השר כץ דורש מחיר 13.5 שקל משדרות לתל אביב

מצב
הנושא נעול.

yairdl

New member
השר כץ דורש מחיר 13.5 שקל משדרות לתל אביב

השר כץ דורש מחיר 13.5 שקל משדרות לתל אביב
הרכבת מתנגדת לחלוטין שזה יפתח פתח לקווים אחרים דומים בדרום .

כ"ץ נגד האוצר: אם לא יופחת מחיר הנסיעה ברכבת משדרות לת"א מ-27 ש' ל-13.5 - אדאג שייסעו חינם
‎‎שר התחבורה מאיים לחדש את הוראת הנסיעות חינם מדי שלושה חודשים ? באוצר טוענים שאם ייקבע מחיר מיוחד בקו לשדרות, יופעל לחץ לשינוי המחירים גם בקווים לאשקלון ובאר שבע, מה שעלול להוביל לקריסת תמחור

מתחדש המאבק בין שר התחבורה ישראל כ"ץ למשרד האוצר על מחיר הנסיעה ברכבת שדרות-תל אביב - זאת, לאחר שביום חמישי האחרון חודשה פעילות הקו שהושבת לפני כשבועיים בעקבות ירי רקטות לאזור. יש לציין כי כל עוד המחלוקת ממשיכה - הנסיעה בקו היא בחינם, לשמחת התושבים. ‏
כ"ץ עומד על דעתו שיש להמשיך ולקבוע מחיר מיוחד, לא 27 שקל בנסיעה חד פעמית לכיוון כפי שנקבע, אלא מחצית המחיר הנקוב - 13.5 שקלים בלבד לכיוון. באחרונה אף חזר והבהיר לאוצר שאם לא יתקבלו עמדותיו הוא ימשיך להפעיל את סמכותו, כפי שעשה בסוף יוני האחרון, ויחדש את הוראת הנסיעות חינם לתושבי האזור.
‏הוויכוח בין האוצר לתחבורה החל עוד לפני הפתיחה החגיגית של הקו בדצמבר 2013. רכבת שדרות היא חלק מ"רכבת הנגב" שתחבר בין באר שבע, נתיבות, אופקים שדרות, אשקלון ותל אביב.
הבעיה הייתה שהמחיר עבור נסיעה בודדת ברכבת, 27 שקל לכיוון, גבוה משמעותית ממחיר נסיעה בודדת באוטובוס, באותו כיוון, העומד על 19.30 שקל בלבד. בעקבות פער המחירים הזה פנו נציגי תושבים מהאזור והסטודנטים ממכללת ספיר והודיעו כי אם לא יהיה שינוי במחיר - הם עשויים להחרים את הנסיעה ברכבת, למרות שזה שנים רבות ייחלו לה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000968258#fromelement=hp_firstarticle
 

benshap2

New member
מאשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, ראשל"צ, נתב"ג, לוד

השר כץ דורש מחיר 13.5 שקל משדרות לתל אביב
הרכבת מתנגדת לחלוטין שזה יפתח פתח לקווים אחרים דומים בדרום .

כ"ץ נגד האוצר: אם לא יופחת מחיר הנסיעה ברכבת משדרות לת"א מ-27 ש' ל-13.5 - אדאג שייסעו חינם
‎‎שר התחבורה מאיים לחדש את הוראת הנסיעות חינם מדי שלושה חודשים ? באוצר טוענים שאם ייקבע מחיר מיוחד בקו לשדרות, יופעל לחץ לשינוי המחירים גם בקווים לאשקלון ובאר שבע, מה שעלול להוביל לקריסת תמחור

מתחדש המאבק בין שר התחבורה ישראל כ"ץ למשרד האוצר על מחיר הנסיעה ברכבת שדרות-תל אביב - זאת, לאחר שביום חמישי האחרון חודשה פעילות הקו שהושבת לפני כשבועיים בעקבות ירי רקטות לאזור. יש לציין כי כל עוד המחלוקת ממשיכה - הנסיעה בקו היא בחינם, לשמחת התושבים. ‏
כ"ץ עומד על דעתו שיש להמשיך ולקבוע מחיר מיוחד, לא 27 שקל בנסיעה חד פעמית לכיוון כפי שנקבע, אלא מחצית המחיר הנקוב - 13.5 שקלים בלבד לכיוון. באחרונה אף חזר והבהיר לאוצר שאם לא יתקבלו עמדותיו הוא ימשיך להפעיל את סמכותו, כפי שעשה בסוף יוני האחרון, ויחדש את הוראת הנסיעות חינם לתושבי האזור.
‏הוויכוח בין האוצר לתחבורה החל עוד לפני הפתיחה החגיגית של הקו בדצמבר 2013. רכבת שדרות היא חלק מ"רכבת הנגב" שתחבר בין באר שבע, נתיבות, אופקים שדרות, אשקלון ותל אביב.
הבעיה הייתה שהמחיר עבור נסיעה בודדת ברכבת, 27 שקל לכיוון, גבוה משמעותית ממחיר נסיעה בודדת באוטובוס, באותו כיוון, העומד על 19.30 שקל בלבד. בעקבות פער המחירים הזה פנו נציגי תושבים מהאזור והסטודנטים ממכללת ספיר והודיעו כי אם לא יהיה שינוי במחיר - הם עשויים להחרים את הנסיעה ברכבת, למרות שזה שנים רבות ייחלו לה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000968258#fromelement=hp_firstarticle
מאשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, ראשל"צ, נתב"ג, לוד
ואני אפסיק פה - משלמים יותר מ 13.5.

למה שתושבי שדרות ישלמו על הנסיעה שלהם פחות ממי שנוסע 10 דקות ברכבת?!
 
כי שדרות היא פריפריה שצריך לעודד. זה הנימוק של כץ

מאשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, ראשל"צ, נתב"ג, לוד
ואני אפסיק פה - משלמים יותר מ 13.5.

למה שתושבי שדרות ישלמו על הנסיעה שלהם פחות ממי שנוסע 10 דקות ברכבת?!
כי שדרות היא פריפריה שצריך לעודד. זה הנימוק של כץ
הנימוק הרשמי בכל אופן.
אישית אני מסכים עם המטרה אבל לא עם הדרך.
 
כץ פוגע בשיטת התמחור של הרכבת

כי שדרות היא פריפריה שצריך לעודד. זה הנימוק של כץ
הנימוק הרשמי בכל אופן.
אישית אני מסכים עם המטרה אבל לא עם הדרך.
כץ פוגע בשיטת התמחור של הרכבת
במקום לעשות את מה שצריך - לטפל בכל מקרי התמחור המופרז של הרכבת, שר התחבורה נוהג בפופוליזם מפלה, לעיתים בצורה לא הגיונית.
אם לפי שר התחבורה מחיר נסיעה ברכבת בין שדרות לתל אביב צריך להיות 13.5 ש"ח, מה לדעתו צריך להיות מחיר נסיעה בין שדרות לאשקלון או בעתיד בין שדרות לבאר שבע?

לפי השיטה של כץ יכול להיווצר מצב שבו מחיר נסיעה ברכבת בין אשקלון לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין אשקלון לתל אביב ויכול להיווצר מצב שמחיר נסיעה בין באר שבע לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין באר שבע לתל אביב.
לא משנה מה הסיבות של כץ, לא הגיוני שמחיר נסיעה בין שדרות לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין אשקלון, אשדוד, יבנה או ראשון לציון לתל אביב.

אם השר כץ רוצה לתת הטבות בתחבורה ציבורית לאוכלוסיה מסויימת שימציא סוג פרופיל חדש, נניח "אוכלוסיה מוטבת" או "אוכלוסיה מועדפת" או "אוכלוסיית פריפריה" ולא ישבור בצורה לא הגיונית את שיטת התמחור.
מה למשל יהיה המחיר בין שדרות לת"א לסטודנטים עם פרופיל סטודנט מורחב על-פי שיטת השר? 6.75 ש"ח (50% מ-13.5)?
 
מסכים עם דבריך

כץ פוגע בשיטת התמחור של הרכבת
במקום לעשות את מה שצריך - לטפל בכל מקרי התמחור המופרז של הרכבת, שר התחבורה נוהג בפופוליזם מפלה, לעיתים בצורה לא הגיונית.
אם לפי שר התחבורה מחיר נסיעה ברכבת בין שדרות לתל אביב צריך להיות 13.5 ש"ח, מה לדעתו צריך להיות מחיר נסיעה בין שדרות לאשקלון או בעתיד בין שדרות לבאר שבע?

לפי השיטה של כץ יכול להיווצר מצב שבו מחיר נסיעה ברכבת בין אשקלון לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין אשקלון לתל אביב ויכול להיווצר מצב שמחיר נסיעה בין באר שבע לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין באר שבע לתל אביב.
לא משנה מה הסיבות של כץ, לא הגיוני שמחיר נסיעה בין שדרות לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין אשקלון, אשדוד, יבנה או ראשון לציון לתל אביב.

אם השר כץ רוצה לתת הטבות בתחבורה ציבורית לאוכלוסיה מסויימת שימציא סוג פרופיל חדש, נניח "אוכלוסיה מוטבת" או "אוכלוסיה מועדפת" או "אוכלוסיית פריפריה" ולא ישבור בצורה לא הגיונית את שיטת התמחור.
מה למשל יהיה המחיר בין שדרות לת"א לסטודנטים עם פרופיל סטודנט מורחב על-פי שיטת השר? 6.75 ש"ח (50% מ-13.5)?
מסכים עם דבריך
ברור שמדובר בפופוליזם מפלה. למשל, לא כל תושבי שדרות הם עניים ובכל זאת הם מקבלים את ההנחה לעומת תושבים עניים מאשקלון ומשאר המדינה שלא מקבלים דבר. גם ההשכלות לגבי שאר המערכת נכונות
&nbsp
לגבי שיטת הנסיעה בשני כרטיסים, גם אם יווצר מצב כזה כנראה שלא רבים ינצלו זאת כי בכל מקרה ההנחה ניתנת לתושבי שדרות ותלמידי מכללת ספיר ולא סתם למי שעולה בתחנת שדרות, עד כמה שהבנתי.
&nbsp
אפשר לנסות להצדיק מחיר נסיעה נמוך יותר לשדרות בלבד על סמך פריפריאליות, עוני, קרבה לעזה או הזנחה ארוכת שנים של המדינה. אבל צריך לעשות את זה בצורה מערכתית ומדוייקת יותר ולא להסתפק בהנחה גורפת ברכבת על סמך תושבות, בדיוק כמו שאתה מפרט ובשיטות נוספות
 
הטבת החינם אכן ניתנת לאוכלוסיה מוגדרת, אבל אני לא הבנתי

מסכים עם דבריך
ברור שמדובר בפופוליזם מפלה. למשל, לא כל תושבי שדרות הם עניים ובכל זאת הם מקבלים את ההנחה לעומת תושבים עניים מאשקלון ומשאר המדינה שלא מקבלים דבר. גם ההשכלות לגבי שאר המערכת נכונות
&nbsp
לגבי שיטת הנסיעה בשני כרטיסים, גם אם יווצר מצב כזה כנראה שלא רבים ינצלו זאת כי בכל מקרה ההנחה ניתנת לתושבי שדרות ותלמידי מכללת ספיר ולא סתם למי שעולה בתחנת שדרות, עד כמה שהבנתי.
&nbsp
אפשר לנסות להצדיק מחיר נסיעה נמוך יותר לשדרות בלבד על סמך פריפריאליות, עוני, קרבה לעזה או הזנחה ארוכת שנים של המדינה. אבל צריך לעשות את זה בצורה מערכתית ומדוייקת יותר ולא להסתפק בהנחה גורפת ברכבת על סמך תושבות, בדיוק כמו שאתה מפרט ובשיטות נוספות
הטבת החינם אכן ניתנת לאוכלוסיה מוגדרת, אבל אני לא הבנתי
מהכתבה שהמחיר שהשר דורש הוא מחיר לאוכלוסיה מוגדרת.
ומחיר נסיעה ברכבת אינו השיטה לפצות על עוולות אחרות.
חוץ מזה שגם בכך ההטבה מפלה בצורת מעוותת להחריד וכבר נתתי בפורום את הדוגמה של נתיב העשרה (וכך גם זיקים, כרמיה וישובים נוספים) שמחוץ להטבות רק בגלל שיוך "לא נכון" למועצה אזורית (חוף אשקלון) שאינה נכללת במועצות המוטבות.
בשביל הטבות לאוכלוסיות מוגדרות קיימים פרופילים. מחיר הבסיס צריך להיות בהתאם לשיטת התמחור.
ובכלל תמיד אפשר לשאול מדוע לתושבי שדרות מגיע יותר מאשר לתושבי קרית שמונה, מצפה רמון, בית שאן ועוד.
מדד הקסאמים זה מדד המחירים לצרכן החדש בישראל?
 

yairdl

New member
יש לי הצעה


הטבת החינם אכן ניתנת לאוכלוסיה מוגדרת, אבל אני לא הבנתי
מהכתבה שהמחיר שהשר דורש הוא מחיר לאוכלוסיה מוגדרת.
ומחיר נסיעה ברכבת אינו השיטה לפצות על עוולות אחרות.
חוץ מזה שגם בכך ההטבה מפלה בצורת מעוותת להחריד וכבר נתתי בפורום את הדוגמה של נתיב העשרה (וכך גם זיקים, כרמיה וישובים נוספים) שמחוץ להטבות רק בגלל שיוך "לא נכון" למועצה אזורית (חוף אשקלון) שאינה נכללת במועצות המוטבות.
בשביל הטבות לאוכלוסיות מוגדרות קיימים פרופילים. מחיר הבסיס צריך להיות בהתאם לשיטת התמחור.
ובכלל תמיד אפשר לשאול מדוע לתושבי שדרות מגיע יותר מאשר לתושבי קרית שמונה, מצפה רמון, בית שאן ועוד.
מדד הקסאמים זה מדד המחירים לצרכן החדש בישראל?
יש לי הצעה

לקחת את המחיר הנמוך לכל אזור שדרות- אשקלון -אשדוד מתל אביב , כ 20.5 שקל מחיר סביר לכל הדעות לשנה ,ככה לא יהיה טענות

גם בגלל המצב והמלחמה ,אחרי שנה לחזור למצב הקיים .
 

yairdl

New member
אולי זאת הסיבה שהפתיחה של תחנת נתיבות מתעכבת

יש לי הצעה

לקחת את המחיר הנמוך לכל אזור שדרות- אשקלון -אשדוד מתל אביב , כ 20.5 שקל מחיר סביר לכל הדעות לשנה ,ככה לא יהיה טענות

גם בגלל המצב והמלחמה ,אחרי שנה לחזור למצב הקיים .
אולי זאת הסיבה שהפתיחה של תחנת נתיבות מתעכבת

מנכ"ל הרכבת ייפתח עוד תחנה בחינם עוד 14 ק"מ ,תחנה ,מאבטחים ,תאורה ,תחזוקה .

אז אולי זאת הסיבה שלא פותחים את התחנה בזמן .
 


כץ פוגע בשיטת התמחור של הרכבת
במקום לעשות את מה שצריך - לטפל בכל מקרי התמחור המופרז של הרכבת, שר התחבורה נוהג בפופוליזם מפלה, לעיתים בצורה לא הגיונית.
אם לפי שר התחבורה מחיר נסיעה ברכבת בין שדרות לתל אביב צריך להיות 13.5 ש"ח, מה לדעתו צריך להיות מחיר נסיעה בין שדרות לאשקלון או בעתיד בין שדרות לבאר שבע?

לפי השיטה של כץ יכול להיווצר מצב שבו מחיר נסיעה ברכבת בין אשקלון לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין אשקלון לתל אביב ויכול להיווצר מצב שמחיר נסיעה בין באר שבע לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין באר שבע לתל אביב.
לא משנה מה הסיבות של כץ, לא הגיוני שמחיר נסיעה בין שדרות לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין אשקלון, אשדוד, יבנה או ראשון לציון לתל אביב.

אם השר כץ רוצה לתת הטבות בתחבורה ציבורית לאוכלוסיה מסויימת שימציא סוג פרופיל חדש, נניח "אוכלוסיה מוטבת" או "אוכלוסיה מועדפת" או "אוכלוסיית פריפריה" ולא ישבור בצורה לא הגיונית את שיטת התמחור.
מה למשל יהיה המחיר בין שדרות לת"א לסטודנטים עם פרופיל סטודנט מורחב על-פי שיטת השר? 6.75 ש"ח (50% מ-13.5)?
 

Subi777

New member
פוליטיקאים לא בודקים אף פעם את הפרטים הקטנים.

כץ פוגע בשיטת התמחור של הרכבת
במקום לעשות את מה שצריך - לטפל בכל מקרי התמחור המופרז של הרכבת, שר התחבורה נוהג בפופוליזם מפלה, לעיתים בצורה לא הגיונית.
אם לפי שר התחבורה מחיר נסיעה ברכבת בין שדרות לתל אביב צריך להיות 13.5 ש"ח, מה לדעתו צריך להיות מחיר נסיעה בין שדרות לאשקלון או בעתיד בין שדרות לבאר שבע?

לפי השיטה של כץ יכול להיווצר מצב שבו מחיר נסיעה ברכבת בין אשקלון לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין אשקלון לתל אביב ויכול להיווצר מצב שמחיר נסיעה בין באר שבע לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין באר שבע לתל אביב.
לא משנה מה הסיבות של כץ, לא הגיוני שמחיר נסיעה בין שדרות לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין אשקלון, אשדוד, יבנה או ראשון לציון לתל אביב.

אם השר כץ רוצה לתת הטבות בתחבורה ציבורית לאוכלוסיה מסויימת שימציא סוג פרופיל חדש, נניח "אוכלוסיה מוטבת" או "אוכלוסיה מועדפת" או "אוכלוסיית פריפריה" ולא ישבור בצורה לא הגיונית את שיטת התמחור.
מה למשל יהיה המחיר בין שדרות לת"א לסטודנטים עם פרופיל סטודנט מורחב על-פי שיטת השר? 6.75 ש"ח (50% מ-13.5)?
פוליטיקאים לא בודקים אף פעם את הפרטים הקטנים.
הם מצהירים על אידיאלים... ומבחינתם שהפקידים ישברו את הראש.
&nbsp
בקו הזה ברור שכץ יתקפל.
&nbsp
&nbsp
 

asmopil

New member
אני לא מחובביו של השר כץ ומפלגתו אבל...

כץ פוגע בשיטת התמחור של הרכבת
במקום לעשות את מה שצריך - לטפל בכל מקרי התמחור המופרז של הרכבת, שר התחבורה נוהג בפופוליזם מפלה, לעיתים בצורה לא הגיונית.
אם לפי שר התחבורה מחיר נסיעה ברכבת בין שדרות לתל אביב צריך להיות 13.5 ש"ח, מה לדעתו צריך להיות מחיר נסיעה בין שדרות לאשקלון או בעתיד בין שדרות לבאר שבע?

לפי השיטה של כץ יכול להיווצר מצב שבו מחיר נסיעה ברכבת בין אשקלון לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין אשקלון לתל אביב ויכול להיווצר מצב שמחיר נסיעה בין באר שבע לתל אביב דרך שדרות (בשני כרטיסים) יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה נורמלית בין באר שבע לתל אביב.
לא משנה מה הסיבות של כץ, לא הגיוני שמחיר נסיעה בין שדרות לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין אשקלון, אשדוד, יבנה או ראשון לציון לתל אביב.

אם השר כץ רוצה לתת הטבות בתחבורה ציבורית לאוכלוסיה מסויימת שימציא סוג פרופיל חדש, נניח "אוכלוסיה מוטבת" או "אוכלוסיה מועדפת" או "אוכלוסיית פריפריה" ולא ישבור בצורה לא הגיונית את שיטת התמחור.
מה למשל יהיה המחיר בין שדרות לת"א לסטודנטים עם פרופיל סטודנט מורחב על-פי שיטת השר? 6.75 ש"ח (50% מ-13.5)?
אני לא מחובביו של השר כץ ומפלגתו אבל...
יש בזה הרבה היגיון שתושבי קו עימות יקבלו 50% הנחה בתחבורה הציבורית, זה בדיוק אותו הרעיון של ההנחה לתושבי יו"ש. וטוב שכך. יתרה מזו, צריך להחיל הוראה זו קו על תושי הבקעה, ויישובי גבול הלבנון.
 

benshap2

New member
לא רק שדרות זה פריפריה

כי שדרות היא פריפריה שצריך לעודד. זה הנימוק של כץ
הנימוק הרשמי בכל אופן.
אישית אני מסכים עם המטרה אבל לא עם הדרך.
לא רק שדרות זה פריפריה
עם כל הכבוד, גם קרית גת, להבים, אשקלון וכו'... זה פריפריה.
אין כל היגיון בכך שתושב ראשון ישלם על נסיעה לת"א באוטובוס 6.60 (ועוד עם נסיעת המשך), וברכבת (ללא נסיעה לרכבת וללא נסיעת המשך) 16 ש"ח, בעוד תושב שדרות העולה על אותה רכבת שעה קודם ישלם פחות ממנו...
 

88edik

New member
הנחה לתושבי עוטף עזה

השר כץ דורש מחיר 13.5 שקל משדרות לתל אביב
הרכבת מתנגדת לחלוטין שזה יפתח פתח לקווים אחרים דומים בדרום .

כ"ץ נגד האוצר: אם לא יופחת מחיר הנסיעה ברכבת משדרות לת"א מ-27 ש' ל-13.5 - אדאג שייסעו חינם
‎‎שר התחבורה מאיים לחדש את הוראת הנסיעות חינם מדי שלושה חודשים ? באוצר טוענים שאם ייקבע מחיר מיוחד בקו לשדרות, יופעל לחץ לשינוי המחירים גם בקווים לאשקלון ובאר שבע, מה שעלול להוביל לקריסת תמחור

מתחדש המאבק בין שר התחבורה ישראל כ"ץ למשרד האוצר על מחיר הנסיעה ברכבת שדרות-תל אביב - זאת, לאחר שביום חמישי האחרון חודשה פעילות הקו שהושבת לפני כשבועיים בעקבות ירי רקטות לאזור. יש לציין כי כל עוד המחלוקת ממשיכה - הנסיעה בקו היא בחינם, לשמחת התושבים. ‏
כ"ץ עומד על דעתו שיש להמשיך ולקבוע מחיר מיוחד, לא 27 שקל בנסיעה חד פעמית לכיוון כפי שנקבע, אלא מחצית המחיר הנקוב - 13.5 שקלים בלבד לכיוון. באחרונה אף חזר והבהיר לאוצר שאם לא יתקבלו עמדותיו הוא ימשיך להפעיל את סמכותו, כפי שעשה בסוף יוני האחרון, ויחדש את הוראת הנסיעות חינם לתושבי האזור.
‏הוויכוח בין האוצר לתחבורה החל עוד לפני הפתיחה החגיגית של הקו בדצמבר 2013. רכבת שדרות היא חלק מ"רכבת הנגב" שתחבר בין באר שבע, נתיבות, אופקים שדרות, אשקלון ותל אביב.
הבעיה הייתה שהמחיר עבור נסיעה בודדת ברכבת, 27 שקל לכיוון, גבוה משמעותית ממחיר נסיעה בודדת באוטובוס, באותו כיוון, העומד על 19.30 שקל בלבד. בעקבות פער המחירים הזה פנו נציגי תושבים מהאזור והסטודנטים ממכללת ספיר והודיעו כי אם לא יהיה שינוי במחיר - הם עשויים להחרים את הנסיעה ברכבת, למרות שזה שנים רבות ייחלו לה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000968258#fromelement=hp_firstarticle
הנחה לתושבי עוטף עזה
אני חושב שאת ההנחה צריך לעשות לכל ישובי עוטף עזה עד 7 ק"מ.כאשר ההנחה צריכה להיות כך שמחיר נסיעה ברכבת יהיה זהה למחיר נסיעה באוטובוס שזה עדיין זול ב7 ו70 אגורות יחסית למחיר אך עדיין יקר בבערך ב6 שקל מהממחיר שהשר רוצה.ולפי דעתי אין מה להשוות את ישוביי עוטף עזה ושדרות עם אשקלון אשדוד ובאר שבע .כמי שגר באחת הערים האלה והיה גם בשדרות והעוטף זה הבדל ענק בתשתיות בחינוך בבנייה ובפארקים.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא אומר שההטבה צריכה להיות הנחה ברכבת.

הנחה לתושבי עוטף עזה
אני חושב שאת ההנחה צריך לעשות לכל ישובי עוטף עזה עד 7 ק"מ.כאשר ההנחה צריכה להיות כך שמחיר נסיעה ברכבת יהיה זהה למחיר נסיעה באוטובוס שזה עדיין זול ב7 ו70 אגורות יחסית למחיר אך עדיין יקר בבערך ב6 שקל מהממחיר שהשר רוצה.ולפי דעתי אין מה להשוות את ישוביי עוטף עזה ושדרות עם אשקלון אשדוד ובאר שבע .כמי שגר באחת הערים האלה והיה גם בשדרות והעוטף זה הבדל ענק בתשתיות בחינוך בבנייה ובפארקים.
זה לא אומר שההטבה צריכה להיות הנחה ברכבת.
זה רק אומר שאם כבר רוצים לתת הטבה ליישובים באיזור שעליו אתה מדבר, אז היא צריכה להיות הטבה כללית לכל התושבים ולא רק לאלו שמבקשים לנסוע ברכבת.
&nbsp
מה הכוונה? לתת נקודות זיכוי במס או לתת מענק שנתי/חודשי רק בשל כך שהינך תושב המקום. אבל לתת הנחה בכלי תחבורה זה כמו לתת הנחה בעלות הכניסה ללונה פארק.
 

Ofekalef1

New member
מה שכתבת צריך לקרות בלי שום קשר לטילים, לכל עיר בארץ.

הנחה לתושבי עוטף עזה
אני חושב שאת ההנחה צריך לעשות לכל ישובי עוטף עזה עד 7 ק"מ.כאשר ההנחה צריכה להיות כך שמחיר נסיעה ברכבת יהיה זהה למחיר נסיעה באוטובוס שזה עדיין זול ב7 ו70 אגורות יחסית למחיר אך עדיין יקר בבערך ב6 שקל מהממחיר שהשר רוצה.ולפי דעתי אין מה להשוות את ישוביי עוטף עזה ושדרות עם אשקלון אשדוד ובאר שבע .כמי שגר באחת הערים האלה והיה גם בשדרות והעוטף זה הבדל ענק בתשתיות בחינוך בבנייה ובפארקים.
מה שכתבת צריך לקרות בלי שום קשר לטילים, לכל עיר בארץ.
 

88edik

New member
אני מסכים שזה צריך לקרות בכל מקום אבל שיתחילו שם

הנחה לתושבי עוטף עזה
אני חושב שאת ההנחה צריך לעשות לכל ישובי עוטף עזה עד 7 ק"מ.כאשר ההנחה צריכה להיות כך שמחיר נסיעה ברכבת יהיה זהה למחיר נסיעה באוטובוס שזה עדיין זול ב7 ו70 אגורות יחסית למחיר אך עדיין יקר בבערך ב6 שקל מהממחיר שהשר רוצה.ולפי דעתי אין מה להשוות את ישוביי עוטף עזה ושדרות עם אשקלון אשדוד ובאר שבע .כמי שגר באחת הערים האלה והיה גם בשדרות והעוטף זה הבדל ענק בתשתיות בחינוך בבנייה ובפארקים.
אני מסכים שזה צריך לקרות בכל מקום אבל שיתחילו שם
בנוסף מענקים הם מקבלים מויקפדיה :בהיותו יישוב חקלאי או יישוב באזור פיתוח, עובדים המעתיקים את מקום מגוריהם ליישוב וגרים בו לפחות שישה חודשים רצופים, נהנים מכך שאם התפטרו לשם כך מעבודתם, ההתפטרות תיחשב להם כפיטורים.‏מגורים ביישוב מקנים לתושב הטבות מס, הניתנות ליישובי עוטף עזה בהתאם לפקודת מס הכנסה.‏ואולי צריך להוסיף עוד אבל אני מדבר בפורום תחבורה וספציפית לרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
זה קצת סותר. לעודד אנשים לגור שם אבל לא לעבוד באיזור...

אני מסכים שזה צריך לקרות בכל מקום אבל שיתחילו שם
בנוסף מענקים הם מקבלים מויקפדיה :בהיותו יישוב חקלאי או יישוב באזור פיתוח, עובדים המעתיקים את מקום מגוריהם ליישוב וגרים בו לפחות שישה חודשים רצופים, נהנים מכך שאם התפטרו לשם כך מעבודתם, ההתפטרות תיחשב להם כפיטורים.‏מגורים ביישוב מקנים לתושב הטבות מס, הניתנות ליישובי עוטף עזה בהתאם לפקודת מס הכנסה.‏ואולי צריך להוסיף עוד אבל אני מדבר בפורום תחבורה וספציפית לרכבת.
זה קצת סותר. לעודד אנשים לגור שם אבל לא לעבוד באיזור...
הרכבת אינה הטבה לכלל האוכלוסיה, אם רוצים להטיב אם כלל האוכלוסיה יש לבחור משהו כללי כמו ביטול עמלות בבנקים לכל תושבי האיזור. דברי כאלו שמשפיעים על כולם ולא רק על מי שרוצה לנסוע לאנשהו.
 

88edik

New member
כנראה לממשלה יותר קל לעזור להגיע לאנשים למרכז

זה קצת סותר. לעודד אנשים לגור שם אבל לא לעבוד באיזור...
הרכבת אינה הטבה לכלל האוכלוסיה, אם רוצים להטיב אם כלל האוכלוסיה יש לבחור משהו כללי כמו ביטול עמלות בבנקים לכל תושבי האיזור. דברי כאלו שמשפיעים על כולם ולא רק על מי שרוצה לנסוע לאנשהו.
כנראה לממשלה יותר קל לעזור להגיע לאנשים למרכז
מאשר להעביר את חברות ההייטק לדרום
 
אם לשר התחבורה הייתה סמכות לבטל עמלות בנקים הוא כנראה היה

זה קצת סותר. לעודד אנשים לגור שם אבל לא לעבוד באיזור...
הרכבת אינה הטבה לכלל האוכלוסיה, אם רוצים להטיב אם כלל האוכלוסיה יש לבחור משהו כללי כמו ביטול עמלות בבנקים לכל תושבי האיזור. דברי כאלו שמשפיעים על כולם ולא רק על מי שרוצה לנסוע לאנשהו.
אם לשר התחבורה הייתה סמכות לבטל עמלות בנקים הוא כנראה היה
עושה זאת.
אבל לצערו של השר הפופוליסט אין לו סמכות כזו, אז הוא מנצל את הסמכות שכן יש לו בחברה הממשלתית שתחת אחריותו.
לא מדובר כאן בכלל בהטבה שהוחלט עליה במסגרת מדיניות ממשלתית סדורה, אלא בצעד ששר התחבורה החליט עליו פה אחד (בפה שלו בלבד).
הטבות שהן חלק ממדיניות כוללת מתקבלות בהחלטת ממשלה ולעיתים גם באישור הכנסת, אבל כאן מדובר בהטבה שאדם יחיד החליט עליה על דעת עצמו - פופוליזם לשמו.
 

what she said

New member
מישהו מזהה את התחנה בסרטון?

השר כץ דורש מחיר 13.5 שקל משדרות לתל אביב
הרכבת מתנגדת לחלוטין שזה יפתח פתח לקווים אחרים דומים בדרום .

כ"ץ נגד האוצר: אם לא יופחת מחיר הנסיעה ברכבת משדרות לת"א מ-27 ש' ל-13.5 - אדאג שייסעו חינם
‎‎שר התחבורה מאיים לחדש את הוראת הנסיעות חינם מדי שלושה חודשים ? באוצר טוענים שאם ייקבע מחיר מיוחד בקו לשדרות, יופעל לחץ לשינוי המחירים גם בקווים לאשקלון ובאר שבע, מה שעלול להוביל לקריסת תמחור

מתחדש המאבק בין שר התחבורה ישראל כ"ץ למשרד האוצר על מחיר הנסיעה ברכבת שדרות-תל אביב - זאת, לאחר שביום חמישי האחרון חודשה פעילות הקו שהושבת לפני כשבועיים בעקבות ירי רקטות לאזור. יש לציין כי כל עוד המחלוקת ממשיכה - הנסיעה בקו היא בחינם, לשמחת התושבים. ‏
כ"ץ עומד על דעתו שיש להמשיך ולקבוע מחיר מיוחד, לא 27 שקל בנסיעה חד פעמית לכיוון כפי שנקבע, אלא מחצית המחיר הנקוב - 13.5 שקלים בלבד לכיוון. באחרונה אף חזר והבהיר לאוצר שאם לא יתקבלו עמדותיו הוא ימשיך להפעיל את סמכותו, כפי שעשה בסוף יוני האחרון, ויחדש את הוראת הנסיעות חינם לתושבי האזור.
‏הוויכוח בין האוצר לתחבורה החל עוד לפני הפתיחה החגיגית של הקו בדצמבר 2013. רכבת שדרות היא חלק מ"רכבת הנגב" שתחבר בין באר שבע, נתיבות, אופקים שדרות, אשקלון ותל אביב.
הבעיה הייתה שהמחיר עבור נסיעה בודדת ברכבת, 27 שקל לכיוון, גבוה משמעותית ממחיר נסיעה בודדת באוטובוס, באותו כיוון, העומד על 19.30 שקל בלבד. בעקבות פער המחירים הזה פנו נציגי תושבים מהאזור והסטודנטים ממכללת ספיר והודיעו כי אם לא יהיה שינוי במחיר - הם עשויים להחרים את הנסיעה ברכבת, למרות שזה שנים רבות ייחלו לה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000968258#fromelement=hp_firstarticle
מישהו מזהה את התחנה בסרטון?
והאם זה מנהל התחנה שעומד ומתמוגג למשמע המאבטח שמשתמש במילים "בהמה, זונה, יימח שמו מי שהצביע לה"?

https://www.youtube.com/watch?v=7lYlJyRFNv0
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה