ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.
מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.
על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.
הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.
בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.