לא ויש הסבר מאד פשוט לכך.
אבל הערך הצבור לא אמור היה לאפשר גם
נסיעה בכל קו בינעירוני מעל קוד 12 בהתאם ליתרה הפנויה בכרטיס ?
לא ויש הסבר מאד פשוט לכך.
כרטיסיה עד קוד 12 מקנה הנחה של 20%, כרטיסיה מקוד 13 ומעלה היא כרטיסיית שתי נסיעות בהנחה של 15%.
כשאתה טוען את הרב קו שלך ב100 ש"ח של ערך צבור, אתה מקבל תוספת של 25%, קרי אתה מקבל עוד 25 ש"ח. כשאתה טוען את הרב קו ב50 ש"ח, אתה מקבל תוספת של 12.50 ש"ח שהם יחדיו 62.50 ש"ח. התוספת הזאת מגלמת בדיוק מופתי את ההנחה של 20% ברכישת כרטיסיות עד קוד 12.
אתן לך דוגמא:
נסיעה בודדת בחיפה עומדת כיום על 6.90 ש"ח. כרטיסיה לקוד נסיעה זה עומדת על 55.20 ש"ח. בכרטיסיה יש 10 נסיעות.
ניקח את סכום התשלום על הכרטיסיה ונחלק אותו במחיר נסיעה בודדת במזומן. נקבל; 55.20/6.90=8. שזה אומר 10 נסיעות במחיר של 8.
בוא ניקח את המקרה שאתה טוען ערך צבור בסך 50 ש"ח. אתה מקבל בעצם 62.50 ש"ח... בוא נניח שברב קו שלך הייתה יתרה קודמת מטעינה קודמת על סך 6.50 ש"ח. אז יש לנו ברב קו 6.50+62.50 שהם שווים ל69 ש"ח.
אם נחלק את 69 ב10 נסיעות, נקבל שעל כל נסיעה ירד מהערך הצבור 6.90 ש"ח. אבל היי, לא טענו ברב קו 69 ש"ח, אלא רק 50 ש"ח + יתרה שנשארה בכרטיס אבל לא הספיקה לחיוב בקוד הנסיעה...
אפשר לבצע את החישוב גם כך:
נניח ונסיעה בודדת הייתה עולה 6.25 ש"ח. הרי שטעינת רב קו ב50 ש"ח, הייתה מקפיצה אותנו ל62.50 ש"ח. 62.50 לחלק ב6.25 נותן לנו 10 נסיעות. וב12.50 ש"ח התוספת מתחבאות בעצם שתי נסיעות על סך 6.25 כל אחת. משמע ששילמנו מחיר של 8 נסיעות בעבור 10 נסיעות.
אבל מעל קוד 12 מדובר בהנחה של 15%... אז למה שהלקוח יקבל הנחה של 20%?