למה לדעתי חברת אפיקים הגרועה ביותר

מצב
הנושא נעול.

yossiwed

New member
טוב הסבר נוסף אם אני לא ברור

לא יודע איך הבנת מההודעה שלי שהבנתי אותך
אם לא צריך תחבורה ציבורית בכלל בשכונה, למה אתה נגד להוציא ממנה של 179?
ואם צריכים תחבורה ציבורית, למה אתה בעד ביטולם של 4\5?
טוב הסבר נוסף אם אני לא ברור

יש לך הקצאה מסויימת של תחבורה ציבורית ,ק"מ לקווים ,

תנצל אותם לתת שירות אחר ,להוסיף קווי בוקר ,צהרים , תעשה משהו

תקשיב לנוסעים ,תענה במרכזיה ,כלום ,זלזול מוחלט ,

מה עשית הוספת אוטבוסים נוספים לקו ריק קיים ?.

הבנת אותי ,אני לא נגד תחבורה, אני טוען שתושבי נווה אילן לא צריכים

את הקו הפנימי בכזה תדירות גדולה,יש מספיק דברים אחרים לעשות

וגרוע מזה לבטל קו שנסעו בו 5-7 אנשים בנווה אילן באוטובוס של 7:25 .

למה לבטל על מה , בשביל עוד קו 4 ריק ושומם ב 5:30 בבוקר לשום מקום.
 
המפעיל לא יכול "לנצל" קילומטרים "לתת שירות אחר"

טוב הסבר נוסף אם אני לא ברור

יש לך הקצאה מסויימת של תחבורה ציבורית ,ק"מ לקווים ,

תנצל אותם לתת שירות אחר ,להוסיף קווי בוקר ,צהרים , תעשה משהו

תקשיב לנוסעים ,תענה במרכזיה ,כלום ,זלזול מוחלט ,

מה עשית הוספת אוטבוסים נוספים לקו ריק קיים ?.

הבנת אותי ,אני לא נגד תחבורה, אני טוען שתושבי נווה אילן לא צריכים

את הקו הפנימי בכזה תדירות גדולה,יש מספיק דברים אחרים לעשות

וגרוע מזה לבטל קו שנסעו בו 5-7 אנשים בנווה אילן באוטובוס של 7:25 .

למה לבטל על מה , בשביל עוד קו 4 ריק ושומם ב 5:30 בבוקר לשום מקום.
המפעיל לא יכול "לנצל" קילומטרים "לתת שירות אחר"
משרד התחבורה קובע במכרז וברשיונות הקווים את השירות של כל קו.
המפעיל יכול להציע למשרד התחבורה "לתת שירות אחר", אבל תן לו צ'אנס להתנסות במערך החדש וללמוד אילו שינויים צריך לבצע.
ומדוע אפיקים לא עשו זאת קודם? מכיוון שבמסגרת של המכרזים הישנים היה הרבה יותר קשה לבצע שינויים.

ואם אתה באמת רוצה להיות קונסטרוקטיבי, אז אל תנסה ללמד ולחנך וגם אל תאמר מה לא צריך. תעלה בקשות לשירות שלדעתך חסר או לא קיים ויש צורך להוסיפו או לתגברו ותן למשרד התחבורה ולאפיקים להחליט כיצד לעשות זאת.
אף אחד לא יקח אותך ברצינות כשאתה מציע להפחית תדירות של קווים.
 

yossiwed

New member
בשיא הנימוס אני מנסה להסביר לך שצריך חברה רצינית

המפעיל לא יכול "לנצל" קילומטרים "לתת שירות אחר"
משרד התחבורה קובע במכרז וברשיונות הקווים את השירות של כל קו.
המפעיל יכול להציע למשרד התחבורה "לתת שירות אחר", אבל תן לו צ'אנס להתנסות במערך החדש וללמוד אילו שינויים צריך לבצע.
ומדוע אפיקים לא עשו זאת קודם? מכיוון שבמסגרת של המכרזים הישנים היה הרבה יותר קשה לבצע שינויים.

ואם אתה באמת רוצה להיות קונסטרוקטיבי, אז אל תנסה ללמד ולחנך וגם אל תאמר מה לא צריך. תעלה בקשות לשירות שלדעתך חסר או לא קיים ויש צורך להוסיפו או לתגברו ותן למשרד התחבורה ולאפיקים להחליט כיצד לעשות זאת.
אף אחד לא יקח אותך ברצינות כשאתה מציע להפחית תדירות של קווים.
בשיא הנימוס אני מנסה להסביר לך שצריך חברה רצינית
שמגדילה ראש , אין לי דבר נגד אפיקים , היא פשוט שנתיים

באזור שלי וזה הכל תפל ,לא רציני , חפיף , אם היה חשוב לה

נוסעים קו 179 היה נוסע ,אבל תדע שמי שקובע לא פחות הוא

סגן ראש עיריית יבנה, אם הוא ירצה וילחץ זה יכול לחזור ,

אבל שוב ,לא בגלל אפיקים .

לכן אני חוזר חודש שלם , חברה רצינית כמו מטרופלין הייתה עושה

בדק בית , מקשיבה לי ,לנוסעים ועושה שכלול שיעשה צדק ,זה

נקרא להגדיל ראש , ראית את אתר אפיקים ,נגיד שאתה עכשיו שאתה לא מבין

בתחבורה ציבורית ,כנס לאתר אפיקים ליבנה או אשדוד

ותלמד על זמנים וקווים לא קיימים בכלל ,זה רציני , זה 2015 אני שואל אותך.
 
לגבי מה שמופיע (ולא מופיע) ברשימות הקווים של אשדוד ויבנה

בשיא הנימוס אני מנסה להסביר לך שצריך חברה רצינית
שמגדילה ראש , אין לי דבר נגד אפיקים , היא פשוט שנתיים

באזור שלי וזה הכל תפל ,לא רציני , חפיף , אם היה חשוב לה

נוסעים קו 179 היה נוסע ,אבל תדע שמי שקובע לא פחות הוא

סגן ראש עיריית יבנה, אם הוא ירצה וילחץ זה יכול לחזור ,

אבל שוב ,לא בגלל אפיקים .

לכן אני חוזר חודש שלם , חברה רצינית כמו מטרופלין הייתה עושה

בדק בית , מקשיבה לי ,לנוסעים ועושה שכלול שיעשה צדק ,זה

נקרא להגדיל ראש , ראית את אתר אפיקים ,נגיד שאתה עכשיו שאתה לא מבין

בתחבורה ציבורית ,כנס לאתר אפיקים ליבנה או אשדוד

ותלמד על זמנים וקווים לא קיימים בכלל ,זה רציני , זה 2015 אני שואל אותך.
לגבי מה שמופיע (ולא מופיע) ברשימות הקווים של אשדוד ויבנה
באתר אפיקים אתה צודק.
אתה יכול להעיר להם על כך בצורה קונסטרוקטיבית.
אבל אתה מראש אנטי.
כשתפנים שאפיקים היא המפעילה באשכול ולא תהיה בשנים הקרובות מפעילה אחרת, אולי תוכל לפעול באופן כזה.
אין ולא יהיה את מטרופולין באשכול הזה. זו עובדה שאתה צריך להשלים איתה.
אתה צריך לבחור בין התבוססות בתסכול ובתקוות שווא לבין שינוי גישה שיאפשר לך לנסות להציע הצעות מועילות מתוך מטרה לשפר את השירות של אפיקים (ולא לנסות להגשים חלומות על שירות של מטרופולין).
 

Ofekalef1

New member
כמו שאני רואה, אתה מתלונן בשני מישורים, שלא קשורים זה לזה.

שאלת יפה , בניגוד לשאר שתוקפים כמו עדר ללא מנהיג .
הקו הזה יוצא כבר 8 שנים ריק מקסימום 3-4 נוסעים , מה ההגיון

לשדרג אותו ל 3 פעמים בשעה ריק , אני ורבים פנינו לחברה הזאת לממונים

בכל מקום כולל במשרד תחבורה לבחון דברים אחרים ,אין מענה ,כלום

הם בשלהם , השקיעו כל כך הרבה כסף ,זה מכרז של מיליונים עבור מי,

מה האחריות של החברה המבצעת? , די הרבה , כי היא צריכה להיות הברומטר,

שאתה קורא את כל התגובות הקשות נגד אפיקים ותוסיף את כל

מה שרשמתי למעלה ותראה האתר איטנרט שלהם,כאשר עוד קווים של שבוע

שעבר שלא קיימים ,הם באתר ,אתה צריך להבין את עומק הזלזול .

אני בעצמי נתקלתי ביחס אטום וראש קטן ,זה בדיוק נקרא שירות , להגדיל ראש

,לנסות לתקן ,לנסות לראות איפה צריך באמת תחבורה ציבורית .

ויש כאלה פה שקופצים עליי ,אז פלא שהתחבורה נראית ככה ,גם אלה

שמתיימרים להבין קופצים בראש ,בלי להגיד וואלה קורה פה משהו מסריח ,

האמת מבינים אותו ,רוצה לשפר את איכות החיים של כולם , במקום


לשאול שאלות רציניות , מתקפה אישית בזויה .
כמו שאני רואה, אתה מתלונן בשני מישורים, שלא קשורים זה לזה.
האחד, הוא תכנון פריסת הקווים ותדירותם, שלדעתך היא שגויה.
השנייה, היא השירות של חברת אפיקים.

אז ראשית, אין קשר בין הדברים. במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא ורק הוא קובע את מסלולי הקווים, ולחברה לא ממש אכפת מה הם, העיקר שיהיו קווים. לכן אין קשר בין איכות החברה אפיקים לבין מסלולי הקווים והתדירות שלהם, תלונות על זה יש להפנות למשרד התחבורה.

לגבי איכות השירות של אפיקים, אני לא יודע. אני לא מכיר את החברה, ויכול להיות שהשירות שלה לא טוב. מה שאני כן יודע זה שכשנכנסים לאשכול חדש, תמיד יש הרבה מאוד בעיות, ואסור לשפוט לפי הימים הראשונים. תן לכולם להתרגל למצב החדש, והמצב ישתפר. אני לא יודע אם הוא יגיע למצב טוב מאוד, אבל אני יכול להגיד לך שהחברות שאני קרוב אליהן - השירות שלהן הוא מאוד לא טוב, בלשון המעטה. גם ממטרופולין אני לא מתלהב (וגם לא נוסע הרבה).

מה שכן, כן יכול להיות קשר בין רמת שירות לבין כמות הנוסעים, אבל לא לזה התכוונת כאן. אם רמת השירות גרועה, אנשים לא יכולים לסמוך על השירות ולא ישתמשו בו. כמו גם אם התדירות גרועה... ולכן אני כן חושב שצריכה להיות תדירות סבירה, לפחות במשך זמן מה כך שאנשים יכירו ויתנסו. אני לא מכיר את יבנה, ויכול להיות שהם ימשיכו לנסוע ריקים. בכל מקרה, אין צורך לכעוס על זה עכשיו. תן למערכת החדשה להיקלט, תן לה מאה ימי חסד כמו שאומרים כאן. תמיד אפשר לעשות שינויים בהמשך, לצמצמם תדירות ולהאריך שעות פעילות, כמו שאתה מציע. אבל צריך לאפשר ניסיון ולא לפסול על הסף.

אגב, לעניין הזכייה במכרז - אני לא כל כך יודע איך זה עובד, אבל קריטריונים כמו "זלזול" וכדומה לא נכנסים תחת הגדרות המכרז. אני מניח שאם הגדרת המכרז היא יצירת אתר לפני כניסת החברה, אז היא תיקנס על כך שהאתר שלה לא עומד בקריטריונים בנקודת זמן מסוימת.
 

yossiwed

New member
אופק אני כן מתכוון לקשר בין שירות לכמות נוסעים

כמו שאני רואה, אתה מתלונן בשני מישורים, שלא קשורים זה לזה.
האחד, הוא תכנון פריסת הקווים ותדירותם, שלדעתך היא שגויה.
השנייה, היא השירות של חברת אפיקים.

אז ראשית, אין קשר בין הדברים. במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא ורק הוא קובע את מסלולי הקווים, ולחברה לא ממש אכפת מה הם, העיקר שיהיו קווים. לכן אין קשר בין איכות החברה אפיקים לבין מסלולי הקווים והתדירות שלהם, תלונות על זה יש להפנות למשרד התחבורה.

לגבי איכות השירות של אפיקים, אני לא יודע. אני לא מכיר את החברה, ויכול להיות שהשירות שלה לא טוב. מה שאני כן יודע זה שכשנכנסים לאשכול חדש, תמיד יש הרבה מאוד בעיות, ואסור לשפוט לפי הימים הראשונים. תן לכולם להתרגל למצב החדש, והמצב ישתפר. אני לא יודע אם הוא יגיע למצב טוב מאוד, אבל אני יכול להגיד לך שהחברות שאני קרוב אליהן - השירות שלהן הוא מאוד לא טוב, בלשון המעטה. גם ממטרופולין אני לא מתלהב (וגם לא נוסע הרבה).

מה שכן, כן יכול להיות קשר בין רמת שירות לבין כמות הנוסעים, אבל לא לזה התכוונת כאן. אם רמת השירות גרועה, אנשים לא יכולים לסמוך על השירות ולא ישתמשו בו. כמו גם אם התדירות גרועה... ולכן אני כן חושב שצריכה להיות תדירות סבירה, לפחות במשך זמן מה כך שאנשים יכירו ויתנסו. אני לא מכיר את יבנה, ויכול להיות שהם ימשיכו לנסוע ריקים. בכל מקרה, אין צורך לכעוס על זה עכשיו. תן למערכת החדשה להיקלט, תן לה מאה ימי חסד כמו שאומרים כאן. תמיד אפשר לעשות שינויים בהמשך, לצמצמם תדירות ולהאריך שעות פעילות, כמו שאתה מציע. אבל צריך לאפשר ניסיון ולא לפסול על הסף.

אגב, לעניין הזכייה במכרז - אני לא כל כך יודע איך זה עובד, אבל קריטריונים כמו "זלזול" וכדומה לא נכנסים תחת הגדרות המכרז. אני מניח שאם הגדרת המכרז היא יצירת אתר לפני כניסת החברה, אז היא תיקנס על כך שהאתר שלה לא עומד בקריטריונים בנקודת זמן מסוימת.
אופק אני כן מתכוון לקשר בין שירות לכמות נוסעים

משרד התחבורה עשה טעות שלקח את יבנה יחד עם אשדוד ,

יבנה בכלל שייכת למרחב רחובות -מרכז ולא למחוז דרום .

אם תקרא אותי אז אני קושר הכל בהכל , זה כל הפרמטרים נכנסים יחד

משוכללים לתוצאה של אין נוסעים , את ימי החסד אני לא אתן כי הם היו

פה שנתיים ואתה יודע אחרי 100 ימי חסד מבטלים תדיריות וקווים ובגלל

אני מרוגז ,במקום לפתות נוסעים חדשים ללכת קדימה , זה הולך אחורה ,

אני לא יודע איך הייתם מגיבים לראות בעיר קטנה כל כך הרבה אוטובסים

חדשים ריקים ,גם 5 נוסעים זה ריק !!!

, זה מרגיז אותי ויותר מרגיז שאני לא יכול לעשות כלום

גם BENSHAP תושב האזור הסביר לכם , אין עם מי לדבר .

אתה רואה את כל החברה האלה מדושני עונג נואמים וזורקים .

את הכסף ואני אומר איפה הצדק ,איפה .

אבל אתם יודעים יש לי רכב יחסית חדש 1600, עבודה טובה

, אז למה אני מתרגז , מה צריך להיות אכפת לי בכלל , לא ברור לי ..
 

benshap2

New member
אני מבקש שלא תיקח אותי כדוגמא, כי אני לא מסכים עם מרבית טענו

אופק אני כן מתכוון לקשר בין שירות לכמות נוסעים

משרד התחבורה עשה טעות שלקח את יבנה יחד עם אשדוד ,

יבנה בכלל שייכת למרחב רחובות -מרכז ולא למחוז דרום .

אם תקרא אותי אז אני קושר הכל בהכל , זה כל הפרמטרים נכנסים יחד

משוכללים לתוצאה של אין נוסעים , את ימי החסד אני לא אתן כי הם היו

פה שנתיים ואתה יודע אחרי 100 ימי חסד מבטלים תדיריות וקווים ובגלל

אני מרוגז ,במקום לפתות נוסעים חדשים ללכת קדימה , זה הולך אחורה ,

אני לא יודע איך הייתם מגיבים לראות בעיר קטנה כל כך הרבה אוטובסים

חדשים ריקים ,גם 5 נוסעים זה ריק !!!

, זה מרגיז אותי ויותר מרגיז שאני לא יכול לעשות כלום

גם BENSHAP תושב האזור הסביר לכם , אין עם מי לדבר .

אתה רואה את כל החברה האלה מדושני עונג נואמים וזורקים .

את הכסף ואני אומר איפה הצדק ,איפה .

אבל אתם יודעים יש לי רכב יחסית חדש 1600, עבודה טובה

, אז למה אני מתרגז , מה צריך להיות אכפת לי בכלל , לא ברור לי ..
אני מבקש שלא תיקח אותי כדוגמא, כי אני לא מסכים עם מרבית טענו
טענותיך, וגם עם אלו שאני מסכים - אני לא מסכים עם ההצעות שלך לשינוי.
אני הצעתי הצעות קונרקטיות במקומות בהם ראיתי בעיות.
&nbsp
לעניין מה שקרה אתמול - אני לא חושב שצריך בכלל להציע לחברה ללמד את הנהגים שלה את מסלולי הקווים ולא לדלג על אוטובוסים - פה פשוט צריכים לקנוס ובסכום גבוה על כל הפרה כבר מההפרה הראשונה, ולהגיע גם לשלילת רישיון באם זה לא משתפר לאורך זמן.
&nbsp
ולעניין הקווים הפנימיים שאתה חוזר עליהם כל הזמן - היום חזרתי ברכבת שהגיעה ב 19:30 ליבנה. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים הולכים לתחנות של הקווים הפנימיים כמו שראיתי היום.
וזה כשזה בסה"כ היום השני לשיפורים בקווים הפנימיים.
אדיר.
 

yossiwed

New member
כמה ראיתי 20 איש , 30 ,זה מתחלק ב 4 אוטבוסים

אני מבקש שלא תיקח אותי כדוגמא, כי אני לא מסכים עם מרבית טענו
טענותיך, וגם עם אלו שאני מסכים - אני לא מסכים עם ההצעות שלך לשינוי.
אני הצעתי הצעות קונרקטיות במקומות בהם ראיתי בעיות.
&nbsp
לעניין מה שקרה אתמול - אני לא חושב שצריך בכלל להציע לחברה ללמד את הנהגים שלה את מסלולי הקווים ולא לדלג על אוטובוסים - פה פשוט צריכים לקנוס ובסכום גבוה על כל הפרה כבר מההפרה הראשונה, ולהגיע גם לשלילת רישיון באם זה לא משתפר לאורך זמן.
&nbsp
ולעניין הקווים הפנימיים שאתה חוזר עליהם כל הזמן - היום חזרתי ברכבת שהגיעה ב 19:30 ליבנה. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים הולכים לתחנות של הקווים הפנימיים כמו שראיתי היום.
וזה כשזה בסה"כ היום השני לשיפורים בקווים הפנימיים.
אדיר.
כמה ראיתי 20 איש , 30 ,זה מתחלק ב 4 אוטבוסים

בקו 3 יהיו 10-7 נוסעים .
בקו 1 יהיו 7- 10 נוסעים.
בקו 6 יהיו 5-8 נוסעים .
בקו 4 יהיו 0-3 נוסעים.
רוב הנוסעים חיילים ואנשי קבע וביטחון,בוא לא נסחף .

וזה לא ממש הצלחה שיורדים מהרכבת 150 נוסעים .

ולא לשכוח זה בשעת השיא נוסעים מהרכבת.

וכבר כתבתי לך 300 פעם ,לא הצעתי להוריד פנמיים , לראות מה מיותר

ויש קו 4 שיצא ב 17:25 יצא ריק לגמרי מהמתנ"ח .

קו 6 נוסע בשעות שפל ריק , כך גם הקווים 3-6.

לתת צ'אנס לקווים אחרים ולהחזיר את 179.


הצלחה של תחבורה ציבורית ,זה אוטבוס עם 25 - 20 נוסעים .

נסעתי בכל הארץ בקווים פנימיים ב 17:00 לא ראיתי אוטבוס ריק ,

זה בשבילי סימן הכשלון הגדול של המכרז .
 
אתה מתעקש ללכת בכיוון הלא נכון

כמה ראיתי 20 איש , 30 ,זה מתחלק ב 4 אוטבוסים

בקו 3 יהיו 10-7 נוסעים .
בקו 1 יהיו 7- 10 נוסעים.
בקו 6 יהיו 5-8 נוסעים .
בקו 4 יהיו 0-3 נוסעים.
רוב הנוסעים חיילים ואנשי קבע וביטחון,בוא לא נסחף .

וזה לא ממש הצלחה שיורדים מהרכבת 150 נוסעים .

ולא לשכוח זה בשעת השיא נוסעים מהרכבת.

וכבר כתבתי לך 300 פעם ,לא הצעתי להוריד פנמיים , לראות מה מיותר

ויש קו 4 שיצא ב 17:25 יצא ריק לגמרי מהמתנ"ח .

קו 6 נוסע בשעות שפל ריק , כך גם הקווים 3-6.

לתת צ'אנס לקווים אחרים ולהחזיר את 179.


הצלחה של תחבורה ציבורית ,זה אוטבוס עם 25 - 20 נוסעים .

נסעתי בכל הארץ בקווים פנימיים ב 17:00 לא ראיתי אוטבוס ריק ,

זה בשבילי סימן הכשלון הגדול של המכרז .
אתה מתעקש ללכת בכיוון הלא נכון
מה איכפת לך כמה נוסעים יש באוטובוס?
זה עניין של משרד התחבורה ושל המפעיל.
האם אתה נושא באיזשהו תפקיד שאחראי על כך? לא
אתה לקוח.
כפי שאתה לא תיכנס לחנות ותאמר לבעל החנות כמה מלאי להחזיק מכל מוצר, כך תשאיר את הטיפול בהתאמת ההיצע לביקוש בקווי האוטובוס למשרד התחבורה.
אם כנוסע, יש פגמים וחוסרים בשירות שאתה מקבל - תעלה את הפגמים והחוסרים הללו.
אם יש קו שחסרות בו נסיעות בשעות מסויימות או בכל מהלך היום ולכן למשל יש בו עומס רב או שהוא לא יעיל לשימוש, אז תעלה את זה.
אבל אתה מתעקש ללכת בכיוון ההפוך ולהתערב בדבר שהוא לא עניינך.
 

yossiwed

New member
בוא תבין את ההיגיון

אתה מתעקש ללכת בכיוון הלא נכון
מה איכפת לך כמה נוסעים יש באוטובוס?
זה עניין של משרד התחבורה ושל המפעיל.
האם אתה נושא באיזשהו תפקיד שאחראי על כך? לא
אתה לקוח.
כפי שאתה לא תיכנס לחנות ותאמר לבעל החנות כמה מלאי להחזיק מכל מוצר, כך תשאיר את הטיפול בהתאמת ההיצע לביקוש בקווי האוטובוס למשרד התחבורה.
אם כנוסע, יש פגמים וחוסרים בשירות שאתה מקבל - תעלה את הפגמים והחוסרים הללו.
אם יש קו שחסרות בו נסיעות בשעות מסויימות או בכל מהלך היום ולכן למשל יש בו עומס רב או שהוא לא יעיל לשימוש, אז תעלה את זה.
אבל אתה מתעקש ללכת בכיוון ההפוך ולהתערב בדבר שהוא לא עניינך.
בוא תבין את ההיגיון
שיש תחרות , יהיה לך איטנרס להקשיב לשנות את החנות , לשפר

פי 1,000 את השירות , אתה צריך את הכסף של הלקוח , אם לא

החברה תתפרק מנכסיה ואומרים הלקוח תמיד צודק.

פה יש מונפול משרד התחבורה שהוא קובע ,אני לא צד בעניין ,אני גם לא חשוב ,

גם אוטבוס ריק לא חשוב וזה בדיוק הבעייה , כי זה ממומן מכספי המסים ,

חברה שמגדילה ראש אומרת בוא נעשה שינויים ,בוא נקיים את המכרז

עד הסוף א עד ת, אבל אפיקים בחסות משרד התחבורה ראש קטן,

היא מקבלת את החלק שלה ,סבסוד ,יש כסף , אני הנוסע בתחבורה הציבורית

לא חשוב .פשוט להבין .

מחר משרד התחבורה יגיד לאפיקים אני ממן עוזר לכם רק עם האטובוסים ,

את הנוסעים תביאו אתם לבד וממנו תעשו רווח ,אז תראו איך מגדילים ראש,

מקשבים לנוסע האתר איטנרט מתעדכן ,השירות עולה ב 10 דרגות ,

נהגים שלא יוצאים בזמן חוטפים ,כל זה לא יקרה ועל זה אני מלין.

כן גם למשרד התחבורה יש חלק באשמה

, אבל את התקווה אני תולה במפעיל דווקא .
 

olli3

New member
מנהל
אתה בעצם אומר, בוא נחזור למכרזים הישנים.

בוא תבין את ההיגיון
שיש תחרות , יהיה לך איטנרס להקשיב לשנות את החנות , לשפר

פי 1,000 את השירות , אתה צריך את הכסף של הלקוח , אם לא

החברה תתפרק מנכסיה ואומרים הלקוח תמיד צודק.

פה יש מונפול משרד התחבורה שהוא קובע ,אני לא צד בעניין ,אני גם לא חשוב ,

גם אוטבוס ריק לא חשוב וזה בדיוק הבעייה , כי זה ממומן מכספי המסים ,

חברה שמגדילה ראש אומרת בוא נעשה שינויים ,בוא נקיים את המכרז

עד הסוף א עד ת, אבל אפיקים בחסות משרד התחבורה ראש קטן,

היא מקבלת את החלק שלה ,סבסוד ,יש כסף , אני הנוסע בתחבורה הציבורית

לא חשוב .פשוט להבין .

מחר משרד התחבורה יגיד לאפיקים אני ממן עוזר לכם רק עם האטובוסים ,

את הנוסעים תביאו אתם לבד וממנו תעשו רווח ,אז תראו איך מגדילים ראש,

מקשבים לנוסע האתר איטנרט מתעדכן ,השירות עולה ב 10 דרגות ,

נהגים שלא יוצאים בזמן חוטפים ,כל זה לא יקרה ועל זה אני מלין.

כן גם למשרד התחבורה יש חלק באשמה

, אבל את התקווה אני תולה במפעיל דווקא .
אתה בעצם אומר, בוא נחזור למכרזים הישנים.
אז במכרזים הישנים, המפעיל מאד שמח להפעיל קווים עתירי נוסעים ומאד שונא להפעיל קווים דלילים. כפועל יוצא, בקווים בהם יש נוסעים רבים - השירות תדיר. בקווים שאין נוסעים רבים, התדירות היא פעם ב30-40-60 דקות והשירות יכול להסתיים ב8 או 9 בערב.
&nbsp
במילים אחרות, זה סוג של מוניות שירות יותר מפוקחות. אם המפעיל לא מוציא אוטובוס בקו שאין בו הרבה נוסעים הוא אפילו מרוויח על כך. לעומת זאת במכרז חדש, אם הוא לא מוציא אוטובוס, הוא לא נוסע קילומטרים = הוא לא מקבל כסף על הנסיעה.
&nbsp
תושבי באר שבע נהנהים מקווים לא תדירים שונים שכשאין מספיק נהגים, מורידים דווקא מהם נהג ואז תדירות של פעם בחצי שעה הופכת להיות תדירות של פעם בשעה, חוסכים ביציאת אוטובוס ומי שאין לו ברירה והמתין לאוטובוס הבא עוד חצי שעה - עולה עליו ובמקסימום מתעצבן על הנהג ולא עושה עם זה כלום. מה שנקרא שיטת מצליח, וזה אכן מצליח.
&nbsp
בשל הסיבה הזאת ובשל סיבות נוספות, עברו לשיטת המכרזים החדשה. בה כל נסיעה שהמפעיל לא מוציא = הפסד כספי. למפעיל אין רצון לצמצם תדירות לקווים שאין בהם הרבה נוסעים, ההיפך יש לו רצון שיהיו יותר נוסעים כדי שהתדירות בקו לא תרד, כדי שהוא יוכל לעשות עוד ועוד קילומטרים וכך להרוויח עוד ועוד כסף.
&nbsp
מעבר לזה שאם המפעיל היה מקבל את הכסף, היית יכול לשכוח ממסלקה ארצית ומחוזה ארצי בדמות ערך צבור.
 

yossiwed

New member
OK הבנתי , אבל לדעתי המכרז צריך להיות מוגבל

אתה בעצם אומר, בוא נחזור למכרזים הישנים.
אז במכרזים הישנים, המפעיל מאד שמח להפעיל קווים עתירי נוסעים ומאד שונא להפעיל קווים דלילים. כפועל יוצא, בקווים בהם יש נוסעים רבים - השירות תדיר. בקווים שאין נוסעים רבים, התדירות היא פעם ב30-40-60 דקות והשירות יכול להסתיים ב8 או 9 בערב.
&nbsp
במילים אחרות, זה סוג של מוניות שירות יותר מפוקחות. אם המפעיל לא מוציא אוטובוס בקו שאין בו הרבה נוסעים הוא אפילו מרוויח על כך. לעומת זאת במכרז חדש, אם הוא לא מוציא אוטובוס, הוא לא נוסע קילומטרים = הוא לא מקבל כסף על הנסיעה.
&nbsp
תושבי באר שבע נהנהים מקווים לא תדירים שונים שכשאין מספיק נהגים, מורידים דווקא מהם נהג ואז תדירות של פעם בחצי שעה הופכת להיות תדירות של פעם בשעה, חוסכים ביציאת אוטובוס ומי שאין לו ברירה והמתין לאוטובוס הבא עוד חצי שעה - עולה עליו ובמקסימום מתעצבן על הנהג ולא עושה עם זה כלום. מה שנקרא שיטת מצליח, וזה אכן מצליח.
&nbsp
בשל הסיבה הזאת ובשל סיבות נוספות, עברו לשיטת המכרזים החדשה. בה כל נסיעה שהמפעיל לא מוציא = הפסד כספי. למפעיל אין רצון לצמצם תדירות לקווים שאין בהם הרבה נוסעים, ההיפך יש לו רצון שיהיו יותר נוסעים כדי שהתדירות בקו לא תרד, כדי שהוא יוכל לעשות עוד ועוד קילומטרים וכך להרוויח עוד ועוד כסף.
&nbsp
מעבר לזה שאם המפעיל היה מקבל את הכסף, היית יכול לשכוח ממסלקה ארצית ומחוזה ארצי בדמות ערך צבור.
OK הבנתי , אבל לדעתי המכרז צריך להיות מוגבל
כך שרק עלייה במספר הנוסעים, תאריך את המכרז מעבר ל 7 שנים עד 10 שנים,

אם לא הראה שיפור במספר הנוסעים ושירות ,מכרז חדש .

מצידי שיביאו מונית שירות לקו חדש , העיקר שיעלו את כמות הנוסעים

ומקומות חדשים, אין טעם באוטבוס עם 50 מקומות ו 4 נוסעים

בסופו של דבר השיטה הזאת תביא להרס התחבורה הציבורית,

וזה הויכוח שלי אתך .

אגב התחבורה הציבורית בב"ש הצלחה גדולה ,הקווים מלאים ושלל

קווים לכל מקום, היית בכל אזור הדרום , בכל הארץ ,ב"ש מלא ,

כל קו אפילו בשעות השפל ,האוטבוס מלא , ביבנה ב 17:00 יחסית

ריק ואפילו ריק לגמרי.

,זה מוזר OIIL3 איפה שתחבורה ציבורית מצליחה

אתה אנטי .
 

Ofekalef1

New member
"התחבורה הציבורית בבאר שבע הצלחה גדולה"

OK הבנתי , אבל לדעתי המכרז צריך להיות מוגבל
כך שרק עלייה במספר הנוסעים, תאריך את המכרז מעבר ל 7 שנים עד 10 שנים,

אם לא הראה שיפור במספר הנוסעים ושירות ,מכרז חדש .

מצידי שיביאו מונית שירות לקו חדש , העיקר שיעלו את כמות הנוסעים

ומקומות חדשים, אין טעם באוטבוס עם 50 מקומות ו 4 נוסעים

בסופו של דבר השיטה הזאת תביא להרס התחבורה הציבורית,

וזה הויכוח שלי אתך .

אגב התחבורה הציבורית בב"ש הצלחה גדולה ,הקווים מלאים ושלל

קווים לכל מקום, היית בכל אזור הדרום , בכל הארץ ,ב"ש מלא ,

כל קו אפילו בשעות השפל ,האוטבוס מלא , ביבנה ב 17:00 יחסית

ריק ואפילו ריק לגמרי.

,זה מוזר OIIL3 איפה שתחבורה ציבורית מצליחה

אתה אנטי .
"התחבורה הציבורית בבאר שבע הצלחה גדולה"
כדאי לא לכתוב על דברים שאתה לא מכיר.
לא, היא לא. וזה גם לא נכון שכל הקווים מלאים בצהריים אם כי רובם כן, אבל זה לא נובע מיעילות אלא מתדירות מזעזעת ומאוכלוסיה שתלויה בה, ואין לה אלטרנטיבה.
 

yossiwed

New member
התדירות בבאר שבע מעולה בין 5-10 דק' לקווים מרכזים

"התחבורה הציבורית בבאר שבע הצלחה גדולה"
כדאי לא לכתוב על דברים שאתה לא מכיר.
לא, היא לא. וזה גם לא נכון שכל הקווים מלאים בצהריים אם כי רובם כן, אבל זה לא נובע מיעילות אלא מתדירות מזעזעת ומאוכלוסיה שתלויה בה, ואין לה אלטרנטיבה.
התדירות בבאר שבע מעולה בין 5-10 דק' לקווים מרכזים
בשעות השפל 12-20 דק' .האוטבוסים מלאים ,זה הצלחה .

אמרתי לך כבר, אני נסעתי בכל הארץ ,במיוחד בדרום , אני יודע קצת

על מה אני מדבר.
 
אתה יודע על באר שבע יותר טוב מתושבי באר שבע?

התדירות בבאר שבע מעולה בין 5-10 דק' לקווים מרכזים
בשעות השפל 12-20 דק' .האוטבוסים מלאים ,זה הצלחה .

אמרתי לך כבר, אני נסעתי בכל הארץ ,במיוחד בדרום , אני יודע קצת

על מה אני מדבר.
אתה יודע על באר שבע יותר טוב מתושבי באר שבע?
אם התחבורה הציבורית בבאר שבע כל כך מעולה, איך זה שבמכרז החדש של הקווים העירוניים בבאר שבע הופכים כמעט את כולה?
זה די מעניין שהתחבורה הציבורית העירונית בבאר שבע נחשבת דוגמה רעה ואתה לוקח אותה כדוגמה לתחבורה ציבורית מעולה.
או שכולם טועים ורק אתה צודק
או ש...
 

yossiwed

New member
לא הופכים כלום, משדרגים , הקווים מלאים וטובים

אתה יודע על באר שבע יותר טוב מתושבי באר שבע?
אם התחבורה הציבורית בבאר שבע כל כך מעולה, איך זה שבמכרז החדש של הקווים העירוניים בבאר שבע הופכים כמעט את כולה?
זה די מעניין שהתחבורה הציבורית העירונית בבאר שבע נחשבת דוגמה רעה ואתה לוקח אותה כדוגמה לתחבורה ציבורית מעולה.
או שכולם טועים ורק אתה צודק
או ש...
לא הופכים כלום, משדרגים , הקווים מלאים וטובים
אני מסביר לך נסעתי לא פעם בקווים בבאר שבע .
 

olli3

New member
מנהל
קווים מעגליים מהמרכזית למרכזית שלוקח להם שעה וחצי זה יעיל?

לא הופכים כלום, משדרגים , הקווים מלאים וטובים
אני מסביר לך נסעתי לא פעם בקווים בבאר שבע .
קווים מעגליים מהמרכזית למרכזית שלוקח להם שעה וחצי זה יעיל?
זה זמן הנסיעה בקו 4 ובקו 22 מהתחנה המרכזית ובחזרה לתחנה המרכזית. זמן נסיעה של כשעה יש גם בקו 13 וקו 31 המעגליים.
&nbsp
מדובר בקווים שמבצעים מסלול ארוך לשכונות מרוחקות, קווים שאין לך מושג אף פעם מתי הם יגיעו לשכונה וכפועל יוצא, אתה אף פעם לא יודע מתי תגיע למרכז העיר.
&nbsp
מעבר לכך שמכיוון שהם מעגליים, הם מבצעים מסלול חד כיווני בשכונה ולכן אתה נדפק באחד מכיווני הנסיעה גם ככה. מה הכוונה? אתה גר בכניסה לשכונה? בהלוך, זמן הנסיעה שלך נניח מהמרכזית לשכונה עומד על 25 דקות, בחזור הוא יעמוד על 40 דקות. למה? כי זה רק תחילת המסלול בשכונה וכשאתה רוצה לנסוע מהשכונה למרכזית, עליך לחרוש את כל השכונה כי אין לך שום אופציה אחרת.
&nbsp
במילים פשוטות, באותה התחנה בה ירדת, בה אתה עולה. ככה זה קו מעגלי.
&nbsp
אז כשאתה רוצה לנסוע לשכונת רמות, השכונה הגדולה בעיר, יש לך בעצם 3 קווים. קו 4 שהוא התדיר והמעגלי שחורש את כל תתי שכונות רמות (רמות מחולקות לרמות הרכס, רמות הישנה, רמות האנדרטה, רמות ד'). קו 4 חורש את כולן, חרישה שלוקחת 45 דקות. אם בהלוך אתה גר ברמות האנדרטה, אז הנסיעה שלך קצרה יותר, אבל אם בחזור אתה צריך להגיע למרכזית, אתה חורש את האנדרטה, עובר לחרוש את רמות הרכס, משם עובר ברמות הישנה ורק אז יוצא לשכונה ג' בדרכך למרכזית. בזמן שזה לוקח לך אתה יכול כבר להגיע לת"א.
&nbsp
אותו הדבר עם נווה זאב וקו 31, אחת השכונות שיש בה הרבה תושבים עקב בנייה רוויה.
&nbsp
הרעה החולה הזאת שנקראת קווים מעגליים היא משהו שהמפעילות אוהבות, כי הוא קל לתפעול. בוחנים אותך על יציאה בזמן בכיוון אחד ויחיד ולא בשני כיוונים, אז כל עוד שיצאת מהמרכזית בזמן - הכל טוב. אבל הוא כל כך רע לנוסעים וככל שהעיר גדולה יותר, כך הוא רע יותר לנוסעים.
&nbsp
גם קו 3 הוא קו כזה והוא תדיר רק כי היסטורית הוא קיים כבר משנות ה-50 ומסלולו רק הוארך לשכונה ו'.
&nbsp
יוצאי הדופן ביחס לכל המערכת בעיר שאינם קווים מעגליים הם דווקא הקווים הטובים שלא נועם בהם יותר מידי במכרז למעט הארכות מסלול ליעדים שונים - שזה מבורך מאד.
&nbsp
אבל לתושב העיר המבקש להגיע מרוב שכונות העיר לסורוקה/אונ', נדרשת נסיעה של כשעה ולפעמים גם יותר. זה לא יעיל, זה לא טוב.
&nbsp
בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע יודעת בבסיסה להביא אותך מהשכונות לתחנה המרכזית, שוק, לעיר העתיקה. על מנת להגיע לכל יעד אחר בעיר, השירות פשוט לא טוב.
 

olli3

New member
מנהל
המשך לדברים לגבי שכונת רמות>>>

קווים מעגליים מהמרכזית למרכזית שלוקח להם שעה וחצי זה יעיל?
זה זמן הנסיעה בקו 4 ובקו 22 מהתחנה המרכזית ובחזרה לתחנה המרכזית. זמן נסיעה של כשעה יש גם בקו 13 וקו 31 המעגליים.
&nbsp
מדובר בקווים שמבצעים מסלול ארוך לשכונות מרוחקות, קווים שאין לך מושג אף פעם מתי הם יגיעו לשכונה וכפועל יוצא, אתה אף פעם לא יודע מתי תגיע למרכז העיר.
&nbsp
מעבר לכך שמכיוון שהם מעגליים, הם מבצעים מסלול חד כיווני בשכונה ולכן אתה נדפק באחד מכיווני הנסיעה גם ככה. מה הכוונה? אתה גר בכניסה לשכונה? בהלוך, זמן הנסיעה שלך נניח מהמרכזית לשכונה עומד על 25 דקות, בחזור הוא יעמוד על 40 דקות. למה? כי זה רק תחילת המסלול בשכונה וכשאתה רוצה לנסוע מהשכונה למרכזית, עליך לחרוש את כל השכונה כי אין לך שום אופציה אחרת.
&nbsp
במילים פשוטות, באותה התחנה בה ירדת, בה אתה עולה. ככה זה קו מעגלי.
&nbsp
אז כשאתה רוצה לנסוע לשכונת רמות, השכונה הגדולה בעיר, יש לך בעצם 3 קווים. קו 4 שהוא התדיר והמעגלי שחורש את כל תתי שכונות רמות (רמות מחולקות לרמות הרכס, רמות הישנה, רמות האנדרטה, רמות ד'). קו 4 חורש את כולן, חרישה שלוקחת 45 דקות. אם בהלוך אתה גר ברמות האנדרטה, אז הנסיעה שלך קצרה יותר, אבל אם בחזור אתה צריך להגיע למרכזית, אתה חורש את האנדרטה, עובר לחרוש את רמות הרכס, משם עובר ברמות הישנה ורק אז יוצא לשכונה ג' בדרכך למרכזית. בזמן שזה לוקח לך אתה יכול כבר להגיע לת"א.
&nbsp
אותו הדבר עם נווה זאב וקו 31, אחת השכונות שיש בה הרבה תושבים עקב בנייה רוויה.
&nbsp
הרעה החולה הזאת שנקראת קווים מעגליים היא משהו שהמפעילות אוהבות, כי הוא קל לתפעול. בוחנים אותך על יציאה בזמן בכיוון אחד ויחיד ולא בשני כיוונים, אז כל עוד שיצאת מהמרכזית בזמן - הכל טוב. אבל הוא כל כך רע לנוסעים וככל שהעיר גדולה יותר, כך הוא רע יותר לנוסעים.
&nbsp
גם קו 3 הוא קו כזה והוא תדיר רק כי היסטורית הוא קיים כבר משנות ה-50 ומסלולו רק הוארך לשכונה ו'.
&nbsp
יוצאי הדופן ביחס לכל המערכת בעיר שאינם קווים מעגליים הם דווקא הקווים הטובים שלא נועם בהם יותר מידי במכרז למעט הארכות מסלול ליעדים שונים - שזה מבורך מאד.
&nbsp
אבל לתושב העיר המבקש להגיע מרוב שכונות העיר לסורוקה/אונ', נדרשת נסיעה של כשעה ולפעמים גם יותר. זה לא יעיל, זה לא טוב.
&nbsp
בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע יודעת בבסיסה להביא אותך מהשכונות לתחנה המרכזית, שוק, לעיר העתיקה. על מנת להגיע לכל יעד אחר בעיר, השירות פשוט לא טוב.
המשך לדברים לגבי שכונת רמות>>>
אז על קו 4 כתבתי. מעבר לקו 4 יש גם את קו 24 אבל קו 24 לא תדיר... כמה חבל. הוא דווקא לא מעגלי והוא יעיל בהרבה מ4 בהגעה לחלק מרמות הישנה ולרמות הרכס. וגם הוא ישתנה במכרז.
&nbsp
ולרמות האנדרטה ורמות ד'? יש לנו את קו 34, עוד יותר לא תדיר וגם מסיים ב8 בערב.
&nbsp
ומתחם הבילויים העיקרי בעיר הוא הביג ואחריו הגראנד קניון. לשניהם התחבורה הציבורית פשוט על הפנים + מסתיימת מוקדם מידי.
&nbsp
קשה להשתמש בתח"צ בבאר שבע אלא אם כן אין לך ברירה ובבאר שבע יש המון תושבים ומבקרים בעיר שאין להם ברירה. לכן היא מלאה.
 

scooby5

Member
שלא לדבר על מקרה, בו אתה רוצה נניח להגיע מהרכס לאנדרטה

המשך לדברים לגבי שכונת רמות>>>
אז על קו 4 כתבתי. מעבר לקו 4 יש גם את קו 24 אבל קו 24 לא תדיר... כמה חבל. הוא דווקא לא מעגלי והוא יעיל בהרבה מ4 בהגעה לחלק מרמות הישנה ולרמות הרכס. וגם הוא ישתנה במכרז.
&nbsp
ולרמות האנדרטה ורמות ד'? יש לנו את קו 34, עוד יותר לא תדיר וגם מסיים ב8 בערב.
&nbsp
ומתחם הבילויים העיקרי בעיר הוא הביג ואחריו הגראנד קניון. לשניהם התחבורה הציבורית פשוט על הפנים + מסתיימת מוקדם מידי.
&nbsp
קשה להשתמש בתח"צ בבאר שבע אלא אם כן אין לך ברירה ובבאר שבע יש המון תושבים ומבקרים בעיר שאין להם ברירה. לכן היא מלאה.
שלא לדבר על מקרה, בו אתה רוצה נניח להגיע מהרכס לאנדרטה
אתה גם משלם פעמיים וגם מטייל 30-40 דקות סתם, ואפילו עובר פעמיים בחלק מהרחובות.
רק מחכה כבר שהמכרז בבש יפורסם והקווים ישונו.
 

Ofekalef1

New member
לקווים מרכזיים, כן.

התדירות בבאר שבע מעולה בין 5-10 דק' לקווים מרכזים
בשעות השפל 12-20 דק' .האוטבוסים מלאים ,זה הצלחה .

אמרתי לך כבר, אני נסעתי בכל הארץ ,במיוחד בדרום , אני יודע קצת

על מה אני מדבר.
לקווים מרכזיים, כן.
קווים 3,7,8,9,12,31 יש להם תדירות טובה. באופן יחסי - לא, הם עדיין מפוצצים בשעות העומס.
&nbsp
אבל מה תעשה עם הקווים האלה? תגיע למרכזית... ואם אתה רוצה להגיע לביג? אז אם אתה מנווה זאב, יש לך מזל ויש לך קו 14, פעם ברבע שעה-עשרים דקות, או שאם אתה מי"א ו' וד' אז יש לך קווים 16 ו-25, במקרה הטוב פעם ברבע שעה, בדרך כלל פחות, ועוד ייקח לך דקות ארוכות להגיע איתם לביג...
&nbsp
ואם אתה משכונה אחרת? בבקשה, תחליף לקווים הלא תדירים הללו מקו לא תדיר אחר...
ואם אתה רוצה להגיע למרכזית, אבל אתה מנחל עשן/י"א/רמות? אז בבקשה, קח קווים שהתדירות שלהם היא אחת ל-30-40 דקות, או במקרה של נחל עשן קצת פחות. ואתה תידחס, כי זו לא תדירות שמספיקה.
&nbsp
או נאות לון, שמקבלת שירות פעם ברבע שעה וגם זה רק לתחנה המרכזית, או נווה נוי, עוד יותר גרוע.
אין לי פשוט כוח להמשיך לתאר את בעיות התח"צ בבאר שבע. יש מהן הרבה.
&nbsp
השורה התחתונה היא שלשיטתך תח"צ טובה = אוטובוסים לא ריקים, אבל זה פשוט מדד שגוי. לפי מה שאתה אומר, לכל אחד ביבנה יש רכב, אז למה שיסעו בתח"צ גרועה?
בב"ש זה ממש לא המצב, אז חייבים לנסוע בתח"צ, ואז מה לעשות - גם קווים גרועים מתמלאים.
&nbsp
(ובבקשה בוא לא נתחיל לדבר על רמת השירות של מטרודן)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה