חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות

מצב
הנושא נעול.
לפי מערכות המידע של משרד התחבורה

חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
לפי מערכות המידע של משרד התחבורה
היה ברור כבר לפני מספר ימים שההפעלה תתחיל ביום שני. מעניין אם זה נכון.
 
לפי אתר כל-קו אם מבקשים נסיעה מחוף הכרמל

לפי מערכות המידע של משרד התחבורה
היה ברור כבר לפני מספר ימים שההפעלה תתחיל ביום שני. מעניין אם זה נכון.
לפי אתר כל-קו אם מבקשים נסיעה מחוף הכרמל
למרכזית המפרץ ב-2.8 מקבלים בין השאר את אופציית קו 1 של המטרונית.
יותר מזה - מקבלים את האופציה הזו כבר ממחר, יום ד' 31.7, בשעה 4:30 בבוקר.
 

haifaboy

New member
אני מתפלל ...

חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
אני מתפלל ...
 
במשרד התחבורה פשוט משקרים כשהם טוענים

חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
במשרד התחבורה פשוט משקרים כשהם טוענים
שלפי התוכניות ההרצה מ-2 באוגוסט אמורה להיות ללא נוסעים. ב-21.7 יצאה הודעה לעיתונות שבה נכתב במפורש שב-2 לאוגוסט תחל הרצה מלאה של המטרונית ללא תשלום ועם התייצבות המערכת יוחל התשלוםץ
כעת טוענים שב-2 לאוגוסט תחל הרצה ללא נוסעים ומה-16 תחל הרצה עם נוסעים וללא תשלום.
משרד התחבורה פשוט מתבייש להודות שעד ה-2 לאוגוסט לא כל תחנות המטרונית יהיו מוכנות לקליטת נוסעים (למשל התחנה "הקרובה" לחוף הכרמל).
כדאי להשוות בין שתי ההודעות העליונות בקישור המצורף.
 

scooby5

Member
בלי קשר לחלם של מועד ההפעלה

במשרד התחבורה פשוט משקרים כשהם טוענים
שלפי התוכניות ההרצה מ-2 באוגוסט אמורה להיות ללא נוסעים. ב-21.7 יצאה הודעה לעיתונות שבה נכתב במפורש שב-2 לאוגוסט תחל הרצה מלאה של המטרונית ללא תשלום ועם התייצבות המערכת יוחל התשלוםץ
כעת טוענים שב-2 לאוגוסט תחל הרצה ללא נוסעים ומה-16 תחל הרצה עם נוסעים וללא תשלום.
משרד התחבורה פשוט מתבייש להודות שעד ה-2 לאוגוסט לא כל תחנות המטרונית יהיו מוכנות לקליטת נוסעים (למשל התחנה "הקרובה" לחוף הכרמל).
כדאי להשוות בין שתי ההודעות העליונות בקישור המצורף.
בלי קשר לחלם של מועד ההפעלה
קשה לי מאוד להאמין שלא תהיה תחנה בתוך מרכזית חוף הכרמל.
 
אני הייתי היום במרכזית חוף הכרמל

בלי קשר לחלם של מועד ההפעלה
קשה לי מאוד להאמין שלא תהיה תחנה בתוך מרכזית חוף הכרמל.
אני הייתי היום במרכזית חוף הכרמל
אין שום סימן לרציף של המטרונית - לא בתוך התחנה ולא בסמוך לכניסה הראשית אליה. התחנה הכי קרובה של המטרונית נמצאת אחרי הסיבוב ממת"מ לכיוון המרכזית.
על התחנה הזו עדיין עובדים ואין שום עבודות קרובות יותר למרכזית.
לי קשה להאמין שיצמיחו רציף של המטרונית בתוך המרכזית בין לילה.
 

scooby5

Member
יש הכנה לרציף היכן שנמצא היום הרציף

אני הייתי היום במרכזית חוף הכרמל
אין שום סימן לרציף של המטרונית - לא בתוך התחנה ולא בסמוך לכניסה הראשית אליה. התחנה הכי קרובה של המטרונית נמצאת אחרי הסיבוב ממת"מ לכיוון המרכזית.
על התחנה הזו עדיין עובדים ואין שום עבודות קרובות יותר למרכזית.
לי קשה להאמין שיצמיחו רציף של המטרונית בתוך המרכזית בין לילה.
יש הכנה לרציף היכן שנמצא היום הרציף
של קווים 114/43.
בקומונה של שמואל וולף יש תמונות של שינויים מזעריים שבוצעו שם.
יהיה חכם למדי להתקין את אמצעי הכרטוס והתיקוף בתוך המבנה של המרכזית ולא על הרציף עצמו.
 
לא הבנתי מה מיוחד במטרונית הזאת? כולה אוטובוס

חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
לא הבנתי מה מיוחד במטרונית הזאת? כולה אוטובוס
אוטובוס אקורדיון רגיל. בירושלים יש לנו כאלה בכמויות, והם לא מתפנקים בנסיעה במסלול יעודי אלא נוסעים בכל העיר, כולל רחובות צרים כמו אגריפס. התשלום הוא הבעייה? אז איך אגד ודן עושות את זה כבר עשרות שנים בכל הארץ ובאלפי אוטובוסים [אם לא יותר?] בקיצור, לא מובן
 

david80

New member
נראה לי שניתן לעלות ולרדת בכל הדלתות

לא הבנתי מה מיוחד במטרונית הזאת? כולה אוטובוס
אוטובוס אקורדיון רגיל. בירושלים יש לנו כאלה בכמויות, והם לא מתפנקים בנסיעה במסלול יעודי אלא נוסעים בכל העיר, כולל רחובות צרים כמו אגריפס. התשלום הוא הבעייה? אז איך אגד ודן עושות את זה כבר עשרות שנים בכל הארץ ובאלפי אוטובוסים [אם לא יותר?] בקיצור, לא מובן
נראה לי שניתן לעלות ולרדת בכל הדלתות
+ תשלום עצמי + נתיבים בלעדיים + עדיפות בצמתים.
 

amit1270

New member
טוב שהבאת את רחוב אגריפס בתור דוגמה

לא הבנתי מה מיוחד במטרונית הזאת? כולה אוטובוס
אוטובוס אקורדיון רגיל. בירושלים יש לנו כאלה בכמויות, והם לא מתפנקים בנסיעה במסלול יעודי אלא נוסעים בכל העיר, כולל רחובות צרים כמו אגריפס. התשלום הוא הבעייה? אז איך אגד ודן עושות את זה כבר עשרות שנים בכל הארץ ובאלפי אוטובוסים [אם לא יותר?] בקיצור, לא מובן
טוב שהבאת את רחוב אגריפס בתור דוגמה
מה שחשוב במטרונית זה לא הכלי אלא הנסיעה במסלול בלעדי שתהיה מהירה יותר ואמינה יותר ולכן תאפשר גם להעלות את התדירות. זה לא "פינוק", זה ניצול מיטבי של הדרך.
 

amit1270

New member
וזה בנוסף למה שדוד80 כתב

טוב שהבאת את רחוב אגריפס בתור דוגמה
מה שחשוב במטרונית זה לא הכלי אלא הנסיעה במסלול בלעדי שתהיה מהירה יותר ואמינה יותר ולכן תאפשר גם להעלות את התדירות. זה לא "פינוק", זה ניצול מיטבי של הדרך.
וזה בנוסף למה שדוד80 כתב
 
אחי הירושלמי, השאלה שלי היתה לא אינפורמטיבית

טוב שהבאת את רחוב אגריפס בתור דוגמה
מה שחשוב במטרונית זה לא הכלי אלא הנסיעה במסלול בלעדי שתהיה מהירה יותר ואמינה יותר ולכן תאפשר גם להעלות את התדירות. זה לא "פינוק", זה ניצול מיטבי של הדרך.
אחי הירושלמי, השאלה שלי היתה לא אינפורמטיבית
אלא למה לוקח שנים לפתוח נת"צ, ומה כל הבלגן שעושים סביב אוטובוס אקורדיון כמעט רגיל? זו לא הרכבת הקלה, [שגם במקרה שלה מריחת הזמן היתה פושעת, אבל בכל זאת, פרויקט ראשון מסוגו בארץ.] פה עם המטרונית אני באמת לא מבין מה כל ההו-הא מסביבה.
 

amit1270

New member
אני מסכים שאפשר היה לעשות את זה הרבה יותר מהר

אחי הירושלמי, השאלה שלי היתה לא אינפורמטיבית
אלא למה לוקח שנים לפתוח נת"צ, ומה כל הבלגן שעושים סביב אוטובוס אקורדיון כמעט רגיל? זו לא הרכבת הקלה, [שגם במקרה שלה מריחת הזמן היתה פושעת, אבל בכל זאת, פרויקט ראשון מסוגו בארץ.] פה עם המטרונית אני באמת לא מבין מה כל ההו-הא מסביבה.
אני מסכים שאפשר היה לעשות את זה הרבה יותר מהר
אבל זה לא סתם נת"צ (אם כבר אז מת"צ), ונדרשו עבודות נוספות מלבד הסלילה. האוטובוס הוא "כמעט רגיל", זה נכון, אבל כפי שכתבו לך תתאפשר עלייה מכל הדלתות והנהג לא יהיה במגע עם הנוסעים (וזה כבר דומה יותר לרכבת קלה). חוצמזה החליטו לעצב אותו בצורה שונה כדי "למתג" את השירות הזה שהוא בהחלט שונה משירות אוטובוסים רגיל, וזה לגיטימי.
 

אוהד11

New member
גם בת"א יש קווים שעולים מאחור והם רגילים ולא

אני מסכים שאפשר היה לעשות את זה הרבה יותר מהר
אבל זה לא סתם נת"צ (אם כבר אז מת"צ), ונדרשו עבודות נוספות מלבד הסלילה. האוטובוס הוא "כמעט רגיל", זה נכון, אבל כפי שכתבו לך תתאפשר עלייה מכל הדלתות והנהג לא יהיה במגע עם הנוסעים (וזה כבר דומה יותר לרכבת קלה). חוצמזה החליטו לעצב אותו בצורה שונה כדי "למתג" את השירות הזה שהוא בהחלט שונה משירות אוטובוסים רגיל, וזה לגיטימי.
גם בת"א יש קווים שעולים מאחור והם רגילים ולא
תחת הכותרת המפוצצת "מטרונית"
 
מש"ל


גם בת"א יש קווים שעולים מאחור והם רגילים ולא
תחת הכותרת המפוצצת "מטרונית"
מש"ל

אני רואה מדי פעם אוטובוסים ארוכים במיוחד (4 דלתות במקום 3) נוסעים ברח' המסגר, יש כבר קווים שבהם ניתן לעלות מאחור, ואף אחד בעיריית ת"א לא צורח כמו משוגע שהם הקימו רק"ל של 40 ק"מ וחוללו מהפיכה תחבורתית בינלאומית, כמו השקרן שעומד בראש עיריית חיפה.

יש לי הרבה מאד טענות כלפי ראש העיריה לשעבר להט, אבל כשהוא פתח את נתיב האוטובוסים הבלעדי בדרך בגין בשנות ה-80 ("רק" 30 שנה לפני ה"מהפכן" מחיפה) הוא לא נשא נאומים על שעה היסטורית ולא טען שהקים את הפירמידות והנחית אדם על הירח.
 

cwen

New member
זה לא אותו דבר

מש"ל

אני רואה מדי פעם אוטובוסים ארוכים במיוחד (4 דלתות במקום 3) נוסעים ברח' המסגר, יש כבר קווים שבהם ניתן לעלות מאחור, ואף אחד בעיריית ת"א לא צורח כמו משוגע שהם הקימו רק"ל של 40 ק"מ וחוללו מהפיכה תחבורתית בינלאומית, כמו השקרן שעומד בראש עיריית חיפה.

יש לי הרבה מאד טענות כלפי ראש העיריה לשעבר להט, אבל כשהוא פתח את נתיב האוטובוסים הבלעדי בדרך בגין בשנות ה-80 ("רק" 30 שנה לפני ה"מהפכן" מחיפה) הוא לא נשא נאומים על שעה היסטורית ולא טען שהקים את הפירמידות והנחית אדם על הירח.
זה לא אותו דבר
ברור שה"רכבת על גלגלים" זה עבודה בעיניים, אבל עדיין אין שום דמיון בין מפרקיות בתל אביב ולעליה מאחור למה שהולך להיות בחיפה.

גם בקווים שאפשר לעלות מאחור, עדיין הנהג צריך להתעסק עם תשלומים, והתיקוף מתבצע בתוך האוטובוס גם לעולים מאחור. זה אמנם שיפור, אבל לא שיפור בסדרי גודל. העליה מאחור חוסכת רק את האנשים שממילא עוברים מהר בעמדה שמלפנים. אלה שעוברים לאט עדיין יעכבו את האוטובוס בתחנה.
כמו כן, אין היום בתל אביב שום מקום עם נת"ץ בלעדי לאוטובוסים, אולי חוץ מקטע קטן בקינג ג'ורג', ובטח אין עדיפות ברמזורים בשום מקום.

השילוב של אלה זה מה שמיוחד ומהפכני. כמו כן הבנתי שהרציפים מוגבהים ולכן הכניסה לאוטובוס המטרונית תהיה באותו מפלס בלי מדרגה? אם כן, גם זה ישפר את מהירות העליה והירידה ואת הנוחות לנוסעים.
 
לא טענתי שזה אותו דבר

זה לא אותו דבר
ברור שה"רכבת על גלגלים" זה עבודה בעיניים, אבל עדיין אין שום דמיון בין מפרקיות בתל אביב ולעליה מאחור למה שהולך להיות בחיפה.

גם בקווים שאפשר לעלות מאחור, עדיין הנהג צריך להתעסק עם תשלומים, והתיקוף מתבצע בתוך האוטובוס גם לעולים מאחור. זה אמנם שיפור, אבל לא שיפור בסדרי גודל. העליה מאחור חוסכת רק את האנשים שממילא עוברים מהר בעמדה שמלפנים. אלה שעוברים לאט עדיין יעכבו את האוטובוס בתחנה.
כמו כן, אין היום בתל אביב שום מקום עם נת"ץ בלעדי לאוטובוסים, אולי חוץ מקטע קטן בקינג ג'ורג', ובטח אין עדיפות ברמזורים בשום מקום.

השילוב של אלה זה מה שמיוחד ומהפכני. כמו כן הבנתי שהרציפים מוגבהים ולכן הכניסה לאוטובוס המטרונית תהיה באותו מפלס בלי מדרגה? אם כן, גם זה ישפר את מהירות העליה והירידה ואת הנוחות לנוסעים.
לא טענתי שזה אותו דבר
טענתי שיש פער עצום בין מידת ה"חידוש" במטרונית לבין הרעש סביב הפרוייקט וההצהרות הבומבסטיות של עיריית חיפה.

את צודקת ש***היום*** אין שום נת"צ בלעדי לאוטובוסים בת"א, אבל היה כזה במשך 25 שנה בערך, וכשהוא נחנך אף אחד בעיריית ת"א לא התהדר במהפיכה עולמית בתחום התחבורה, ולא הגיש מועמדות לפרס נובל. יותר מכך: הנתיב הבלעדי שהיה לא השפיע באופן כל כך משמעותי על התחבורה בגוש דן, וכשביטלו אותו - העיר לא התמוטטה, למרבה הפלא. קצת פרופורציות.
 

cwen

New member
הוא היה ממש קצר. התחיל באיזור בית ידיעות

לא טענתי שזה אותו דבר
טענתי שיש פער עצום בין מידת ה"חידוש" במטרונית לבין הרעש סביב הפרוייקט וההצהרות הבומבסטיות של עיריית חיפה.

את צודקת ש***היום*** אין שום נת"צ בלעדי לאוטובוסים בת"א, אבל היה כזה במשך 25 שנה בערך, וכשהוא נחנך אף אחד בעיריית ת"א לא התהדר במהפיכה עולמית בתחום התחבורה, ולא הגיש מועמדות לפרס נובל. יותר מכך: הנתיב הבלעדי שהיה לא השפיע באופן כל כך משמעותי על התחבורה בגוש דן, וכשביטלו אותו - העיר לא התמוטטה, למרבה הפלא. קצת פרופורציות.
הוא היה ממש קצר. התחיל באיזור בית ידיעות
אחרונות ונגמר בחשמונאים. זה היה ממש נחמד לנסוע איתו באוטובוס ולחלוף על פני הפקק של הפרייבטים, אבל זה היה באמת מרחק מאוד קצר, והוא תרם יותר כדי לעשות סדר בתחנות האוטובוס ופחות כדי באמת לחסוך זמן לנוסעים.
בסך הכל היו בו שתיים או שלוש תחנות.
 

down under

New member
אם צ'יץ' או בתקופת צ'יץ'

לא טענתי שזה אותו דבר
טענתי שיש פער עצום בין מידת ה"חידוש" במטרונית לבין הרעש סביב הפרוייקט וההצהרות הבומבסטיות של עיריית חיפה.

את צודקת ש***היום*** אין שום נת"צ בלעדי לאוטובוסים בת"א, אבל היה כזה במשך 25 שנה בערך, וכשהוא נחנך אף אחד בעיריית ת"א לא התהדר במהפיכה עולמית בתחום התחבורה, ולא הגיש מועמדות לפרס נובל. יותר מכך: הנתיב הבלעדי שהיה לא השפיע באופן כל כך משמעותי על התחבורה בגוש דן, וכשביטלו אותו - העיר לא התמוטטה, למרבה הפלא. קצת פרופורציות.
אם צ'יץ' או בתקופת צ'יץ'
היו עושים מת"ץ מצומת גלילות ועד לתחנה המרכזית (אז הישנה) וגם במקביל האוטובוס היה רב קיבולת עם 4 דלתות כשעולים ויורדים מכולן בו זמנית והנהג לא היה מתעסק
עם התשלום של הנוסעים, אזי גם לו היה זה לגאלי-לגימיטי (לצ'יץ') להתפאר בכך.

אתה משווה מת"ץ באורך בקושי 1 ק"מ עם אוטובוסים רגילים בעלי שתי דלתות בלבד כאשר הנהג הוא כן מוכר הכרטיסים למת"ץ בן מעל ל-10 ק"מ אורך עם אוטובוסים מיוחדים רבי דלתות ונהג
שרק נוהג. ההשוואה בעיקר מלמדת עליך ולא על מושאה.

משל אדם ישווה לי אוטוביאנקי או פיאט 500 למשאית סמי פול טריילר (אלו שנוסעות בכביש הערבה)...
 

amit1270

New member
אתה ברצינות משווה את המת"צ הזה למטרונית?

לא טענתי שזה אותו דבר
טענתי שיש פער עצום בין מידת ה"חידוש" במטרונית לבין הרעש סביב הפרוייקט וההצהרות הבומבסטיות של עיריית חיפה.

את צודקת ש***היום*** אין שום נת"צ בלעדי לאוטובוסים בת"א, אבל היה כזה במשך 25 שנה בערך, וכשהוא נחנך אף אחד בעיריית ת"א לא התהדר במהפיכה עולמית בתחום התחבורה, ולא הגיש מועמדות לפרס נובל. יותר מכך: הנתיב הבלעדי שהיה לא השפיע באופן כל כך משמעותי על התחבורה בגוש דן, וכשביטלו אותו - העיר לא התמוטטה, למרבה הפלא. קצת פרופורציות.
אתה ברצינות משווה את המת"צ הזה למטרונית?
אגב, מת"צ באורך כמה מאות מטרים היה גם בשדרות הרצל בירושלים באותה תקופה - ותודה לטדי.)

המטרונית היא אולי לא רכבת קלה, אבל היא בהחלט מהפכה בתחבורה הציבורית בארץ (לפחות בפוטנציה) ואין מקום לזלזול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה