נחתם הסכם לפיתוח מסחרי של תחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
נחתם הסכם לפיתוח מסחרי של תחנות הרכבת

נחתם הסכם לפיתוח מסחרי של תחנות הרכבת
ר"י ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על הסכם שיאפשר את פיתוחן של כל תחנות הרכבת בארץ למרכזי מסחר ותעסוקה. טקס החתימה נערך הבוקר בתחנת מודיעין מרכז בהשתתפות, שרי האוצר השיכון והתחבורה, מנכ"ל ר"י ומנהל רשות המקרקעין. מצ"ב הודעה לעיתונות.
 

בועז ל

New member
קישור להורדת סרטון ומצגת הדמיות.

נחתם הסכם לפיתוח מסחרי של תחנות הרכבת
ר"י ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על הסכם שיאפשר את פיתוחן של כל תחנות הרכבת בארץ למרכזי מסחר ותעסוקה. טקס החתימה נערך הבוקר בתחנת מודיעין מרכז בהשתתפות, שרי האוצר השיכון והתחבורה, מנכ"ל ר"י ומנהל רשות המקרקעין. מצ"ב הודעה לעיתונות.
קישור להורדת סרטון ומצגת הדמיות.
כאן
 
לא הייתי מסכים להגדרה שלך כי במקום מתוכנן

במקרה של מלחה הרכבת תהיה רק קישוט..
לא הייתי מסכים להגדרה שלך כי במקום מתוכנן
מסוף משאות ענק ואם יהיה ביקוש הוא יוקם וייבנה ללא הפרעה לבנינים החדשים. קיימת תכנית "מלחה ב' " למסוף זה. תוכל לקבלה בארכיון הרכבת.
 

amit1270

New member
השאלה היא איך מסוף משאות אמור להשתלב

לא הייתי מסכים להגדרה שלך כי במקום מתוכנן
מסוף משאות ענק ואם יהיה ביקוש הוא יוקם וייבנה ללא הפרעה לבנינים החדשים. קיימת תכנית "מלחה ב' " למסוף זה. תוכל לקבלה בארכיון הרכבת.
השאלה היא איך מסוף משאות אמור להשתלב
עם בנייני משרדים ומסחר.
 
אין שום סתירה. משרדים ומסחר קיימים

השאלה היא איך מסוף משאות אמור להשתלב
עם בנייני משרדים ומסחר.
אין שום סתירה. משרדים ומסחר קיימים
בהמון מקומות בשילוב מסוף משאות, ראה למשל נמל אשדוד ! בסמוך לנמל קיימים שטחי מסחר ומשרדים עצומים הגובלים עם הנמל שם יש גם את ה"אוברסיז" עתיר המשאות והסחורות.
מסחר ומשרדים מסתדרים היטב עם כל מסוף משאות יהא גדול אשר יהא.
 

amit1270

New member
אבל מה היתרון למשתמשים?

אין שום סתירה. משרדים ומסחר קיימים
בהמון מקומות בשילוב מסוף משאות, ראה למשל נמל אשדוד ! בסמוך לנמל קיימים שטחי מסחר ומשרדים עצומים הגובלים עם הנמל שם יש גם את ה"אוברסיז" עתיר המשאות והסחורות.
מסחר ומשרדים מסתדרים היטב עם כל מסוף משאות יהא גדול אשר יהא.
אבל מה היתרון למשתמשים?
כל החוכמה בשילוב בין תחנות רכבת ומסחר ועסקים הוא הנגישות הגבוהה של תחנת הרכבת למשתמשים (עובדים ולקוחות). אזור תחנת מלחה הוא נגיש למדי בסך הכול, אבל לא בזכות הרכבת אלא בזכות הקרבה לקניון מלחה ולגט"י. לרכבת אין שם תפקיד ממשי.
 
משאות מביאים משרדים חדשים ! חוצמיזה

אבל מה היתרון למשתמשים?
כל החוכמה בשילוב בין תחנות רכבת ומסחר ועסקים הוא הנגישות הגבוהה של תחנת הרכבת למשתמשים (עובדים ולקוחות). אזור תחנת מלחה הוא נגיש למדי בסך הכול, אבל לא בזכות הרכבת אלא בזכות הקרבה לקניון מלחה ולגט"י. לרכבת אין שם תפקיד ממשי.
משאות מביאים משרדים חדשים ! חוצמיזה
תרחם על כביש 1 ועל כביש 443. בשנים הקרובות מספר המשאיות בכבישים אלה יגדל בעשרות אחוזים וכך כל היתרון שבנתיב השלישי החדש בכביש 1 יעלם. מלחה קרובה לתלפיות ולתלפיות מגיעות מדי יום מאות משאיות גדולות. בוא נפתח על מסוף המשאות במלחה דיון ענק ונמשיך אותו ברצף ימים רבים. אתה רק תדאג שהשרשור יקפוץ למעלה ויהיה בעמוד הראשון כל הזמן. לירושלים אין מסוף משא והמקום האפשרי היחיד הוא מלחה או השטח המיוער שמתחת ליפה-נוף. גם שם יש תכנון לחסל את היער.
 

amit1270

New member
אני מסכים איתך לגבי הצורך במסוף משאות

משאות מביאים משרדים חדשים ! חוצמיזה
תרחם על כביש 1 ועל כביש 443. בשנים הקרובות מספר המשאיות בכבישים אלה יגדל בעשרות אחוזים וכך כל היתרון שבנתיב השלישי החדש בכביש 1 יעלם. מלחה קרובה לתלפיות ולתלפיות מגיעות מדי יום מאות משאיות גדולות. בוא נפתח על מסוף המשאות במלחה דיון ענק ונמשיך אותו ברצף ימים רבים. אתה רק תדאג שהשרשור יקפוץ למעלה ויהיה בעמוד הראשון כל הזמן. לירושלים אין מסוף משא והמקום האפשרי היחיד הוא מלחה או השטח המיוער שמתחת ליפה-נוף. גם שם יש תכנון לחסל את היער.
אני מסכים איתך לגבי הצורך במסוף משאות
לגבי משרדים - אין לתחנת מלחה יתרון מיוחד על מקומות נגישים אחרים. סביר שמעל 90% מהעובדים שם לא ישתמשו ברכבת.
 
הרגת אותי :- D

אני מסכים איתך לגבי הצורך במסוף משאות
לגבי משרדים - אין לתחנת מלחה יתרון מיוחד על מקומות נגישים אחרים. סביר שמעל 90% מהעובדים שם לא ישתמשו ברכבת.
הרגת אותי :- D
הרכבת מיועדת למשאות ולא ליושבי המשרדים. ברור שמרביתם לא ישתמשו בה אלא אם בא להם לנסוע בקונטיינר סגור. מסוף המשאות יביא מאות מקומות עבודה חדשים לירושלים ויביא עובדים רבים חדשים למשרדים. (עובדים ירושלמיים ברובם).
לאחרונה אני שומע קולות חדשים הדנים על חיבור הכרחי בין מלחה לבניני האומה בקו רכבת ישיר דרך שדרות בגין. לא שיש שם מקום למסילה אחרי השינויים שהשדרות האלה עוברים כיום אבל ניחא...
 

Rubim88

New member
מתישהו בעתיד תהיה שם בכל מקרה תחנה תפעולית

השאלה היא איך מסוף משאות אמור להשתלב
עם בנייני משרדים ומסחר.
מתישהו בעתיד תהיה שם בכל מקרה תחנה תפעולית
לאחר שיחברו את בין האומה למלחה, בכל אופן היא לא חייבת להיות צמודה לתחנת הנוסעים. היא יכולה אולי לשמש בנוסף כמסוף לרכבות משא(לא שתהיה שם הרבה תנועה, המסילות לי-ם בנוסף לקשיים ה"רגילים" של הרכבת מול הובלה במשאיות בשאר הארץ גם מגבילות את משקל הרכבות בגלל שיפועים/עיקולים חדים/גם וגם)
 

Nir5364

New member
האם חשבו על זה כשבחרו את המיקום של

נחתם הסכם לפיתוח מסחרי של תחנות הרכבת
ר"י ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על הסכם שיאפשר את פיתוחן של כל תחנות הרכבת בארץ למרכזי מסחר ותעסוקה. טקס החתימה נערך הבוקר בתחנת מודיעין מרכז בהשתתפות, שרי האוצר השיכון והתחבורה, מנכ"ל ר"י ומנהל רשות המקרקעין. מצ"ב הודעה לעיתונות.
האם חשבו על זה כשבחרו את המיקום של
תחנת אחיהוד באחיהוד ולא באיזור התעשיייה סאיקלון...?
 

בועז ל

New member
סביר להניח שסדר הבחירה הוא הפוך במקרה

האם חשבו על זה כשבחרו את המיקום של
תחנת אחיהוד באחיהוד ולא באיזור התעשיייה סאיקלון...?
סביר להניח שסדר הבחירה הוא הפוך במקרה
של תחנת אחיהוד, ואגב, תחנת אחיהוד אינה לבד. ישנן לא מעט תחנות בארץ שכבר צמודות לקניונים ומרכזי מסחר כך שלהערכתי הודעת הרכבת שכוללת בתוכה את "כל תחנות הרכבת בארץ" אינה אפקטיבית ביחס לתחנות רבות.
 

Nir5364

New member
אמממ

סביר להניח שסדר הבחירה הוא הפוך במקרה
של תחנת אחיהוד, ואגב, תחנת אחיהוד אינה לבד. ישנן לא מעט תחנות בארץ שכבר צמודות לקניונים ומרכזי מסחר כך שלהערכתי הודעת הרכבת שכוללת בתוכה את "כל תחנות הרכבת בארץ" אינה אפקטיבית ביחס לתחנות רבות.
אמממ
התכוונתי, מדוע מיקמו את התחנה באחיהוד ולא כמה מאות מטרים משם באיזור התעשיה סאיקלון...? מבחינת אלה המגיעים לתחנה בתחבורה ציבורית או רכב לא יהיה הבדל, מספר התושבים באחיהוד עצמה זניח... ואילו הייתרון במיקום התחנה באיזור התעשיה גדול הרבה יותר על פני מיקומה באחיהוד.
 

Rubim88

New member
גם אם התחנה הייתה בצמוד לאזור התעשייה

אמממ
התכוונתי, מדוע מיקמו את התחנה באחיהוד ולא כמה מאות מטרים משם באיזור התעשיה סאיקלון...? מבחינת אלה המגיעים לתחנה בתחבורה ציבורית או רכב לא יהיה הבדל, מספר התושבים באחיהוד עצמה זניח... ואילו הייתרון במיקום התחנה באיזור התעשיה גדול הרבה יותר על פני מיקומה באחיהוד.
גם אם התחנה הייתה בצמוד לאזור התעשייה
היא לא הייתה בדיוק נגישה אליו, הפארק נמצא על גבעה והוא צר וארוך.כדי להנגיש את הפארק בכל מקרה צריך קו אוטובוס מתואם עם הרכבת ולכן דווקא המיקום שבחרו בצומת 70/85 הוא עדיף(כמה מאות מטרים זה לא מה שמשנה לקו אוטובוס).
 

Nir5364

New member
אתה מניח שהפארק ישאר בגודלו הנוכחי

גם אם התחנה הייתה בצמוד לאזור התעשייה
היא לא הייתה בדיוק נגישה אליו, הפארק נמצא על גבעה והוא צר וארוך.כדי להנגיש את הפארק בכל מקרה צריך קו אוטובוס מתואם עם הרכבת ולכן דווקא המיקום שבחרו בצומת 70/85 הוא עדיף(כמה מאות מטרים זה לא מה שמשנה לקו אוטובוס).
אתה מניח שהפארק ישאר בגודלו הנוכחי
וזו הנחה שגויה.
 

Rubim88

New member
קל וחומר כשהפארק יוגדל

אתה מניח שהפארק ישאר בגודלו הנוכחי
וזו הנחה שגויה.
קל וחומר כשהפארק יוגדל
זה רק מגדיל את אחוזי השטח הלא נגיש, ואם אתה רוצה לראות את זה ויזואלית תחפש תוכנית הרחבה ג/ 19428.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה