מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
 
בקו 300, כשליש עד מחצית הנוסעים יורדים

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
בקו 300, כשליש עד מחצית הנוסעים יורדים
בכביש 44
כך שהעברה שלו לאיילון תפגע בנוסעים.

מצד שני, בשעות הבוקר הקו הזה משאיר נוסעים בתחנות.
הוספה של נסיעות בשעות הבוקר שיעברו דרך איילון ישירות לתל אביב (עם מספר חדש כמובן), תהיה מחשבה נכונה
 

mister K

New member
300 משאיר נוסעים רק ביום א' בגלל החיילים.

בקו 300, כשליש עד מחצית הנוסעים יורדים
בכביש 44
כך שהעברה שלו לאיילון תפגע בנוסעים.

מצד שני, בשעות הבוקר הקו הזה משאיר נוסעים בתחנות.
הוספה של נסיעות בשעות הבוקר שיעברו דרך איילון ישירות לתל אביב (עם מספר חדש כמובן), תהיה מחשבה נכונה
300 משאיר נוסעים רק ביום א' בגלל החיילים.
בשאר הימים הוא יוצא מהתמח"ת בשעות הבוקר בתפוסה חצי מלאה ולפעמים אפילו פחות. העומס לכיוון אשקלון מתחיל משעות הצהריים וגם אז נדיר מאוד שהוא משאיר נוסעים בתחנות.

אבל בלי קשר, אני חושב שבהחלט יש מקום לקו ישיר מאשקלון לרכבת מרכז שייסע דרך איילון. בתור התחלה שיהיו מספר נסיעות בבוקר לכיוון ת"א ומספר נסיעות אחר"צ לכיוון אשקלון.
בעבר כשניסו להוציא את 311 מרכבת מרכז זה לא הלך מכיוון שמדובר בקו איטי ומאסף, אבל אם יהיה לשם קו ישיר אני משוכנע שהוא יצליח. כיום אשקלון, ערד ואילת הן שלוש הערים היחידות שאין אליהן קישור מרכבת מרכז אלא רק מהתמח"ת.
 
אני לא מדבר על משאיר נוסעים בתמח"ת

300 משאיר נוסעים רק ביום א' בגלל החיילים.
בשאר הימים הוא יוצא מהתמח"ת בשעות הבוקר בתפוסה חצי מלאה ולפעמים אפילו פחות. העומס לכיוון אשקלון מתחיל משעות הצהריים וגם אז נדיר מאוד שהוא משאיר נוסעים בתחנות.

אבל בלי קשר, אני חושב שבהחלט יש מקום לקו ישיר מאשקלון לרכבת מרכז שייסע דרך איילון. בתור התחלה שיהיו מספר נסיעות בבוקר לכיוון ת"א ומספר נסיעות אחר"צ לכיוון אשקלון.
בעבר כשניסו להוציא את 311 מרכבת מרכז זה לא הלך מכיוון שמדובר בקו איטי ומאסף, אבל אם יהיה לשם קו ישיר אני משוכנע שהוא יצליח. כיום אשקלון, ערד ואילת הן שלוש הערים היחידות שאין אליהן קישור מרכבת מרכז אלא רק מהתמח"ת.
אני לא מדבר על משאיר נוסעים בתמח"ת
אני מדבר על משאיר נוסעים באשקלון
וזה לא רק בימי ראשון.
תחכה בתחנת ההסתדרות באשקלון, ותראה שיותר מפעם אחת האוטובוס מדלג על התחנה, וגם כשהוא עוצר לפעמים לא כולם עולים
 

mister K

New member
אולי בנסיעות הראשונות בבוקר.

אני לא מדבר על משאיר נוסעים בתמח"ת
אני מדבר על משאיר נוסעים באשקלון
וזה לא רק בימי ראשון.
תחכה בתחנת ההסתדרות באשקלון, ותראה שיותר מפעם אחת האוטובוס מדלג על התחנה, וגם כשהוא עוצר לפעמים לא כולם עולים
אולי בנסיעות הראשונות בבוקר.
כבר לא יוצא לי לנסוע בו בכיוון הזה בשעות האלה, אבל בעבר יצא לי כמה פעמים והוא לא השאיר נוסעים. בימי א' אני מסכים שיש בעיה והקו חייב תגבור.
הבעיה העיקרית כיום בקו 300 היא איחורים חוזרים ונשנים בגלל הגדרות קצרות. יש כמה נסיעות שבאחוז גבוה מהמקרים יוצאות באיחור משמעותי בגלל שלנהג יש רק שעה ו-20 דקות להגיע מתל אביב לאשקלון או להיפך בשעות הלחץ ומיד לחזור, כך שמספיק שיש נהג מנקואיסט או תאונה הכי קטנה בכביש 4 (מה שהיה קורה עד לא מזמן מדי יום בזמן ששיפצו את הכביש) והלכה המשבצת. זה קורה כבר באופן קבוע ולצערי בדיוק בנסיעות שאני נוסע בהן.
 
לאשקלון יש קישור מרכבת מרכז

300 משאיר נוסעים רק ביום א' בגלל החיילים.
בשאר הימים הוא יוצא מהתמח"ת בשעות הבוקר בתפוסה חצי מלאה ולפעמים אפילו פחות. העומס לכיוון אשקלון מתחיל משעות הצהריים וגם אז נדיר מאוד שהוא משאיר נוסעים בתחנות.

אבל בלי קשר, אני חושב שבהחלט יש מקום לקו ישיר מאשקלון לרכבת מרכז שייסע דרך איילון. בתור התחלה שיהיו מספר נסיעות בבוקר לכיוון ת"א ומספר נסיעות אחר"צ לכיוון אשקלון.
בעבר כשניסו להוציא את 311 מרכבת מרכז זה לא הלך מכיוון שמדובר בקו איטי ומאסף, אבל אם יהיה לשם קו ישיר אני משוכנע שהוא יצליח. כיום אשקלון, ערד ואילת הן שלוש הערים היחידות שאין אליהן קישור מרכבת מרכז אלא רק מהתמח"ת.
לאשקלון יש קישור מרכבת מרכז
קישור לא חייב להיות על ידי אוטובוסים.
גם לעכו ונהריה אין קישור אוטובוסי ישיר מרכבת מרכז.
גם למעלות אין. לכרמיאל, לצפת ולבית שאן יש קישור עלוב ביותר. נדמה לי שגם לדימונה ולירוחם אין קישור אוטובוסי ישיר.
 

mister K

New member
לערים שציינת אין כלל קישור אוטובוסי מת"א.

לאשקלון יש קישור מרכבת מרכז
קישור לא חייב להיות על ידי אוטובוסים.
גם לעכו ונהריה אין קישור אוטובוסי ישיר מרכבת מרכז.
גם למעלות אין. לכרמיאל, לצפת ולבית שאן יש קישור עלוב ביותר. נדמה לי שגם לדימונה ולירוחם אין קישור אוטובוסי ישיר.
לערים שציינת אין כלל קישור אוטובוסי מת"א.
אני התכוונתי לערים אליהן קיים קישור, אך לא מרכבת מרכז. כאלה יש רק 3: אשקלון, ערד ואילת.
קו ישיר מרכבת מרכז לאשקלון יותר ממתבקש. אם אפילו הקווים של מטרופולין לשדרות/נתיבות/אופקים ולקרית גת מציליחים, אז בוודאי שצריך להיות קו לאשקלון שהיא עיר יותר גדולה ויותר קרובה.
 

mister K

New member
בעצם גם דימונה נכללת בקטגוריה הזאת.

לערים שציינת אין כלל קישור אוטובוסי מת"א.
אני התכוונתי לערים אליהן קיים קישור, אך לא מרכבת מרכז. כאלה יש רק 3: אשקלון, ערד ואילת.
קו ישיר מרכבת מרכז לאשקלון יותר ממתבקש. אם אפילו הקווים של מטרופולין לשדרות/נתיבות/אופקים ולקרית גת מציליחים, אז בוודאי שצריך להיות קו לאשקלון שהיא עיר יותר גדולה ויותר קרובה.
בעצם גם דימונה נכללת בקטגוריה הזאת.
ובאמת הגיע הזמן שגם לשם יהיה קו מהיר מתל אביב בנפרד מהקווים לאילת, על כל הפרוצדורה הכרוכה בנסיעה בהם.
 

846

Active member
יש נוסעים? ואם יש הם כיום נוסעים דרף ב"ש.

בעצם גם דימונה נכללת בקטגוריה הזאת.
ובאמת הגיע הזמן שגם לשם יהיה קו מהיר מתל אביב בנפרד מהקווים לאילת, על כל הפרוצדורה הכרוכה בנסיעה בהם.
יש נוסעים? ואם יש הם כיום נוסעים דרף ב"ש.
אם אגד לדוגמה יפעיל קו ישיר מדימונה לת"א, הקו יפגע בריווחיות של מטרופולין.....
 

mister K

New member
לכן נוצרה כאן בעיה.

יש נוסעים? ואם יש הם כיום נוסעים דרף ב"ש.
אם אגד לדוגמה יפעיל קו ישיר מדימונה לת"א, הקו יפגע בריווחיות של מטרופולין.....
לכן נוצרה כאן בעיה.
כי גם אם ייתנו למטרופולין להפעיל קו מתל אביב לדימונה במסגרת הארכת הזיכיון שלהם בנגב (מה שנראה כיום יותר סביר מהפעלת קו כזה ע"י אגד), זה יפגע ברווחים של אגד מקווי באר שבע - דימונה ומקווי אילת - תל אביב (אם כי פגיעה זניחה ביותר ביחס לרווחיות קווי אילת).

אבל בשורה התחתונה, את הנוסעים זה לא צריך לעניין ולהם מגיע קו ישיר לתל אביב.
בדיוק כמו שצריך שיהיה קו מצומת רעננה לבאר שבע, אשר בגלל מחלוקות בנוגע למפעיל פשוט בחרו שלא להפעיל קו כזה והנוסעים נדפקים. זה די אבסורד (מצדי שתהיה רוטציה בין אגד ומטרופולין כמו בקווים 370/380).
 

אורי404

New member
שינוי במכרזים, שלא לאפשר בלעדיות על אשכול

יש נוסעים? ואם יש הם כיום נוסעים דרף ב"ש.
אם אגד לדוגמה יפעיל קו ישיר מדימונה לת"א, הקו יפגע בריווחיות של מטרופולין.....
שינוי במכרזים, שלא לאפשר בלעדיות על אשכול
הגדרת סעיף במכרז, לפיו למשרד התחבורה יש זכות להכניס מפעיל נוסף (או הקיים באזור), בקווי אוטובוסים חדשים, אם וכאשר ייפתחו.
לגבי הקו מצומת רעננה לבאר שבע, שרתם כתב. לדעתי מה, שמתבקש לבדוק זה, האם הקו היה כלול במכרז השרון. כנראה שלא. על-פניו אין זכות ל"מטרופולין" לבוא בטענות, כי חוזה המכרז הגדיר קווים אחרים, שהם מפעילים.
לצד זה קרו מקרים, שעל-פניו לא הייתה עם זה בעיה. למשל קו 354 בני ברק-באר יעקב, ש"דן" מפעילים, באזור, שרובו בהפעלת "סופרבוס" או 244 "אגד" מלוד לרמת גן, שרב האזור בהפעלת "ויאוליה" ו"סופרבוס".
 

אורי404

New member
גם בדימונה הפתרון היה רכבת יעילה

בעצם גם דימונה נכללת בקטגוריה הזאת.
ובאמת הגיע הזמן שגם לשם יהיה קו מהיר מתל אביב בנפרד מהקווים לאילת, על כל הפרוצדורה הכרוכה בנסיעה בהם.
גם בדימונה הפתרון היה רכבת יעילה
לא הקו הקיים כיום, אלא קו שייכנס לתוך העיר או לכל הפחות העתקת תחנת הנוסעים על התוואי הקיים, שתהיה קרובה יותר לכניסה לעיר.
במצב כזה היה ניתן להפעיל שתי רכבות בשעה לכל כיוון מבאר שבע מרכז לכיוון צפון. לצד זה רכבת בשעה (אולי בשעות הלחץ יותר) מדימונה לכיוון צפון עם עצירה בבאר שבע-האוניברסיטה. כך גם תהיינה לפחות שלוש רכבות מבאר שבע. אמנם לא כולן מבאר שבע מרכז, אבל כן מבאר שבע-האוניברסיטה.
 

easyn

New member
היה עדיף לעשות כמו קו חיפה-תל אביב

גם בדימונה הפתרון היה רכבת יעילה
לא הקו הקיים כיום, אלא קו שייכנס לתוך העיר או לכל הפחות העתקת תחנת הנוסעים על התוואי הקיים, שתהיה קרובה יותר לכניסה לעיר.
במצב כזה היה ניתן להפעיל שתי רכבות בשעה לכל כיוון מבאר שבע מרכז לכיוון צפון. לצד זה רכבת בשעה (אולי בשעות הלחץ יותר) מדימונה לכיוון צפון עם עצירה בבאר שבע-האוניברסיטה. כך גם תהיינה לפחות שלוש רכבות מבאר שבע. אמנם לא כולן מבאר שבע מרכז, אבל כן מבאר שבע-האוניברסיטה.
היה עדיף לעשות כמו קו חיפה-תל אביב
שתי רכבות מהירות מבאר-שבע לתל-אביב עם עצירה רק בלוד
שתי רכבות מאספות מדימונה (אחת) ומבאר-שבע אוניברסיטה (אחת) שעוצרות בלהבים, קרית-גת, רמלה ולוד ואותו הדבר בכיוון ההפוך. כמובן שהלו"ז צריך להיות כזה שהרכבת המהירה מגיעה ללוד 5 דקות אחרי המאספת ויוצאת מלוד לבאר-שבע 5 דקות לפני המאספת.
בשעות העומס אפשר להוסיף רכבת שלישית ישירה בין באר-שבע ותל אביב.
 

אורי404

New member
זה נכון, שיש רכבת. אבל התכנון לא טוב

לאשקלון יש קישור מרכבת מרכז
קישור לא חייב להיות על ידי אוטובוסים.
גם לעכו ונהריה אין קישור אוטובוסי ישיר מרכבת מרכז.
גם למעלות אין. לכרמיאל, לצפת ולבית שאן יש קישור עלוב ביותר. נדמה לי שגם לדימונה ולירוחם אין קישור אוטובוסי ישיר.
זה נכון, שיש רכבת. אבל התכנון לא טוב
תחנות הרכבת, ברובן (ובתוך זה אשקלון ספציפית) נמצאות במרחק רב מאזורי המגורים. מרחק, שיש בגינו צורך בנסיעה נוספת במכונית או באוטובוס.
קווי האוטובוסים יוצאים מתוך העיר ובחלק גדול מהמקרים, אין צורך בנסיעה באוטובוס נוסף.
לו היו מתכננים טוב יותר, שתהיה תשתית רכבות בתוך העיר, המצב היה משתפר. למשל קו רכבת לתוך הסיטי באשדוד. אולי תכנון מוקדם מלפני שנים רבות, שבו הרכבת תיכנס לתוך העיר, לפני שהחלו לבנות שם יותר.
 
באשקלון זה לרוב שני קווים

זה נכון, שיש רכבת. אבל התכנון לא טוב
תחנות הרכבת, ברובן (ובתוך זה אשקלון ספציפית) נמצאות במרחק רב מאזורי המגורים. מרחק, שיש בגינו צורך בנסיעה נוספת במכונית או באוטובוס.
קווי האוטובוסים יוצאים מתוך העיר ובחלק גדול מהמקרים, אין צורך בנסיעה באוטובוס נוסף.
לו היו מתכננים טוב יותר, שתהיה תשתית רכבות בתוך העיר, המצב היה משתפר. למשל קו רכבת לתוך הסיטי באשדוד. אולי תכנון מוקדם מלפני שנים רבות, שבו הרכבת תיכנס לתוך העיר, לפני שהחלו לבנות שם יותר.
באשקלון זה לרוב שני קווים
על מנת להגיע לרכבת
 

אורי404

New member
אדרבה

באשקלון זה לרוב שני קווים
על מנת להגיע לרכבת
אדרבה
לפחות אם היו מקימים תחנת רכבת, שתהיה קרובה לצומת אשקלון על התוואי הקיים.
כאשר יהיה הקו מאשקלון לבאר שבע, יהיה צורך לחלק גדול מתושבי אשקלון לנסוע מעט צפונה (לתחנת אשקלון הקיימת), כדי להגיע ליעד הדרומי - באר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
אגלה ל ךסוד. באמת תכננו את זה.

זה נכון, שיש רכבת. אבל התכנון לא טוב
תחנות הרכבת, ברובן (ובתוך זה אשקלון ספציפית) נמצאות במרחק רב מאזורי המגורים. מרחק, שיש בגינו צורך בנסיעה נוספת במכונית או באוטובוס.
קווי האוטובוסים יוצאים מתוך העיר ובחלק גדול מהמקרים, אין צורך בנסיעה באוטובוס נוסף.
לו היו מתכננים טוב יותר, שתהיה תשתית רכבות בתוך העיר, המצב היה משתפר. למשל קו רכבת לתוך הסיטי באשדוד. אולי תכנון מוקדם מלפני שנים רבות, שבו הרכבת תיכנס לתוך העיר, לפני שהחלו לבנות שם יותר.
אגלה ל ךסוד. באמת תכננו את זה.
זו גם הסיבה שבשדרה המובילה מעד הלום לסיטי יש מרווח גדול בין הנתיבים לכיוונים השונים. זה נבנה כהכנה לרכבת עתידית, אך התוכנית נגנזה.
 
התוכנית הזו שוכבת באותה מגירה עם התוכניות

אגלה ל ךסוד. באמת תכננו את זה.
זו גם הסיבה שבשדרה המובילה מעד הלום לסיטי יש מרווח גדול בין הנתיבים לכיוונים השונים. זה נבנה כהכנה לרכבת עתידית, אך התוכנית נגנזה.
התוכנית הזו שוכבת באותה מגירה עם התוכניות
לחבר בין משה דיין לראשונים ולחבר בשלוחה את התחנה המרכזית בפתח תקוה למסילת הירקון.
 

אורי404

New member
הפרויקטים הללו טובים מאוד

התוכנית הזו שוכבת באותה מגירה עם התוכניות
לחבר בין משה דיין לראשונים ולחבר בשלוחה את התחנה המרכזית בפתח תקוה למסילת הירקון.
הפרויקטים הללו טובים מאוד
רובם אם לא כולם טובים מאוד. חבל, שזה שוכב במגירות שונות.
 

alantan

New member
אני חולק עליך שהתכניות הללו טובות

הפרויקטים הללו טובים מאוד
רובם אם לא כולם טובים מאוד. חבל, שזה שוכב במגירות שונות.
אני חולק עליך שהתכניות הללו טובות
שתי תכניות השלוחות (אשדוד, פתח תקווה) באות בהכרח על חשבון התדירות בקו הראשי. כל פעם שמקימים שלוחה, זה בא על חשבון ערים בקו הראשי, זוהי עובדה גיאומטרית.

זה לא כמו להקים כביש שמתחבר לעוד כביש. כי מן הסתם, אם אפשר להעביר מת"א לאשקלון X רכבות בשעה, אז ברגע שיש שלוחה לאשדוד עם Y רכבות ישירות לתל אביב, אז אשקלון תקבל רק X-Y רכבות לשעה. או לחלופין, שאטל שידרוש מתושבי אשדוד להחליף לרכבת לתל אביב בעד הלום.

תכנון טוב יותר הוא להעביר את הקו הראשי דרך מרכז העיר כך שכל הקווים המזינים מגיעים למקום התחנה עצמה. כמובן שבמקרה של אשדוד ופתח תקווה מדובר בהשקעה גבוהה מאוד, ולכן עדיף לתכנן מחדש את התחבורה העירונית כך שהיא תתרכז במרכז תחבורה חדש שיוקם בתחנת הרכבת עצמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה