ ובגלל שמשרד התחבורה התעלם במשך
שנתיים-שלוש מהליקויים בתכנון המת"צ ולא פעל לתקן אותם תוך זלזול בוטה בבקשות שהופנו אליו, לא נותרה לעיריית פ"ת ברירה.
משרד התחבורה מבין רק כוח.
הקטע של המת"צ ליד בילינסון סגור כבר שנתיים וזה לא מזיז למשרד התחבורה ולנת"ע שמלבד להשקיע בצבע אדום לא עשו כמעט דבר.
אולי כעת הם יתחילו להזיז את ה...
 

ronatd

New member
אני מסכים איתך

החלטה הזויה
אז בגלל שיש תאונות דרכים, נסגור את כל הכבישים בישראל. מה, לא? מה ההבדל בין ההצעה ההזויה שלי לרעיון ההזוי של עירית פתח תקווה? בגלל כמה סתומים שלא יודעים לחצות כביש סוגרים מת"צ. לא יאומן. הרי רוב מוחלט של הולכי הרגל מצליח ללא מאמץ מיוחד לחצות את הכביש בבטחה. זו עובדה. אז אולי הנדרסים הם האשמים במצבם והם אלו שצריכים להיענש ולא הציבור הרחב שיודע לציית להוראות בטיחות פשוטות?
&nbsp
אני מסכים איתך
זו בהחלט החלטה הזויה.
 
גם ככה זה לא אמור להיסגר לקראת עבודות הרק"ל?

החלטה הזויה
אז בגלל שיש תאונות דרכים, נסגור את כל הכבישים בישראל. מה, לא? מה ההבדל בין ההצעה ההזויה שלי לרעיון ההזוי של עירית פתח תקווה? בגלל כמה סתומים שלא יודעים לחצות כביש סוגרים מת"צ. לא יאומן. הרי רוב מוחלט של הולכי הרגל מצליח ללא מאמץ מיוחד לחצות את הכביש בבטחה. זו עובדה. אז אולי הנדרסים הם האשמים במצבם והם אלו שצריכים להיענש ולא הציבור הרחב שיודע לציית להוראות בטיחות פשוטות?
&nbsp
גם ככה זה לא אמור להיסגר לקראת עבודות הרק"ל?
 

DanBus43Maalit72

Active member


החלטה הזויה
אז בגלל שיש תאונות דרכים, נסגור את כל הכבישים בישראל. מה, לא? מה ההבדל בין ההצעה ההזויה שלי לרעיון ההזוי של עירית פתח תקווה? בגלל כמה סתומים שלא יודעים לחצות כביש סוגרים מת"צ. לא יאומן. הרי רוב מוחלט של הולכי הרגל מצליח ללא מאמץ מיוחד לחצות את הכביש בבטחה. זו עובדה. אז אולי הנדרסים הם האשמים במצבם והם אלו שצריכים להיענש ולא הציבור הרחב שיודע לציית להוראות בטיחות פשוטות?
&nbsp
 

aviy99

New member
ההחלטה ממש לא הזויה

החלטה הזויה
אז בגלל שיש תאונות דרכים, נסגור את כל הכבישים בישראל. מה, לא? מה ההבדל בין ההצעה ההזויה שלי לרעיון ההזוי של עירית פתח תקווה? בגלל כמה סתומים שלא יודעים לחצות כביש סוגרים מת"צ. לא יאומן. הרי רוב מוחלט של הולכי הרגל מצליח ללא מאמץ מיוחד לחצות את הכביש בבטחה. זו עובדה. אז אולי הנדרסים הם האשמים במצבם והם אלו שצריכים להיענש ולא הציבור הרחב שיודע לציית להוראות בטיחות פשוטות?
&nbsp
ההחלטה ממש לא הזויה
היא מוצדקת ביותר וחבל שלא בוצעה קודם, יתרה מכך, חבל שהנת"צ הזה בכלל נפתח במתכונת הזאת. וכל מי שהגיב כאן "מהבטן" פשוט לא מבין על מה הוא מדבר. וכדי לחסוך לכולכם תגובה אני מוכן לקבל על עצמי מראש שגם אני לא מבין מה אני מדבר... פשוט אחסוך לכם תגובה מיותרת.
 

ronatd

New member
לדעתי אין שום דבר מסוכן בציר

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
לדעתי אין שום דבר מסוכן בציר
רק בישראל סוגרים קטע כביש בגלל כמה מטומטמים שחוצים כביש בלי להסתכל. אני חציתי את הכביש הזה מאות פעמים (כולל הקטע שנסגר לפני כשנתיים) אין שום דבר לא בטוח בציר. צריך פשוט להסתכל לפני שחוצים, ולחצות כמובן רק באור ירוק.
 

aviy99

New member
דעתך מכובדת כמו דעתו של כל אדם אבל היא לא נכונה.

לדעתי אין שום דבר מסוכן בציר
רק בישראל סוגרים קטע כביש בגלל כמה מטומטמים שחוצים כביש בלי להסתכל. אני חציתי את הכביש הזה מאות פעמים (כולל הקטע שנסגר לפני כשנתיים) אין שום דבר לא בטוח בציר. צריך פשוט להסתכל לפני שחוצים, ולחצות כמובן רק באור ירוק.
דעתך מכובדת כמו דעתו של כל אדם אבל היא לא נכונה.
אינני יודע מה מקצועך ומה נסיונך בתחום במדובר, אני יכול להעיד על עצמי שאינני איש מקצוע אך לצערי נאלצתי לעבור בציר הזה בשנים האחרונות פעמים רבות, בין כנוסע באוטובוס ובין כהולך רגל, ואני מעיד על עצמי שגם אני למרות היותי מודע לבעייתיות שקיימת במקום הזה ולמרות שאני מחשיב את עצמי כאדם שנזהר שבעתיים, כן גם אני התבלבלתי שם וכמעט חציתי את הכביש באור אדום. ותהיה בטוח שאם הייתי חוצה באדום זה לא היה בכוונה תחילה. אז אתה יכול לקרוא לי מטומטם כפי שכתבת "רק בישראל סוגרים קטע כביש בגלל כמה מטומטמים שחוצים כביש בלי להסתכל." ואני אקבל באהבה את עובדת היותי מטומטם, אבל יחד עם זאת לא אוכל לקבל את ההגדרה "כמה מטומטמים" כי מדובר בעשרות אם לא במאות אנשים שעושים את הטעות הזאת מידי יום. וזה הרבה יותר מ"כמה".
אז זכותך לחשוב שאין שום דבר לא בטוח בציר הזה, אבל דעתך שגויה כי כבר קבעו אנשי מקצוע שכל הציר הזה לכל אורכו איננו בטוח ושהוא מסוכן.
אוסיף עוד בדרך אגב שאני בטוח, כפי שארז כתב בזמנו בנוגע ל"ציר המוות" שבוטל בדרך פתח תקווה שבתל אביב (היכן שכיום עומדים מגדלי עזריאלי) ושגם שם עד ביטול הציר ושינוי כל הסדרי התנועה היו הרוגים רבים, ושהשיטה שהיתה שם היא השיטה המטומטמת שלפיה עשו את הציר בז'בוטינסקי בין גהה לפתח תקווה, כי אם לא היו מבצעים שם את השינויים היינו ממשיכים לשמוע ולקרוא על עשרות תאונות קטלניות עם מעורבות אוטובוסים. והמספרים שם היו דרך אגב גבוהים יותר. לא היה עובר שם שבוע בלי תאונה קטלנית.
בקיצור אני חושב שאתה פשוט לא מבין את הבעייה הקיימת בנתיב לתחבורה ציבורית בצורה הזאת, אבל הבעייה קיימת ועובדה שחכמים ממני וממך ובהם אנשי מקצוע קבעו זאת.
 
אולי יש בעיה, אבל למה לסגור?

דעתך מכובדת כמו דעתו של כל אדם אבל היא לא נכונה.
אינני יודע מה מקצועך ומה נסיונך בתחום במדובר, אני יכול להעיד על עצמי שאינני איש מקצוע אך לצערי נאלצתי לעבור בציר הזה בשנים האחרונות פעמים רבות, בין כנוסע באוטובוס ובין כהולך רגל, ואני מעיד על עצמי שגם אני למרות היותי מודע לבעייתיות שקיימת במקום הזה ולמרות שאני מחשיב את עצמי כאדם שנזהר שבעתיים, כן גם אני התבלבלתי שם וכמעט חציתי את הכביש באור אדום. ותהיה בטוח שאם הייתי חוצה באדום זה לא היה בכוונה תחילה. אז אתה יכול לקרוא לי מטומטם כפי שכתבת "רק בישראל סוגרים קטע כביש בגלל כמה מטומטמים שחוצים כביש בלי להסתכל." ואני אקבל באהבה את עובדת היותי מטומטם, אבל יחד עם זאת לא אוכל לקבל את ההגדרה "כמה מטומטמים" כי מדובר בעשרות אם לא במאות אנשים שעושים את הטעות הזאת מידי יום. וזה הרבה יותר מ"כמה".
אז זכותך לחשוב שאין שום דבר לא בטוח בציר הזה, אבל דעתך שגויה כי כבר קבעו אנשי מקצוע שכל הציר הזה לכל אורכו איננו בטוח ושהוא מסוכן.
אוסיף עוד בדרך אגב שאני בטוח, כפי שארז כתב בזמנו בנוגע ל"ציר המוות" שבוטל בדרך פתח תקווה שבתל אביב (היכן שכיום עומדים מגדלי עזריאלי) ושגם שם עד ביטול הציר ושינוי כל הסדרי התנועה היו הרוגים רבים, ושהשיטה שהיתה שם היא השיטה המטומטמת שלפיה עשו את הציר בז'בוטינסקי בין גהה לפתח תקווה, כי אם לא היו מבצעים שם את השינויים היינו ממשיכים לשמוע ולקרוא על עשרות תאונות קטלניות עם מעורבות אוטובוסים. והמספרים שם היו דרך אגב גבוהים יותר. לא היה עובר שם שבוע בלי תאונה קטלנית.
בקיצור אני חושב שאתה פשוט לא מבין את הבעייה הקיימת בנתיב לתחבורה ציבורית בצורה הזאת, אבל הבעייה קיימת ועובדה שחכמים ממני וממך ובהם אנשי מקצוע קבעו זאת.
אולי יש בעיה, אבל למה לסגור?
אין פתרון אחר שאינו סגירה? עובדה, בעולם יש נת"צים מרכזיים בלי שאנשים ימותו. אז מה ההבדל?
 

amit1270

New member
ההבדל הוא שבמקומות אחרים מחפשים פתרונות

אולי יש בעיה, אבל למה לסגור?
אין פתרון אחר שאינו סגירה? עובדה, בעולם יש נת"צים מרכזיים בלי שאנשים ימותו. אז מה ההבדל?
ההבדל הוא שבמקומות אחרים מחפשים פתרונות
ולא רק כסת"ח.
 

ארזS

New member
עד שאבי יענה ארשה לעצמי לענות בינתיים.

אולי יש בעיה, אבל למה לסגור?
אין פתרון אחר שאינו סגירה? עובדה, בעולם יש נת"צים מרכזיים בלי שאנשים ימותו. אז מה ההבדל?
עד שאבי יענה ארשה לעצמי לענות בינתיים.
שלא יסגרו.
שימצאו פתרון אחר.
אבל לא מצאו פתרון אחר אז סגרו.
למה למשל שלא יעשו משהו כפי שכתוב כאן: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=176969421
וכאן: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=176976464
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה