*אורב בפינה
*אורב בפינהממש אין לי מושג אם הרכבת אכן רומזת דבר
כלשהו בעניין הסובסידיה, אבל להוסיף לדיון גם את נקודת מבטו של המנכ"ל, שאותה רק ניתן לתאר. קראתי את הדברים שנכתבו כאן ע"י מספר גולשים בעניין הפעלת רכבות הלילה מאשקלון ואת ההערכות השונות ביחס למידת האטרקטיביות שלהן ביחס לקו הבאר שבעי. אני נוטה להסכים עם מרבית הדברים שנכתבו וכמי שתמיד תומך במתן שירותי תח"צ גם כאשר אינם בעלי כדאיות כלכלית, הרפלקס שלי נוטה לכיוון הארכת משך ההבשלה של רכבות הלילה.
עם זאת, צריך להבין שמרגע ששירות מסוים מסב הפסדים כבדים (כאמור, גדולים משמעותית מהקו לדימונה) ואינו מקיים את תחזית הנוסעים הצפויה, מופעל שעון החול אצל המנכ"ל. עוד עניין שצריך לקחת בחשבון שהזמן שעומד לרשות המנכ"ל קצר מהזמן שציבור הנוסעים/לקוחות יכול לאפשר לעצמו. עד כה, ולמרות "בית הגידול" הטבעי שלו, צפריר גילה אוזן קשבת נדיבה לציבור לקוחותיו גם כשהפעיל/האריך/הוסיף שירותים שאינם בהכרח מתיישבים עם ההיגיון הכלכלי. הפעלת שירות דומה בדמות רכבות לילה מאשקלון הופכת קשה מאוד עבורו כששירות מקביל פועל ואינו עומד ביעדים. ברכבת, ובעיקר מחוצה לה, ישנן לא מעט "נשמות טובות" שבודקות את המנכ"ל בסוגיה זו. חלקן מבצעות בדיקה מקצועית וחלקן האחר אורבות בפינה. כדאי גם את זה לקחת בחשבון.