הסינים יש לומר טוענים שמכרז רכבת ישראל מכור,יש משהו

מצב
הנושא נעול.

yossiwed

New member
הסינים יש לומר טוענים שמכרז רכבת ישראל מכור,יש משהו

הסינים יש לומר טוענים שמכרז רכבת ישראל מכור,יש משהו
עכשיו שאני מבין מהכתבה שחברת היעוץ של רכבת ישראל גרמנית

והמפעל של בומברדיה בגרמניה ,אז אפשר להבין את הסינים ,הם לא התאחדו

בפועל וחוץ מזה למה לפסול אותם אם הם בעתיד מתמזגים ,

ההצעה הזולה והטובה צריכה לזכות .


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001059912#fromelement=hp_morearticles
 

yossiwed

New member
גם פה אני אמרתי לכם בשרשורים הקודמים שיש פה משהו לא רגיל

הסינים יש לומר טוענים שמכרז רכבת ישראל מכור,יש משהו
עכשיו שאני מבין מהכתבה שחברת היעוץ של רכבת ישראל גרמנית

והמפעל של בומברדיה בגרמניה ,אז אפשר להבין את הסינים ,הם לא התאחדו

בפועל וחוץ מזה למה לפסול אותם אם הם בעתיד מתמזגים ,

ההצעה הזולה והטובה צריכה לזכות .


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001059912#fromelement=hp_morearticles
גם פה אני אמרתי לכם בשרשורים הקודמים שיש פה משהו לא רגיל
סוחבים את המכרז עוד ועוד ומנסים לזרוק את החברות הסיניות ,

עכשיו התמונה בהירה וברורה .

יש בנמל פרוטקציה ,עכשיו גם רכבת ישראל וחברת היעוץ הגרמנית הוכיחה

שהם לא שונים מאף אחד.
 
הסינים הציעו את ההצעה הזולה ביותר והתוצרת שלהם

הסינים יש לומר טוענים שמכרז רכבת ישראל מכור,יש משהו
עכשיו שאני מבין מהכתבה שחברת היעוץ של רכבת ישראל גרמנית

והמפעל של בומברדיה בגרמניה ,אז אפשר להבין את הסינים ,הם לא התאחדו

בפועל וחוץ מזה למה לפסול אותם אם הם בעתיד מתמזגים ,

ההצעה הזולה והטובה צריכה לזכות .


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001059912#fromelement=hp_morearticles
הסינים הציעו את ההצעה הזולה ביותר והתוצרת שלהם
לא נופלת במאומה מהתוצרת הגרמנית/קנדית/ספרדית בייצור קטרים.
למרות שאני לא חסיד גדול של התוצרת הסינית - הולכת ומתבררת העובדה שהאוטובוסים הסיניים בישראל הם סיפור של הצלחה אם נתבונן בהשקעה. קל לטפל בהם ואני שומע עוד ועוד נהגים מרוצים.
מובן שעדיף לרכוש תוצרת גרמנית אך בהתאם למה שעתידים לעשות הקטרים החשמליים - אין ספק שהקטרים הסיניים עדיפים ואף הוכיחו עצמם למרחקים עצומים. אינני יודע מה היו השיקולים אך בשיחות עם אנשי מקצוע ניאטרליים לחלוטין שאינם קשורים ליצרנים או לרכבת ואשר לא היו מעורבים בתהליך, מתבררת העובדה שהקטרים הסיניים עולים בביצועים שלהם באופן ניכר על מקבילייהם הגרמנים והדבר בא לידי ביטוי באחזקה הזולה יותר ובאמינות הנסיעה. בישראל מפחדים מתוצרת סינית. הדבר נובע מכל אותם דילרים שמראש מזמינים בסין תוצרת סוג ב' כדי להרוויח, אך אם תסתובבו בבייג'ינג עצמה, תראו תוצרת סינית איכותית ביותר. לצערי זו איננה מיובאת ארצה.
 

yossiwed

New member
ערב טוב לך,אמרת יפה ולעניין , הפחד פה מוליך את מקבלי ההחלטות

הסינים הציעו את ההצעה הזולה ביותר והתוצרת שלהם
לא נופלת במאומה מהתוצרת הגרמנית/קנדית/ספרדית בייצור קטרים.
למרות שאני לא חסיד גדול של התוצרת הסינית - הולכת ומתבררת העובדה שהאוטובוסים הסיניים בישראל הם סיפור של הצלחה אם נתבונן בהשקעה. קל לטפל בהם ואני שומע עוד ועוד נהגים מרוצים.
מובן שעדיף לרכוש תוצרת גרמנית אך בהתאם למה שעתידים לעשות הקטרים החשמליים - אין ספק שהקטרים הסיניים עדיפים ואף הוכיחו עצמם למרחקים עצומים. אינני יודע מה היו השיקולים אך בשיחות עם אנשי מקצוע ניאטרליים לחלוטין שאינם קשורים ליצרנים או לרכבת ואשר לא היו מעורבים בתהליך, מתבררת העובדה שהקטרים הסיניים עולים בביצועים שלהם באופן ניכר על מקבילייהם הגרמנים והדבר בא לידי ביטוי באחזקה הזולה יותר ובאמינות הנסיעה. בישראל מפחדים מתוצרת סינית. הדבר נובע מכל אותם דילרים שמראש מזמינים בסין תוצרת סוג ב' כדי להרוויח, אך אם תסתובבו בבייג'ינג עצמה, תראו תוצרת סינית איכותית ביותר. לצערי זו איננה מיובאת ארצה.
ערב טוב לך,אמרת יפה ולעניין , הפחד פה מוליך את מקבלי ההחלטות
שהם נתינים של הגרמנים ,של חברת היעוץ שלהם .

לא דיברת על הכסף ,שהרי בשביל זה עושים מכרז

והחסכון של 100-200 מיליון שקל ,זה כסף ,זה המון כסף.
 
בקיצור בלגן

ערב טוב לך,אמרת יפה ולעניין , הפחד פה מוליך את מקבלי ההחלטות
שהם נתינים של הגרמנים ,של חברת היעוץ שלהם .

לא דיברת על הכסף ,שהרי בשביל זה עושים מכרז

והחסכון של 100-200 מיליון שקל ,זה כסף ,זה המון כסף.
בקיצור בלגן
 
אני חושב שהמכרז לא תפור

הסינים יש לומר טוענים שמכרז רכבת ישראל מכור,יש משהו
עכשיו שאני מבין מהכתבה שחברת היעוץ של רכבת ישראל גרמנית

והמפעל של בומברדיה בגרמניה ,אז אפשר להבין את הסינים ,הם לא התאחדו

בפועל וחוץ מזה למה לפסול אותם אם הם בעתיד מתמזגים ,

ההצעה הזולה והטובה צריכה לזכות .


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001059912#fromelement=hp_morearticles
אני חושב שהמכרז לא תפור
הסינים ידעו כמו כולם שהיועצים של ר״י ומשרד התחבורה הם גרמניים מזה עשרות ועשרות שנים והם גם ידעו שהמפרט הטכני(המצויין) לקטרים נכתב על ידם; כך שהייתה להם בהחלט ברירה לא להשתתף במכרז המוגדר על ידם כתפור.
יועצים נוטים -במודע או לא במודע- באופן טבעי לתת עדיפות למומחים שהם מכירים, הכל על פי החינוך והסביבה המקצועית בה הם גדלו, כך היה מאז ומתמיד בכל העולם ובכל התחומים. אין מה לעשות.......אנשים מותנים בחייהם המקצועיים כפי שכולנו מותנים בחיינו הפרטיים ולכן מכרז יכול להראות לשווא ״תפור״.
אם הסינים חשבו שהמכרז ״תפור״ היתה להם ברירה לא להשתתף בו כפי שפעם(לדוגמה) Airbus
החליטה לא להשתתף מול Boeing במכרז שהוציאה אל-על, בטענה טרומית שאין לה ממילא שום סכוי ״בשטח שמור״ לארה״ב.
לפני מספר חודשים כלומר הרבה לפני פרסום שם הזוכה במכרז הקטרים החשמליים, הצעתי לחלק את ההזמנה בין
Bombardier
ו Alstom
וזכיתי לצערי לבקורת מכמה מחברי הפורום, אבל עכשיו שידוע פחות או יותר שהפרשי המחיר והתנאים בין 2 היצרנים במרוץ הסופי הם ״מזעריים״, אני חוזר ואומר -בצניעות- לר״י, למשרד התחבורה ולמשרד האוצר:
״חלקו את ההזמנה בין השניים״......איש לא יצטער על כך בבוא הזמן!
&nbsp
למען האמת האמנתי ש Alstom תציע מחיר מאוד נמוך ובכלל לא בר-תחרות, בגלל שפנקס ההזמנות של מפעלה לקטרים חשמליים ב Belfort נמצא מזה זמן-מה במצב קטסטרופלי; אבל אני גם שואל את עצמי אם החברה לא
אבדה את המכרז בכוונת תחילה, הואיל ויש לה כבר אופציה למכור 100 רכבות(!) עבור קו בן 1000 ק״מ
ש Siemens הולכת לחשמל ב..........איראן!
כאשר רוצים למכור לאיראנים, אולי עדיף לא למכור לישראל? לך תדע!
 

yossiwed

New member
שמעת על המושג אתיות ,אתיקה מוסרית,

אני חושב שהמכרז לא תפור
הסינים ידעו כמו כולם שהיועצים של ר״י ומשרד התחבורה הם גרמניים מזה עשרות ועשרות שנים והם גם ידעו שהמפרט הטכני(המצויין) לקטרים נכתב על ידם; כך שהייתה להם בהחלט ברירה לא להשתתף במכרז המוגדר על ידם כתפור.
יועצים נוטים -במודע או לא במודע- באופן טבעי לתת עדיפות למומחים שהם מכירים, הכל על פי החינוך והסביבה המקצועית בה הם גדלו, כך היה מאז ומתמיד בכל העולם ובכל התחומים. אין מה לעשות.......אנשים מותנים בחייהם המקצועיים כפי שכולנו מותנים בחיינו הפרטיים ולכן מכרז יכול להראות לשווא ״תפור״.
אם הסינים חשבו שהמכרז ״תפור״ היתה להם ברירה לא להשתתף בו כפי שפעם(לדוגמה) Airbus
החליטה לא להשתתף מול Boeing במכרז שהוציאה אל-על, בטענה טרומית שאין לה ממילא שום סכוי ״בשטח שמור״ לארה״ב.
לפני מספר חודשים כלומר הרבה לפני פרסום שם הזוכה במכרז הקטרים החשמליים, הצעתי לחלק את ההזמנה בין
Bombardier
ו Alstom
וזכיתי לצערי לבקורת מכמה מחברי הפורום, אבל עכשיו שידוע פחות או יותר שהפרשי המחיר והתנאים בין 2 היצרנים במרוץ הסופי הם ״מזעריים״, אני חוזר ואומר -בצניעות- לר״י, למשרד התחבורה ולמשרד האוצר:
״חלקו את ההזמנה בין השניים״......איש לא יצטער על כך בבוא הזמן!
&nbsp
למען האמת האמנתי ש Alstom תציע מחיר מאוד נמוך ובכלל לא בר-תחרות, בגלל שפנקס ההזמנות של מפעלה לקטרים חשמליים ב Belfort נמצא מזה זמן-מה במצב קטסטרופלי; אבל אני גם שואל את עצמי אם החברה לא
אבדה את המכרז בכוונת תחילה, הואיל ויש לה כבר אופציה למכור 100 רכבות(!) עבור קו בן 1000 ק״מ
ש Siemens הולכת לחשמל ב..........איראן!
כאשר רוצים למכור לאיראנים, אולי עדיף לא למכור לישראל? לך תדע!
שמעת על המושג אתיות ,אתיקה מוסרית,
אתה עושה סלט , אל על שייכת לגורם פרטי , רכבת ישראל היא לאומית .

אתה מנסה להכשיר את השרץ, אתה אומר כן יש זיקה בין הגרמנים שהחליטו

למפעל בגרמניה , זה שחיתות גם אם היא לא באה לידי ביטוי בכסף אישי,

אבל היא בנוייה על קשרים כלכלים , המכרז קרא לחברות להציע

את מרכולתן על פי סנטנדרטים , הסינים עמדו בהם , משום בה עשו

הכל להעיף אותם ,אבל אתה אומר זה בעייה שלהם שהם השתתפו ,

זה בעיה של רכבת ישראל ומדינת ישראל, מה תגיד על עובד נמל

אשדוד שהוא קרוב משפחה שהתקבל לעבודה על סמך קרבה משפחתית ,

אבל הוא טוען שהוא התקבל על פי כישורים ומבחנים , יש בעייה אתית .

אותו דבר פה ,זה לדעתי שחיתות ולא מוסרי ,אתיקה ונסיון לשמור

על שיוון בתחרות ,פסול פה , אתה לא שם על מסלול מירוצים מישהו

20 מטר קדימה כי אתה מכיר אותו ולא מנסה לפסול את האחרים להכריז

עליו זוכה, כי בשביל מה עשינו מכרז , לעבוד על כולם בעיניים ,לרמות

לזרות חול בעיניים של על המתמודדים .
 

איטלקי8

New member
כמה אתי שלא תהייה

שמעת על המושג אתיות ,אתיקה מוסרית,
אתה עושה סלט , אל על שייכת לגורם פרטי , רכבת ישראל היא לאומית .

אתה מנסה להכשיר את השרץ, אתה אומר כן יש זיקה בין הגרמנים שהחליטו

למפעל בגרמניה , זה שחיתות גם אם היא לא באה לידי ביטוי בכסף אישי,

אבל היא בנוייה על קשרים כלכלים , המכרז קרא לחברות להציע

את מרכולתן על פי סנטנדרטים , הסינים עמדו בהם , משום בה עשו

הכל להעיף אותם ,אבל אתה אומר זה בעייה שלהם שהם השתתפו ,

זה בעיה של רכבת ישראל ומדינת ישראל, מה תגיד על עובד נמל

אשדוד שהוא קרוב משפחה שהתקבל לעבודה על סמך קרבה משפחתית ,

אבל הוא טוען שהוא התקבל על פי כישורים ומבחנים , יש בעייה אתית .

אותו דבר פה ,זה לדעתי שחיתות ולא מוסרי ,אתיקה ונסיון לשמור

על שיוון בתחרות ,פסול פה , אתה לא שם על מסלול מירוצים מישהו

20 מטר קדימה כי אתה מכיר אותו ולא מנסה לפסול את האחרים להכריז

עליו זוכה, כי בשביל מה עשינו מכרז , לעבוד על כולם בעיניים ,לרמות

לזרות חול בעיניים של על המתמודדים .
כמה אתי שלא תהייה
אם אתה למשל יועץ רכב ישראלי, הסיכוי שתמליץ לרכוש רכב סיני הוא נמוך ביותר. כי בתת מודע שלך תוצרת סינית היא תוצרת ירודה.
מתי בפעם האחרונה התגאת במוצרת שרכשת ואמרת בגוואה "תוצרת סין"?
זה לא קיים בלקסיקון בארץ.
&nbsp
המילים יצור בסין ואיכות לא הולכים ביחד בישראל...
&nbsp
אז אם אתה עכשיו מחזיק במשרת יועץ, כל יועץ... הסיכוי שתמליץ על תוצרת סינית כשוות איכות לתוצרת אירופאית הוא נמוך מאוד.. קיים, אבל נמוך.
 
הדבר היחיד שאני גאה בו שקניתי מתוצרת סינית

כמה אתי שלא תהייה
אם אתה למשל יועץ רכב ישראלי, הסיכוי שתמליץ לרכוש רכב סיני הוא נמוך ביותר. כי בתת מודע שלך תוצרת סינית היא תוצרת ירודה.
מתי בפעם האחרונה התגאת במוצרת שרכשת ואמרת בגוואה "תוצרת סין"?
זה לא קיים בלקסיקון בארץ.
&nbsp
המילים יצור בסין ואיכות לא הולכים ביחד בישראל...
&nbsp
אז אם אתה עכשיו מחזיק במשרת יועץ, כל יועץ... הסיכוי שתמליץ על תוצרת סינית כשוות איכות לתוצרת אירופאית הוא נמוך מאוד.. קיים, אבל נמוך.
הדבר היחיד שאני גאה בו שקניתי מתוצרת סינית
(והוא גם די-איכותי) הוא הפלאפון שלי.
אבל אוטובוסים סיניים? תעשיית הרכבת אוטובוסים יש לנו בארץ,לא תעשיית פלאפונים. לכן פלאפונים או רכבות לא מפחידים אותי,והאוטובוסים כן.
 

איטלקי8

New member
מבטיח לך שאם תסתכל על מה שאתה קונה בסופר

הדבר היחיד שאני גאה בו שקניתי מתוצרת סינית
(והוא גם די-איכותי) הוא הפלאפון שלי.
אבל אוטובוסים סיניים? תעשיית הרכבת אוטובוסים יש לנו בארץ,לא תעשיית פלאפונים. לכן פלאפונים או רכבות לא מפחידים אותי,והאוטובוסים כן.
מבטיח לך שאם תסתכל על מה שאתה קונה בסופר
אתה תראה שחלק ניכר מהמוצרים שאתה קונה הם מיובאים.
מתי בפעם האחרונה התגאת בתעשיית החקלאות הישראלית ובחרת בביצים תוצרת הארץ? בדקת בכלל איפה "מייצרים" את הביצים שאתה קונה?
&nbsp
אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו מעדיפים כחול לבן, אבל רוב הזמן - זה לא אכפת לנו באמת.
&nbsp
גם מחשבים, יש יותר מ4 יצרני מחשבים בארץ שמייצרים בעצמם הכל כאן.
ומה אתה קונה? אתה הולך לחנות מחשבים אומרים לך כמה שמות מותגים באוויר ואתה קונה. אף פעם לא העדפת גם שם את היצרן הישראלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה