חדש בפייסבוק: מעקב לחברים ושליטה בפיד

חדש בפייסבוק: מעקב לחברים ושליטה בפיד

פייסבוק ביצעו לפני מספר ימים שינוי באופן השליטה שלנו בעמוד החדשות שלנו ובפרסומים של החברים ושל הדפים העסקיים ("פרסומים" – הכוונה לכל מה שחבר או דף מעלה, למשל סטטוס חדש, תמונה, אירוע, פרטים אישיים וכיו"ב). לעמוד הפרופיל של כל אחד מהחברים שלנו ושל הדפים העסקיים - נוסף למעלה סמל חדש שנקרא "עוקב" (בפייסבוק באנגלית: Following ). מה המשמעות של הפונקציה החדשה הזו ומה השינוי שפייסבוק בעצם עשו?

נקדים ונזכיר שלפייסבוק יש מנגנון מיוחד שקובע מה מבין כל כמות הפרסומים הגדולה של החברים שלנו יגיע לעמוד החדשות שלנו ומה לא. אבל גם לנו יש שליטה (חלקית) על מה שיגיע לשם. אנחנו יכולים להגדיר לגבי כל חבר ודף עסקי שלנו (אם נרצה בכך) ארבע רמות שונות של דיווח בעמוד החדשות שלנו: לקבל ממנו את כל הפרסומים שלו, לקבל את רוב הפרסומים שלו, לקבל מיעוט של הפרסומים ולא לקבל בכלל אף פרסום (מה שנקרא "להסתיר" אותו או באנגלית: Hide ). נפרט כל אחד מהם:

כל הפרסומים – במצב הזה נקבל לעמוד החדשות שלנו חלק גדול מאוד מהפרסומים שיעלה החבר הזה או לפעמים אף את כולם, תלוי בכמות הפרסומים שלו וב"מקום הפנוי" אצלנו בהתחשב בפרסומים של האחרים. בנוסף אפילו נקבל התראה בפייסבוק ולמייל בכל פעם שהוא יעלה פרסום חדש (ניתן לבטל כל אחת מההתראות האלה אם לא רוצים בהן).
כדי לעבור למצב הזה, נכנסים לעמוד הפרופיל של החבר, "עומדים" עם העכבר מעל הסמל "חברים" (באנגלית: Friends ) ובתפריט שייפתח בוחרים את האפשרות "חברים קרובים" (באנגלית: Close Friends ). המצב הזה מתאפיין בכוכבית צהובה שנראה בסמל "חברים" בכל פעם שניכנס לפרופיל של אותו חבר.

רוב הפרסומים – במצב הזה נקבל לעמוד החדשות שלנו רק חלק מהפרסומים שיעלה החבר. הכמות שנקבל תלויה ברמת וטיב האינטראקציות בינינו לאותו חבר וכן ב"מקום הפנוי" אצלנו בהתחשב בפרסומים של האחרים.
זהו בעצם מצב "ברירת המחדל" של פייסבוק וכדי להגיע אליו לא צריך לעשות דבר (אלא אם כן כבר הגדרנו אחד משלושת המצבים האחרים ואז צריך לבטל אותו כדי להגיע בחזרה למצב של "רוב הפרסומים"). המצב הזה מתאפיין בסמל החדש "עוקב" (באנגלית: Following ) עם סימן √ לצידו, שנראה בראש הדף בכל פעם שניכנס לפרופיל של אותו חבר.

מיעוט הפרסומים – במצב הזה נקבל לעמוד החדשות שלנו מעט מאוד פרסומים של החבר הזה, למעשה נקבל רק עדכונים חשובים במיוחד – כמו יום ההולדת שלו, שינוי במערכת היחסים וכיו"ב.
כדי לעבור למצב הזה, נכנסים לעמוד הפרופיל של החבר, "עומדים" עם העכבר מעל הסמל "חברים" (באנגלית: Friends ) ובתפריט שייפתח בוחרים את האפשרות "מכרים" (באנגלית: Acquaintances ).

אף אחד מהפרסומים (הסתרה) – במצב הזה לא נקבל לעמוד החדשות שלנו אף פרסום שיעלה החבר (למרות שהוא יישאר חבר שלנו).
כדי לעבור למצב הזה, נכנסים לעמוד הפרופיל של החבר ומקליקים על "עוקב" (באנגלית: Following ), שזה הסמל החדש שנוסף לשם בראש העמוד עם סימן √ לצידו, ממש בתחתית תמונת הרקע. לאחר ההקלקה המילה תתחלף אל "עקוב" (באנגלית: Follow ) והסימון √ יוסר, כלומר שהסרנו את המעקב מהחבר ולא נקבל יותר ממנו אף עדכון.
דרך אחרת לעבור למצב הזה היא להיכנס לפוסט מסוים של החבר הזה בעמוד החדשות (אם יש כזה), להקליק בקצה הפוסט למעלה על החץ הקטן ולבחור באפשרות של "הסר מעקב".

הערות:
א. כאשר אנו בוחרים אחת מארבע האפשרויות שהוסברו כאן, החבר המדובר אף פעם לא יקבל הודעה על כך ולא יוכל לדעת מזה. מדובר בעניין פנימי שלנו לגבי מה שמופיע בעמוד החדשות שלנו.
ב. כדי לבטל מצב מסוים שבחרנו – פשוט מקליקים שוב באותו מקום שמוסבר למעלה. לאחר ביטול המצב, תמיד נחזור לאפשרות "רוב הפרסומים" עד שנחליט אחרת.
ג. במקביל לשינוי הזה בוטלו ההגדרות של שלושת מצבי הצפייה שהיו קיימות בעבר בתוך הסמל של ה"חברים", כי הן סתם יצרו כפילות מיותרת עם הדרכים שהוסברו כאן למעלה.
ד. ייתכן שחלק מהאנשים עדיין לא קיבלו אליהם את השינוי הזה שנכנס בהדרגה ויגיע בעתיד הקרוב אל כולם.
ה. כל מה שהוסבר כאן תקף לא רק לחברים אלא גם לדפים עסקיים.
 

ספרנו1

New member
בקיצור- העבירו את מקום השליטה על מינון

העידכונים שנקבל מחבר/דף מסויים לכפתור עצמאי בדף של אותו מקור עידכונים?
 

shoosh2607

Member
מנהל
אם הבנתי נכון - לא בדיוק

הכפתור הזה הוא כן או לא. כדי להגיע ליתר צריך ללחוץ על כפתור החברים ולבחור שם.
 
למעלה