מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
*אורב בפינה

ממש אין לי מושג אם הרכבת אכן רומזת דבר
כלשהו בעניין הסובסידיה, אבל להוסיף לדיון גם את נקודת מבטו של המנכ"ל, שאותה רק ניתן לתאר. קראתי את הדברים שנכתבו כאן ע"י מספר גולשים בעניין הפעלת רכבות הלילה מאשקלון ואת ההערכות השונות ביחס למידת האטרקטיביות שלהן ביחס לקו הבאר שבעי. אני נוטה להסכים עם מרבית הדברים שנכתבו וכמי שתמיד תומך במתן שירותי תח"צ גם כאשר אינם בעלי כדאיות כלכלית, הרפלקס שלי נוטה לכיוון הארכת משך ההבשלה של רכבות הלילה.

עם זאת, צריך להבין שמרגע ששירות מסוים מסב הפסדים כבדים (כאמור, גדולים משמעותית מהקו לדימונה) ואינו מקיים את תחזית הנוסעים הצפויה, מופעל שעון החול אצל המנכ"ל. עוד עניין שצריך לקחת בחשבון שהזמן שעומד לרשות המנכ"ל קצר מהזמן שציבור הנוסעים/לקוחות יכול לאפשר לעצמו. עד כה, ולמרות "בית הגידול" הטבעי שלו, צפריר גילה אוזן קשבת נדיבה לציבור לקוחותיו גם כשהפעיל/האריך/הוסיף שירותים שאינם בהכרח מתיישבים עם ההיגיון הכלכלי. הפעלת שירות דומה בדמות רכבות לילה מאשקלון הופכת קשה מאוד עבורו כששירות מקביל פועל ואינו עומד ביעדים. ברכבת, ובעיקר מחוצה לה, ישנן לא מעט "נשמות טובות" שבודקות את המנכ"ל בסוגיה זו. חלקן מבצעות בדיקה מקצועית וחלקן האחר אורבות בפינה. כדאי גם את זה לקחת בחשבון.
*אורב בפינה
 

luckydude

Active member
אני לא יודע אם מישהו מהרכבת או משרד התחבורה

ממש אין לי מושג אם הרכבת אכן רומזת דבר
כלשהו בעניין הסובסידיה, אבל להוסיף לדיון גם את נקודת מבטו של המנכ"ל, שאותה רק ניתן לתאר. קראתי את הדברים שנכתבו כאן ע"י מספר גולשים בעניין הפעלת רכבות הלילה מאשקלון ואת ההערכות השונות ביחס למידת האטרקטיביות שלהן ביחס לקו הבאר שבעי. אני נוטה להסכים עם מרבית הדברים שנכתבו וכמי שתמיד תומך במתן שירותי תח"צ גם כאשר אינם בעלי כדאיות כלכלית, הרפלקס שלי נוטה לכיוון הארכת משך ההבשלה של רכבות הלילה.

עם זאת, צריך להבין שמרגע ששירות מסוים מסב הפסדים כבדים (כאמור, גדולים משמעותית מהקו לדימונה) ואינו מקיים את תחזית הנוסעים הצפויה, מופעל שעון החול אצל המנכ"ל. עוד עניין שצריך לקחת בחשבון שהזמן שעומד לרשות המנכ"ל קצר מהזמן שציבור הנוסעים/לקוחות יכול לאפשר לעצמו. עד כה, ולמרות "בית הגידול" הטבעי שלו, צפריר גילה אוזן קשבת נדיבה לציבור לקוחותיו גם כשהפעיל/האריך/הוסיף שירותים שאינם בהכרח מתיישבים עם ההיגיון הכלכלי. הפעלת שירות דומה בדמות רכבות לילה מאשקלון הופכת קשה מאוד עבורו כששירות מקביל פועל ואינו עומד ביעדים. ברכבת, ובעיקר מחוצה לה, ישנן לא מעט "נשמות טובות" שבודקות את המנכ"ל בסוגיה זו. חלקן מבצעות בדיקה מקצועית וחלקן האחר אורבות בפינה. כדאי גם את זה לקחת בחשבון.
אני לא יודע אם מישהו מהרכבת או משרד התחבורה
שיש לו עניין בנושא הספיציפי הזה קורא בפורום הזה אבל אני משער שלא, וחבל. לדעתי יוכלו ללמוד תובנות חשובות אם יקדישו לכך זמן, אפילו אם לא ישתתפו בדיון באופן אקטיבי.
 

בועז ל

New member
קוראים ועוד איך קוראים.

אני לא יודע אם מישהו מהרכבת או משרד התחבורה
שיש לו עניין בנושא הספיציפי הזה קורא בפורום הזה אבל אני משער שלא, וחבל. לדעתי יוכלו ללמוד תובנות חשובות אם יקדישו לכך זמן, אפילו אם לא ישתתפו בדיון באופן אקטיבי.
קוראים ועוד איך קוראים.
ואני בהחלט מסכים ביחס לתובנות שניתן לקבל מהדיון שמתנהל כאן.
 

zivi3232

New member
עדיין לא הבנתי מזה זוג רכבות

ממש אין לי מושג אם הרכבת אכן רומזת דבר
כלשהו בעניין הסובסידיה, אבל להוסיף לדיון גם את נקודת מבטו של המנכ"ל, שאותה רק ניתן לתאר. קראתי את הדברים שנכתבו כאן ע"י מספר גולשים בעניין הפעלת רכבות הלילה מאשקלון ואת ההערכות השונות ביחס למידת האטרקטיביות שלהן ביחס לקו הבאר שבעי. אני נוטה להסכים עם מרבית הדברים שנכתבו וכמי שתמיד תומך במתן שירותי תח"צ גם כאשר אינם בעלי כדאיות כלכלית, הרפלקס שלי נוטה לכיוון הארכת משך ההבשלה של רכבות הלילה.

עם זאת, צריך להבין שמרגע ששירות מסוים מסב הפסדים כבדים (כאמור, גדולים משמעותית מהקו לדימונה) ואינו מקיים את תחזית הנוסעים הצפויה, מופעל שעון החול אצל המנכ"ל. עוד עניין שצריך לקחת בחשבון שהזמן שעומד לרשות המנכ"ל קצר מהזמן שציבור הנוסעים/לקוחות יכול לאפשר לעצמו. עד כה, ולמרות "בית הגידול" הטבעי שלו, צפריר גילה אוזן קשבת נדיבה לציבור לקוחותיו גם כשהפעיל/האריך/הוסיף שירותים שאינם בהכרח מתיישבים עם ההיגיון הכלכלי. הפעלת שירות דומה בדמות רכבות לילה מאשקלון הופכת קשה מאוד עבורו כששירות מקביל פועל ואינו עומד ביעדים. ברכבת, ובעיקר מחוצה לה, ישנן לא מעט "נשמות טובות" שבודקות את המנכ"ל בסוגיה זו. חלקן מבצעות בדיקה מקצועית וחלקן האחר אורבות בפינה. כדאי גם את זה לקחת בחשבון.
עדיין לא הבנתי מזה זוג רכבות
גם בקו למודיעין וגם לבאר שבע כתוב זוג רכבות. ובקו לירושלים כתוב זוג רכבות ליום אז מתכוונים שמוסיפים 2 רכבות ביום למודיעין ובאר שבע? מה שמצחיק שבאר שבע העיר הגדולה היחידה שיש להם רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים וגם לוקח לרכבת יותר משעה אחרי שהבטיחו שיקח לה 50 דקות ויהיו 3 רכבות בשעה בגלל זה הבארשבעים לא נוסעים ברכבת. אפילו לכפר סבא יש 2 רכבות בצוהוריים. אם יש רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים ובערב אפשר לפספס את הרכבת בגלל פקקים ואז צריך לחכות שעה. זה מה שקרה לי שנסעתי לאבא שלי לאופקים וחיכיתי שעה
 
זוג רכבות זה רכבת אחת לכל כיוון ליום

עדיין לא הבנתי מזה זוג רכבות
גם בקו למודיעין וגם לבאר שבע כתוב זוג רכבות. ובקו לירושלים כתוב זוג רכבות ליום אז מתכוונים שמוסיפים 2 רכבות ביום למודיעין ובאר שבע? מה שמצחיק שבאר שבע העיר הגדולה היחידה שיש להם רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים וגם לוקח לרכבת יותר משעה אחרי שהבטיחו שיקח לה 50 דקות ויהיו 3 רכבות בשעה בגלל זה הבארשבעים לא נוסעים ברכבת. אפילו לכפר סבא יש 2 רכבות בצוהוריים. אם יש רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים ובערב אפשר לפספס את הרכבת בגלל פקקים ואז צריך לחכות שעה. זה מה שקרה לי שנסעתי לאבא שלי לאופקים וחיכיתי שעה
זוג רכבות זה רכבת אחת לכל כיוון ליום
 

amit1270

New member
ירושלים גדולה יותר מבאר שבע

עדיין לא הבנתי מזה זוג רכבות
גם בקו למודיעין וגם לבאר שבע כתוב זוג רכבות. ובקו לירושלים כתוב זוג רכבות ליום אז מתכוונים שמוסיפים 2 רכבות ביום למודיעין ובאר שבע? מה שמצחיק שבאר שבע העיר הגדולה היחידה שיש להם רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים וגם לוקח לרכבת יותר משעה אחרי שהבטיחו שיקח לה 50 דקות ויהיו 3 רכבות בשעה בגלל זה הבארשבעים לא נוסעים ברכבת. אפילו לכפר סבא יש 2 רכבות בצוהוריים. אם יש רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים ובערב אפשר לפספס את הרכבת בגלל פקקים ואז צריך לחכות שעה. זה מה שקרה לי שנסעתי לאבא שלי לאופקים וחיכיתי שעה
ירושלים גדולה יותר מבאר שבע
ובצהריים יש בה רכבת אחת לשעתיים.
 

zivi3232

New member
לירושלים אין רכבת

ירושלים גדולה יותר מבאר שבע
ובצהריים יש בה רכבת אחת לשעתיים.
לירושלים אין רכבת
מה שיש לירושלים זה לא רכבת ואף אחד לא נוסע בה כמעט רק ב2017 תפתח הרכבת של ירושלים
 

down under

New member
בחיאת ראבאק, אתה כותב את המלה צהריים

עדיין לא הבנתי מזה זוג רכבות
גם בקו למודיעין וגם לבאר שבע כתוב זוג רכבות. ובקו לירושלים כתוב זוג רכבות ליום אז מתכוונים שמוסיפים 2 רכבות ביום למודיעין ובאר שבע? מה שמצחיק שבאר שבע העיר הגדולה היחידה שיש להם רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים וגם לוקח לרכבת יותר משעה אחרי שהבטיחו שיקח לה 50 דקות ויהיו 3 רכבות בשעה בגלל זה הבארשבעים לא נוסעים ברכבת. אפילו לכפר סבא יש 2 רכבות בצוהוריים. אם יש רק רכבת אחת בשעה בצוהוריים ובערב אפשר לפספס את הרכבת בגלל פקקים ואז צריך לחכות שעה. זה מה שקרה לי שנסעתי לאבא שלי לאופקים וחיכיתי שעה
בחיאת ראבאק, אתה כותב את המלה צהריים
בצורה שצורמת, מאוד, לעין. לא סתם צורמת אלא צורמת מאוד.
 

zivi3232

New member
כנס בבקשה

בחיאת ראבאק, אתה כותב את המלה צהריים
בצורה שצורמת, מאוד, לעין. לא סתם צורמת אלא צורמת מאוד.
כנס בבקשה
צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים צוהוריים
 

olli3

New member
מנהל
רכבת הלילה לבאר שבע פשוט מתישה.

התייחסות לרכבות לילה
בר"י שוררת אכזבה קשה מכמות הנוסעים ברכבות הלילה מב"ש לנתב"ג. שוחחתי בעניין זה עם בכיר ברכבת שנקב ב-15-20 נוסעים בממוצע לרכבת לילה, בעוד שהציפייה הייתה למספר גבוה בהרבה.
"עליך להבין", טען הבכיר, "שההפסד הכלכלי שגורמת תחנת דימונה, שאותה 'אוהבים' להזכיר בהקשר של חוסר כדאיות כלכלית, מתגמד לעומת ההפסד שנגרם עקב הפעלתן של רכבות הלילה". מדובר בתשלום משכורות לפקחים, נהגים, מאבטחים, הוצאות תאורה שמופעלת בתחנות, דלק (קו ארוך!) ועוד. "מהו שווי ההפסד?", ניסיתי לברר, "כמה מאות אלפי ₪ בחודש?". הרבה יותר, פסק האיש, והוסיף כי בניגוד לדברים שנכתבו כאן, "הפעלת רכבות הלילה אינה ממומנת ע"י רשות שדות התעופה". הרשות משתתפת בהוצאות התחזוקה של תחנת נתב"ג בלבד, פסק האיש שמתפקידו לדעת זאת.

כעת נחזור למנכ"ל הרכבת, שע"פ מה שהספקנו ללמוד ממנו האיש דוגל בניהול מבוסס פרמטרים כלכליים של הארגון, אף שהצהיר באוזנינו כי ישנן פעילויות מסוימות שבהן לא תמיד חובה להפעיל את השיקול הכלכלי. למיטב הערכתי, וזאת הערכה אישית בלבד, רכבות הלילה מב"ש גורמות למנכ"ל התחבטות קשה גם ביחס להמשך הפעלתן של הרכבות מבאר שבע ובוודאי-ובוודאי ביחס להפעלתן של רכבות לילה חדשות מנתב"ג.
רכבת הלילה לבאר שבע פשוט מתישה.
נסעתי ברכבות של 00:41, 01:41, 02:41 פעמים לא מעטות. ולפני זמן לא רב הזמנים שונו לXX:39 מלבד הרכבת של 00:41... אני חייב לציין שאם יש אירוע כלשהו או שמדובר ביום חמישי, הרכבות יותר מלאות.

אבל הדבר הכי מרגיז זה הריפוד. בכל תחנה בדרך עומדים 5 דקות, סתם כך. עומדים 5 דקות בלוד, עומדים 5 דקות בקרית גת, עומדים 5 דקות בלהבים.

נוצר מצב שהרכבת הלילית הופכת להיות יותר איטית מהמאספת של שעות היום (שעוצרת גם בהשלום וההגנה). שעה ורבע מת"א מרכז לבאר שבע צפון ואז היא ממתינה עוד 5 דקות בבאר שבע צפון ואז ממשיכה לבאר שבע מרכז.

מצאתי רק סיבה אחת לריפודים. יוצא מצב שבנתב"ג רוב האנשים מתעקשים לרדת מסיבה לא ברורה מהקרונות האמצעיים. ואז נוצר שובל של אנשים כולל מזוודות רבות שלוקח להם זמן עד שהם יורדים מהרכבת. בנסיעות שונות זה לקח 7-8 דקות מפתיחת הדלתות ועד שאחרון הנוסעים ירד בנתב"ג. זה משפיע על המשך הזמנים ואז בלוד וקרית גת הרכבת עוצרת לפחות זמן.

יתרה מכך, אציין שבלהבים לא ראיתי אף פעם שמישהו ירד ובקרית גת ראיתי שני אנשים שירדו. זה אולי לא מדגם מייצג, כי יוצא לי לנסוע ברכבות הלילה פעם-פעמיים בשבוע בכיוון הנסיעה מת"א לבאר שבע בלבד. אבל, לא נראה לי שזה שונה בימים אחרים ובשעות אחרות... בלוד יש אנשים שיורדים.
 

luckydude

Active member
בקשר ליציאת הנוסעים מהרכבת בנתב"ג...

רכבת הלילה לבאר שבע פשוט מתישה.
נסעתי ברכבות של 00:41, 01:41, 02:41 פעמים לא מעטות. ולפני זמן לא רב הזמנים שונו לXX:39 מלבד הרכבת של 00:41... אני חייב לציין שאם יש אירוע כלשהו או שמדובר ביום חמישי, הרכבות יותר מלאות.

אבל הדבר הכי מרגיז זה הריפוד. בכל תחנה בדרך עומדים 5 דקות, סתם כך. עומדים 5 דקות בלוד, עומדים 5 דקות בקרית גת, עומדים 5 דקות בלהבים.

נוצר מצב שהרכבת הלילית הופכת להיות יותר איטית מהמאספת של שעות היום (שעוצרת גם בהשלום וההגנה). שעה ורבע מת"א מרכז לבאר שבע צפון ואז היא ממתינה עוד 5 דקות בבאר שבע צפון ואז ממשיכה לבאר שבע מרכז.

מצאתי רק סיבה אחת לריפודים. יוצא מצב שבנתב"ג רוב האנשים מתעקשים לרדת מסיבה לא ברורה מהקרונות האמצעיים. ואז נוצר שובל של אנשים כולל מזוודות רבות שלוקח להם זמן עד שהם יורדים מהרכבת. בנסיעות שונות זה לקח 7-8 דקות מפתיחת הדלתות ועד שאחרון הנוסעים ירד בנתב"ג. זה משפיע על המשך הזמנים ואז בלוד וקרית גת הרכבת עוצרת לפחות זמן.

יתרה מכך, אציין שבלהבים לא ראיתי אף פעם שמישהו ירד ובקרית גת ראיתי שני אנשים שירדו. זה אולי לא מדגם מייצג, כי יוצא לי לנסוע ברכבות הלילה פעם-פעמיים בשבוע בכיוון הנסיעה מת"א לבאר שבע בלבד. אבל, לא נראה לי שזה שונה בימים אחרים ובשעות אחרות... בלוד יש אנשים שיורדים.
בקשר ליציאת הנוסעים מהרכבת בנתב"ג...
אני מניח שזה נובע מהעובדה שרוב הנוסעים יודעים שהיציאה מהרציף בנתב"ג היא באזור אמצע הרציף ולכן הנוסעים מצתופפים באמצע הרכבת.

חבל, כי לדעתי ניתן לפתור את הבעייה הזו עם כריזה סטנדרטית שתושמע לפני תחנת נתב"ג. משהו בסגנון "כדי לאפשר יציאה מהירה של כל הנוסעים היורדים בתחנת נתב"ג, אנא השתמשו בדלת הקרון הקרובה למושבכם במקום להצתופף במרכז הרכבת".
 

gay1982

New member
מהקיץ הוסיפו את היציאה השניה מהרציפים בנתב"ג

בקשר ליציאת הנוסעים מהרכבת בנתב"ג...
אני מניח שזה נובע מהעובדה שרוב הנוסעים יודעים שהיציאה מהרציף בנתב"ג היא באזור אמצע הרציף ולכן הנוסעים מצתופפים באמצע הרכבת.

חבל, כי לדעתי ניתן לפתור את הבעייה הזו עם כריזה סטנדרטית שתושמע לפני תחנת נתב"ג. משהו בסגנון "כדי לאפשר יציאה מהירה של כל הנוסעים היורדים בתחנת נתב"ג, אנא השתמשו בדלת הקרון הקרובה למושבכם במקום להצתופף במרכז הרכבת".
מהקיץ הוסיפו את היציאה השניה מהרציפים בנתב"ג
כרגע זה רק פעיל ליציאה, ויש שלטים על הרציף שמורים ליציאה מהכיוון השני. לדעתי צריך להוסיף כריזה ברכבת עצמה שהיציאה אפשרית משני צידי הרציף.
 

בועז ל

New member
מיכאל: האם תוכל לתאר בפניי את מצב התחבורה

רכבת הלילה לבאר שבע פשוט מתישה.
נסעתי ברכבות של 00:41, 01:41, 02:41 פעמים לא מעטות. ולפני זמן לא רב הזמנים שונו לXX:39 מלבד הרכבת של 00:41... אני חייב לציין שאם יש אירוע כלשהו או שמדובר ביום חמישי, הרכבות יותר מלאות.

אבל הדבר הכי מרגיז זה הריפוד. בכל תחנה בדרך עומדים 5 דקות, סתם כך. עומדים 5 דקות בלוד, עומדים 5 דקות בקרית גת, עומדים 5 דקות בלהבים.

נוצר מצב שהרכבת הלילית הופכת להיות יותר איטית מהמאספת של שעות היום (שעוצרת גם בהשלום וההגנה). שעה ורבע מת"א מרכז לבאר שבע צפון ואז היא ממתינה עוד 5 דקות בבאר שבע צפון ואז ממשיכה לבאר שבע מרכז.

מצאתי רק סיבה אחת לריפודים. יוצא מצב שבנתב"ג רוב האנשים מתעקשים לרדת מסיבה לא ברורה מהקרונות האמצעיים. ואז נוצר שובל של אנשים כולל מזוודות רבות שלוקח להם זמן עד שהם יורדים מהרכבת. בנסיעות שונות זה לקח 7-8 דקות מפתיחת הדלתות ועד שאחרון הנוסעים ירד בנתב"ג. זה משפיע על המשך הזמנים ואז בלוד וקרית גת הרכבת עוצרת לפחות זמן.

יתרה מכך, אציין שבלהבים לא ראיתי אף פעם שמישהו ירד ובקרית גת ראיתי שני אנשים שירדו. זה אולי לא מדגם מייצג, כי יוצא לי לנסוע ברכבות הלילה פעם-פעמיים בשבוע בכיוון הנסיעה מת"א לבאר שבע בלבד. אבל, לא נראה לי שזה שונה בימים אחרים ובשעות אחרות... בלוד יש אנשים שיורדים.
מיכאל: האם תוכל לתאר בפניי את מצב התחבורה
המשלימה בב"ש לרכבות הלילה? נאמר והחלטתי לצאת מ/אל ב"ש מרכז ברכבת לילה, מה מחכה לי?
 

olli3

New member
מנהל
מוניות ספיישל בשורה ארוכה.

מיכאל: האם תוכל לתאר בפניי את מצב התחבורה
המשלימה בב"ש לרכבות הלילה? נאמר והחלטתי לצאת מ/אל ב"ש מרכז ברכבת לילה, מה מחכה לי?
מוניות ספיישל בשורה ארוכה.
וזה לא רק לרכבות (בשתי התחנות), גם בתחנות האוטובוס שלאורך שדרות רגר, כבר מהשעה 10 בלילה עומדות מוניות ספיישל.

בבאר שבע השירות מסתיים ב23:00-23:15 ובמוצ"ש ב23:30. קווי לילה, יש רק את קו 147 של אגד תעבורה שאולי 100 בארשבעים מכירים אותו בכלל כי הוא בכלל המקביל הלילי של קו 47 (באר שבע-להבים). השוני כאן הוא ש147 מבצע איסוף+הורדה בבאר שבע.

לקו 147 יש תחנה במרחק 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת באר שבע צפון (בצומת הרחובות בן גוריון/ארלוזורוב) ואפשר לנסוע איתו רק לשדרות רגר, כך שהוא משרת בעצם רק את שכונה ד'.
 

בועז ל

New member
אוקיי, תודה!

מוניות ספיישל בשורה ארוכה.
וזה לא רק לרכבות (בשתי התחנות), גם בתחנות האוטובוס שלאורך שדרות רגר, כבר מהשעה 10 בלילה עומדות מוניות ספיישל.

בבאר שבע השירות מסתיים ב23:00-23:15 ובמוצ"ש ב23:30. קווי לילה, יש רק את קו 147 של אגד תעבורה שאולי 100 בארשבעים מכירים אותו בכלל כי הוא בכלל המקביל הלילי של קו 47 (באר שבע-להבים). השוני כאן הוא ש147 מבצע איסוף+הורדה בבאר שבע.

לקו 147 יש תחנה במרחק 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת באר שבע צפון (בצומת הרחובות בן גוריון/ארלוזורוב) ואפשר לנסוע איתו רק לשדרות רגר, כך שהוא משרת בעצם רק את שכונה ד'.
אוקיי, תודה!
שאלה נוספת ברשותך: מהו מחיר הנסיעה הממוצע במוניות הלילה ועד כמה באמת הן זמינות בתחנות הרכבת?
 

olli3

New member
מנהל
25-40 ש"ח, תלוי לאן בבאר שבע.

אוקיי, תודה!
שאלה נוספת ברשותך: מהו מחיר הנסיעה הממוצע במוניות הלילה ועד כמה באמת הן זמינות בתחנות הרכבת?
25-40 ש"ח, תלוי לאן בבאר שבע.
בבאר שבע לא נהוגים תעריפי לילה או תעריפי שבת במוניות ספיישל. קיימת כאן מצוקה של נהגי המוניות מה שגם גורם לכמה מהם לעבוד כמו מוניות שירות על מסלולים של קווים עירוניים, בעיקר קו 14.

המוניות זמינות לא רק בלילה אלא בכל שעות היום. הן גם מפריעות לתנועת האוטובוסים בתחנה המרכזית למרות שנבנה רציף מוניות בסגנון הבא וסע בצורה אליפטית, הנושק לפתח תחנת הרכבת.

בשעות הלילה יש תמיד לפחות 5 מוניות שמחכות לנוסעים בכל תחנת רכבת. כפי שאמרתי יש מספר דומה של מוניות שמחכות לנוסעים שמגיעים באוטובוסים על שדרות רגר.

אם לנהגי המוניות הייתה עבודה, הם לא היו מחכים ככה לנוסעים בתחנות האוטובוס ותחנות הרכבת.
 

luckydude

Active member
בקשר לריפודים...

רכבת הלילה לבאר שבע פשוט מתישה.
נסעתי ברכבות של 00:41, 01:41, 02:41 פעמים לא מעטות. ולפני זמן לא רב הזמנים שונו לXX:39 מלבד הרכבת של 00:41... אני חייב לציין שאם יש אירוע כלשהו או שמדובר ביום חמישי, הרכבות יותר מלאות.

אבל הדבר הכי מרגיז זה הריפוד. בכל תחנה בדרך עומדים 5 דקות, סתם כך. עומדים 5 דקות בלוד, עומדים 5 דקות בקרית גת, עומדים 5 דקות בלהבים.

נוצר מצב שהרכבת הלילית הופכת להיות יותר איטית מהמאספת של שעות היום (שעוצרת גם בהשלום וההגנה). שעה ורבע מת"א מרכז לבאר שבע צפון ואז היא ממתינה עוד 5 דקות בבאר שבע צפון ואז ממשיכה לבאר שבע מרכז.

מצאתי רק סיבה אחת לריפודים. יוצא מצב שבנתב"ג רוב האנשים מתעקשים לרדת מסיבה לא ברורה מהקרונות האמצעיים. ואז נוצר שובל של אנשים כולל מזוודות רבות שלוקח להם זמן עד שהם יורדים מהרכבת. בנסיעות שונות זה לקח 7-8 דקות מפתיחת הדלתות ועד שאחרון הנוסעים ירד בנתב"ג. זה משפיע על המשך הזמנים ואז בלוד וקרית גת הרכבת עוצרת לפחות זמן.

יתרה מכך, אציין שבלהבים לא ראיתי אף פעם שמישהו ירד ובקרית גת ראיתי שני אנשים שירדו. זה אולי לא מדגם מייצג, כי יוצא לי לנסוע ברכבות הלילה פעם-פעמיים בשבוע בכיוון הנסיעה מת"א לבאר שבע בלבד. אבל, לא נראה לי שזה שונה בימים אחרים ובשעות אחרות... בלוד יש אנשים שיורדים.
בקשר לריפודים...
ייתכן וחלק מהמגבלות התפעוליות נובעות ממעבר רכבות משא אטיות על המסילה במשך הלילה.

בהקשר הזה כדאי לציין את סיום בניית מסילת באר שבע-אשקלון שתקל בעניין הזה. חבל רק שעדיין לא בנו את המסילה השלישית בין ב״ש צפון לגורל כמו שהתכוונו לעשות בתחילת פרוייקט שדרוג המסילה לבאר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
אין לי מושג מזה, אבל טרמפ מת"א לב"ש יותר מהיר

בקשר לריפודים...
ייתכן וחלק מהמגבלות התפעוליות נובעות ממעבר רכבות משא אטיות על המסילה במשך הלילה.

בהקשר הזה כדאי לציין את סיום בניית מסילת באר שבע-אשקלון שתקל בעניין הזה. חבל רק שעדיין לא בנו את המסילה השלישית בין ב״ש צפון לגורל כמו שהתכוונו לעשות בתחילת פרוייקט שדרוג המסילה לבאר שבע.
אין לי מושג מזה, אבל טרמפ מת"א לב"ש יותר מהיר
ויותר זול (25 ש"ח). אני מדבר על טרמפים בלוחות הטרמפים של בן גוריון. ויש כאלו גם בשעות הקטנות של הלילה. אני פשוט רוכש לפעמים שתי נסיעות + חופשי יומי בגוש דן וכבר מעדיף לנצל את הנסיעה השנייה כנסיעת החזור שלי.

יום רביעי חזרתי עם 380 של השעה 22:15 היוצא מרכבת מרכז בת"א. כאשר חלפנו בנתיבי איילון על פני תחנת ההגנה, הרכבת לבאר שבע בדיוק החלה לצאת משם (הרכבת הזו יוצאת מת"א מרכז ב22:09). בנסיעה בכביש 1 היא עקפה אותנו. ההבדל הוא ש380 נכנס לבאר שבע ב23:19 שזה גם הזמן של הגעת הרכבת לבאר שבע צפון.

עכשיו, אם לרכבת לוקח שעה ו10 דקות מת"א מרכז עד לתחנת באר שבע האונ' ועוד 10 דקות עד לתחנת באר שבע מרכז. ול380 לוקח שעה ו5 דקות בשעות האלו עד לתחנה הראשונה בבאר שבע ועוד גג 10 דקות לבאר שבע מרכז (בפועל כל הנוסעים ירדו בכניסה לעיר ובסורוקה). אז כמה זמן אתה חושב שייקח לטרמפ סטודנטיאלי שגם סביר להניח שיוריד אותך יותר קרוב לביתך... רמז, הטרמפ לרוב נוסע מהר יותר מהאוטובוס.

עכשיו תחשוב שאין טרמפים, זה בכיף מעלה לך את מספר הנוסעים בכל רכבת וחכה לעוד שבוע-שבועיים ותראה איך לוח הטרמפים שוקק חיים כאשר יש נסיעות ב2 בלילה גם מרעננה, רמת גן, פתח תקווה, הרצליה ולא רק מת"א.

שורה תחתונה, לנסוע ברכבות הלילה זה אחד הדברים המתישים. אין דבר יותר מעצבן מהרצון שלך להגיע כבר הביתה אל מול רכבת שעוצרת 5 דקות בכל תחנה. זה כמו המטרונית שעוצרת גם בתחנות שאף אחד לא ביקש שירדו ממנה וכן זה אוטובוס... שם יש הצדקה על העניין של ויסות, ברכבות הלילה אני לא יודע איך זה קשור לרכבות המשא, אבל זה בהחלט עניין מעצבן לעמוד בתחנה במשך זמן רב בלי לזוז. ואני לא מקנא במי שמגיע מצפון לת"א (גם בת"א מרכז הרכבת עומדת 5 דקות) ורוצה להמשיך דרומה. נסיעה מהרצליה לבאר שבע מתארכת כבר לשעה וחצי. ונסיעה מחיפה לבאר שבע אורכת כבר שעתיים וחצי - לא כיף.
 

luckydude

Active member
אחת הבעיות היא העובדה שאין רכבות יום מב. שבע

התייחסות לרכבות לילה
בר"י שוררת אכזבה קשה מכמות הנוסעים ברכבות הלילה מב"ש לנתב"ג. שוחחתי בעניין זה עם בכיר ברכבת שנקב ב-15-20 נוסעים בממוצע לרכבת לילה, בעוד שהציפייה הייתה למספר גבוה בהרבה.
"עליך להבין", טען הבכיר, "שההפסד הכלכלי שגורמת תחנת דימונה, שאותה 'אוהבים' להזכיר בהקשר של חוסר כדאיות כלכלית, מתגמד לעומת ההפסד שנגרם עקב הפעלתן של רכבות הלילה". מדובר בתשלום משכורות לפקחים, נהגים, מאבטחים, הוצאות תאורה שמופעלת בתחנות, דלק (קו ארוך!) ועוד. "מהו שווי ההפסד?", ניסיתי לברר, "כמה מאות אלפי ₪ בחודש?". הרבה יותר, פסק האיש, והוסיף כי בניגוד לדברים שנכתבו כאן, "הפעלת רכבות הלילה אינה ממומנת ע"י רשות שדות התעופה". הרשות משתתפת בהוצאות התחזוקה של תחנת נתב"ג בלבד, פסק האיש שמתפקידו לדעת זאת.

כעת נחזור למנכ"ל הרכבת, שע"פ מה שהספקנו ללמוד ממנו האיש דוגל בניהול מבוסס פרמטרים כלכליים של הארגון, אף שהצהיר באוזנינו כי ישנן פעילויות מסוימות שבהן לא תמיד חובה להפעיל את השיקול הכלכלי. למיטב הערכתי, וזאת הערכה אישית בלבד, רכבות הלילה מב"ש גורמות למנכ"ל התחבטות קשה גם ביחס להמשך הפעלתן של הרכבות מבאר שבע ובוודאי-ובוודאי ביחס להפעלתן של רכבות לילה חדשות מנתב"ג.
אחת הבעיות היא העובדה שאין רכבות יום מב. שבע
לנתב"ג. מצב זה גורם ל:

1. חוסר מודעות כללי או הפנמה של העובדה שקיימת רכבת כזו בשעות הלילה.

2. הרבה פעמים קורה שהטיסה הלוך היא בשעה שונה מהטיסה חזור ולכן בגלל שאין רכבות לנתב"ג מחוץ לשעות הלילה הנוסעים צריכים לארגן דרך הגעה אחרת מ- או אל השדה בכיוון אחד ולכן אם כבר אז הם מארגנים את אותה דרך חליפית לשני הכיוונים בלי להשתמש בשירותי הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה