כזה עוד לא היה

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
העסקה עם תעש"א מעלה את הסיכוי שבסוף זה יקרה

כזה עוד לא היה

הרעיון של skyTran (סקייטראן) מתקדם שלב ואתמול פורסם שהם חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם התעשייה האווירית.

האם נראה בעוד כמה שנים סיקור של בועז על הקמת המערכת הסופר ייחודית ומעניינת באלנבי ואבן גבירול?
העסקה עם תעש"א מעלה את הסיכוי שבסוף זה יקרה
עד עכשיו חשבתי שמדובר בשטויות, אבל יש כאן פוטנציאל מסוים
 
אין לזה פוטנציאל להיות מערכת הסעת

העסקה עם תעש"א מעלה את הסיכוי שבסוף זה יקרה
עד עכשיו חשבתי שמדובר בשטויות, אבל יש כאן פוטנציאל מסוים
אין לזה פוטנציאל להיות מערכת הסעת
המונים וזה ממש לא מה שתל אביב צריכה.
אם יכניסו לאוצר לראש להתעסק עם זה זה רק יפגע בביצוע של מה שתל אביב וגוש דן באמת צריכים.

כל עוד זה בגדר ניסוי טכנולוגי במתחם המפעלים של התעשיה האווירית אין בעיה. אם ינסו לדחוף את זה לתוך תל אביב זה יהיה סיפור Better Place 2 (או גרסת Better Place של התחבורה הציבורית).
גוש דן צריך מערכת הסעת המונים מוכחת ועובדת עם ניסיון בערים אחרות בעולם, לא הרפתקאות טכנולוגיות שדחיפתן כתחליף רק תזיק.
 

easylivin

New member


אין לזה פוטנציאל להיות מערכת הסעת
המונים וזה ממש לא מה שתל אביב צריכה.
אם יכניסו לאוצר לראש להתעסק עם זה זה רק יפגע בביצוע של מה שתל אביב וגוש דן באמת צריכים.

כל עוד זה בגדר ניסוי טכנולוגי במתחם המפעלים של התעשיה האווירית אין בעיה. אם ינסו לדחוף את זה לתוך תל אביב זה יהיה סיפור Better Place 2 (או גרסת Better Place של התחבורה הציבורית).
גוש דן צריך מערכת הסעת המונים מוכחת ועובדת עם ניסיון בערים אחרות בעולם, לא הרפתקאות טכנולוגיות שדחיפתן כתחליף רק תזיק.
 

jp3raptor

Member
אני לא רואה את הנזק

אין לזה פוטנציאל להיות מערכת הסעת
המונים וזה ממש לא מה שתל אביב צריכה.
אם יכניסו לאוצר לראש להתעסק עם זה זה רק יפגע בביצוע של מה שתל אביב וגוש דן באמת צריכים.

כל עוד זה בגדר ניסוי טכנולוגי במתחם המפעלים של התעשיה האווירית אין בעיה. אם ינסו לדחוף את זה לתוך תל אביב זה יהיה סיפור Better Place 2 (או גרסת Better Place של התחבורה הציבורית).
גוש דן צריך מערכת הסעת המונים מוכחת ועובדת עם ניסיון בערים אחרות בעולם, לא הרפתקאות טכנולוגיות שדחיפתן כתחליף רק תזיק.
אני לא רואה את הנזק
כאשר מדובר בקו אחד בעלות מזערית ללא מימון מהמדינה.

[URL]http://skytran.us/files/about/TelAviv_skyTranRoute-001.png[/URL]
 
לשם מה צריך מערכת כזו בתל אביב?

לא מדובר במערכת להסעת המונים
אם משרד התחבורה לא מצליח להסביר משהו בסיסי כזה, אבוי לנו
לשם מה צריך מערכת כזו בתל אביב?
אם מדינת ישראל רוצה לעשות ניסויים ולהיות חלוצה במערכות כאלו שתעשה את הנסיונות הללו במקומות מתאימים יותר ולא בתל אביב
למשל: לבנות קו כזה לראווה שיהיה אפשר להתפאר בו בפני העולם בין חניון שפירים - טרמינל 3 - טרמינל 1 -צומת אלעל וקרית שדה התעופה (וגם קרוב לתעשיה האווירית).
כשמציגים את זה כמערכת תחבורה מתאימה לעיר תל אביב מאחזים עיניים.
אין בתל אביב מקום לניסוי כזה. בתל אביב צריך את הדברים האמיתיים.
 
ואגב, ה"קו" הזה חופף במידה רבה לאחת

אני לא רואה את הנזק
כאשר מדובר בקו אחד בעלות מזערית ללא מימון מהמדינה.

[URL]http://skytran.us/files/about/TelAviv_skyTranRoute-001.png[/URL]
ואגב, ה"קו" הזה חופף במידה רבה לאחת
השלוחות המתוכננות של הקו הירוק.
עדיף קו ירוק רק"לי על הרפתקאה שאין לה שום דוגמה דומה בעיר אחרת בעולם.
http://www.nta.co.il/line/2
 

jp3raptor

Member
רק שכרגע הקו הירוק הוא פנטזיה בכל מקרה

ואגב, ה"קו" הזה חופף במידה רבה לאחת
השלוחות המתוכננות של הקו הירוק.
עדיף קו ירוק רק"לי על הרפתקאה שאין לה שום דוגמה דומה בעיר אחרת בעולם.
http://www.nta.co.il/line/2
רק שכרגע הקו הירוק הוא פנטזיה בכל מקרה
 
אתה בעצמך כתבת שזו לא מערכת הסעת

לצערי לא ברור איזה אחד מהפרויקטים יותר דמיוני
הקו הירוק יחל לפעול אי שם באמצע העשור הבא (אולי)
אתה בעצמך כתבת שזו לא מערכת הסעת
המונים, אז לשם מה צריך אותה בתל אביב?
למה היא תועיל?
גוש דן זקוק למערכות תחבורה ציבורית רציניות, לא לאטרקציות ניסוייות.
החברה רוצה לנסות את הרעיון שלה, שלא תעשה זאת על גב תל אביב.
שתנסה אולי בדיסני וורלד...
 

Juvy

New member
אני מסכים, אבל לטענת החברה...

אין לזה פוטנציאל להיות מערכת הסעת
המונים וזה ממש לא מה שתל אביב צריכה.
אם יכניסו לאוצר לראש להתעסק עם זה זה רק יפגע בביצוע של מה שתל אביב וגוש דן באמת צריכים.

כל עוד זה בגדר ניסוי טכנולוגי במתחם המפעלים של התעשיה האווירית אין בעיה. אם ינסו לדחוף את זה לתוך תל אביב זה יהיה סיפור Better Place 2 (או גרסת Better Place של התחבורה הציבורית).
גוש דן צריך מערכת הסעת המונים מוכחת ועובדת עם ניסיון בערים אחרות בעולם, לא הרפתקאות טכנולוגיות שדחיפתן כתחליף רק תזיק.
אני מסכים, אבל לטענת החברה...
מתוך הכתבה שפורסמה בהארץ: '?"?המערכת יכולה לטפל ב-12 אלף נוסעים בשעה בכל נתיב", אמר סנדרס. "זה יותר מרכבת קלה ושווה לשלושה נתיבים של כביש מהיר"'
[URL]http://www.haaretz.co.il/tm/1.2357757[/URL]

ננסה לעשות את המתמטיקה - נתיב בודד, כל קרונית מכילה 2 אנשים. סה"כ 6000 קרוניות בשעה, ומכאן שהם מצפים ללא פחות מ-100(!!!) קרוניות בכל נתיב, בכל דקה.
נשמע למישהו סביר? יש פיזיקאי בקהל? בכל אופן, לפי מה שכתוב שם לפחות משרד התחבורה ירד מהרעיון של לתקצב את זה, והם באמת רק בונים מערכת לצורך ניסוי ורק במתחם התעשייה האווירית.
 
שיוכיחו את זה קודם כל במקום אחר

אני מסכים, אבל לטענת החברה...
מתוך הכתבה שפורסמה בהארץ: '?"?המערכת יכולה לטפל ב-12 אלף נוסעים בשעה בכל נתיב", אמר סנדרס. "זה יותר מרכבת קלה ושווה לשלושה נתיבים של כביש מהיר"'
[URL]http://www.haaretz.co.il/tm/1.2357757[/URL]

ננסה לעשות את המתמטיקה - נתיב בודד, כל קרונית מכילה 2 אנשים. סה"כ 6000 קרוניות בשעה, ומכאן שהם מצפים ללא פחות מ-100(!!!) קרוניות בכל נתיב, בכל דקה.
נשמע למישהו סביר? יש פיזיקאי בקהל? בכל אופן, לפי מה שכתוב שם לפחות משרד התחבורה ירד מהרעיון של לתקצב את זה, והם באמת רק בונים מערכת לצורך ניסוי ורק במתחם התעשייה האווירית.
שיוכיחו את זה קודם כל במקום אחר
בעולם, לא בגוש-דן.
 

jp3raptor

Member
לא מסכים

שיוכיחו את זה קודם כל במקום אחר
בעולם, לא בגוש-דן.
לא מסכים
אין שום סיבה למנוע מגורם פרטי לנסות משהו חדש. אפס השקעה מצד המדינה והעירייה. ובמקרה הגרוע ביותר והמערכת לא עובדת, ניתן לפרק אותה ולהמשיך בחיים.
 
זה לא עובד כך

לא מסכים
אין שום סיבה למנוע מגורם פרטי לנסות משהו חדש. אפס השקעה מצד המדינה והעירייה. ובמקרה הגרוע ביותר והמערכת לא עובדת, ניתן לפרק אותה ולהמשיך בחיים.
זה לא עובד כך
ברגע שנוצרת עובדה בשטח - הניסויי והזמני הופך לקבוע.
ויש השקעה מכיוון שמערכת כזו מצריכה הקצאת שטחים, תשתית של חשמל, בכתבה כתוב גם על עמודי חשמל. זה צריך להיות חלק מתוכניות המתאר העירוניות, עם הגבלות בניה בסביבת המערכת וכד'.
להציג את זה כמיזם פרטי לחלוטין זו הצגת שווא.
זה מיזם ציבורי בשטחי ציבור.
מיזם פרטי? שיקנו שטח פרטי גדול ויקימו אותו בשטח הזה (ברור שהם לא יעשו את זה, כי המטרה שלהם היא לקבל דריסת רגל כמערכת תחבורה עירונית).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה