מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member


אחת הבעיות היא העובדה שאין רכבות יום מב. שבע
לנתב"ג. מצב זה גורם ל:

1. חוסר מודעות כללי או הפנמה של העובדה שקיימת רכבת כזו בשעות הלילה.

2. הרבה פעמים קורה שהטיסה הלוך היא בשעה שונה מהטיסה חזור ולכן בגלל שאין רכבות לנתב"ג מחוץ לשעות הלילה הנוסעים צריכים לארגן דרך הגעה אחרת מ- או אל השדה בכיוון אחד ולכן אם כבר אז הם מארגנים את אותה דרך חליפית לשני הכיוונים בלי להשתמש בשירותי הרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
וכשהרכבות עצרו בנתב"ג גם במהלך היום?

אחת הבעיות היא העובדה שאין רכבות יום מב. שבע
לנתב"ג. מצב זה גורם ל:

1. חוסר מודעות כללי או הפנמה של העובדה שקיימת רכבת כזו בשעות הלילה.

2. הרבה פעמים קורה שהטיסה הלוך היא בשעה שונה מהטיסה חזור ולכן בגלל שאין רכבות לנתב"ג מחוץ לשעות הלילה הנוסעים צריכים לארגן דרך הגעה אחרת מ- או אל השדה בכיוון אחד ולכן אם כבר אז הם מארגנים את אותה דרך חליפית לשני הכיוונים בלי להשתמש בשירותי הרכבת.
וכשהרכבות עצרו בנתב"ג גם במהלך היום?
בקושי היו עולים ויורדים שם, מה שהוביל לביטול המעבר דרך נתב"ג.

אז למה שזה ישתנה עכשיו?

לטעמי, סה"כ נתב"ג לא כזה רחוק מלוד, קרית גת, להבים או באר שבע. רבים מסתדרים על מישהו שמקפיץ אותם ומחזיר אותם. מה גם שהפקטור של זמן הנסיעה גם משחק כאן תפקיד. בעוד מבאר שבע או כל יישוב דרומי בעצם לנתב"ג אין בעיות של פקקים בעצם אף פעם, מהמרכז ומהצפון לא כך המצב. בנוסף נסיעה מהצפון לנתב"ג לוקחת זמן רב גם ברכב פרטי ויש אנשים שמעדיפים להימנע מהתענוג הזה.

דר"א, קו 354 של מטרופולין הוא בדיחה לא מוצלחת אפילו.
 

luckydude

Active member
מצד שני...

וכשהרכבות עצרו בנתב"ג גם במהלך היום?
בקושי היו עולים ויורדים שם, מה שהוביל לביטול המעבר דרך נתב"ג.

אז למה שזה ישתנה עכשיו?

לטעמי, סה"כ נתב"ג לא כזה רחוק מלוד, קרית גת, להבים או באר שבע. רבים מסתדרים על מישהו שמקפיץ אותם ומחזיר אותם. מה גם שהפקטור של זמן הנסיעה גם משחק כאן תפקיד. בעוד מבאר שבע או כל יישוב דרומי בעצם לנתב"ג אין בעיות של פקקים בעצם אף פעם, מהמרכז ומהצפון לא כך המצב. בנוסף נסיעה מהצפון לנתב"ג לוקחת זמן רב גם ברכב פרטי ויש אנשים שמעדיפים להימנע מהתענוג הזה.

דר"א, קו 354 של מטרופולין הוא בדיחה לא מוצלחת אפילו.
מצד שני...
ב2007 עברו בנתב"ג 10 מיליון נוסעים. הצפי ל2014 הוא כ15 מיליון נוסעים כך השביקוש יותר גבוה היום.

זמן הנסיעה היום יותר קצר תודת לשדרוג.

אם אני זוכר נכון אז בזמנו כל הרכבות עברו דרך נתב"ג. היום אם זה היה קורה אז סביר שהמהירות לא היו עוברות שם אלא רק המאספות וזה טוב מהבחינה הזו שהעצירה בנתב"ג לא תשפיע על אלו שיבחרו להגיע לת"א ברכבת המהירה.

עם זאת אני מסכים עם האבחנה הכללית שההגעה לנתב"ג מכיוון צפון יותר בעייתית מבחינת פקקים מאשר מהדרום. מצד שני, גם מדרום יכולים להיות פקקים אבל מה שטוב ברכבת זה שעכשיו שהקו כפול יש יותר ביטחון שהרכבת תגיע לנתב"ג בזמן ותוך כדי עקיפת אי אילו פקקים פוטנציאלים בדרך וזה חשוב למי שטס כי הדבר הכי חשוב בשבילו זה לא להחמיץ להגיע לטיסה בזמן.

במילים אחרות, המצב היום לאו דווקא דומה למה שהיה לפני 7 שנים ובהחלט יכול להיות לזה השפעה חיובית על שירות מחודש מהדרום לנתב"ג במשך היום.
 

olli3

New member
מנהל
הפיקציה הזאת על זמן הנסיעה שהתקצר...

מצד שני...
ב2007 עברו בנתב"ג 10 מיליון נוסעים. הצפי ל2014 הוא כ15 מיליון נוסעים כך השביקוש יותר גבוה היום.

זמן הנסיעה היום יותר קצר תודת לשדרוג.

אם אני זוכר נכון אז בזמנו כל הרכבות עברו דרך נתב"ג. היום אם זה היה קורה אז סביר שהמהירות לא היו עוברות שם אלא רק המאספות וזה טוב מהבחינה הזו שהעצירה בנתב"ג לא תשפיע על אלו שיבחרו להגיע לת"א ברכבת המהירה.

עם זאת אני מסכים עם האבחנה הכללית שההגעה לנתב"ג מכיוון צפון יותר בעייתית מבחינת פקקים מאשר מהדרום. מצד שני, גם מדרום יכולים להיות פקקים אבל מה שטוב ברכבת זה שעכשיו שהקו כפול יש יותר ביטחון שהרכבת תגיע לנתב"ג בזמן ותוך כדי עקיפת אי אילו פקקים פוטנציאלים בדרך וזה חשוב למי שטס כי הדבר הכי חשוב בשבילו זה לא להחמיץ להגיע לטיסה בזמן.

במילים אחרות, המצב היום לאו דווקא דומה למה שהיה לפני 7 שנים ובהחלט יכול להיות לזה השפעה חיובית על שירות מחודש מהדרום לנתב"ג במשך היום.
הפיקציה הזאת על זמן הנסיעה שהתקצר...
לפני תאונות הרכבת עם מכוניות, פרות ושאר ירקות, הרכבות טסו על 150 קמ"ש בקטעים נרחבים. גם לא הייתה תחנת להבים-רהט שהוסיפה עצירה.

אז ב2006 כשהייתי נוסע/חוזר מהטירונות, הנסיעה מבאר שבע האונ' לת"א ההגנה הייתה אורכת שעה ו4 דקות אם זכרוני אינו מטעה אותי.

טכנית, אם הרכבות תסענה במהירות גבוהה יותר (משום מה רק בקטע שמקביל לכביש 1 הן נוסעות על 140-150), אפשר לעשות רכבת מהירה יותר בין באר שבע לת"א ועל זה דובר אז בתקופה ההיא שהחזרת אותי אליה עכשיו.

מדרום, צריכה להתרחש תאונה רצינית כדי שיהיו פקקים וגם אז אפשר לעשות עיקוף.

שמע, זה שאין שירות ישיר לנתב"ג אך יש שירות שמצריך החלפה בת"א - לא באמת גורע מהקו הזה. וזה לא שאנשים מהדרום לא יודעים שיש תחנת רכבת בנתב"ג. גם אלו שאיי פעם רצו לבדוק מתי יש להם רכבת לת"א או לחיפה, כשבחרו תחנה במערכת המידע של הרכבת, נתב"ג היה אחד מהיעדים שהם ראו ברשימה.

יודעים שיש רכבות, אבל יש רבים שמסתדרים על טרמפ איכשהו או שמשאירים את הרכב בחניון כמו ירושלמים רבים. הרכבת לא נתפסת כאטרקטיבית כל כך, במיוחד אם אתה לא נוסע לבד. כמו כן מחיר הנסיעה לת"א ולנתב"ג ברכבת הוא זהה, 30 ש"ח מבאר שבע ליעדים אלו. משפחה שנוסעת לחופשה בת כמה ימים, תשלם רק 100 ש"ח הלוך ושוב על דלק וברכבת ההוצאה ל4 נפשות תגיע ל216 ש"ח. אני לא יודע כמה עולה חניה ליום בנתב"ג, אבל אני חושב שזה מתקזז.

זה כמו שמשפחה נוסעת ברכב פרטי לאילת ולא באוטובוס. גם כי עלות הנסיעה למשפחה באוטובוס תהיה כבר כמו נסיעה ברכב פרטי וגם כי נכנס השיקול של ניידות בתוך אילת שגורם לרבים לקחת את הרכב איתם.

מי שנוסע מהצפון לנתב"ג ישלם גם על לא מעט קטעים בכביש 6 במידה ויבחר לנסוע דרכו או יסע דרך כביש החוף ויאכל פקקים בשעות מסוימות. מה גם שגם בכביש 6 פקוק בשעות מסויימות בקטעים הצפוניים בשני הכיוונים. מי שיסע מהדרום או שיבחר לנסוע דרך כביש 6 או שיעשה עיקופון שמאריך את הנסיעה ב10 דקות כדי לא לשלם על כביש 6 והרבה עושים את זה (או דרך לטרון או דרך צומת נחשון אל מחלף נשרים והתחברות ל40 צפונה עד לנתב"ג). גם מי שיסע דרך כביש 4 המשודרג, לא יקבל פקקים.

מה גם שלא נראה לי שמישהו שעובד בקרית שדה התעופה וגר בבאר שבע או איפשהו בדרום, יוותר על הליסינג שלו. אם במרכז מוותרים על הליסינג כי זה כבר קשה כלכלית ועוברים לתחבורה ציבורית וזה בהחלט קורה. בדרום, זה לא משחק פקטור רציני העניין הזה. מה שכן, כשהרכבת מנצחת את הרכב הפרטי אל מול פקקים או אגרת גודש כפי שיש בנתיב המהיר לת"א - אז הרכבת צוברת תאוצה.

כל עוד הדרך לנתב"ג לא תהיה עמוסת טלאים ויסורים, אני לא רואה את עם ישראל השוכן ביישובים הדרומיים, עולה לרכבת בכמויות, גם לא בשעות היום.

בכלל, כשאני עולה ברכבת מרכז, אני מזהה כ-10-20 נוסעים שעלו איתי בת"א וגם יורדים איתי בבאר שבע (נכון לתקופה שרכבות הלילה היו עוצרות רק בבאר שבע מרכז). עכשיו כשאני יורד בתחנת האונ', מן הסתם שאני רואה פחות כי הם מתפצלים בין התחנות.

בתחנת נתב"ג בשעות הלילה, רואים כמה בודדים שעולים על הרכבת דרומה.

אין לי מושג מה קורה בכיוון ההפוך, מבאר שבע לנתב"ג>ת"א>צפונה בשעות הלילה.
 

luckydude

Active member
אוקיי, אז ככה...

הפיקציה הזאת על זמן הנסיעה שהתקצר...
לפני תאונות הרכבת עם מכוניות, פרות ושאר ירקות, הרכבות טסו על 150 קמ"ש בקטעים נרחבים. גם לא הייתה תחנת להבים-רהט שהוסיפה עצירה.

אז ב2006 כשהייתי נוסע/חוזר מהטירונות, הנסיעה מבאר שבע האונ' לת"א ההגנה הייתה אורכת שעה ו4 דקות אם זכרוני אינו מטעה אותי.

טכנית, אם הרכבות תסענה במהירות גבוהה יותר (משום מה רק בקטע שמקביל לכביש 1 הן נוסעות על 140-150), אפשר לעשות רכבת מהירה יותר בין באר שבע לת"א ועל זה דובר אז בתקופה ההיא שהחזרת אותי אליה עכשיו.

מדרום, צריכה להתרחש תאונה רצינית כדי שיהיו פקקים וגם אז אפשר לעשות עיקוף.

שמע, זה שאין שירות ישיר לנתב"ג אך יש שירות שמצריך החלפה בת"א - לא באמת גורע מהקו הזה. וזה לא שאנשים מהדרום לא יודעים שיש תחנת רכבת בנתב"ג. גם אלו שאיי פעם רצו לבדוק מתי יש להם רכבת לת"א או לחיפה, כשבחרו תחנה במערכת המידע של הרכבת, נתב"ג היה אחד מהיעדים שהם ראו ברשימה.

יודעים שיש רכבות, אבל יש רבים שמסתדרים על טרמפ איכשהו או שמשאירים את הרכב בחניון כמו ירושלמים רבים. הרכבת לא נתפסת כאטרקטיבית כל כך, במיוחד אם אתה לא נוסע לבד. כמו כן מחיר הנסיעה לת"א ולנתב"ג ברכבת הוא זהה, 30 ש"ח מבאר שבע ליעדים אלו. משפחה שנוסעת לחופשה בת כמה ימים, תשלם רק 100 ש"ח הלוך ושוב על דלק וברכבת ההוצאה ל4 נפשות תגיע ל216 ש"ח. אני לא יודע כמה עולה חניה ליום בנתב"ג, אבל אני חושב שזה מתקזז.

זה כמו שמשפחה נוסעת ברכב פרטי לאילת ולא באוטובוס. גם כי עלות הנסיעה למשפחה באוטובוס תהיה כבר כמו נסיעה ברכב פרטי וגם כי נכנס השיקול של ניידות בתוך אילת שגורם לרבים לקחת את הרכב איתם.

מי שנוסע מהצפון לנתב"ג ישלם גם על לא מעט קטעים בכביש 6 במידה ויבחר לנסוע דרכו או יסע דרך כביש החוף ויאכל פקקים בשעות מסוימות. מה גם שגם בכביש 6 פקוק בשעות מסויימות בקטעים הצפוניים בשני הכיוונים. מי שיסע מהדרום או שיבחר לנסוע דרך כביש 6 או שיעשה עיקופון שמאריך את הנסיעה ב10 דקות כדי לא לשלם על כביש 6 והרבה עושים את זה (או דרך לטרון או דרך צומת נחשון אל מחלף נשרים והתחברות ל40 צפונה עד לנתב"ג). גם מי שיסע דרך כביש 4 המשודרג, לא יקבל פקקים.

מה גם שלא נראה לי שמישהו שעובד בקרית שדה התעופה וגר בבאר שבע או איפשהו בדרום, יוותר על הליסינג שלו. אם במרכז מוותרים על הליסינג כי זה כבר קשה כלכלית ועוברים לתחבורה ציבורית וזה בהחלט קורה. בדרום, זה לא משחק פקטור רציני העניין הזה. מה שכן, כשהרכבת מנצחת את הרכב הפרטי אל מול פקקים או אגרת גודש כפי שיש בנתיב המהיר לת"א - אז הרכבת צוברת תאוצה.

כל עוד הדרך לנתב"ג לא תהיה עמוסת טלאים ויסורים, אני לא רואה את עם ישראל השוכן ביישובים הדרומיים, עולה לרכבת בכמויות, גם לא בשעות היום.

בכלל, כשאני עולה ברכבת מרכז, אני מזהה כ-10-20 נוסעים שעלו איתי בת"א וגם יורדים איתי בבאר שבע (נכון לתקופה שרכבות הלילה היו עוצרות רק בבאר שבע מרכז). עכשיו כשאני יורד בתחנת האונ', מן הסתם שאני רואה פחות כי הם מתפצלים בין התחנות.

בתחנת נתב"ג בשעות הלילה, רואים כמה בודדים שעולים על הרכבת דרומה.

אין לי מושג מה קורה בכיוון ההפוך, מבאר שבע לנתב"ג>ת"א>צפונה בשעות הלילה.
אוקיי, אז ככה...
בעניין הריפודים (נושא ישן, מוכר וכאוב כאן בפורום) אני מסכים איתך 1001%. התנהלות הרכבת בעניין הזה זה פשוט גועל נפש. פעם, כשחלקים נרחבים מהרשת היו בעלי מסילה יחידה, ריפודים היו הכרחיים כי כשרכבת מאחרת נכנסה לקטע מסילה בודדת היא גרמה לתגובת שרשרת שדפקה את התזמון של כל שאר הרכבות ברשת ואם לא היו ריפודים היה נוצר כאוס במערכת. היום כמובן המצב שונה בתכלית כי כל הקטעים החשובים ברשת הם בעלי מסילות כפולות, מה שפותר את רוב הבעייה הזו אבל ברכבת עדיין תקועים במנהרת הזמן ומתנהלים כאילו לא הושקעו מיליארדים ולא הושבתו קווים בשנים האחרונות. זה פשוט בושה ואני מבין לגמרי את התסכול של הנוסעים שחווים את העצירות הארוכות בתחנות סתם כי לפי מה שנראה שבאגף שמטפל בזה ברכבת עדיין לא נפל האסימון בעניין.

בקשר לרכבות מהדרום לנתב"ג... אני עדיין חושב שכדאי לנסות להפעיל את זה במשך היום לאלו שרוצים תחבורה ציבורית שיש לה יותר ביטחון מבחינת זמן הגעה ליעד מאלטרנטיבות אחרות. אולי הפתרון הכי אופטימלי הוא שאטל רכבתי מלוד, מה שייתן מענה כמעט לכל הקווים מהדרום. בעניין הזה אפילו העליתי בפורום לפני שנים הצעה מקורית לבניית רציף שלישי בתחנת נתב"ג עבור שאטל כזה שניתנת לביצוע בעלות קטנה לדעתי (לוד בתרשים היא לכיוון שמאל ות"א לכיוון ימין).
 

olli3

New member
מנהל
כן, זה רעיון מעולה וזה מה שצריך שיהיה.

אוקיי, אז ככה...
בעניין הריפודים (נושא ישן, מוכר וכאוב כאן בפורום) אני מסכים איתך 1001%. התנהלות הרכבת בעניין הזה זה פשוט גועל נפש. פעם, כשחלקים נרחבים מהרשת היו בעלי מסילה יחידה, ריפודים היו הכרחיים כי כשרכבת מאחרת נכנסה לקטע מסילה בודדת היא גרמה לתגובת שרשרת שדפקה את התזמון של כל שאר הרכבות ברשת ואם לא היו ריפודים היה נוצר כאוס במערכת. היום כמובן המצב שונה בתכלית כי כל הקטעים החשובים ברשת הם בעלי מסילות כפולות, מה שפותר את רוב הבעייה הזו אבל ברכבת עדיין תקועים במנהרת הזמן ומתנהלים כאילו לא הושקעו מיליארדים ולא הושבתו קווים בשנים האחרונות. זה פשוט בושה ואני מבין לגמרי את התסכול של הנוסעים שחווים את העצירות הארוכות בתחנות סתם כי לפי מה שנראה שבאגף שמטפל בזה ברכבת עדיין לא נפל האסימון בעניין.

בקשר לרכבות מהדרום לנתב"ג... אני עדיין חושב שכדאי לנסות להפעיל את זה במשך היום לאלו שרוצים תחבורה ציבורית שיש לה יותר ביטחון מבחינת זמן הגעה ליעד מאלטרנטיבות אחרות. אולי הפתרון הכי אופטימלי הוא שאטל רכבתי מלוד, מה שייתן מענה כמעט לכל הקווים מהדרום. בעניין הזה אפילו העליתי בפורום לפני שנים הצעה מקורית לבניית רציף שלישי בתחנת נתב"ג עבור שאטל כזה שניתנת לביצוע בעלות קטנה לדעתי (לוד בתרשים היא לכיוון שמאל ות"א לכיוון ימין).
כן, זה רעיון מעולה וזה מה שצריך שיהיה.
השאלה היא עד כמה זה יסתדר עם לוח הזמנים הכולל של רכבת ישראל.
 
סיבה לנסוע ברכבת היא הסיכוי לפקקים\תאונה

וכשהרכבות עצרו בנתב"ג גם במהלך היום?
בקושי היו עולים ויורדים שם, מה שהוביל לביטול המעבר דרך נתב"ג.

אז למה שזה ישתנה עכשיו?

לטעמי, סה"כ נתב"ג לא כזה רחוק מלוד, קרית גת, להבים או באר שבע. רבים מסתדרים על מישהו שמקפיץ אותם ומחזיר אותם. מה גם שהפקטור של זמן הנסיעה גם משחק כאן תפקיד. בעוד מבאר שבע או כל יישוב דרומי בעצם לנתב"ג אין בעיות של פקקים בעצם אף פעם, מהמרכז ומהצפון לא כך המצב. בנוסף נסיעה מהצפון לנתב"ג לוקחת זמן רב גם ברכב פרטי ויש אנשים שמעדיפים להימנע מהתענוג הזה.

דר"א, קו 354 של מטרופולין הוא בדיחה לא מוצלחת אפילו.
סיבה לנסוע ברכבת היא הסיכוי לפקקים\תאונה
כדי לא לפספס את הטיסה גם אם הסיכוי קלוש.
 

olli3

New member
מנהל
אם יש תאונה ב6, אתה תסע דרך 40

סיבה לנסוע ברכבת היא הסיכוי לפקקים\תאונה
כדי לא לפספס את הטיסה גם אם הסיכוי קלוש.
אם יש תאונה ב6, אתה תסע דרך 40
אם יש תאונה ב40, אתה תסע דרך 6. אם יש תאונה ב40 בקטע שבין באר שבע לבית קמה, אתה תיסע או דרך שוקת או דרך משמר הנגב. אם בא לך, תוכל לסוע דרך יד מרדכי. האופציות רבות ומגוונות לתושבי הדרום כך שגם במהלך היום כשיש תאונות או פקקים, עוקפים אותם דיי בקלות. צריך לבדוק את נתוני מכירות הכרטיסים מהתחנות הדרומיות לתחנות נתב"ג על פי ממוצע יומי ולראות כמה בעצם משתמשים ברכבת על מנת להגיע לנתב"ג. כמו כן, כפי שאמרתי, גם מת"א אין הרבה אנשים שעולים על רכבות הלילה עם מזוודות כאשר אין בכלל הרבה אנשים שממתינים ברציף לרכבת לנתב"ג. כך שאני שב ומציין שמרחק הנסיעה הארוך מהצפון, הופך להיות אטרקטיבי יותר.
 

נוסע23

New member
אין צורך ברכבות יום לנתב"ג מבאר שבע

אחת הבעיות היא העובדה שאין רכבות יום מב. שבע
לנתב"ג. מצב זה גורם ל:

1. חוסר מודעות כללי או הפנמה של העובדה שקיימת רכבת כזו בשעות הלילה.

2. הרבה פעמים קורה שהטיסה הלוך היא בשעה שונה מהטיסה חזור ולכן בגלל שאין רכבות לנתב"ג מחוץ לשעות הלילה הנוסעים צריכים לארגן דרך הגעה אחרת מ- או אל השדה בכיוון אחד ולכן אם כבר אז הם מארגנים את אותה דרך חליפית לשני הכיוונים בלי להשתמש בשירותי הרכבת.
אין צורך ברכבות יום לנתב"ג מבאר שבע
כפי שמסביר הגולש olli3, זה מאריך את זמן הנסיעה.

הגישה שאומרת שצריך לעכב באופן משמעותי את הרוב הגדול של הנוסעים בשביל מיעוט היא לא נכונה, וגורמת לרכבת להיות פחות יעילה ופחות אטרקטיבית.
זמן נסיעה של למעלה משעה ברכבת בין באר שבע לתל אביב הוא מוגזם ולא סביר.

לדעתי הפתרון הנכון יותר לקישור בין באר שבע לנתב"ג הוא החלפה בתחנת לוד, למשל באמצעות שאטל. עדיף שהשאטל יהיה רכבת, אבל אם זה מסובך אז זה יכול להיות גם אוטובוס ייעודי שיהיה מתואם עם זמני ההגעה של הרכבת.
 

עוזי ק

New member
לדעתי צריך לתת זמן הסתגלות ארוך יותר

התייחסות לרכבות לילה
בר"י שוררת אכזבה קשה מכמות הנוסעים ברכבות הלילה מב"ש לנתב"ג. שוחחתי בעניין זה עם בכיר ברכבת שנקב ב-15-20 נוסעים בממוצע לרכבת לילה, בעוד שהציפייה הייתה למספר גבוה בהרבה.
"עליך להבין", טען הבכיר, "שההפסד הכלכלי שגורמת תחנת דימונה, שאותה 'אוהבים' להזכיר בהקשר של חוסר כדאיות כלכלית, מתגמד לעומת ההפסד שנגרם עקב הפעלתן של רכבות הלילה". מדובר בתשלום משכורות לפקחים, נהגים, מאבטחים, הוצאות תאורה שמופעלת בתחנות, דלק (קו ארוך!) ועוד. "מהו שווי ההפסד?", ניסיתי לברר, "כמה מאות אלפי ₪ בחודש?". הרבה יותר, פסק האיש, והוסיף כי בניגוד לדברים שנכתבו כאן, "הפעלת רכבות הלילה אינה ממומנת ע"י רשות שדות התעופה". הרשות משתתפת בהוצאות התחזוקה של תחנת נתב"ג בלבד, פסק האיש שמתפקידו לדעת זאת.

כעת נחזור למנכ"ל הרכבת, שע"פ מה שהספקנו ללמוד ממנו האיש דוגל בניהול מבוסס פרמטרים כלכליים של הארגון, אף שהצהיר באוזנינו כי ישנן פעילויות מסוימות שבהן לא תמיד חובה להפעיל את השיקול הכלכלי. למיטב הערכתי, וזאת הערכה אישית בלבד, רכבות הלילה מב"ש גורמות למנכ"ל התחבטות קשה גם ביחס להמשך הפעלתן של הרכבות מבאר שבע ובוודאי-ובוודאי ביחס להפעלתן של רכבות לילה חדשות מנתב"ג.
לדעתי צריך לתת זמן הסתגלות ארוך יותר
מאז פתיחת השרות מתחנת להבים, אני משתמש בו סדיר.

אז נכון שאני מגיע לתחנה ב 2 בלילה השומרים מדקלמים גששית "הנה בנאדם". לרוב מספרים על תנועה ערה של 2-3 נוסעים בלילה. אז ברור לי ש 2-3 שלושה נוסעים ממש לא מצדיק, אבל יותר ויותר אנשים יגלו את הנוחיות ויעברו לרכבת.

גלבי הטיעונים על משך הנסיעה, עצירות וכו, הרי שזה ממש לא מעניין במקרה זה. זו לא נסיעה יממית שבה סופרים כל זקה ומכפילים במספר ימי העבודה בשנה. זו נסיעה של פעם ב, שמימלא מתקיימת פעם בשעה וצריך להמתין לה לפני\אחרי.

לדעתי אין גם טעם להעביר את רכבות היום דרך נתב"ג. הנסיעה להגנה לצורך החלפה לוקחת כ 10 דקות, ושוב זה פעם ב. העברת הרכבות הסדירות דרך נתב"ג מוסיפה לאלפי נוסעים את אותן 10 דקות- רבע שעה, בשביל להקל על 10 נוסעים לנתב"ג ביום.
 

olli3

New member
מנהל
מדוע זה לא מעניין? בן אדם רוצה להגיע הביתה

לדעתי צריך לתת זמן הסתגלות ארוך יותר
מאז פתיחת השרות מתחנת להבים, אני משתמש בו סדיר.

אז נכון שאני מגיע לתחנה ב 2 בלילה השומרים מדקלמים גששית "הנה בנאדם". לרוב מספרים על תנועה ערה של 2-3 נוסעים בלילה. אז ברור לי ש 2-3 שלושה נוסעים ממש לא מצדיק, אבל יותר ויותר אנשים יגלו את הנוחיות ויעברו לרכבת.

גלבי הטיעונים על משך הנסיעה, עצירות וכו, הרי שזה ממש לא מעניין במקרה זה. זו לא נסיעה יממית שבה סופרים כל זקה ומכפילים במספר ימי העבודה בשנה. זו נסיעה של פעם ב, שמימלא מתקיימת פעם בשעה וצריך להמתין לה לפני\אחרי.

לדעתי אין גם טעם להעביר את רכבות היום דרך נתב"ג. הנסיעה להגנה לצורך החלפה לוקחת כ 10 דקות, ושוב זה פעם ב. העברת הרכבות הסדירות דרך נתב"ג מוסיפה לאלפי נוסעים את אותן 10 דקות- רבע שעה, בשביל להקל על 10 נוסעים לנתב"ג ביום.
מדוע זה לא מעניין? בן אדם רוצה להגיע הביתה
בן אדם עייף... יש לו לקום מוקדם מחר בבוקר וזמן השינה שלו מתקצר כתלות בתחנת העליה שלו. נסיעה מהרצליה לבאר שבע כבר לוקחת שעה וחצי, נסיעה מחיפה לבאר שבע כבר לוקחת שעתיים וחצי וכן גם נסיעה מת"א לבאר שבע שלוקחת שעה ו20 - לא כיף, במיוחד כשיש טרמפים שגם זולים יותר וגם מביאים אותך תוך 50 דקות לבאר שבע.

אם אני מגיע לרכבת מרכז עם אחד מהקווים האחרונים מפתח תקווה כדי לעלות על הרכבת של 00:41 ואני מגיע לבאר שבע רק ב2 ואז עוד הולך 25 דקות ברגל הביתה - אז כן, מתיש ולא כיף. ולא אני לא בא להתפנק, אני מסביר למה זה לא נתפס אטרקטיבי על ידי נוסעים אחרים, אני ההיפך, מברך על השירות. אבל אם אני צריך לצאת מפתח תקווה קצת לפני חצות (כשאין קווי לילה) כדי להספיק את 51 האחרון לרכבת או 66 האחרון עם החלפה ל68 האחרון בז'בוטינסקי איפשהו ואז אני ממתין עוד זמן לרכבת שגם איטית יותר מהרכבת היומית בדרכה לבאר שבע...

אז אם אני משתמש ברכבות האלו, אבל מצד שני יש בעיקר סטודנטים שיכולים לקחת טרמפ במקרים רבים, גם שלא מת"א, אלא מערי גוש דן והשרון. כשכל זה מתייחס גם לשעות הקטנות יותר בלילה וגם סביב חצות כשאין בעצם רכבת או אוטובוס בטווח הקרוב מלבד 369 ב23:45 ורכבת ב00:41. לכל המשוואה הזאת נכנס העניין שהטרמפ גם יותר מהיר וגך חוסך מונית ספיישל משלימה או הליכה מעיקה לאזורים שבהם גרים רוב הסטודנטים (למרות שתחנת הרכבת סמוכה למעונות ג' ולשכונה ג' שבה גרים סטודנטים רבים - עיקר הסטודנטים גרים בשכונות ד' וב')

כמו כן, לא כל הנוסעים צריכים להגיע לנתב"ג וממה שראיתי דווקא יותר עולים בת"א מרכז ויורדים בבאר שבע מאשר הבודדים שעולים בנתב"ג (בלילה).

בנוגע למה שאמרת על להבים, הכל טוב ויפה. אבל כשאתה בעצמך אומר שבשביל 2-3 אנשים בלילה רכבת שעוצרת ל-5 דקות וזה גם זמן האטה וזמן תאוצה, אז למה? ומה שונה תחנת בית יהושוע מתחנת להבים-רהט? אני *רק* בזה שיש לה הרבה יותר נוסעים פוטנציאלים, גם מפולג וקרית השרון בנתניה וגם מהמושבים שמסביב לבית יהושוע. והיא, הפלא ופלא לא נפתחת בלילות. וביום? התחנה הזו הומה אדם.

דר"א, לא כל כך הרבה נוסעים עולים בת"א מרכז עם מזוודות, מה שמעלה בי את המסקנה שרוב הנוסעים של רכבות הלילה לנתב"ג מגיעים מהצפון והצפון הרחוק. ממקומות שהנסיעה אל נתב"ג כבר הופכת לארוכה ומתישה ואז לרכבת יש יתרון רב. נסיעה ברכב מנתב"ג לקרית גת, להבים, באר שבע ויישובי הדרום באופן כללי, אינה עניין מורכב ומתיש.
 

jarondl

New member
בזכות רכבת הלילה אנשים נוסעים ביום

התייחסות לרכבות לילה
בר"י שוררת אכזבה קשה מכמות הנוסעים ברכבות הלילה מב"ש לנתב"ג. שוחחתי בעניין זה עם בכיר ברכבת שנקב ב-15-20 נוסעים בממוצע לרכבת לילה, בעוד שהציפייה הייתה למספר גבוה בהרבה.
"עליך להבין", טען הבכיר, "שההפסד הכלכלי שגורמת תחנת דימונה, שאותה 'אוהבים' להזכיר בהקשר של חוסר כדאיות כלכלית, מתגמד לעומת ההפסד שנגרם עקב הפעלתן של רכבות הלילה". מדובר בתשלום משכורות לפקחים, נהגים, מאבטחים, הוצאות תאורה שמופעלת בתחנות, דלק (קו ארוך!) ועוד. "מהו שווי ההפסד?", ניסיתי לברר, "כמה מאות אלפי ₪ בחודש?". הרבה יותר, פסק האיש, והוסיף כי בניגוד לדברים שנכתבו כאן, "הפעלת רכבות הלילה אינה ממומנת ע"י רשות שדות התעופה". הרשות משתתפת בהוצאות התחזוקה של תחנת נתב"ג בלבד, פסק האיש שמתפקידו לדעת זאת.

כעת נחזור למנכ"ל הרכבת, שע"פ מה שהספקנו ללמוד ממנו האיש דוגל בניהול מבוסס פרמטרים כלכליים של הארגון, אף שהצהיר באוזנינו כי ישנן פעילויות מסוימות שבהן לא תמיד חובה להפעיל את השיקול הכלכלי. למיטב הערכתי, וזאת הערכה אישית בלבד, רכבות הלילה מב"ש גורמות למנכ"ל התחבטות קשה גם ביחס להמשך הפעלתן של הרכבות מבאר שבע ובוודאי-ובוודאי ביחס להפעלתן של רכבות לילה חדשות מנתב"ג.
בזכות רכבת הלילה אנשים נוסעים ביום
פעמים רבות נסעתי לב"ש בשעות היום, מתוך ידיעה שיש לי רכבת חזרה בכל שעה, כולל אמצע הלילה. באותו אופן יש כמות סופית של אנשים שנוסעת מבאר שבע לת"א לבילוי או אירוע תרבותי, וחוזרת בשעות הלילה. כנ"ל לגבי הנוסעים לחו"ל, בדר"כ יש לספור עוד נסיעה בכיוון השני. - צריך להסתכל על המכלול, ולברר כמה נסיעות באמת יתבטלו אם יבטלו את נסיעות הלילה - הרכבת יכולה לשמש אמצעי תחבורה מלא רק עם זמינות חלקית לפחות 24/7. כלומר אנשים צריכים אפשרות לסמוך על הרכבת, כאמצעי ש"יחזיר אותם הביתה" בכל שעה. כשל השבת זו מלחמה נפרדת לצערנו. - לפי דעתי המגמה היא של עליה עקבית בשימוש, צריך לתת לנוסעים עוד זמן להתסגל. אגב, אפשרות נוספת לחסכון מידי, היא להקטין את מספר הקרונות. בהגעה ללוד יחברו עוד קרונות בשביל החלק הצפוני והעמוס יחסית.
 

olli3

New member
מנהל
יש חור של שעה וחצי דווקא בשעה המבוקשת בלילה.

בזכות רכבת הלילה אנשים נוסעים ביום
פעמים רבות נסעתי לב"ש בשעות היום, מתוך ידיעה שיש לי רכבת חזרה בכל שעה, כולל אמצע הלילה. באותו אופן יש כמות סופית של אנשים שנוסעת מבאר שבע לת"א לבילוי או אירוע תרבותי, וחוזרת בשעות הלילה. כנ"ל לגבי הנוסעים לחו"ל, בדר"כ יש לספור עוד נסיעה בכיוון השני. - צריך להסתכל על המכלול, ולברר כמה נסיעות באמת יתבטלו אם יבטלו את נסיעות הלילה - הרכבת יכולה לשמש אמצעי תחבורה מלא רק עם זמינות חלקית לפחות 24/7. כלומר אנשים צריכים אפשרות לסמוך על הרכבת, כאמצעי ש"יחזיר אותם הביתה" בכל שעה. כשל השבת זו מלחמה נפרדת לצערנו. - לפי דעתי המגמה היא של עליה עקבית בשימוש, צריך לתת לנוסעים עוד זמן להתסגל. אגב, אפשרות נוספת לחסכון מידי, היא להקטין את מספר הקרונות. בהגעה ללוד יחברו עוד קרונות בשביל החלק הצפוני והעמוס יחסית.
יש חור של שעה וחצי דווקא בשעה המבוקשת בלילה.
יש רכבת ב23:09 ואז יש חור בלו"ז עד הרכבת הבאה שיוצאת בשעה 00:41 (זמני יציאה מתחנת ת"א מרכז). לפני כן המצב היה גרוע יותר, עת רכבת הלילה הראשונה הייתה בשעה 1:41. אין לי ספק שמה שיש הוא טוב, אבל לרבים שמסיימים את הבילויי ב23:30 ורוצים לחזור הביתה, הדבר פחות נחמד.
 

jarondl

New member


יש חור של שעה וחצי דווקא בשעה המבוקשת בלילה.
יש רכבת ב23:09 ואז יש חור בלו"ז עד הרכבת הבאה שיוצאת בשעה 00:41 (זמני יציאה מתחנת ת"א מרכז). לפני כן המצב היה גרוע יותר, עת רכבת הלילה הראשונה הייתה בשעה 1:41. אין לי ספק שמה שיש הוא טוב, אבל לרבים שמסיימים את הבילויי ב23:30 ורוצים לחזור הביתה, הדבר פחות נחמד.
 

נוסע23

New member
חשוב מאד שתהיה תחבורה בין-עירונית בלילה, אבל

בזכות רכבת הלילה אנשים נוסעים ביום
פעמים רבות נסעתי לב"ש בשעות היום, מתוך ידיעה שיש לי רכבת חזרה בכל שעה, כולל אמצע הלילה. באותו אופן יש כמות סופית של אנשים שנוסעת מבאר שבע לת"א לבילוי או אירוע תרבותי, וחוזרת בשעות הלילה. כנ"ל לגבי הנוסעים לחו"ל, בדר"כ יש לספור עוד נסיעה בכיוון השני. - צריך להסתכל על המכלול, ולברר כמה נסיעות באמת יתבטלו אם יבטלו את נסיעות הלילה - הרכבת יכולה לשמש אמצעי תחבורה מלא רק עם זמינות חלקית לפחות 24/7. כלומר אנשים צריכים אפשרות לסמוך על הרכבת, כאמצעי ש"יחזיר אותם הביתה" בכל שעה. כשל השבת זו מלחמה נפרדת לצערנו. - לפי דעתי המגמה היא של עליה עקבית בשימוש, צריך לתת לנוסעים עוד זמן להתסגל. אגב, אפשרות נוספת לחסכון מידי, היא להקטין את מספר הקרונות. בהגעה ללוד יחברו עוד קרונות בשביל החלק הצפוני והעמוס יחסית.
חשוב מאד שתהיה תחבורה בין-עירונית בלילה, אבל
אם באמת מדובר רק בכ-20 אנשים, אז אולי עדיף שזה יעשה באמצעות אוטובוסים במקום?

אני דווקא תומך ברכבות באופן כללי - אני מעדיף אותן על אוטובוסים בגלל היעילות, המהירות והנוחות (למרות שעניין המהירות טעון שיפור). אבל אוטובוס זה לא מילה גסה, וחשוב גם להשתמש בצורה מושכלת בכספי הציבור.
 

gay1982

New member
אי אפשר להקטין מספר קרונות מהסיבה

בזכות רכבת הלילה אנשים נוסעים ביום
פעמים רבות נסעתי לב"ש בשעות היום, מתוך ידיעה שיש לי רכבת חזרה בכל שעה, כולל אמצע הלילה. באותו אופן יש כמות סופית של אנשים שנוסעת מבאר שבע לת"א לבילוי או אירוע תרבותי, וחוזרת בשעות הלילה. כנ"ל לגבי הנוסעים לחו"ל, בדר"כ יש לספור עוד נסיעה בכיוון השני. - צריך להסתכל על המכלול, ולברר כמה נסיעות באמת יתבטלו אם יבטלו את נסיעות הלילה - הרכבת יכולה לשמש אמצעי תחבורה מלא רק עם זמינות חלקית לפחות 24/7. כלומר אנשים צריכים אפשרות לסמוך על הרכבת, כאמצעי ש"יחזיר אותם הביתה" בכל שעה. כשל השבת זו מלחמה נפרדת לצערנו. - לפי דעתי המגמה היא של עליה עקבית בשימוש, צריך לתת לנוסעים עוד זמן להתסגל. אגב, אפשרות נוספת לחסכון מידי, היא להקטין את מספר הקרונות. בהגעה ללוד יחברו עוד קרונות בשביל החלק הצפוני והעמוס יחסית.
אי אפשר להקטין מספר קרונות מהסיבה
שמאז סיום ההכפלה רוב המערכים שנוסעים לבאר שבע הם מערכים דו קומתיים וקצת מערכי סימנס, פועם מערכי ה ic3 שלטו בקו והיום כמעט ואין לעומת פעם.
 

cwen

New member
אולי אם יהיה תיאום עם התחבורה המשלימה

התייחסות לרכבות לילה
בר"י שוררת אכזבה קשה מכמות הנוסעים ברכבות הלילה מב"ש לנתב"ג. שוחחתי בעניין זה עם בכיר ברכבת שנקב ב-15-20 נוסעים בממוצע לרכבת לילה, בעוד שהציפייה הייתה למספר גבוה בהרבה.
"עליך להבין", טען הבכיר, "שההפסד הכלכלי שגורמת תחנת דימונה, שאותה 'אוהבים' להזכיר בהקשר של חוסר כדאיות כלכלית, מתגמד לעומת ההפסד שנגרם עקב הפעלתן של רכבות הלילה". מדובר בתשלום משכורות לפקחים, נהגים, מאבטחים, הוצאות תאורה שמופעלת בתחנות, דלק (קו ארוך!) ועוד. "מהו שווי ההפסד?", ניסיתי לברר, "כמה מאות אלפי ₪ בחודש?". הרבה יותר, פסק האיש, והוסיף כי בניגוד לדברים שנכתבו כאן, "הפעלת רכבות הלילה אינה ממומנת ע"י רשות שדות התעופה". הרשות משתתפת בהוצאות התחזוקה של תחנת נתב"ג בלבד, פסק האיש שמתפקידו לדעת זאת.

כעת נחזור למנכ"ל הרכבת, שע"פ מה שהספקנו ללמוד ממנו האיש דוגל בניהול מבוסס פרמטרים כלכליים של הארגון, אף שהצהיר באוזנינו כי ישנן פעילויות מסוימות שבהן לא תמיד חובה להפעיל את השיקול הכלכלי. למיטב הערכתי, וזאת הערכה אישית בלבד, רכבות הלילה מב"ש גורמות למנכ"ל התחבטות קשה גם ביחס להמשך הפעלתן של הרכבות מבאר שבע ובוודאי-ובוודאי ביחס להפעלתן של רכבות לילה חדשות מנתב"ג.
אולי אם יהיה תיאום עם התחבורה המשלימה
קווי לילה של באר שבע, יהיו יותר נוסעים?
 
ודאי שיהיו, אבל אף רשות בארץ לא מתייחסת

אולי אם יהיה תיאום עם התחבורה המשלימה
קווי לילה של באר שבע, יהיו יותר נוסעים?
ודאי שיהיו, אבל אף רשות בארץ לא מתייחסת
לקווי לילה ולרכבות לילה כאל מערכת אחת.
 

olli3

New member
מנהל
יש סנכרון עם הרכבת, אבל לא עם רכבת הלילה.

ודאי שיהיו, אבל אף רשות בארץ לא מתייחסת
לקווי לילה ולרכבות לילה כאל מערכת אחת.
יש סנכרון עם הרכבת, אבל לא עם רכבת הלילה.
לנוסעים לערד, ירוחם ומצפה רמון ממתינים הקווים של מטרופולין שמסונכרנים לשעת ההגעה של הרכבת היוצאת מת"א מרכז ב22:09. לנוסעים לדימונה ממתין קו 56א שאף הוא מסונכרן עם הגעת הרכבת. וזה לא סתם, תוכל לשים לב שיש חורים גדולים בלו"ז בשעות האלו בקווים למצפה רמון ולירוחם. זו הוראה מלמעלה של משרד התחבורה.

שים לב כי תוספת השירות הזאת הינה חדשה למדיי וכי אין שום קו אוטובוס בין עירוני (מלבד הקווים שצויינו) היוצא מבאר שבע בשעות האלו. הקו הכי מאוחר מלבד כל הקווים האלו הוא 33 של השעה 23:10 לאופקים וגם זו נסיעה חדשה למדיי, קיימת רק כחצי שנה.
 
די מרשים.

יש סנכרון עם הרכבת, אבל לא עם רכבת הלילה.
לנוסעים לערד, ירוחם ומצפה רמון ממתינים הקווים של מטרופולין שמסונכרנים לשעת ההגעה של הרכבת היוצאת מת"א מרכז ב22:09. לנוסעים לדימונה ממתין קו 56א שאף הוא מסונכרן עם הגעת הרכבת. וזה לא סתם, תוכל לשים לב שיש חורים גדולים בלו"ז בשעות האלו בקווים למצפה רמון ולירוחם. זו הוראה מלמעלה של משרד התחבורה.

שים לב כי תוספת השירות הזאת הינה חדשה למדיי וכי אין שום קו אוטובוס בין עירוני (מלבד הקווים שצויינו) היוצא מבאר שבע בשעות האלו. הקו הכי מאוחר מלבד כל הקווים האלו הוא 33 של השעה 23:10 לאופקים וגם זו נסיעה חדשה למדיי, קיימת רק כחצי שנה.
די מרשים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה